FitBike Ride 5 - Hometrainer

Gewicht vliegwiel
20 kg
Remsysteem/weerstand
magneet

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 244 reviews die zijn achtergelaten voor de FitBike Ride 5 - Hometrainer op Kieskeurig.be.

Mevrouw A 06-03-2018

Bescheide Krachtpatser

Geschreven voor: FitBike Ride 5 - Hometrainer

Heb altijd een Kettler gehad, na wat speuren online en vergelijking van meerdere hometrainers zag ik qua materiaal weinig verschil tussen de merken en specificaties per prijsniveau.
Mijn keuze voor de FitBike5 is de kwaliteit, prijs en het oog wil ook wat gezien hij in mijn appartement direct zichtbaar is.
Ben zeer verrast door het gemak van in elkaar zetten en de overeenkomsten van hoge kwaliteit met mijn vorige Hometrainer daarbij is het slanke design echt een voordeel!
Alles wat je van een hometrainer mag verwachten zit erop en eraan;
- programma's
- zwaar vliegwiel / weerstand
- stabiel
- hartslagmeter
- verstelbaar zadel

Prijs kwaliteit verhouding is subliem en ben dan ook zeer blij met deze aankoop en de FitBike 5 laat zien dat ook de niet bekende merken kwaliteit kunnen leveren.
Voor personen die opzoek zijn naar een hometrainer voor revalidatie of snel last hebben van blessures vind ik deze hometrainer minder geschikt vanwege de aanzienlijke weerstand van het vliegwiel op het laagste niveau.

• Stabiel
  • Zwaar vliegwiel
  • Meerdere gebruikers in de computer

Minpunten

• Geen houders (flesje of phone)

Joël 21-03-2017

Stevig, soepel en aangenaam trainen

Geschreven voor: FitBike Ride 5 - Hometrainer

Ik heb gekozen voor de fitbike vanwege de goede prestaties die deze hometraining liet weergeven in de top-10 lijstjes die ik heb gegoogeld. Na een aantal weken van gebruik kan ik concluderen dat ik het eens met die beoordelingen. Er is sprake van een zeer stevig, kwalitatief goed product, tegen een prima prijs.

De installatie van de fitbike is voor iedereen te doen. Hoewel de fiets reeds voor een groot gedeelte in elkaar is gezet ontvang je een volledige overzicht van alle onderdelen. Dit kan handig zijn voor eventueel groot onderhoud tzt (voor zover überhaupt nodig). Eigen gereedschap is niet nodig. Na een uurtje was het product klaar voor gebruik.

De fiets is handig in te stellen op lichaamslengte én armlengte. Het zadel is zowel in de hoogte als in de diepte in te stellen. Er is stevig materiaal gebruikt, waardoor de fiets erg goed aanvoelt.

Ik heb de fitbike Ride 5HRC besteld. Ik zie nergens dit "HRS-type-aanduiding" terugkomen op de fiets, doos en/of beschrijving. Het enige verschil met de fitbike 5 is dus volgens mij de bijgeleverde hartslag borstband. Achteraf bezien had ik gewoon de standaard fitbike ride 5 kunnen bestellen, want een borstband had ik zelf nog. Dit zou mij 3 tientjes hebben bespaard.

Het apparaat is zeer geruisloos.
De computer heeft geen accu/batterij, dus aanwezigheid van een stopcontact is een vereiste. Houd daarbij rekening met het feit dat de adapter-kabel niet heel lang is. Zo gebruik ik de fiets op zolder, voor het raam (ik wil graag naar buiten kijken). Naast het raam zit het stopcontact, en de kabel moet achterin de fiets. Ik moet een verlengkabel gebruiken, omdat ik anders met de trappers het snoer van de adapter raak.

