Rowenta RR7375 X-plorer Serie 50 RR7375 Robotstofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta RR7375 X-plorer Serie 50 RR7375 Robotstofzuiger op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Moes 21-02-2022

Goede robotstofzuiger

De robotstofzuiger is makkelijk te installeren. Alleen de app koppelen aan een Android toestel gaf problemen. Het is ons wel gelukt met een Apple telefoon. We zijn erg tevreden over de stofzuiger. We laten hem dagelijks stofzuigen en hebben ingesteld dat hij dit ‘s nachts doet zodat wij er geen last van hebben. Hij past zelfs onder onze kast en bank. Ideaal omdat je daar met een gewone stofzuiger niet makkelijk komt. Om de twee dagen moeten we de stofzuiger legen. Hij gaat automatisch terug naar zijn docking station. Wij zijn erg tevreden en bevelen hem aan.

appelaar 21-02-2022

Mijn eerste dagen met de Rowena x-plorer 50

Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een Rowenta x-plorer 50 robotstofzuiger. En wat een aanwinst is dit. Met drie katten in huis weet je dat je elke de stofzuiger moet pakken om de rond dwarrelende haren te lijf te gaan maar eerlijk is eerlijk: daar heb je niet altijd zin. Maar nu heb ik de robotstofzuiger van Rowenta die mij uit de brand helpt. Met een commando naar mijn google home start of via de app start de stofzuiger en na ongeveer een half uur is de woonkamer weer spik en span. En ik kan mijn tijd aan leukere zaken besteden dan stofzuigen.

Femke 15-02-2022

Geen prettig apparaat

Ik vind dit geen fijn product. Mijn verwachtingen waren hooggespannen, maar deze worden zeker niet waar gemaakt.
Ik had bijvoorbreld de verwachting dat stofzuigen nauwelijks tijd meer zou kosten. Dit is niet het geval. Eigenlijk moet ik er continu bij in de buurt blijven om te kijken of hij door stofzuigt.
Ook stofzuigt hij niet structureel alles. Hrt lijkt alsof de sensoren niet helemaal lekker afgesteld zijn. Onder de trap gaat hij door, onder het bed niet terwijl dit hoger is.
Onder de stoelen gaat hij niet door met stofzuigen, terwijl hij dit wel doet wanneer ik hem in de keuken opsluit met de stoelen zodat hij hier goed stofzuigt.
Verder duurt het stofzuigen veeel langer dan wanneer ik zelf stofzuig en snapt de stofzuiger de woonkamer niet.

Minpunten

• Duurt lang
  • Herrie
  • Komt niet overal terwijl het wel zou kunnen

s******@h********** 14-02-2022

Fijn en stille stofzuiger!

Zuigt goed en is heel stil, dweilfunctie wat minder. Goede prijs kwaliteit!

Pluspunten

• Stil
  • Mooi design
  • Zuigt goed

Minpunten

• Dweilfunctie werkt slecht

KellydeG 13-02-2022

Handig en makkelijk

Tot nu toe is mijn ervaring super met de stofzuiger! Wat een gemak om te kunnen blijven zitten en dat de stofzuiger zijn werk voor jou doet! Je moet alleen goed opletten dat er nergens kabels op de grond liggen want daar loopt de stofzuiger in vast (oplaadkabel, snoeren van apparaten etc). Ook erg handig dag hij zelf terug gaat naar zijn oplaadstation als hij klaar is met stofzuigen. Je moet hem alleen dan wel laten starten vanaf het oplaadstation, anders komt hij er elke keer vlak voor uit. De dweilfunctie is een leuke toevoeging. Ik vind dat hij wel vrij “droog” dweilt en je kan geen schoonmaakmiddel toevoegen dus vind het niet het gewone dweilen vervangen. Maar zeker fris en makkelijk om tussendoor op te frissen. Ik heb alleen nog geen handigheid ontdekt voor mijn kleed dus die moet ik dan wel even weghalen voordat ik de dweilfunctie kan gebruiken. Het geluid van de stofzuiger vind ik meevallen. Het stoort mij niet.

