Dyson Corrale

• Best Reviewed sep 2020

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 44 reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson Corrale op Kieskeurig.be.

Kathy 08-10-2020

Leuk design

Geschreven voor: Dyson Corrale

Ik was blij dat ik dit product mocht testen ben zelf kapster dus zit dagelijks in de haren.
Gelijk op de lader gelegd zodat ik daarna snel kon testen.
Mijn eerste indruk was dat hij vrij zwaar was maar ligt wel lekker in de hand.
Moest helaas vaak over dezelfde plu gaan om gewenste resultaat te bereiken.
Voordat ik klaar was begon hij al meerdere keren te piepen dat de accu leeg was.
Heb de andere keren hem tijdens het gebruik door op de lader gelegd alleen hier verdwijnt wel weer een beetje het gemak van draadloos omdat je dan toch weer een stopcontact in de buurt nodig hebt.
Na 1,5 dag begon mijn eigen krul slag weer terug te komen wat ik bij mijn huidige stijltang niet hebt.
Dus voor mij was het geen goede match helaas.

Pluspunten

• leuk design
  • ligt makkelijk in de hand

Minpunten

• snel leeg
  • prijzig
  • zwaar
  • effect blijft niet lang stijl

DaisyH 29-09-2020

Top kwaliteit!

Super tevreden van deze!
Er komt een prachtig reiszakje mee en een handig oplaadstation waar de tang recht op leunt. De stijltang is vrij snel opgeladen en wanneer je hem start geeft hij een biepje. Dan kan je de graden instellen. Je kan ook zien hoe snel de graden stijgen en hij biept opnieuw als de temperatuur bereikt is. Wanneer je de stijltang uitschakeld blijft het power knopje nog even rood tot die afgekoeld is. Vind ik ook een pluspunt. & wanneer je hem vergeet uit te schakelen, geeft die een soort alarm signaaltje om de zoveel seconden omdat die geen beweging detecteert. Dit vind ik 1 vd meest belangrijkste pluspunten. De batterij gaat ook lang genoeg mee (voor mij) om 2 x mijn haar te steilen. Mocht je de Corrale gebruiken met de draad, deze is superlang dus kan ook praktisch zijn!
Hij is redelijk zwaar voor een stijltang dus kan een minpuntje zijn voor sommigen.
Hij is effectief heel duur, maar is het zeker waard!

Pluspunten

• Draadloos
  • Goed voor het haar
  • Lange kabel
  • Efficiënt

Minpunten

• Zwaar

Eline 28-09-2020

What a beauty

Geschreven voor: Dyson Corrale

Gisteren de dyson corrale gaat ophalen,deze morgen getest. Bij het uitpakken van de corrale was ik zeer aangenaam verrast,wat een verpakking 😱😍 super mooi en heel chique. De corrale zelf ziet er ook heel mooi uit,al schrok ik wel wat van het gewicht. Ik heb hem eerst volledig opgeladen en dan deze morgen werkelijk gebruikt. Hij lag wat onwennig in mijn hand,maar dat is natuurlijk normaal de 1e keer. Ik zette hem op 210 graden en begon op droog haar die ik in partjes had verdeeld zoals bij mijn andere stijltang. Ik merkte dat ik meerdere keren over dezelfde lok moest gaan,ik heb wel golvend tot krullend en zeer weerbarstig haar ,maar ondanks de hitte ,lukte het niet om na 1x erover te gaan het toch al redelijk stijl te krijgen,want ik wel wat jammer vind. Desondanks ,deed ik toch maar 20minuutjes over het volledig stijlen van mijn haar,wat best wel vlot is,al ben ik wel gewoon mijn haar te stijlen. Mijn haar voelde achteraf minder zacht dan ik gehoopt had en mn haar zag er ook niet echt “gezonder” uit. Het lijkt me vooral een fijn toestel voor mensen die eerder stijler haar hebben of een slag in hun haar hebben. Ik heb nog niet geprobeerd om er krullen mee te maken,dat ga ik alvast eens proberen alvorens ik echt een ‘mening’ kan maken over de corrale. Ook ga ik het bij een paar vriendinnen eerst eens uitsproberen. Wat voor mijn type haar niet ok is,lukt ongetwijfeld wel beter bij een ander type. Ik ben niet ontevreden,ik denk gewoon dat ik de lat wat te hoog gelegd had voor de dyson stijltang,dyson staat toch gekend voor zijn goede producten,dus misschien had ik wat TE onrealistische resultaten verwacht. Bon,ik blijf nog wat uitproberen,we zijn tenslotte nog maar dag 1. Uiteindelijk ligt mijn haar wel goed vandaag en is dat toch wat uiteindelijk telt 🤭☺️. Nog even wennen en dan zien we wel. Ook Rome wasn’t built in a day 😉 Ondertussen al enkele weken verder. Vanalles uitgeprobeerd en verschillende temperaturen, maar de Dyson Coralle is voor mij niet wat ik ervan verwacht had. Hij ziet er heel mooi uit,maar dat zou een verkeerde reden zijn. Wat ik ook niet zo gemakkelijk vind is de kleine opening waar je jouw haar moet tussen steken,hij gaat niet zo wijd open. Ik keek enorm uit naar dit product maar jammer genoeg voldoet hij niet aan mijn ‘stijltangnormen’ ,althans niet voor mijn type haar. Zoals ik al zei eerder lijkt dit mij een goed product voor mensen met weinig krullend tot al wat stijl haar. Al vind ik hem nog steeds een beauty!

