Siemens TC86503 - Reviews

filterzetter
Soorten koffie
koffie
Ingebouwd display

Beoordeling op basis van 34 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

bakjeleut 03-03-2015 Product kwartaal in bezit

Dit apparaat koos ik omdat hij als een van de weinige alle opties heeft die ik graag zie bij een koffiezetapparaat.
Ik gebruik hem nu enkele maanden en het is gewoon een fijn ding. Ook ziet hij er mooi uit. Er is 1 ding waar ik nog steeds goed op moet letten: Ik was gewend om de kan te gebruiken om het reservoir te vullen. Bij deze kun je het reservoir er afpakken en zo onder de kraan houden. Wat mij dus een paar keer is gebeurd, en nog wel es zal gebeuren, is dat er nog een beetje koffie van een eerdere keer in de pot zit, omdat je net geen tijd of zin meer had in het tweede bakkie. Bij een glazen pot zie je dat natuurlijk maar bij deze niet. Apparaat schakelt zichzelf uit dus heb je na het zetten er geen omkijken meer naar. Ga je dan (je weet wel, even gauw)verse koffie zetten dan loopt die dus gezellig op de koffie die nog in de pot zit. En dan heb je dus niet erg warme koffie. Ik denk dat meerder mensen dit wel hebben omdat ik af en toe lees over niet echt warme koffie. Gewoon aanwennen voor het zetten de pot even om te spoelen en dan is de koffie echt gewoon goed warm en blijft ong een uurtje warm.

Anoniem 22-02-2015 Product half jaar in bezit

6,4
Het is een mooi apparaat echter de kan lekt behoorlijk hetgeen veel ergernis geeft. Hij lekt zowel vanuit de handgreep als de naden. Helaas niet dezelfde goede kwaliteit als de Porsche die ik hiervoor had. Geen aanrader.

esperer 28-02-2015

Nou nou nou,ik had dit koffiezetapparaat bijna terug gebracht naa deze en andere review te lezen over de slechte lekkende thermoskan.
Met een lichte spanning toch opengemaakt en meteen koffie gezet,en de volle pot omgekeerd, wat blijkt hij lekt niet
We zijn daar blij mee,de koffie geproefd en heeft een lekkere smaak en is goed warm...ik ben blij,,,,

Marie-Antoinette-01 23-05-2014 Product half jaar in bezit

Mooi en goed apparaat. Alleen één ergenis: als de koffie is gezet, blijkt bij het inschenken dat er water is gelekt.
Nog niet kunnen vaststellen waar dit vandaan komt.
Is deze klacht herkenbaar?

Marie-Antoinette-01 10-09-2014

Inmiddels ontdekt waar het water vandaan komt.
Het blijkt dat bij het afwassen van de kan er water loopt in het handvat. Aan de onderzijde ervan is een kleine opening waardoor het water op de rand en het afzetplaatje van de kan loopt.
Wellicht een tip voor de fabrikant om hier iets aan te doen.
Over de werking van het apparaat nog steeds tevreden.

Johanvandermeer 29-01-2014 Product kwartaal in bezit

2,2
Wat een tegenvaller dit Siemens koffiezet apparaat.
Na 1 week kon de deksel van de thermoskan niet meer open en moesten we het hele apparaat terugsturen!?
Na een aantal weken hadden wij het apparaat terug met een nieuwe kan.
We hebben nu het probleem dat de koffie binnen een half uur lauw wordt. Al na 10 minuten kan je merken dat de koffie niet zo heet is als het zou moeten zijn, en treed er smaakverlies op. Ik voel warme lucht uit de opening van de kan komen, dit gebeurd als de kan onder het filter staat en ook als ik de kan er onder vandaan heb gehaald.
Voorspoelen met heet water doen we al maar helpt niet.
Als we de kan onderste boven houden komt er koffie uit. Dit zou afgesloten moeten zijn.
Jammer!
Wellicht zal ik nogmaals Siemens klantenservice raadplegen en dan verslag doen over de geboden oplossing en of dit heeft geholpen.

Mr Arnoud 03-01-2014 Product maand in bezit

Intro:
Ik was op zoek naar een koffiezetapparaat met thermoskan.
Mijn oog was eerst gevallen op eentje van Philips, maar naar aanleiding van wat negatieve reviews vanwege de duurzaamheid ben ik verder gaan zoeken.

Ik kwam zo bij dit apparaat uit. Deze kost een paar tientjes meer, maar de reviews hier waren erg positief.

Vormgeving:
Op de foto oogt deze erg strak en de kwaliteit zou goed moeten zijn. In het echt ziet hij er een tikkie minder strak uit, zo is de tekst Siemens in het echt zwart en ook het bedieningspaneel is iets minder strak, maar al met al blijft het een mooi apparaat om te zien.

Duurzaamheid:
De gebruikte materialen voelen en ogen duurzaam. Of dit echt zo is weet ik natuurlijk pas na enkele jaren.

