STELLA - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over STELLA.

Deze score is gebaseerd op 50 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

1,7

Joeri 03-08-2023

Vandaag in Breda gaan kijken voor een nieuwe elektrische fiets, mijn vrouw heeft nu een jaar een Stella en was er best tevreden over.
Bij binnenkomst zaten twee medewerkers in de koffiehoek te kletsen. Ze vroegen of ze ons konden helpen maar wij wilden eerst rondkijken.
Ik zag een aantrekkelijke fiets staan en wilde de prijs en info hiervan.
Ik ga naar de twee heren die nog steeds zaten te kletsen met de vraag of iemand me kon helpen met de prijs van een fiets.
Terwijl ze helemaal geen aanstalten maakten om op te staan gaf één van hen aan dat de prijs tussen de 1500-2500 zat… euh? Sorry? Ik wil DE prijs weten toch?
Ja welke fiets dan? Kreeg ik terug als antwoord? Ik zei dat ze dat van hun zitje niet zouden kunnen zeggen!
Lichtelijk geïrriteerd stond de gladde verkoper dan recht. Ik gaf aan dat als het teveel gevraagd was het niet hoefde hoor.
Kreeg ik één of andere verwijtende opmerking op.
Heb hen bedankt en gezegd dat het niet meer hoefde.
Ik ben niet een persoon die de instelling “klant is koning” hanteert, maar een minimum aan interesse in een potentiële koper mag je toch verwachten denk ik? En dat voor een bedrijf dat met overstocks zit, waar aandeelhouders geld moeten bijstorten om de keet overeind te houden.
NOOIT meer!!

GeenStellaMeer 02-08-2023

Wij hebben twee nieuwe fietsen gekocht met GPS en verzekering. Helaas is een fiets gestolen na 6 maanden. In eerste instantie waren wij blij dat deze door de politie de volgende dag was teruggevonden, later bleek dat het begin van een nachtmerrie. De fiets was op best veel punten licht beschadigd, dit terwijl hij voor de diefstal smetteloos was. Na telefonisch overleg heb ik van de schade foto's gemaakt en is de fiets hierna opgehaald door Stella. Toen werd het stil, na 5 weken maar eens bellen, er was een schade rapport opgemaakt en er zouden 3 onderdelen worden vervangen. (Slot, jasbeschermer en schermpje) Alle andere beschadigingen worden door Stella afgedaan als niet veroorzaakt door de diefstal, blijkbaar hebben ze daar een monteur in dienst dit dit kan bepalen. Ze weigeren iedere medewerking en blijven bij hun beslissing, de schade wordt niet gerepareerd!! omdat we deze zelf zouden hebben gemaakt!!. Ik zeg nooit meer een Stella fiets

Em 02-08-2023

Ik heb sinds vijf jaar een stellafiets. De kwaliteit is niet goed. En ze vinden het zelf ook normaal dat alles na 2-3 jaar stuk gaat. Want dat krijg ik continu te horen. De display is al twee keer vervangen en nu het kastje met alle elektriciteit weer. Ook tweede keer. De motor is bijna op zeiden ze net.
En ook ronduit slechte service vind ik dat je niet contant mag betalen. Is nota bene een wettig betaalmiddel.

