De'Longhi PrimaDonna Elite ECAM 650.75.MS - Reviews

Aantal kopjes per keer
Melkreservoir
Pompdruk
15 bar

Beoordeling op basis van 32 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Ahmed 04-12-2016 Product paar weken in bezit

TOP machine

ik heb bijna alle TOP merken gehad, Philips Saeco / Siemens /Bosch/ Miele.
als een ervaren koffie liefhebber en veel verstand van koffie machines, kan ik wel zeggen dat deze Delonghi Machine is een Topper en overtreft de anderen met zijn design/innovatie en robuustheid en makkelijk gebruik !!! ik geniet elke dag ervan en zal deze met plezier jaren lang gaan gebruiken. er zijn heel veel meer positieve punten te noemen over deze geweldige apparaat !
TiP : zoek je een echte goede en duurzame koffie Machine ? gewoon deze kopen en je krijgt geen spijt !!

Pluspunten

• Design/innovatie/robuustheid
  • Kwaliteit/stevigheid
  • Bluetooth functie
  • 18 soort koffie mogelijkheden
  • Exclusieve chocolade functie

Minpunten

• geprobeerd maar niet gevonden,dus geen - puntje :)

Ebbel64 11-09-2016 Product paar dagen in bezit

Heerlijk koffiemaatje

Wij hebben nu een week onze Prima Donna Elite in huis en genieten met volle teugen van onze vers gezette bakkie koffie. Het instellen van de juiste verhoudingen kost even tijd en wat proeven, maar dan heb je ook wat. De Prima Donna is perfect voor het zetten van een ideale espresso en latte en genieten wij nu dagelijks van een heerlijk vers kopje koffie. Wat ook erg leuk is, is dat De Longhi op bezoek komt voor een workshop. Na de uitleg van de expert en het proeven van de verschillende variaties aan koffie, hebben wij nu toch een een geweldig koffiemaatje in huis. Nu zijn wij aan het experimenteren met de verschillende soorten bonen die wij bij de lokale koffieshop kunnen verkrijgen. Iedereen in huis is happy met onze Prima Donna Elite. Of het nu een espressootje, een Latte of een chocomelletje is. Het is allemaal zo gezet en lekker vers. Naast het feit dat het een mooi apparaat is om te zien is het ook gebruiksvriendelijk en ook handig te bedienen via de app die je op je mobiel kan zetten.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Variatie

Minpunten

• net iets te groot

JV 25-07-2016 Product paar weken in bezit

Simpel te bedienen espressomachine met veel koffievariaties.

9,4
De ‘De Longhi PrimaDonna Elite’ is zowel met het touchscreen als de app makkelijk te bedienen. Kopje plaatsen, gewenste koffievariant kiezen, klikken en klaar.

Het personaliseren van de koffievarianten hebben we tijdens de workshop uitgelegd gekregen door Andy, de energieke instructeur van De Longhi. Hij gaf instructies en adviezen en wijzelf moesten alles uitvoeren. Leren door te doen, zo zie ik het graag.
Bij het personaliseren viel het gebruiksgemak van de app op; je kunt tot op de seconde aangeven hoelang bv. de melk moet doorlopen.
Tevens is het schoonmaken van de machine aan bod gekomen. Achter het waterreservoir zit de koffiezeef en de koffiedoorloop en deze zijn makkelijk eruit te klikken en schoon te maken. Advies was dit elke 2 weken te doen. Wanneer er ontkalkt moet worden geeft de machine zelf aan op het display.
Sowieso wordt de machine elke keer bij het uitschakelen doorgespoeld, waardoor alles goed schoon blijft.

