Samsung WF0704F7V Reviews

6.4

4,4
  • Mogelijkheden 6
  • Duurzaamheid 1
Product een jaar of meer in bezit
Wat een rotding! Tot nu toe zijn 4 kledingstukken kapotgetrokken. Kleding stinkt na wassen (ook al hang ik het direct op). Nadat we Samsung hebben benaderd krijgen we de mededeling dat de garantie is verlopen. Nou mijn garantie is ook verlopen naar Samsung toe. NOOIT meer een Samsung witgoed meer in mijn huis!
2,8
  • Mogelijkheden 1
  • Vormgeving 5
Een dure gok...

Als je de reviews mag geloven, KAN deze samsung een goede aanschaf zijn. Maar dat is alleen als je een goed exemplaar thuisgestuurd krijgt. Er schijnen veel 'foute' machines tussen te zitten. Ik had zelf minder geluk en kreeg er een die al vanaf het begin klachten opleverde: een muffe, zure lucht en gele plekken onder de oksels van witte t-shirts. Mijn oude wasmachine (een "Candy") deed het gek genoeg veel beter, zelfs op lagere temperaturen.

Ik heb alles geprobeerd, alle programma's, verschillende soorten wasmiddel.

De klantenservice van Samsung stuurt me simpelweg met een kluitje het riet in en geeft niet thuis.

GOED NADENKEN VOOR U HEM KOOPT is mijn advies. Ik zal zelf nooit meer het risico van een Samsung nemen en ga ga voortaan voor de zekerheid van betrouwbare merken als Bosch, Miele, Siemens. Een pijnlijke en dure les.
  • Duurzaamheid 4
Product een maand in bezit
Onze Zanussi wasmachine (5 jaar oud) stopte er plotseling mee tussen kerst en oud en nieuw en vlak voor een weekendje Ardennen. Ellendiger kan het niet met een kind van 3,5 en vreselijk veel modderige kleding nadien. Het voorgaande exemplaar (ook Zanussi) ging ook maar 5 jaar mee. Daarom via verschillende consumenten vergelijkingssites op zoek gegaan naar een nieuw exemplaar van uiteraard een ander merk. Uiteindelijk voor deze Samsung gekozen nav de vele positieve reviews en de geruisloosheid sprak daarin erg aan(slaapkamer naast washok). Hij maakt in dit opzicht direct alle beloftes waar, daar waar het bij de vorige leek of er een helicopter opsteeg hoor je dit apparaat nauwelijks. Stil, erg veel opties en zoals het hoort, een schone was. Centrifuge stand had 1600 toeren mogen zijn (iets droger resultaat) en wij twijfelen over de duurzaamheid, het klepje naar het filter brak af op de avond van ontvangst. Levering via BoBshop verliep prima. Kortom tevreden!
Product een maand in bezit
De oude zanker wasmachine mocht na 23 jaar trouwe dienst plaats maken voor de samsung. Ja ik kon hem nog wel maken (lagers) maar zo t is een rot klus om te doen, en gezien zijn leeftijd...Na 23 jaar is er veel verbeterd, aan een was machine. Geen mechaniche insteldraaiknop meer, maar electronica. Alles word geregeld via een printplaat, waar het meet en regel gebeuren heel precies word uitgevoerd. de inductiemotor is totaal stil. Dan valt pas op dat mijn oude machine toch wel veel lawaai maakte. De buitenkant ziet er gelikt uit, en de bediening is makkelijk, en naar eigen idee weer anders in te stellen.De was is perfekt schoon. En hoe de binnenkant zich houd, dat moeten we afwachten,maar net als zijn voorganger 23 jaar.wie weet..
Product een paar weken in bezit
De machine wast op diverse reeds gebruikte programma's prima. De instellingen zijn zodanig dat iedereen ermee overweg kan en ook prima naar je hand te zetten als je een instelling wilt wijzigen. Een 9 omdat soms de centrifugeer snelheid niet aangepast kan worden. Die zou eigenlijk 'vrij' te programmeren moeten zijn. Hij is muisstil, ook met 1400 tpm centrifugeren. Alleen komt de was er minder droog uit dan verwacht. Jammer. Daarom een 8 voor wasresultaat. De machine zit er gelikt uit en bedient ook prima. Derhalve een 10 voor beide punten.

