Alecto SA-33 Rookmelders koppelbaar - Reviews

85 dB
Koppelbaar
Soort rookmelder
optische rookmelder

Beoordeling op basis van 35 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

7,9

Cor 09-12-2016 Product paar weken in bezit

Gemakkelijk te installeren rookmelders.

De SA-33 rookmelders zien er niet alleen degelijk uit, maar zijn dit ook. Ze zijn makkelijk te installeren en vrij simpel op elkaar af te stemmen. Een aanrader dus.

Pluspunten

• degelijk
  • makkelijk te installeren
  • en simpel op elkaar af te stemmen.

Minpunten

• batterij gebruik

Danny 21-01-2017 Product paar maanden in bezit

Makkelijk te installeren

Ik heb een set van 6 SA-33 rookmelders aangeschaft.
Ik moest even goed lezen maar daarna ging het redelijk makkelijk om de melders op elkaar aan te melden.
Nu heb ik op verschillende verdiepingen melders hangen: woonkamer, overloop zolder (wasmachine en droger) en op de slaapkamers. Dit geeft een veilig gevoel. In de oude situaties hingen er 3 stand alone melders die bij een alarm niet aan elkaar door konden doorgeven.
Wel elke maand de lens/de openingen waar de evt. rook de melder in kan goed stofzuigen, dit om vals alarm te voorkomen en en om een goede werking te kunnen garanderen.
Ik heb tot op heden nog geen vals alarm gehad, ca 3mnd in gebruik

Stefan 18-01-2017 Product paar weken in bezit

Gemakkelijke installatie

Omdat je niet alle rookmelders overal even goed kan horen (bijvoorbeeld die in kelder als je boven slaap), zijn koppelbare rookmelders aangeraden. De SA33 is hier een goede optie. Met een simpele druk op de knop kan je ze met elkaar linken. Met een andere knop kan je ze testen. En ja het werkt: alle melders geven alarm.

Pluspunten

• makkelijke installatie
  • koppelbaar
  • alarm zeer luid
  • duidelijke handleiding

Minpunten

• alarm kan niet stiller gezet worden

Marle 13-01-2017 Product half jaar of langer in bezit

Veilig gevoel door 3 op elkaar ingespeelde rookmelders

Fijn om in n groot huis verschillende rookmelders te hebben die allemaal alarmeren bij rook!
Het geeft n veilig gevoel.
Tevens geeft rookmelder op tijd signalen af dmv n piepje als de batterij vervangen moet worden.

marc VP 04-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

Doet wat het moet!

Koppelbaarheid is grote troef! Momenteel 5 melders in gebruik. 1 x terecht alarm wegens verbrand gerecht in oven (melder geplaatst in berging naast keuken). Wat een herrie als alle melders in alarm gaan. Oorspronkelijk 6 melders. Een echter onmogelijk te koppelen. Defecte melder werd via Conrad terugbetaald.

Pluspunten

• koppelbaarheid
  • veel lawaai bij alarm
  • gemak installatie

Minpunten

• wisselvallige kwaliteit meegeleverde batterijen
  • 1 van de 6 detectoren niet te koppelen

Willem Beerman 16-11-2016 Product paar dagen in bezit

Eenvoudige installatie

De koppelbare Alecto SA-33 rookmelders gekocht ter vervanging van verlopen oude. Eén in een ver uitgebouwde bijkeuken met een gasgeyser en twee diepvriezers. Een tweede in een uitgebouwd kunstschildersatelier waarin zich zeer brandbare chemicalieën en veel papier bevinden en een op de overloop van de eerste woonhuisverdieping, naast de slaapkamer. De afstelling en de montage (met priem en schroevendraaier) tegen het plafond was uiterst eenvoudig en de melders functioneren goed in de test. Het geeft een veilig gevoel

Pluspunten

• eenvoudige montage
  • lange levensduur

R. Houben 09-11-2016 Product paar dagen in bezit

Prima rookmelders voor een scherpe prijs

Ik heb 6 rookmelders aangeschaft. Het koppelen ging heel eenvoudig en bij het testen bleken alle 6 de rookmelders geluid te geven. Nadeel is wel dat het testgeluid, om het koppelen te testen, vrij lang aanhoudt. Dit is echter een detail. Vervolgens heb ik de 6 rookmelders geplaatst dmv magneetbevestiging. Dit montage systeem van Alecto (MK-1 montage kit) kun je apart bijbestellen en zo kun je de rookmelders makkelijk plaatsen zonder gaatjes te hoeven boren/schroeven. Alhoewel er weinig minpunten zijn dient het wel nog opgemerkt te worden dat de rookmelders een tikkeltje aan de grote kant zijn, maar dit hangt waarschijnlijk samen met het gegeven dat er naast de 9 V blok, 3 AA batterijen in moeten passen om het koppelen mogelijk te maken (alle batterijen worden overigens bijgeleverd) . Over het algemeen genomen ben ik tot dusver erg tevreden met deze set en kan de rookmelders zeker aanraden ook gezien de scherpe prijs. Ik voel me nu een stukje veiliger in mijn huis.

