Focus Fitness Fox 5 - Reviews

Ergometer
Aantal weerstanden
Maximaal gebruikersgewicht
150 kg

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 22 reviews die zijn achtergelaten voor de Focus Fitness Fox 5 op Kieskeurig.be.

Eric 21-01-2018

Goede kwaliteit. Veel programma's

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

Voelt professioneel aan. Veel programma's. Ook echt zwaar lopend in te stellen. Neemt niet al te veel ruimte in beslag en makkelijk te verplaatsen

Pluspunten

• Professioneel
  • Veel instellingen

Minpunten

• Voetpedalen kunnen wat piepen

Dirk 20-03-2017

Degelijke, compacte Cross trainer

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

Na 10 jaar een andere cross trainer gebruikt te hebben die me uitstekend bevallen is, maar waar helaas de slijtage een aanvang nam, ben ik gaan zoeken naar een vervanger.
In de hoeveelheid van aanbiedingen kwam ik uit op Focus Fitness Fox.
Bij Team Betersport in Venlo uit gaan proberen zowel het type 3 als 4 en 5. Type 3 was te licht voor mij, type 4 heeft in tegenstelling tot de anderen het vliegwiel voor, terwijl ik altijd met het vliegwiel achter getraind heb. Dit is zo anders bewegen dat deze direct afviel. Gekozen dus voor type 5. Direct meegenomen, verpakt in een stevige doos, veel gewicht. Degelijk verpakkingsmateriaal wat goede bescherming tegen beschadiging biedt. Er zit een beschrijving in het Nederlands en in het Engels bij. Het in elkaar zetten wordt zeer helder in stappen beschreven. Een onduidelijkheid is dat de schroeven van enkele afdekkapjes in de beschrijving een ander nummer hebben dan waarmee ze in de verpakking aangeduid worden. Het instellen van het LCD scherm staat eveneens beschreven in het instructieboekje.
Ik heb nu een aantal weken ervaring met de crosstrainer en weet nu wat ik er aan heb. Het is een compact apparaat, stevig en gemakkelijk in gebruik. Eenvoudig te verplaatsen. De voetplaten zijn in hoogte verstelbaar zodat je in een verschillende hoek kunt lopen en zo andere spieren kunt trainen, dit geeft extra mogelijkheden. In de praktijk verstel je ze echter niet zo snel. Helder en duidelijk LED scherm. De verschillende programma’s werken goed, de draaischijf om in te stellen is wel erg gevoelig en schiet bij aanraken al naar een volgend getal. De hartslagmeter op de vaste handles heeft moeite om mijn onregelmatige hartslag te registreren, maar dit is hierin niet het enige apparaat wat dit euvel heeft. De recovery knop voor de hersteltraining werkt enigszins onduidelijk, hier moet je aan wennen. Jammer dat er voor het apparaat geen brillenbakje te krijgen is. Wel goed is de standaard bidonhouder met bidon die meegeleverd wordt.
Al met al ben ik zeer tevreden met deze aanschaf, prijs / kwaliteitsverhouding is prima.
Team Betersport is zeer behulpzaam bij de keuze, dringt niets op en hielp me ook nog bij een paar nieuwe trappers voor mijn home trainer waar ik naar op zoek was.

Pluspunten

• Compact
  • verstelbare voetplaten
  • duidelijk LED scherm
  • degelijk
  • goede beschrijving

Minpunten

• instelschijf erg gevoelig
  • geen brillenbakje verkrijgbaar

Crosstrainer Focus Fitness Fox 5 04-03-2017

Crosstrainer Focus Fitness Fox 5

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

Is een goede crosstrainer maar de afstand tussen de pedalen is groot ( 21 cm.)Het bedieningspaneel duurt even voor dat je het door hebt.

Minpunten

• De pedalen

aja 23-02-2017

Stevige en zeer functionele crosstrainer

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

Crosstrainers voor thuisgebruik met sportschoolkwaliteit. Heldere display, duidelijke gebruiksaanwijzing, zacht qua gebruiksgeluid. Nu twee weken met veel plezier dagelijks gebruikt.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • stevig

andre 27-03-2019

makkelijk te programmeren ,goed overzicht

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

Ik heb de crosstrainer gekocht om conditie te verbeteren en om mijn rugpijn te verminderen .
en dat is na 3 maanden al goed te merken.

