Melitta CAFFEO SOLO PURE BLACK Volautomatische espressomachine E950-101 - Reviews

Soort apparaat
koffiebonen
tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zwart

Beoordeling op basis van 177 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Daisy 07-02-2016 Product jaar of meer in bezit

Gemakkelijk in gebruik en prima schoon te houden. Het smalle design is handig op een klein aanrecht. Het apparaat zet nu al 3 jaar dagelijks lekkere koffie en mankeert niets. In het begin heb ik een keer gehad dat er koffie in de lekbak terecht kwam; ik heb toen (gratis) de klantenservice gebeld; zij stonden mij goed te woord en namen het zekere voor het onzekere; er werd een afspraak gemaakt dat mijn koffiezetapparaat meegenomen zou worden ter controle, in die tijd kreeg ik een andere Melitta Cafeo Solo thuis (die ook netjes schoon was) en werd mijn apparaat daarna weer keurig functionerend thuis gebracht en omgewisseld; ik zeg; super!
Heerlijk in combinatie met een Melitta Cremio melkopschuimer ;-)

Erwin 03-02-2016 Product jaar of meer in bezit

Mooi, handig, gemakkelijk en kwalitatief goed apparaat!

De Caffeo Solo inmiddels bijna 4 jaar in gebruik, nog steeds vol tevredenheid en mijn beste maatje in de ochtend! De smaak van de gemalen bonen vind ik erg goed, al valt en staat het met de kwaliteit van de bonen.
De mogelijkheden zijn 'beperkt', alleen geschikt voor espresso/koffie, maar dat had ik hem ook voor uitgekozen.
Erg tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding in combinatie met de levensduur van het apparaat. In vergelijking met het apparaat welke mijn ouders gebruiken (drie keer zo prijzig), is de Melitta iets luider tijdens het malen en moet je de zetgroep handmatig schoonmaken. Echter vind ik dit geen probleem, dan weet ik dat het goed gebeurd. En daar heb ik bewust voor gekozen bij een apparaat in deze prijsklasse. Zorg dat je de reinigingsmomenten pakt en de zetgroep schoonmaakt en je zult er veel plezier van hebben.

Eenmaal een probleem gehad met het vastlopen van de zetgroep, ik kon deze niet meer uit het apparaat krijgen. Na contact met de helpdesk dit weten op te lossen met een aantal handelingen (buiten garantieperiode).

Nogmaals, erg tevreden!

Jan 30-01-2016 Product jaar of meer in bezit

Het is een goed apparaat. Nu 3 jaar later nog zeer hete koffie. Nog geen mankement gehad.
Ik geef een 8 omdat een 10 voor god is en een 9 voor mij.

Jeanti 13-03-2016 Product half jaar in bezit

zeer tevreden over dit eenvoudig apparaat

In een vorig review hadden wij opmerkingen over het te vaak moeten ontkalken. Wij hebben de instellingen opnieuw ingestgeld en nu is het maar om de drie maand ontkalken. wij hebben in onze woning een ontkalker. Wij blijven genieten van de koffie.

peterdev62 14-03-2016

Kan je aangeven hoe je die instellingen wijzig?

Officiele reactie van Melitta 15-03-2016

Beste, Graag reageren wij op uw vraag.
U kunt de waterhardheidinstelling aanpassen naar de werkelijke waarde. In de fabriek wordt het ingesteld naar 'zeer hard water', dat is water met veel kalk. Dat is in Nederland vaak niet het geval.
U zet het apparaat aan en houdt de knoppen voor 1 en 2 koppen koffie gelijktijdig een paar tellen ingedrukt. Dan drukt u op de knop met 1 kopje. Waterfiltersymbool brandt. Dan drukt u op de knop met het boontje tot de gewenste stand. 2 boontjes is gemiddeld. U kunt de werkelijke waarde checken met het waterhardheidstrookje of opvragen bij uw waterbedrijf.

Met vriendelijke groeten,
Brenda
Melitta consumentenservice

rien 31-01-2016 Product jaar of meer in bezit

7,4
3 jaar in gebruik, apparaat is nu wel ver op, maar maakt nog steeds een prima espresso.
Gaat wel steeds meer kabaal maken tijdens malen, koffiezetten en spoelen tijdens aan- / uitschakelen
Nadeel:veelvuldig schoonmaken (ontkalken en reinigen na ong 200 kopjes.
Voordeel: machine is snel gebruiksklaar en makkelijk te reinigen.

Bonda 07-10-2017 Product paar weken in bezit

Simpel en smakelijk

Betaalbare machine voor een lekkere kop koffie.
Geen melkschuim geklieder. Elke ochtend vullen met vers water. Bakje terugplaatsen kost wat oefening.

Pluspunten

• Eenvoudig
  • Goede koffie

Minpunten

• Waterreservoir wat lastig

J 22-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

Goed apparaat

Makkelijk in gebruik. Maalgraad en sterkte simpel in te stellen. 2x in de week even de zetgroep en het binnenwerk reinigen, is nog geen 2 minuten werk. Dit apparaat verdient de beste koffie, Italiaanse natuurlijk en daarin is de keuze reuze. Enige nadeel? Ik drink meer koffie dan voor de aanschaf van dit apparaat.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Strak design
  • Zet gewoon lekkere koffie

jackie 14-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

mooie gevormd model

Goede koffie, zuinig in gebruik met koffiebonen, makkelijk te gebruiken.
Onderhoud vergt wat aandacht.

