Remeha i-sense - Reviews

Memory-functie

5,9

Pieter de jong 30-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Korte levensduur

Korte levensduur. Sind kleine 4jaar al aan de tweede remeha klokthermostaat bezig en deze krijgt nu ook weer kuren. Verlichting is kapot ondanks nieuwe batterijen. Geeft constant aan dat de batterijen vervangen moeten worden, maar er zitten nieuwe in. Bij de vorige remeha isense begon het ook zo en die heeft het ook maar paar jaar uitgehouden.
Garantie regeling is waardeloos van remeha.

Pluspunten

• Makkelijk bedienbaar
  • Groot scherm
  • Veel mogelijk heden

Minpunten

• Levensduur van paar jaar
  • Slechte garantie regeling van remeha
  • Kijk uit met aanschaf van de isense

Guido 19-06-2016 Product jaar of meer in bezit

Korte levensduur

In combinatie met de draadloze ontvanger heeft deze thermostaat nooit voldaan. Sloeg niet aan bij vraag naar warmte, sloeg juist wel aan bij hoge buitentemperaturen!
Na vijf jaar al defect, mag je naast thermostaat ook de ontvanger vervangen, had toch zeker anders gekund. Coulance, geen sprake van bij Remeha, moet je maar normaal vinden dat een thermostaat veel korter leeft dan de ketel.

bert pit 07-04-2015 Product jaar of meer in bezit

@ Gert Jan
Qua buiten temperatuur meter zou ik me goed oriënteren. Ik heb destijds (meer dan twee jaar geleden) verschillende berichten gelezen betreffende die buitenmeter en het bleek een miskoop te zijn. De Remeha Calenta kon er niet goed mee omgaan.

Wat er precies mee aan de hand was weet ik niet meer maar het had te maken met het signaal dat gegeven werd richting de CV. Posters merkten dat de CV aanzienlijk beter werkte zonder de buitentemperatuurmeter.

Er kan natuurlijk veel veranderd zijn in de loop der jaren.

Gert-Jan57 06-04-2015 Product maand in bezit

Deze thermostaat laat zich, zoals in de brochure staat, inderdaad welhaast intuïtief bedienen. Wel moest ik in de eerste dagen na montage het apparaat meerdere keren (opnieuw) kalibreren, opdat ook de geleverde warmte overeenkwam met de werkelijke temperatuur (gemeten met twee hoogwaardige thermometers).
Nu overweeg ik een buitensensor te (laten) monteren, opdat de levering van warmte in huis nog nauwkeuriger kan worden geregeld.
Al met al een zeer prettige en, na goede kalibratie, betrouwbare thermostaat die, na eenmaal ingesteld te zijn, bijna geen aandacht vraagt.

reneh008 14-02-2015 Product jaar of meer in bezit

3,3
koop deze thermostaat niet, onze installateur heeft er nu 2 geplaatst binnen 2 jaar en deze is ook weer stuk, dit gaat mijn derde worden dan

bediening is simpel en snel in te stellen, echter gaat de grote draaiknop (voor hand instellingen) keer op keer stuk

het is zo erg dat mijn vrouw liever in de kou zit dan aan die knop te draaien

dus totaaaaaaal geen aanrader

bert pit 15-01-2015 Product paar dagen in bezit

Ik heb hem nu twee jaar. Toen ik hem kreeg en wilde instellen, bleek mijn vrouw dat reeds gedaan te hebben, zonder handleiding. Ook toen ik later nog wat aanvulde of wijzigde was een handleiding niet nodig. Dit zegt veel over het grbuiksgemak. Die is gewoon prima en dat kan niet van veel apparaten gezegd worden.

Doordat de i-sence door de ketel wordt gevoed, is geen batterij nodig. Nadeel is dat wanneer de ketel gereset wordt, je de datum en tijd opnieuw moet instellen. De programma's blijven er wel in staan.