• Makkelijk te koppelen
  • Alle batterijen worden bijgeleverd
  • Goed hoorbaar
  • Apart bij te bestellen Alecto MK-1 montage kit

Minpunten

• Redelijk groot
  • Geluid om koppeling te testen houdt vrij lang aan

Stacey 15-05-2017 Product half jaar of langer in bezit

Vals alarm

Wij hebben nu 3 x vals alarm gehad, waarvan 2 x s'nachts.. Echt verschrikkelijk geluid, je schrik je eigen wezenloos.. en dan is er niks.. Ik vind het heel slecht dat de melders dus 'zomaar' afgaan, en omdat ze gekoppeld zijn gaan er 6 melders af in het hele huis, voordat je alles uit heb, ben je gewoon 10 minuten verder, 2 huilende kinderen vanwege het verschrikkelijke geluid en niet wetend wat er aan de hand is.. Ik ben er niet zo tevreden over..
Ik wil dat de melder afgaat, als er Daadwerkelijk wat is.. en geen loos alarm..

Pluspunten

• wit, valt niet erg op aan plafon

Minpunten

• vals alarm
  • lastig uit te schakelen als het alarm afgaat

Officiele reactie van Hesdo 16-05-2017

Heel vervelend dat dit gebeurd, bij vals alarm is het inderdaad vervelend als de melders gekoppeld zijn. Het vals alarm kan veroorzaakt worden door dat er iets voor de sensor komt ( bv spinnetje of pluisje), maar het kan ook zijn dat de melder zelf niet goed is. Het beste kan je de melders even ontkoppelen, je weet dan direct welke melder de veroorzaker is. Neem dan even contact met ons op ( service@alecto.nl of 073-6411355) dan regelen we dat snel met je.

FBR 29-04-2017 Product half jaar of langer in bezit

enorm geluid bij allemaal afgaan, zeker hoorbaar

goed te installeren, grote afstand overbrugbaar, zeer effectief geluid. zeker hoorbaar in alle vertrekken van het huis en tot er buiten, zeker een aanrader, weet nog niet of de batterijen het een jaar gaan uithouden.meerdere melders gemakkelijk koppelbaar; ook zeer gevoelig,bv slijpen aan een traprenovatie was al voldoende om het hele zootje te laten afgaan. zeker de moeite waard om dit produkt aan te schaffen.In ieder geval een veilig gevoel

Pluspunten

• zeer groot bereik, makkelijk koppelbaar
  • enorm geluid, als ze allemaal afgaan
  • bij de kleinste waarneming, reageren ze

Minpunten

• bij het testen , lang hels kabaal

Hans 06-04-2017 Product paar maanden in bezit

Makkelijke installatie

Totaal pakket en mogelijkheid om de verschillende rookmelders met elkaar te koppelen, was de reden om dit pakket te kopen.

Pluspunten

• Koppelen rookmelders
  • Simpele installatie

Harold 26-01-2017 Product paar dagen in bezit

Wat een LAWAAI

Enige tijd geleden was in onze straat een uitslaande brand. Bewoonster is hierbij helaas omgekomen. Dan zie je wat het met JOUW woning kan doen. Op aanraden brandweer koppelbare melders kopen. Tijdens aanmelden master/slave werd ik bijna doof van de melders. KIJK en dat MOETEN ze doen tijdens brand als ik b.v slaap..Toppie..goede beschrijving (wel kleine lettertjes) en makkelijke handelbare melders. Btw Hoop dat ze NOOIT afgaan!

Pluspunten

• snel te koppelen
  • eenvoudige montage
  • je hoort ze overduidelijk

Minpunten

• kleine lettertjes gebruiksaanwijzing

FC 11-01-2017 Product paar dagen in bezit

Dik in orde !!

Zéér snel geleverd, relatief makkelijk te installeren, ziet er goed uit.
Enkel de gebruiksaanwijzing mocht wel wat groter gedrukt zijn, heb het moeten lezen (echt waar) met een vergrootglas...