De koffies hebben een mooie crema, zijn mooi op smaak (hangt natuurlijk ook af van de gekozen bonen) en zijn goed op temperatuur. Bij de varianten met melk is de melk mooi opgeschuimd en voldoende stevig. Ook de chocolademelk functie valt in de smaak, met zowel stukken chocolade (85% puur) als poeder is een goed resultaat te bereiken. Ik vindt alleen de hoeveelheid voor 2 personen een beetje magertjes. Wij drinken chocolademelk in een mok en bij 2 kopjes zijn deze slechts voor iets meer dan de helft gevuld.

Het apparaat geeft duidelijk op het scherm aan als er iets moet gebeuren. Na het gebruik van de melkschuim functie geeft het aan dat je deze op standje clean moet zetten en dan wordt deze schoongemaakt. Als de opvangbak voor de koffie vol is, het water op is of dat de koffiebonen op zijn dan wordt dit aangegeven op het display en zal je dit eerst moeten verhelpen alvorens je verder kunt.

Claudia 26-03-2017 Product paar dagen in bezit

Luxe uitstraling, lekkere koffie

De machine is gemakkelijk te bedienen, en zit degelijk in elkaar, en het belangrijkste de koffie is heerlijk, en volledig aan te passen aan je persoonlijke wensen.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Lekkere koffie
  • Aan te passen aan persoonlijke wensen

Thuis 19-03-2017 Product paar weken in bezit

Mooi apparaat

Goede prijs/kwaliteit verhouding. Is gemakkelijk in gebruik en heeft veel instelmogelijkheden. Koffie smaakt zeer goed.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • goede kwaliteit koffie

Piet 19-03-2017 Product paar maanden in bezit

Prima Donna elite doet z'n naam eer aan!

Nu enige maanden in gebruik ( na in de maling genomen te zijn door een Zwitsersmerk a € 2200)
zijn wij zeer te spreken over De'longhi, zelfs uitleg thuis gehad! Het personaliseren voor meerdere personen is top. En kan liggend op de bank met de mobiel ingesteld worden! De losse zetgroep is ook handig met schoonmaken. Wat bij het ZW. merk een service beurt kost, voor dat bedrag koop je bij De'Longhi een uitstekend werkende nieuwe machine!

Pluspunten

• Zet veel soorten
  • Naar ieders voorkeur in te stellen
  • Met blue-tooth
  • Losse zetgroep
  • Smaakvol design

Minpunten

• Nog niet tegengekomen

Sonja 08-03-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi apparaat

Hebben hem net gekocht en er thuis al heerlijke koffie mee gemaakt.
Las in sommige revieuws dat het apparaat erg groot is, dat vind ik heel erg meevallen. Ik heb geen grote keuken maar vind het toch echt geen overheersende plek innemen.

Pluspunten

• Uiterlijk.
  • Temperatuur

Minpunten

• Nog niet ontdekt

nico 02-03-2017 Product paar weken in bezit

lekkere koffie

Ik heb dit apparaat gekozen omdat hij veelzijdig is. Hij zet lekkere koffie en capucino's. Met de app kan je de persoonlijke voorkeur makkelijk instellen. Geen seintje te laag waterniveau, melkniveau of te weinig koffiebonen. Voor deze prijs een gemis. Makkelijk schoon te houden. wel snel ontkalken. (2 weken ondanks gebruik van filter)

Pluspunten

• veelzijdig
  • lekkere koffie
  • bij voorgewarmde kopjes goed heet
  • lekkere melkschuim
  • Makkelijk schoon te houden

Minpunten

• water reservoir snel leeg
  • bij capucino melk mag warmer
  • koffiedrab opvangbak snel vol.
  • Snel ontkalken. ( 2 weken 3/4 kopjes per dag)

hansw 21-02-2017 Product paar dagen in bezit

Heerlijke koffie

Dit merk staat al jaren bij ons in de keuken en toen hij het had opgegeven was er natuurlijk maar een logische opvolger. Los van alle toeters en bellen is voor mij uiteindelijk de smaak het allerbelangrijkst die is, nog weer beter dan de vorige dus heb iets te lang gewacht..