De hartslagprogramma's zijn nog wat onwenning. Ik ben gewend om op 65% van de maximale hartslag te trainen (vetverbrandingszone). De vetverbrandingstraining op de fitbike 5 is echter voorgeprogrammeerd op 55%. Persoonlijk vind ik dat net iets té laag. De eerstvolgende voorgeprogrammeerde hartslagmodule is die van 75% van de maximale hartslag. Om die hartslag te bereiken moet ik te zwaar trappen, wat niet fijn is voor mijn door hardlopen versleten knieën. Uiteraard is ook manueel het e.e.a in te regelen. De fiets past zichzelf zeer snel aan bij het bereiken van de opgegeven hartslaggrenzen. Omdat mijn hartslag lastig meetbaar is door apparaten (ik heb daar ook in sportscholen last van) schommelt de meting van de hartslag nogal. Zodra de meting een paar slagen mist, heb ik volgens de computer ineens een veel lagere hartslag en wordt de weerstand direct naar boven aangepast. Zo blijf ik wat schommelen bij het trainen op hartslag, waardoor ik niet echt in een fijn steady training kan komen.

De overige programma's zijn prima, leuk voor de afwisseling, makkelijk in te stellen.

Overall een prima product tegen een goede prijs voor jarenlang trainingsplezier ! Twijfelen over de kwaliteit hoeft zeer zeker niet.

Pluspunten

• Erg stevig
  • Makkelijk instelbaar zadel (hoogte en diepte)
  • Geruisloos
  • Veel trainingsprogramma's (intervallen etc)
  • Fijn en duidelijk display

Minpunten

• Te snelle reactie op hartslagveranderingen
  • Vetverbandingshartslag 55% van max is wat laag
  • Relatief kort adaptersnoertje
  • Geen houding met ondersteuning ellebogen mogelijk

Wim 30-03-2017

Ligt goed in de hand

Geschreven voor: FitBike Ride 5 - Hometrainer

Ik hèb hier voor gekozen om de instellingen die je er mee kan doen en hij zag er goed uit je verwacht dat bij dit product wel een goede boekje bij zou zitten hoe er mee omgaan als nieuwling maar nee hoor. Dat zal je wel weer moeten opzoeken via internet

Minpunten

• Geen begeleiding erbij via een boekje

Rob 12-07-2017

Erg fijne hometrainer niet voor niets als beste getest

Geschreven voor: FitBike Ride 5 - Hometrainer

Na de beslissing te hebben genomen dat er maar s een hometrainer moest komen je afvragen waar en welke. Google opgestart en zoeken. Uiteindelijk op de site van VA (verantwoord afvallen) terechtgekomen waar de beste 5 volgens testen genoemd werden. Na ook kieskeurig.nl te hebben geraadpleegd inderdaad gekozen voor de FitBike Ride 5. Heb hem nu anderhalve week en heb er al zo'n honderd kilometer op weggetrapt. Het in elkaar zetten kostte de nodige zweetdruppels maar dat kwam meer door de temperatuur van 27 graden, met andere woorden, appeltje eitje. Heb de uitvoering met borstband hartslagsensor genomen.
De hometrainer is legger geluidloos tijdens het fietsen en alle onderdelen zijn lekker goed instelbaar. De bediening is lekker simpel, dus snel onder de knie. Ook fijn is dat hij voor meerder gebruikers (4 +1 gast) de instelling/resultaten bijhoudt. Dit maakt het instellingen en programma's fietsen nog leuker.
Kan er veel of weinig over zeggen maar gezien de prijs is dit de beste koop die ik voor het verbeteren van mijn conditie heb gedaan de laatste jaren.

• Goede instellingsmogelijkheden
  • Prima prijs/kwaliteit
  • Geheugen voor meerdere gebruikers
  • Veel verschillende traningsvormen

Minpunten

• Je moet nog steeds zelf trappen ;-)

Simon 17-10-2017

Fit Bike Ride 5 home trainer

Geschreven voor: FitBike Ride 5 - Hometrainer

Ik heb gekozen voor de Fit Bike Ride 5 na de nodige info te hebben verzameld v.w.b. de degelijkheid van het apparaat. Het apparaat werd binnen 24 uur geleverd.
Het in elkaar zetten van het apparaat aan de hand van de bijgeleverde handleiding is goed te doen, hoewel de online handleiding duidelijker ( grotere lettertekens) is.
De home trainer is mede door het gewicht echt zeer stabiel en is zeer geruisloos.
Hoogte van het zadel en de stand van het stuur zijn goed in te stellen. Door de aanwezigheid van "transportwieltjes"is de hometrainer gemakkelijk te verplaatsen.
De handleiding van het display is erg beknopt en niet erg duidelijk. Dit is echt een minpunt. Beter Sport heeft beloofd een duidelijker versie uit te brengen.

