Kenwood DMX7018DABS

autoradio
Functies
radio, dab
iPod ready

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 38 reviews die zijn achtergelaten voor de Kenwood DMX7018DABS op Kieskeurig.be.

Rob 24-03-2019

Absoluut niet wat ik van het geheel had verwacht..

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

Ik vind deze radio tegenvallen , dit omdat de DAB ontvangst (aangesloten op meegeleverde DAB antenne) super slecht is.
Daarnaast had ik gehoopt op een verfijnd "Android Auto" systeem waar mooi mee geadverteerd word terwijl dit nog niet eens een officieel systeem is en ik het dus via via heb moeten installeren.
Dan heb ik het er uiteindelijk op en dan is het zo beknopt als het maar kan.. een zéér beperkte functie, ja oke de navigatie werkt prima maar daar ik het ook haast wel mee gezegd.
In de andoid auto kun je dan ook nog niet eens het scherm dimmen als je maps aan hebt in de nacht word je haast verblind.
Dan de bluetooth is ook maar halve bak , de ene keer vindt ie mijn telefoon en de andere keer niet.

Al met al geen fijn werkend producy

Pluspunten

• Mooie visualisatie
  • Helder scherm
  • Snelle bediening

Minpunten

• Slechte DAB ontvangst
  • Android Auto absoluut niet de moeite waard
  • Slechte Bluetooth
  • In Android Auto TE fel scherm

koffiejunk 05-09-2020

In de basis goed. Wel met bugs

Algemeen:
Ik heb de autoradio nu ongeveer een week in gebruik en mijn eerste indruk is over het algemeen positief. Echter zoals zovaak: hoe meer functionaliteit, hoe meer er mis kan gaan. Waar ik tegenaan loop zijn voornamelijk problemen met de software. Ook start hij traag op. Je bent zo een halve minuut verder voordat je Android Auto hebt opgestart.

Hardware:
De hardware zelf is goed. Het stoorde initieel wel op de boordcomputer van mijn auto (opel corsa uit 2012). Verschillende lampjes gingen branden op het dashboard. Het alarmlampje van de handrem bleef branden. Een anti-slip lampje ging even branden. Ik heb 2 verschillende waarden gezien in het motormanagement systeem. Bij de garage konden ze dit wel oplossen. Hier was ik zelf niet uitgekomen en ik ben ook blij dat ik gelijk alles door een garage heb laten doen.

DAB radio:
Weinig gebruikt. Doet verder gewoon wat het moet doen.

Bluetooth:
Om de een of andere reden speelt hij muziek via bluetooth heel zacht af. Dan moet je echt op 75% gaan zitten wil je een normaal volume krijgen. Misschien zit het er in dat ik op mijn telefoon nooit het volume op 100% zet en dat de radio dit overneemt? Ik zou verwachten dat de radio gewoon een genormaliseerd volume zou nemen tussen de verschillende functionaliteiten.

Apple carplay:
Geen ervaringen mee.

Android Auto:
Ik heb de radio hoofdzakelijk voor de Android Auto functionaliteiten en hier zitten tevens de meeste problemen in. Ook ben ik erachter gekomen dat Google nog geen officiele ondersteuning biedt voor Android Auto in Nederland. Het is dus maar afwachten wanneer onderstaande bugs opgelost gaan worden.

De telefoon App weet niet goed raad met dual-sim telefoons. Als je probeert te bellen dan weet hij niet via welke simkaart dit moet en dan stopt het gewoon.

Waze blijkt vast te lopen als je een (whatsapp) bericht gestuurd krijgt. Hij update je locatie dan niet meer. Let wel: toen dat gebeurde had ik de app alleen geopend vanwege de nuttige meldingen onderweg (flitspalen, te hoge snelheid etc.). Ik weet niet of het ook vast loopt als je daadwerkelijk de navigatiefunctionaliteit gebruikt

Berichten voorlezen gaat ook fout. Hij pakt de Engelse Google Assistent en die probeert dan het bericht voor te lezen in het Nederlands. Hierdoor is er geen touw aan vast te knopen wat er nou gestuurd is. Een snelle google actie leerde mij dat dit issue al een maand of 2 speelt en ik ben benieuwd of/wanneer dit opgelost wordt.