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Smaak

Minpunten

• Prijzig, maar dan heb je ook wat

Erwin 18-02-2017 Product paar dagen in bezit

Koffie Kanjer

Nog maar net in huis, maar gebruiksgemak en belangrijker de koffie zijn verbluffend. Goed op temperatuur en makkelijk aan te passen aan persoonlijke voorkeur.

Gerard 16-02-2017 Product paar weken in bezit

Design en smaak tot in perfectie

Na 6 jaar en 22.000 kopjes koffie hebben we de stekker uit onze vorige koffieautomaat (Siemens EQ 7 plus) getrokken. Prima machine, goede koffie, maar op is op. Als vervanger is lang de EQ 9 in beeld geweest, tot we ons realiseerden dat de authentieke Italiaanse koffie smaak wellicht beter tot zijn recht zou komen met een Italiaanse machine. De keuze viel op de De'Longhi PrimaDonna Elite ECAM 650.75.MS. We hebben deze machine nu 2 weken in huis en onze hoge verwachtingen zijn volledig uitgekomen.
Het gaat natuurlijk om de koffie en die is voortreffelijk, intenser dan we gewend waren. Gemakkelijk in te stellen op ieders eigen smaak en daar moet je rustig de tijd voor nemen. Dat personaliseren, zoals De’Longhi het noemt, gaat erg gemakkelijk met de te downloaden app. Het mooi vormgegeven apparaat is fraai en zorgvuldig afgewerkt, met recht een sieraad in de keuken. Handig is de meegeleverde voorziening om je eigen chocoladedrankje te maken.
Bij het apparaat ontvang je 3 jaar garantie en een workshop aan huis van een koffie expert en instructeur, een prima initiatief van De’Longhi. De demonstratie was zeer geanimeerd (met dank aan Andy) maar vooral ook informatief. Als aanvulling op de gebruiksaanwijzing is de persoonlijke uitleg heel direct en verhelderend. Met de duidelijke onderhoudsinstructies verwachten wij dat deze De’Longhi ons nog vele jaren van uitzonderlijk lekkere koffie zal voorzien. En mocht het in de toekomst nodig zijn, dan komt de monteur gewoon aan huis service verlenen. De PrimaDonna Elite is de ultieme verpersoonlijking van nauwelijks te overtreffen koffie genot.

Pluspunten

• Breed scala koffiedranken (+ chocola)
  • De persoonlijke instellingen
  • Gebruik van een app
  • Totale gebruiksgemak

Minpunten

• Nog geen echte min ontdekt

Annabel 15-02-2017 Product paar dagen in bezit

Fraai en handig

Door de luxe uitstraling een aanwinst in de keuken. Het scherm is duidelijk en simpel te bedienen. Eindelijk een apparaat waarmee je met plezier van alle mogelijkheden gebruik maakt. De spoelfunktie van de melkuitloop is ook top door de eenvoudige toepassing. De extra kan voor chocolademelk vind ik heel fijn , geen gedoe meer met een pannetje op het vuur.

Pluspunten

• stil
  • smaak instelling per persoon
  • veel mogelijkheden
  • alles aan de voorkant te bedienen

Minpunten

• extra hoge glazen passen er niet onder

Rjansen 12-02-2017 Product paar dagen in bezit

Uitgebreid maar easy bediening wat het mooi maakt

Veel mogelijkheden en zeer goede service. Meer heb je echt niet nodig.
Prijs kwaliteit verhaal zeer goed in balans

Raymar 03-02-2017 Product paar dagen in bezit

Veel mogelijkheden en zeer gebruiksvriendelijk

Erg luxe koffiemachine, zelfs bedienbaar via de smartphone. Leuk dat er verschillende gebruikersprofielen kunnen worden opgeslagen. De machine heeft oneindig veel mogelijkheden, wij kunnen onze lol op met experimenteren met koffiesoorten.

