Philips EP3241 zwart

Philips EP2230 zwart

Philips EP2230 zwart
20 reviews
Bekijk alle Espressomachines

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 3 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips EP3241 zwart op Kieskeurig.be.

5,7

Jan 05-07-2019

Volautomatische koffie machine

Geschreven voor: Philips EP3241 zwart

Ik heb dit product gekozen omdat uit de test van de consumentenbond deze machine een 10 had voor melkschuim dit valt echter zeer tegen wie dit getest heeft..... Verder heb ik geen klachten over deze machine koffie is heerlijk de keuzes qua sterkte hoeveelheid enz goed, goede warme koffie en eenvoudig te bedienen.
Jammer van de melkschuim kwaliteit

Elisevdb88 22-01-2020

Top koffie apparaat voor liefhebbers

Geschreven voor: Philips EP3241 zwart

Dit apparaat maakt perfecte koffie en is super makkelijk in gebruik waardoor ik het graag elke dag gebruik

Patje63 21-01-2020

Mooi apparaat en makkelijk te gebruiken

Geschreven voor: Philips EP3241 zwart

Wij hebben deze machine nu 1,5 maand in gebruik en aangeschaft omdat wij graag cappuccino drinken. Deze is makkelijk te bereiden en de machine is gemakkelijk te bedienen. Wel moet ik zeggen, dat het schuim mij tegenvalt en meer warme melk is dan schuim. Ik gebruik speciale latte melk uit de koelkast en ook met gewone melk geprobeerd, maar dat maakte geen verschil. Hiervoor hadden wij eigenlijk het apparaat aangeschaft, dus dit is dan wel een tegenvaller

JpJp 05-01-2020

Te veel geld voor de prestaties

Geschreven voor: Philips EP3241 zwart

De kwaliteit van de koffie is goed. Warm water ook prima. Melkschuimsysteem is niet goed. Plastic van de beker begint te verkruimelen waar melk en heet water bij elkaar komen. De opbrengst melkschuim varieert behoorlijk per zetbeurt. Ook opsturen van het apparaat levert niets op, want volgens de technische dienst is het apparaat goed. Dus voor cappuccino of latte dit apparaat NIET AANSCHAFFEN

Ruud39 14-09-2019

In het begin blij

Geschreven voor: Philips EP3241 zwart

Toen we het apparaat net hadden waren we er blij mee. Nieuw model dat er goed uitziet en lekkere koffie zette. Na een aantal maanden kwam er nauwelijks koffie uit de uitloop, deze bleek verstopt met aangekoekte koffie met schimmel. Dit ondanks regelmatig reinigen op de voorgeschreven manier. De afdichiting van de uitloop is niet eenvoudig te verwijderen, en is een broedplaats voor schimmel en vochtige koffie.
Ook de zetgroep moet 2 keer per weeek worden gereinigd, en vooral de zetruimte wordt erg snel vies.
Schimmel is niet goed, dus het apparaat gaat retour voor garantie als er geen andere oplossing is.

John 30-08-2019

Mooie Espressomachine

Geschreven voor: Philips EP3241 zwart

Na 8 jaar een siemens Espresso gehad te hebben en veel onkosten gehad , hebben we besloten om ander merk te nemen . het is een philips EP3241 geworden .
wat is deze koffie Machine goed heet ,wat een verschil ,ook de melk en verder heel goed van smaak. Wij zijn er heel blij mee.

Frijt 14-08-2019

Gewoon top!

Geschreven voor: Philips EP3241 zwart

Heel gemakkelijk te installeren, onderhoudsvriendelijk en geweldig lekkere koffie! Ook de melkopschuimer werkt heel makkelijk, kind kan de was doen! Echt nog geen minpunt kunnen ontdekken.

Nono22 16-07-2019

DOA

Geschreven voor: Philips EP3241 zwart

Ook hier is het apparaat dead on arrival. Maakt verschrikkelijke herrie bij de eerste start en alle lampjes gaan branden. Retour afzender dus helaas... Niet een hele beste ervaring.

BenGit 13-07-2019

Mooi product

Geschreven voor: Philips EP3241 zwart

Een zeer mooie machine die heerlijke koffie's zet en het geluid's niveau is zeer redelijk in vergelijk met mijn oude machine veder heel eenvoudige bediening en makkelijk schoon te maken.