Pluspunten

• minder rugpijn
  • conditie is beter
  • ik heb mijn vrouw ook aan het sporten

Erika 21-01-2019

Eenvoudige bediening, diverse trainingsprogramma's

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

Ik zocht vervanging voor de crosstrainer die ik al jaren had. De Focus Fitness Fox 5 trok mijn aandacht vanwege de hoeveelheid trainingsprogramma's die er standaard in staan en het gebruikersgemak.
Eenmaal thuis was de crosstrainer vlot in elkaar gezet en kon ik aan de slag. Een heerlijk stille crosstrainer met heel veel mogelijkheden. Ik sta er dagelijks met heel veel plezier een workout op te doen !

Pluspunten

• Vlot in elkaar te zetten
  • Makkelijke bediening
  • Board computer werkt zowel op batterij als stroom

Zeelmaekers Kevin 21-01-2019

Stevig en stabiel

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

Na een lange zoektocht op het internet bij betersport uitgekomen. Ikzelf weeg 110kg, dus ik zocht een toestel dat stevig was en stabiel. Ook was het de bedoeling dat mijn 3 kinderen het ook gingen gebruiken. Dankzij het afvinken op het scherm, specificaties aangeklikt die ik echt wou, uitgekomen op dit model. Hartslagmeter zat er standaard bij. Werd wel enkele dagen later geleverd, daar zat Kerstmis voor iets tussen. Het monteren ging zeer vlot. Geen zak schroeven maar elke schroef zat al in elk onderdeel gedraaid. Zoeken was er dus niet bij! Met 2 ongeveer1,5u werk. Voor de rest een top toestel, veel keuze uit verschillende trainingsprogramma ‘s. Geen spijt van de aankoop. EEN AANRADER!!!

Pluspunten

• Stabiel en robuust
  • Eenvoudig scherm

Minpunten

• Geen trainer meegeleverd

Adri 21-01-2019

Solide crosstrainer

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

Mooie solide crosstrainer, lange pedaalslag. Staat door z'n gewicht(75kg) ook stabiel op de grond. Vrijwel geruisloze werking. Vele (tot nu toe nog niet) gebruikte programma's.

Pluspunten

• prettig in gebruik

Peter 03-01-2019

Fijne, stevige crossrainer

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

We hadden deze crosstrainer al eens getest bij vrienden en hebben hem uiteindelijk zelf aangekocht. Het is een stevige crosstrainer waar we ons helemaal op kunnen uitleven. Het toestel staat stabiel en draait soepel.

Er zijn geen onnodige fantasietjes aan dit toestel, maar voor zij die dit willen, bestaan er nog altijd de uitgebreidere varianten van dit toestel.

Pluspunten

• Stevig en stabiel
  • Soepel

Martijn 22-01-2018

Focus Fox 5 en fit worden

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

Ik heb een Focus 5 gekocht! Eerst zijn we naar Venlo gegaan om de crosstrainer te gaan testen. Het bleek door de test dat de Focus 5 stabieler was dan de Focus 3, waar we aanvankelijk voor kwamen. Door deze stabileit heb je het idee dat je bezig bent met een beter toestel. De prijs was wel hoger. Doordat we tevreden zijn met de aankoop gebruiken we het apparaat intens. De programma's geven een gevarieerd trainingskeuzemogelijkheid. Kortom het is een goede keuze en voor ons een weloverwogen weg naar fitheid.

Pim 20-01-2018

slechte info over instellen van de display

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

Goed product ...traint fantastisch... ziet er goed uit en mooi afgewerkt ....echter het INSTELLEN van de display en de diverse mogelijkheden zijn moeilijk te begrijpen en onduidelijk.
Wij zijn thuis amateurs en nooit met een crosstrainer gesport en nu staan we een beetje aan te klooien.
Help !!

Pluspunten

• beweegt fijn
  • mooi uitgevoerd
  • solide

Minpunten

• Instructieboekje zeer onduidelijk
  • Help... Hoe werkt ie ?

Lennard 19-01-2018

Fijn apparaat, bijna geruisloos, duidelijk scherm.

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

Fijne crosstrainer, makkelijk te bedienen en lang vol te houden. Piept en kraakt nauwelijks. Kortom: een aanrader.