Pluspunten

• Zonder kabel
  • Snel warm

Minpunten

• Battery snel leeg
  • Hij gaat niet wijd open
  • Weegt wel zwaar

Steets 25-09-2020

Snel, draadloos en krachtig

Geschreven voor: Dyson Corrale

Verrassend tevreden van, licht goed in de hand, wat zwaar, maar goed handelbaar. Draadloos, en het resultaat is er snel en blijft de ganse dag/avond.... De temperatuur kan je ook instellen, heel handig....
Ik ben er tevreden van! :-)

Pluspunten

• draadloos
  • snel opgewarmd
  • snel klaar en prachtig resultaat

Minpunten

• wat zwaarder in de hand door de batterij
  • met opgeladen batterij kan je 2x stijlen

Melissa De Commines 28-09-2020

Prima tool voor een snel resultaat

Geschreven voor: Dyson Corrale

De Dyson Corrale beweert geschikt te zijn voor ieder haartype. Het is alleszins een top ding om mijn stugge haren snel mooi te krijgen.
Waar ik voordien ruim 30min bezig was met mijn haar te stylen, heb ik nu amper 5min nodig.
Top dus om er goed uit te zien zonder je kinderen uit het oog te verliezen ‘S ochtends.
De stijltang is iets zwaarder dan ik gewend ben qua gewicht, maar dat stoort niet omdat het gewicht goed gebalanceerd zit. Je moet ook geen kracht zetten zodat je haar voldoende geklemd wordt tussen de platen, aangezien die zich aanpassen aan je haartype en de hoeveelheid haar die je in 1 beweging meeneemt.
Mijn haar is superzacht na gebruik en ik heb nauwelijks nog last van dode punten door veelvuldig gebruik.

Pluspunten

• Snel resultaat
  • Handig in gebruik - draadloos!
  • Minder hitte nodig voor een beter resultaat
  • Travel proof want netjes en compact ingepakt
  • Staander om op te laden en weg te zetten

Minpunten

• Ietwat zwaarder qua gewicht
  • De prijs

Silvana Vinciguerra 28-09-2020

Super stijl, maar wel in tijdsnood!

Geschreven voor: Dyson Corrale

Het heeft even geduurd voordat ik wat kon delen (helaas een geval covid 19 :'( ) Maar hier is dan eindelijk mijn oordeel!
Ten eerste wat een top verpakking, mooi luxueus en stylish. De houder en de stijltang zijn beide mooi om neer te zetten en is dus absoluut geen doorn in het oog. Hij staat nog steeds mooi te pronken op mijn badkamer!

Ten tweede, wat wordt die snel warm! Echt genieten! Ik kan meteen stylen! En wat een genot dat er geen kabel om je heen hangt of dat je per ongeluk wat om stoot met de kabel. Ik kan bijna heel mijn dikke krullenbos in 1x stylen, helaas red de batterij het net niet om alles goed stijl te kunnen krijgen. Maar verder mag het resultaat er zeker zijn!
Wat mij opviel was dat, ook al draag ik een elastiekje in mijn haren, er geen knik in komt! Ik weet nou niet of dat door deze stijltang komt maar het blijft echt goed stijl! Terwijl als ik een andere stijltang gebruik, ik al snel last heb van pluis, een slag, of dus een knik in mijn haren van het elastiekje.

Ten derde, en dit is dan ook een klein miniscuul nadeel wat ik er aan ondervindt... dat is de oplader. Wat een lange onhandige kabel/accu. Ik kan hem niet makkelijk ergens opbergen want hij is vrij lang (wat ik niet helemaal begrijp want he, we stijlen toch draadloos?) en de kabel is vrij dik.