Pluspunten

• Geluid
  • Resultaat
  • Gemak

Minpunten

• Loopt vast op kabels

c***************@g******** 11-02-2022

Mooie robotstofzuiger met dweilfunctie

Het is een mooie robotstofzuiger. De dweilfunctie is ook handig. De stofzuiger slaat geen enkel stuk van de kamer over door de systematische route. Niet al het vuil wordt evengoed opgezogen. Er blijft regelmatig vuil op de grond liggen. Daarnaast maakt de stofzuiger vrij veel geluid. Wat wij het meeste missen: je kunt niet een klein deel van de ruimte zuigen, hij doet de hele ruimte.

Pluspunten

• Mooi design
  • dweilfunctie

Minpunten

• Kan niet een deel van een ruimte zuigen
  • Veel geluid

melanie 1987 08-02-2022

Tot in de hoekjes

Wat een fijne toevoeging is dit aan het huishouden. Er wordt gestofzuigd en gedweild terwijl ik aan het werk ben. De stofzuiger komt tot in de hoekjes, rijdt netjes om kastpoten heen en onder de kasten door. Hij maakt minder geluid dan een gewone stofzuiger en zuigt veel op. Erg grote stukken zoals een snipper papier vindt hij lastig, maar dat is te verwachten. De dweil functie is prettig voor het tussendoor bijhouden. Het is geen complete vervanging, maar wel erg prettig dat dit kan naast het stofzuigen.

Pluspunten

• hij komt tot in de hoekjes

Minpunten

• dweil komt niet helemaal tot in de hoekjes

KKatier 07-02-2022

Fijne ondersteuning in de huishouding!

Wij hebben hem nu iets meer dan een week in huis en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik erg positief ben. Het installeren van de stofzuiger lukte mij niet meteen, maar na een aantal keer proberen lukte het toch om de stofzuiger met het wifi netwerk te verbinden. De app die erbij hoort is overzichtelijk en makkelijk in gebruik. Persoonlijk vind ik het een leuk detail dat je kan zien wat de route is die afgelegd wordt door de stofzuiger. De eerste twee dagen is de stofzuiger in totaal 2 keer vastgelopen, daarna is hier geen sprake meer van geweest. Op de app is dan ook af te lezen waar hij vastgelopen is en wat de melding precies is.

In eerste instantie was het lastig om een plek te vinden voor de stofzuiger. In de beschrijving wordt aangegeven dat de stofzuiger 1,5 meter aan beide kanten nodig heeft aan ruimte. Zo'n plek hebben wij helaas niet in onze woning. Toch heeft de stofzuiger geen problemen met vertrekken en terugkomen in het station. De 1,5 meter afstand is dan wat mij betreft ook geen harde vereiste. Het opladen van de stofzuiger duurt wat lang, maar dat is geen enkel probleem. De eerste dag heeft hij 's nachts aan de oplader gelegen en verder hebben wij er nooit meer een probleem mee gehad.

Wat ons vooral trok voor deze stofzuiger is de dweilfunctie die erbij hoort. Met een grote hond, die behoorlijk kan haren, en een kind van een jaar liggen er altijd wel wat kruimels en haren op de grond. Helaas is dit de enige functie die wat ons betreft een beetje tegen valt. Het water reservoir is op de helft al leeg, waardoor je hem eigenlijk tussendoor moet bijvullen. Dit is echter niet mogelijk wanneer je niet thuis bent. Daarbij wordt de vloer niet dusdanig schoon dat je zelf nooit meer hoeft te dweilen. Wij waren ons er echter van bewust dat deze stofzuiger het dweilen niet zou vervangen.