Gebruiksgemak:
Wat ik handig vind is dat je het water vult in los te halen maatbeker zodat je vrij nauwkeurig het water kan bijschenken. Bij ons voorgaande koffiezetapparaat moest het water direct in het apparaat worden gegoten.
Verder is het een simpel apparaat in gebruik. Je vult het filter met koffie, water in de maatbeker en je drukt op start. Na enkele minuten is de koffie klaar.

Mogelijkheden:
De mogelijkheden heb ik beoordeeld met een 8. Er zijn namelijk gewoonweg niet veel mogelijkheden, het is in feite gewoon een koffiezetapparaat zonder poespas. Het enige extraatje is klokje met ingebouwde timer. Zo kun je een tijdstip instellen waarop hij moet beginnen met koffiezetten, zodat je bijv. 's ochtends beneden komt en de koffie al gezet is.
Klinkt grappig, ik heb dit echter nog nooit gebruikt.

Smaak:
De smaak is naar mijn mening gewoon prima. Wanneer je de thermoskan van tevoren goed omspoelt met heet water blijft de koffie ook urenlang warm, ook wanneer je slechts voor 3 kopjes koffie zet. Het mooie van een koffiezetapparaat met thermoskan is dat de smaak ook niet minder wordt na al die tijd, alleen de temperatuur neemt langzaam af. Ook bespaart dit natuurlijk stroom omdat de kan niet warm gehouden hoeft te worden.

Conclusie:
Als je een ouderwets filter koffiezetapparaat zoekt met een strak design dan is deze Siemens de perfecte kandidaat!

Ebuebu 23-11-2013 Product maand in bezit

6,2
Koffie blijft niet lang warm, en de kan schenkt het laatste kopje niet goed uit.
Ik was een Siemens Porsche design gewend , maar deze valt me smerig tegen. Geen aanrader!

bendelahaye 03-06-2013 Product paar dagen in bezit

Het is een fantastisch koffiezet apparaat, het belangrijkste de koffie is "koffie"!! heerlijk, ook bij een kleine hoeveelheid. De koffie blijft lang goed en warm in de thermoskan. Eenvoudig schoonmaken en ook de timer is een "+" punt. Het ontkalken wordt ook aangegeven als de tijd daar is. Een mooie machine met heerlijke koffie!!

bendelahaye 21-09-2013

Na enkele maanden nog steeds enthousiast. Inmiddels ook ontkalkt wat eenvoudig is om te doen, Al met al een fijn apparaat!

BenN2 11-12-2012 Product maand in bezit

Heerlijk apparaat!
Het koffiezetapparaat heeft een mooie vormgeving van en voelt zeer degelijk aan. Hij zet erg snel een heerlijke kan hete koffie.

De kan opent makkelijk en schenkt zonder morsen in, echter door de onhandig gevormde binnenzijde van de kan moet je hem te ver kantelen om het laatste beetje koffie eruit te krijgen. Eigenlijk het enige minpuntje.

De kan isoleer zeer goed. Er komt praktisch geen warmte vanaf. Koude start, 5 kopjes gezet, na een half uur nog 78 graden. Mocht je weinig koffie zetten of het nog heter willen hebben en houden moet je even een paar kopjes water door het apparaat laten lopen en daarna je koffie zetten.
Doordat de koffiekan goed luchtdicht afsluit blijft die ook lang vers. Apparaat gaat daarbij automatisch uit en de kan je gewoon op tafel laten staan, wat erg prettig is.

Koffiezetapparaat is goed uit elkaar te halen om onderdelen te reinigen. Deksel van de koffiekan kan je verwijderen(kliksysteem) om makkelijker in de pot te borstelen. De losse koffiefilterhouder kan je in de vaatwasser doen > Doen om geen bittere koffie te krijgen!
Timer gebruik ik zelden maar werkt wel intuïtief. Ontkalken heb ik nog niet gedaan, maar de gebruiksaanwijzing is daar duidelijk over dus dat komt wel goed. Aanrader.

aknoetg 08-04-2013

Klinkt goed. Gebruiksaanwijzing voor ontkalken is ook eenvoudig, jammer alleen dat hij wekelijks aangeeft dat hij ontkalkt moet worden.

Borghs B 29-08-2017 Product paar dagen in bezit

Top voor 2/3 personen.

Ideaal apparaat voor 2 personen die met enkele uren verschil opstaan om te werken! Gemakkelijke bediening. Afneembaar waterreservoir. Thermos.

Bonomolaris 10-08-2017

Mooi en handig in gebruik

Erg handige timerfunctie en zet natuurlijk lekker koffie.
Pruttelt lekker na! Je hoort dat de koffie bijna klaar is!
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com/nl

Claudine 08-05-2017 Product paar dagen in bezit

Makkelijk in gebruik

Dit apparaat is zeer makkelijk in gebruik. Alles wijst zich vanzelf uit, zonder de gebruiksaanwijzing raad te plegen. De timer werkt perfect, de koffie is goed op temperatuur en de thermoskan kan je afsluiten zodat de koffie langer warm blijft. Dit had ik bij mijn oude apparaat niet!
Zeker een aanrader !!!!

