Alecto DVM 200 - Reviews

Camera babyfoon
Muziek
Kleuren
wit

Beoordeling op basis van 42 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

A. Cleanfield 05-12-2016

Momenteel voor ons de beste keuze

Komende maand krijgen we ons tweede kindje, dus we gingen deze keer eens opzoek naar de beeld babyfoon. Bewust wilde ik een stabiel digitaal signaal en geen Wifi afhankelijk apparaat. We leven echter inmiddels bijna in het jaar 2017, dus de verwachting was dan ook redelijk hoog, maar wat blijkt dat het aanbod van digitale beeld babyfoons echt beneden maat is.

Ik heb in totaal 5 babyfoons thuis getest, al deze babyfoons hadden zeer goede gebruikerservaringen, maar dit heb ik niet zo ervaren. Wij willen eigenlijk minimaal 3 functies die goed werken, dat is het beeld en de kwaliteit daar van, een terugspreekfunctie en slaapliedjes die op afstand aan te zetten zijn.

Alle door mij geteste toestellen hadden een redelijke beeldkwaliteit in de nacht, dit komt door de infrarood dat dit niet loepzuiver is, echter was er in 4 van de 5 toestellen ook een flinke vertraging bij iets snellere bewegingen, dit heb ik het minst ervaren bij de Alecto DVM-200. Verder was het dus belangrijk dat er een goede speaker op de babyunit zit, zodat de liedjes en communicatie naar het kind niet te blikkerig klinkt, dit was bij 3 van de 5 in orde, bij de andere was het zo schel dat dit onacceptabel was. Bij de Alecto DVM-200 was de geluidkwaliteit met kop en schouders het beste, voordeel t.o.v. de andere toestellen was ook dat het liedje af blijft spelen als je de terugspreekfunctie gebruikt. Wel is het jammer dat de volume van dit allemaal alleen te regelen is op de babyunit. En de liedjes niet te starten zijn vanaf de babyunit.

De ouder unit van de Alecto ziet er ook prima uit, ondanks dat dit ook niet echt hypermodern is voor deze tijd. Jammer is wel dat de knopjes niet verlicht zijn, dus dit is wel een verbeterpunt. Verder wel echt een minpunt dat de indicatie van het geluidsniveau dat je kindje maakt alleen digitaal op beeld wordt overgebracht en niet middels afzonderlijke lampjes op de ouderunit, dan zou je hem namelijk ook makkelijk als audio only apparaat kunnen gebruiken en/of op afstand goed kunnen zien of je kindje hard huilt als je geluid zacht staat.

Al met al had Alecto dus alle functies die wij wilde en deed dit ook nog het beste.

Pluspunten

• Digitaal signaal
  • Geluidkwaliteit (liedjes etc.)
  • Geluidskwaliteit ouder unit
  • Beeld kwaliteit t.o.v. andere toestellen
  • Camera op afstand te bewegen

Minpunten

• Indicatie geluid kindje digitaal
  • Geen verlichte knopjes
  • Volume via babyunit
  • Liedjes niet te starten via babyunit

Sofie 12-06-2017

prima bereik + heel goed scherm

Nu we kunnen vergelijken met onze eerdere babyfoon met camera valt de kwaliteit heel erg op. Het scherm is wat groter, maar de zichtbaarheid is zo een enorm verschil in de positieve zin. Heerlijk om zo klaar en duidelijk onze slapende schat te bewonderen.
Wij hadden vnl. een nieuwe nodig omtrent het bereik. De vorige faalde hier al in op 3m afstand (zou aan ons huis liggen...), maar deze doet het perfect. Nu kan ik het scherm overal mee naartoe nemen. :-)

Pluspunten

• bereik
  • kwaliteit van het beeld

Minpunten

• opvallende antenne
  • luid geblieb bij het instellen pers. voorkeuren

Dinges 14-09-2017

Super babyfoon

Van luvion grand elite naar deze alecto dvm 200. Dat we dat nier eerder gedaan hebben, wat een verademing zeg!

Pluspunten

• Groot scherm
  • Uit te breiden
  • Helder beeld
  • Goed hoorbaar

Minpunten

• Kan niet opnemen
  • Heeft 1x zoom

Patrick 05-09-2017

Fantastisch product!

