Philips HD4686 - reviews

Gebruiksgemak
Vormgeving
Duurzaamheid
Score:

Een mooie waterkoker met handige temperatuurinstelling.

Na een aantal jaren gebruik reageerde de waterkoker echter niet meer goed. Naast een probleem dat de waterkoker kan gaan lekken bleek bij mij een onderdeeltje van de elektronica vervangen te moeten worden.

Bij mij is het volgende gebeurd:
– Eerst sloeg de waterkoker af voordat de 100 graden bereikt was,
– Daarna piepte hij niet meer,
– Daarna verwarmde hij het water maar tot ongeveer 60/80 graden op.

De symptomen werden veroorzaakt door een kapotte condensator. Zie volgende oplossing:

Bovenstaande oplossing heeft perfect gewerkt! Het vervangen van de condensator heeft het probleem opgelost.

Hierdoor blijft de waterkoker weer doorkoken tot 100 graden en piept wanneer hij klaar is.

Het loshalen van de hele waterkoker en alle onderdelen is een aardige klus en je hebt een soldeerbout nodig om het onderdeeltje te vervangen. De condensator kostte €3,50 bij een lokale elektronica winkel.

Voor het probleem met lekker verwijs ik je door naar de volgende site:

Score:

Na 4 jaar defect; heb de W_koker elke 3 mnd ontkalkt (3 eier dopjes azijn en vullen tot max; temp op 80 , kalk zeefje er uit trekken en helemaal onderdompelen: een nachtje laten staan)
Dankzij de tip van Rib Curl weer gerepareerd; Bedankt. Zijn tweede leven gaat nu in!

Score:

Een mooie en handige waterkoker. Helaas net als iedereen hetzelfde probleem van lekken na ca 1,5 jaar (afhankelijk van de hardheid van het water)
Het probleem ontstaat door kalkafzetting op de silicone afdichtingsring tussen de behuizing en de bodem.
Dit probleem is redelijk gemakkelijk te verhelpen door de bodem te verwijderen om de afdichtingsring te reinigen.

- Verwijder de drie torx-schroefjes uit de bodem (vervelende kleine maat torx 8)

- Haal de zwarte bodem los. Hier is een niet al te grote, platte schroevendraaier voor nodig en 6 spijkers van ca 2cm lang en niet te dik. De bodem is volledig schadevrij los te halen. In de bodem is door rechthoekige uitsparingen in de rand het rode binnenwerk van de koker zichtbaar. Steek in het eerste gat naast het handvat een platte schroevendraaier en beweeg deze een beetje naar buiten. Tussen de zwarte bodem en de zwarte kokerbehuizing is nu een kleine kier zichtbaar waar een spijker tussen gezet kan worden. Hiermee druk je een weerhaakje naar binnen en fixeer je deze door de spijker er tussen te zetten. Doe dit voor de 6 bredere rechthoekige uitsparingen rondom en de bodem springt los.

- De bedrading kan niet los, deze is geknepen. Wees daar voorzichtig mee. Van binnenuit kan de hele bodem van de koker nu naar buiten geduwd worden, met element en al.

- Verwijder de losse, witte siliconering rondom de RVS bodem (let op de montagerichting) en reinig deze met schoonmaakazijn. Ook de binnenkant van de koker en de RVS bodem goed schoonmaken.

- Ring weer terug monteren, heel lichtjes invetten met een drupje zonnebloemolie en het geheel weer terug schuiven in de koker.

- Bodem terug klikken, schroefjes terug draaien.

Hij kan er weer ca 1,5 tegenaan om vervolgens opnieuw gereinigd te worden.

Succes!

6,7

Wij sluiten ons helaas aan bij de voorgaande reviews.
Een mooie waterkoker om te zien en ideaal in gebruik (zeker voor babyflesjes!!), maar helaas na 2 jaar begint hij te lekken. De waterkoker is niet goedkoop en ik vind ook dat prijs/kwaliteit om deze reden niet in verhouding staat.
Wij hebben bewust van dezelfde serie het koffie-apparaat gekocht, dat vonden we mooi, en balen er dus stevig van dat deze waterkoker het zo snel opgeeft.
Wat ik van anderen lees over de service van Philips, 10%korting in de onlineshop, vind ik een matige reactie.
De tip van Ripcurl gaan we zeker proberen, dank je wel!

6,3

Na twee jaar is de waterkoker helaas gaan lekken. Daarna heeft hij het nog even uitgehouden, maar nu is de lekkage zo erg dat hij 'kapot' verklaard is. Erg jammer omdat het een mooie waterkoker is en bovendien niet goedkoop. Van Philips 10% korting aangeboden gekregen om een nieuwe te kopen via online-shop.

Score:

Opvallend: ook mijn Philips waterkoker ging stuk kort na de twee jaar garantieperiode. Was niet meer te herstellen, dus het hele apparaat kon weggegooid worden. Zonde van zo'n duur apparaat. Nu een andere gekocht, uiteraard van een ander merk. Geen Philips meer, want is wel duur maar niet duurzaam.

5,7

Mooie waterkoker. Ook handig in gebruik. Verder geen problemen, maar nu na 3 jaar en vier maanden lekt de waterkoker. Geen garantie en geen coulance via Philips zelf. Ik mag een andere waterkoker uitzoeken met 10% korting. Het was een dure waterkoker daar mag je toch van verwachten dat hij zeker 5 jaar meegaat?

