Krups Intuition Preference+ EA875E volautomatische espressomachine grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 22 reviews die zijn achtergelaten voor de Krups Intuition Preference+ EA875E volautomatische espressomachine grijs op Kieskeurig.be.

Marlon 11-01-2021

Mooi en goed apparaat, maar wel te prijzig

Geschreven voor: Krups Intuition Preference+ EA875E volautomatische espressomachine grijs

Dit apparaat heb ik inmiddels ruim een maand. De koffie die hiermee gezet kan worden is prima van smaak en temperatuur! Er zijn veel keuzemogelijkheden.
Je kunt ook een melkvariant kiezen. Hiervoor kun je de slang in de bijgeleverde melkkan stoppen (die je dan eerst moet vullen), maar makkelijker is het om de melk rechtstreeks uit het melkpak te halen. Het slangetje kun je aan het apparaat bevestigen, maar dat vind ik persoonlijk niet mooi en handig. Ik bewaar hem in een langwerpig schaaltje naast het apparaat.
Verder zitten er knoppen voor thee op. Je krijgt dan geen thee, maar wel exact de juiste temperatuur voor theewater.
De temperatuur van de koffie is goed, de temperatuur van de melk valt tegen. Deze is niet heel warm, waardoor je koffie heel snel afkoelt. Dat is m.b.t. de drankjes dan ook het enige minpunt.

Het zetten van een kopje koffie gaat niet heel snel. Mocht je dus voor meerdere mensen koffie moeten maken, dan ben je er wel even mee bezig. Ook maakt hij best veel geluid, zeker met het malen van de bonen.

Ik had verwacht dat dit apparaat gedeeltes met chroom zou hebben, maar vrijwel alles is van plastic. Dat valt me in deze prijsklasse erg tegen! Het ziet er goedkoop uit en het voelt goedkoop aan (de machine zelf is wel zwaar, dus het binnenwerk zal wel van stevig materiaal zijn.
Ook het lekbakje is geheel van plastic. Je kunt deze ook niet openmaken om schoon te maken, dus ik vraag me af hoe deze er na een tijdje van binnen uit zal zien (er lekt niet alleen water in, maar ook koffiewater en melk).
De machine geeft zelf aan wanneer je het opvangbakje voor koffie en het lekbakje moet legen. Je moet met het terugplaatsen echter wel uitkijken. Als je eerst het opvangbakje terugplaatst, dan begint hij al met spoelen voordat je de lekbak terug hebt geplaatst. Plaats de lekbak dus eerst terug. Je kunt de machine automatisch laten spoelen. Dit is erg handig. Zorg er dan wel voor dat je er een bakje/kopje onder hebt staan.

Het display is mooi om te zien. Het scrollen gaat echter niet altijd makkelijk. Soms druk je hierdoor ook op de koffie die je niet moet hebben.
Om bij de instellingen te komen moet je eerst voorbij alle soorten koffie en thee scrollen.
Je kunt voor 2 personen de voorkeuren van koffie aangeven. Ieder krijgt dan een persoonlijke knop. Deze knoppen zijn donker van kleur en zitten naast het verlichte display, dus als je niet heel veel licht hebt, dan moet je gokken waar ze zitten.

Het waterreservoir is groot (3 liter) en makkelijk bij te vullen (van het deksel kun je een handvat maken). In het bonenreservoir past precies een zak van 250 gram bonen.

De machine is verder gebruiksvriendelijk. Bijna alles wijst zicht vanzelf. Op het display komen instructies te staan, het boekje is dan ook bijna overbodig.