Over het stofzuigen zijn wij dan wel weer dolenthousiast. De stofzuiger is ruim 1,5 uur bezig met het stofzuigen van onze woning. De stofzuiger gaat zeker 3 keer door dezelfde ruimte en over dezelfde oppervlakte waardoor er geen stofje of kruimel meer te vinden is.

Over het algemeen zijn wij uiterst tevreden over deze stofzuiger. Voor het dweilen zouden wij hem niet aanraden, maar het vervangt wel degelijk het dagelijkse stofzuigen, wat ons erg veel tijd bespaart!!

Al met al een dikke aanrader! Wij zouden deze stofzuiger zeker aanraden aan al onze vrienden!!

Pluspunten

• Zorgvuldige stofzuiger
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Dweilfunctie valt wat tegen
  • Klein waterreservoir

Ilona89 04-02-2022

Had ik eerder moeten aanschaffen!

Met kinderen en een drukke baan een super uitkomst! Even de tijd nemen om uit te vinden hoe deze robotstofzuiger werkt, maar ik wil niet meer anders. Handig dat je de stofzuiger via de mobiele app kan starten en stoppen. Je krijgt een melding op je mobiel als de stofzuiger vastzit, bij mij loopt de stofzuiger net vast onder een radiator, maar dat is op te lossen. De stofzuiger heeft wel wat vrije ruimte nodig rondom het dockingstation, anders lukt het de stofzuiger niet om daar zelf weer op te komen om te laden. De stofzuiger is ook niet hinderlijk luid en beweegt niet te langzaam.

Pluspunten

• Mobiele app
  • Stil
  • Snel

Minpunten

• Ruimte rond oplaadstation
  • Stopt niet vanzelf

bokidoki 04-02-2022

Perfecte schoonmaakhulp

Ik was erg blij wanneer Ronald (ja, zo heet onze nieuwe Rowenta Robotstofzuiger!) er eindelijk was! Snel even koppelen, dacht ik, en we kunnen beginnen. Niets was minder waar... Ik heb wel ongeveer een uur lang verschillende pogingen gedaan om de stofzuiger te koppelen aan mijn app. Vrolijk werd ik er echt niet van. Na een aantal keren zowel het toestel als mijn telefoon aan en uit te zetten lukte het dan toch, eindelijk!

Eens gekoppeld en opgeladen kon Ronald aan de slag. Snel even alles omhoog gezet zodat hij overal makkelijk bij kon, en starten maar. Ronald gaat vlotjes door het huis en gaat best grondig te werk voor zo'n klein apparaat. Ook het tapijt neemt hij zonder problemen mee. Daarnaast kan je makkelijk plannen (ook vanop afstand) wanneer je Ronald zijn ronde wilt laten doen. Verschillende kamers vormen ook geen enkel probleem. De eerste keer liep hij op het einde van zijn ronde vast, maar dat kwam door een kabel die wij hadden laten slingeren. De keren nadien geen last meer van gehad. Het geluid valt best mee en ik vind ook dat Ronald - als hij dan ergens tegenaanzit - heel zachtjes botst. Telkens weer ben ik verbaasd van de hoeveelheid vuil dat weer in het bakje zit. Met een kat in huis is dit echt een goede oplossing om tussendoor de kattenharen en korreltjes op te nemen.

Ik zie Ronald dus als een goede aanvulling op de "normale stofzuiger", maar niet 100% ter vervanging ervan. De dweilfunctie heb ik nog niet gebruikt; maar ik heb ook het gevoel dat ik toch liever zelf dweil... Misschien geef ik het nog wel een kans binnenkort.

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • Bedienen vanop afstand

Minpunten

• App koppelen

d**********@h********** 03-02-2022

Aanrader!

Hele fijne robotstofzuiger. Installatie verliep wat lastiger, maar eenmaal geïnstalleerd kon ik gelijk aan de slag. Het menu wijst voor zich. Er zijn verschillende standen en programma's en je kunt een schoonmaakschema instellen. Zorg er wel goed dat snoertjes en kleine dingen van de grond af zijn, anders raakt de robot verstrikt hier in. Wij gebruiken de robot nu ongeveer een maand en tot nu toe is hij nog nooit vastgelopen. De robot kan overal onderdoor en maakt boven verwachting goed schoon. Wij zijn er echt blij mee en voor ons scheelt dit een hoop tijd. Enige minpunt is het geluid wat de robot maakt, dat is vrij hard.

