Amslod - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Amslod.

Deze score is gebaseerd op 216 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

Imre 12-07-2023

Ik was opzoek naar een elektrische fietst. Fijn geholpen in de winkel van Amslod, meteen een proefrit mogen maken. Na wat vergelijkingen te hebben gedaan, toch gekozen voor Amslod en je raad het nooit de fiets werd een week later al bezorgd!
Hierdoor kon ik al snel kilometers maken met de nieuwe fijne fiets.
In de tweede week een klein probleem met de fiets gehad, maar werd al snel geholpen in de winkel door de fietsmonteur.
Al met al helemaal tevreden voor Amslod, zowel de klantenservice als de fiets zelf!
echt een aanrader!

jan Verhagen 12-07-2023

Heel goed overzicht van de site. levering was perfect ,goede uitleg hoe de fiets werkt na proefrit
Snel beslist bevalt prima

Jimke 12-07-2023

Volstrekt waardeloze service heeft amslod.
Fiets van 20/9/21.
Nu al voor de 3e keer display defect.
Monteur (extern) komt met 2e hands display uit zijn busje stappen, ok , maar dat het ouder model is......kan hij niets voor ons doen.
Weken en weken wachten dat is wat we kunnen doen.
Fiets kraakt ook in krankstel, is smeermiddel in gespoten maar dat is het niet.
Kortom 1 grote deceptie is amslod.
Never nooit weer.
Bezint eer ge begint, de locale rijwielhandelaar wil zich niet aan amslod branden......dat zegt mij genoeg.

Beste Jimke,

Dat lijkt mij niet de bedoeling.

Ik kijk graag met u mee. Zou u uw naam en adres willen sturen naar webcare@amslod.nl.

Ella 12-07-2023

Ik ben alleen in de winkel geweest op aanraden van mijn familie. Prettig locatie. Overzichtelijk welke fietsen te koop zijn. Goede voorlichting over de mogelijkheden. Na de eerste proefrit bleek de fiets niet bij mij te passen. Een andere fiets voldeed wel aan mijn verwachtingen.
De levering was zeer snel en werd vakkundig voor de deur afgemonteerd door de monteur.

Silvia 11-07-2023

We zijn in de winkel in Nijmegen zeer vriendelijk en deskundig geholpen.
Bij aflevering bleek de fiets beschadigd, maar een nieuwe fiets zou bezorgd worden. Ook deze tweede fiets was beschadigd. Dat was een flinke tegenvaller, maar uiteindelijk was de derde fiets prima! Het contact met Amslod verliep prettig deze periode.
De fiets bevalt erg goed!

Laura brouwer 10-07-2023

Vriendelijk personeel in de winkel op papendrecht. Zijn oprecht en eerlijk en denken met je mee.
Aflevering was ook top. Netjes op tijd gebeld +- 30 min van te voren zodat je niet de hele periode hoeft thuis te zitten wachten.
De 2e fiets hebben wij hier ook weer gekocht 😁

Edwin 09-07-2023

Een maand geleden 2 e-bikes gekocht bij Amslod. Een uit de voorraad daar kon ik gelijk op weg fietsen. De andere werd een week later keurig thuis gebracht.
De beloofde actieradius valt in de praktijk wat tegen. Waarschijnlijk alleen haalbaar bij minimale ondersteuning.
Een defect aan de slede van de accu werd na een telefoontje vlot aan huis verholpen. We zijn erg tevreden of het comfort, kwaliteit en gemak van de fietsen.

geen nummer maar een klant. 09-07-2023

De fiets gekocht bij Amslod in Rijswijk. Door problemen met mijn oude fiets is er voor gezorgd dat ik mijn nieuwe fiets de volgende dag af kon halen bij het distributiecentrum van Amslod. Dit is gelukt door kunst en vliegwerk van de verkoper. Perfecte service.