Pluspunten

• degelijk apparaat, staat stabiel
  • geruisloos tijdens gebruik
  • zadel, stuur gemakkelijk instelbaar
  • snelle reactie van Beter Sport bij vragen
  • levenslange garantie framewerk

Minpunten

• handleiding display te beknopt ( onduidelijk)
  • hartslag functie twijfelachtig

Pere 21-04-2017

rechter crank deugde niet

Geschreven voor: FitBike Ride 5 - Hometrainer

Het in elkaar zetten ging gemakkelijk. Natuurlijk eerst het linker pedaal ingedraaid ivm met het links draaiend schroefdraad. Ging prima. Het rechter pedaal kon echter niet recht in de crank worden gedraaid: schroefdraad zeer slecht. Van Fitbike een nieuwe crank gekregen. Met poelietrekker geprobeerd de oude crank te demonteren. Lukte niet, schroefdraad zeer slecht. Bovendien vlijmscherpe bramen aan dit schroefdraad. Uiteindelijk de hometrainer terug naar leverancier. Binnen enkele dagen kreeg ik mijn geld retour. Niets dan lof voor de service van BeterSport!

Pluspunten

Minpunten

• slechte kwaliteit

Fia Hoitsema 25-04-2019

PERFECT PRODUCT

Geschreven voor: FitBike Ride 5 - Hometrainer

De hometrainer binnen 24 uur in huis. Het in elkaar zette was een fluitje van een cent.
Mijn vrouw heeft deze hometrainer nodig voor training voor en na een knieoperatie en was geadviseerd door haar fysiotherapeut. Zij is er heel gelukkig mee en traint met plezier. Een prachtig product voor een zeer schappelijke prijs. Een echte aanrader!

Irene 14-04-2019

Fitbike ride 5

Geschreven voor: FitBike Ride 5 - Hometrainer

Ik gebruik de Fitbike Ride 5 nu bijna 2 maanden. Ik vind het een erg fijne hometrainer, de programma's zijn afwisselend en hij fietst heerlijk stil en soepel. Ik merk dat mijn conditie zienderogen verbetert. (Ik fiets 3 tot 4 keer per week een intensief programma)

Het in elkaar zetten was vrij simpel met de handleiding, maar het instellen was een drama. De handleiding was ontzettend summier over de bediening van de instellingen. Ik heb uiteindelijk de handleiding van de Fitbike 5 iPlus gedownload, die is wat uitgebreider, maar ook daar mis ik bepaalde uitleg.
Er is bijvoorbeeld een optie voor een fitnessprogramma, maar die kan je niet aanklikken. Hoe je dat programma wel kan fietsen, staat nergens. (Ik vermoed dat je daar de app voor nodig hebt) Daarnaast kan je na iedere training een recovery fietsen, maar na 2 maanden geeft hij nog altijd aan dat mijn conditie very poor is. Geen idee of ik iets fout doe, maar ik kan ook nergens vinden hoe het dan wel moet. Moet ik die minuut rustig uitfietsen? Moet ik nog 1 keer volle bak gas geven?
Tot slot geeft hij het calorieverbruik niet goed aan. Een half uur fanatiek op een zware weerstand fietsen en dan geeft hij aan dat ik 70 calorieën heb verbrand. Ik denk het ook, ja.

De hartslagband kan de hoge pieken in mijn hartslag vaker niet dan wel oppikken, dus dat zal een deel van de problemen verklaren. (Ik heb dat probleem vaker met hartslagbanden).

Ondanks de vele minpunten, vind ik het apparaat zelf erg prettig. Als je het eenmaal door hebt, is hij prima in te stellen. Hij fietst fijn en comfortabel, de programma's zijn afwisselend, hij daagt me uit om net nog even harder te gaan en ik zie dus duidelijk verbetering. Ik kan steeds harder en verder en de zwaardere weerstanden gaan me ook steeds beter af.

Ik zet mijn trainingen in mijn Garmin-app, waardoor ik wel een goed overzicht heb. Ik hou mijn snelste tijden en verste afstanden handmatig bij en probeer steeds mijn eigen records te breken. Dat zorgt voor motivatie!

