De'Longhi PrimaDonna Elite ECAM 650.75.MS - Reviews

Pompdruk
15 bar

Piet 29-11-2016 Product paar dagen in bezit

Duidelijk front

De prijs lolverhouding is goed (value for money)
Heel veel variëteiten te zetten!
Top app. voor de mobiel, hier is heel makkelijk (in de luie stoel) de instellingen, en voorkeuren in te stellen! Leuk dat je de instellingen kan personaliseren .

Pluspunten

• Na enige studie, is alles logisch
  • ziet er goed uit

Minpunten

• Nog niet tegen gekomen

Remmie 17-11-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi interessant apparaat

Thuis genieten van de perfecte cappuccino, latte macchiato, espresso en zelfs warme chocolade! De DeLonghi PrimaDonna Elite ECAM 650.75.MS heeft een prachtig 4,3" gekleurd touch-display waarmee jij direct toegang hebt tot al jouw favoriete dranken. De instelling zijn zeer eenvoudig aan te passen naar jouw voorkeuren en smaak. Met een geheugen voor zes gebruikersprofielen kan de DeLonghi PrimaDonna Elite ECAM 650.75.MS voor iedereen in het huishouden zijn of haar favorieten opslaan en bereiden! Een verrukkelijke warme chocolade melk kan deze machine ook voor je maken! Met de speciale verwijderbare karaf maakt hij van melk en chocoladepoeder de perfecte warme chocolade. En link jouw mobiel aan de PrimaDonna Elite met de exclusieve app en krijg de mogelijkheid om speciale recepten te maken, jouw favorieten te selecteren en de oneindige mogelijkheden te ontdekken van de DeLonghi PrimaDonna Elite

Caroline 04-11-2016 Product paar dagen in bezit

makkelijk en degelijk apparaat

Zeer uitgebreide luxe machine, lekkere hete koffie en heel veel mogelijkheden voor persoonlijke keuze, ook via app. Groot waterreservoir aan voorzijde uitneembaar (handig) Stil. makkelijk zelf te reinigen. Qua levensduur

Pluspunten

• stille motor
  • hete koffie
  • makkelijke bediening
  • robuust apparaat
  • eco modus

Minpunten

• prijs

Jules 26-09-2016 Product paar weken in bezit

Next level koffie-apparaat

Als je heerlijke koffie, cappuccino, espresso, macchiato en nog meer wil, maar niet de ruimte hebt voor een professioneel apparaat, dan is de De'Longhi PrimaDonna het koffie-apparaat voor jou.

Meest positieve punten: gebruikersgemak (duidelijk display); vrijwel elke drank kun je aan je persoonlijke smaak aanpassen (via de app); en de kwaliteit is gewoon echt heel goed. Tel daarbij op dat je persoonlijk uitleg krijgt over gebruik en onderhoud en het is duidelijk dat dit niet zomaar een koffiezettertje is. Wat ikzelf heel fijn vindt, is dat je zowel bonen als filterkoffie kunt gebruiken. En dat je niet moeilijk met stoom hoeft te doen om melk te schuimen.

Minpuntjes zijn dat het lekbakje vrij snel vol raakt met water en dat het rooster niet heel krasbestendig is. Ook is de schenktuit van het chocolademelkbakje niet heel erg goed - al is dat wel van tevoren aangegeven door degene die workshop kwam geven.

Maar goed, dat zijn eigenlijk wel heel erge first world problems :)

Kort gezegd: goede koffie, veel keuze en makkelijk in gebruik.

Pluspunten

• Veel variaties in dranken
  • Makkelijk te bedienen
  • Heerlijke koffie

Minpunten

• lekbakje relatie snel vol
  • komen vrij snel krassen op rooster

vuurvliegje82 20-09-2016 Product paar weken in bezit

Top machine

Wat een mogelijkheden met deze machine! En wat een geweldige service van delonghi om gebruik te kunnen maken van een echte barista. Er zijn zoveel koffie variaties en instellingen mogelijk. De barista heeft mij prima geholpen met het instellen van mijn favoriete kopje koffie. Wat ik persoonlijk een geweldige optie vind is de chocolademelk. Geen cacao in huis geen nood neem je favo chocolade reep breek hem in kleine stukjes en met een flinke scheut verse melk heb je geweldige chocolademelk.

