De'Longhi DINAMICA ECAM 350.55.B zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 703 reviews die zijn achtergelaten voor de De'Longhi DINAMICA ECAM 350.55.B zwart op Kieskeurig.be.

Marjan 12-11-2018

Heerlijke koffie!

Geschreven voor: De'Longhi DINAMICA ECAM 350.55.B zwart

Onze vorige Delonghi espressomachine had het, na bijna 10 jaar, begeven. Reparatie was mogelijk, maar we wilden nu toch ook weer eens wat nieuws. Vanwege de goede ervaringen weer voor hetzelfde merk gekozen. De oude machine had ook al een melkreservoir, dus dat was een vereiste voor de nieuwe koop. Op de nieuwe machine zitten veel meer keuzes voor koffievarianten. Ik dronk altijd al graag cappuccino, maar ik denk dat de flat white nu even favoriet gaat zijn; heerlijk zacht romig schuim en een lekkere verhouding koffie/melk! We gebruiken gewoon nog dezelfde koffiebonen, maar mijn man vond de koffie (zwart) toch lekkerder smaken nu.
Het LCD-scherm met alle toetsen en menu's wijst eigenlijk voor zich.
Drinken er 2 personen bv allebei cappuccino, maar met een net iets andere instelling van sterkte of verhouding koffie/melk, dan kan dit eenvoudig worden opgeslagen in het MyMenu. Zo hoef je niet iedere keer opnieuw in te stellen.
Handig is ook de lekbak die helemaal uit elkaar te halen is, zodat het makkelijk schoon te maken is.

Het melkreservoir vind ik iets minder qua ontwerp:
- het melk-uitlooptuitje schuift stroef op en neer;
- het melk-uitlooptuitje steekt altijd wat schuin uit, dus altijd een utsteeksel als je hem in de koelkast hebt staan;
- het deksel sluit niet heel mooi/strak op de beker, hij valt er wat los op. Als het melkreservoir aan de machine zit, zakt de beker ook ietsje van het deksel af. Heeft verder geen invloed op de afgifte van melk, maar design had beter gekund.

Over duurzaamheid is nu natuurlijk nog weinig te zeggen. De vorige machine had knopjes om in te drukken en minder elektronica, dus voelde wat robuuster aan dan deze machine. Maar we gaan het ervaren.

Al met al een eenvoudig te bedienen machine, met heerlijke koffie. Nog maar een paar dagen in ons bezit, maar zeker geen spijt van de aankoop!

Pluspunten

• Groot bonenreservoir
  • Veel koffievarianten
  • Het MyMenu
  • Makkelijk te reinigen lekbakje

Minpunten

• Design van het melkreservoir

Franklin 13-01-2019

Heerlijk veel variatie mogelijkheden.

Geschreven voor: De'Longhi DINAMICA ECAM 350.55.B zwart

Heerlijk veel variatie mogelijkheden,cremalaag van de koffie is uitstekend.
Had ik eerder moeten kopen.

Pluspunten

• Heerlijk veel variatie mogelijkheden.

Minpunten

• Had ik eerder moeten kopen.

Fokke 06-12-2018

Compact

Geschreven voor: De'Longhi DINAMICA ECAM 350.55.B zwart

De de longhi ecam350.55.B Dinami is een zeer compacte machine.
Geeft op tijd aan dat er water bijgevuld moet worden.

Pluspunten

• Compact
  • waterindicatie

Minpunten

• geen koffiebonen indicatie
  • geen waterinstelling
  • omslachtig voor heet water

Marcel 23-09-2018

Echt lekkere koffie,

Geschreven voor: De'Longhi DINAMICA ECAM 350.55.B zwart

Supermachine. Zet heerlijke koffie, en andere recepten. Is nagenoeg geruisluisloos. Ziet er ook nog mooi uit

Pluspunten

• Heerlijke koffie, en koffie recepten
  • Plug & Play

Ed 02-12-2017

Snel een heerlijke koffiespecialiteit

Geschreven voor: De'Longhi DINAMICA ECAM 350.55.B zwart

Apparaat voldoet volledig aan onze verwachtingen. Het is best lastig om een keuze te maken en erachter te komen welk apparaat het best bij je wensen past.
We hebben voor deze machine gekozen vanwege de veelzijdigheid van de machine. Je kunt eenvoudig je keuze voor je favoriete koffie maken. Het schoonmaken en onderhouden is ook erg eenvoudig

Pluspunten

• grote keuze aan mogelijkheden
  • maakt niet veel geluid

Minpunten

• nog geen minpunten kunnen ontdekken

seniorcoffee 11-01-2018

klein formaat, grote prestaties

Geschreven voor: De'Longhi DINAMICA ECAM 350.55.B zwart

compact en niet te ingewikkeld
koffiesterkte gemakkelijk instelbaar; dus koffie voor eigen smaak
eenvoudige schoonmaak direct na gebruik

Pluspunten

• Gemakkelijk instelbaar
  • compact

Minpunten

• 1e ingebruikneming geen logische volgorde

F. Staats 29-12-2017

Overzichtelijke bediening

Geschreven voor: De'Longhi DINAMICA ECAM 350.55.B zwart

Ik heb dit product gekocht vanwege de goede temperatuur instelling, zijn compactheid en vele mogelijkheden.