3,7

De waterkoker heeft het welgeteld 25 maanden volgehouden en is nu volledig kapot. Met name van een waterkoker voor die prijs verwacht je een beduidend langere levensduur!

5,7

En ook bij mij is de waterkoker na iets meer dan twee jaar kapot gegaan. Twee jaar geleden met Sinterklaas gekregen en nu dus ter ziele. Het lijkt of de de waterkoker geen contact meer maakt, je hoort een gelijkmatig tikken en daar blijft het bij. Terug naar de winkel wat hier gesuggereerd wordt is geen optie, hij is nl. via de ING winkel aangeschaft en daar kun je niet terecht. Probleem is dat ik een broodrooster heb uit dezelfde serie en daarom de bijpassende waterkoker een mooi geheel was. Het product is (op 1 winkel na) nergens meer te verkrijgen wordt dan ook waarschijnlijk niet meer geproduceerd. Wordt nog een moeilijke keuze of ik deze waterkoker weer aan ga schaffen want twee jaar vind ik echt een te korte gebruiksperiode!

5,7

Net buiten de garantieperiode ging deze toch best dure waterkoker bij mij stuk. Erg jammer want qua design en mogelijkheden was ik er erg content mee. Waterkoker kijkt ergens kortsluiting te maken, lekkage? Hij had al af en toe kuren omdat het akoestisch signaal (dat het water gekookt heeft) het soms wel en dan weer niet deed. Einde oefening met deze waterkoker, ga toch maar eens op een ander merk over.

Score:

Gelukkig is het een Philips, want de garantie wordt keurig nageleefd. Na ruim 1 jaar vrij intensief gebruik (het is een ideale waterkoker als je bijvoorbeeld een baby hebt en tot 40 graden wilt opwarmen) slaat het apparaat af voordat het water op temperatuur is. Mag natuurlijk niet zo snel kapot gaan.

4,7

De waterkoker begon na een maand te lekken waarna ik via de omruil service van Philips een nieuwe kreeg. Deze heeft het een jaar volgehouden. Nu slaat hij niet meer automatisch af. Levensgevaarlijk! Krijg nu geen nieuwe meer omdat de garantie verlopen is.Pech, geen Philips meer!

6,7

Ik had deze waterkoker gekocht, samen met bijbehorende koffiezetapparaat. De waterkoker is na 2 jaar gaan lekken. Toen een ander model philips waterkoker gekocht, die is nu ook gaan lekken. Philips is waardeloos als het om waterkokers gaat!

Score:

Omdat ik het zo'n handig apparaat en mooi vind.. Tot 3x toe nieuw gekocht. Elke keer gaan ze ietsjes langer dan 2 jaar mee.

Nr. 1 begon spontaan te lekken van de onderkant. Helaas garantie verlopen. Ongeveer 1,5 jaar gebruikt.
Nr. 2 werkte het bedieningspaneel niet meer van. Bleef koken, temparatuur niet meer instelbaar.. Soms spontaan uitzichzelf aan. Net iets langer dan 2 jaar gebruikt.
Nr. 3 wederom als 1e lek van de onderkant. Ik had water in de koker gelaten. Dacht makkelijk 's morgens alleen op knopje drukken voor thee.. Al het water eruit gelopen. Een natte bende op het aanrecht.
Plus al een tijdje dat het bedieningpaneel niet altijd meer werkt. Ook net iets langer dan 2 jaar gebruikt.

Helaas dus geen garantie meer op. Wel regelmatig ontkalkt etc. En werd ongeveer 4 of 5 x op een dag gebruikt.

Ga echt nu een andere model kopen... Dan maar minder mooi.

Score:

waterkoker al 5 jaar in gebruik nooit problemen gehad. Toch weer een nieuwe gekocht want na 5 jaar dagelijks gebruik kan er slijtage optreden en dat willen wij niet afwachten. Heel tevreden maar met de nieuwe waterkoker moeten wij het afwachten natuurlijk.

Score:

2 jaar oud, nu al een aantal keer geconstateerd dat de waterkoker spontaan aan gaat.
Zit je rustig op de bank, gaat de waterkoker ineens aan, zonder dat deze op ( keep warm ) staat.
Ik ga vandaag nog een andere kopen, dit gaat geen philips meer worden.

6,7

Ik ging voor het design, ik vind hem echt prachtig! Hij heeft het ook altijd goed gedaan, niets op aan te merken. Ik heb hem regelmatig ontkalkt. Nu lekt hij ineens na 2,5 jaar. Ik was van plan om dezelfde weer te kopen. Maar nu lees ik dat hij bij iedereen na verloop van tijd gaat lekken! Dus ga nu toch maar voor een ander merk kiezen.

Score:

Leuk apparaat, temperatuur regeling werkt goed en brengt water snel aan de kook. En ook deze is nu lek. Designfoutje ?

5,7

Mooi apparaat werkt prima, een beetje veel lawaai dat wel. Maar erg vevelend is dat hij bij mij ook na twee jaar en 3 maanden ging lekken. Mijn Advies NIET kopen dus

6,3

Mensen koop deze waterkoker niet.........na ongeveer 2 jaar gaat hij lekken en electronica gaat meestal stuk. Zeer slecht product voor een bedrijf als philips.......dit apparaat is niet goed getest door philips anders was het zeker niet op de markt gekomen.

Bert Jansen

+ Toon meer reviews
Prijzen

Er zijn geen prijzen beschikbaar voor dit product. Zie hieronder de alternatieven of klik hier voor een volledige lijst.

Alternatieven voor de Philips HD4686