De'Longhi ECAM 650.75.MS - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zilver

Beoordeling op basis van 58 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

8,9

Ahmed 04-12-2016

TOP machine

ik heb bijna alle TOP merken gehad, Philips Saeco / Siemens /Bosch/ Miele.
als een ervaren koffie liefhebber en veel verstand van koffie machines, kan ik wel zeggen dat deze Delonghi Machine is een Topper en overtreft de anderen met zijn design/innovatie en robuustheid en makkelijk gebruik !!! ik geniet elke dag ervan en zal deze met plezier jaren lang gaan gebruiken. er zijn heel veel meer positieve punten te noemen over deze geweldige apparaat !
TiP : zoek je een echte goede en duurzame koffie Machine ? gewoon deze kopen en je krijgt geen spijt !!

Pluspunten

• Design/innovatie/robuustheid
  • Kwaliteit/stevigheid
  • Bluetooth functie
  • 18 soort koffie mogelijkheden
  • Exclusieve chocolade functie

Minpunten

• geprobeerd maar niet gevonden,dus geen - puntje :)

Alfred 08-06-2017

KOFFIE ZOALS JIJ HET WILT

Door de test in de Consumentengids hebben we naar een adres voor een demonstratie van de volautomaat gezocht. Bij Koffiediscounter in Naarden bleken regelmatig demonstraties te zijn. Na bijwoning van een demonstratie was onze keus snel gemaakt. Thuis werd nog een demonstratie door Andy gedaan, met uitgebreide uitleg over zetten koffie, onderhoud, waterfilter, ontkalken enz. Beoordeling pas na enkele maanden gemaakt, omdat je dan pas een goed oordeel kan vellen. Atechnische personen hebben met de gebruiksaanwijzing de mogelijkheden van de volautomaat ook snel onder de knie. Met het kleuren-touchscreen kun je eenvoudig de volautomaat bedienen en wordt je attent gemaakt op onderhoud. Je eigen voorkeuren kun je vastleggen en met deze voorkeur de volgende keer weer koffie zetten.

Pluspunten

• Zeer veel mogelijkheden.
  • Thuis uitleg over gebruik.
  • Schoonmaken eenvoudig.
  • Leidingen worden door apparaat zelf schoongemaakt.
  • Gebruik maak je je snel meester.

Minpunten

• Je gaat teveel koffie drinken.

Ebbel64 11-09-2016

Heerlijk koffiemaatje

Wij hebben nu een week onze Prima Donna Elite in huis en genieten met volle teugen van onze vers gezette bakkie koffie. Het instellen van de juiste verhoudingen kost even tijd en wat proeven, maar dan heb je ook wat. De Prima Donna is perfect voor het zetten van een ideale espresso en latte en genieten wij nu dagelijks van een heerlijk vers kopje koffie. Wat ook erg leuk is, is dat De Longhi op bezoek komt voor een workshop. Na de uitleg van de expert en het proeven van de verschillende variaties aan koffie, hebben wij nu toch een een geweldig koffiemaatje in huis. Nu zijn wij aan het experimenteren met de verschillende soorten bonen die wij bij de lokale koffieshop kunnen verkrijgen. Iedereen in huis is happy met onze Prima Donna Elite. Of het nu een espressootje, een Latte of een chocomelletje is. Het is allemaal zo gezet en lekker vers. Naast het feit dat het een mooi apparaat is om te zien is het ook gebruiksvriendelijk en ook handig te bedienen via de app die je op je mobiel kan zetten.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Variatie

Minpunten

• net iets te groot

JV 25-07-2016

Simpel te bedienen espressomachine met veel koffievariaties.

9,4
De ‘De Longhi PrimaDonna Elite’ is zowel met het touchscreen als de app makkelijk te bedienen. Kopje plaatsen, gewenste koffievariant kiezen, klikken en klaar.

Het personaliseren van de koffievarianten hebben we tijdens de workshop uitgelegd gekregen door Andy, de energieke instructeur van De Longhi. Hij gaf instructies en adviezen en wijzelf moesten alles uitvoeren. Leren door te doen, zo zie ik het graag.
Bij het personaliseren viel het gebruiksgemak van de app op; je kunt tot op de seconde aangeven hoelang bv. de melk moet doorlopen.
Tevens is het schoonmaken van de machine aan bod gekomen. Achter het waterreservoir zit de koffiezeef en de koffiedoorloop en deze zijn makkelijk eruit te klikken en schoon te maken. Advies was dit elke 2 weken te doen. Wanneer er ontkalkt moet worden geeft de machine zelf aan op het display.
Sowieso wordt de machine elke keer bij het uitschakelen doorgespoeld, waardoor alles goed schoon blijft.

