De’Longhi ECAM 22.110.SB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 108 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de De’Longhi ECAM 22.110.SB op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

isamas 02-06-2015
Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Lekkere koffie, was fijn machine, maar tijdens eerste jaar 2x stuk geweest (eerst stoompijpje stuk, daarna boiler) nu is hij net 3 dagen 2 jaar oud en weer stuk. Geen garantie meer. Fabriek gecontacteerd en omdat er op herstellingen maar 3 maanden waarborg geldt, ook geen gratis herstelling meer. Heb altijd ontkalkt wanneer machine dit vroeg, steeds met delonghi product en nu zeggen ze mij ook dat ik niet genoeg ontkalkt heb??? Tja al bij al slechte kwaliteit.

Tgi 10-10-2015

Nu toch problemen gehad in september. Het drukventiel was stuk. Water loopt in waterbakje en er komt geen koffie uit de machine. Gekeken op internet voor eigen reparatie.
Het is wat kijken, maar wel goed te doen. Dit drukventiel wordt in het zetstuk gedreven tijdens koffie zetten, en dan komt er koffie uit de machine. Zoals ik op internet lees is dit drukventiel na een paar jaar aan vervanging toe: 54euro kosten en dan nog zelf vervangen. Het zetstuk moet je 1x per maand goed schoonmaken in water met azijn om alle koffie rommel goed te verwijderen. Het apparaat aan de binnenzijde ook stofzuigen voor de koffie resten. Verder de draaispindel met vaseline smeren opdat deze goed blijft lopen. Ontkalken als lampje brandt is een must voor behoud van de boiler en slangen. Het goed schoonmaken voorkomt ook groei van schimmel in apparaat! Gebruik van minder vette bonen is ook van belang, ik gebruik AH excellent, ik heb gelezen dat de Lidl bonen het ook goed doen.
Ik heb het apparaat ruim 3 jaar.we zetten 7 koppen koffie per dag ongeveer
Heb het apparaat nu 6 keer uit elkaar geschroefd afgelopen maand...en hij werkt nu weer gewoon goed ;)

Hannes62 26-08-2019

Beste Tgi, ik lees dat je het zetstuk in water met azijn legt, 1x per maand. In de gebruiksaanwijzing staat toch duidelijk dat je géén reinigingsmiddelen mag gebruiken en daar hoort azijn volgens mij ook bij. Je moet de zetgroep 5 minuten onderdompelen in warm water en vervolgens afspoelen.
Ook staat er nergens dat je iets in moet smeren met vaseline. Ik weet dat sommige Philips machines wél vaseline nodig hebben, de DeLonghi niet.
DeLonghi gebruikt melkzuur als ontkalker omdat ze weten dat de onderdelen daar tegen kunnen. Azijn is compleet anders als melkzuur en kan onderdelen stuk maken.

Altijd de gebruiksaanwijzing lezen en opvolgen. 90% van de klachten wordt veroorzaakt door het niet (goed) lezen van de gebruiksaanwijzing. Jammer dat je lezers op het verkeerde been zet door deze acties die de garantie op het apparaat kunnen laten vervallen.

Tgi 03-06-2015

Wij hebben na 3 jaar geen echte kwaliteitsproblemen gehad, geen schade/kapotte delen, e.d., maar vastlopen blijft een terugkerend probleem =Vastlopende systeem en dan weer opnieuw opstarten. Het lijkt erop dat de druk te klein is om normaal goed te koffie te 'zetten' (zetgroep).
Wij hebben dan geluk gehad, tot nu toe, als ik jouw verhaal lees. Het systeem is niet 100% gebouwd, koffie is wel lekker, maar afdronk is minder ;)

Tgi 26-08-2019

Hoi Hannes, Ik gebruik voor het schoonmaken nu tegenwoordig materiaal van kruidvat . Het schoonmaken in jouw opmerking gaat over het zeefje dat gebruikt wordt om het water door de koffie heen te drukken. Die ontkalk ik op die manier. Ik draai het schroefje los en leg het ronde metalen zeefje alleen in de azijn of andere vloeistof(bv die van delonghi). Het stalen zeefje wordt dan sterk ontkalkt. De volgende morgen spoel ik het zeefje weer en zet het weer op de drukgroep. Dit doe ik elke keer als het ontkalkingslampje gaat knipperen. Ik ontkalk de machine met het materiaal van de kruidvat en het zeefje maak ik met de geconcentreerde vloeistof schoon. Succes met 't lezen. Ik geef geen garantie.

Kurt-V 11-12-2014
Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Ik heb hetzelfde voor als Caroline-B, lek links vanonder aan het rode reservoir . En dit na onderhoud van machine door DeLonghi voor 75€.Voor de rest super machine geweldige koffie.Terug naar Delonghi voor lek te laten maken hopelijk gratis.

Joor 16-02-2015

Hallo Kurt, heb je de machine alweer retour? Ik heb hetzelfde probleem (lek bij rode bakje) Weet je al wat het probleem was?

Caroline_be 26-11-2014
Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Ik heb reeds een paar keer deze Delonghi erg positief beoordeeld.Ondertussen zijn we een eind verder en hebben we ze bijna 2 jaar. Helaas is m'n beoordeling nu minder...want ze lekt water vanonder (dichtbij het rode bakje linksonder). Ik heb m'n machine onderhouden net alsof het m'n kind was. Heb de onderhoudsset van Delonghi, onderhoud ze en ontkalk ze met het origineel product van Delonghi. Ik heb 2j geleden 500 euro betaald en ik besef maar al te goed dat ze helaas geen 2 jaar meer zal werken. Ik heb geen zin om een technieker te laten komen want ik vrees dat ik (zoals iemand eerder vertelde) ongeveer 100euro zal moeten betalen.Ik gebruik ze enkel voor koffie, dus met de melkopschuimer heb ik geen ervaring. Ik vind 500 euro voor een machine die slechts 2 jaar meegaat niet kunnende.

Caroline_be 15-01-2016

Ondertussen hebben we deze machine 4 jaar in ons bezit! Dat hadden we nooit verwacht. Onlangs bleef het lichtje van ontkalken branden nadat ik ontkalkt had. Vanalles geprobeerd en dan contact met Delonghi. Die zeiden dat ik het eens op m'n gemak moest doen én echt het boekje volgen. Want als je allang iets doet meen je het zelf te weten zonder naar het boekje te kijken. Inderdaad, m'n probleem van het lampje was opgelost. Ik doe eigenlijk alles volgens het boekje en onderhoud m'n toestel echt goed. Ook let ik op welke bonen ik gebruik, dus géén te vette bonen. Ik wou hier toch eens vermelden dat ondanks m'n vrees van enkele jaren geleden wij ons toestel nog steeds hebben!