Fysic FX-6000 - Reviews

DECT

7,1

dirk72 07-11-2016 Product paar weken in bezit

Goeie, degelijke draagbare telefoon

Gekocht voor mijn schoonvader.
Grote toetsen
Luid belsginaal

Echter, de bijgeleverde handleiding beschreef niet hoe de functie-toetsen moesten geprogrammeerd.

Pluspunten

• Grote toetsen
  • Luid belsginaal

Minpunten

• Bijgeleverde handleiding niet compleet

john 29-09-2016 Product paar dagen in bezit

groot en duidelijk scherm

het is een goed toestel en heeft veel mogelijkheden de toetsen zijn duidelijk en het heeft een duidelijk scherm en een goede prijs

Remco3009 29-07-2016 Product paar dagen in bezit

FYsic Fx 6000

Ik heb deze telefoon samen met mijn oma aangeschaft. De grote letters op de toetsen zijn ideaal voor ouderen, hetgeen ons overhaalde om voor deze telefoon te kiezen. De vormgeving is dan ook prima in orde.
De geluidskwaliteit is goed aan de zijde van de ontvanger, echter is het geluid dat uit de hoorn komt niet hard genoeg en niet altijd even helder. Dit is een nadeel voor mensen die slecht horen. Ook het geluid dat hoorbaar is wanneer de telefoon op de "luidspreker" modus staat is niet hard genoeg, hetgeen het nut van deze modus een beetje te niet doet.
De mogelijkheden van het toestel zijn ruim voldoende, maar er zitten vaak meerdere functies onder 1 knop, hetgeen het gebruiksgemak niet ten goede komt, vooral aangezien het hier om ouderen gaat die moeite hebben met het begrijpen van, en omgaan met de huidige technologie.

Door 14-07-2016 Product paar weken in bezit

Niet zo handig

6,2
De telefoon heeft een te zacht geluid, zowel in beltoon als tijdens gesprek. De knopjes aan de zijkant vind ik onhandig want als je de telefoon pakt, druk je vaak onbedoeld de knopjes in. Ook het instellen vond ik lastig. Ik vind de vormgeving wel mooi.

deehaa 25-04-2016 Product paar dagen in bezit

Gebruiksgemak laat veel te wensen over

5,2
Voor mijn ouders van in de 80 deze set van 3 aangeschaft met een extra handset (type 6000). Toestel ligt prettig in de hand en vooral de grote toetsen worden erg gewaardeerd. Aanmelden van de toestellen op de basisset was geen probleem. Een bijzonder groot minpunt is dat de eenmaal ingeprogrammeerde telefoonnummers niet overgezet kunnen worden op de andere toestellen. Ik heb zelf verschillende merken handsets gehad waarbij dit wel mogelijk was. In de specificaties bij Kieskuerig is hierover niets opgenomen. Daarom Cool blue gebeld met de vraag of het telefoonboek van het basistoestel overgezet kon worden naar de andere handsets: "Ja hoor geen probleem". Omdat bij ontvangst van het toestel er niets in de handleiding stond, het servicenummer van FYSIC gebeld: "Alle nummers moeten op ieder toestel apart in het telefoonboek worden gezet". Dat is bijzonder onhandig voor oudere mensen (4 x 50 nummers in dit geval). Slechte informatievoorziening van zowel Kieskeurig als Cool Blue!
Dat er maar 50 nummers in het telefoonboek kunnen worden opgeslagen was wel bekend maar dit is toch wat aan de krappe kant.
Het aantal karakters voor een naam is slechts 8: dit is echt te weinig en staat ook nergens vermeld bij specificaties.
De dubbele functies van de toetsten 'groen' (opnemen) en 'rood' (gesprek beëindigen), zijn ook niet handig voor ouderen.

Anne 04-03-2016 Product half jaar in bezit

4,2
Niet luid genoeg,zelfs op het maximum. Te weinig geheugen en te weinig karakters om namen in te voeren

Abhi 20-02-2016 Product paar dagen in bezit

Ik heb dat gekocht principieel voor mijn 81 jaar oud moeder. Het past uitstekend voor haar met de groot knoppen. De set up is ook gemakkelijk.

Bert 06-02-2016 Product paar dagen in bezit

Prima DECT-telefoon voor ouderen en slechtzienden. Menu's zijn wat moeilijk te vinden, maar veel instellingen zijn mogelijk. Zou voor slechtzienden en blinden nog beter zijn met "sprekende" toetsen

boer 30-01-2016 Product paar dagen in bezit

9,4
Ik ben enorm te spreken over het toestel. Het is zeer gebruiksvriendelijk en de toetsten zijn erg duidelijk. Vooral voor oudere mensen is het een echte aanrader.

Jean-Pierre 19-01-2016 Product paar dagen in bezit

Handige telefoon voor ouderen dit door de grote toetsen en de mogelijkheid van het gebruik van de luidspreker.
En hij ziet er nog modern uit ook :)

Anne 15-11-2015 Product paar weken in bezit

niet mogelijk om lange familienamen in te geven.
Het geluid is niet hard genoeg.
wel gemakkelijk ingebruik.

S. 15-11-2015 Product paar dagen in bezit

Het is een mooie telefoon, en de toetsen zijn duidelijk en groot voor grote handen. Ook de verschillende melodie-tjes zijn grappig.

RMO 07-11-2015 Product paar dagen in bezit

Fijn overzichtelijk toestel, vriendelijk gebruik en genoeg functies voor de oudere generatie. Fijne grote druktoetsen en groot display, verder wanneer er gebeld wordt knippert rood lampje. Ik heb de FX6000 duo besteld. zeer tevreden.

snaky01 24-09-2015 Product paar dagen in bezit

Goede eenvoudige telefoon voor oudere mensen omdat hij grote en verlichte knoppen heeft. Wanneer je de handleiding goed leest is het instellen van de telefoon een kleinigheid. Geluidskwaliteit is meer als voldoende.

brimeeuw 02-03-2015 Product maand in bezit

Gekocht voor een oudere dame. Was een wennen, maar de toetsen en het duidelijke display waren een uitkomst. Ook dat de telefoon op speaker kon worden gezet.

grpierre 25-12-2014 Product paar dagen in bezit

7,6
Geluid van luidspreker mocht iets harder zijn. Telefoon geheugen opvragen mocht nog iets gemakkelijker zijn bijv met een toets

nellie25 22-12-2014 Product paar weken in bezit

6,6
Het betreft hier een telefoon met grote toetsen voor wat oudere mensen.
Ik heb hem gekocht voor mijn moeder en vader die beide naar de 90 jaar lopen.Die zijn beide tevreden en dat is eigenlijk de graadmeter.
Eenvoudig toestel met wat standaard mogelijkheden en dat is eigenlijk een pre voor mensen van die leeftijd.
Vooralsnog zeer tevreden.

NoMoreFysic 20-07-2012 Product maand in bezit

Gekocht voor verjaardag senior. Na 2 weken geopend en in gebruik genomen: slechte kwaliteit - enorm veel ruis. Op 3 adressen geprobeerd, zowel digitale als analoge aansluiting: ruis blijft en kan alleen met boostknop aan zijkant voor ontvanger verminderd worden - niet voor beller. Ruilen niet mogelijk na 14 dagen bij Mediamarkt. Fysic-site mail gestuurd maar wordt niet beantwoord. Fysic-site nu niet meer bereikbaar. Weg geld. Dat zoiets in de winkel mag liggen!