De koffies hebben een mooie crema, zijn mooi op smaak (hangt natuurlijk ook af van de gekozen bonen) en zijn goed op temperatuur. Bij de varianten met melk is de melk mooi opgeschuimd en voldoende stevig. Ook de chocolademelk functie valt in de smaak, met zowel stukken chocolade (85% puur) als poeder is een goed resultaat te bereiken. Ik vindt alleen de hoeveelheid voor 2 personen een beetje magertjes. Wij drinken chocolademelk in een mok en bij 2 kopjes zijn deze slechts voor iets meer dan de helft gevuld.

Het apparaat geeft duidelijk op het scherm aan als er iets moet gebeuren. Na het gebruik van de melkschuim functie geeft het aan dat je deze op standje clean moet zetten en dan wordt deze schoongemaakt. Als de opvangbak voor de koffie vol is, het water op is of dat de koffiebonen op zijn dan wordt dit aangegeven op het display en zal je dit eerst moeten verhelpen alvorens je verder kunt.

R.A.W. 19-11-2017

De'Longhi PrimaDonna Elite ECAM650.75.MS.

In de eerste instantie hadden wij een volautomaat van een ander groot bekend merk gekocht, deze machine voldeed helaas niet helemaal aan onze verwachtingen. Dit apparaat werd direct omgeruild voor de De'Longhi PrimaDonna Elite ECAM650.75.MS. Deze machine doet precies wat hij moet doen en wij zijn dus zeer tevreden met deze aankoop. De prijs is volgens mij wel een beetje over the top, maar topkwaliteit heeft altijd zijn prijs. De app doet zijn werk uitstekend op afstand, de instellingen en bediening spreken voor zich, er kunnen zes personen met eigen naam worden toegevoegd met ieder zijn eigen voorkeuren. De koffie is na de kopjes eerst te hebben voorverwarmd met warm water heerlijk heet. Het schoonmaken is even wennen, maar na een paar dagen gaat dit haast vanzelf. Voor het schuim gebruiken wij melk uit Friesland, speciaal gemaakt voor Cappuccino & Latte, zeer het proberen waard. Tot op heden, een week in gebruik en totaal geen spijt van van dit mooie luxe apparaat.

Pluspunten

• Temperatuur
  • Smaak
  • Schoonmaken
  • Uiterlijk
  • Bediening

Tamse 12-11-2017

Overzichtelijk Groot display en bedieningsgemak via App

Prima Donna Elite 650.75.ms

Perfect koffie met juiste aroma smaak geheel op eigen smaak in te regelen.6 gebruiksprofielen met overzichtelijke App op je mobiel.
Prijs aan de hoge kant, maar dan heb je wel een echte Volautomaat.
Onderhoud van de machine is gebruiksvriendelijk en doet deze machine zelf.

Prima volautomaat prijs prestatie verhouding goed!

Pluspunten

• Groot overzichtelijk dispay
  • Perfectie koffie

Voogd 04-11-2017

Veel mogelijkheden

Vervanging van oude DeLonghi. Veel instelmogelijkheden. Goede temperatuur koffie. Mooi schuim op de cappucino, maar de melk had wat warmer gemogen. Zetproces duurt wel behoorlijk langer, maar smaak is wel intenser. Er wordt met veel water gespoeld, waardoor reservoir snel leeg is. Geen hoger cijfer omdat het apparaat nog maar 1 week in gebruik is

Melissa 31-10-2017

Geruisloos

Mooi en strak design, ook handig dat je alles in kunt stellen en via de app kunt bedienen. Zo kan ik in de ochtend via de app zorgen dat me koffie al klaar staat voor ik ga werken, alleen niet vergeten om te zorgen dat er een kopje onder staat. ik geniet elke dag van de lekkere koffie.

Pascal 21-10-2017

Luxe en gebruiksvriendelijke volautomaat

Deze volautomaat bereidt heerlijke koffievarianten met één druk op de knop. De koffie kan desgewenst naar eigen behoefte worden aangepast middels een gebruikersprofiel (6 verschillende). Het apparaat is t.o.v. andere volautomaten stiller en makkelijker te onderhouden. Het is daarentegen een prijzige machine, maar het is de investering waard.