J.Koelman 26-07-2023

Een zeer slechte ervaring bij het laten uitvoeren van een jaarlijkse onderhoudsbeurt aan onze fietsen. De fietsen zijn nog geen 2 jaar oud en de beide achterbanden hadden al een slecht profiel en waren helemaal uitgedroogd. Het allereerste wat er werd geroepen(diverse malen) was dat de banden niet onder de garantie vielen!!!! Overleg gepleegd met de monteurs, met mensen van de verkoop/de bedrijfsleider aldaar met een verzoek voor compensatie. Totaal kansloos en onbespreekbaar, echt te gek voor woorden; het enige wat ons werd aangeboden was ; U kunt twee nieuwe fietsen kopen en dan krijgt u van ons een goede inruilprijs!! We konden niet geloven(nu nog steeds niet) dat deze "oplossing" aan ons werd aangeboden. Ook was er een probleem met de motor(hadden we al diverse malen aangegeven, ook direct na aankoop dat deze een raar geluid bleef maken). Antwoord toen was dat het geen kwaad kon, de smeerolie moet door de motor heen, komt goed als u meer kilometers maakt, niet dus. Onvriendelijk te woord gestaan, ook onze accu's zijn niet gecontroleerd terwijl dat wel in de beschrijving staat van de uit te voeren werkzaamheden bij een onderhoudsbeurt. Gevraagd of die niet gecontroleerd moesten worden, antwoord; Nee dat doen we alleen als er problemen mee zijn!!!! Dan ben je ons inziens al te laat. Al met al heel slacht van Stella dat men zo omgaat met de klanten, een te groot bedrijf met heel veel aandacht voor de vele euro's die binnenkomen maar geen interesse meer in de klanten. Wij zijn al jaren klant maar gaan nu op zoek naar een andere leverancier. En dat alles om het niet geven van een financiële tegemoetkoming van slechts 80 euro. Een klacht ook direct ingediend bij Stella zelf maar tot op de dag van vandaag alleen de reactie ontvangen dat deze goed was ontvangen maar verder totaal geen reactie. Ik hoop nog wel een reactie te mogen ontvangen waarom Stella zo ontzettend slecht omgaat met zijn klanten.

Licht 24-07-2023

Vandaag vol goede moed naar Nunspeet om…
Vandaag vol goede moed naar Nunspeet om onze nieuwe fietsen op te halen. Wat blijkt de fietsen zijn niet compleet volgens de order zoals wij ze hebben besteld namelijk met een ergonomisch zadel. Voor niets gereden. Nu verteld men mij dat ik ze weer kan ophalen maar ze willen ze ook wel brengen maar dan kost dat € 50,- extra terwijl ikzelf voor niets heb gereden. De mensen van de aflevering vertelde mij dat de verkoop hier rekening mee zou houden, echter niets is minder waar. Ik ben zeer teleurgesteld in Stella en ook de klant benadering is zeer slecht. Nu in afwachting wanneer ik de fietsen krijg met de juiste zadels. Hoe blijdschap in zeer korte tijd omgezet wordt in een teleurstelling en je dus gewoon extra geld kost. Schandalig.

Arie 23-07-2023

April 2020 Stella Vicenza met Shimano motor gekocht voor € 2209,00. Service beurt bij Stella gehad.
Oktober 2022, tijdens vakantie in het buitenland gaf het display foutmelding E20. Fiets functioneerde niet meer.
Ter reparatie aangeboden bij Stella. Monteur heeft een software update gegeven. Maar kon niet zeggen hoelang de foutmelding weg zou blijven. Een paar keer korte ritjes in de buurt gemaakt.
Mei 2023, tijdens vakantie in het buitenland, weer problemen. Display gaat kort aan, maar valt meteen weer uit. Fiets doet niks. Bij Stella ter reparatie aangeboden. Accu is kapot, uit de garantie. Nieuwe accu van € 795,00 is op korte termijn niet leverbaar. Aanbod is een demo accu voor € 450,00 met 1 jaar garantie. Dezelfde nieuwe en originele Shimano accu is o.a. bij de ANWB te koop en direct leverbaar voor € 599,00 ledenprijs met 2 jaar garantie. Of bij fietsaccuwinkel.nl voor € 529,00 met 3 jaar garantie. Stella bood tevens aan de fiets, bij aankoop van een nieuwe Stella fiets, in te ruilen voor € 375,00.
Reactie van Stella op prijs en de garantieperiode op de aangeboden accu’s was dat het ons vrij is ergens anders een accu te kopen. En als wij niet tevreden waren met de geboden INRUILPRIJS konden we de kapotte niet werkende fiets beter particulier verkopen. Stella heeft blijkbaar geen probleem om willens en wetens NIET werkende fietsen te verkopen. Tekenend hoe Stella met zijn klanten omgaat.

