Siemens TE658209RW

Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic
9,1 (45)
Bekijk alle Espressomachines

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 83 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TE658209RW op Kieskeurig.be.

Henk 23-12-2019

Even wennen, even zoeken en dan heb je goede koffie

Geschreven voor: Siemens TE658209RW

Ons vorige Siemens (EQ3) espressoapparaat begaf het na 20.000 kopjes. Die beviel en dus een opgeschaalde versie aangeschaft. Was even wennen qua instellingen, maar ook qua snelheid (ietwat traag) en we zijn ook met de bonen opnieuw aan het experimenteren geslagen om de juiste smaak, aroma en sterkte espresso en cappuccino te vinden, maar zijn daarin geslaagd en genieten nu van de koffie (alle variaties) en het zicht op een mooi apparaat in de keuken.

Pluspunten

• goede koffie (alle soorten)
  • mooi ontwerp
  • solide apparaat

Minpunten

• ietwat traag
  • malen maakt veel herrie

Borrie 22-12-2019

Top bakkie koffie!

Geschreven voor: Siemens TE658209RW

Mooi design, stil en snel. Heerlijke koffie op eigen smaak aan te passen in sterkte. Echt een aanrader!

• Snel
  • Handig in gebruik

marijn 26-01-2020

lekkere koffie, wat punten waar minder over na is gedacht

Geschreven voor: Siemens TE658209RW

De koffie is erg lekker. Alleen is het water reservoir te klein. Hetzelfde voor de lekbak. Elke keer koffie maken moet je alles bijvullen. Melkkan zou een venster kunnen gebruiken zodat je kunt kijken hoeveel melk er nog in zit.

Pluspunten

• smaak
  • eenvoud

Minpunten

• waterbak klein
  • lekbak klein

Wijngaards 22-01-2020

fijne machine met handing bedieningspaneel.

Geschreven voor: Siemens TE658209RW

ontzettend luxe apparaat met handig en makkelijk bedieningspaneel. Maakt verschillende soorten koffie van Latte macchiato tot espresso. Is niet storend aanwezig tijdens het malen van de bonen en maakt heerlijke melkschuim waarvan je het water in de mond loopt. Kortom wanneer je een luxe apparaat zoekt met een handig bedieningspaneel en een goede prijs kwaliteit verhouding dan zou ik dit apparaat zeker aanraden!

John Loeffen 20-01-2020

Zeer gebruiksvriendelijke koffiemachine

Geschreven voor: Siemens TE658209RW

Gemakkelijk in gebruik en prima aan iedere smaak in te stellen. Mooi design en prima prijs/kwaliteit verhouding.

• Gebruiksgemak

E Weidijk 17-01-2020

Geweldig apparaat maar met een te kleine lekbak

Geschreven voor: Siemens TE658209RW

Wij bezitten nu 3 weken deze Siemens espresso machine en zijn er over het algemeen erg blij mee. Gemakkelijk instelbaar, lekkere koffiesoorten en malingen, niet te veel lawaai en mooi design. Maar wat ontzettend vervelend is dat het lekbakje al na 5 à 6 keer aangezet te zijn geweest geleegd moet worden.( dit zijn we niet gewend van ons vorige apparaat van merk D) Ook het waterreservoir gaat hierdoor snel leeg. Dit reservoir is ten opzichte van de rest van het apparaat erg kwetsbaar met zijn plastieken handgreep die niet volledig recht komt te staan bij het vasthouden van de bak.
Gelukkig heeft de koffie daar niet onder te lijden. De gekoelde melkkan gebruiken we overigens niet meer omdat je niet kunt zien hoeveel er nog in zit. Misschien dat er daar in de toekomst een kijkglaasje in geplaatst kan worden. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

S alders 11-01-2020

Siemens eq 6plus

Geschreven voor: Siemens TE658209RW

Heel fijn apparaat , mooi rustig met malen en koffie zetten heel makkelijk bedienbaar
Heel makkelijk menu wat heel fijn is
Voor ieder naar wens een lekker bakkie koffie

Joost Mertens 11-01-2020

fantastische koffiemachine

Geschreven voor: Siemens TE658209RW

Geweldig apparaat. Maakt heerlijke kofffie. Touchscreen en display is heel gebruiksvriendelijk en makkelijk. Melkkannetje is ook heel handig, melk blijft er goed in. Schuimt prima. Echt een aanrader.