Ik kan dezse machine voor de aangeboden prijs zeker aanbevelen.
Product een paar dagen in bezit
Ik heb deze machine 1 week en kan over de duurzaamheid nog niets zeggen. Wat een verademing is deze stille machine na mijn vorige Zanussi die iedere wasbeurt door de geluidsbarriere probeerde te gaan.Het is ook een zeer gebruiksvriendelijke machine met een zeer overzichtelijk en makkelijk te bedienen bedieningspaneel .Ook is het fijn dat je kunt lezen hoelang de wasbeurt gaat duren en hoeveel tijd er rest.

Tot nu toe,dik tevreden!
  • Mogelijkheden 1
  • Gebruiksgemak 1
  • Vormgeving 1
Product een half jaar in bezit
Ik heb deze Samsung machine vanaf januari 2012 in bezit.

In eerste instantie meer dan tevreden over de machine, geruisloos, en de was kwam er schoon en goed droog gecentrifugeerd uit.

Ik was dus blij en tevreden met deze aankoop.

Echter, eind Juli merk ik dat hij wat meer lawaai begint te maken, ook komt de was er minder droog uit, ook de buren vragen of ik niet meer s'avonds de was wil doen omdat mijn wasmachine erg resoneert.

Direct nog maar eens nagekeken of de machine waterpas staat, de machine staat hier op een vlakke betonnen vloer en stond perfect waterpas.

Nadat ik een was overdag had gedaan terwijl ik thuis was kon ik me hun beklag begrijpen, veel lawaai en resonatie door het huis, erg irritant.

Daarop de serviceafdeling van de winkel waar ik hem had gekocht gebeld, deze sturen een monteur, na enig speurwerk is de klacht hem ook duidelijk,2 dempers van de wasmachine zijn stuk.

De monteur vraagt me dan ook hoeveel was ik er tegelijk in doe, want deze denkt dat ik er teveel wasgoed in stop.

Nou sinds 2 jaar woon ik alleen en ik doe altijd kleine wasjes,bv 2 spijkerbroeken of 5-6 handoeken of 3 blousen of 1 set beddengoed, bij een machine met 7Kg capaciteit kan ik hardop zeggen dat ik dus 100% zeker deze machine niet overbelast.

Maar OK de dempers moeten besteld worden en worden op 28 augustus 2012 geplaatst en 1 van de defecte dempers was gewoon geknakt!!!???

Welnu is het 18 oktober 2012 en de problemem beginnen opnieuw, was minder droog, resoneren van de machine, lawaai door het hele huis, tikken van de trommel, en vanmorgen de buren aan de deur of mijn wasmachine weer stuk was.

Mijn wasmachine is anderhalve maand geleden gemaakt en weer kapot.

Wederom de service afdeling van de winkel gebeld, en deze komen volgende week dan maar weer langs.

Ik heb al kenbaar gemaakt bij de serviceafdeling dat ik geen enkel vertrouwen meer heb in deze wasmachine.

Ik zal volgens de service afdeling van de winkel echter de monteur eerst af moeten wachten en kijken wat deze constateert.

Wat een prettige en goede aankoop leek blijkt helaas een illusie.

Helaas heb ik waarschijnlijk een maandagmorgen of een late vrijdagmiddag samengestelde Samsung WF0704F7V wasmachine.
9,4
Product een maand in bezit
Sinds eind juli in mijn bezit en wat een verademing tijdens het centrifugeren: fluisterstil! Het meeste geluid komt van het pakken van water bij de start en voor het spoelen van de was en dat is al heel weinig geluid.

Het wasresultaat is prima, niks op aan te merken. Wasgoed zou naar mijn mening droger kunnen/mogen zijn na een centrifugeer-ronde van 1400 toeren, maar op zich is dat ook goed. De lijst programma's is uitgebreid, duidelijk en makkelijk te kiezen, daar heb ik de gebruiksaanwijzing niet eens voor nodig. Aanpassen van bv toerental centrifugeren of wastemperatuur wijst voor zich. Wel vind ik dat er programma's op zitten die in principe overbodig zijn, omdat je het wasprogramma makkelijk kunt aanpassen naar eigen wensen.

De wasmachine schakelt zich vanzelf uit nadat deze klaar is met de was. Op zich makkelijk, maar voor mij is het ook een soort reminder als er een lampje zou blijven branden, zodat ik het natte wasgoed niet vergeet op te hangen.

Mochten de geluidjes je storen, ook die kunt je uitschakelen. Ik vind het niet vervelend.