Pluspunten

• Goede schoonmaakprestatie
  • Makkelijke app
  • Meerdere standen en programma's
  • Past overal onder

Minpunten

• Lastige installatie
  • Geluid

m**********@h********** 03-02-2022

Prima stofzuiger

De stofzuiger doet z'n werk best goed. Hij zuigt goed alles op. De bij passende app is ook erg makkelijk en gebruiksvriendelijk. De stofzuiger is alleen in ons huis niet echt ideaal. De stofzuiger blijft steeds hangen tussen de stoelen. Verder blijft hij ook hangen op de convectorput en onder de kast. Niet echt ideaal want ik wil hem nou juist aanzetten als ik niet thuis ben en dit kan dus niet. Wij zijn tot de conclusie gekomen dat in ons huishouden zon stofzuiger niet handig is. Toch raad ik de stofzuiger zeker aan. De stofzuiger is niet te duur en doet wat hij moet doen.

Pluspunten

• maakt goed schoon
  • neemt alles goed mee
  • handige app
  • goede prijs kwaliteit verhouding

Minpunten

• groot
  • blijft vaak vasthangen

Lilianne 01-02-2022

Fijne Robothulp voor een goede prijs

Ik ben heel tevreden over dit product. Via de app kan je schema's maken en zien waar die geweest is. De app werkt alleen niet altijd heel goed. Hij is makkelijk schoon te maken en in combinatie met dweilen is het echt super fijn! Hij is niet heel hoog dus komt daardoor op meerdere plekken.

Pluspunten

• Makkelijk te instaleren
  • Goed schoon te maken
  • Via de app handige schema's in te stellen
  • Komt over drempels heen van 1,5 cm

Minpunten

• Verbind af en toe niet goed met de app

K********@g******** 01-02-2022

meer van verwacht

Het uitpakken en installeren: De doos ziet er veel belovend uit. De stofzuiger is goed ingepakt, alles is overzichtelijk en netjes ingepakt. Hier is echt aandacht aan besteed. De handleiding is niet fijn. Alle stappen zijn duidelijk beschreven, maar wat ik niet fijn vind is dat elke stap op een pagina is geschreven, en dan in alle talen op die ene pagina. Ik vindt het fijner dat alle stappen per taal gegroepeerd zijn, dat je niet het hele boekje moet doorbladeren, maar alles voor mij overzichtelijk bij elkaar staat. Alles is eigenlijk wel heel erg intuïtief. Het 1ste gebruik: Hij is verrassend stil. Onze vorige machine was net een boeing die opsteeg, dat is fijn. Het valt me op dat de machine niet alles meeneemt de 1ste paar keer. Hij ging niet door de brede doorgang de keuken in, daar draaide hij om en ging weer de woonkamer in. De 1ste dagen was er ook geen kaart in de app te vinden, deze functie werd later toegevoegd. De eerste paar keer liep hij vast op wat kabels, en nadat deze weg waren gewerkt, had hij op die plekken geen moeite meer. In 1 week tijd heeft hij 2x zijn laadstation terug weten te vinden De rest van de keren moet ik hem handmatig terugzetten. Zuigresultaat: Deze is niet geweldig. Het is net acceptabel. App: De app is intuïtief te gebruiken. Fijne User Interface. Een schoonmaakschema is makkelijk gemaakt. Het nadeel is de werking van de kaart. Ik kan daar geen No-Go zones in aangeven. Als ik wil dat de stofzuiger ergens niet komt moet ik een magneetstrip op de vloer plakken. Deze is niet meegeleverd. De stofzuiger maakt elke keer een nieuwe kaart van de woning, en elke keer ziet hij er anders uit. De kaart lijkt dus bedoeld om aan te geven waar de stofzuiger is geweest, terwijl ik verwacht dat hij leert van de kaart en dus bepaald hoe hij de volgende keer efficiënter kan zuigen. Verder heb ik al een aantal keer gehad dat de stofzuiger aangeeft dat hij ergens staat, maar dan staat hij aan de andere kant van de woning. Schoonmaken: Dit gaat heel makkelijk. Het afvalbakje is makkelijk te legen, en de borstel aan de onderkant is makkelijk los te halen en schoon te maken. Overall conclusie: Ik ben niet weg van de stofzuiger. In deze tijd verwacht ik meer innovatie, en deze stofzuiger is niet slim genoeg. Er zijn te veel gemiste kansen. Hopelijk kan Rowenta deze oplossen met aanpassingen aan de app. Denk aan een vaste kaart met No-Go- gebieden