Margret van Schaik 17-07-2023

Morgen naar Stella omdat mijn remschijf achter helemaal los ligt. Volgens plaatselijke fietsenmaker nooit goed aangedraaid bij aflevering..en ook niet bij servicebeurt..ik ben benieuwd.De fiets is een half jaar oud, en Stella kan niet toezeggen of dat wel onder garantie valt!? Ik dachte het wel! Voorlopig geef ik het cijfer 6

Wj van dorp 12-07-2023

Nog nooit zo kloten fiets gehad voor Wiel motor maakt veel geluid vier maanden al bezig je wordt van het kastje naar de muur gestuurd wat een klote bedrijf fiets net een jaar oud

Leon Vink 07-07-2023

in 2019 een Stella fiets gekocht. na 2600 km, 4,5 jaar later maakt de motor veel geluid. Na wat moeite om een afspraak te maken in het servicecenter in Nunspeet geweest. Blijkt dat de motor vervangen moet worden. Advies is om zo te blijven fietsen want een nieuwe motor maakt na 2 jaar weer herrie. Motor vervangen kost €180,00. Probeer via de website in contact te komen. Dat is gelukt na een paar keer mailen en bellen. (slecht in reageren) Wordt mij uitgelegd dat er geen tegemoetkoming is omdat ik in 2020 de laatste onderhoudsbeurt heb gedaan. Waardeloos argument zeker met de opmerkingen van de monteur in het achterhoofd. Kan niet de bedoeling zijn dat er om de twee jaar een motor vervangen moet worden.
BESTE MENSEN, DE VOLGENDE FIETS WORDT GEEN STELLA FIETS. Ronkende woorden op de website over de kwaliteit van de fietsen maakt Stella met deze actie niet waar.

roel 06-07-2023

Zoveel al meegemaakt met Stella, waar moet ik beginnen.

- spullen stuk, nieuwe spullen besteld. verkeerde krijgen
- problemen met display, nee is niet op te lossen
- motor stuk in voorwiel, reparatie laten doen en weer terug moeten omdat het nog niet goed is. 3 tussen de afspraken en fiets niet bruikbaar.
- klantenservice onbereikbaar..
- een whatsapp gesprek starten en bijna 24 uur wachten voor een antwoord
- klachten indienen, reageren ze niet op
- accu verkleurd... nee meneer dat komt door de zon. hij was zwart... nu is hij bijna helemaal goudkleurig. Het ziet er niet uit.
-standaard is al 5x vervangen.
-mijn reparatie blijkt verkeerd ingepland te zijn.. had er vandaag moeten staan volgens hun planning... kwam er zelf gisteren achter maar bereikbaar zijn ze niet dus verzetten gaat ook niet..

ik heb er nog wel een paar maar het heeft echt geen zin.. ik wordt alleen maar bozer en gefrustreerder,,, en oplossen geloof ik allang niet meer in.

deze review zal ook echt niet helpen voor mij. Ik hoop voor anderen wel. STELLA=DRAMA. spaar een paar honderd euro door en ga naar een goede dealer. Ik ga dat ook doen.

Linda 05-07-2023

Verschrikkelijke service. Ze doen alles om te verkopen, maar ben je eenmaal klant... dan heb je pech. Met name de monteurs in Den Bosch zijn ronduit onbeschoft. Mijn remmen en versnellingen deden het na 4 maanden niet meer (3 versnellingen van de 7 zijn niet meer te gebruiken en de remmen doen het heel erg slecht). Ik moest mijn 2e servicebeurt al snel inplannen om dit gemaakt te krijgen. Een week na die servicebeurt was het weer stuk. Als antwoord op de vraag: hoe het komt dat de versnelling het niet doet/deed, kreeg ik de respons: "Omdat jij die klemmetjes op je remkabel en versnellingskabel hebt gezet. Als je er niet meer aankomt dan doet ie het voortaan." Alsof ik überhaupt klemmetjes zou kopen, die zelf op mijn fiets zou monteren en dan ga klagen over het feit dat ik 2 keer bijna een ongeluk heb gehad omdat mijn remweg meer dan 4 meter is en 3 versnellingen niet werken. En of ik dan ff 64 euro wil aftikken voor de servicebeurt...

Wat een farce is dit bedrijf! Belachelijk...