Jan Boender 07-07-2023

Hallo, m'n vrouw en ik waren op zoek naar e-bikes en na wat IE-zoekwerk bij Amslod uitgekomen. via goede recensies etc.
In het expierience center Rotterdam op ons gemak wat e-bikes kunnen uitproberen na heldere uitleg.
Onze keuze viel op de Milton en Hedon mooie styling, ook wegens middenmotor die voelde net wat beter aan als model met voorwielmotor.
Nog wat korting en extra's erbij gekregen de service was duidelijk en prettig.
Op 25-5 j.l. de fietsen ontvangen. ook bezorging ging soepel. even wat instellingen en onderdelen op de juiste plek en testritje en de zaak was rond. Noot; een accu was door leverings problemen niet opgeladen, maar dat is te verhelpen.
Hebben de de e-bikes in vakantie goed kunnen testen, en heel tevreden over de werking van alle onderdelen, display zeer helder, schijfremmen werken heel fijn, remlicht, fietstassen makkelijk van de drager af te halen en weer vast klikken.
Alles bij elkaar echt een aanrader. ook verzekering en onderhoudspakket naar verhouding goed betaalbaar.

Tevreden klant.....

Marion 06-07-2023

Wij hebben onze fietsen nu 4 jaar.
De fiets van mijn man heeft vanaf het begin problemen gehad. De monteur aan huis doet zijn werk half of helemaal niet. Dit jaar klachten aan beide fietsen. Weer een monteur aan huis. Zo ook de laatste keer: de servicebeurt is niet goed gedaan( na een extra bezoek aan de winkel, waar nu ineens een servicepunt is), wordt dat bevestigd. Volgens de servicemonteur die onze fietsen opnieuw naloopt, is er niets gedaan tijdens de servicebeurt. Maar geen enkel begrip van Amslod, opnieuw betalen is de enige optie.
Voor ons nooit meer Amslod!

Beste Marion,

Dat lijkt mij niet de bedoeling.

Ik hoor graag of ik nog iets voor u kan betekenen. Zou u uw naam en adres willen sturen naar webcare@amslod.nl.

Bart Ploeg 03-07-2023

Misleidende prijsvermelding in de advertentie!!

Vrijdag 16 juni naar de Amslod vestiging in Vianen geweest voor 2 Venton E-LD-540 fietsen (2e voor de halve prijs) In de advertentie staat duidelijk: van €2599 voor €1999 (vanaf).
Bij navraag blijkt dat de €600 korting alleen geldt als je een Amslod E-bike inruilt, had er wel bij vermeld moeten worden!!
Maar wat schetste mijn verbazing, als ik 2 fietsen zonder inruil zou nemen, wordt eerst de 1e fiets verhoogd naar €2999 (schijnt de €400 korting van Amslod te zijn) en de 2e fiets wordt dan €1499 (50% korting)?? Totaal €4498!!
Dacht toen ik er naar toe ging dat het mij €2599 + €1299 zou gaan kosten, dus totaal €3898!

De keuze voor dit model was genomen n.a.v. een kennis van mij, die begin mei ook 2 Venton's had aangeschaft met de Moederdagaktie, hij kreeg toen €800 korting, echter moest hij wel €5598 betalen, toen was een Venton E-LD-540 nog €3199 per stuk???

PS Ik werd wel keurig en vriendelijk geholpen door de medewerker, deze verwijt ik dus helemaal niks,
maar wel Amslod met zijn vreemde manier van aanprijzen van hun assortiment, ik noem dit pure misleiding!!

Naschrift:

Sinds kort is de advertentie als volgt aangepast,

Nu is de Venton ineens €2999, was op 16 juni nog €2599 en in mei (moederdagactie was deze nog €3199)
Bizarre prijsontwikkelingen bij Amslod in een tijdsbestek van een maand !!

Eddi 10-06-2023

Slechte service . Garantie gevallen laten weken op zich wachten. Scgermpjes met vocht achter het scherm willen ze niets aan doen. Terwijl je niets meer zirt. Zeer slechte service. Neem een rechtbijstand verzekering die heb je nodig bij Amslod

Beste Eddi,

Dat klink niet goed.

Ik hoor graag of ik nog wat voor u kan betekenen. Zou u uw naam en adres willen sturen naar webcare@amslod.nl.

P. van Houten 06-06-2023

Overweegt u een AMSLOD fiets te kopen? Dit is wat ik hiermee ervaren heb.