Pluspunten

• past overal onder
  • stil
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• zuigresultaat valt tegen
  • loopt vast op alles
  • geen No-Go zones in app

tk99 01-02-2022

Aardige robotstofzuiger, maar niet perfect

Ik heb nu enkele dagen de Robot stofzuiger van Rowenta, serie 50, in huis. Mijn 1e indruk is op enkele punten positief, op enkele punten minder positief.
Het apparaat is zeer eenvoudig te installeren. Met de verkorte gebruikshandleiding heb je het apparaat binnen 5 minuten werkend.
Het oplaadpunt van de stofzuiger moet geplaats worden in een vrij open ruimte. In een kleine woning is dit erg lastig. Ik heb niet de gevraagde ruimte (vrije ruimte van 1.5m aan weerskanten en 2m aan de voorkant). Het is gelukkig geen probleem voor de stofzuiger als de ruimte rondom het oplaadpunt minder ruim is.
De stofzuiger gaat direct van start, met slechts één knop op je mobiele telefoon of op het apparaat zelf. Ik zie hoe het apparaat systematisch de ruimte schoonmaakt. Helaas komt deze niet in alle hoeken, maar ongeveer 85% van de vloer maakt ie wel schoon. De robotstofzuiger komt ook op het tapijt, dat is fijn!
Wel vind ik dat het apparaat veel geluid maakt. Ik zou deze dus niet aanzetten als ik zelf in die ruimte aanwezig ben. Het geluid is erg storend. Het apparaat botst ook best hard tegen de meubels aan. Schijnbaar werken de sensoren toch niet optimaal.
Ook draait het apparaat soms om, op een punt waar hier geen reden voor is. De sensoren werken wel goed op de bovenverdieping, bij de trap. Hij herkent het hoogteverschil en stopt op tijd bij de trap.
Het apparaat komt meerdere momenten in de knel/geeft een storing aan. Op de bovenverdieping komt het apparaat in een hoek in de knel. Tussen de kast en een schoenenrek en het tapijt vind het apparaat geen uitweg meer en blijft rondjes draaien op een klein gebied, ondanks dat het apparaat wel zelf naar die plek toe is gegaan. Ook had het apparaat een knuffeltje van de kat half opgezogen en 1x 'hing' het apparaat vast op een verlengkabel op de vloer een andere keer kwam het apparaat toch niet meer vooruit op het vloerkleed (terwijl dit andere keren wel goed ging). Deze probleempjes werden in de app en via een piep van het apparaat zelf aangegeven. Wel jammer als je niet thuis bent, en verwacht dat het apparaat goed heeft schoongemaakt, als je thuis komt.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Eenvoudige app
  • Tevreden of stofzuig-resultaat
  • Makkelijk te legen/schoon te maken