Pluspunten

• Degelijk

Minpunten

• Gebruiksaanwijzing te klein

Lisette 10-01-2017 Product paar dagen in bezit

Koppelbaar dus op meer plaatsen tegelijk alarm. Erg veilig!

Ik heb voor dit product gekozen vanwege het feit dat de melders onderling koppelbaar zijn. Ik vraag me nu zelfs af waarom niet iedere rookmelder minstens uit 2 eenheden bestaat waardoor bij brand op meerdere plaatsen in huis direct alarm is. Dit zou een heleboel persoonlijk leed kunnen schelen.

Pluspunten

• koppelbaar
  • makkelijk te installeren

Minpunten

• nog geen minpunten ontdekt

Luc 08-01-2017 Product paar dagen in bezit

Handige Rookmelders

Heb deze vandaag geïnstalleerd. 6stuks en allen gekoppeld. Bij de test gaan alle 6 in alarm en het geluid is oorverdovend !
Ook was de installatie een peace of cake supper maklijk en met de gratis bijgeleverde zelfklevende magnetische metalen plaatjes is het nog simpeler !
Ik kan niet spreken van gebruiks ervaring en hoop dat ik dit niet moet doen ,maar toestellen zien er degelijk uit !

Pluspunten

• Maklijkeinstallatie
  • Koppelen van toestellen kinderspel

Marcel 22-02-2017

Waar heb je deze set gekocht met de gratis zelfklevende plaatjes?

R. 06-01-2017 Product paar weken in bezit

Super goed

Koppeling van de rookmelders ging erg makkelijk.
Het signaal is erg luid en duidelijk, mede ook doordat wanneer er eentje afgaat ze allemaal mee gaan doen.

Pluspunten

• koppelbaar
  • makkelijk in gebruik

R. Willem J. 27-12-2016 Product paar weken in bezit

Prima rookmelders

Omdat ik ze pas geïnstalleerd heb, kan ik nog niet vanuit gebruikerservaring spreken. De 3 melders die ik kocht waren makkelijk te koppelen, ondanks de wat grotere onderlinge afstanden en de aanwezigheid van muren. Vrij fors formaat. Zou gemakkelijk zijn geweest als er behalve schroefjes ook plakstrippen waren bijgeleverd.

Pluspunten

• onderling bereik
  • uitleg over juiste plaatsing

Minpunten

• formaat
  • gebruiksaanwijzing in mini miniletters

Pierre L. 25-11-2016 Product paar dagen in bezit

Gemakkelijke plaatsing en koppeling

Het product werkt goed, is gemakkelijk te plaatsen en te koppelen. Gevaar op gelijkvloerse verdieping is dus duidelijk gemeld op 2de verdieping!
Minpunt: 1 rookmelder defect na 2 jaar ( alarm zonder oorzaak), zonder probleem vervangen binnen garantie.

Marjan 22-11-2016 Product paar maanden in bezit

Zeer tevreden, prima service

Door de constructie van ons huis was een koppelbaar rookmeldersysteem van groot belang. Via brandbeveiliging-expert.nl besteld en zeer snel in huis. Installatie was heel eenvoudig. Nadat één van de drie rookmelders defect bleek contact opgenomen met Alecto, waarna ik een nieuw vervangend product heb ontvangen. Nu werkt alles naar behoren. Ben heel blij met deze aankoop

Pluspunten

• koppelbaar
  • makkelijk te installeren

Minpunten

• zelfklevende plakpads laten los

Han van Ooste 06-11-2016 Product paar dagen in bezit

Piece of cake

Het installeren van 6 rookmelders op magnetische bevestigingsplaatjes is zo gebeurd. Het hele huis voorzien en koppelen van de rookmelders gaat ook erg soepel. Nog geen ervaring met de werking ervan, maar het testgeluid is zodanig dat als er iets gebeurt je zeker wakker wordt. Nu maar hopen dat ze nooit echt afgaan.

Pluspunten

• simpel te koppelen
  • makkelijk te installeren
  • robuust uitgevoerd

Minpunten

• beetje groot

galletto 03-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

koppelen lukt maar half

Op zich een goed concept: gekoppelde rookmelders. Als rookmelder doen ze het wel goed, maar het koppelen van de rookmelders is een slecht gedocumenteerd en ondoorzichtig proces. Uiteindelijk heb ik niet alle melders kunnen koppelen, ondanks telefonische support.

Minpunten

• koppelen lukt niet