Pluspunten

• Fietst comfortabel en prettig
  • Afwisselende programma's
  • Motiverend
  • Makkelijk in elkaar te zetten
  • Conditie verbetert zichtbaar

Minpunten

• Incomplete handleiding
  • Eerste keer instellen is puzzelen
  • Calorieverbruik onbetrouwbaar
  • Hartslagband pikt hoge pieken niet op
  • Recovery en Fitness blijven onduidelijk

Vriends 29-03-2019

Heel veel foutmeldingen

Geschreven voor: FitBike Ride 5 - Hometrainer

Ik ben 3 jaar in het bezit geweest van dit product. Eerst kapotte motor. Zelf opnieuw geinstalleerd. Vaak error 4 fouten. Vervolgens volledig nieuw onderstel. Na verloop van tijd weer veel error 4 fouten. Apparaat regelmatig uit elkaar moeten halen maar nu geef ik het op. apparaat gaat naar de vuilstort. Uithuilen en opnieuw beginnen

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • mogelijkheden

Minpunten

• duurzaamheid slecht
  • betrouwbaarheid is 0
  • vaak foutmeldingen

Omar 28-03-2019

Perfecte RideBike voor iedereen!

Geschreven voor: FitBike Ride 5 - Hometrainer

Ik heb de RideBike 5 gekocht met behulp van de aardige online personeel.
Ik zocht een RideBike die de perfecte lengte / hoogte heeft.
De RideBike 5 is een perfecte Bike die je kan instellen op hoogte en lengte de toestel past zich aan, aan jou! En dat vond ik zo bijzonder aan dit toestel.

Pluspunten

• Je kan het afstellen op hoogte/Lengte
  • Flexibel
  • Helemaal Digitaal
  • Netjes en verzorgd

Minpunten

• Moeilijk om te verplaatsen (Verdiepingen)

Oma Louise 22-03-2019

Degelijk en alles mogelijk

Geschreven voor: FitBike Ride 5 - Hometrainer

Zeer veel mogelijkheden fietsen op elk niveau, makkelijk in te stellen en diverse persoonlijke programma’s in te stellen.
Hoogte van het zadel maar ook de diepte ervan is te stellen, stuur kan je ook makkelijk verzetten. Ik kreeg er gratis een band bij die je hartritmestoornissen in de gaten kan houden zodat je niet het stuur hoeft vast te houden.
Geschikt voor zwaardere personen.
Mooi strak uiterlijk.
Zeer te vreden met mijn aankoop.

Pluspunten

• Vele programma’s
  • Naar elk lichaam instelbaar
  • Makkelijk verplaatsbaar
  • Geschikt voor elk gewicht.
  • Zadel ook goed geschikt voor heren.

Minpunten

• Geen gevonden.

GREET MARIEN 22-02-2019

Prachtig toestel met vele mogelijkheden

Geschreven voor: FitBike Ride 5 - Hometrainer

Toen het toestel thuis arriveerde was ik enigszins teleurgesteld. De handleiding was ietwat te bondig voor een beginner zoals ik, en de weerstand op het laagste niveau was te hoog, zodat ik voortdurend het gevoel had dat ik bergen aan het beklimmen was. Met de online chatfunctie van Betersport, kaartte ik mijn problemen aan. En jawel, een aantal dagen later stond er een technieker voor de deur die het toestel haarfijn bijstelde. Nu is het een plezier om te trainen op dit paradepaardje, het doet alles wat het beloofde, is geluidloos, soepel, stabiel en heeft tal van programma's om mee te spelen :). Dank u beter sport, niet in het minst voor de prima Service

Pluspunten

• geluidloos
  • stabiel
  • tal van programma's
  • loopt soepel

Minpunten

• tot nog toe geen

Jan Dopma 20-01-2018

Hometrainer / conditietrainer

Geschreven voor: FitBike Ride 5 - Hometrainer

Een heerlijk compact apparaat met prima in te stellen zithouding. De in te stellen programma's in de computer en groot beeldscherm zijn eenvoudig in te voeren. Zo hou je zicht op de stappen die er worden gezet.

JWR Eindhoven 24-04-2017

robuste constructie, eenvoudig te bedienen, topper !

Geschreven voor: FitBike Ride 5 - Hometrainer

Gekozen voor dit product op basis van goede recensies op diverse websites. Product is robuust en eenvoudig te bedienen. Was wel even puzzelen om in elkaar te zetten maar dat kwam met name door de in nogal kleine letters en met onduidelijke plaatjes uitgevoerde handleiding.