Pluspunten

• heel makkelijke bediening
  • helder display
  • melkfunctie makkelijk en handig
  • Koffiereservoir is relatief groot

Minpunten

• waterreservoir is wat aan kleine kant
  • de waterfilter is snel los.

Leo-S 10-01-2020

Stoer apparaat, mooie display!

Geschreven voor: Siemens TE658209RW

Nog maar kort geleden gekocht; ervaring tot nu toe heel positief.
Ruime mogelijkheden en toch eenvoudige bediening!

Pluspunten

• Uiterlijk, bediening
  • werkt naar verwachting

Minpunten

• nog geen

SvanS 10-01-2020

Geweldige machine

Geschreven voor: Siemens TE658209RW

Op basis van ervaringen van anderen tot aankoop van deze geweldige Siemens espresso machine overgegaan. De eerste indruk is geweldig. De machine is makkelijk in gebruik, schoonmaken is simpel, en de koffie is heerlijk. Het oogt allemaal erg degelijk. De cash back actie is een leuke bijkomstigheid.

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Makkelijk schoonmaken
  • Te gebruiken met Brita filter in waterreservoir
  • Waterreservoir met handvat
  • Heerlijke koffie

Minpunten

• Hoge prijs, maar geen onderhoudssetje bijgevoegd?

Dan 09-01-2020

2 perfecte Cappuccino's tegelijk - YES!

Delonghi of Siemens..
Ik zocht een koffiemachine in de prijsklasse onder de 900 euro. Ik heb veel onderzoek gedaan naar de machines van delonghi en ook Siemens. Beide komen vaak goed uit testen en beide leveren ze ook geweldige koffie. Ik heb testen gelezen op duitse, engelse en nederlandse sites. Daarnaast nog een lading youtube video's. Dus heb naar mijn gevoel een erg goede keuze gemaakt in deze prijsklasse.

De keuze voor de Siemens EQ6 S800 (TE658209RW)
De Siemens EQ6 S800 (TE658209RW) heb ik uiteindelijk gekozen omdat deze wat degelijker overkwam en robuuster. Daarnaast kan ik met de Siemens 2 koffiespecialiteiten met melk maken en af en toe als het huis vol zit met visite wil ik echt niet de hele avond staan koffie, cappuccino's en latte's tappen. Dat gaf wel de doorslag.
Ervaring na de koop
Heb het apparaat nu een paar dagen en heb al gekeken wat het inhoud om deze schoon te maken. Dat valt echt reuze mee, je haalt de brouweenheid er zo uit. Even afspoelen en klaar.
Wel valt het me op dat de brouweenheden van de delonghi's eenvoudiger zijn schoon te maken nog dan deze Siemens. De Siemens brouweenheid heeft wat meer " hoekjes en gaatjes". Maar ook daar kun je met een borsteltje prima bij en voor mij geen showstopper.
Ook vond ik het prettig dat Siemens onderdelen goed verkrijgbaar zijn. Ik hou er van om altijd lang met m'n apparatuur te doen. Dus na een paar jaar een rubber kunnen vervangen of de melkopschuimer is zeker een pre.

De Smaak de koffie en waar het allemaal om draait
Daarnaast de koffie, in 1 woord: geweldig! Het melkschuim is ook geweldig. Deze blijft lang stevig. Als de cappuccino op is, zit er lekker nog schuim in je beker om na te lepelen.
Ik heb wel gelezen dat de cappuccino niet warm of heet genoeg is bij dit model, maar daar merk ik niets van en dan kan het apparaat nog heter ingesteld worden.

13 koffierecepten zijn natuurlijk ook geweldig. Af en toe heerlijk wat anders!

conclusie
Al met al, perfecte koop als je een apparaat zoekt rond de 900 euro, weinig onderhoud er aan wilt doen en heerlijk 2 cappuccino's tegelijk wilt zetten!

Pluspunten

• Robuust apparaat
  • 2 koffie met melk recepten in 1 x
  • Heerlijke schuim bij Cappuccino's en Latte's
  • Eenvoudig schoon te maken
  • Fantastische koffie

Minpunten

• brouweenheid schoonmaken iets meer werk
  • Water snel op door zelfreiniging

Lekkere koffie drinkers 08-01-2020

uitstekend

Geschreven voor: Siemens TE658209RW

Een fraai Siemen dat prachtig staat in onze keuken echt een blikvanger.
Apparaat zet heerlijke koffie varianten en is eenvoudig schoon te maken.
Zeer gebruiksvriendelijk.

