Sony Cyber-shot HX DSC-HX9V zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 53 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot HX DSC-HX9V zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

amateurtje98 07-06-2012

De fotokwaliteit is goed (wat kleur, contrast , witbalans en scherpte betreft), zolang je de genomen fotos na elkaar bekijkt op je monitor, maar ik ben een pixelpeeper en bekijk de genomen fotos ook aan 75 of 100% en dan heb ik last van de zeer agressieve ruisreduktie of smoothing of detailloss of aquareleffect, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening. Ik kan er dus volledig inkomen dat de meeste mensen een hoge score geven voor de fotokwaliteit.
Verder voelt het toestel stevig aan, ligt goed in de hand en er zijn mogelijkheden te over in

amateurtje98 26-04-2012

Heb deze sony nu een paar weken in bezit, en al een groot aantal fotos gemaakt, nu een beknopt overzicht. De fotos zijn van zeer slechte kwaliteit door de zeer agressieve ruisonderdrukking of smoothing of watercolor effect zoals sommigen noemen, je kan met moeite een foto afdrukken op 10 op 15, op het eerste zicht zien ze er ok uit, maar dit is op 1920 op 1080 reselutie, je mag zeker niet inzoemen op het gras, bomen, gezichten van mensen die veraf staan, of je krijgt effen vlakken zonder detail. Voor de rest ligt deze kamera goed in de hand , voelt stevig aan en er zitten mogelijkheden te over in. De filmpjes zijn van zeer goede kwaliteit. Kortom de perfecte allrounder was het niet van de fotokwaliteit, en daar koop ik toch in de eerste plaats een fotocamera voor.

Grijzekop 12-05-2012

Ik heb ook wat minder goeie ervaringen met de foto kwaliteit. Ik heb vandaag een bericht naar de support afdeling van Sony gestuurd en ze mailden het volgende terug:

"I'm sorry that you are not completely satisfied with your Sony Camera. Unfortunately, there is no Firmware update available for the Camera at this point of time to reduce the JPEG compression. However, I've forwarded your concern to our Sustaining Engineering(SE) team to consider for a Firmware Update release to reduce the JPEG compression in the Camera. If any Update is released it will be posted in our support website."

Dit zouden misschien meer mensen moeten doen. Wie weet helpt het?

Sen62 01-05-2012

Ik denk dat jouw review per ongeluk is beland bij deze camera! Ja, dat zal wel, waarschijnlijk heb je over een andere camera, zoals Easypix of een Kruidvat huismerk maar niet over deze Sony.
Hoe kan je in godsnaam maar 1 geven voor kwaliteit van de foto’s???

FrankL68 02-06-2012

Als je op een foto gemaakt met deze camera gaat inzoomen heb je inderdaad het idee dat je naar een aquarel kijkt. Maar zelfs als je de foto op een A4 afdrukt is het nog zeer scherp, maar dat zou bij een 4 Megapixel ook het geval zijn geweest.
Zo zie je maar weer dat het aantal megapixels niets zegt.
Maar om nou een 1 te geven voor de fotokwaliteit is erg laag. De foto's zijn van goede kwaliteit. Belichting, witbalans, scherpte. Zelfs met flits is oke, maar dan moet je de foto niet op het lcd schermpje bekijken, maar op een monitor. En natuurlijk niet maximaal inzoomen

jaapbs 07-05-2012

Ik kan me wel vinden in deze review. Ik had een ander Sony uit de DSC-HX serie en precies dezelfde foto effecten. De fotos zijn inderdaad op een agressieve manier nabewerkt waardoor ze erg lelijk zijn als je inzoomt. Ik heb de camara omgeruild voor een Canon SX230 HS die veel betere/mooiere foto's maakt. De Sony heeft een betere bediening dan de Canon maar de foto kwaliteit van de Canon is veel beter dan die van de Sony.

dakotie 15-05-2012

Hoe zou zo'n firmware update dan moeten werken? Af en toe, als ik erg inzoom zie ik idd ruisonderdrukking. Wat dit betreft kan ik met een oude canon spiegelreflex verder uitvergroten (op de pc) zonder dat er detailloze vlakken komen dan met deze Sony.

Dat je alleen foto's van 10 bij 15 kan afdrukken is onzin. Ik heb hier meerdere foto's staan die ik (op fotopapier) heb laten afdrukken op A4 formaat. Deze kwaliteit is ook nog gewoon goed.

fiem 21-06-2012

Ben het helemaal met u eens. Ik kan er gewoonweg niet bij dat mensen voor zo'n hoge prijs met deze belachelijke fotokwaliteit akkoord gaan. Ik heb hem vanwege dit 'aquareleffect' weggedaan want voor de rest is het een mooi toestel. Ik druk veel foto's af en met deze Sony camera moet je absoluut niks willen vergroten want dat ziet er gewoon niet uit. Jammer he!

guydr 25-04-2012

Ik heb een paar maand geleden 2 travelzooms gekocht nl de sx220 en de hx9v. Eerst en vooral wil ik zeggen dat de fotokwaliteit in vergelijking met de sx220 serieus tegenvalt, daarmee wil ik zeggen je mag zeker niet uitvergroten, smoothing of detailloss, moet je daarvoor 16 mp hebben. Verder qua mogelijkheden, design en degelijkheid vind ik deze sony beter. Vooral die swweep-panorama en achtergrond onscherp maken vind ik leuk.

jaapbs 07-05-2012

Ik kan me wel vinden in deze review. Ik had een ander Sony uit de DSC-HX serie en precies dezelfde foto effecten. De fotos zijn op een agressieve manier nabewerkt waardoor ze erg lelijk zijn als je inzoomt. Ik heb de camara omgeruild voor een Canon SX230 HS die veel betere/mooiere foto's maakt. De Sony heeft een betere bediening dan de Canon maar de foto kwaliteit van de Canon is veel beter dan die van de Sony.

Zoals sommigen hier beweren zou het aan de instellingen liggen. Dit is niet het geval. Ik heb de Sony met alle mogelijke instellingen getest en alle foto's waren agressief nabewerkt. Blijkbaar heeft Sony de nabewerking met deze nieuwere uitgave van deze serie niet gewijzigd: gemiste kans!

B.E. 28-04-2012

Erg vreemd dat enkelen een erg lage waardering geven voor de fotokwaliteit, terwijl deze camera door veruit de meesten als heel goed wordt beoordeeld, evenals in diverse tests. Waarschijnlijk gebruiken de negatieve beoordelaars niet de juiste instellingen.