Renatino 06-07-2019

niet kopen

Geschreven voor: Philips EP3241 zwart

na 1 glas Latte geeft het apparaat alleen maar een foutmelding betreffende de zetgroep(die er trouwens erg speelgoedachtig uit ziet en aanvoelt). Philips denkt dat er een sensor kapot is, na 1 keer gebruik!!!!!!! Nou, ik weet het wel, voor mij geen dure Philips meer. Heel vreemd na alle positieve reviews gelezen te hebben. Die geloof ik dus ook niet meer.

Renato 26-06-2019

geen koffie

Geschreven voor: Philips EP3241 zwart

na alle handelingen doorlopen te hebben om het apparaat startklaar te krijgen een glas Latte Macchiato gezet. Heeeeel veel melk met heeeel weinig koffie, maar dat zal wel goed komen, dacht ik. Als 2e bakkie een cappucino proberen, maar helaas het alarmlampje van de zetgroep gaat knipperen. Einde verhaal. Van alles uitgeprobeerd, ook na contact met Philips, maar nee hoor, niets komt er meer uit. Na 1 kopje dus al defect. En dat voor zo'n prijzig apparaat.
Mocht er nog verandering in de zaak komen dan zal ik het ook laten weten. Vooralsnog mijn Senseo maar weer gebruiken.

Minpunten

• de werking van het apparaat

roos70 15-06-2019

slecht

Geschreven voor: Philips EP3241 zwart

net uit de winkel gehaald en thuis neergezet. Alles precies doorlopen zoals omschreven. Maar apparaat doet niets. Ja wel ,alle lampjes knipperen.
bijna 600 euro betaald en heb niet eens 1 kopje koffie kunnen zetten. Winkel is helaas gesloten, klanten services ook niet meer te bereiken ,(weekend) . staat leuk ,maar voor dat geld kan ik ook wel wat anders kopen.

Simon 22-05-2019

De zorgeloze Barista Butler voor Thuis!

Geschreven voor: Philips EP3241 zwart

Na mezelf toch wel jaren tekort te hebben gedaan met de welbekende "Pads Machine" en daarna smaakvolle maar kostbare Cappuccino's uit cups te hebben gedronken was het tijd om de luxe van kantoor, trein en bonenliefhebbers thuis te evenaren met deze koffiemachine.

Een van de dingen die mij er lange tijd van weerhield om gebruik te maken van een bonenmachine was toch wel de rompslomp voor- en na het maken van een Cappuccino. Met al dan niet geïntegreerde oplossingen in andere bonenmachine's moest je zelf de melk opschuimen om vervolgens na gebruik allerlei slangetjes te demonteren en deze incl. allerlei pijpjes dagelijks grondig te moeten reinigen zodat de achtergebleven melk resten geen schimmelvorming in de hand werkten.

Het gebruiksgemak begon al bij het openen van de doos, er zat een speciale tas om de machine heen waarmee je deze eenvoudig uit de doos kon halen zonder moeilijk te doen of bang te zijn dat hij uit je handen glipt.

Op basis van de productfoto's leek het melk gedeelte hier aanzienlijk eenvoudiger, maar aanvankelijk was ik wel bang dat bediening zou geschieden via een aanraakgevoelig LCD scherm, iets wat gelukkig niet het geval bleek. Hoewel ik wat meer feedback van de toetsen als prettig ervaar is er genoeg audiovisuele feedback om te weten met welke instellingen je jouw koffie gaat bereiden.

De afwerking van het apparaat is stijlvol zonder daarbij trendgevoelig te zijn. Subtiele ribbels aan de bovenkant zijn naast elegant ook functioneel wanneer je er bijv. 2 espresso glaasjes bovenop bewaard.

Daarnaast onthoud het apparaat je instellingen per type drank, i.p.v. dat je de sterkte voor alle type koffies aanpast. Zo kun je bijv. de in mijn beleving ietwat te kleine hoeveelheid koffie bij de Latte Macchiato compenseren in de sterkte die dan enkel voor Latte Macchiato als zodanig ingesteld staat. In ons geval perfect omdat de een Cappuccino drinkt en de andere een reguliere bak, of een Latte Macchiato.

De koffie is afhankelijk van de gebruikte bonen en in te stellen maalgraad / sterkte vol van smaak en goed op temperatuur.

De melk uitgifte komt t.o.v. de lekbak iets te ver naar voren waarbij je mok soms iets over het opstaande randje komt en zodoende tijdens het trillen door het malen van de bonen wat meer de neiging heeft te schuiven.

Ook de schuimkraag van de Cappuccino zou naar mijn smaak wat voller mogen zijn, of hier in ieder geval de mogelijkheid toe mogen bieden.