Kortom deze ervaring is voor mij super, alleen de tijd en de oplaadkabel zijn kleine minpuntjes ;) maar ik mag zeker niet klagen !

Pluspunten

• Geen kabel tijdens het stijlen
  • Prachtig stijl haar
  • Snel warm

Minpunten

• Net te korte accuduur voor veel krullen
  • Lange dikke kabel/accu, onhandig opbergen

Anoniem 28-09-2020

prima stijltang, jammer van batterijduur

Geschreven voor: Dyson Corrale

Ik heb verlangt naar het moment dat ik Dyson Corrale kon uitproberen.
Het is een fijn stijltang, mijn haren worden ook snel stijler vergeleken met andere merken stijltang. Heel erg jammer dat batterij duur zo kort is, want heb best veel haar die gekruld is en haal het gewoon niet draadloos omdat batterij snel op is. Vergeleken met prijs vindt ik het best wel duur.

Pluspunten

• snel warm
  • sneller stijlen

Minpunten

• batterijduur
  • zwaar
  • prijzig

Laure1990 28-09-2020

mooi en makkelijke stijlang

Geschreven voor: Dyson Corrale

ik mocht enkel weken deze stijltang reviewen. Van nature heb ik sluik haar met een kleine slag dat tot op de schouders valt.
Wat ik superhandig vind is dat je snoerloos je haar kan Stylen. Geen gedoe met een draad in mijn geval. het opladen gaat ook vrij snel. Ik kan met een opgeladen tang mijn haar volledig stylen of krullen in mijn haar leggen. Nadien dient de tang wel terug opgeladen te worden.
Krullen leggen gaat heel snel en vlot, na 1x over een pluk te gaan, ontstaat er meteen een krul en dien ik niet nogmaals over deze pluk te gaan. De krullen blijven bij mij wel maar 1 dag zitten wat ik wel minder vind. Bij het stijl maken van mijn haar, dien ik ook maar 1 keer over een pluk haar te gaan en zit mijn haar meteen zoals ik het wil.
Daarnaast wordt het omhulsel rond de stijlplaten (de buitenkant) wel heel warm wat ik niet meteen zou verwachten van toch wel een duur toestel. het is naar mijn gevoel toch iets waar je rekening mee moet houden als je het toestel gebruikt.
Wanneer je de tang gebruikt met het snoer (dat magnetisch lijkt). Blijft dit supergoed zitten en door de hele lange draad heb je heel veel bewegingsvrijheid wat ik soms wel bij andere apparaten mis

Pluspunten

• snoerloos
  • snel

Minpunten

• buitenkant kan snel warm worden

Inge 27-09-2020

sneller haar stijlen

Geschreven voor: Dyson Corrale

Bij het eerste gebruik ligt de corrale zwaar in de hand, na een tijdje ermee gewerkt te hebben, went het gewicht wel.
Het toestel doet wat het belooft nl het haar stijlen zonder het uit te drogen. Met slechts 1x het haar tussen de platen te steken is het glad.
Na gebruik voelt het haar zacht aan.

Pluspunten

• draadloos
  • snel en makkelijk op te laden
  • mooi design van het toestel

Minpunten

• ligt zwaar in de hand
  • batterij snel plat
  • duur in aankoop

Marjolein 26-09-2020

Corrale

Geschreven voor: Dyson Corrale

Prettig aan de corrale vind ik dat ik snel resultaat heb. Ik heb vrij dun haar en ben dan ook na een paar keer al klaar. Ik vind hem zeker niet te zwaar en erg prettig in gebruik. Heel fijn dat de stijltang draadloos is. Mijn haar is mooi glad en glanzend na gebruik. Normaal zonder de stijltang is het best pluizig. Ik heb al meerdere complimenten gekregen. Nadeel is dat de batterij wel snel leeg gaat. Als je met meerdere personen in huis de rang wil delen zal je deze eerst weer even moeten opladen. Het laden gaat wel erg snel

Pluspunten

• Snel effect
  • Draadloos

Tanya 25-09-2020

Super makkelijk en mooi!

Geschreven voor: Dyson Corrale

Super mooie stijltang. Ik haalde ‘m uit de doos, en was meteen verbaasd van het design. Ook heel erg makkelijk dat ik hem draadloos kan gebruiken. Mijn haar krijg ik eindelijk op maar een paar minuten stijl (voordien nooit zin om mijn haar ‘s ochtends voor het werk te doen omdat dit veeeel te lang duurde) zonder te veel hitte te gebruiken. En ben ook heel blij dat mijn haar nog steeds super zacht en gezond aanvoelt. Love it!