Wat een fantastische babyfoon is dit zeg. Geweldig beeld en geluid ook in nachtmodus. Het bedienen van de babyfoon met op afstand bedienbare camera('s) is ook eenvoudig.
Het bereik van het signaal is ook perfect, zelfs bij de buren doet hij t nog zonder problemen.
Een heel fijn apparaat voor een goede prijs.

Mommers 03-09-2017

Duidelijk, helder beeld, goede geluidskwaliteit,matig bereik

De camera zelf bevalt erg goed, het is zowel overdag als in het donker duidelijk beeld en ook de geluidskwaliteit van zowel babyfoon naar handset als retour is erg duidelijk. Accuduur van de handset is niet al te ruim maar het is eenvoudig hem op te laden. Bereik van de handset is slechts enkele huizen ver, dit is voor ons het grootste nadeel. Voor gebruik inpandig echter tot zover geen enkel probleem kunnen ontdekken, brengt veel rust aangezien je op de camera kunt zien wat je kleine aan het doen is. Verder nog diverse opties zoals slaapliedjes, spreekfunctie, zoomfunctie en ga zo maar door. Al met al een goede aankoop.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit (dag/nacht)
  • Geluidskwaliteit
  • Opties
  • Handbare handset

Minpunten

• Bereik handset
  • Accuduur handset

Verheijde 11-08-2017

Top babyfoon

Fijne babyfoon. Groot beeldscherm en geluid is goed. Tevens ook uitbreidbaar voor meerdere kinderen.

Daddy 08-08-2017

Mooi vormgegeven scherm en heldere beeldkwaliteit

Dit product is prima voor de bezorgde ouder die graag hun kleine in de gaten willen houden. Het beeldscherm is lekker groot en de draaibare camera zorgt ervoor dat je vanuit elke hoek je kleine kunt bekijken

Pluspunten

• Groot scherm
  • Draaibare camera

Minpunten

• Aan de prijzige kant
  • Batterijduur

Murat 17-06-2017

Very good product

We have to be aware that we should not expect military quality as it is on the movies. I am happy to buy this as It works as expected, no lag, video is smooth and high quality, sound is very good as well.
Night vision is also at quality level which I was not even expected that quality.

Signal is enough to catch from 3rd floor even.

Material quality is a bit better than average - but come on, you do not keep it whole day in your hand. You just put it to table and keep eye on it.

Installation and getting the first video to the screen took 10 seconds.

Multi camera on a single screen is kind of invention and centralized care screen for your kids/older people/pets. You do not need a lot of babyphones around.

The taste of quality and expectation is a lot different for everybody, but it was the best one on whole mediamarkt babycare stand. From my point of view it is the best one on the market based on price/quality comparison.

Pluspunten

• Big Screen
  • Smooth Video
  • Adjustable camera angle remotely
  • Installation time

Minpunten

• length of camera power cable

Ruud 13-06-2017

Groot scherm, scherp beeld

De DVM-200 was in de aanbieding bij Prenatal. We hebben hiervoor gekozen vanwege het grote beeldscherm en het scherpe beeld. Het voldoet zeker aan onze verwachtingen. Handig is het steunklepje aan de onderkant, waarmee je het scherm naar keuze meer verticaal of juist meer horizontaal kan neerzetten.

Pluspunten

• Grootte scherm
  • Beeldscherpte

Minpunten

• Nog niet gevonden

Tamara 22-05-2017

Groot scherm, groot bereik en goed zicht bij nacht

De babyfoon heeft een groot duidelijk scherm, gecombineerd met een groot bereik. Hierdoor kun je rondom het huis toch je kleine goed in de gate houden. Daarnaast is het nachtzicht helder, waardoor ook in een donkere omgeving alles duidelijk is te zien.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Duidelijk nachtzicht
  • Groot bereik

Minpunten

• voedingskabel naar de cameraunit

ietse 16-04-2017

Top Babyfoon!

