Melitta CAFFEO VARIANZA CSP SILVER Volautomatische espressomachine F570-101 - Reviews

Soort apparaat
gemalen koffie, koffiebonen
tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Type
espresso machine

Beoordeling op basis van 3 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Erik H. 22-10-2015 Product maand in bezit

Deze machine nu een aantal weken in gebruik en zeer tevreden over het geheel. De koffie smaakt goed en ook in combinatie met melkvarianten. Zeker met melkvarianten hebben we met onze vorige machine nooit goed kunnen gebruiken omdat de melk er gewoon lauw tot koud uit kwam. Melk werd daarom altijd eerst opgewarmd in de magnetron. Is met dit apparaat zeker niet nodig.
Espresso's hebben we nog niet gedronken, vinden de koffie zo al sterk genoeg. Kan je trouwens ook heel goed zelf instellen op het apparaat.

Sterker nog elke mogelijke koffievariant is zelf in te stellen qua gebruik van water als van bonen. Dit had ik niet op mijn vorige apparaat. Het schoonmaken gaat soepel, zelf ook tussendoor de zaken schoonmaken is aan te raden en niet alleen bij aangeven van het apparaat.

Wel een puntje van aandacht is het niet pakken van voldoende hoeveelheid bonen die nodig is voor de maling. Als er te weinig gemaald kan worden wordt aangegeven dat je bonen bij moet vullen. Dit is meestal niet nodig, want het bonenreservoir is altijd wel goed gevuld. De bonen naar de linkerkant van het reservoir schuiven helpt meestal ook. Kan zijn dat dit aan merk/soort bonen ligt, hebben we nog niet uitgeprobeerd. Verder is het waterreservoir aan de kleine kant, moet daardoor regelmatig bijgevuld worden, of je krijgt een kopje met wat minder koffie.

Onze conclusie is dat dit een enorme vooruitgang is op onze vorige apparaat, de Siemens Eq.7 Die heeft bijna jaarlijks een reparatiebeurt gehad met de bijbehorende kosten. Een zeer tevreden gebruiker deze Melitta Caffeo Varianza dus :)
Erik H.

Henk 04-02-2017 Product paar dagen in bezit

Zeer tevreden

Als vervanger van mijn Quickmill 820 (piston) die het overigens na 32 jaar nog steeds prima doet nu over op een volautomaat. Ik heb er gedegen onderzoek naar gedaan en ben uiteindelijk bij Militta en deze Varianza uitgekomen. Nog even getwijfeld over de Passione OT maar gezien de opties en mogelijkheden toch voor de Varianza gekozen. Wat een mooi, degelijk aandoend en niet al te groot apparaat is dit. De instellingsmogelijkheden, voorkeuzes en het doordachte ontwerp van dit best goed uitziende apparaat en vele positieve internationale gebruikers reviews hebben mij over de streep getrokken. Er zijn mooiere en zeker duurdere (maar zeker niet altijd betere) maar ik heb vertrouwen in dit apparaat. Gezien de wijze waarop de cleaningopties zijn geregeld en daar moet jezelf natuurlijk ook nog wel regelmatig het nodige zelf aan doen zoals bv de brewer verwijderen en schoonmaken. Wanneer je daar 1 keer per week wat aandacht aan besteed dan verwacht ik dat je aan dit apparaat een hoop plezier gaat beleven. Ik gebruik de Hema koffiebonen (€ 7per kg). In de Quickmill gebruikte ik altijd dure koffie (€ 4 per 250g) maar ik moet zeggen dat die Hema bonen prima bevallen. Cappucino, Latte, Ristretto, Koffie alles smaakt heerlijk en is goed heet. Melkschuim uit de externe melkkan werk ook geweldig. Ik drink regelmatig koffie bij vrienden met een Jura die 4 keer zo duur is maar ik denk dat hier waarschijnlijk betere koffie uitkomt, alhoewel dat natuurlijk wel een persoonlijk iets is.
Kortom wat mij betreft een goede keuze, mijn Quickmill gaat iemand anders ook blij maken. Ik wordt nu blij van deze Melitta en het gemak van deze volautomaat!

Pluspunten

• Gebruiksggemak
  • Robuuste uitstraling
  • Instellings mogelijkheden
  • Drank variaties
  • Redelijke prjs

Minpunten

• Nog geen gevonden

Hendrikje 25-05-2017

Inmiddels vele maanden in gebruik en nog steeds erg tevreden. Minpunten is dat niet alle bonen goed Door de bonensoep worden geaccepteerd bij deze, mogelijk bonen met een hoger vetgehalte, moet je even meehelpen door de bonen los te maken of te verschuiven. Ik zelf gebruik inmiddels standaard L'OR koffiebonen omdat ik die persoonlijk het lekkerst vind, voordeel is hierbij dat deze bonen prima door de maler worden verwerkt.Je hebt tenslotte een volautomatische aangeschaft! Elke koffieronde voor het uitschakelen ververs ik het waterreservoir en leeg ik de lekbak en vul ik het bonenreservoir bij zo heb je nooit een tekort bij het koffiezetten.

Arend 07-10-2016 Product paar maanden in bezit

Eenvoudig lekkere koffie

We hebben hem ruim een maand in gebruik en willen hem niet meer missen. Je kunt alles aanpassen aan je behoefte: recept (espresso, cappuccino, enz, ) hoeveelheid, sterkte, temperatuur en het soort koffieboon dat je wil gebruiken. Door het My Bean Select-systeem kun je tussendoor een andere koffiesoort gebruiken.
Maakt zich zelf schoon, vooral na melkrecepten belangrijk. Geeft goed melkschuim.
Verder onderhoud (b.v. zetgroep afspoelen) is ook eenvoudig.

Pluspunten

• bediening is eenvoudig
  • per kop andere koffiebonen mogelijk
  • maakt zich zelf schoon
  • door kleine watercontainer altijd vers water

Minpunten

• kleine watercontainer, vaak vullen dus