Ton 24-06-2023

De service is erg slecht 2x contact opgenomen en geen reactie terug.wat een slechte klantenservice

Chantal 23-06-2023

Voor veel geld een Livorno gekocht (mei 2022). Veel te duur voor de kwaliteit die je krijgt. Een vriendin heeft gelijktijdig een goedkopere Stella gekocht. Die biedt veel langer ondersteuning. Ook andere merken ondersteunen beter/ langer. De fiets werd met krassen geleverd. Duur zadel moeten bijkopen. Omdat de accu niet zo lang mee ging als toegezegd een duurder en zwaarder model moeten kopen. De unigarant verzekering werd het tweede jaar opeens fors duurder. Nooit meer dure Stella voor ons.

Annemieke 15-06-2023

Accu werd 23 maart gestolen. Ik kon een week later terecht bij stella voor reparatieafspraak. De schade vh forceren konden ze helaas niet maken. Fiets moest daarvoor naar de fabriek. Het is nu 12 weken later en nog steeds geen bericht dat mijn fiets gemaakt is en op weg terug.
Geen reactie op klacht. Als ik bel wordt geen enkele verantwoordelijkheid genomen of toegegeven dat het inderdaad niet normaal is dat je zo lang moet wachten en word ik behandeld als een lastige klant. Het lijkt ze niet te boeien.

BenV 15-06-2023

Vorig jaar maart 2 Livorno fietsen gekocht bij Stella. Slechtste keus ooit. Begon al dat de verkoper gewoon gelogen heeft over wat we kregen. Ik had aangegeven de app. te willen gebruiken, maar ook Kingpolis, als zijnde best geteste fietsverzekering. Later blijkt dus dat als je niet de verzekering van Stella gebruikt, je geen recht hebt op gebruik van de app. (Koppelverkoop?) Maar intussen dus al wel betaald (stom, maar je verwacht een net bedrijf) dan wordt verteld dat je de telefoon kan aansluiten op je fiets, niet dus, weer een leugen. Wij wilde graag betere zadels (a €80,-). Bij aflevering kregen we niets voor de ongebruikte zadels, maar werd doodleuk verteld dat die in de afvalcontainer gegaan waren, aangezien het gebruikt was. (Wanneer dan en door wie?). Ook vlak voor aflevering werd even kort meegedeeld dat de batterijen die wij besteld hadden niet te leveren waren, ergo we moesten genoegen nemen met een kleinere capaciteit. (Oh ja dan krijg je een bedragje terug, maar ga je op internet de prijzen van de 2 type batterijen bekijken, dan is dat prijsverschil groter, dan we terugkregen. Bij mijn vrouw viel al heel snel de koplamp eraf. De 2e idem. Dus zelf maar een oplossing gezocht, die -uiteraard zou ik bijna zeggen, nog steeds goed functioneert. Het voorspatbord ging los. Bij mijn fiets viel het voorwiel er bijna uit. De moer van het achterwiel bleek ook los. De fietsstandaard is bij beide fietsen er al - bijna- afgevallen. Mijn slot heeft van begin af aan nooit lekker gewerkt en nog steeds niet. Na vele keren de service proberen te bereiken en eerder ingestuurde klachten, zou ik een gratis servicebeurt mogen hebben, vlak na de servicebeurt die al geweest was. Uiteraard moet je dan wel zelf de fietsen naar Nunspeet brengen. Voor mij een kleine 50km. weg. Nu met vakantie breekt mijn ketting spontaan. (Nog geen 2500 km. met de fiets gereden.). Wordt doodleuk verteld: is geen service onderdeel, ergo stik maar. Halve vakantie naar de bliksem. Ik kan alleen maar iedereen aanraden, koop absoluut niets bij dat bedrijf. Voor mij zijn het ordinaire oplichters, met goedkope onderdelen. Enige wat goed is, is de Bosch motor. Waarbij bij mijn fiets ook de batterijcapaciteit voor het aantal km’s. lang niet haalt. Ik rij voornamelijk in Eco-stand.

Wim 12-06-2023

Na 3 Stella fietsen die redelijk goed bevallen zijn, nu kapotte acculader en naar het servicepunt in Apeldoorn, heeft u een nieuwe? nee hebben we niet, wanneer wel? weet ik niet, via een ander servicepunt? nee ook niet, misschien een van een fiets uit de showroom? nee kan niet. wat moet ik dan? weet ik niet. Het servicepunt is zeer rommelig, zo niet een puinhoop, met ongeïnteresseerd personeel. Dus heb je een Stella verwacht weinig of geen service, dus volgende fiets bij de lokale fietswinkel.

