Remeha i-sense - Reviews

Slimme meter
Verlicht display
Memory-functie

Beoordeling op basis van 8 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

5,4

Guido 19-06-2016

Korte levensduur

In combinatie met de draadloze ontvanger heeft deze thermostaat nooit voldaan. Sloeg niet aan bij vraag naar warmte, sloeg juist wel aan bij hoge buitentemperaturen!
Na vijf jaar al defect, mag je naast thermostaat ook de ontvanger vervangen, had toch zeker anders gekund. Coulance, geen sprake van bij Remeha, moet je maar normaal vinden dat een thermostaat veel korter leeft dan de ketel.

bert pit 21-06-2016

Installeer hem zonder buitentemperstuur voeler. In Nederland is dat veel efficienter. Eigenlijk heeft een buitenvoeler bij ons klimaat en geisoleerde woningen geen meerwaarde.

reneh008 14-02-2015

3,3
koop deze thermostaat niet, onze installateur heeft er nu 2 geplaatst binnen 2 jaar en deze is ook weer stuk, dit gaat mijn derde worden dan

bediening is simpel en snel in te stellen, echter gaat de grote draaiknop (voor hand instellingen) keer op keer stuk

het is zo erg dat mijn vrouw liever in de kou zit dan aan die knop te draaien

dus totaaaaaaal geen aanrader

Pieter de jong 30-11-2016

Korte levensduur

Korte levensduur. Sind kleine 4jaar al aan de tweede remeha klokthermostaat bezig en deze krijgt nu ook weer kuren. Verlichting is kapot ondanks nieuwe batterijen. Geeft constant aan dat de batterijen vervangen moeten worden, maar er zitten nieuwe in. Bij de vorige remeha isense begon het ook zo en die heeft het ook maar paar jaar uitgehouden.
Garantie regeling is waardeloos van remeha.

Pluspunten

• Makkelijk bedienbaar
  • Groot scherm
  • Veel mogelijk heden

Minpunten

• Levensduur van paar jaar
  • Slechte garantie regeling van remeha
  • Kijk uit met aanschaf van de isense

bert pit 15-01-2015

Ik heb hem nu twee jaar. Toen ik hem kreeg en wilde instellen, bleek mijn vrouw dat reeds gedaan te hebben, zonder handleiding. Ook toen ik later nog wat aanvulde of wijzigde was een handleiding niet nodig. Dit zegt veel over het grbuiksgemak. Die is gewoon prima en dat kan niet van veel apparaten gezegd worden.

Doordat de i-sence door de ketel wordt gevoed, is geen batterij nodig. Nadeel is dat wanneer de ketel gereset wordt, je de datum en tijd opnieuw moet instellen. De programma's blijven er wel in staan.

Remko2208 06-02-2015

Zet dan de batterijen in de thermostaat, houdt hij zijn datum en tijd wel vast.

KKC 12-11-2017

Remeha iSense thermostaat niet Opentherm compatible

De iSense is niet volledig Opentherm compatible. Aangesloten op een ATAG i36EC ketel werkt alles behalve de achtergrond verlichting, die gaat namelijk staan knipperen in 3 gradaties als de ketel in ruststand staat (Batterijen toevoegen maakt het alleen maar erger!) en gaat de klok afwijken met 4 - 6 seconden per dag. Bij navraag is de iSense OpenTherm compatible vanaf versie 3.0 (SmartPower).

Meeste CV ketels zijn OpenTherm 2.3 of lager in versie en dus kunnen allerlei problemen verwacht worden buiten de al reeds genoemde.

Echt een misser van Remeha om niet alle OpenTherm versies te ondersteunen!

Pluspunten

• Regeling is goed te noemen, geen over/undershoots
  • Mooi design, mooie achtergrond kleur en helderheid
  • Erg makkelijk om in te stellen

Minpunten

• iSense OpenTherm compatible alleen vanaf v3.0
  • Vele CV ketels met Opentherm dus niet ondersteund
  • Klok wijkt 4 a 6 seconden per dag af

bert pit 07-04-2015

@ Gert Jan
Qua buiten temperatuur meter zou ik me goed oriënteren. Ik heb destijds (meer dan twee jaar geleden) verschillende berichten gelezen betreffende die buitenmeter en het bleek een miskoop te zijn. De Remeha Calenta kon er niet goed mee omgaan.

Wat er precies mee aan de hand was weet ik niet meer maar het had te maken met het signaal dat gegeven werd richting de CV. Posters merkten dat de CV aanzienlijk beter werkte zonder de buitentemperatuurmeter.

Er kan natuurlijk veel veranderd zijn in de loop der jaren.

Peter 11-11-2017

Geen aanrader

Inmiddels bijna 8 jaar in gebruik, maar nooit echt te tevreden geweest.
Al na enkele jaren vreemde tekens op schermpje.
Ondanks de uitgebreide instellingen heeft de thermostaat nooit echt goed gewerkt.
Batterijhouder, keer op keer melding batterij (bijna) leeg. Batterijen maken geen goed contact en/of de afneembare voorzijde.
GEEN aanrader.

Pluspunten

Minpunten

• Nauwkeurigheid
  • Degelijkheid

Gert-Jan57 06-04-2015
  • Product maand in bezit

Deze thermostaat laat zich, zoals in de brochure staat, inderdaad welhaast intuïtief bedienen. Wel moest ik in de eerste dagen na montage het apparaat meerdere keren (opnieuw) kalibreren, opdat ook de geleverde warmte overeenkwam met de werkelijke temperatuur (gemeten met twee hoogwaardige thermometers).
Nu overweeg ik een buitensensor te (laten) monteren, opdat de levering van warmte in huis nog nauwkeuriger kan worden geregeld.
Al met al een zeer prettige en, na goede kalibratie, betrouwbare thermostaat die, na eenmaal ingesteld te zijn, bijna geen aandacht vraagt.