Pluspunten

• Kleurendisplay, touchscreen
  • Bedienbaar via smartphone

Erwin 30-12-2016 Product paar dagen in bezit

veelzijdige volautomaat met professionele uitstraling

Test Consumentenbond gaf de doorslag. Onze Delonghi Nespresso had de geest gegeven en de wens voor een volautomaat was er al langer. Er is zoveel keuze dat het lastig is tot een beslissing te komen. Ondanks de stevige prijs van deze machine denk ik dat dit de juiste keuze is vanwege de veelzijdigheid en de mogelijkheid om recepten te personaliseren in gebruikersprofielen. De bediening is ondanks alle mogelijkheden toch eenvoudig, da's knap gedaan, met een prachtig groot touchscreen display. De instelmogelijkheden zijn enorm, dat wordt nog een ontdekkingstocht . Ook nog eens warme chocolademelk maken binnenkort, ben benieuwd. De app helpt je interactief met het instellen. We hebben met 7,2 DH relatief zacht water maar toch voor de zekerheid de meegeleverde teststrip en het waterfilter toegepast. Mijn verwachtingen zijn hoog gespannen. Met 1 jaar extra garantie en service aan huis krijg je een stukje comfort en zekerheid, wel zo prettig.

Pluspunten

• Veelzijdigheid en instelmogelijkheden
  • eenvoudige bediening met groot touchscreen
  • Degelijk apparaat met hoogwaardig materiaal
  • Relatief stil met malen
  • Perfect instelbare temperatuur

Minpunten

• Relatief groot apparaat
  • prijs?

Edda Baert 29-12-2016 Product paar dagen in bezit

verrukkelijk kerstcadeau

Ik heb deze koffiemachine cadeau gekregen. Een pracht cadeau. GEzien de prijs niet iets dat je zomaar voor jezelf koopt. Maar nu drinken zelfs mensen die af en toe eens een espressotje nemen ook andere koffiedranken en ze genieten er van

Pluspunten

• mooi apparaat
  • heerlijke koffie

Minpunten

• beetje groot
  • stevig aan de prijs

Patrick van Dijk 29-12-2016 Product paar dagen in bezit

Top Machine

Nu de koffiemachine 1 dag in gebruik en 1 een woord super.

Heerlijk eigen koffie maken en geheel instellen(warmer en af sterker, meer of minder melk).

De prijs geef duidelijk ook de kwaliteit.

Pluspunten

• Veel soorten koffie
  • Thee mogelijk
  • Chocomelk
  • Verschillende schenk Temperaturen mogelijk
  • Verschillende sterktes cappuccino

Minpunten

• geen!

Rodehasi 24-12-2016 Product paar dagen in bezit

De ervaring moet het leren

Goede recensies en testen. Ervaring met volautomaten; dit is de volgende stap, de eerste kopjes zijn bevredigend. Nieuwsgierig naar workshop!

Pluspunten

• Alle denkbare soorten koffir
  • Grote reservoirs

• Geen draaivoet

Eric 22-12-2016 Product paar dagen in bezit

Deloughi prima dona elite

Het is een fijn apparaat om mee te werken zowel met app als op de touchscreen display van het apparaat bedieningspaneel gemak op en top kortom de moeite waard zowel privé als zakelijk.

Daniëlle 18-12-2016 Product paar weken in bezit

De Rolls Royce onder de volautomaten

Fantastisch apparaat. Alle instellingen die je kunt bedenken zijn mogelijk. De melk van dit apparaat is écht warm, zodat een cappuccino of latte machiato ook niet lauw word doordat de melk ten opzichte van de koffie in temperatuur achterblijft. Duurzaamheid kan ik nog niets over vertellen. Te bedienen met je telefoon (gemak dient de mens)

Pluspunten

• Melk echt heet
  • Gebruiksgemak
  • Telefoon bediening
  • Stil apparaat
  • Luxe uitstraling