Maar als dat de enige opmerkingen zijn bij een "simpel" apparaat voor thuisgebruik en het verder echt meer dan prima de diverse koffiebelevingen uitserveert zonder dat je zelf allerlei handelingen moet verrichten of meerdere programma's moet doorlopen om bijv. eerst een espresso te zetten en deze daarna van een melkschuimkraag te voorzien. Mag je dit toch wel een ideale Barista Butler voor thuis noemen! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Heidi5171 13-05-2019

Geweldige machine voor een heerlijke cappuccino, koffie, esp

Geschreven voor: Philips EP3241 zwart

Deze volautomatische espressomachine gebruik ik nu ongeveer 5 weken. Het zetten van een heerlijk kopje koffie, espresso of cappuccino is nog nooit zo eenvoudig geweest. Via het display bedien je namelijk de machine heel gemakkelijk. In het begin is het wel even uittesten welke koffieboonsoort en koffiesterkte je het lekkerste vindt. Ik heb alle koffievarianten, ook heet water, uitgeprobeerd. Mijn voorkeur gaat toch echt uit naar een heerlijke cappuccino met een stevige schuimkraag. Helaas maakt de machine tijdens het opschuimen van de melk veel lawaai. Gelukkig maakt het resultaat alles goed.

De temperatuur van heet water mag warmer. Het is net niet kokend en dat vind ik jammer. De koffie, espresso en cappuccino blijven wel goed warm op de hoogste temperatuurstand. Enkele keren vergat ik de machine na gebruik uit te zetten. Gelukkig schakelt deze machine zich na een bepaalde tijd vanzelf uit.

Verder zit er een duidelijke handleiding bij waarin de installatie en het gebruik van deze machine goed wordt uitgelegd.

Het schoonmaken vind ik kinderspel. De onderdelen zijn gemakkelijk uit elkaar te halen en ook weer in elkaar te zetten. Even afspoelen onder de warm waterkraan of afwassen in een sopje. Een aantal onderdelen mogen zelfs in de vaatwasmachine. Ook het reinigen van de zetgroep is eenvoudig. Vooral na het bekijken van de video. Een ander voordeel vind ik het AquaClean waterfilter. Kalkaanslag krijgt hierdoor weinig kans en daardoor heeft deze machine dus minder onderhoud nodig.

Kortom: ondanks de paar minpunten is deze machine nu al een winnaar voor mij!

Anoniem 12-05-2019

Heerlijk apparaat

Geschreven voor: Philips EP3241 zwart

Ik ben overgegaan op dit apparaat omdat ik niet tevreden was met ons vorige apparaat.
Dit apparaat is echt een hele verbetering
Heerlijke cappuccino !! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Anoniem 12-05-2019

Hele lekkere koffie!

Geschreven voor: Philips EP3241 zwart

Heel blij met deze espressomachine! Machine staat mooi in de keuken, neemt meer ruimte in beslag als een normaal koffiezetapparaat, maar deze machine kan zoveel meer. Voor ieder wat wils en qua sterkte ook aan te passen naar smaak. Voornamelijk bedoelt voor gebruik met koffiebonen, maar het is ook mogelijk om voorgemalen koffie te gebruiken.
Het in gebruik nemen van het apparaat kost even wat tijd en leeswerk. Zonder handleiding is dit niet te doen, dan vergeet je al gauw een paar stappen. Alles staat duidelijk uitgelegd en als het apparaat eenmaal is ingesteld spreekt het allemaal voor zich en is het alleen nog uitzoeken welke sterkte en hoeveelheid voor jou en je visite het lekkerst is. Let op iedere keer bij aan en uit zetten spoelt de machine even heet water door om alles te reinigen. Eerste keer was dit even schrikken voor mij.
Zelf had ik een Dolce Gusto apparaat. Wat een verschil met deze ‘echte’ koffie. Je merkt gelijk dat er heel veel suiker zit in de cupjes van de DG.
Maakt wel meer herrie als de DG, maar je krijgt er veel lekkerdere koffie voor terug!
Familie en vrienden merken ook verschil en vinden de koffie van de espressomachine veel lekkerder! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

ArneL 12-05-2019

Top product

Geschreven voor: Philips EP3241 zwart

Het product is heel erg makkelijk in gebruik. Je krijgt zonder enige moeite de lekkerste koffie! Ook zijn er veel verschillende soorten koffie mogelijk, waardoor je gevarieerd koffie kan drinken. Dit zorgt voor alleen maar meer koffieplezier!