Minpunten

• Lange oplaadtijd
  • Veel geluid
  • Komt niet in alle hoekjes

Twinsmom35 31-01-2022

We hebben de robotstofzuiger nu een aantal dagen getest, het is een fijne stofzuiger. Hij pakt helaas wel niet alles op. We hebben huisdieren en daar is het echt een plus mee. Ik denk dat je het moet zien, als een stofzuiger voor erbij. En als je geen kinderen of huisdieren hebt, is die helemaal prima als basis stofzuiger. Als er kabel liggen kan die er wel in verstrikt raken, dus dat is wel iets waar je op moet letten. Ik merk dat hij nu al een aantal keren op storing is gesprongen. Wat er dan aan de hand is ?, Na hem een aantal keren uit en aan te hebben gezet. Doet hij het dan weer. Dit vind ik wel een min punt.
Het geluid van de robotstofzuiger had voor mij wel iets minder gemogen. Al met al weet ik niet of ik hem zou kopen, ik ben niet helemaal overtuigd ervan.

Pluspunten

• Mooi design
  • Goede batterijduur

Minpunten

• Raakt verstrikt in de kabels
  • Vaak storingen

m****@l****** 30-01-2022

Zuigt erg goed maar echt dweilen, nee dat niet

Ik ben aangenaam verrast door de zuigkracht van de stofzuiger. Elke keer zit het opvang bakje dermate vol dat ik elke keer onder de indruk ben. Zo vies lijkt de vloer echt niet. De stofzuiger lijkt overal bij te kunnen en gaat met gemak onder de bank en onder het bed door. Ik ben niet onder de indruk van de dweil. Met een natte maar koude dweil en 110 ml water kun je geen woonkamer dweilen

Pluspunten

• Snelheid
  • Geluid
  • Bereikbaarheid

Minpunten

• dweilen

j***************@g******** 30-01-2022

Doet goed z’n werk

Deze robot stofzuiger mogen testen, het koppelen van de app gaat niet vlekkeloos dat kost even wat tijd. Wanneer deze is gekoppeld werkt het perfect. Bedienen met de app, programma instellen, je kan er voor kiezen om een melding te krijgen dat je de kamer moet opruimen voor hij z’n rondje door de woning doet. Haren van de hond en kat geen enkel probleem, wanneer er een opjeckt in de we staat gaat die keurig een andere route kiezen. Reservoir makkelijk schoon te maken.

Pluspunten

• Bedienen via app
  • Geschiedenis te zien in app

Minpunten

• Lastig te koppelen

Lisa 30-01-2022

Heel tevreden

De Rowenta 50 bevalt ons erg goed. Je kunt de stofzuiger gemakkelijk bedienen met een app (en uiteraard ook zonder app). Je kunt schema's toevoegen waardoor de stofzuiger aan het werk gaat als jij niet thuis bent. Dat is fijn want de stofzuiger maakt best wat geluid. De stofzuiger doet ongeveer 40 minuten over ongeveer 40m² (volgens de app). Er is gemakkelijk een bijgeleverde doek onder de stofzuiger te monteren zodat deze achter de stofzuiger aan sleept om de vloer te dweilen. Past onder bijna alles door, ook het bed wat heel fijn is. Valt niet van de trap dus het stofzuigen van de zolder met open trap is geen probleem. Gemakkelijk te legen, wel vervelend dat lange haren verwikkeld raken met de borstels. Met een bijgeleverde tool is dit wel gemakkelijk te verwijderen.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Goede zuigkracht
  • Eenvoudig schoonmaakschema's toe te voegen via app

Minpunten

• Luidruchtig

j***********@h********** 30-01-2022

degelijke robotstofzuiger die zijn werk doet

De stofzuiger ruim een week getest. Hij doet goed zijn werk. Zuigt alle rommel op en de dweil is ook vies na gebruik. Botst niet tegen de plinten of deuren. de stofzuiger is niet zwaar en heeft een mooi strak design

Een nadeel vind ik dat je alle grote losse spullen aan de kant moet zetten, anders "neemt" hij het mee. Ik krijg het helaas niet voor elkaar om de app werkend te krijgen, dus daar kan ik geen oordeel over geven.