Pluspunten

• robuust
  • bediening

Minpunten

• montage handleiding

retriever 21-04-2017

goede prijs / kwaliteit verhouding

Geschreven voor: FitBike Ride 5 - Hometrainer

Goede hometrainer voor een correcte prijs. Deze hometrainer is stevig gebouwd, heeft veel verschillende weerstand-niveau-s (16) . Hij is ook geruisloos bij het gebruik ervan.

Pluspunten

• degelijk
  • geruisloos
  • mooi design
  • veel programma-s
  • veel mogelijkheden wat betreft trapweerstand

Minpunten

• geen tot nu toe

Rita Schelfhout 11-04-2017

Mooi design

Geschreven voor: FitBike Ride 5 - Hometrainer

De stevigheid van het toestel en het gebruiksgemak hebben ervoor gezorgd dat ik dit toestel aangekocht heb. Het in elkaar steken van deze hometrainer was wel niet zo gemakkelijk, de kleine onderdelen onderscheiden van elkaar, het was wel wat puzzelen.
Het scherm is duidelijk maar er mocht wel een handleiding aanwezig zijn. Ik heb de handleiding op het internet gezocht! Op het scherm zit er volgens mij een foutje. Naast de weergave van de hartslag verschijnt er een vlek maar mits ik geen afbeelding heb van het display weet ik niet of dit een fout is. De meeting van de hartslag is ook niet zo correct! Mijn echtgenoot en ikzelf hebben beide een knieoperatie achter de rug en wij kunnen dankzij de verschillende programma's toch wel goed ons plan trekken!

Pluspunten

• stevigheid
  • verschillende programma
  • design
  • zithouding
  • groot scherm

Minpunten

• handleiding
  • monteren
  • wachttijd bestelling

Karin 20-03-2017

Instelbaar voor een goede houding en mooi groot afleescherm

Geschreven voor: FitBike Ride 5 - Hometrainer

Mooie hometrainer om thuis te trainen aan conditie en/of afvallen. Fietsen gaat soepel en diverse mogelijkheden qua programma's.

Pluspunten

• Stuur verstelbaar
  • Zadel verstelbaar in afstand
  • Groot afleesbaar scherm

LeonP 16-12-2015

Hometrainer van excellente kwaliteit, muisstil en zeer gemakkelijk in gebruik en opzet. Prijs/kwaliteit ideaal!

Nico 22-11-2019

Goede zithouding Makkelijk te bedienen

Geschreven voor: FitBike Ride 5 - Hometrainer

Het zadel is makkelijk te verstellen naar de ideale zithouding
De fiets is eenvoudig te gebruiken en staat zeer stabiel
De gebruiksaanwijzing om het toestel te monteren kan beter, systeem zoals Ikea. Stap voor stap met nummers en wat duidelijker . ( dit is te kompakt )

Pluspunten

• Zithouding , zadel
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Monteren

H. Wolf 28-10-2019

Degelijk apparaat

Geschreven voor: FitBike Ride 5 - Hometrainer

Montage was simpel, afgezien van het verbinden van de stuur (hartslag) kabels aan de computer binnendoor. Met hulp van Betersport was dit snel opgelost.
Het apparaat werkt goed en is stevig. Met de computer op manueel kan je een snel een prettig weerstand niveau instellen en een tijdje fietsen.
De verdere bediening van de computer is niet erg intuitief en de handleiding erg summier. Met wat uitproberen kom je een eind, maar vlot gaat het nog steeds niet. De voorgeprogrammeerde programma's zijn voor mij niet nuttig want het weerstand niveau loopt voor mij te hoog op. In het tabblad persoonlijk kan je een eigen aangepast programma maken. Helaas blijft dat niet bewaard in het geheugen.
De hartslagmeter is een vrij zinloze toevoeging. Het werkt alleen als je je handen vochtig maakt en dan ook dan klopt de telling vaak niet.

Pluspunten

• Stevig en stabiel
  • Eenvoudige montage
  • In "Manual" simpel fietsen

Minpunten

• computer niet smpel te bedienen
  • persoonlijk programma wordt niet bewaard
  • hartslagmeter werkt niet