Spotify is echt ideaal voor mij. Lekker mijn eigen playlists afspelen en niet dat oneindige geouwehoer over de radio. Bovendien heb ik een vrij aparte muzieksmaak waarvoor ik geen goede radio heb gevonden.

Pluspunten

• scherm
  • spotify

Minpunten

• traag
  • bugs in android auto

Bart7754 29-08-2020

Modern multimediasystem

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

Superblij met dit systeem.
Android auto werkt super.
Audio veel beter dan het oude Bose system.
Ook heel handig via de stuurknoppen te bedienen.
Het beste audio systeem dat ik ooit heb gehad.

Pluspunten

• Goede makkelijke bediening
  • Mooi interface
  • Android Auto google maps

Minpunten

• Geen.

Subra 17-08-2020

Zeer fijne radio compleet wekt goed met de telefoon ideaal

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

Zeer fijne radio compleet wekt goed met de telefoon ideaal Google duidelijk en ook Spotify werkt perfect altijd u eigen muziek

Pluspunten

• google
  • Android

Jozias 15-08-2020

Prima indeling, reageert snel, helder scherm

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

Eindelijk een radio die veel meer kan dan alle voorgaande. Het is even wennen dat er geen draaitoetsen zijn. Ook definitief afscheid van de CD speler. En wat klinken alle zenders via DAB helder, echt genieten. Alle muziekvoorkeuren nu via playlist, prima koppeling met mobiel, ook het spraakgestuurd navigeren werkt geweldig. Top aanschaf, want dit rijdt echt veilig.

Pluspunten

• groot en helder scherm
  • prettige indeling

PVS 04-08-2020

Groot scherm enveel opties

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

Het is erg mooi scherm en groot scherm, duidelijk beeld en mooie kleuren.
Ook beschikt hij over de nieuwste opties en DAB+. Voorheen ook altijd goede ervaringen met Kenwood.

Pluspunten

• groot scherm
  • mooie kleuren
  • DAB+

Minpunten

• GEEN

Broekema 27-07-2020

Super toestel en makkelijk in gebruik, en werkt perfect

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

Zoals gemeld een super mooie radio en werkt perfect, makkelijk te installeren en zekers het geld waard

Jeff Chin 16-07-2020

Fijn dat mijn Apple goed door radio word ondersteund

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

Makkelijk in gebruik. Opletten dat je de energiebesparing scherm uitschakeld, anders zal de scherm gaan knipperen als je dimlicht of verlichting aanzet.

Pluspunten

• Apple car play
  • Goed ontvangst DAB+ dmv bijgeleverde antenne

Minpunten

• Geen minpunten tot op heden gevonden

Peter van den Hadelkamp 03-07-2020

Gebruiksvriendelijk met groot en helder scherm.

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

De vele mogelijkheden waren doorslaggevend met name de combinatie met GSM. De achteruitrijcamera geeft een mooi duidelijk beeld. De radio is zeer gebruiksvriendelijk evenals de rest van het apparaat. De mogelijkheden om gebruik te maken van mijn GSM zijn geweldig.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Combinatie met GSM
  • Google maps via scherm is uper

Guido 23-06-2020

mooi groot scherm, super gevoelig dus direct kontact

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

Heb nu een radio bij android auto goed laat werken met een aantal leuke opties voor het instellen van het scherm

Damien 13-06-2020

Kenwood radio

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

Prachtig en mooi design je kan er ook makkelijk alles aan aansluiten en handig met camera’s geen moeite om te installeren echt een top product en zeker aan te raden

• Makkelijk instalatieb

Mark Eek 14-05-2020

Kenwood Drive

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

Mooie radio met Apple Car Play, radio heeft een mooi scherm en is makkelijk te bedienen. Netjes ingebouwd en staat heel mooi

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Strak uiterlijk
  • Apple CarPlay

RichardMassa 29-04-2020

Verbind je telefoon!