Onderhoud is eenvoudig. Machine geeft zelf aan wat er schoongemaakt moet worden of dat er iets aangevuld moet worden. Alle onderdelen welke los kunnen, kunnen in de vaatwasser.

Machine warmt snel op en binnen een mum van tijd heb je een kop heerlijke koffie naar eigen keuze.

Mooi design een eye catcher voor in de keuken!

Machine is te bedienen met een app mits de machine al aan staat en het kopje er onder kun je vanuit je luie stoel een verse kop zetten. Nog niet optimaal wel wel een leuke bijkomstigheid.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden

Sven de Vries 14-09-2016

Rolls Royce onder de koffiemachines

Dit is toch wel de Rolls Royce onder de koffiemachines. Werkelijk overal is aan gedacht. De koffiemachine is hoog geprijsd maar dit zie je direct terug in alle gebruikte materialen en alle functies. Het waterreservoir is voorzien van een waterzuiveringsinstallatie. De machine reinigt zichzelf na elke actie door water door de leidingen te spoelen. Via de app kun je vanuit je bed een heerlijke cappuccino of caffe latte maken. Het kleurenbeeldscherm is erg scherp en duidelijk. Door de gekoelde melkkan komt er echt lekkere dikke romige melk uit de hogedruk spuit (wel belangrijk om dan volle houdbare melk te gebruiken). Enige minpuntje vind ik de modus wanneer je een 'Cappuccino' wilt maken en kunt kiezen tussen de hoeveelheid schuim. Hierna geeft het beeldscherp de Escape modus aan maar deze moet je niet indrukken want dan stopt het proces. Wellicht kan hier (softwarematig) nog wat op gevonden worden. Voor de rest werkelijk een fantastische machine met heel vele mogelijkheden. Het uiteindelijke product; 'koffie' is in al zijn variaties echt heel erg goed te noemen zonder dat je hiervoor een barista hoeft te zijn.

Pluspunten

• hele lekkere cappuccino
  • professioneel apparaat
  • goed beeldscherm
Hanneke 12-09-2016 Product paar maanden in bezit

Fantastisch apparaat

Prima apparaat, lekkere koffie, goed van temperatuur, veel instelmogelijkheden dus naar ieders wens koffie te zetten.
Na enige tijd schuift de melkcontainer wat lastiger in het apparaat, ik moet nog navragen hoe dit op te lossen.
Verwacht niet teveel van de bleutooth functie, bereik hiervan is beperkt. Leuke gadget, maar je kan bv niet het apparaat klaar zetten voor de volgende ochtend, na aanzetten apparaat komt er nl eerst wat spoelwater in je kopje. Dus zal je er toch naartoe moeten om spoelwater weg te gooien.:-)

Pluspunten

• temperatuur
  • opstarttijd
  • makkelijk schoon te maken
  • eenvoudige bediening
  • veel instellingen

Minpunten

• bleutooth

Ebbel64 11-09-2016 Product paar dagen in bezit

Heerlijk koffiemaatje

Wij hebben nu een week onze Prima Donna Elite in huis en genieten met volle teugen van onze vers gezette bakkie koffie. Het instellen van de juiste verhoudingen kost even tijd en wat proeven, maar dan heb je ook wat. De Prima Donna is perfect voor het zetten van een ideale espresso en latte en genieten wij nu dagelijks van een heerlijk vers kopje koffie. Wat ook erg leuk is, is dat De Longhi op bezoek komt voor een workshop. Na de uitleg van de expert en het proeven van de verschillende variaties aan koffie, hebben wij nu toch een een geweldig koffiemaatje in huis. Nu zijn wij aan het experimenteren met de verschillende soorten bonen die wij bij de lokale koffieshop kunnen verkrijgen. Iedereen in huis is happy met onze Prima Donna Elite. Of het nu een espressootje, een Latte of een chocomelletje is. Het is allemaal zo gezet en lekker vers. Naast het feit dat het een mooi apparaat is om te zien is het ook gebruiksvriendelijk en ook handig te bedienen via de app die je op je mobiel kan zetten.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Variatie

Minpunten

• net iets te groot

JV 25-07-2016 Product paar weken in bezit

Simpel te bedienen espressomachine met veel koffievariaties.