Corina33 12-05-2019

Mooi compacte complete machine

Geschreven voor: Philips EP3241 zwart

We hebben de machine nu 3 weken in gebruik. Het is een mooi compact design die mooi op het aanrecht staat. Na het opstarten (wat even duurt) heb je de keuze om koffie te zetten met koffiebonen of met filterkoffie. Dit is erg handig en heeft ook te maken met persoonlijke smaak. Van de 6 soorten koffie die je kunt kiezen heb je de keuze, naar hoeveelheid en sterkte. Dit met een enkele druk op de knop. Daarbuiten kun je de koffiesterke nog verder personaliseren. Kortom voor iedereen een lekker bakkie koffie. Het melkbakje is makkelijk schoon te maken. Het enige nadeel hiervan is het losse dekseltje. Dit valt er constant af bij het vullen en schoonmaken.
Net als elk andere espressomachine maakt deze machine wel veel herrie tijden het malen van de koffiebonen.
In een druk huishouden is deze machine een fantastische aanvulling. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

TruckerMike 11-05-2019

Super Cappuccino met verse bonen en stevig schuim

Geschreven voor: Philips EP3241 zwart

Wij komen van Senseo, oploskoffie en filterkoffie (afhankelijk van de locatie waar we zijn), en dan overstappen naar dit is een grote stap vooruit!
5 heerlijke koffiesoorten (Espresso, Reguliere koffie, Americano, Cappuccino en Latte Machiato) of heet water voor een kopje thee met een simpele druk op de knop.

De mogelijkheid om filterkoffie te kunnen gebruiken via het kleine luikje is de perfecte oplossing voor mijn vrouw omdat ze vaak Decafeïne drinkt. De bijgeleverde maatlepel zorgt voor een juiste dosering als je dit gebruikt.
Enige wat je hoeft te doen is het lepeltje te selecteren via de sterkte functie en dan worden er geen bonen gebruikt maar de gedoseerde filterkoffie.

Met de fabrieksinstellingen zo uit de doos krijg je meteen een goede koffie.
Maar om het nog beter te maken naar je eigen smaak kun je diverse dingen instellen zoals de grofheid van de maling, de hoeveelheid koffie, de hoeveelheid melk etc. om zo tot een perfecte verhouding te komen.
In combinatie met verschillende soorten koffiebonen kun je zo tot je eigen unieke ideale smaak op maat komen.

Ik heb de afgelopen dagen al wat uitgeprobeerd en kom al aardig dicht in de buurt van mijn ideale cappuccino, krachtige aromatische koffie met een lekkere stevige schuimlaag.

Ik heb 'm ook een dag meegenomen naar het werk, om dat de collega's van een lekker bekertje koffie te voorzien.
Ook daar waren ze erg te spreken over de smaak en kwaliteit van de koffie, de eenvoud van de machine en het uiterlijk.
Daar kwamen we er wel achter dat de koffiesoorten allemaal een ander volume hebben, aangezien er op het werk plastic wegwerp bekertjes gebruikt worden.
De Espresso, Reguliere koffie en Cappuccino passen in stand 2/2 prima in hetzelfde bekertje, echter de Latte Machiato levert 1 en 1/5 bekertje op in dezelfde stand.
Niemand heeft de Americano geprobeerd dus ik weet niet of deze wel in hetzelfde bekertje past (stom eigenlijk, had ik wel even moeten proberen voor de vergelijking).
Nodeloos te zeggen dat aan het eind van de dag de collega's teleurgesteld afscheid namen van deze geweldige machine en weer terug moeten naar de filterkoffie.

Al met al een geweldige apparaat, dus zeg maar dag Senseo en welkom Espressomachine! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Dirven 11-05-2019

Perfecte koffie!

Geschreven voor: Philips EP3241 zwart

Wij gebruiken deze espressomachine nu ongeveer een maand en we zijn zeer tevreden. De installatie verliep soepel, alles werd duidelijk uitgelegd aan de hand van plaatjes en tekst. Hiervoor hadden wij een koffiezetapparaat dat met cupjes werkte, een wereld van verschil met de lekkere versgemalen koffie uit dit apparaat. Je proeft de koffie beter, het ziet er smakelijker uit en je kan veel variëren qua sterkte, grootte en soorten. Ook de bijgeleverde melkopschuimer werkt goed, als je een cappucino in een glas zet, zie je perfect de verschillende lagen melk, koffie en schuim. Zelf hou ik van sterke koffie, fijn dat je apparaat zo in kan stellen dat je de voor jou perfecte kop koffie krijgt. Kortom, een mooi vormgegeven koffiemachine met alle opties die je nodig hebt om heerlijke koffie te zetten, aanrader!! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]