Alecto DVM 200 - Reviews

Beoordeling op basis van 17 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

A. Cleanfield 05-12-2016 Product paar weken in bezit

Momenteel voor ons de beste keuze

Komende maand krijgen we ons tweede kindje, dus we gingen deze keer eens opzoek naar de beeld babyfoon. Bewust wilde ik een stabiel digitaal signaal en geen Wifi afhankelijk apparaat. We leven echter inmiddels bijna in het jaar 2017, dus de verwachting was dan ook redelijk hoog, maar wat blijkt dat het aanbod van digitale beeld babyfoons echt beneden maat is.

Ik heb in totaal 5 babyfoons thuis getest, al deze babyfoons hadden zeer goede gebruikerservaringen, maar dit heb ik niet zo ervaren. Wij willen eigenlijk minimaal 3 functies die goed werken, dat is het beeld en de kwaliteit daar van, een terugspreekfunctie en slaapliedjes die op afstand aan te zetten zijn.

Alle door mij geteste toestellen hadden een redelijke beeldkwaliteit in de nacht, dit komt door de infrarood dat dit niet loepzuiver is, echter was er in 4 van de 5 toestellen ook een flinke vertraging bij iets snellere bewegingen, dit heb ik het minst ervaren bij de Alecto DVM-200. Verder was het dus belangrijk dat er een goede speaker op de babyunit zit, zodat de liedjes en communicatie naar het kind niet te blikkerig klinkt, dit was bij 3 van de 5 in orde, bij de andere was het zo schel dat dit onacceptabel was. Bij de Alecto DVM-200 was de geluidkwaliteit met kop en schouders het beste, voordeel t.o.v. de andere toestellen was ook dat het liedje af blijft spelen als je de terugspreekfunctie gebruikt. Wel is het jammer dat de volume van dit allemaal alleen te regelen is op de babyunit. En de liedjes niet te starten zijn vanaf de babyunit.

De ouder unit van de Alecto ziet er ook prima uit, ondanks dat dit ook niet echt hypermodern is voor deze tijd. Jammer is wel dat de knopjes niet verlicht zijn, dus dit is wel een verbeterpunt. Verder wel echt een minpunt dat de indicatie van het geluidsniveau dat je kindje maakt alleen digitaal op beeld wordt overgebracht en niet middels afzonderlijke lampjes op de ouderunit, dan zou je hem namelijk ook makkelijk als audio only apparaat kunnen gebruiken en/of op afstand goed kunnen zien of je kindje hard huilt als je geluid zacht staat.

Al met al had Alecto dus alle functies die wij wilde en deed dit ook nog het beste.

Pluspunten

• Digitaal signaal
  • Geluidkwaliteit (liedjes etc.)
  • Geluidskwaliteit ouder unit
  • Beeld kwaliteit t.o.v. andere toestellen
  • Camera op afstand te bewegen

Minpunten

• Indicatie geluid kindje digitaal
  • Geen verlichte knopjes
  • Volume via babyunit
  • Liedjes niet te starten via babyunit

Murat 17-06-2017 Product paar weken in bezit

Very good product

We have to be aware that we should not expect military quality as it is on the movies. I am happy to buy this as It works as expected, no lag, video is smooth and high quality, sound is very good as well.
Night vision is also at quality level which I was not even expected that quality.

Signal is enough to catch from 3rd floor even.

Material quality is a bit better than average - but come on, you do not keep it whole day in your hand. You just put it to table and keep eye on it.

Installation and getting the first video to the screen took 10 seconds.

Multi camera on a single screen is kind of invention and centralized care screen for your kids/older people/pets. You do not need a lot of babyphones around.

The taste of quality and expectation is a lot different for everybody, but it was the best one on whole mediamarkt babycare stand. From my point of view it is the best one on the market based on price/quality comparison.