Raymond 07-01-2020

Heerlijke koffie in vele smaken

Geschreven voor: Siemens TE658209RW

Heerlijke koffie voor zowel mezelf, als mijn vrouw en dochter. Of je nu koffie wil in diverse sterktes of een cappuccino of latte macchiato. Het komt er allemaal heerlijk uit. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Tiny 06-01-2020

gebruiks onvriendelijk

Geschreven voor: Siemens TE658209RW

Waterfilter: gaat met water bijvullen telkens los,moeilijk vast te zetten.
koffiebonen zakken niet goed naar malings gedeelte. handmatig bonen verplaatsen.
melkreservoir: geen venster voor de hoeveelheid melk er nog in zit. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Merlijn 06-01-2020

Goed apparaat

Geschreven voor: Siemens TE658209RW

Een geweldig apparaat werkt super, de koffie is heerlijk ( en lekker warm). Ik beveel dit koffieapparaat zeker aan!!

Pluspunten

• Warm
  • Goeie koffie
  • Makkelijk in gebruik
  • Het ziet er mooi uit
  • Niet al te groot

Ep 06-01-2020

Prima koffie met een makkelijk te bedienen machine.

Geschreven voor: Siemens TE658209RW

Na jaren saeco, nu een Siemens. Een fijn apparaat dat lekkere koffie maakt, met een eenvoudig bedienbaar display, dat bovendien meerdere keuzes biedt. Een prima apparaat voor prima koffie.

Pluspunten

• lekkere koffie
  • erg eenvoudig te bedienen
  • makkelijk schoon te maken

VVB 06-01-2020

Mooi apparaat, duidelijk, en lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens TE658209RW

Tijdje getwijfeld om een siemens eq aan te schaffen ivm aardige hoge aanschaf!
Maar toch de doorslag gemaakt om een testkoffie bij de mediamarkt verkocht!!!

Gister in gebruik genomen na een duidelijke uitleg en vanaf de eerste bak koffie verkocht!!

Kan deze aan iedereen aanraden.
Op dit apparaat zitten heel veel sensors voor de melding van bv ontkalken, reinigen, volle waterbak!

Pluspunten

• duidelijk
  • grote symbolen
  • meldingen dmv sensors
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• hoge prijs

Koffieleut 06-01-2020

Heerlijke koffie, veel gebruikersgemak

Geschreven voor: Siemens TE658209RW

Na aankoop meteen in gebruik genomen, supermakkelijk. De koffie is heerlijk en deze is eenvoudig naar sterkte aan te passen. Veel keuze uit verschillende soorten dranken. Ik heb zelf de espresso, koffie, cortado, cappuccino en latte geprobeerd. Allemaal uitstekend van smaak. De schuimlaag op de cappuccino en latte is fijn en romig. De machine maakt niet overdreven veel lawaai tijdens het malen. Bij handmatig uitzetten van de machine start deze automatisch eens schoonmaakprogramma op, afhankelijk van de dranken die gezet zijn. Is een drank gezet met melk, wordt automatisch het melkpijpje gereinigd. Erg handig. Het enige nadeel dat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken (na 2 weken intensief gebruik) is dat de lekbak zeer regelmatig geleegd moet worden. Op zich makkelijk te doen maar de frequentie mag wat lager.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Heerlijke koffie
  • Veel keuze
  • 2 Melkproducten tegelijk

Minpunten

• Lekbak moet vaak geleegd worden

Amal 05-01-2020

Overzichtelijk en makkelijk!

Geschreven voor: Siemens TE658209RW

Je kan makkelijk en snel een keuze maken, het is ook makkelijk te reinigen en vergeet voor al niet de goede koffie! heerlijk, zeker geen spijt van, ik raad hem iedereen aan!

Pluspunten

• maakt niet veel geluid
  • je kan je eigen koffie op je eigen naam zetten

Yvonne & Martin 05-01-2020

Makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Siemens TE658209RW

Het apparaat voldoet geheel aan onze verwachtingen van een heerlijke bak koffie (precies zoals je je koffie wil)
Zeer makkelijk eerste gebruik heb gebruiksaanwijzing nog niet nodig gehad.
Wij maken op een vaste dag in de week het apparaat schoon , dit is beter voor het apparaat en deze is heel makkelijk te reinigen (nog steeds geen gebruiksaanwijzing nodig gehad).
We werden in de winkel goed geïnformeerd.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • heerlijke koffie
  • veel koffie variatie

Minpunten

• nog niet ontdekt