In eerste instantie trapte ik in een aanbieding die ze hadden: je kon je ouwe fiets gunstig inruilen en de prijs van een nieuwe fiets was ook niet zo hoog. Dat er geen winkel in de buurt is en er een busje aan huis komt neem je voor lief. Stom want achteraf wordt dat erg duur, als namelijk dat busje later voor onderhoud of reparatie teugkomt betaal je de voorrijkosten daarvan. En met een lekke band naar de lokale fietsenmaker met een AMSLOD werkt niet, ze helpen je gewoon niet.
Mijn jaarlijks onderhoud heb ik toch bij een goedwillende fietsenmaker kunnen laten doen, omdat ik een keer een kapotte rem had en het AMSLOD busje bestelde, maar die kwam pas twee weken later!! ( zolang geen fiets dus) en er moesten voorrijkosten betaald worden. Daarom: koop bij een fietsenmaker in de buurt!!

Mijn AMSLOD fiets fietst redelijk goed, dat wel, maar van begin af aan verwonderde ik me erover dat de accu zo snel leeg was. Eerst gaf ik de redelijk korte ritjes daarvan de schuld, maar later bleek dat bij lange ritten ook zo te zijn. Ik fiets met de een na lichtste ondersteuningsstand nog geen 50 km. en vaak houdt het bij 40 km. al op. Misschien een maandagmorgenaccu want ik heb ooit mensen gesproken die wel 80 km. konden fietsen op dezelfde ondersteuningsstand.

Ik klaag bij AMSLOD. Dit is duidelijk binnen de garantie termijn. Er komt een monteur in een busje, zonder doormeetapparatuur, die kijkt even naar de info van de batterijen en zegt dat de accu goed is. Deze standen zijn momentopnames en tonen echter niet hoe snel de accu leegloopt. Dit probleem is binnen de garantie periode tweemaal gemeld.

Hierbij blijkt meteen waarom AMSLOD zo goedkoop is: ze gebruiken BAFANG spullen en dat is chinees spul en dan ook van B-kwaliteit.

Vervolgens belde iemand van AMSLOD voor een tevredenheidsonderzoek waarbij ik aangaf dat de accu niet goed was en omgeruild moest worden. Hij zou erop terug komen, hier verder niets mee van vernomen.
Terwijl AMSLOD dit ontkent, is mijn probleem binnen de garantie periode tweemaal doorgegeven!

Nadat ik nu ergens een review had geschreven namen ze contact op of ze het konden oplossen. Er kon een monteur met een busje een misschien deze keer wél met doormeetapparatuur komen, de rekening hiervan komt bij mij te liggen of ik kan een nieuwe accu kopen voor bijna 500 euro.

Mijn advies: spaar even door en koop een fiets bij de fietsenmaker op de hoek. Dan krijg je allicht betere service en heb je een vele betere fiets dan bij AMSLOD.

Prettig geholpen 28-05-2023

Voor het eerst een Amslod Wellington MRX-600 e-bike aangeschaft bij het filiaal in Meppel. Een zeer vriendelijke ontvangst aldaar. Na wat rondgekeken te hebben, werd uiteindelijk een proefrit aangeboden. Bij terugkomst goed advies gehad over allerlei zaken, en uiteindelijk besloten deze fiets te nemen. Nou ik kan echt iedereen Amslos van harte aanbevelen. Echt mooi afgewerkte, degelijke, sterke fietsen. En uiteindelijk keurig thuis bezorgd. Een echte aanrader voor iedereen.

SW 22-05-2023

Fiets gekocht in 2020. Toen heel blij mee. Inmiddels 2 keer de ketting “versleten”.Hierover gebeld en dan krijg je een duidelijk kort antwoord.: sorry geen garantie. Er kan wel iemand komen hoor maar dan zelf betalen werd er gezegd, op een niet vriendelijke manier. Toen ik zei binnen 3 jaar 2 keer de ketting versleten is wel bijzonder, wat hier aan te doen? Kreeg ik als antwoord dat ik gewoon pech heb. En de kosten nu voor mezelf zijn . Ik was echt verbaasd. We dachten erover om nog een fiets aan te schaffen maar ik kies niet meer voor Amslod.

Beste SW,

Dat klink niet goed.