Pluspunten

• Echt warme koffie
  • Mooi en compacte machine

Minpunten

• Kopjes warmhoudplaat werkt onvoldoende

JR 17-11-2017

Lekkere koffie, mooi design

Geschreven voor: De'Longhi DINAMICA ECAM 350.55.B zwart

Het is een fijn en compact toestel, met een mooi design. Past in vele keukens! Maar natuurlijk is het belangrijkste de koffie die je ermee kan maken. Vroeger was het hier de Senseo die het meeste werd gebruikt. Die heeft dan in het begin ook nog een plaatsje behouden naast de delonghi, maar al snel werd duidelijk dat hij volledig werkloos was geworden. Het volle aroma dat de delonghi geeft is echt wel goed! Ook leuk dat je al eens speciale koffies kan maken in combinatie met het melkreservoir. Altijd handig voor bezoek! Eens je weet hoe het moet is het onderhoud niet zo moeilijk. Een aanrader is wel de waterfilter!

Pluspunten

• Verschillende koffietjes, ook met melkopschuimer!

Minpunten

• Prijzig

Cong 16-09-2017

Fijn en compact koffiemachine

Geschreven voor: De'Longhi DINAMICA ECAM 350.55.B zwart

Na lang wikken en wegen uiteindelijke gekozen voor de Delonghi. Dit omdat het een te makkelijke onderhouden machine is. Machine is fijn in gebruik, en lekker compact. Je kan keuzes instellen per persoon.

• Onderhoud
  • Melkopschuimer

Minpunten

• Roestvrijplaat krast snel

Claudia 01-02-2021

Heerlijke latte macchiato

Geschreven voor: De'Longhi DINAMICA ECAM 350.55.B zwart

Eerder ook al een delonghi volautomaat gehad. En nu dus weer voor gekozen en zeker geen spijt van.
De dranken zijn of voorgeprogrammeerd of je stelt ze naar eigen smaak in. Een heel makkelijk te bedienende machine voor de lekkerste koffie.
Makkelijk in onderhoud.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Persoonlijk in te stellen
  • Melkopschuimer voor in de koelkast

Minpunten

• Melkopschuimer is wat stroef bij het verwijderen

Heerlijke Capuchino met de DINAMICA ECAM 350.55.B 24-12-2020

Heerlijke Capuchino met de DINAMICA ECAM 350.55.B

Geschreven voor: De'Longhi DINAMICA ECAM 350.55.B zwart

De machine speciaal gekocht omdat we gek zijn op Italiaanse koffie en met name op cappuccino. Machine beschikt over standaard type koffiesmaken middels sneltoetsen, waaronder uiteraard de door ons geliefde cappuccino, Maar ook voor espresso, latte en gewone koffie zijn sneltoetsen. De standaard instelling van cappuccino mag voor ons wat sterker, maar geen probleem want de machine heeft ook zijn `My Koffie` menu waar je je cappuccino helemaal kan instellen naar eigen smaak. Het aanklikbare melkreservoir is ook ideaal. Vullen met volle melk, aanklikken, cappuccino zetten, automatisch doorspoelen en weer terug in de koelkast. Fijne machine en tevreden klant. Enige minpuntje is dat na 4 weken de machine al vraagt om te ontkalken, maar ook dit is redelijk eenvoudig te doen door de instructies op het display te volgen.

Pluspunten

• Sneltoetsen
  • koffie naar eigen smaak in te stellen

Minpunten

• Frequentie van ontkalken

Jim 23-09-2019

Na enkele maanden iets minder enthousiast

Geschreven voor: De'Longhi DINAMICA ECAM 350.55.B zwart

Heb de koffiemachine een aantal maanden in mijn bezit.
Bij het opstarten heeft de machine soms moeite met spoelen. Maakt soms een brommend geluid en er komt vervolgens water uit de pijpjes. Bij het reinigen van het melkreservoir trilt het apparaat. Dat deed hij in het begin niet. Ondanks dat de temperatuur op heet is ingesteld, is de cappuccino niet echt heet. Het rooster in het koffiebonen reservoir heb ik verwijderd. Er kunnen zo meer bonen in.
Helaas dat mijn vorige delonghi esam 4500 het heeft begeven. Die beviel me uiteindelijk toch beter. Gezien de vele positieve reacties ben ik waarschijnlijk een uitzondering.