Dirk 09-06-2023

Het kan niet minder, sorry. Wij hadden Modena van Stella en hebben er 3 jaar op "gefietst" de fiets is vanaf dag 1 niet goed geweest en niet te repareren geweest. Contact met Stella gezocht (uitdaging) en na vele pogingen om te repareren overeen gekomen als het probleem zich bleef voordoen kkn er gepraat worden over omruilen. Fiets niet goed, nieuw poppetje en het verhaal weer van voor af aan. Wij hebben Stella nog een kans gegeven om het beter te doen door een nieuwe fiets aan te schaffen in Nunspeet en we gaan weer door met wanprestaties. 3x erbij geweest om de accuslee fatsoenlijk gangbaar te krijgen, ging erg zwaar en je moest veel kracht gebruiken om de accu in of uit de slee te halen, heeft ons 1 accu gekost die dus niet op voorraad is maar wel in het magazijn 40 meter verderop. De 2de en 3de keer dezelfde monteur gehad en die begon met dit is normaal niks aan te doen en toch is het beter geworden. Nu een servicebeurt laten uitvoeren en de remblokjes waren versleten (900km), vervangen na een opmerking over de termijn en onder garantie vervangen en de rem loopt nu aan. De accuslee is aan beide zijden gebroken. Als dit was op het moment van service had je dat gemeld en vervangen. Bellen met Stella, mail sturen klacht indienen app gestuurd geen reactie, alleen via de app de robot en 1 malig een bericht dat je een afspraak moet maken voor reparatie. Wat een wanprestatie kan 1 bedrijf leveren. Bespaar jezelf een hoop ellende en laat Stella links liggen en koop een fiets bij een gerenommeerde fietsenwinkel. Zijn weinig duurder maar je word wel met respect geholpen

Majid 07-06-2023

Na 6 maanden van aankoop van een stella vicenza fiets,opeens ketting verbroken,de fiets is total 194 km gelopen en moet ik 3 weken wachten op thuis reparatie.
Slechte kwaliteit ,slecht behandeld door klantenservice medewerker en lange wachttijd voor reparatie.
Ik heb de fiets via stella winkel in houten gekocht in october 20222.

Hans 28-05-2023

Als je fiets van 6 jaar oud is en je wilt een nieuwe oplader hebben denk je bij Stella aan het goeie adres te zijn. Maar de servicemonteur gaf aan dat deze niet meer te koop zijn.
Heel vreemd. Ze konden er ook niet meer aan komen. Sorry.
Op internet gezocht n jawel hoor bij GM accu zijn ze te koop.
Prima acculader.

24-05-2023 24-05-2023

Fiets gekocht bij Stella in Bemmel. Na 3 maanden krijg je een gratis onderhoudsbeurt. Bij levering van de fiets op de afgesproken datum en tijd ging het al mis. Een dag van te voren nog een mail met de bevestiging dat de fiets de volgende dag geleverd zou worden. Je blijft er extra voor thuis maar in de ochtend kwam de volgende mail…..de fiets werd door een storing later geleverd. Dat was dus nr 1 wat mis ging. Er moest een nieuwe datum ingepland worden voor de volgende/nieuwe levering. Pas enkele weken later zou hij pas geleverd worden dus dat was ergernis nr 2! Na weken wachten kwam dan toch uiteindelijk de fiets. Nu zou je denken fijn maar bij nadere inspectie bleek de fiets op vele plekken beschadigd. Nr 3 dus al…..
Bellen met Stella, ze hadden waarschijnlijk een fiets geleverd die door een andere klant ook al was terug gestuurd vanwege de beschadigingen. Er moest dus een nieuwe besteld worden waar dus, u raad het al, weer weken op gewacht moest worden. Nr 4 aan ergernis was dus geboren! Na uiteindelijk weken wachten kwam dus de nieuwe onbeschadigde fiets….. zonder batterij! Nr 5…. Weer bellen met Stella. In verband met grondstoffen levering gingen hier uiteraard weer weken overheen. Nr 6…..
Terug te komen op die gratis onderhoudsbeurt, die ging niet meer door omdat dat binnen die 3 maanden had moeten plaatsvinden….HOE DAN STELLA?? Een incomplete fiets leveren waar maanden overheen gaan voordat je de fiets hebt die je gekocht had. Boren ze je ook nog eens die gratis onderhoudsbeurt door je neus!
Regels zijn regels was hun antwoord.
Ik heb 3 Stella fietsen in de garage staan maar er komt er nooit meer een in zweer ik ze bij deze.