Als dit apparaat goedkoper was geweest, dan had ik het 5 sterren gegeven, Het is een prima apparaat, maar in deze prijsklasse had ik er iets meer van verwacht en liever wat minder plastic gezien.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Vrijwel alle zichtbare delen zijn van plastic
  • De melk wordt niet heel erg warm

ivoha 24-12-2020

Tegenvaller voor deze prijs

Na eerder een volautomatisch apparaat gehad te hebben, leek mij dit een goede vervanger. Toen ik het apparaat uit de doos haalde werd ik ietwat teleurgesteld. In tegenstelling tot eerdere apparaten die Krups heeft uitgebracht is alles wat een zilvere kleur heeft helaas geen metaal maar simpel plastic. Voor zo’n duur apparaat vind ik dat teleurstellend.
Bij het aanzetten van het apparaat worden stappen van het instellen makkelijk doorlopen. Het klaar maken voor gebruik is heel simpel en duidelijk uitgelegd in stappen. Het touchscreen is helder, scherp en duidelijk, maar ook hierbij geldt dat ik voor de prijs er toch meer van had verwacht. Het reageert een klein beetje vertraagd en is niet altijd even vloeiend bij het swipen. Helaas dus ook een minpuntje.
Het zetten van een enorme diversiteit aan koffiespecialiteiten en thee is een groot pluspunt. Het daarnaast kunnen instellen van koffie wensen voor 2 profielen, aanpassen van hoeveelheden en sterktes, en het zetten van 2 kopjes tegelijk is echt qua uitgebreidheid subliem. Helaas zit er bij het zetten van 2 kopjes wel duidelijk een verschil in de hoeveelheid drank in beide kopjes. Persoonlijk raad ik deze optie dus af te gebruiken.
Zelf ben ik altijd erg fan van een latte machiato, deze is met 1 druk op de knop te zetten. Hoewel de verdeling perfect is, heb ik gemerkt dat het ene apparaat van dit type het andere niet is. Bij mijn apparaat is de melkschuimlaag toch minder stevig helaas dan bij hetzelfde type apparaat bij een ander…
Ook doet er zich soms een software fout voor. Het is al eens nodig geweest de stekker eruit te trekken omdat hij tijdens het opstarten niet verder ging en hij herstarte zichzelf een keer tijdens het zetten van een kopje koffie. Na deze twee issues is het tot nu toe wel zonder problemen verlopen.
Een positief punt is het onderhoud van het apparaat dat erg eenvoudig en weinig intensief is. Het laten doorspoelen en reinigen van het melksysteem en het koffiesysteem worden duidelijk aangegeven, uitgelegd en gebeuren grotendeels automatisch.
Helaas heb ik dus een redelijk gemengd gevoel bij dit apparaat. Ik ken Krups juist van kwalitatieve producten, maar deze heeft wat haken en ogen helaas. Ik gebruik hem graag, maar zou hem minder snel aanraden helaas. De prijs is het apparaat zeker niet waard.

Pluspunten

• Koffieprofielen in te stellen
  • Grote variatie aan dranken
  • Handige melkbeker
  • Makkelijk te reinigen

Minpunten

• Duur
  • Te veel plastic
  • Bedieningspaneel niet vloeiend
  • Melkschuim niet stevig genoeg
  • Software fouten

Johan 06-01-2021

Mooi en degelijk apparaat! Zet lekkere koffie!

Met een grote smile op mijn gezicht nam ik de grote doos in ontvangst en mijn smile werd alleen maar groter bij het uitpakken. Het apparaat ziet er strak uit en voelt erg robuust en degelijk aan. Na het uitpakken natuurlijk direct aan de slag. Mooi dat het apparaat je direct op weg helpt door in het scherm aan te geven wat er moet gebeuren voor wat betreft het aanbrengen van het filter e.d. De eerste bakjes koffie zijn heerlijk en vooral de cappucino met dikke schuimlaag is excellent!

Pluspunten

• Degelijkheid
  • Grote watertank
  • Meerdere profielen instelbaar

Minpunten

• Kleur (goedkoop ogend zilver)

Arjaykay 04-01-2021

Veel opties en lekkere kopjes koffie in vele variatie

Ik heb de machine nu meerdere weken in gebruik ter vervangen van een oudere volautomatische espressomachine.