Jan 21-05-2023

Wij hebben nu 3,5 jaar een Amslod fiets, waarbij we wel wat pech hebben gehad met de fiets.
Tijdens het fietsen wordt er een foutcode aangegeven waardoor je vrijwel niet meer kunt fietsen.
Dus even afstappen, display resetten en daarna werkte het weer, dit gebeurde ongeveer 1 keer per maand.
Deze mankementen gemeld tijdens het onderhoud aan de fiets.
Na 3 jaar en 2 maanden staat hij continu op storing. Contact opgenomen met Amslod en die zeggen een nieuwe motor, die kost € 650,-- exclusief het plaatsen van de motor. Geen enkele coulance, keihard betalen of geen fiets.
De garantie van de motor van toen nog 3 jaar, maar ik voel me wel genaaid, dus de volgende fiets zal waarschijnlijk geen Amslod worden.

Beste SW,

Thijs Jippes 29-04-2023

Wij werden prima thuis geadviseerd en we hebben 2 fietsen aangeschaft.
Toen er een defect was werd dit vlot verholpen en ivm eventuele schade aan de accu kregen we een nieuwe accu thuisgestuurd.
Tevreden klanten!

P. Coenders 17-04-2023

Eind november een mooie E-bike van Amslod uitgezocht bij de winkel in Nijmegen.
De verkoper heeft mij prima geholpen en na wat fietsen getest te hebben is de keuze gevallen op de
Amslod Venton LRX-600 Zwart / 7Speed / 600WH .
Na een week is de fiets netjes thuisbezorgd en rijklaar gemaakt door de chauffeur.
Ik heb de fiets alleen voor het woon/werk verkeer dus voor de eerste service beurt heb ik een paar maanden de fiets rustig kunnen testen.
De fiets trapt lekker licht in de ECO stand en de zit is meer dan comfortabel. Met een volle accu rij ik gemiddeld 80 km hier in het heuvelachtige Nijmegen. Dit is best redelijk met mijn gewicht.
Ook het schakelen, remmen en verlichting is allemaal prima.
De fiets heeft nu (april) na 300km de eerste service beurt gehad.
Dit in de nieuwe werkplaats bij de winkel in Nijmegen. Hier kan je ook terecht voor alle vragen en kleine problemen met je Amslod. Wel zo makkelijk. Ik kan deze fiets op dit moment iedereen aanraden.

Frans 14-04-2023

Vorig jaar september 2 fietsen aangeschaft. Bij een van de fietsen even wat aanloop problemen, die vakkundig werden opgelost door de manager van het servicepunt Heerhugowaard. Ook onze eerste echte servicebeurt (totaal 3 x ) perfect verlopen. De eerste kilometers zitten er al op, probleemloos!!
Al met al een uitstekende investering bij een organisatie die service hoog in het vaandel heeft staan, vooral voor ons Heerhugowaard!!!

RonS 21-03-2023

Fiets zelf is oke maar als je beroep doet op de garantie (motor valt soms uit) geeft Amslod geen thuis. Ik ga volgende keer weer gewoon naar de lokale fietsenmaker.
Klaarblijkelijk heeft Amslod een garantie tot uit de vrachtwagen en daarna zoek je het maar uit
SLECHT!!

Beste RonS,

Robbi 18-03-2023

Zeer slechte ervaring mee. Na 10 maanden en slechts 250 km zat er al speling op het balhoofd en liep de ketting aan op het achterwiel. Dit viel niet onder de premium garantie. Amslod claimde dat het een verslijtbaar onderdeel was. De monteur zelf sprak van constructiefout Spijt van aankoop. Het gaat het om de Amslod Eton md600 van 3880 euro!!

Beste Robbi,

Jan 11-03-2023

Electronisch storing op display binnen de kortste keren verholpen, verder prima fietsen mijn vrouw en ik zelf zijn vol lof over deze fietsen met een prima bereik!

Bert 09-03-2023

Ik werd in de winkel (Cruquius) echt heel goed en deskundig geholpen. Alleen in de eerste prijsopgave was een klein foutje geslopen :-)

Bert Waijer 17-02-2023

ik ben tevreden over deze winkel/shop. Je wordt er goed behandeld, vriendelijke medewerker, goede service

John Mebius 15-02-2023

Ik ben geweldig geholpen. Hele fijne manier van zaken doen. Goede prijs voor een geweldige fiets. De levering was heel snel en helemaal volgens verwachting. Zeker een aanrader voor iedereen die aan de aanschaf van een elektrische fiets denkt.
Ik fiets bijna dagelijks en heb bijzonder veel plezier aan de Amslod Hilton. ik zou niet meer zonder willen.