Philips AquaTouch S5420

tile-scheersysteem
vibrerende kop(pen)
(Extra) functies
trimmer/tondeuse, precisietrimmer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 102 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AquaTouch S5420 op Kieskeurig.be.

Lesley 26-07-2016

Maakt scheren weer leuk!

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5420

De grote pluspunten aan het Philips scheerapparaat waren vooral: de lange accuduur, het gladde scheerresultaat en vrijwel geen irritaties aan de huid.

Ik heb het product inmiddels 3 weken en heb het in die tijd geen enkele keer op hoeven te laden. Ik scheer gemiddeld 5 tot 10 minuten per dag. Hier ben ik dan erg over te spreken. Ik was altijd sceptisch over draadloos scheren, omdat ik altijd dacht dat je de scheerapparaat elke dag moest op laden. Gelukkig is dat bij deze scheerapparaat niet het geval.

Mijn vorige scheerapparaat was nog een oude van Philips, deze scheerapparaat had altijd moeite met het vinden van de haartjes op de onderkant van de kin en de zijkant. Bij dit product past het zich aan aan de oppervlakken van de huid en beweegt daarin mee, waardoor geen haartje gemist word!

Bij mijn oude scheerapparaat had ik al snel last van scheer irritaties aan de onderkant van de kin dit omdat ik een gevoelige huid heb. Bij het eerste scheerbeurt viel al meteen op dat de scheerkop lekker zacht is waardoor je nauwelijks meer iets voelt van het scheren.

Naast de bovengenoemde top punten is het ideaal dat het product tegen water kan waardoor het ook tijdens het douchen gebruikt kan worden. Daarnaast is het product zeer gebruiksvriendelijk, wanneer bijvoorbeeld het product dient opgeladen te worden geeft het een signaal door middel van een tekentje dat brand, hetzelfde geld voor het afspoelen van de scheerkop dan knippert er een lampje met een spoel teken.

Al deze dingen bij elkaar zorgen ervoor dat dit een geweldige scheerapparaat is en ervoor zorgen dat scheren in de ochtend weer leuk word!

wilbert06 22-01-2016
  • Product maand in bezit

Ik heb het scheer apparaat nu een paar weken in gebruik en het bevalt uitstekend.
De scheerkoppen volgen prima de gezicht contouren, de motor maakt weinig geluid en het scheer resultaat is goed.
Helaas is het resultaat nog niet dat van nat scheren met een mesje, maar het komt in de buurt.
Uiteindelijk is elektrisch toch een makkelijkere en snellere van scheren op de vroege ochtend in half slapende toestand.
Prettig is ook dat die eenvoudig schoongespoeld kan worden wat vroeger altijd een lastige klus was.
Kortom veel lof voor dit scheerapparaat.

HD44 10-05-2017

Scheert perfect

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5420

Scheert na een aantal maanden nog steeds super glad. En is gemakkelijk in onderhoud.
Ook na een aantal dagen niet scheren toch een blad resultaat. Tondeuse opzetten voor de bakkebaarden en nekharen is gemakkelijk te monteren.

Pluspunten

• Scheert glad
  • makkelijk schoonmaken
  • Volgt uitstekend de contouren van het gezicht.

PSCH 06-01-2016

Als fervent natscheerder ben ik nu dan toch gezwicht voor een scheerapparaat. Maar dan wel één die ook nat mag worden, zodat de scheerbeurt gewoon onder de douche gedaan kan worden. Het gemak van een apparaat met het resultaat van nat scheren, dat was mijn ideaalbeeld!

Het scheerresultaat is prima. Niet zo glad als het resultaat va nat scheren, dat niet. Maar voldoende. Het apparaat ligt makkelijk in de hand, en is gebruiksvriendelijk. Het is jammer dat je de scheerkop er eerst af moet halen voordat je de trimmer kunt gebruiken.
Een mooi apparaat voor een prima prijs!

FBuiter 27-07-2016
  • Product maand in bezit

Fijn om mee te scheren

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5420

Bij droog scheren goed en glad scheerresultaat. Onder de douche scheren gaat wat minder maar dit geldt voor scheren meestal.
Weinig geluid. Dat wat je hoort is het scheren van de baard. Is de huid glad dan hoor je niks meer.
Door de flexibele scheerkop kom je goed op alle plekken.
Dus al met al een goed apparaat

Arie 19-11-2016

Arie

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5420

Een geweldig scheerapparaat,pas een paar dagen in bezit maar zeer tevreden hiermee.
Nu nog even nat scheren uitproberen,maar tot nu toe top product.