Katja 11-02-2016 Product jaar of meer in bezit

Al meer dan 3 jaar in het bezit van de melitta cafe solo en dat tot zeer grote tevredenheid, heerlijke koffie, altijd goed heet en nooit problemen mee!
En heel makkelijk in onderhoud en bediening.

ADT 08-02-2016 Product jaar of meer in bezit

Nu bijna 4 jaar in gebruik.
Alhoewel ik de enige ben die koffie drinkt thuis, kan ik wel zeggen dat het apparaat zeer vaak gebruikt wordt. Ik drink veel koffie.
Na 4 jaar nog steeds iedere dag tevreden met mijn aankoop. Zet lekkere hete koffie. De boon is wel belangrijk natuurlijk. Ook is het regelmatig reinigen, ontkalken en vervangen van het filter aan te raden. Het ia ook aan te raden om vaak de zetgroep onder de kraan af te spoelen.
Zoek je een goede bonenmachine die niet veel plek inneemt, dat zou ik je deze aanraden.

den haan 04-02-2016 Product jaar of meer in bezit

6,8
Nu naar 2 jaar kapot mag wel beter verwachten reparatie standaard 175 euro kan beter een andere kopen vergt wel veel reinigen en lekbak gouw vol wel goede bak koffie

Corpwn 04-02-2016 Product jaar of meer in bezit

De Melitta Caffeo Solo nu 2 jaar ingebruik en eigenlijk geen grote klachten,de watertank had voor mij wat groter mogen zijn.
dat de Caffeo alleen esspreso maakt is voor ons geen punt, drinken de koffie toch zwart. Sterkte goed instelbaar, goed schoon te maken dankzij duidelijke gebruiksaanwijzing, geen klachten dus geen spijt van deze aankoop

adem 01-02-2016 Product jaar of meer in bezit

Prima apparaat.
Heeft een paar minpuntjes: Hij geeft regelmatig aan dat het lekbakje geleegd moet worden, ook als dat net gedaan is. De bonen moet je vaak handmatig "helpen", ander glijden ze niet goed naar het maalgedeelte.

wendy 01-02-2016 Product jaar of meer in bezit

7,4
Ik heb inmiddels de Caffeo Solo niet meer in mijn bezit. Het apparaat heeft het heel goed gedaan, echter na een grondige schoonmaakbeurt, kwam het water er langs alle kanten uit. De kosten van reparatie waren in verhouding tot de aanschaf van een nieuw apparaat, wat ik ook voor andere doeleinden ga gebruiken niet meer reëel, dus helaas maak ik geen gebruik meer. Desalniettemin is het een zeer makkelijk apparaat voor particulier gebruik.

fredwijnands 30-01-2016 Product jaar of meer in bezit

6,6
nu 3jaar in het bezit en binnen het 1e jaar al een defecte klep,lekkage dus.Binnen 2e jaar hetzelfde euvel, allebij de keren via de garantie gerepareerd.Voor het totale plaatje vind ik het uiterlijk een mooie machine maar binnen in de machine is er veel om te updaten,zeker de software aanpassen en de opvang van het water met de koffie mag gerust wel groter want na 6/7 keer koffie tappen is hij alweer vol.En nu na 3 jaar beginnen de slangetjes verstopt te raken met drab en dat in je koffie wordt je niet vrolijk van.

MonkieDonkie 30-01-2016 Product jaar of meer in bezit

Apparaat is erg grof. Veel problemen mer het apparaat. Maakt heel veel lawaai. En smaak van de koffie wordt minder. Ondanks schoonmaken en ontkalken

René M 30-01-2016

Zou eens een andere boon proberen. De crema van de Lidl heeft mij erg positief verrast, goudkleurige zak.
Doet niet onder voor de Illy die ik hiervoor altijd had.
Maar dat is uiteraard persoonlijk.

John 11-10-2017 Product paar weken in bezit

Gebruiksvriendelijk , onderhoud nihil

Een apparaat dat een goede kop koffie zet , erg gebruiksvriendelijk is en een normale prijs heeft.
Verder ook nog een strakke uitstraling heeft.

Pluspunten

• goede bak koffie
  • makkelijk onderhoud

Minpunten

• watertank snel leeg
  • en koffiedrap container snel vol

Tilly 09-09-2017 Product paar weken in bezit

Na zes jaar....

Na zes jaar intens gebruik van een Cafeo Solo begon deze wat mankementen te vertonen en goede raad was duur... Reparatie óók. Na enig wikken en wegen besloten om opnieuw te gaan voor een Cafeo Solo; dit tekent onze tevredenheid! Vol vertrouwen op weg naar wéér (minstens) zes jaar lekkere koffie...

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteitverhouding
  • Eenvoudig te gebruiken
  • Altijd 'n heerlijk vers gezet kopje koffie

Rob 14-07-2017 Product paar maanden in bezit

Prima apparaat

Zet gewoon heerlijke koffie op met een zeer eenvoudige handeling.
Heel makkelijk in te stellen qua sterkte en hoeveelheid kortom eenvoud siert deze koffiemachine.
Voor ons geen machine meer van € 1.000 of meer.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Eenvoudige bediening
  • Eenvoudig te reinigen

anjaschollen 12-05-2017 Product half jaar of langer in bezit

Fijne apparaat simpel in bediening en onderhoud

Heel simpel, zonder toeters en bellen, koffiezetmachine. Lekkere koffie. Eenvoudig te bedienen en te onderhouden.
Plus de service van Melitta is super.

Pluspunten

• bediening
  • schoonmaak

Minpunten

• klein waterreservoir