Alle verschillende koffie soorten hebben ook daadwerkelijk een andere smaak. Ik dacht niet dat er zoveel verschil zou zitten tussen de verschillende soorten terwijl je gebruik maakt van 1 soort koffieboon. Maar er zit echt verschil tussen. Hierdoor kan je echt alle soorten koffie drinken die je maar wilt.

Wel zit er een verschil tussen het ene apparaat en het andere apparaat van Krups. Door een foutje heb ik in totaal 3 apparaten mogen testen. Waar het eerste apparaat enorm sterke koffie produceerde, waardoor ik zelfs op sterkte 2 aan het drinken was omdat het anders te sterk was. Bij 2 andere apparaten is 3 niet eens sterk genoeg en dit vindt ik eigenlijk een beetje jammer.

Ook vind ik het raar dat ik steeds de melding krijg dat ik de reservoirs moet legen, terwijl deze nog niet eens half vol zijn. Hierdoor moet ik om de haverklap de koekjes en het spoelwater legen.

Pluspunten

• heerlijke koffie
  • meerdere koffiesoorten
  • automatisch melkproducten

Minpunten

• Traag, je moet echt geduld hebben
  • Sensor reservoirs niet goed afgesteld
  • Koffiebonen glijden niet door tot aan maalmotor.
  • Te uitgebreide reiniging na gebruik melkproducten
  • Goedkope materialen voor hoge prijs

Mjeeka 30-12-2020

Mooi strak design met veel verschillende opties

De automaat heeft een strak design en heeft veel verschillende opties voor koffie en thee recepten.
Het volume en de sterkte van de koffie zijn apart in te stellen waardoor je je eigen wensen makkelijk kan vervullen. Ook kan je de waterhardheid bepalen en de maling voor de bonen,
Het is mogelijk om je favoriete creatie toe te voegen aan je eigen profiel. Hierdoor kan je makkelijk je favoriet selecteren.
Het melkschuim is de ene keer beter dan de andere keer. Echter vind ik de temperatuur van de melkrecepten niet op orde; deze zouden warmer kunnen zijn,

Het apparaat is gemakkelijk te reinigen en het apparaat is ook automatisch in te stellen om te reinigen. Dit programma duurt wel wat aan de lange kant.

Het reservoir voor het water is groot waardoor je het niet telkens hoeft bij te vullen. Ook het reservoir voor de bonen in goed genoeg.

Touchescreen van het apparaat is niet altijd scherp waardoor hij soms wat happert.

Overall: met de juiste koffiebonen kan je je perfecte kopje koffie maken welke je naar eigen wensen kan instellen en opslaan.

Pluspunten

• design
  • verschillende koffie en thee recepten

Minpunten

• spoelbeurt duurt aan de lange kant
  • melkrecepten zijn aan de lauwe kant

HannekeG 28-12-2020

Veel keuzeopties, strak design

Een mooie koffiemachine om te zien, strak design. In het gebruik voelen sommige onderdelen (lekbak) wat goedkoop door het dunnere kunststof. De koffies smaken goed en de keuze is reuze! Naast de verschillende opties kies je per koffie de sterkte en het volume, erg handig. En je favorieten voeg je toe aan je 'profiel'. De theewater-functie is overbodig voor ons, de melkschuim is weer super voor de 'babyccino'! De touchscreen heeft verschillende weergave-opties en werkt heel plezierig. Er zit veel techniek in de machine, waardoor er wat sneller sprake lijkt van een storing. De eerste week opgelost door de stekker eruit te halen. Daarna niet meer voorgekomen. Hij lijkt ook niet te herkennen dat de bonen bijna op zijn, maar gelukkig zien we dat zelf meestal tijdig.