Truus van Eenennaam 23-05-2023

Tijdens mijn vakantie kreeg ik een lekke voorband. Deze kon niet in de buurt van mijn vakantieadres gemaakt worden, want de band was niet op voorraad. Omdat ik slecht kan lopen en dus alleen veel fiets, heb ik mijn vakantie moeten afbreken, omdat ik niet de hele dag thuis wilde blijven zitten. Mijn fiets kan pas veel later in de buurt van mijn huisadres gemaakt worden, dus thuis was ik ook aan huis gekluisterd. Hoe moeilijk kan het zijn om even de voorwielbanden te vervangen. Zo’n spijt van deze aankoop met slechte service!!! Mijn volgende fiets koop ik bij de plaatselijke fietshandelaar.

Nienke 17-05-2023

Middels deze review wil ik toekomstige kopers van een Stella fiets waarschuwen dit vooral niet te doen. Ik schrijf nooit reviews maar mijn ervaring met Stella is zo slecht dat ik andere mensen hiervoor wil waarschuwen. Het is een dure aankoop en dan verwacht je een bepaalde kwaliteit en service. De kwaliteit van de fiets is heel slecht. Al na een paar korte ritjes zijn er meerdere onderdelen stuk, vallen er gewoon vanaf en kan ik er niet mee fietsen. Sinds 15 feb heb ik er slechts 97 km mee gefietst. Als je belt met de klantenservice om te laten repareren hang je heel lang (minimaal 30min) in de wacht, totdat je vervolgens hele botte, onvriendelijke en onbehulpzame mensen spreekt die alleen maar aan geld denken en voor alles kosten in rekening brengen. Opeens valt niks onder de garantie, is alles je eigen schuld, het is slijtage, je gaat vast slecht met de fiets om etc... terwijl ik pas 97km met de fiets hebt gefietst. Ik had gehoopt na deze dure aankoop hier jarenlang plezier van te hebben maar het tegendeel is waar. Alleen maar ellende, stress en hoge kosten. Ik zou iedereen afraden om een fiets te kopen bij Stella. Achteraf had ik ook meer op de reviews moeten vertrouwen want er zijn heeeeeel veeel slechte reviews van Stella maar ik dacht toch dat het een goed en betrouwbaar merk is.. maar niet dus. Een gewaarschuwd mens telt voor twee zeggen ze dus... dus bij deze de waarschuwing. Trap er niet in, koop niet bij Stella. Ze zijn alleen maar uit op je geld en bieden geen kwaliteit en geen service.

Tgi 16-05-2023

Commerciële+ winkel/ website Ik heb een aantal keer contact gehad via telefoon en dat was gewoon prettig. Het is wel een organisatie die wil verkopen en minder naar de sociale kant van de koper kijkt. Toch ben ik wel tevreden. In de winkel in Tilburg uitstekend geholpen, dan kom je werkelijk in contact met de fietsen. Dat is wel nodig voordat je iets koopt(!) Ik heb een aantal andere winkels bezocht, en het blijft voor je zelf goed afwegen wat goed is voor jezelf. Je koopt fiets + onderhoud vd fiets. Bij een particuliere fiets winkel heb je meer binding. Dat is natuurlijk persoonlijk afhankelijk, maar heb je dit nodig voor een fiets(?) Toch ben ik heel tevreden over Stella. De levering was prompt op tijd bij mij thuis geleverd en er waren geen verborgen gebreken.

Zo slecht 14-05-2023

Zeer onvriendelijke telefooniste en een fiets gekregen met een andere bagagedrager...kan gebeuren...ik denk even bellen dan word het op gelost...niet dus ...ze zegt je heb de fiets geaccepteerd bij aflevering en de fiets word afgemonteerd met wat dan voorradig is ?????Dus kun je een fiets bij Stella krijgen die anders is waar jij betaald voor heb...nooit meer een Stella kopen. Wat is dit slecht

Roderik 11-05-2023

Waar zal ik beginnen … Laat ik eerst beginnen met het feit dat er zo ontzettend veel negatieve reviews te vinden zijn over Stella. Als ik dit van tevoren had geweten had ik hier NOOIT een fiets gekocht. Of 3..

