Sony Walkman B NWZ-B172F

Review type:

Gemiddelde beoordeling

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Sony Walkman B NWZ-B172F op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Help anderen en geef jouw mening over dit product. We verloten iedere maand onder alle reviewers 2 x € 250,-.

8,0

Schrijf een review

Echte reviews van echte gebruikers, door ons gecontroleerd op betrouwbaarheid.

Princeke 06-03-2014
  • Product afgelopen week in bezit
Geschreven voor: Sony Walkman B NWZ-B172F

Algemene score

8,0
Nadat mijn oude mp3-speler dringend aan vervanging toe was deze aangeschaft.

Laat me beginnen met enkele minpunten:
Buiten enkele korte Nederlandstalige regeltjes is er geen Nederlandstalige handleiding bijgevoegd. Via de op de mp3-speler bijgevoegde software kan je wel een soort programmaatje installeren waarbij je na het installeren en activeren een aantal links te zien krijgt voor meer info alsook een Nederlandstalige gebruikshandleiding over je mp3-speler, ergens op een website van Sony. Bij het installeren van het programma kan je kiezen voor een Nederlandstalige versie. Super zal je zeggen alleen blijkt na het installeren dat je toch terug met een Engelstalige versie zit opgezadeld. Kortom: zonder de online gebruikshandleiding heb je maar weinig Nederlandstalige hulp of uitleg. Ook de speler op zich kan je niet in het Nederlands instellen.
Verder is het doosje waarin je mp3-speler is verpakt niet echt geschikt om na het uitpakken te hergebruiken om je mp3-speler in op te bergen.
Een laatste negatief puntje is dat de oortjes bij het beluisteren van muziek op het hoogste niveau niet echt helder klinken. Uit mijn rechter oortje klinkt soms een geluid alsof er ergens een kortsluiting in het oortje zit. Toch wel jammer voor een product dat niet van de goedkoopste is! Met andere oortjes van een ander merk heb ik dit probleem gelukkig niet alleen jammer dat ik deze dus extra moet bijkopen.

Dan de positieve punten:
Een uiterst compact toestelletje waarbij je, ondanks het gebrek aan een Nederlandstalige handleiding, toch heel snel mee weg kan; iemand die een beetje gewoon is om met (keuze-)menuutjes te werken, zoals bvb bij een tv-toestel, zal ook hier snel zijn weg in vinden.
Je hebt plaats voor ongeveer 400 liedjes die je ook nog eens kan onderverdelen in aparte mapjes (bvb per artiest).
Verder kan je ook via de equalizerfunctie meerdere muzikale stijlen kiezen (o.a. pop, jazz, ...) en heb je zonder de equalizer ook de mogelijkheid om met één simpele knop een extra bass toe te voegen aan je muziek.
Het 'home-' (of start-)menu is makkelijk in gebruik en is ook makkelijk op te vragen met de aparte knop aan de zijkant van de mp3-speler. Verder is er ook de mogelijkheid om je mp3-speler als het ware te blokkeren met een aparte 'hold'-knop; ideaal voor iemand die naar de mp3-speler aan het luisteren is en hem bvb in zijn broekzak steekt. Onder normale omstandigheden kan je door het contact met je broekzak of bvb je autosleutels een mp3-speler ongewenst bedienen maar door deze 'hold'-knop kan je alle andere knoppen blokkeren zodat er geen onverwachte bedieningen kunnen gebeuren. Nadeel is wel door de kleine bedieningsknoppen dat je deze niet altijd heel snel terug kan afzetten als je bvb plots iemand tegenkomt die je wil aanspreken. Zo had ik vandaag bvb wel eventjes tijd nodig om de 'hold'-knop uit te zetten tijdens het fietsen met handschoenen aan.
De bevestigingsclip om de mp3-speler aan je kleding of een rugzak te bevestigen is steeds makkelijk te bevestigen en te verwijderen wat wel handig is als je de mp3-speler de ene keer wil vastklikken en de andere keer in een zak wil steken.
Ook handig is dat je de mogelijkheid hebt om je mp3-speler te gebruiken (tijdens het afspelen) als een extra lichtje in het donker. Niet dat het zoveel licht geeft maar toch, in echt donkere situaties is elk licht om je zichtbaar te maken tegenover andere weggebruikers nuttig en aangewezen.
Dan is er nog de radio: tot mijn verbazing heeft deze kleine mp3-speler een echt wel goede ontvangst van radiozenders. 30 radiozenders kan je heel makkelijk manueel vastleggen of gewoon automatisch door de radiofrequenties te laten scannen. Elke radiozender die de speler tegenkomt wordt dan op één van de 30 opslagmogelijkheden vastgelegd. Verwijderen of toevoegen van nieuwe zenders is heel eenvoudig en snel mogelijk.
De mogelijkheid om eigen gesproken berichten op te nemen en te beluisteren heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Om af te sluiten toch nog een negatief puntje: de mp3-speler is enkel op te laden via een usb-poort op je pc die uiteraard ook moet blijven opstaan tijdens het opladen. Na 3 minuten opladen kan je al 90 minuten genieten van deze mp3-speler, voor een volledige oplaadbeurt heb je wel 70 minuten nodig. Verbazend is wel dat de mp3-speler nadat hij volledig was opgeladen en van de usb-poort was verwijderd en daarna terug werd aangesloten direct opnieuw enkele minuten verder kon opgeladen worden. Zou de batterij dan echt zo snel capaciteit verliezen? Is toch wel raar! Ook heb ik mijn twijfels of de beschermdop over de USB-aansluiting na verloop van tijd of tijdens langdurig gebruik niet zal loskomen en verloren gaan.

Kort samengevat: een degelijk toestel waar je veel plezier kan aan beleven maar waar je voor deze prijs toch wel wat meer (service) van zou mogen verwachten.

Review criteria:

Goed