Pluspunten

• Strak design
  • Veel keuzeopties

Minpunten

• Kunststof elementen
  • Zetsnelheid

Jeroen31 27-12-2020

Eyecatcher die lekkere koffie maakt

Inmiddels staat de Krups EA875E Krups Intuition Preference+ al een aantal weken op ons aanrecht. Het apparaat is een plaatje om te zien en erg prettig in gebruik: je kunt twee profielen aanmaken met daarin je favoriete bereidingen, inclusief de exacte hoeveelheid ml (dus afgestemd op je servies), koffiesterkte, etc. Er zijn vele mogelijkheden, maar op de doordeweekse dagen kies ik meestal voor gewone koffie of americano. In het weekend al vaker genoten van een perfecte latte macchiato met goed dik schuim (rechtstreeks uit een pak halfvolle melk). Mijn vrouw waardeert ook de drie verschillende theestanden. Prettig is ook dat je bij deze machine niet handmatig de zetgroep hoeft te reinigen. Hij heeft een groot bonen- en waterreservoir, dus het bijvullen valt ook erg mee. Kleine minpuntjes: je kunt een automatische spoelbeurt bij het opstarten instellen, maar dat spoelen duurt wel behoorlijk lang. En een automatische spoelbeurt bij het afsluiten is niet mogelijk gek genoeg. We hebben twee kleine softwarestoringen gehad, maar die waren gelukkig te verhelpen.

Pluspunten

• Vele drankbereidingen
  • Gebruiksvriendelijk
  • Grote reservoirs

Minpunten

• Paar softwarestoringen

Bas 25-12-2020

Erg fijn koffiezetapparaat met mooie innovatieve functies

Ik heb dit apparaat aangeschaft als vervanging van onze Nespresso. Het is een behoorlijk aanschaf maar je krijgt er veel voor terug. Dit is snel terugverdiend als je berekend wat een kopje koffie kost in vergelijking tot Nespresso.

Wat vooral opvalt is de lekkere koffie en het gebruikersgemak. Er zit een groot aantal verschillende types koffie standaard in: van espresso, doppio, lungo naar varianten met melk cappuccino en latte machiato. Ik dacht dat het altijd wat omslachtig was zo'n alles-in-één apparaat maar dat valt enorm mee. Je wordt door de programma heen begeleid. Juist de reinigingsprogramma (na-spoelen etc) zijn erg handig.

Al met al een goed apparaat dat volstaat bij wat ik zou verwachten.

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • handige spoelfuncties

Minpunten

• soms haperend touch screen

Dutchprofessor 24-12-2020

Mooie automatische espressoapparaat voor alledaags gebruikt

Laten we beginnen dat het een mooie apparaat is. Dus pluspunten voor de design. Het is een automatisch espressomachine wat betekent dat je helemaal niets hoeft te regelen qua water temperatuur en druk. Je stelt je bonen in en de machine doet de rest. Ik kreeg elke keer weer een mooie espresso met een mooie crema laag. De "normale" lungo en de americano waren ook zeer gelukt. Ik drink me koffie met minder water, dit apparaat laat je het ook instellen.

Koffie met melk creaties kun je hier ook mee maken. Ikzelf drink dit niet vaak, maar me partner wel. Melk alternatieven en melk zelf kunnen gebruikt worden met het pijpje wat geleverd wordt. Echter een minpunt is dat een medium kopje niet geheel warm wordt. Een large en Xlarge worden wel goed warm.

Naast koffie kun je met dit apparaat ook thee water zetten. Voor een kruidenthee, zwarte thee en groene thee, elk met andere watertemperaturen. Heb laat in de avond veelvuldig gebruik gemaakt van deze opties.

Onderhoud is een beetje wennen. Je moet het melkpijpje schoonmaken, je moet regelmatig spoelen en de afvalbakken legen. Maar na een paar keer ben je dit gewend en zul je dit met gemak doen.

Al met al een mooi apparaat, met kleine minpunten.