We hebben deze babyfoon gekozen, omdat we hier goede revieuws over gehoord hebben. We vonden het zeker en vast een pluspunt dat we hier een extra camera op kunnen plaatsen. Dit kunnen we misschien gebruiken als we nog een tweede kindje willen. Zo moeten we geen extra babyfoon meer kopen. We hebben de babyfoon ook geprobeerd om te kijken als we goed bereik hadden. Hier stonden we toch van versteld hoever deze reikte.

Pluspunten

• extra camera
  • ver bereik
  • goede beeldkwaliteit
  • uitstekende geluidsweergave

John Bom 18-01-2017

Babyphone DVM-200 Alecto

Gisteren de Babyphone DVM-200 van Alecto geïnstalleerd. Is echte een aanrader, eenvoudige bediening met alle denkbare mogelijkheden.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Scherp beeld
  • Juiste mogelijkheden

Rudi 23-10-2016

Complete set, alle benodigdheden zitten erop

Zeer tevreden over het product, prettige en directe verbinding met mogelijkheid tot veranderinge stand camera op afstand. Geluid en automatische activering functioneren goed! Echt een goed product, het enige minpuntje is dat de knopjes in het donker niet oplichting waardoor deze zonder licht op gevoel bediend moeten worden.

Pluspunten

• Scherm (verlicht)
  • Beweegbare camera
  • Montagemogelijkheden
  • Temperatuursensor

Minpunten

• Niet verlichte knoppen

Nienke 02-12-2017

Fijne beeld-babyfoon, aanrader !

We zijn opzoek gegaan naar een goede beeldbabyfoon, we gebruikten helemaal nog geen babyfoon de eerste 1,5 jaar maar omdat ons dochtertje regelmatig huilend wakker werd wilde we hier toch eens zicht op.
Om ons dochtertje dus goed te kunnen zien / horen was ons doel, hiervoor hebben we uiteindelijk de keuze gemaakt om de alecto dvm 200 te kopen, ook omdat het bereik van deze babyfoon goed beschreven stond ( dit was handig voor onze vakantie op de camping).
We hebben intussen de babyfoon een aantal maanden in gebruik en het bevalt ons zeer goed. We kunnen nu met een gerust hart beneden zitten zonder continue met gespitste oren te hoeven zitten om te kunnen horen of ze al slaapt. Ook heeft het bij ons inzichtelijk gemaakt dat het niet altijd nodig was om heen te gaan als ze huilde( als ze nog rustig lag, wat we nu op beeld konden zien)
Voor ouders en kind geeft dit dus meer rust, wat veel waard is!
Dit type is ook aan te vullen met extra camera, wat ook ideaal is voor meerdere kinderkamers.

Als verbetertip: de ouderunit maakt erg hard geluid bij het indrukken van de knopjes / bij een lege batterij. Mijn inziends zijn de toetstonen niet nodig en kan het volume zachter. ( risico op alsnog een wakker kind als je dit bediend op dezelfde verdieping).

Het snoer van de camera is helaas niet zo lang waardoor keuze van plaatsen beperkt is.

Bij ons draait de camera in loop van tijd steeds weg, hierdoor moeten we hem bijna ieder gebruik opnieuw instellen zodat hij weer op het bedje gericht is, dit id jammer.

Achteraf gezien geeft dit veel gemak en hadden we dit vel eerder al kunnen gebruiken. Het is de investering echt waard !!

Pluspunten

• Het geeft rust voor ouder en kind
  • Goed bereik
  • Mogelijkheid tot uitbreiden met extra camera

Minpunten

• Harde toetstonen van de ouder-unit
  • Beperkt snoer aan de camera
  • Wegdraaien van de camera tijdens gebruik

Kleinekarlijn 11-11-2017

Wat een slechte babyfoon

Deze gekocht op de 9 maanden beurs. Omdat hij zo goed aangeschreven stond. Maar wat een drama! In huis kan hij niet de connectie maken van zolder naar de woonkamer en begint dan dus de hele tijd te piepen. Ook in onze slaapkamer naar de baby kamer is de connectie slecht. En hij valt snachts uit. Waardoor ik laatst een totaal overstuur kindje had toen ik eindelijk wakker werd. Sindsdien. Ben ik zelf elk uur wakker om te kijken of de babyfoon nog wel werkt. Wat me eigenlijk meer gebroken nachten geeft dan mijn dochter zelf. Hesdo.nl ook al aangeschreven maar nog geen antwoord. Afgelopen week maar een nieuwe babyfoon gekocht! Lucien top ding en ik word nu alleen echt van mijn dochter wakker en tot nu toe blijft dese gewoon werken! Alecto niet aan te raden ook met de service die je erbij krijgt.!