9,4
De ‘De Longhi PrimaDonna Elite’ is zowel met het touchscreen als de app makkelijk te bedienen. Kopje plaatsen, gewenste koffievariant kiezen, klikken en klaar.

Het personaliseren van de koffievarianten hebben we tijdens de workshop uitgelegd gekregen door Andy, de energieke instructeur van De Longhi. Hij gaf instructies en adviezen en wijzelf moesten alles uitvoeren. Leren door te doen, zo zie ik het graag.
Bij het personaliseren viel het gebruiksgemak van de app op; je kunt tot op de seconde aangeven hoelang bv. de melk moet doorlopen.
Tevens is het schoonmaken van de machine aan bod gekomen. Achter het waterreservoir zit de koffiezeef en de koffiedoorloop en deze zijn makkelijk eruit te klikken en schoon te maken. Advies was dit elke 2 weken te doen. Wanneer er ontkalkt moet worden geeft de machine zelf aan op het display.
Sowieso wordt de machine elke keer bij het uitschakelen doorgespoeld, waardoor alles goed schoon blijft.

De koffies hebben een mooie crema, zijn mooi op smaak (hangt natuurlijk ook af van de gekozen bonen) en zijn goed op temperatuur. Bij de varianten met melk is de melk mooi opgeschuimd en voldoende stevig. Ook de chocolademelk functie valt in de smaak, met zowel stukken chocolade (85% puur) als poeder is een goed resultaat te bereiken. Ik vindt alleen de hoeveelheid voor 2 personen een beetje magertjes. Wij drinken chocolademelk in een mok en bij 2 kopjes zijn deze slechts voor iets meer dan de helft gevuld.

Het apparaat geeft duidelijk op het scherm aan als er iets moet gebeuren. Na het gebruik van de melkschuim functie geeft het aan dat je deze op standje clean moet zetten en dan wordt deze schoongemaakt. Als de opvangbak voor de koffie vol is, het water op is of dat de koffiebonen op zijn dan wordt dit aangegeven op het display en zal je dit eerst moeten verhelpen alvorens je verder kunt.

Jody 24-07-2016 Product paar dagen in bezit

Prachtige espressomachine met de lekkerste koffie's

9,6
Sinds een week ben een enorm trotse bezitter van deze fantastische espressomachine. Mijn dag kan niet beter beginnen sinds ik 's morgens opstart met het genieten van verschillende soorten koffie. De mogelijkheden zijn enorm uitgebreid en je kunt de koffie exact maken zoals je het hebben wilt. Er zitten gebruikers standen op waarmee je je koffieverhoudingen kunt opslaan. Bijvoorbeeld bij een cappuccino kun je instellen hoeveel melk en hoeveel koffie je de samenstelling wilt. Met een app op mijn smartphone kan ik vanuit mijn bed de koffie zetten. Het melkreservoir is perfect want na gebruik kun je deze spoelen door alleen maar een knopje om te zetten. De koffiemachine zelf reinigt zich bij het uitzetten. Dit gaat geheel automatisch wat erg handig is. Dan zit er ook een chocomelk reservoir bij waarmee je de allerlekkerste chocomelk kunt maken. Het design kan echt niet beter. Iedere keer als ik in mijn keuken kijk, kijk ik vol trots naar deze espressomachine. De mogelijkheden zijn oneindig maar zeker niet ten koste van het gebruiksgemak. Door middel van een full colour touchscreen kun je jouw favoriete koffie snel zetten.
Deze espressomachine is niet meer weg te denken. Als je echt een koffieliefhebber en kwaliteit waardeerd, kan ik je deze machine aanraden