Pluspunten

• veelzijdig
  • goede crema laag
  • automatisch

Minpunten

• even wennen met onderhoud
  • Medium melkdrankjes niet al te warm

Rik Hoekman 23-12-2020

Erg mooi design en lekker compact

1ste kennis making: Het in gebruik nemen is eenvoudig, je volgt gewoon de stappen op het scherm.
Het maken van een latte was erg gemakkelijk en was heerlijk. Het reinigen was ook erg makkelijk, alleen bij het reinigen spettert het apparaat best wel veel.
Het instellen van de sterkte is lastig. Dit omdat je zoveel mogelijk heden hebt ;-) (welke maling, de hoeveelheid koffie en de hoeveelheid water). Het touchscreen werk goed, moest even wennen want je moet echt even je vinger op je keuze houden.
Ik heb het apparaat inmiddels al een keer gereinigd en dat gaat perfect, het apparaat geeft precies wat je moet doen. Het ontkalken heb ik nog niet gedaan, het vreemde hier is wel als je via de helpfunctie kijkt hoe het te doen, geeft hij aan gebruikt de knop ontkalken maar deze knop is niet aanwezig in mijn menu?????

Pluspunten

• design
  • keuze mogelijkheden
  • compact, maar toch grote watertank
  • erg gebruikers vriendelijk

Minpunten

• het spetteren bij het reinigen

Dee 22-12-2020

Prachtig apparaat, lekkere koffie

Ik heb dit apparaat nu een paar weken in gebruik en het bevalt me heel goed.

Het eerste gebruik was super simpel. Het apparaat leidde me door alle stappen heen.
Je kunt verschillende typen koffie selecteren (onder andere espresso, lungo, flat white, cappuccino en meer) en die dan nog naar eigen wens aanpassen. Je favorieten sla je op in je persoonlijke profiel, zo hoef je de instelling maar 1 keer aan te maken.

Het apparaat reinigt zich grotendeels zelf door automatisch spoelen. Alleen bij het gebruik van melk moet je het slangetje even schoonmaken. Je krijgt een raggertje meegeleverd.

De koffie wordt goed heet. De melk bij specials iets minder warm. Maar deze schuimt wel perfect op. Ook bij plantaardige melk.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Automatisch spoelen

Minpunten

• Melk zou iets warmer mogen

Melie 22-12-2020

Mooi apparaat maar niet aan te raden.

Na ontvangst van het pakket snel de doos opengemaakt en de espressomachine uitgepakt. Het is een flink pakket en aardig zwaar. Dat belooft wat!

Het design is mooi en ziet er degelijk en professioneel uit. De installatie en het instellen verlopen soepel, dit komt ook door de duidelijke instructies op het scherm. Je kunt zelfs videohandleidingen op het apparaat zien wat erg speciaal is. Toch vind ik het fijn om hardcopy instructies te lezen en te bladeren en zo de instellingen te voltooien.

Nadat de configuratie klaar is komt het testen van de machine. Ik heb nu een nespresso lattisima + die erg eenvoudig werkt wat ik erg prettig vind. Vervolgens een cappuccino gemaakt wat niet eenvoudig ging. Het melk schuimt niet mooi op en sputtert constant tijdens het opschuiven. Het resultaat was dan ook niet erg lekker. Misschien nog de juiste instelling proberen of moet het apparaat gewoon nog even opstarten. Ook valt het me op dat het een traag apparaat is. Waar ik gewend ben bij de nespresso machine dat deze snel een cappuccino kan maken, moet de Krups eerst weer voorverwarmen. Ook de bijgeleverde slang moet na elke bereiding worden schoongemaakt. Irritant.

Ik ben ervan overtuigd dat het gewoon nog een kwestie van uitzoeken en proberen is. Als de machine de melk goed schuimt, is het vol en rijk van smaak. Maar dat blijkt helaas niet het geval. Ook worden de koffierecepten met melk niet erg warm. Ik zou dit apparaat daarom niet aanraden. De recepten zonder melk zijn echt prima en goed heet!