Al met al heel erg tevreden over deze wasmachine, nu maar hopen dat deze nog jarenlang mee zal gaan.
Product een half jaar in bezit
Inmiddels hebben we de machine ongeveer een half jaar in gebruik, en bij deze geef ik even een update. In het begin was ik nog wat voorzichtig, maar deze machine laat zien dat dat niet nodig is. Wel heb ik wat dingen ontdekt. Hij gooit bijvoorbeeld de haren na elke was op de rubberen rand. Vooral bij lakens zul je dit merken. De filter hoeft hierdoor bijna nooit te worden geleegd. Verder heb ik gebruik gemaakt van veel verschillende programma's. Tere beha's en zelfs colberts en blazers gaan op de handwas stand. Ik heb nog geen jasje gesloopt! Eerlijk gezegd ben ik nog steeds verbaasd over de kwaliteit van dit apparaat. Ik heb nog nooit gekke dingen meegemaakt. Vlekken worden, eventueel na behandeling met Vanish/Ossengal, prima verwijderd. Eens per maand doe ik een ronde met soda, liefst op 90 graden. Op die manier houd je de machine schoon.
Product een paar dagen in bezit
Onze vorige Zanussi wasmachine gaf het na 12 jaar op. Na wat zoekwerk op de Samsung WF0704F7V terechtgekomen. Keuze voornamelijk gebaseerd op prijs en reviews op o.a. kieskeurig.nl.

De eerste was wasbeurten waren erg vreemd. Die nieuwe machine maakt zoveel minder geluid dan onze vorige. Ook hoeft (mag) er veel minder wasmiddel in. Daarbij gebruikt de wasmachine ook nog eens minder water. De eerste was resultaten zijn gewoon goed te noemen. Niets op aan te merken.

Voor wat de bediening betreft is deze wasmachine vrij simpel. Voor de eerste wasbeurten hebben we altijd een van de bestaande programma's gekozen en die voldoen prima. Wel is het even oppassen bij het uitstellen van een wasbeurt. De machine geeft na het instellen van een programma de tijdsduur aan die nodig is voor de wasbeurt. Eigenlijk moet je dat zien als de eindtijd na 'nu'. Wanneer je een vertraagde tijd wilt instellen, bijv. voor gebruik van nachtstroom, dan pas je in feite de eindtijd na 'nu' aan. Je moet dus geen tijdstip van de dag opgeven, maar een tijd (uren) na 'nu' en dat is de tijd waarop de was klaar is. Dus het is in dat opzicht altijd even rekenen met de benodigde wastijd en start van de nachtstroom. Het was makkelijker geweest wanneer de machine zelf een klok zou hebben gehad.

We zijn dus vooralsnog erg tevreden. Maar we hebben dan ook geen ander vergelijk dan onze vorige 12 jaar oude wasmachine.
9,6
  • Duurzaamheid 10
Product een maand in bezit
Goede wasmachine voor een leuke prijs. Veel opties, duidelijk display, grote deur, zeer stil!
Product een paar dagen in bezit
Tot nu toe prima machine. Grote vulopening, muisstil en veel mogelijkheden. Was komt er goed schoon uit. Over de duurzaamheid kan ik nu nog niet veel zeggen, maar de knoppen, de trommel en de rest van de machine ogen en voelen solide.

