De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon 90D op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,2

Hanne V. 08-10-2020

Blij met deze upgrade

Geschreven voor: Canon 90D

Na heel lang twijfelen en informatie opzoeken over de Canon Eos 90D heb ik uiteindelijk toch besloten om de sprong te wagen. Komende van een Canon Eos 1300D is deze camera echt een wéreld van verschil! Ik ben enorm van fan het draaibare en kantelbare touchscreen, heel handig om foto's te maken vanuit gekke posities (laag bij de grond of hoog boven mijn hoofd). Tijdens werken op statief bij avond of nacht is de manual focus peaking-functie echt enorm handig. Ook is deze camera super snel in vergelijking met mijn oude instapmodel, zo kan ik makkelijker spontane momenten "vangen" op beeld. De vele extra knopjes helpen ook om sneller instellingen aan te passen.
Ik kijk er naar uit om de camera nog beter te leren kennen zodat ik er op termijn weer alles uit kan halen wat er in zit!

Pluspunten

• Snelheid
  • Kantelbaar touch-screen
  • Ligt goed in de hand
  • Beeldkwaliteit

MV 30-07-2020

Super veelzijdige camera

Geschreven voor: Canon 90D

Deze week deze camera gekocht en echt heel tevreden over de snelheid, scherpte en functies die hij heeft!

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Heel scherpe foto's

Helga 22-07-2020

Supersnel

Geschreven voor: Canon 90D

Ik was op zoek naar een waardige opvolger voor mijn EOS 50D en die heb ik zeker gevonden in de EOS 90D. Hij ligt heel goed in de hand en is supersnel.

Pluspunten

• supersnel
  • ligt goed in de hand
  • betaalbaar

Minpunten

• even zoeken naar aanpassen AF

Herman 17-01-2020

Degelijke camera

Geschreven voor: Canon 90D

Goede opvolger van mijn EOS 650D. Voelt robuuster aan, heeft meer opties. Het scherpstellen gaat nog niet in alle gevallen perfekt, maar dat kan ook aan de nieuwe Sigma lens liggen.
Minpunt: het downloaden van de gebruiksaanwijzing op mijn tablet ging moeilijk.

Luc Goeminne 03-11-2019

Canon EOS 90D

Geschreven voor: Canon 90D

De EOS 90D kwam mijn EOS 5DMkIII vervangen omdat ik een lichter maar even performant wou en mijn keus viel uiteindelijk op de 90D. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was want de 90D voldeed volledig aan mijn verwachtingen. Ik was vooral door de snelheid van het toestel en zijn groot dynamisch bereik. Driehonderd gram minder dan mijn 5D maar zeker even goed.

Pluspunten

• Licht
  • Handig
  • Zeer goede prestaties
  • Groot dynamisch bereik
  • Zeer snelle en preciese AF

Minpunten

• tot nu toe geen eigenlijk