Pluspunten

• Grote watertank (3 liter)
  • Volledig te configureren

Minpunten

• Traag
  • Melkrecepten zijn lauw
  • Melk schuimt niet mooi op

Lavenlaar 22-12-2020

Prettige machine, prachtig design

De machine is echt prettig om snel en gemakkelijk een kop koffie te zetten. Je kunt kiezen uit de diverse koffie's, zowel met als zonder melk. Daarnaast kun je zelf de sterkte van de koffie bepalen.
Ik denk dat voor mij persoonlijk de grote van de watertank een groot pluspunt is. Wij drinken veel koffie en het is dan ook fijn om niet iedere keer de watertank bij te hoeven vullen. Het scherm van de machine is erg overzichtelijk en reageert snel op de handelingen die je uitvoert. Je kunt hem zelfs personaliseren door je eigen keuze menu in te stellen met je naam erbij. We drinken geregeld koffie en de machine is echt mijn favoriet.

Pluspunten

• Profielen
  • Waterreservoir
  • Mogelijkheden

Minpunten

• Melksysteem reinigen
  • Opvangbakje

Jolanda 22-12-2020

geweldig heerlijke koffie uit een mooi apparaat

Dit apparaat is erg intuïtief in gebruik.
bij het in gebruik nemen laat de diplay stap voor stap zien wat te doen.
dit doet hij ook bij het reinigen.
het apparaat geeft heerlijke mooie koffie snel in gebruik en het geluid van het malen valt mij niet tegen.
het is meer dan een inbouw die ik hiervoor had, maar als ik het vergelijk met die van mij vader van een nader merk wat geen inbouw is dan geeft deze minder geluid.

tot nu toe 1 nadeel, bij espresso trilt het kopje onder het apparaat uit, dus dan moet je erbij blijven.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • kan alle soorten koffie maken
  • ook recepten voor thee
  • intuïtief in gebruik

Minpunten

• kopje trilt onder apparaat uit bij espresso

Steven H 21-12-2020

Erg fijn apparaat!!

Mijn eerste indruk was, wat een mooi apparaat. Ziet er echt heel mooi uit, mooie verpakking, gebruiksaanwijzing in een mooi tasje, filter erbij, enz. Echt heel netjes. Apparaat aanzetten en duidelijke aanwijzingen op het hele heldere kleurenscherm, echt top. Design is erg mooi, alles zit er mooi in, je ziet niet heel duidelijk welke delen eruit kunnen zeg maar. Heel mooi gedaan. Ik heb zelf maar een oranje led gekozen en alles ingesteld. Alles is duidelijk aangegeven op het scherm, mooi duidelijk. Reservoir is lekker groot, melkkan ziet er mooi uit en is handig. Zoals mijn titel al aangaf moet ik nog wat finetunen in de instellingen van de koffie, espresso is al top, Cappuccino is nog wat zoeken. Nu het apparaat wat langer in bezit is denk ik dat we toch andere bonen gaan bestellen, deze gaan ons niet blij maken, We hadden nu Illy bonen, Braziliaanse roest, ik ga nu voor de Beukenhorst bonen. deze hebben we op mijn werk en die zijn echt heel goed. Zo zie je dat ieder apparaat toch zijn eigen identiteit heeft en dus niet alle bonen passen ieder apparaat. *Update*: Apparaat nu een paar weken in bezit. Het was even zoeken naar de juiste bonen, maar nu we de juiste bonen gevonden hebben is het echt heerlijk. Dus mijn advies is echt, bestel een proefpakket van bonen en ga hiermee aan de gang. We hadden eerst een cup-apparaat en daar gebruikten wij Illy bonen in, dezelfde lijn maar dan de bonen beviel ons helemaal niet in dit apparaat. Je moet dus echt even tijd investeren voor de juiste combinatie maar daarna is het echt genieten. Erg makkelijk in onderhoud, makkelijk eigen kopjes koffie (smaak/hoeveeheid) instellen, echt heel fijn apparaat!!