THEX76 24-07-2016 Product paar dagen in bezit

Prima Donna de Luxe

9,4
Sinds een weekje deze Prima Donna in huis en al niet meer weg te denken uit de keuken. Het gemak waarmee je vanaf het moment dat je de doos opent wordt verteld hoe je aan de slag moet vond ik erg verrassend. Nadat je een en ander in hebt gesteld op de machine begint al snel het echte genieten. De Prima Donna Elite doet wat ze belooft en zet heerlijke koffie. Ik gebruik zelf de bonen van Illy welke in combinatie met de Friesche vlag latte melk een heerlijk resultaat geven. Ook de service vanuit de leverancier om een workshop te organiseren bij mij thuis vond ik erg prettig. Het is leuk om te zien en horen hoe je nog meer uit dit apparaat kunt halen zonder dat het daarbij alleen maar moeilijker wordt. Door de geboorte van mijn dochter hebben we momenteel aardig wat kraamvisite over de vloer en zowel de cappuccino als de gewone koffie krijgen de handjes van de fijnproevers op elkaar. De app is makkelijk te gebruiken maar vooral bedoeld voor de fijnafstellingen, maar waarom zou je je koffieapparaat op afstand bedienen als je geen ober in huis rond hebt lopen? Ik ben zeer tevreden over deze Prima Donna en hoop dat ik ze nog beter ga leren kennen. Voor de warme chocolade melk mag het voor mij eerst een paar graden koeler worden!

Othman 23-07-2016 Product paar weken in bezit

Koffie voor de nieuwe generatie

9,6
We hebben het paradepaardje van De'Longhi nu al een ruime week bij ons in de keuken staan, en het is een ware plaatje die ook nog eens een lekker kopje koffie maakt zonder al te veel lawaai. Het apparaat oogt en voelt heel stevig aan en is mooi afgewerkt met chroom en vele opties. Display is een handig en overzichtelijk, waar je veel opties kan instellen en koffie intensiteit en hoeveelheid kan instellen. Gebruiksgemak is veeleisender dan een reguliere koffiemachine, zo moet je telkens een kopje onder het apparaat zetten voor het reinigen van de melkresten en de koffie residu na elke koffie ervaring. Chocolademelk functie is een waar genot op dit apparaat, en is binnen no time klaar (dochter is hier heel blij mee). De chocolademelk beker is een kliederboel waar de chocolademelk langs de schenkmond loopt, deze moest wat puntiger zijn. De automaat is voor de nieuwe generatie daar een speciale koffie app door De'Lonhgi is ontwikkeld, deze app is heel gebruiksvriendelijk waarbij je tot op de milliliter de koffiehoeveelheid en melk/schuim hoeveelheid kan instellen voor de diverse koffiesmaken en deze direct kan koppelen en opslaan op een persoonlijk profiel welke op het apparaat opgeslagen worden, ideaal dus. We hebben aan huis de koffie workshop ontvangen, goede service met handige tips and trics over het apparaat en over koffie historie en koffiebonnen. Jammer dat je op het apparaat niet de uitgebreide functies hebt zoals op de app beschikbaar zijn om tot op de milliliter de koffiehoeveelheid en melk/schuimhoeveelheid in te regelen. Verder raad ik iedere koffie liefhebber deze Elite koffiemachine aan.

Erik de Vries 22-07-2016 Product paar weken in bezit

Topapparaat

Vanuit de doos is hij zeer eenvoudig te installeren en heb je binnen 15 min een verse kop koffie. Inmiddels hebben wij ook de koffieworkshop aan huis gehad en dat was leuk en leerzaam. Mijn vriendin is voornamelijk fan van de chocoladefunctie en alle overige dranken hebben we inmiddels ook geprobeerd. Kwaliteit is veel beter dan onze vorige DeLonghi. De koffieapp heb ik geïnstalleerd, dit werkt prima maar of ik dit in de praktijk vaak ga gebruiken betwijfel ik. Je moet er immers toch zelf nog een kopje onder zetten ;)
Kortom een topapparaat, zeer tevreden mee!
Ik heb de DeLonghi nu 2 weken in gebruik en hij werkt uitstekend, maar over de duurzaamheid kan ik uiteraard nog niet oordelen.