Tristar AC-5529 Airconditioner - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Tristar AC-5529 Airconditioner op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Dim67 31-05-2017

Heerlijk koel

Na drie hete dagen was het inmiddels binnen en boven ongeveer 26 graden en na weer een slapeloze plaknacht was ik het zat en heb deze airco aangeschaft.

De slaapkamer is 5 x 4 meter en het was er 26 graden. De airco erin gezet, slang uit het raam gehangen en de ruimte eromheen wat afgedicht met het gordijn. Na 20 minuten ging ik boven kijken en was het 19 graden in de kamer! Heerlijk koel dus.

Deze airco heeft geen uitneembaar waterbakje, het water wordt gebruikt of verdampt, ik weet niet precies hoe dat zit. In de gebruiksaanwijzing staat dat aleen als je het apparaat een lange tijd NIET gebruikt, bijv. in de winter, je dan het dopje eraf moet halen zodat het reservoir leeg kan lopen. Dat lijkt me logisch omdat je anders daar Legionella in kan krijgen.

Zover ik het nu kan beoordelen heeft deze airco 1 minpunt: er zit een soort adapter bij die je in het raam kan zetten, waar de slang op aangesloten kan worden. Dit is een uitschuifbare plaat plastic met een gat voor de slang. Deze plaat werkt alleen als je een schuifraam hebt. Bij een openslaand raam of een klapraam werkt dit ding niet. Vandaar dat ik de ruimte om de slang bij het raam wat afgedicht heb met het gordijn. Want het gaat er natuurlijk om dat de airco de lucht in de kamer aanzuigt en niet nog eens warme lucht van buiten.

De airco heeft 2 ventilatiesnelheden en maakt in beide gevallen wel wat lawaai, zeker in de hoge stand. 65 Decibel. Het is ook niet de bedoeling dat je gaat slapen met dit ding aan.

Met korting bij de bouwmarkt was deze airco onder de 300 euro.

Pluspunten

• Snel koel
  • Geen waterbakjes legen
  • Makkelijk in gebruik.

Minpunten

• Lawaai
  • Raam-adapter