Fred van den Broek 25-02-2019

Redelijk scheerapparaat.

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5420

Scheert redelijk maar niet zo glad als met Gillette scheermesje.De prijs is goed maar kwalitatief moet die zich nog bewijzen.

Pluspunten

• droog en nat scheren
  • snoerloos

Minpunten

• niet glad resultaat

Tevreden gebruiker 25-06-2018

scheert bijzonder glad

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5420

Vervanging van mijn oude scheerapparaat. Dit scheerapparaat volgt beter de contouren van het gezicht waardoor het gladder aanvoelt.

Pluspunten

• ook met scheercreme te gebruiken
  • makkelijk af te spoelen
  • snel oplaadbaar

Philips aqua touch S5420 06-06-2018

prima product voor je geld

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5420

Gekocht bij Mediamarkt met een €20 philips retouractie en ook nog eens €10 euro goedkoper dan de goedkoopste op 'kieskeurig'! Hij bevalt uitstekend ,gemakkelijk te reinigen, het draaipunt lijkt kwetsbaar(?) als je regelmatig verwisseld met het opzetstuk en het voelt, in verhouding met mijn vorige Philips de williams F1 special edition, anders iets stroever/plakkerig op de huid?

Pluspunten

• handzaam
  • phlips
  • goede accu
  • gemakkelijk te (nat) reinigen

Minpunten

• scheerkoppen voelen stroef aan op de huid

Marco Lucas 13-09-2017

Scheert geen dunne haartjes

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5420

Mooi apparaat. Goede vormgeving, allemaal in orde. Scheert iets beter dan nat. Moet heel lang scheren om een glad resultaat te evenaren.

Te dunne haartjes pakt het apparaat gewoon niet. Heel irritant. In mijn hals heb ik dikkere baardharen waar hij ook moeite mee heeft. Je wordt wel glad, maar het gaat wel moeizaam.
Scheermesje blijft nodig om de dunne of te dikke haren weg te halen.

Eindoordeel: matig/redelijk

Pluspunten

• accuduur
  • vormgeving

Minpunten

• pakt geen dunne én dikke haren
  • glad scheren duurt lang

Princeke 03-06-2017

Vuilbak na amper 1,5 maand

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5420

Was ik in eerste instantie vol lof over dit toestel, na 1,5 maa,d moet ik mijn mening volledig herzien. Bij het scheren, en zeker in warme periodes met bezweette huid, komt te pas en vooral te onpas het scheerhoofd los van het toestel. Als je dan ook nog eens de brute pech hebt dat het scheerhoofd op de grond valt en open gaat, dan mag je ook al je reeds afgeschoren haartjes van je vloer gaan opkuisen. Kortom: na 1,5 gaat dit de vuilnisbak in! Jammer van mijn zuurverdiende centen maar met dit toestel kan je echt niet werken!!
Oorspronkelijk gepost op philips.be

Peter 27-01-2017

Gewoon slecht

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5420

Bij een beetje baard scheer je minimaal 5 minuten en je bent nog niet glad, een onvoldoende wat scheerapparaat betreft een echte miskoop.

Minpunten

• scheerresultaat
  • accu duur

Tienko 06-10-2016

Wat een scheerapparaat

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5420

Alle verwachtingen worden overtroffen, zie de pluspunten. Zekere aanrader als je op zoek bent naar een scheerapparaat met mogelijkheden.

Pluspunten

• Scheerresultaat
  • vormgeving
  • Accuduur
  • Nat en droog te gebruiken

Minpunten

• niet gevonden

Lorenz vantomme 05-10-2016

Een leuk apparaat

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5420

Scheert vlotjes , snel en stil batterij gaat lang mee ligt zeer goed in de hand is ook gemakkelijk om mee te nemen onderweg

Pluspunten

• Bijna geluid loos
  • Snel,vlot

Minpunten

• Scheert minder vlot bij een natte baard

Waviestofke 05-10-2016

Goede scheerbeurt, goede accuduur, goede prijs

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5420

Het apparaat ligt makkelijk in de hand, is ook makkelijk uit te spoelen en scheert veel makkelijker dan zijn broers of zusters. Het is een voordeel om te kunnen scheren met scheergel/schuim alsook onder de douche.