Verder uitstekende service van wasmachine.nl: in de eerste machine bleek na levering een deuk te zitten. Na een kort telefoontje werd de machine een paar dagen later zonder problemen, gedoe of extra kosten omgeruild voor een ander exemplaar. Voor zover ik heb gezien zijn ze bovendien de enige waarbij in de (bovendien lage!) bezorgkosten standaard plaatsing op de gewenste plek zit inbegrepen (ook als je daarvoor een of meerdere trappen op moet). Prima dus!
  • Vormgeving 7
Product een maand in bezit
Prima ding. Staat stabiel en doet gewoon zijn werk. Was komt er net zo schoon uit als in de vorige (dure) wasmachine.
  • Wasresultaat 10
Product een paar weken in bezit
Een paar weken in het bezit van deze machine. Wast prima. Eenvoudig te gebruiken. Genoeg mogelijkheden, maar soms wil je een spoelgang meer of een hoger toerental om te centrifugeren. Dat kan niet altijd, je zit dan vast aan een voorgeprogrammeerde instelling. Dat zal wel wennen. Prijs/kwaliteit dik in orde.
  • Duurzaamheid 8
Product een maand in bezit
Na 13 jaar trouwe dienst begaf mijn aeg wasmachine het, de reparatie was zo duur. Dat ik voor hetzelfde geld een nieuwe wasmachine kon kopen. Het budget bepaald en de keuze is uiteindelijk op een samsung gevallen. Alle winkels afgestroopt en adviezen ingewonnen. Ik moest vooral geen samsung kopen, bij bcc was deze zelfs uit het assortiment gehaald vanwege de klachten. Terwijl op kieskeurig andere revieuwers een andere mening waren toegedaan. Ook de 30 dagen niet goed geld terug garantie gaf me het gevoel deze wasmachine te kopen. Heb de wasmachine nu meer dan een maand en gebruik hem alleen in het weekend. Hij is makkelijk in bediening, heeft een mooie grote deur en de was komt er mooi wit en schoon uit.
6,5
  • Wasresultaat 6
  • Mogelijkheden 6
Product een maand in bezit
Tja, ik was ook heel enthousiast over alle positieve beoordelingen, dus een maand geleden gekocht. Het allereerste wasje had ik 1 trui en 1 jas erin en hij weigerde te centrifugeren, waarschijnlijk omdat er een balanssensor inzit en deze aangaf dat de was niet goed verdeeld kon worden. Resultaat: een kletsnatte trui en jas, terwijl dat bij mijn vorige Zanussi nog nooit is gebeurt. Daarbij ben ik het er mee eens dat hij nog op 30 of op 40 graden echt mooi schoon wast. Ben teruggegaan naar BCC en die kwam met de smoes dat ik te weinig wasmiddel gebruik, terwijl ik per wasbeurt 125 ml gebruik, wat eigenlijk al boven het gemiddelde ligt van een normale wasbeurt. En over de balanssensor zeiden ze dat alle machines die tegenwoordig hebben behalve de Miele(waar je het dubbele voor betaald!)Daarbij heeft de machine een aantal vaste wasprogramma´s, waar moeilijk van af te wijken is. Mijn enthousiasme is dus wel minder geworden. Hij doet zijn werk, maar niet naar volledige tevredenheid.
  • Duurzaamheid 9
Product een kwartaal in bezit
Heb deze wasmachine nu een paar maanden in mijn bezit. Voor aanschaf heb ik goed gekeken en vergeleken. Toen ook nog gekeken naar het broertje met bubblejet maar las op een buitenlandse site dat zij bij het onderzoek geen verschil waar konden nemen.

Had hiervoor een AEG. Deze Samsung bevalt me goed hij heeft een scherpe prijs maar ondanks dat voelt hij zeer degelijk aan ik denk zelfs nog beter dan de AEG.

In gebruik is hij handig. Er zijn veel programma's maar ik denk dat veel daarvan weinig gebruikt zullen worden. Of ik zou allemaal mini wasjes moeten gaan draaien. De was komt er schoon en behoorlijk droog uit en ik heb ook het idee dat mijn was zachter is. Dit zonder gebruik van wasverzachter. Ik was nu 7 kilo in plaats van 5 kilo was en verbruik minder wasmiddel en toch komt mijn was er fris en schoon uit.

Hij maakte wel herrie bij 1400 toeren maar kwam er al snel achter dat dit te maken had met het zeepbakje. Ik heb hier zelf een rubbertje geplaatst en nu tikt deze niet meer en is de machinen netjes stil.

Al met al een aanrader.
2,2
  • Mogelijkheden 2
  • Gebruiksgemak 3
  • Vormgeving 3
  • Duurzaamheid 2
Product een paar dagen in bezit
Ben totaal niet tevreden met deze wasmachine. Heb hiervoor een goedkope indesit gehad en die wast beter op 40 gr dan deze op 60 gr. De was is erg nat en de vlekken blijven er allemaal in. Heb alle mogelijkheden geprobeerd (extra toeren,was 3x op verschillende mogelijkheden gewassen, extra veel wasmiddel (poeder en vloeibaar),verzachter) Ik vindt het verschrikkelijk dat ik mijn was gewoon er weer vies uit krijg. Jammer dat mijn wasmachine alleen een machine is maar niet wast.

Wel een paar pluspunten (mag ook wel voor dat geld), tijdsdisplay en mogelijkheden. Maar ja, dan moet je er wel wat aan hebben. Heb het nu 2 weken. Hoop dat ik hem terug kan brengen maar denk dat dit niet mogelijk is. IK KAN WEL HUILEN WAT EEN MISKOOP.
Product een maand in bezit
Zeer tevreden over deze machine. Hiervoor hadden we ook een goede Samsung (ging 12 jaar mee). De was is goed droog, de machine is vrij stil (wel even goed plaatsen), en voor ons genoeg mogelijkheden en opties. Groot voordeel is de inhoud en de prijs/kwaliteitverhouding.
Product een paar dagen in bezit
Ik heb de machine een week in bezit. Geweldig!! Heel eenvoudig gebruik; erg stil en super stabiel met het centrifugeren. De was is erg schoon en droog.