Vitamix A3500 - Blender - RVS

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 5 reviews die zijn achtergelaten voor de Vitamix A3500 - Blender - RVS op Kieskeurig.be.

9,6

Tjoula 29-04-2020
  • Product gekregen

Geweldig!

Geschreven voor: Vitamix A3500 - Blender - RVS

Na verschillende blender te hebben geprobeerd ben ik uitgekomen op de vitamix.
Werkt geweldig, ook met alleen maar bevroren producten! De meeste blenders kunnen dit niet aan.

Casper Meijwaard 18-04-2020

Prijzige investering zonder spijt

Geschreven voor: Vitamix A3500 - Blender - RVS

Na al enige blender versleten te hebben, toch overstag gegaan en deze A3500i gekocht. En ondanks de enorme aanschafkosten van deze blender er, tot nu toe, geen seconde spijt van gehad.
Hij wordt geleverd met uiteraard de blender, de stamper en een 'tip'-boekje. Het eerste wat opviel was dat deze blender redelijk zwaar is. Voor mij een goed teken, want ik wilde een sterke blender die ik na het blenden niet halverwege de keuken wil zien staan. De stamper is gewoon een stamper, niets bijzonders maar een goede toevoeging en dit mag ook wel voor deze prijs. Het smoothieboek daar in tegen vond ik enorm tegenvallen. Toen ik hem in eerste instantie zag, was ik vol lof. Redelijk dik en in mijn hoofd vol met overheerlijke tips om te maken in deze blender. Er staan zeker smoothies in, maar het boekje in onderverdeeld in diverse talen. En voor de mensen die enorme problemen hebben met rekenen is er gekozen voor twee keer hetzelfde recept op een pagina met alle ingrediënten gedeeld door twee. Voor hoeveel personen deze zijn weet ik niet, maar het is goedkope paginavulling. Persoonlijk vind ik dit een goedkope keuze voor een blender van 800+ euro.

We maken elke ochtend smoothies en dit met diepvriesfruit voor het verkoelende effect van de smoothie in combinatie met verse groente. Hierbij wat Whey en wat zaden en je hebt een fantastische smoothie. Zover niet veel nieuws, maar hoe deze blender alles in een seconde of 40 van bevroren tot één egale massa weet te krijgen is een ongelooflijk verschil. De zaden (hennep, lijn en chia) zijn nooit terug te vinden. Dit mag gezegd worden over alle producten die in deze blender worden gestopt. In één woord; TOP!

Hiernaast hebben we aantal soepen gemaakt in de blender. Vitamix geeft aan dat de blender met zoveel geweld draait dat er door de frictie genoeg warmte wordt opgewerkt om soep te verwarmen. Ik moet eerlijk zeggen dat dit voor ons een mooie bijkomstigheid was, aangezien we regelmatig soep maken, en we waren dan ook erg benieuwd of deze functie deed wat Vitamix beloofde. Ook hier kan ik positief op reageren, na het maken van onder andere een pastinaak soep. De uitjes en gember die ik hier ook in stop even aangefruit voor de smaakt, maar de rest samen met bouillon rechtstreeks de blender in. De soep functie aangezet en afwachten, en inderdaad de soep komt warm uit de blender. Is de soep kokend heet? Nee, maar heet genoeg en tevens kan je hem een minuut langer laten draaien om hem nog wat warmer te maken. De smaak daar in tegen is bijzonder te noemen, veel intenser en het verschil met het toevoegen van veel rauwe producten was voor mij even wennen. Toch is het makkelijk en lekker en ik vermoed ook een stuk gezonder.

Dan de veelbesproken schoonmaakfunctie van deze blender. Het werkt, maar hier moet ik dan wel bij vermelden dat smoothies, soep en marinade wat we tot nu toe er in hebben gemaakt, niet erg lastig is. Voor eerder genoemde werkt de schoonmaakfunctie goed. Even het ergste er uit spoelen. Half vol met water en een drup afwasmiddel en de blender doet de rest. Ik heb er tot nu toe verder niets mee hoeven doen los van afdrogen.
Hoe deze functie werkt na het maken van notenpasta of dergelijke weet ik niet. Dit is toch een stuk plakkeriger, maar niet kunnen testen dus geen idee.
Dan hebben wij ook bij diverse reviews gezien dat er resten onder de rubbere seal gaan zitten. Dit klopt inderdaad, maar mensen vergeten hier bij te zeggen (of weten niet) dat je deze er heel simpel gewoon af kan halen. Kortom heen vervelende randjes waar resten onder blijven zitten.