Pluspunten

• Makkelijk te spoelen
  • Ergonomisch
  • Nat en droog een goed scheerresultaat
  • lange accuduur

Minpunten

• trimmer is een apparte kop

HD66 01-10-2016

Scheert super glad

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5420

Gebruik de Philips AquaTouch S 5420/06 onder de douche met scheerschuim.
Het scheerresultaat is uitmuntend glad en geen trekkende of rode huid. Wat je wel eens hebt als je een scheerapparaat met scheermesje gebruikt.

Pluspunten

• Scheerresultaat glad.
  • accuduur gaat lang mee als de accu is opgeladen.

Dennis 30-09-2016

Fijn apparaat, kan hem aanbevelen. Positief verrast

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5420

Ik gebruik de Philips 5000 serie nu een paar weken en ben uitermate tevreden. Mijn oude klassieke Philips model heb ik jaren tevreden gebruikt maar nu ik deze nieuwe generatie gebruik voel ik pas het verschil. Bijneemt klassieke serie had ik vaak bij een baardje van een paar dagen last van happen en pijnlijk scheren. Echter is de 5000 serie een stuk wendbaarder en vormt beter om de contouren van het gezicht. Hiermee scheert hij comfortabel en durf ik ook met een baardgroei van een paar dagen gewoon direct met het apparaat te scheren. Hij scheert ook een stuk sneller en gladder dan mijn oude model. Door het veer mechanisme van de kop is het leegmaken van de kop eenvoudiger en doe ik dit nu dagelijks. Helaas kun je bij dit model niet scheren wanneer deze aan de laadsnoer hangt. Voorlopig nog geen last van gehad maar ik kan mij voorstellen dat dit lastig is wanneer je halverwege bent en de batterij op zou raken. Met mijn oude Philips model kon ik dit wel. Maar deze heb ik dan ook al een jaar of 8 en moest dan ook vaker aan de lader. Vorige week ook voor het eerst nat geschoren na een paar dagen een baardje te hebben laten staan. Zeer frisse ervaring om dit op mijn gemakje in bad te kunnen doen. Kan het apparaat zeker aanbevelen.

Groet,

Dennis

Pluspunten

• Scheert glad
  • Confortabel
  • nat scheren mogelijk
  • batterij gaat lang mee
  • volgt contouren van gezicht goed.

Minpunten

• kan niet scheren tijdens opladen

Rene Gerritsen 28-09-2016

lekker glad!

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5420

Bij de test de 7000 serie gekozen als voorkeur en de 5000 ontvangen. Dat was even jammer, want ik gebruik momenteel al een shaver die redelijk lijkt op de 5000. Toch driftig uitgepakt en de 'strijd' met het baardhaar aangegaan. Ik grbuik momenteel een baardtrimmer die mijn baard zon'n 3mm laat staan. Eerst de tondeuse erop geklikt en de grootste hoeveelheid haar geschoren, daarna de scheerkop erop en de rest met water een (scheer)zeep geschoren. Het moet gezegd, na maanden met baardgroei te hebben gelopen en daarna 'cold turkey' ineens alles eraf, was ik wel een beetje bang voor jeukerige, rode uitslag. Maar, niets aan de hand! een gladde kop en geen centje pijn. Mooi resultaat dus. Rest natuurlijk dat deze 5000 serie erg lijkt op mijn Senso touch die ik al een tijd heb. Had veel liever de 7000 uitgetest, maar ik ben erg tevreden met het resultaat van deze stoere shaver!

Pluspunten

• nat en droog

Daniel Breuers 26-09-2016

Scheerapparaat Philips chrooming

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5420

Ik heb hem een paar weken mogen testen en over het algemeen zeer tevreden het enige is dat ik vind dat als je hem bij droog scheren gebruikt ik niet zoveel verschil merk dan een ander degelijk scheerapparaat bij nat gebruik is het een heel goed apparaat en zeker de moeite waard

Peter 26-09-2016

Goed produkt met goede eigenschappen

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5420

Ik heb het scheerapparaat een aantal weken uitgeprobeerd. In eerste instantie scheerde mijn oude Philips apparaat beter. Maar de tweede keer scheren was het resultaat vele malen beter dan bij het oude apparaat. Mijn huid moest er dus gewoon aan wennen en is ook minder geïrriteerd. Verder ligt het apparaat lekker in de hand en volgt de contouren van je gezicht erg goed.

Pluspunten

• gewicht
  • geluid