Pluspunten

• Thermoskan kan je afsluiten
  • Perfecte temperatuur
  • Makkelijk in gebruik
  • Timer werkt perfect
  • Afneembare waterreservoir

Minpunten

• Maar 8 tassen koffie

MatthijsThijssen 04-04-2017

Koffie is goed, maar moet steeds ontkalken...

Wij hebben dit apparaat nog maar kort en de koffie is prima. Het Calc lampje gaat alleen branden terwijl wij een installatie hebben voor kalkvrij water. Hoe kan dat nou???
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com/nl

marcoboote 16-05-2015 Product jaar of meer in bezit

6,6
Het is een mooi apparaat om te zien, maar na paar jaar gebruik komen toch wat nadelen omhoog; pas bij paar bakjes is het warme koffie in de kan, tenzij je hem voorverwarmt. Verder functioneert het deksel vd kan al na een paar maanden niet bij inschenken, een paar keer de hele pot koffie over de tafel gehad. Verder kwam na 1 jaar gebruik ook de binnenlaag vd koffiekan in onze koffie, op 1 of andere manier gaat de soort tefallaag eraf en krijg je stukjes in je koffie, rede voor ons om een ander apparaat te kopen. Een positief punt is het goed ontkalken,wat hij mooi aangeeft na paar weken gebruik.

esperer 28-02-2015 Product paar dagen in bezit

Nadat ik hem gekocht had en de review gelezen had wilde ik hem eigenlijk terug brengen,toch heb ik met spanning de doos poen gemaakt en koffie gezet.
Hij had de koffie snel gezet een volle pot,ik heb de kan ondersteboven gehouden en lekte Nergens.
Na het proeven van deze koffie vondt ik hem lekker en goed warm.
Ik ben er eigelijk mee en hij is mooi van uiterlijk,staat erg sjiek op mij aanrecht,ben blij dat ik hem niet had omgeruild

Lindaa79 26-12-2014 Product maand in bezit

Ik had al de Sensor for Senses Waterkoker TC8650 die heel snel het water kookt (mijn oude waterkoker was héél langzaam en deze heel snel op 100% en de timer is heel fijn en staat heel mooi samen met het koffiezet apparaat zelfde design)
Dit is een mooi en snel koffiezet apparaat, het is makkelijk uitschenken, geen geknoei meer zoals bij mijn oude koffie zet apparaat. mooie thermoskan die nog verder open kan dan bij het uitschenken je kunt hem dus makkelijk schoonmaken of omspoelen. En samen met de Milk Twister van Senseo kan je er lekkere en vooral ook hete koffie / Capuccino mee maken.

Marcus Kingma 30-12-2013 Product paar weken in bezit

Een paar maanden geleden kocht ik voor nog geen 30 euro een naar mijns inziens goed apparaat met veel korting bij de BCC. Al snel kwam ik er achter waarom die korting was. Het apparaat sloeg vanzelf na een uur uit waardoor koffie koud werd en het doordruppelen duurde een eeuwigheid. Via kieskeurig zocht ik naar wat anders en kwam op de Siemens uit met veel goede reviews. Nu naar een paar weken kan ik dat alleen maar onderschrijven. Binnen 6 minuten heb je een volle kan koffie en als je de kan even voorverwarmd met warm water blijft het meer dan lang genoeg op warmte en betere smaak. Ook prettig dat je de kan gewoon even mee kan nemen naar je computer en niet steeds heen en weer hoeft te lopen. Tot nu toe zeer tevreden.

Naldie 10-12-2013 Product paar dagen in bezit

Goed apparaat zet snel koffie makkelijk afneembaar waterreservoir. Koffie blijft lang heet.Mooie vormgeving ben echt blij met deze aankoop echte aanrader !!!

Joe1979 21-12-2012 Product jaar of meer in bezit

nu een jaar in bezit:
simpel en mooi vormgegeven apparaat, handig het afneembaar waterreservoir en de warmhoudkan. Scheelt volgens mij een hoop in energiekosten en de vraag als je van huis af gaat: heb ik het koffiezetapparaat uitgedaan? Dit doet die namelijk zelf.
Ook lekker koffie natuurlijk.
Verder met het knopje "calc" geeft die aan dat die ontkalkt moet worden.

Lastige is wel dat er altijd wel een beetje in de kan achterblijft, maar ik spoel hem altijd even na.

stevie10 19-08-2012 Product paar weken in bezit

Ik vind het een mooi apparaat, afneembaar waterreservoir makkelijk schoon houden. Het belangrijkste is dat de koffie is HEET en smaakvol.
Ik ben er erg blij mee.

Mielie 24-08-2012

Kreeg hem gisteren en het lampje calc brandde direct. Is dat normaal?

ans10 28-07-2012 Product paar weken in bezit

mooi apparaat, makkelijk in gebruik, warme koffie, tijdklok makkelijk in te stellen, afneembaar reservoir is ook erg makkelijk geen geknoei op je aanrecht ook een mooie vormgeving, net een paar weken in bezit maar bevalt tot nu toe erg goed