Dan voor de mensen die hopen dat het 'stilste' model van Vitamix je partner niet wakker maakt wanneer je om 0600 even denkt even een smoothie te maken, deze moet ik teleurstellen. Net als alle high end blenders genereert deze blender aardig wat herrie dat je goed je best moet doen elkaar te verstaan als je er naast staat. Alleen je kan jezelf afvragen hoe realistisch het is om van een blender met 2.5pk, stilte te verwachten.

Zoals gezegd hebben wij er nog geen seconde spijt van gehad, het is een verademing om een een hoge kwaliteit blender te hebben. Het verschil is enorm, maar dit is dan terug te zien in de prijs. Los van het erg ondermaatse boekje dat je er bij krijgt hebben wij nog geen nadelen kunnen ontdekken. Tip aan Vitamix is dan ook om vooral niet het boekje te noemen als accessoires, maar hem gewoon toe te voegen. Dan wordt het ineens een 'leuke' toevoeging.

Tip! Deze blender aangeschaft bij Rauwnaaktengezond. De vriendelijke eigenaresse was zo aardig om haar eigen smoothie boekje naar ons toe te sturen als cadeau bij deze aanschaf. Betrokken en goede service!

Pluspunten

• Multifuncionaliteit
  • Krachtig, het was bevroren toch?
  • Strak ontwerp
  • Makkelijk schoon te maken
  • Bediening + app

Minpunten

• geluid, al is dit bij alle krachtige blenders
  • Dure accessoires

Edgar 07-11-2019

Vitamix A3500 - De absolute top

Geschreven voor: Vitamix A3500 - Blender - RVS

Eindelijk een echte blender! We hebben een paar jaar geblend met een ander merk dat zich sterk afzet tegen Vitamix, z. Jammer voor hun, want de motor van dat ding is nu na 2 jaar kapotgegaan. Ben zo blij dat we nu een goede investering hebben gemaakt om gewoon dé top blender in huis te halen, de Vitamin 3500. Slechts een paar dagen in gebruike, maar de eerste smoothies en soepen zijn alweer gemaakt en we zien er naar uit om nog meer te maken. Je voelt gewoon de top kwaliteit als je hem uit de doos haalt. Zwaar, maar aangezien je er niet meer rond gaat lopen is dat juist wat je wilt voor een blender. De aansluiting tussen de motor en de beker ziet er super solide uit met een stuk of 8 "hoekjes". Bij het ander merk zat hier een rubber dat al een paar keer is vervangen. Bij deze Vitamix gaat het absoluut niet kapot, dat zie je meteen! Mega veel programma's en wat ook handig is dat er knetterveel YouTube filmpjes met instructies zijn. Dus je hoeft niet zelf uit te gaan vogelen op welke knoppen je moet drukken en voor hoe lang. Ik ben super blij dat ik het gewoon gekocht heb, ondanks de fikse aankoopprijs van rond de 900 euro. Hier gaan we nog lang gebruik van maken!

Pluspunten

• Prachtig vormgegeven
  • Zwaar solide, dus staat stevig
  • Veel programma keuzes
  • 10 jaar garantie
  • Veel YouTube videos

Minpunten

• Het is een fikse investering

Monica Laurens 19-07-2019

Het is er: mijn Vitamix!

Geschreven voor: Vitamix A3500 - Blender - RVS

Heel blij met mijn Vitamix Ascent 3500. Net uit de doos en direct een smoothie gemaakt. Nu begrijp ik pas waarom deze drankjes smoothies heten :-)

Vitamix is zeer bekend en er wordt vaak over geschreven. En alles is waar: het maakt niet uit wat je wil blenden, Vitamix doet het perfect. Ik had een ander merk en keer op keer bleef het resultaat ver van de zijdezachte soepen, smoothies, dips, notenmelk of notenpasta's. Verfijnd eten, raw of gekookt, ligt nu binnen handbereik.

Het apparaat zelf is mooi ontworpen, solide en handig. Je ziet dat dit een model is waarin innovatieve technologie is toegepast. Ben ook blij met het gemak van het schoonmaken.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Mooi ontwerp
  • Zeer veelzijdig
  • Duurzaam

Minpunten

• Lawaaierig

Eva 11-05-2019

Mooi design en gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Vitamix A3500 - Blender - RVS

Kwalitatief hoogwaardige blender. Crushed ijs voor frozen cocktails, maakt smoothies, pastasauzen en soep. Mooi design, en erg gebruiksvriendelijk apparaat. Erg blij met Mn aankoop van Fonq

• Kwaliteit