Pluspunten

• Big Screen
  • Smooth Video
  • Adjustable camera angle remotely
  • Installation time

Minpunten

• length of camera power cable

Ruud 13-06-2017 Product paar maanden in bezit

Groot scherm, scherp beeld

De DVM-200 was in de aanbieding bij Prenatal. We hebben hiervoor gekozen vanwege het grote beeldscherm en het scherpe beeld. Het voldoet zeker aan onze verwachtingen. Handig is het steunklepje aan de onderkant, waarmee je het scherm naar keuze meer verticaal of juist meer horizontaal kan neerzetten.

Pluspunten

• Grootte scherm
  • Beeldscherpte

Minpunten

• Nog niet gevonden

Sofie 12-06-2017 Product paar dagen in bezit

prima bereik + heel goed scherm

Nu we kunnen vergelijken met onze eerdere babyfoon met camera valt de kwaliteit heel erg op. Het scherm is wat groter, maar de zichtbaarheid is zo een enorm verschil in de positieve zin. Heerlijk om zo klaar en duidelijk onze slapende schat te bewonderen.
Wij hadden vnl. een nieuwe nodig omtrent het bereik. De vorige faalde hier al in op 3m afstand (zou aan ons huis liggen...), maar deze doet het perfect. Nu kan ik het scherm overal mee naartoe nemen. :-)

Pluspunten

• bereik
  • kwaliteit van het beeld

Minpunten

• opvallende antenne
  • luid geblieb bij het instellen pers. voorkeuren

Tamara 22-05-2017 Product paar weken in bezit

Groot scherm, groot bereik en goed zicht bij nacht

De babyfoon heeft een groot duidelijk scherm, gecombineerd met een groot bereik. Hierdoor kun je rondom het huis toch je kleine goed in de gate houden. Daarnaast is het nachtzicht helder, waardoor ook in een donkere omgeving alles duidelijk is te zien.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Duidelijk nachtzicht
  • Groot bereik

Minpunten

• voedingskabel naar de cameraunit

ietse 16-04-2017 Product paar dagen in bezit

Top Babyfoon!

We hebben deze babyfoon gekozen, omdat we hier goede revieuws over gehoord hebben. We vonden het zeker en vast een pluspunt dat we hier een extra camera op kunnen plaatsen. Dit kunnen we misschien gebruiken als we nog een tweede kindje willen. Zo moeten we geen extra babyfoon meer kopen. We hebben de babyfoon ook geprobeerd om te kijken als we goed bereik hadden. Hier stonden we toch van versteld hoever deze reikte.

Pluspunten

• extra camera
  • ver bereik
  • goede beeldkwaliteit
  • uitstekende geluidsweergave

John Bom 18-01-2017 Product paar dagen in bezit

Babyphone DVM-200 Alecto

Gisteren de Babyphone DVM-200 van Alecto geïnstalleerd. Is echte een aanrader, eenvoudige bediening met alle denkbare mogelijkheden.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Scherp beeld
  • Juiste mogelijkheden

Rudi 23-10-2016 Product paar weken in bezit

Complete set, alle benodigdheden zitten erop

Zeer tevreden over het product, prettige en directe verbinding met mogelijkheid tot veranderinge stand camera op afstand. Geluid en automatische activering functioneren goed! Echt een goed product, het enige minpuntje is dat de knopjes in het donker niet oplichting waardoor deze zonder licht op gevoel bediend moeten worden.

Pluspunten

• Scherm (verlicht)
  • Beweegbare camera
  • Montagemogelijkheden
  • Temperatuursensor

Minpunten

• Niet verlichte knoppen

Esther 24-06-2017 Product paar dagen in bezit

Gebruiksvriendelijke babyfoon

Gebruiksvriendelijke babyfoon met mooi beeld. Van afstand kun je de camera bedienen (zowel links/rechts als in/uitzoomen).
Geluid en beeld is helder. Bovendien heeft de babyfoon de optie om het scherm standby te zetten en alleen aan te gaan wanneer er geluid/beweging in de babykamer is.

