Humax IHDR-5200C

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 128 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Humax IHDR-5200C op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

dick3000 27-06-2012
Geschreven voor: Humax IHDR-5200C

Handige timerinstelling en ook de dubbeltuner voldoet uitstekend. Beeldkwaliteit is goed.
Minpunt vind ik de gereserveerse ruimt op de harddisk, ik gebruik hem alleen maar om tv programma's op te nemen en na het kijken weer te wissen. Nu kan ik zowat een kwart van de schijf niet benutten. Ik weet dat er een deel voor foto's en muziek gereserveerd is maar toen ik er 10gb aan foto's opgezet had was toch de beschikbare ruimte voor tv opnamen daarmee evenveel afgenomen. 60gb van de gereserveerde ruimte is blijk voor de besturing maar dan nog kan ik me niet voor stellen dat de besturing zo groot is, ik bedoel maar dan zou het meer zijn dan 10 PC's. Hopelijk kan iemand me wat wijzer maken, alvast bedankt.

Joop120 08-07-2012

Bedankt Gerard, voor de duidelijke aanvulling,
Joop

koopman4 01-07-2012

Ik vermoed dat je waarschijnlijk de verkeerde optie gekozen hebt.
Bij het selecteren van Media moet je op de Gele knop van de afstandsbediening drukken en dan voor Foto of Muziek kiezen.
Het best is d.m.v. USB poort voor en een USB stick dit soort bestanden naar de desbetreffende partitie te kopieren.

60 GB is i.d. voor de meeste Humax PVR bezitters aan de grootte kant, er is al op de Ziggo forums over gesproken, maar ik denk dat dit niet te veranderen valt in een Firmware Update, het zit waarschijnlijk in de Chip meegebakken.
Maar vraag het eens aan Quantis-Humax (085-5000401).
Laat je even weten wat zij vertelden.

Gerard.

koopman4 01-07-2012

@ Joop,
Even duidelijker Joop, 386 GB is voor Video, 60 GB voor Muziek en Foto's en 10 GB voor de Time-Shift.
Ovrige ruimte is nodig geweest om te formateren naar EXT3 zodat grootte films in HD vaak 6 GB weggeschreven kunnen worden.

Gerard.

Joop120 01-07-2012

Klopt niet helemaal wat je zegt.
500 GB is een mooi en rond getal, maar in werkelijkheid (ook op je computer) is dat ongeveer 465 GB.
Hij reserveert ook 2 uur ruimte, die hij gebruikt tijdens live kijken. Zodat je timeshift kan gebruiken. Als je van zender wisselt, dan begint dit steeds weer bij 0.
En hij heeft ook ruimte gereserveerd voor video ondemand kijken en zo.
Helaas ken je dit niet zelf indelen.

P.S. heb je ook de laatste update erop gezet?

Joop