Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Weber Pulse 2000 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,7

DaanL 02-07-2019

Lekker smaak, gezond en snelle barbecue

Geschreven voor: Weber Pulse 2000

Ik heb gedurende één maand de elektrische barbecue van Weber, type Pulse 2000 met onderstel, grondig kunnen testen. Met de bijgeleverde handleiding was het mogelijk de barbecue binnen het uur te kunnen monteren en installeren? Het onderstel is iets minder stevig door de gebruikte materialen, maar het ondersteunt de barbecue goed. De barbecue zelf is zeer stevig en is voldoende groot.

De smaak van de elektrische barbecue is niet te onderscheiden van een traditionele barbecue met houtskool of gas. Het grote voordeel van een elektrische barbecue is dat deze veel sneller klaar is om te kunnen gebruiken (ongeveer 10 minuten) en dat het ook gezonder is doordat er geen echt vuur en ongezonde rook aanwezig is tijdens het bakken. De Grill van de Pulse 2000 is onderverdeeld in een linkse en rechtse grillrooster die apart aanstuurbaar zijn, waardoor verschillende soorten vlees op verschillende temperaturen kunnen gebakken worden.

Het bedieningselement is gemakkelijk om te gebruiken. Er dient enkel maar de temperatuur ingesteld te worden, en de rest doet de barbecue zelf. Met de iGrill app en sensoren van Weber op je smartphone kan je de functies van de barbecue ten volle benutten. Hiermee kan het vlees op een perfecte temperatuur gebracht worden.

Na het barbecueën dient het toestel gekuist te worden, waarvoor je best een stalen grillborstel gebruikt (niet bijgeleverd). Na 5keer barbecueën moet het toestel grondig gereinigd worden door de kuip en grillrooster eruit te halen. Deze kunnen ook in de vaatwasser, wat het reinigen makkelijk maakt.

Ik kan dit toestel zeker aanraden aan iedereen die gezonder en sneller wil kunnen barbecueën.

Pluspunten

• Snel klaar voor gebruik
  • Dezelfde smaak
  • Gezonder
  • Makkelijk te reinigen
  • Stevig toestel

Minpunten

• Minder stevig onderstel

Jurian84 18-06-2019

Handige BBQ

Geschreven voor: Weber Pulse 2000

Deze BBQ is voor mij zeer geschikt omdat deze makkelijk mee te nemen is en zelfs onder een tent gebruikt kan worden. Bij het opstarten weinig rook en geen omkijken naar. In een half uur is deze gebruiksklaar. De tijd die ideaal is om al het eten voor te bereiden.

Hij is zwaar, maar goed te tillen. Hierdoor zal hij niet snel wegwaaien of zelfs omwaaien. Het ontwerp is zo dat hij tegen wind en regen kan, doordat de elektronica makkelijk afneembaar is.

Door de 2 regelbare zones is de BBQ ideaal om complete maaltijden in 1 keer klaar te maken, inclusief groente. Het formaat van deze BBQ leent zich ook goed voor grotere groepen. Houtskool moet je ook niet bijvullen, dus doorgaan tot iedereen genoeg heeft gehad.

De meetsondes zijn dan meer voor de culinaire helden en liefhebbers van het dikkere en luxe vlees. Werkt prima in combinatie met de app. Gebruik wel een handschoen om ze uit het vlees te halen.

De gebruikte materialen zijn goed schoon te maken, zeker het rooster is stukken fijner te onderhouden dan de ouderwetse dunne RVS roosters. Ook kunnen alle delen van de BBQ verwijderd worden om te onderhouden. Het verwarmingselement best wel poetsen als deze vast zit in de BBQ. De contactpinnen verbuigen namelijk gemakkelijk als je deze los hebt en niet voorzichtig behandelt.

Deze BBQ overtreft mijn verwachtingen qua gebruik. Voor veel verschillende maaltijden te gebruiken. Ideaal voor mensen die graag buiten koken en eten.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Weinig rook
  • 2 temperatuur zones
  • Temperatuur indicatie
  • Makkelijk schoonmaken

Eric123 16-06-2019

Snel klaar mooi design

Geschreven voor: Weber Pulse 2000

Het is een goede makkelijke bbq je kan er heel veel op klaar maken. alles is snel klaar ik heb al zoveel verschillende dingen er op klaargemaakt zelfs pizza.het moet echt niet onderdoen aan een houtskool bbq. Ook makkelijk dat je de temperatuur kunt regelen.Er kan heel veel op .Een aanrader voor iedereen .

Pluspunten

• Snel klaar
  • Temperatuur in stelbaar

Minpunten

• Ik vind onderhoud moeilijker

Britt 11-06-2019

Top toestel

Geschreven voor: Weber Pulse 2000

De barbeque is een echte aanrader.

Bij het ontwerpen van deze BBQ heeft men aan alles gedacht. Hij ziet er erg mooi uit, is praktisch en robust.

Een elektrische BBQ... Wanneer ik het voor het eerst hoorde was ik niet overtuigd. Deze BBQ geeft geen rook tijdens het bakken, dus de echte charme van een houtskool BBQ is er niet. Maar dit weegt niet op tegen het praktische. Je hoeft enkel de stekker in te steken, en je kan starten. Dit is dan ook het grootste voordeel.

Het onderhoud van de BBQ is makkelijk, doordat men de onderdelen uit elkaar kan halen. Ook het bakje dat vet opvangt is erg handig. Dit is makkelijk te vervangen.

Door de 2 verschillende verwarmingspunten, kan men makkelijk verschillende bereidingen samen maken. Dit zorgt natuurlijk voor een grote veelzijdigheid die de BBQ aan kan. Sauzen, vlees, groeten, ... alles is mogelijk.

Pluspunten

• Gebruiksgemak

Minpunten

• Minder charme

leilads 31-05-2019

fantastisch makkelijke bbq

Geschreven voor: Weber Pulse 2000

Wat een fantastische BBQ! Op 1,2,3 zit hij in elkaar gestoken. Simpelweg de handleiding volgen en het wijst zichzelf uit. Je kan de BBQ ook makkelijk verplaatsen, hij is licht, compact en makkelijk hanteerbaar. Je kan de BBQ ook makkelijk ergens mee naartoe nemen. Hij neemt niet veel plaats in in de wagen.
Na nog geen 5 minuten is de BBQ al op een hoge temperatuur opgewarmd. Makkelijk is het dat je 2 zones kan instellen qua temperatuur ook. Heb je vlees die langer moet bakken leg je die bv links, andere zaken die snel klaar zijn kan je dan de andere kant leggen op een hogere temperatuur. We zijn altijd gewoon geweest met briketten te bakken maar dit is echt zo makkelijk. Je vlees is ook snel gebakken en smaakt goed door! Doordat de kuip toe kan tijdens het bakken, wat ik zou aanraden, blijft de sappigheid behouden :) Zowel vlees, vis, groenten, aardappelen, alles is mogelijk om erop te bakken.
Qua onderhoud vergt deze BBQ ook niet veel werk. De roosters kunnen in de vaatwas en de kuip heeft onderaan een handig opvangbakje waarin het meeste vuil al opgevangen wordt. Heel tevreden en echt een aanrader!

Pluspunten

• hanteerbaarheid
  • snelheid van bakken
  • compact
  • onderhoud

Minpunten

• electrisch bakken is anders dan met kolen