Pluspunten

• Camara kan van afstand gedraaid worden
  • Standby functie scherm
  • Helder geluid en beeld

Minpunten

• Geen app op de telefoon

Fatima 24-06-2017 Product paar dagen in bezit

Groot scherm, overzichtelijk en gebruiks vriendelijk

Prima babyfoon met veel mogelijkheden. Makkelijk in gebruik.Fijn gevoel dat je je kindje zo goed in de gaten kunt houden. Ook s'nachts Je krijgt zeker waar voor je geld.

Pluspunten

• Heel uitgebreid
  • Goed beeld en geluid
  • Groot scherm

Review 18-05-2017 Product paar dagen in bezit

Groot scherm fijne bediening

Fijne bediening. Lekker groot scherm en helder geluid. Doet wat het moet doen. Zeker aan te raden. Enige nadeel is dat het snoer wat langer zou mogen. Verder degelijk en makkelijk in te stellen.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Fijne bediening

Minpunten

• Beetje korte kabel

Sandra 30-04-2017 Product paar maanden in bezit

Zeer degelijke beeldbabyfoon

Ik ben zeer tevreden over deze babyfoon. Duidelijk beeld zowel overdag als 's nachts. Ook de geluidskwaliteit en het bereik zijn zeer goed.

Pluspunten

• Duidelijk beeld
  • Duidelijk geluid

Trotse toekomstige ouders 04-02-2017 Product paar weken in bezit

Erg duidelijke camera

De camera is zeer makkelijk in gebruik en geeft een goed duidelijk beeld en geluid. Wel jammer dat de camera aangesloten moet zijn op het netstroom en geen accu heeft. Hier moet je dus op letten bij het indelen van de babykamer.

Pluspunten

• Duidelijk beeld
  • Makkelijk camera bewegen
  • Meerdere camera's toe te voegen

Minpunten

• Geen accu in de camera
  • Flinke afstand nodig tussen camera en bedje

Bogers 29-12-2016 Product paar weken in bezit

Mooi groot scherm, duidelijk, makkelijk in gebruik

Nadat wij in de winkel een aantal babyfoons geprobeerd hebben waren wij het meest tevreden over de alecto dvm 200. Na deze besteld te hebben thuis gelijk getest op storen en duidelijkheid. Alles was prima.. camera kun je elektrisch draaien zowel naar boven en beneden als van links naar rechts.. ook zijn er een aantal slaap liedjes in de babyfoon die je vanaf beneden boven af kunt spelen. KORTOM. wij vinden hem GOED!!

Pluspunten

• Elektrisch verstelbaar
  • Groot scherm
  • Geen storingen
  • Slaap liedjes

Loes 17-12-2016 Product paar weken in bezit

Goedwerkende babyfoon

Wij hadden eerst een Motorola, maar daarvan was de verbinding slecht. Het fijne aan deze babyfoon is dat het scherm knopjes heeft in plaats van touchscreen. De VOX-functie werkt bij ons goed!

Michael 21-10-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi compact en duidelijk

Mooie babyfoon met alle opties er op duidelijk beeld ook in het donker praat functie werkt ook super leuke liedjes er op

Pluspunten

• Groot scherm
  • Goed beeld
  • Goed geluid
  • Kleur en nacht functie
  • Temperatuur weergave met alarm

Minpunten

• Camera wel wat aan de groote kant

NancyJansen 26-09-2016 Product paar weken in bezit

Top babyfoon met scherm

Voor ons 2e kindje wilden wij een nieuwe babyfoon. Mijn man wilde perse een met camera deze keer. Vanwege grootte van scherm en vele mogelijkheden werd deze het. Ik had niet verwacht dat wij zoveel met dat scherm zouden doen. Toch zo fijn om even te zien dat alles goed is. Het scherm is groot en duidelijk ook als het donker is. Bereik is heel goed, stoort helemaal niet. Het geluid zou wat beter mogen zjin. De camera is op afstand te bewegen, ook handig als de kleine beweegt. We zijn er heel blij mee, echt een aanrader

Pluspunten

• groot helder scherm
  • vele mogelijkheden
  • beweegbare camera
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• geluidskwaliteit