Hieronder volgt de volgende negatieve review op rij.

Zo’n 1.5 week gelden hebben wij bij Stella in het filiaal in Nunspeet 3 (!) fietsen aangeschaft.

Een van deze fietsen, zo werd verteld, was een ‘showroommodel’. Dit vond ik geen enkel probleem. Op deze fiets zouden hooguit een paar kilometers gemaakt kunnen zijn door potentiële kopers voor een proefritje.

Toen ik op het display zag dat er bij ‘totale afstand’ een kilometerstand stond geregistreerd van ruim 1350 kilometer (!) zag verkoper Daan (tevens chef van deze winkel) mijn verbazing en vertelde dat het display waarop deze km stand stond waarschijnlijk van een andere fiets vandaan kwam en dat daardoor deze hoge km stand stond vermeld. Het zou volgens hem in geen geval het werkelijk aantal gereden kilometers betreffen… Helaas wist ik op dat moment nog niet dat het niet uitmaakt welke display op de fiets wordt gebruikt, de km-stand wordt namelijk opgeslagen in de motor. M.a.w. er is wel degelijk ruim 1350 kilometer op mijn ‘nieuwe’ fiets gereden voordat ik hiermee de winkel uitreed..

Op mijn eerste rit op deze ‘nieuwe’ fiets, die helemaal zou zijn nagekeken en nog een servicebeurt had gekregen volgens Daan, ging het al mis. De fiets trapte door en liep voor geen meter.

Na aandringen kon ik hier de volgende dag voor terugkomen. Helaas, tot overmaat van ramp, liep onderweg naar Stella ook nog de ketting eraf. Toen ik uiteindelijk bij Stella aankwam werd het tandwiel voor vervangen. Na enkele meters proefrijden vond de monteur het wel goed.

Helaas, onderweg naar huis bleek de fiets nog steeds slecht te rijden en trapte weer/nog door.

De volgende dag kwam een monteur van Stella langs. Hij heeft op mijn ‘nieuwe’ fiets de ketting vervangen, het gehele achtertandwiel vervangen, de binnenkabel v.d derailleur vervangen en nog een ander tandwiel vervangen volgens de factuur. En nog steeds rijdt de fiets niet 100%. De monteur is ruim 2 uur bezig geweest! Helaas was hierdoor geen tijd om een niet werkende lock-out van mijn andere nieuwe Stella fiets te repareren. Dat willen ze over een week komen doen maar dan moeten we wel voorrijkosten worden betaald (!!)

Toen ik gister mijn verhaal/beklag wilde doen bij Stella, na ruim 25 minuten in de wachtrij te hebben gestaan, werd op mijn vraag over de mysterieuze 1350 km geantwoord: ‘maar meneer, u heeft een TWEEDEHANDS fiets gekocht’ (!) En vervolgens: ‘dit gaat buiten ons om en moet u zelf maar zien te regelen met Daan’….. Met andere woorden: ik heb zonder het te weten een tweedehands fiets, waarschijnlijk teruggebracht door de vorige eigenaar i.v.m. klachten, gekocht ! Dit is pure misleiding en dan druk ik mij nog zacht uit… Achteraf viel het mij ook op (maar ja, wie let daarop als je denkt een NIEUWE fiets aan te schaffen) dat er al behoorlijk wat profiel van de banden was verdwenen.

Je zou toch verwachten, helemaal als je 3 fietsen tegelijk koopt, dat je iets van service mag krijgen. Helaas niet bij Stella! Oja, als goedmakertje heb ik van Daan een mailtje ontvangen waarin letterlijk is getypt: Hierbij bevestig ik dat uw eerstvolgende 2 servicebeurten gratis zijn bij het tonen van deze mail. Excuses voor het ongemak.
Een ding is zeker: hier laat ik het niet bij zitten en dit hele verhaal gaat nog een staartje krijgen.

-wordt vervolgd-