Veilig shoppen bij Kieskeurig.be


Door het vergelijken van producten helpt Kieskeurig.be je bij het maken van de beste koop. Dit doen we door het bieden van betrouwbare en onafhankelijke prijs- en productinformatie en ruim 1 miljoen consumentenreviews over producten en aangesloten webshops.

Aangesloten webshops

Voordat een webshop zijn productaanbod mag tonen op Kieskeurig.be, wordt dit bedrijf uitgebreid door ons gecontroleerd. Kieskeurig.be wil namelijk dat jij producten koopt bij webshops die voldoen aan alle wettelijke eisen. Te denken valt aan de Belgische Wetgeving die recht geeft op dat je 14 dagen de tijd krijgt om te bepalen of je het product wilt houden. Stuur je het product terug, dan krijg je het aankoopbedrag, inclusief de verzendkosten, terug.

Voldoet de webshop aan alle eisen met betrekking tot de Belgische Wetgeving, staat het bedrijf minimaal één jaar ingeschreven bij de Kamer van Koophandel én is de webshop minimaal een half jaar online actief, dan mag de webshop zijn producten aanbieden op Kieskeurig.be.

Tips!
Wij doen er alles aan om consumenten door te sturen naar betrouwbare webshops. Helaas kan het voorkomen dat een shop zich ondanks strenge controle niet helemaal aan de regels houdt. Het is daarom erg belangrijk dat jij zelf ook goed oplet en controleert of je te maken hebt met een betrouwbaar bedrijf. Wij hebben wat tips voor je op een rijtje gezet.

1. Lees de reviews van anderen en laat zelf een review achter met jouw ervaring
Een review helpt bij het maken van de juiste keus voor een bepaald product of een bepaalde webwinkel. Op kieskeurig.be vind je meer dan 1 miljoen consumentenreviews. Deze worden allemaal handmatig gecontroleerd op betrouwbaarheid. Lees hier meer over reviews en de controle hiervan.

Het is ook belangrijk om jouw mening te laten horen over een bepaald product of een webshop. Op deze manier kun je andere consumenten helpen een keuze voor een webwinkel te maken. Zorg er wel voor dat je een review goed onderbouwt.

2. Doe de shopscan

De website van BeCommerce.be heeft een speciale shopscan ontwikkeld, waarmee je zelf kan controleren of de winkel te vertrouwen is. Deze kan je vinden op: Zoek een betrouwbare webwinkel.

3. Meld je klacht op BeCommerce.be

Heb je een klacht over een webshop of heb je het bestelde product nooit ontvangen? Op BeCommerce.be vind je diverse standaardbrieven die je kunt gebruiken. Zo hebben praktische informatie over de aankoop van een product gaan (herstel, vervanging en levering), maar ook informatie over het bestelproces.

Het is ook mogelijk een klachtenformulier in te vullen. BeCommerce.be registreert je klacht en onderneemt stappen indien zij meerdere klachten van een bepaald bedrijf binnenkrijgen. Ook kun je advies vragen over wat je zou kunnen doen in deze situatie. Neem contact op via www. polfed-fedpol.be.

5. Help elkaar
De consumentenwebsite BeCommerce heeft een eigen consumentenhelpdesk. Hier kunt u terecht voor vragen en klachten over online shoppen. Klik hier om naar BeCommerce te gaan

Vragen?
Heb je vragen of heb je het vermoeden dat een webshop zich niet aan de regels houdt, geef het aan ons door.

Telefonisch
22
We zijn telefonisch te bereiken op werkdagen van maandag t/m vrijdag van 8:00 uur tot 18:00 uur op het telefoonnummer: +3188-5500176 (internationaal tarief).

Chat
Chatten kun je op werkdagen van maandag t/m vrijdag tussen 8.00 uur en 18.00 uur.
De chat vind je indien beschikbaar, rechts onderin het scherm.

E-mail
Stuur je e-mail naar de Kieskeurig.be klantenservice. Je bericht wordt binnen één werkdag beantwoord.