• Eenvoudig in gebruik

Martijn 19-01-2018

Perfect fitness-item voor een particulier

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

Ik heb het product gekocht, omdat deze volgens de omschrijving geschikt zou zijn voor particuliere gebruikers, die toch een professioneel apparaat willen. Aan deze verwachtingen voldoet het apparaat ook volkomen!

Het apparaat werd helaas wel op de begane grond afgeleverd. In verband met het gewicht heb ik iemand moeten inschakelen om deze op de eerste verdieping te plaatsen. Ook de handleiding van het apparaat en de hartslagmeter waren niet erg duidelijk. Dat zijn de enige minpunten..

Nu ik alles onder de knie heb, is het heerlijk om met dit apparaat te trainen!

Pluspunten

• Maakt weinig geluid
  • Meerdere trainingsniveau's
  • Professionele kwaliteit
  • Bidonhouder

Minpunten

• Gewicht (niet door 1 persoon te tillen)
  • Geen tablet/telefoon-houder

Van der Wilt 05-12-2017

Ook heel geschikt voor senioren!

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

Het is een mooi, stevig en zeer stabiel apparaat, wat soepel loopt en gemakkelijk is te bedienen. De voetsteunen zijn te verstellen, het heeft een lage instap, waardoor het behalve voor sporters ook voor senioren zeer geschikt is.

Pluspunten

• Zeer stabiel
  • Verstelbaar
  • Gemakkelijk in elkaar te zetten
  • Nederlandse beschrijving
  • Loopt soepel

Carline 03-11-2017

Apparaat is terug naar de internetwinkel

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

Ik wilde een goede crosstrainer voor de wat zwaardere mensen, ik was ondertussen al flink wat afgevallen maar koos toch 1 die tot 150 kilo ging. Helaas hij viel meerdere keren uitelkaar bij de stelknoppen en maakte een piepend geluid, gevolg de voetsteunen vallen tijdens de training op de grond en ikzelf ook. Ik was er klaar mee, netjes mijn geld teruggekregen, inmiddels heb ik een professioneel merk gekocht met een andere verbinding..geruisloos en niets aan de hand. Dus ben je zwaarder dan zou ik dit apparaat helaas echt niet aanbevelen.

Minpunten

• Niet geschikt voor iemand boven de 80 kilo
  • Valt uit elkaar

Pieter 24-07-2017

Zeer stabiel toestel

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

heb voor dut product gekozen omdat het aanleunt bij de professionele toestellen en toch betaalbaar is . Dit toestel is niet te groot en te lomp en kan vrij makkelijk verplaatst worden . Ook geen last van piepende of knarsende onderdelen . Het vliegwiel van 20 kg geeft veel stabiliteit .

Pluspunten

• zeer stabiel
  • vlotte montage

marie-louise 23-06-2017

crosstrainer

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

deze crosstrainer is een geweldige aankoop geweest, hij was niet overdreven duur ,hoewel geld genoeg ,maarals je ziet hoe degelijk het materiaal is, hij was makkelijk om in elkaar te zetten, en hoe perfect hij werkt, ik heb absoluut geen spijt van deze aankoop!
als U deze aankoop overweegt kan ik U deze zeker aanbevelen,ik werk er om de 2 dagen mee,als revalidatie voor mijn knie,en verlies nog gewicht dat is mooi meegenomen.

Minpunten

• hij neemt wel wat plaats in

Sofia 22-06-2017

Super fijne focus fox 5 crosstrainer !!!!

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

Ik ben heel tevreden met de kwaliteit van deze crosstrainer (stevige constructie, geluidloos) Verder is het een crosstrainer met veel mogelijkheden. Beweegt heel soepel, ik gebruik het dagelijks.

Pluspunten

• Geluidloos
  • Stevige constructie
  • Makkelijk in gebruik

Bart 20-06-2017

Stevig en stabiel toestel

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

het is een stevig en stabiel toestel.
bij gebruik is het stil en stabiel.
de computer is goed leesbaar.
het in elkaar steken van de crosstrainer is wel een groot werk.

Pluspunten

• srevig
  • stabiel
  • stil
  • computer is goed leesbaar

Minpunten

• handleiding iets te beknopt
  • montage best door ense die er iets van kennen

luc 10-06-2017

groot scherm en duidelijke aflezing

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

goede trainer heel goed materiaal en geruisloos zeer goede aankoop.
ben trainer vier tot vijf keer per week en het gaat goed!!!