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

Geweldig product van Kenwood. Gisteren aangeschaft, dolblij mee. Mijn iPhone verbinden d.m.v. kabeltje en de belangrijkste functies worden overgenomen. Navigeren met Google Maps (altijd up to date), inkomende WhatsApp berichten worden voorgelezen, WhatsApp berichten versturen doe je eenvoudig door het bericht in te spreken. Luisteren naar digitale muziek met de DAB+ radio en Deezer. Kortom echt genieten. Ook erg handig is dat de stuurbediening op onze Toyota gewoon gekoppeld kon worden.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Koppelen telefoon
  • DAB+
  • WhatsApp via spraak
  • Handige bediening door grote tegels

Minpunten

• Duurt een tijdje voordat hij opgestart is

Van merwijk 07-04-2020

Erg handig

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

Gekocht voor de dab kwaliteit en gebruiks gemak vooral de Apple CarPlay is erg handig conect meteen zodra je in de auto stapt

Roelof 07-04-2020

Perfecte radio voor gebruik met Carplay

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

Na een ervaring met Carplay in een huurauto op vakantie moest ik de oude TomtomNB1 in mijn Mazda CX5 gaan vervangen. Voldoet aan alle verwachtingen behalve het interfacen met mijn stuurbediening. (Wordt nog aan gewerkt door de leverancier van de interface)

Pluspunten

• Geweldige integratie met Apple Carplay
  • Prima DAB ontvangst.

Minpunten

• Interfacing met stuurcontrole beperkt.

ief4x4 27-03-2020

goede vormgeving

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

De radio is nu één week in de auto geplaatst en voorlopig is alles positief.
Ik heb deze in de eerste plaats gekocht voor zijn geringe inbouwdiepte en grootte. En omdat al mijn vorige radio’s ook van Kenwood waren.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • vormgeving
  • geringe inbouwdiepte
  • goed geluid

Minpunten

• nog niet gevonden

Nico 28-02-2020

Groot scherm

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

Veel muzikale opties beschikbaar in combinatie met telefonie en het gemak van de mogelijkheden van de smartphone. Even wennen, maar mijn favoriete muziek is op vele manieren beschikbaar.

Pluspunten

• Combinatie met apps van de SmartPhone.
  • Handsfree bellen

Minpunten

• Wennen aan de vele opties.

Caspar 28-02-2020

Prima apparaat met CarPlay

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

Strak Kenwood apparaat , met zeer goed geluid, en met Apple CarPlay helemaal top !! Kan nu eindelijk spotify en eigen nav kiezen

Minpunten

• Nog geen ontdekt
  • DAB ontvangst niet altijd goed

Robert 25-01-2020

Kenwood DMX7018DABS gebruikers ervaring na enkele maanden.

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

De radio voldoet aan de verwachtingen, tot in Antwerpen is Radio 538 storingsvrij te ontvangen.
Bedienings gemak zou nog beter zijn met een draaiknop voor het volume, i.p.v. toetsen.
Navigatie via Apple Carplay is vooral met Waze perfect, veel informatie files, gevaarlijke situaties en snelheids controles worden actueel en bijna op de meter nauwkeurig doorgegeven.
De DMX geeft zijn geluid weer via 4 Kenwood 3 weg luidsprekers en een Kenwood SW 11 actieve subwoofer. Deze combinatie resulteert met alle instel mogelijkheden van de radio in een perfect geluid in de auto. Enige wat ik mis is de kleur aanpassing aan de dashboard verlichting, die had mijn vorige Kenwood wel.

Stef 23-12-2019

Kenwood DMX7018DABS Topper

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

Mooi scherp beeld goede bediening zuivere muziek dab+ werkt prima
Google maps werkt ook prima aansluiten telefoon en gelijk beeld
kortom prima en echte radio die alles aan kan

Pluspunten

• mooi beeld
  • bediening
  • opstarten Google maps
  • vlotte bediening