Pluspunten

• Bediening
  • Ziet er mooi uit

Minpunten

• Geluid bij reinigen
  • Vaak ontkalken
  • Geen koffiebonenindicatie

Angie 14-09-2019

Mevrouw

Geschreven voor: De'Longhi DINAMICA ECAM 350.55.B zwart

Het begon goed. Lekkere cappuccino met een goede schuimlaag. Het schoonhouden van melkreservoir en setgroep is eenvoudig, dus geen belemmering voor dagelijks gebruik. Na anderhalve maand moest ik voor het eerst ontkalken, sindsdien nog twee keer moeten ontkalken binnen twee weken tijd. En de koffie is sindsdien handwarm en de melk schuimt niet meer. Een aantal malen nog eens alles schoongemaakt wat schoongemaakt kan worden, niets helpt. Wat ook niet helpt is de beperkte bereikbaarheid van de klantenservice. Ik zou dit apparaat niet aanraden vanwege de snelheid waarmee problemen zich openbaren. Dat had ik niet verwacht, gezien de prijs van het apparaat. Het uiterlijk en gebruiksgemak krijgen wel een hoog cijfer.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Bedieningsgemak

Minpunten

• Snel stuk ( 2 maanden)
  • Bereikbaarheid klantenservice
  • Vaak ontkalken (drie keer in twee weken tijd)
Officiële reactie van De'Longhi Group 16-09-2019

Beste Angie,

Wat vervelend dat het apparaat al na zeer snelle tijd niet naar behoren werkt.
Dit mag u absoluut niet verwachten van uw De'Longhi volautomaat.
Neem aub telefonisch of via het contactformulier contact op met ons, dan kunnen wij een monteur bij u thuis langs sturen om alles weer in orde te maken voor u.

Alvast bedankt hiervoor.

Team De'Longhi Group Nederland

Joop Veth 05-03-2019

De Longhi Dinamica espressomachine

Geschreven voor: De'Longhi DINAMICA ECAM 350.55.B zwart

De machine nu ruim 3 maanden in bezit. Deed het prima en de koffie was prima. Echter enige weken geleden kreeg de machine allerlei kuren. Schakelde constant aan en uit. Deed het dan sommige dagen weer prima en dan weer een paar dagen niet. Servicedienst gebeld en die reageerden snel. Op bezoek bleek de centrale unit vervangen te moeten worden. Zitten daar nu al ruim 2 weken op te wachten. Betekent dat we nu al een maand soms koffie hebben en soms niet. Jammer !!

Pluspunten

• lekkere koffie
  • vele mogelijkheden
  • prima melkopschuimer

Minpunten

• nu al ruim een maand kapot

Officiële reactie van De'Longhi Group 13-03-2019

Beste,

Hartelijk dank voor uw reactie op Kieskeurig.nl.
Helaas bleek het benodigde onderdeel inderdaad niet direct op voorraad te zijn.
Inmiddels is het onderdeel op voorraad en bent u bezocht door onze servicemonteur.

Geniet van de koffie.

serviceteam De'Longhi

Officiële reactie van De'Longhi Group 13-03-2019

Beste,

Hartelijk dank voor uw reactie op Kieskeurig.nl.
Helaas bleek het benodigde onderdeel inderdaad niet direct op voorraad te zijn.

Geniet van de koffie.

serviceteam De'Longhi

Yvonne 09-11-2018

Veel mogelijkheden, absoluut niet geruisloos

Geschreven voor: De'Longhi DINAMICA ECAM 350.55.B zwart

Update: We hebben dit apparaat nu een half jaar, maar zijn nog steeds aan het testen om er echt lekkere koffie uit te krijgen, dat ligt misschien niet perse aan het apparaat, maar aan de bonen die we uitgetest hebben. De latte Macchiato vind ik echt te lauw, hoewel we de heetste stand hebben ingesteld. Wel handig dat je zelf de gewenste koffiesoorten naar eigen smaak kunt instellen.
De filter hebben we verwijderd, want was supersnel aan vervanging toe en aangezien we redelijk zacht water hebben, kan het ook zonder filter, die overigens best duur in aanschaf zijn.
Qua geluid maakt het malen erg veel db (± 65!!). Het is absoluut dus geen geruisloos apparaat.
De bediening is vrij eenvoudig, met veel mogelijkheden.
Ontkalken hebben we in het half jaar dat we het apparaat gebruiken, 2x moeten doen. Met de gebruiksaanwijzing erbij niet moeilijk. Duurt wel in totaal 3 kwartier.
Van het warmhoudplaatje moet je niet te veel verwachten, die wordt pas warm als het apparaat een half uur aanstaat.
Alles bij elkaar had ik lekkerdere koffie verwacht van dit best wel redelijk dure apparaat.