Pluspunten

• Erg makkelijk in te stellen
  • Duidelijk scherm
  • Makkelijk schoon te houden

Minpunten

• Melkschuim is wat dun

Dootje0011 21-12-2020

Heerlijke koffie en een statement in je keuken

Werkelijk een plaatje op je aanrecht, mooi smal, en kleurige led verlichting. Voor twee personen een eigen profiel aan te maken met hoeveel cc koffie en ml melk je bijvoorbeeld in je cappuccino wilt. Dus eenvoudig drink je samen een lekker kop koffie, naar eigen smaak en voorkeur. Ook leuk dat je een optie met melkschuim hebt, waardoor de kids ook een babychino kunnen drinken!
Melk is wel wat lauw, maar dat had ik ook bij andere merken koffieautomaten, kennelijk is dat een eis die niet ingewilligd kan worden... Alle favorieten sla je makkelijk op en ieder heeft een eigen kleur, leuke gadget. Naast het gebruikersgemak is het heel makkelijk te reinigen. Terwijl je zelf het slangetje even afspoelt , spoelt het apparaat met hete stoom door. Nadeel vind ik wel dat het erg spettert, maar wel hygienisch. Eens in de zoveel tijd krijg je een stap voor stap in beeld, dus erg eenvoudig kan je dan de binnenkant reinigen. Apparaat reinigen is normaal een klus van mijn man (tsja, ieder zijn taak!), maar op deze manier vind ik het geen probleem.
De bijgeleverde melkkan gebruiken we eigenlijk niet, want het is makkelijker om het melkslangetje gewoon in het pak melk te hangen. Zo verspil je ook geen melk, want normaal heb je toch altijd teveel melk gemaakt of gepakt.

Pluspunten

• mooi design
  • handige en leuke profielen
  • eenvoudig te reinigen
  • groot waterreservoir

Minpunten

• kleine lekbak
  • spettert erg bij reinigen na melkgebruik
  • melk wordt niet heel heet

Jan Willem 21-12-2020

Heerlijke koffie met veel mogelijkheden

Vanaf het uitpakken van de machine t/m het zetten van je eerste kopje koffie, lijkt het wel alsof deze machine vooral gericht is op het je zo makkelijk mogelijk maken. Er zijn veel instelmogelijkheden waarmee je toch heel eenvoudig een heerlijke kop koffie zet. Persoonlijk drink ik graag aan het begin van de dag cappuccino, maar s avonds na het eten smaakt een espresso mij ook erg goed. Beide koffiesmaken kan ik zo instellen dat de smaak zo is als ik zou willen.

Het enige ongemak dat ik ondervond aan deze machine was het relatief kleine lekbakje. Deze loopt eigenlijk al over voordat de machine aangeeft dat deze leeg gemaakt moet worden. Nu gooi ik deze wat vaker leeg en is dit probleem ook verholpen.

Het apparaat is niet goedkoop, maar heb wel het idee dat de kwaliteit en mogelijkheden dit ruimschoots waar maken. Het design is een plaatje en staat erg mooi te glimmen in mijn keuken!

• Vele mogelijkheden

Minpunten

• Lekbakje relatief klein

K-vin84 21-12-2020

Lekkere koffie, veel mogelijkheden en gebruiksvriendelijk

Het apparaat is makkelijk te installeren en snel te gebruiken. Het systeem biedt keuze uit verschillende soorten koffie die je naar eigen smaak nog kunt aanpassen (instellen van sterkte). Je favoriete koffie kun je opslaan, zodat je met een druk op de knop de volgende keer eenvoudig je favoriete koffie kunt zetten. Het apparaat is snel opgewarmd, je hoeft dus nooit lang te wachten op het zetten van de koffie. Het apparaat heeft een gebruiksvriendelijk touchscreenmenu. Voor een duur apparaat verwacht je wel vergelijkbare service. Bij problemen bij een eerste apparaat (netjes een nieuwe toegestuurd gekregen) heb ik contact proberen te krijgen met de servicedesk. Dit was bijna niet mogelijk (reden 'coronadrukte'). Bij een luxe product en een merk als Krupps verwacht je dat ook de klantenservice goed geregeld is. Dit viel helaas wat tegen.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk

Minpunten

• klantenservice krups

Freek 20-12-2020

Stuiteren door de heerlijke koffie

Het apparaat ziet er prachtig uit. De installatie wijst redelijk voor zich, maar bij het uitpakken was ik wel even vertwijfeld of er wel iets van een handleiding bij zat. Bleek uiteindelijk in het reservoir te zitten.