Pluspunten

• Nope

Minpunten

• Valt uit snachts(ook al zit hij in de oplader)
  • Slecht bereik
  • Slechte klanten service

Officiele reactie van Hesdo 14-11-2017

Beste Karlijn,
Wat vervelend dat u dit probleem ervaart.
Het is uiteraard niet de bedoeling dat u geen antwoord heeft gekregen en dit betreuren wij ten zeerste.
Het is voor ons juist zo belangrijk om er voor onze klanten te zijn en wij streven er naar iedereen persoonlijk goed van dienst te zijn.
Waar het bij u mis is gegaan is ons onduidelijk, maar het had uiteraard niet mogen gebeuren.
Een welgemeend excuus van ons.

Het Alecto Service Team

Valérie 28-10-2017
  • Product gekregen

Groot bereik, wendbare camera, volume is zichtbaar

Ik heb de Alecto DVM 200 op mijn geboortelijst gezet op aanraden van een vriendin, ook zij was zeer tevreden over het toestel. Vooral het grote bereik was van groot belang, mede omdat nieuwbouw huizen tegenwoordig veel beter worden geïsoleerd en een groot bereik belangrijk is. Je kan de camera ook verschuiven op afstand, iets wat heel handig is als je kleintje zich verplaatst. Tenslotte is het handig dat het volume stil kan gezet worden, maar het geluid zichtbaar wordt weergegeven op het scherm. Het scherm heeft ook een hoge resolutie. Kortom een onmisbaar toestel die aan al onze verwachtingen voldoet.

Pluspunten

• hoge resolutie
  • wendbare camera

De Visser 12-10-2017

Super fijne babyfoon!

De babyfoon is echt super fijn in gebruik. Het heeft mooi en helder beeld. En het geluid is ook goed. Dit alles ook in de nachtmodus. Het bedienen van de babyfoon is ook eenvoudig. Verder hebben wij ook nog geen hinder ondervonden van signaal verlies. Dus dat zijn helemaal plus punten, want dat zie je nog wel eens vaker bij babyfoon’s

Het apparaat is voor ons echt geweldig!! We kunnen het al niet meer weg denken!!

Pluspunten

• Camera te bewegen met ouderunit
  • Goed bereik

Tarhan 30-09-2017

de scherm is voldoende groot

stevig product behalve geen nacht lampje en het camera beeld is voldoende maar niet prima en het camera is storing vrij !

Arrissa 07-08-2017

Snel kuren

Groot en duidelijk scherm, veel liedjes, makkelijk in gebruik. Groot minpunt: na nog niet eens 4 maanden in gebruik te hebben heeft ie al kuren. De verbinding valt regelmatig plots weg, dan moeten beide apparaten uit en aan gezet worden. Zeker niet leuk als je baby slaapt en dit savonds/snachts gebeurd! Daarbij piept het op zijn kamer dan ook af en toe. Daarnaast zegt ie tevens af en toe dat we uit bereik zijn terwijl ik dan gewoon met het beeldscherm in de kamer ernaast zit.

Straks naar de techneut in de babywinkel, zou liever omruilen voor een ander merk.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Meerdere liedjes

Minpunten

• Verbinding valt weg
  • Kan niet lang zonder stekker

Chan25 30-07-2017

leuke babyfoon

Babyfoon doet wat hij moet doen. Helder en duidelijk beeld, duidelijk geluid, verschillende liedjes. Makkelijke installatie. Wel ietwat vertraging van geluid, we hebben hem eerst namelijk beneden uitgeprobeerd. Alleen de prijs vind ik aan de dure kant dus daarom een 9.

Pluspunten

• eenvoudig in gebruik
  • goed geluid
  • duidelijk beeld

Minpunten

• prijs