De stofzuiger doet goed zijn werk, maar ik weet niet of ik er meerwaarde in zie. Ik moet regelmatig achter de stofzuiger aan omdat hij vast zit. Ik durf hem niet alleen te laten. De dweil is er ook al twee keer afgevallen tijdens zijn ritje.

Pluspunten

• mooi design
  • doet goed zijn werk
  • met app
  • met dweilfunctie

Minpunten

• blijft regelmatig vast zitten
  • verliest soms zijn dweil
  • kunt hem niet te lang alleen laten

v***********@g******** 29-01-2022

De rowenta 50RR7375 is al zijn geld waard. Wat een genot om zo een robotstofzuiger in huis te hebben. De installatie ging super makkelijk, de app was snel geïnstalleerd. Daarna de stofzuiger opladen, en verbinden met de app. Je kunt kiezen hoe hij de ruimtes gaat stofzuigen en kunt in de app terugvinden wat zijn route is geweest. Je kunt gemakkelijk een schema instellen met zelfs een waarschuwing om niet te vergeten de vloer vrij te maken. Hij maakt ieder hoekje schoon en zelfs onder de tafels, meubels en het bed. Hij vind ze dockingstation makkelijk terug en valt bijna niet op in ons interieur. Wij zijn er erg blij mee en kunnen hem iedereen aanbevelen.

Timmermans 29-01-2022

Handige hulp in huis

Afgelopen Vrijdag de Rowenta 50 serie binnen gekregen. Wat mij opvalt is dat het product niet zwaar is en een mooi strak design heeft. De handleiding is erg kort maar duidelijk, dat is handig om snel te starten. De Rowenta aan de lader gelegd en na een aantal uren laden is hij is er klaar voor. Helaas voor mij maar ik krijg de Robotstofzuiger met geen enkele mogelijkheid verbonden met de cloud en kan ik de app dus niet gebruiken. Dan maar op de knopdrukken en het apparaat zijn werk laten doen. De stofzuiger maakt weinig lawaai en volgt heel netjes zijn eigen route door de woning. Objecten worden goed gedetecteerd en ieder kruimeltje word meegenomen. Drempels is de robot wat minder fan van, kleine drempeltjes lukt prima, iets hogere gaat wat lastiger. Je ziet wel dat de stofzuiger zichzelf omhoog hopt om er over heen te komen. Hij zuigt netjes om poten heen en maakt ook nog een ronde langs alle plinten. Dan laten we de robotstofzuiger ook even dweilen. Dit doet de robot hier best goed, mijn vloer streept snel maar deze keer eigenlijk niet. Wel moet ik zeggen dat de dweil functie meer in mijn ogen is om de laatste stof resten te verwijderen. Echt goed dweilen met bijv flinke vlekken moet jezelf verwijderen. Het stoffilter is makkelijke en snel te verwijderen en biedt genoeg ruimte voor de stof/kruimels. De dweilfunctie is ook makkelijk te bevestigen en te verwijderen. Het is een hele fijne handige hulp in huis en de vloer blijft echt een stuk schoner. Ik hoef niet meer elke dag door het huis te gaan dankzij de Robotstofzuiger

Pluspunten

• Weinig lawaai
  • Maakt goed schoon

Minpunten

• Wat groot

Annemieke9 27-01-2022

Niet per se overtuigd

Ik ben niet per se overtuigd. Het is een prima stofzuiger, maar heeft een trage app en ik kan geen eenduidig patroon ontdekken in de routes die de stofzuiger maakt. Wel een groot voordeel dat hij wat lager is en daardoor onder de bank past. Maakt ook goed schoon.
Liep een aantal keren vast, bleef rondjes draaien in huis en kon zelfs het basis station niet meer vinden…

Pluspunten

• Goed design
  • Past onder de bank door
  • Maakt goed schoon

Minpunten

• Trage app
  • Liep vast