Tot nu toe werkt het intuïtief. De handleidingsvideo's ergens in het menu vind ik niet heel zinvol. De papieren handleiding vind ik ook onduidelijk. De instructies die via het goedwerkende touchscreen worden gegeven zijn echter erg duidelijk en zorgen dat (zolang je het ook opvolgt) de machine in topstaat blijft. Je reinigt de juiste dingen op de juiste momenten.

Ik heb een proefpakket met diverse koffiesoorten gekocht om ook hierin verschillen te ondervinden. Het is leuk om door de dag heen te variëren in wat voor koffie je drinkt. In de ochtend een espresso of lungo (of meerdere) en in de middag afwisselen tussen Latte Macchiato en cappuccino. Heerlijk. Je kunt echter niet eenvoudig wisselen van koffiebonen, de nieuwe soort gooi ik er maar gewoon bij als de andere bijna op is.

Pluspunten

• Veel variatie in koffie mogelijk
  • Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Drink teveel koffie

Dubcek152 18-12-2020

Gemakkelijk koffie maken en veel koffierecepten

Na ontvangst van het pakket snel de doos opengemaakt en de espressomachine uitgepakt. Wat meteen opvalt zijn de bedieningsknoppen of eigenlijk het gebrek daaraan. Bijna alles bedien je met het touchscreen van hoge kwaliteit. Het ziet er scherp uit met mooie animaties en het swipen werkt verrassend goed. Ik vraag me direct af waarom er op andere espressomachines nog een knoppenbrei aanwezig is.

De installatie en het instellen verlopen soepel, mede door de duidelijke instructies op het scherm. Het meegeleverde instructieboekje is eigenlijk overbodig. Wat na enige tijd opvalt is de goede support op het scherm zodra de machine aangeeft dat er onderhoud nodig is. Met mooie stap voor stap animaties op het scherm is deze binnen een mum van tijd weer helemaal schoon en klaar voor gebruik.

Dan de koffie (ook niet onbelangrijk). Het vinden en aanpassen van een koffierecept is simpel. Er is ruime keuze en je kan de sterkte en hoeveelheid aanpassen. Ik ben een echte espresso liefhebber. Waar ik in eerste instantie niet direct een instelling kon vinden waarbij ik de smaak van een volle espresso kon ervaren. Lukte dit beter na wat wijzigingen. (de maalgraad en soort koffiebonen zijn van grote invloed op de smaak.) Wel blijft de smaak wat zurig en mist de volle espresso smaak waar ik van houd. Ook voor de melkrecepten is het nog steeds zoeken. Waar ik in eerste instantie gebruik maakte van verse volle melk. Blijkt dat houdbare volle melk die bovendien gekoeld is tot nu toe het best schuim oplevert. Het schuim is ok, maar nog niet top. Persoonlijk hou ik van iets voller en dikker schuim.

Na wat experimenteren kwam ik wel uit op een nieuw favoriet koffierecept. De espresso macchiato is voor mij een goede mix van een espresso met een klein beetje melkschuim. Een andere verrassing is de mogelijkheid om theewater uit de machine te halen. Ik was hier eerst wat sceptisch over omdat ik dacht dat er altijd een koffiesmaak aan zou zitten. Maar dit is dus zeker niet het geval. Al met al ben ik redelijk tevreden met de machine. Prima koffie met best veel instellingsmogelijkheden. Gemakkelijk melkschuim maken en veel keuze in voorgeprogrammeerde recepten die je ook nog eens kan personaliseren en opslaan. Als ik dan een minpuntje kan bedenken dan is dit dat de smaak soms nog wat zurig is en het melkschuim nog iets dikker mag zijn.

Pluspunten

• veel koffierecepten
  • gemakkelijk melkschuim

Minpunten

• koffie is wat zurig
  • nog niet het perfecte schuim kunnen maken