• Verschillende koffie varianten
  • Personaliseerbaar
  • Bedieningsgemak

Minpunten

• Waterfilter is lastig vast te zetten
  • RVS look krasgevoelig

Bert 16-10-2017

Lekkere koffie die ook nog mooi is!

Een prachtig mooie machine die tegelijk geruisloos alle denkbare koffie varianten kan bereiden. En de mogelijkheid om je persoonlijke voorkeur in de machine vast te leggen is echt een dikke bonus.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Prachtige vormgeving
  • Personalisering
  • Eenvoudig schoon te maken

Minpunten

• Drink nu meer koffie;-)

Anton 28-09-2017

Super koffiemachine

Verschillende apparaten geprobeerd. Deze overtreft echt alles. Koffie op goede temparatuur, heerlijke warme melk met schuimlaag......kortom: genieten.

Pluspunten

• Diverse instelmogelijkheden
  • Heerlijke melkschuim op juiste temperatuur
  • Handig om instellingen via de app te doen
  • Met de juiste bonen een voortreffelijke smaak!

Claudius 16-09-2017

Prima apparaat

een beetje prijzig maar uitstekend apparaat. met veel koffie mogelijkheden. ook fijn dat je chocolademelk kunt maken, die is echt heel lekker! ook handig dat iedereen een eigen profiel kan maken en dat je op deze manier altijd je eigen voorkeuren hebt (sterkte koffie e.d.)

Pluspunten

• keuzes koffie

Minpunten

• prijs

Someren 15-09-2017

Mooi apparaat

Mooi apparaat om te zien, nog niet veel mee gedaan, pas 2 dagen in bezit. Makkelijke bediening en duidelijke gebruiksaanwijzing.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Heerlijke koffie

aan de Wiel 10-09-2017

Mooie machine

Een geweldig apparaat met veel keuzes en een makkelijke bediening, via het toetsscherm is alles naar wens in te stellen en kun je makkelijk je eigen smaak persoonlijk instellen.

Pluspunten

• Mooie uitstraling
  • super makkelijke bediening

Reedijk 07-09-2017

Installatie snel, aap handig

Makkelijk en snel te installeren, pas 1 dag in huis. Handige app!
Mooie vormgeving. Duidelijke gebruiksaanwijzing. Eerste bereidingen smaakten prima en naar veel meer!

Pluspunten

• app

LauGer 28-08-2017

mooie uitstraling

Prachtige machine om te zien, nog niet echt veel mee gedaan, pas 2 dgn in bezit. Melk nog even experimenteren. Ben benieuwd naar de Baristo aan huis. Blue tooth makkelijk in te stellen.

Pluspunten

• Prachtige machine om te zien aanwinst voor keuken
  • Makkelijk in te stellen, goede handleiding
  • prima melkschuim
  • profiel aanmaken per persoon
  • moet ik allemaal nog verder ontdekken

Minpunten

• prijs is behoorlijk hoog
  • nog niet kunnen ontdekken

Marlies vd Leegte 16-08-2017

Bonenapparaat

Ik heb het apparaat nog maar net, maar ben superenthousiast. Het is eenvoudig te bedienen en een zeer veelzijdig apparaat. Wat je maar wilt op koffie gebied, het is allemaal te maken en heerlijk naar persoonlijke smaak.

Pluspunten

• goede bediening, bediening via de app, veelzijdig

Minpunten

• Nog geen minpunt ontdekt.

Arjan 12-08-2017

Mooie vormgeving, gebruiksgemak

Een prima functionerend apparaat dit bleek reeds uit tests en gebruikersreviews. Daarnaast is dit apparaat een sieraad voor de keuken.

Pluspunten

• Mooi
  • Simpel in gebruik
  • Lekkere koffie
  • Vele variëteiten mogelijk

Minpunten

• Nog geen

PeTerT07 10-08-2017

Mooi apparaat

Mooi apparaat, goede koffie, duidelijke gebruiksaanwijzing, snelle levering, veel opties, niet overmatig luid.

Erwin 10-08-2017

Veelzijdig apparaat

We hebben de PrimaDonna Elite onlangs naar volle tevredenheid aangeschaft. Het is een koffieautomaat met veel opties een goede kwaliteit en een groot gebruiksgemak. Kortom we zijn er heel tevreden over.

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Mooi apparaat

Minpunten

• Apparaat is behoorlijk aan de prijs