Pluspunten

• Makkelijk
  • Werkt goed

Minpunten

• Niets

Eva 25-09-2020

Mooi design, heel snel op temperatuur, goed resultaat

Geschreven voor: Dyson Corrale

Deze stijltang doet zeker wat hij moet doen! Hij is snel warm en maakt mijn pluizige krullen snel en goed glad. Het draadloze aspect is ook heel leuk en handig. Echter ligt hij wat zwaar in de hand (nadeel van de oplaadbare batterij). Ook is hij nogal duur.

Pluspunten

• snel warm
  • werkt perfect

Minpunten

• zwaar
  • prijzig

Fabienne Z 24-09-2020
  • Product gekregen

Perfect in Purple!

Geschreven voor: Dyson Corrale

Een aantal weken heb ik deze Dyson gekregen en ik ben zeer tevreden! Deze stijltang komt in een fantastische verpakking met een reistasje. Hij laadt super snel op en je kunt de Dyson Corrale ook draadloos gebruiken. Ook is hij snel opgewarmd en kan ingesteld worden op verschillende warmtes. Deze stijltang is perfect voor mee op reis: je kunt de stijltang ook op vliegtuigmodus zetten. Enige nadeel is dat hij wat zwaar is. Maar verder zeer praktisch in gebruik! Al met al een echte aanrader!

Pluspunten

• Vliegtuigmodus
  • Snel warm
  • Draadloos gebruik

Minpunten

• Zwaar in de hand

JolienS 23-09-2020

Snel, compact en stylish!

Geschreven voor: Dyson Corrale

Als kersverse mama heb je niet veel tijd voor je haar te doen maar met de Dyson Corrale gaat dit snel en makelijk! Toen ik vroeger mijn haar stylde worstelde ik dikwijls met het snoer en zeker om het achteraan te doen. Met de Dyson Corrale is dit verleden tijd, ik kan er vlot mee bewegen en hij is ook niet zwaar. Mijn vorige stijltang was veel zwaarder, de Corrale is een absoluut lichtgewicht daar tegenover. Eens aangezet kan je snel beginnen want ze is snel opgewarmd, neem je graag kleine lokken dan kan je ze even neerleggen op het bijgeleverde zakje zodat je zeker geen brandplekken maakt op je badkamermeubel of tafel. Hangt er van af waar je je haar styled. Ben je klaar dan kan je stijltang in de houder zetten, zeer compact en heel plaatsbesparend! De Dyson Corrale is voor mij in 3 woorden: snel, compact en stylish. Ik ben fan!

Pluspunten

• draadloos
  • plaatsbesparend
  • licht om vast te houden
  • mooi design

Minpunten

• prijzig

LinaW 22-09-2020

Zeer handige stijltang

Geschreven voor: Dyson Corrale

Ik heb deze stijltang nu ongeveer een maand in gebruik. Zeer handig om te gebruiken en zonder snoer werken is zeker een pluspunt ! Ik heb ze zowel gebruikt voor stijl haar als voor beachwaves . De waves blijven lang in het haar met minimale styling . Bij het stijlen blijft het haar iets minder lang echt stijl , heb de indruk dat ze sneller terug wat pluizig worden. De stijltang blijft ongeveer een half uur bruikbaar wat voor mijn haar zeker lang genoeg is. Het laadstation en de magnetische laadkabel zijn ook super handig in gebruik . Handige hittebestendige opbergtas wordt er bij geleverd . Enkel de prijs vind ik aan de hoge kant , dit is het enige echte minpunt. Voor de rest zeker een aanrader !

Pluspunten

• Snoerloos
  • Snel op temperatuur
  • Hittebestendige opbergtas
  • Vliegtuigmodus
  • Handig laadstation

Minpunten

• Duur
  • Batterijduur voor sommigen te weinig

Kim 87 22-09-2020

Kracht patser!

Geschreven voor: Dyson Corrale

Na al vele soorten styltangen te hebben gehad, vind ik deze echt het fijnst. Mijn haar is super glad en glanzend en pluist niet. Mooi design echt een plaatje voor in je badkamer. Je kan draadloos stylen ongeveer 30 min, soms loopt hij wat sneller leeg. Verder laat hij snel op. Voelt wel wat zwaar in de hand.

Pluspunten

• draadloos
  • digitaal display
  • mooi design

Minpunten

• zwaar
  • korte accuduur

MB 22-09-2020

Ik ben fan!

