AKG K712 PRO - Reviews

Kleuren
oranje, zwart

AKG K712 pro studio 14-11-2016 Product paar weken in bezit

AKG K712 hoofdtelefoon

Deze kwaliteitsvolle en akoestisch goed afgeschermde hoofdtelefoon geeft waar voor zijn geld. Elk detail in de mix wordt goed weergegeven. En de goed zittende oorkussens zorgen voor lang luisterplezier. De meegeleverde krulkabel zorgt ervoor dat je niet in de knoop geraakt met de geluidskabel. Besluit: Het groot comfort en de ideale geluidsweergave zorgen voor uitstekend mix plezier.

Pluspunten

• Comfort
  • Kwaliteit
  • Geluidsweergave
  • Frequentiebereik
  • Kostprijs

Minpunten

• Niet geschikt voor muziek met bassboost.

74Marcel 30-09-2014 Product paar weken in bezit

Ongelooflijk, wat een detail zit er in!
Bij de eerste 2 nummers waar ik naar luisterde moest ik even wennen aan de verminderde bas die hij ten opzichte van mijn Denon AH-D1100 heeft, maar bij die hoofdtelefoon is dat ook overdreven sterk.
Bij het 3e t/m het 7e nummer waar ik naar luisterde wilde de kippenvel maar niet weg gaan. Toen ik eenmaal aan het geluid gewend raakte, bleef het wel echt genieten!

Of het nu aan de burn-in time ligt of aan gewenning weet ik niet, maar na verloop van tijd leek hij langzaam maar zeker krachtiger te worden in de lagere tonen en minder fel in de hoge, en nu is het geluid heerlijk gebalanceerd. Dit terwijl ik hem gewoon op de hoofdtelefoon-uitgang van mijn Onkyo versterker heb en nog geen specifieke hoofdtelefoonversterker heb. (Die is wel in de bestelling.)

Vergeleken met de K701 is hij over de hele range veel voller qua geluid; deze vind ik wat tekort schieten in de hoogste en de laagste frequenties.
Vergeleken met een Sennheiser HD598 is het een veel levendiger geluid. De HD598 is ook gedetailleerd, maar om één of andere reden klinkt die gewoon doodsaai.

Onderschat de helderheid van deze hoofdtelefoon niet! Op allerlei review-sites staat dat hij meedogenloos is voor muziek uit slechte bronnen, en dit klopt ook echt! MP3's van 192kbit en lager moet je zo veel mogelijk links laten liggen. Metal waarbij zware gitaren net een tikkeltje overstuurd opgenomen zijn is serieus niet om aan te horen. Bromtonen of elektrische tikjes die door gebruik van matig studiomateriaal in de opname terecht gekomen zijn hoor je zeer duidelijk.
Deze ergernisjes wegen echter niet zwaarder dan het genot van het echt goed kunnen horen van de muziek. Luisteren met deze hoofdtelefoon is een her-ontdekkingsreis van je muziek.

Absolute aanrader!