-------------------------------------------------------
Review 9-5-2018:

Mooie koffiemachine met veel mogelijkheden. We hebben 'm nog maar kort, dus kunnen nog niet echt een oordeel geven, maar de eerste bakjes koffie waren goed. Vind alleen de hoeveelheid latte machiato een beetje weinig (Haags bakkie) en de melk is niet heel erg warm. Meteen opdrinken. Schuim is wel mooi dik en de smaak is lekker.

Pluspunten

• zelfreinigingssysteem; erg handig
  • bediening eenvoudig
  • Veel keuze

Minpunten

• Dure filters
  • Latte macchiato lauw
  • Veel geluid

Robbert 08-11-2018

Redelijke koffiemachine, niet helemaal volgens verwachting

Geschreven voor: De'Longhi DINAMICA ECAM 350.55.B zwart

Na het kapot gaan van onze Jura opzoek gegaan naar een nieuw espresso apparaat. Nu een weekje in gebruik, de machine begint te wennen maar ben niet geheel tevreden en zou hem eerlijk gezegd niet aanbevelen.

Mogelijk komt het door mijn verwachtingspatroon vooraf. Maar bij mijn vorige machine smaakte de koffie een stuk beter (Oke, deze machine kwam wel uit een andere prijsklasse). De machine maakt relatief veel lawaai. Verder vind ik de instructies bij het in gebruik nemen van de machine erg slecht. Op het blaadje in de bonenmaler staat bijvoorbeeld niet aangegeven dat je die alleen mag verstellen als de molen draait. (Mannen gaan niet eerst het dikke boek lezen) Gelukkig wist ik dit. Andere minpunten: In het opzetstukje voor heet water blijft water staan, dit zorgt voor rommel bij het verwijderen hiervan. Verder zijn de persoonlijke instellingen niet wat ik gewend ben: Om de instellingen te onthouden moet de machine koffie zetten wat heel irritant is en de hoeveelheid water moet je schatten ipv dat je exact hetgene aan kan geven wat je wil.

Sterke punten zijn de uitneembare zetgroep, de redelijk scherpe prijs, mooie materialen in plaats van goedkoop plastic

Pluspunten

• Uitneembare zetgroep
  • Redelijk scherp geprijsd
  • Mooie materialen gebruikt
  • Melksysteem werkt goed en gemakkelijk

Minpunten

• Absoluut niet zulke lekkere koffie als bij de Jura
  • Machine maakt veel lawaai
  • Extreem slechte instructieblaadjes
  • Water blijft staan in heet water opzetstuk
  • Instellen persoonlijke voorkeur werkt slecht

Jk 12-11-2017

Luxe koffiemaker

Geschreven voor: De'Longhi DINAMICA ECAM 350.55.B zwart

Waar voor je geld ,stil apparaat met voldoende keuze uit diverse koffiesoorten.
Straalt kwaliteit uit en heeft die ook.

d**h@t**t.be 29-08-2021

goed toestel, maar service... ?

Geschreven voor: De'Longhi DINAMICA ECAM 350.55.B zwart

werkt redelijk goed, verbruikt veel water, stroom en koffie ( in vergelijk met traditioneel koffiezetten ). De dienst na verkoop deugt totaal niet ! Ik zou dit toestel nu niet meer kopern !

Pluspunten

• doet zijn werk
  • diverse soorten koffie mee te maken

Minpunten

• zet slechts één tas per keer
  • verbruik(stroom,water,koffie)
  • t.o.v.klassiek koffiezetten
  • dienst na verkoop trekt werkelijk op niets

c**a@v**t.nl 25-07-2021

Volautomatisch espressomachine

Geschreven voor: De'Longhi DINAMICA ECAM 350.55.B zwart

Goede prijs kwaliteit verhouding makkelijk te bedienen vele soorten koffiekeuzes
Makkelijk schoon maken

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Vele soorten koffie keuze
  • Persoonlijke koffie keuze instelbaar

Minpunten

• Nog niet gevonden

r**s@t**t.be 11-05-2021

voor ons een aanrader

Geschreven voor: De'Longhi DINAMICA ECAM 350.55.B zwart

gekocht wegens een aantal positieve reviews, aanvaardbare prijs, en geschikt voor een gezin van twee personen

Pluspunten

• prijs
  • gebruiksgemak
  • niet al te groot, past in de keuken
  • goede reviews op diverse sites
  • hygiënisch : spoelt zichzelf

Minpunten

• zet slechts één tas per keer