Geschreven voor: Dyson Corrale

Wat een prachtige tang! Hij is erg snel opgewarmd en het is ontzettend fijn dat deze draadloos is. Geen onhandig gedoe meer met een nét te korte kabel, die achter het kastje blijft hangen en ik de halve badkamer meetrek bij het stijlen van mijn haar! Erg fijn!

Het gewicht is wel even wennen, hij is wat zwaarder dan dat ik gewend ben. De oplader vind ik heel erg praktisch (en hij maakt een leuk geluidje bij het opladen, maar dat terzijde): het is direct een houder voor wanneer je hem wil laten afkoelen, zonder dat je bang hoeft te zijn dat de halve kast wegsmelt.

De batterijduur valt wat tegen: na 1 keer gebruik is hij zo goed als leeg. Neem je hem (zonder snoer) mee, dan moet je zorgen dat hij goed is opgeladen.. Anders is hij altijd nog bekabeld te gebruiken! Het is even wennen in vergelijking met de stijltangen die ik gewend ben, deze 'trekt' wat meer aan je haar. Het krullen gaat door de ronde vorm van de tang zoveel makkelijker dan met een andere tang: geen rare hoeken of knakken meer! Met andere stijltangen, een krultang of zelfs met de Airwrap, blijft mijn haar veel minder lang in de krul zitten dan met de Corrale!

Ik vind het (nog) lastig om te merken of het wel of geen schade aan mijn haar aanbrengt, maar ik ga er vanuit dat dit niet of minder gebeurt. De tang straalt erg veel luxe uit, wat het nog fantastischer maakt!

Pluspunten

• Op accu
  • Snel warm
  • Gevoel van luxe!
  • Krullen blijven lang(er) zitten

Minpunten

• Batterijduur
  • Gewicht

cindy 22-09-2020

Mooie stijltang

Geschreven voor: Dyson Corrale

Het is een prachtige stijltang qua design, hij is snel warm en erg goed en snel op mijn haar. Mijn dochters hebben meer kroes haar waarvoor ik hem minder geschikt acht.

Pluspunten

• snel warm
  • prachtig design
  • makkelijk in de hand

Minpunten

• prijzig
  • niet voor kroeshaar

Kim Eeckhout 22-09-2020

Getest op fijn, kwetsbaar haar

Geschreven voor: Dyson Corrale

Als je de verpakking opent, weet je meteen: dit is kwaliteit! Mooi om op te bergen en kwalitatief materiaal... ik heb ook de multistyler en zag meteen: dyson stelt opnieuw niet teleur.
De houder voor de stijltang is handig en zeker omdat de oplaadkabel magnetisch is en je dus het toestel draadloos kan gebruiken, als hij is opgeladen. Hij warmt heel snel op naar de gewenste temperatuur en je krijgt een biepje als hij is opgewarmd.
Bij het gebruik merk ik dat het toestel wel zwaarder is dan andere stijltangen die ik gewend ben, maar na 2 minuten merk je dit ook niet meer.
Nu, ik heb hem vol enthousiasme gebruikt, maar merk wel dat je toch een beetje anders moet werken om je haar te stijlen door de bewegende platen. Je mag eigenlijk geen druk zetten, zoals je anders wel zou doen. Als je druk zet, voelt het niet alsof de stijltang "glijdt" over het haar. Het is stug en loopt niet vlot!
Eens je echter doorhebt van geen druk te zetten, gaat het al veel vlotter en het resultaat mag er zijn! Mijn haar is mooi glad en dit blijft ook zo gedurende een langere tijd.
Kortom: dit is een kwalitatief product met de handigheid van draadloos te zijn, maar je moet er wel even aan wennen om te gebruiken.

Pluspunten

• Draadloos
  • Snel opgeladen

• Zwaarder
  • Oefenen eer je het onder de knie hebt

Karin Nadels 22-09-2020

Beste stijltang tot nu toe

Geschreven voor: Dyson Corrale

Deze stijltang werkt voor mij het beste tot nu toe. Grootste voordeel zijn de flexibele platen waardoor de plukken goed blijven zitten en ik daadwerkelijk resultaat behaald. Hij warmt en laadt snel op, de verschillende temperaturen zijn ook fijn en hij mag mee in de handbagage. Nadeel: hij is nogal prijzig. Neutraal: sommige mensen vinden m zwaar maar daar heb ik geen last van.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Haarbescherming
  • Resultaat
  • Snelheid met opwarmen
  • Snelheid met laden