Panasonic Lumix DMC-FZ2000 zwart

Filmen in full-HD
Filmen in 4K Ultra-HD
Optische zoom
20 x optische zoom

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 26 reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic Lumix DMC-FZ2000 zwart op Kieskeurig.be.

8,9

Kneom 14-08-2017

Geweldige camera

Geschreven voor: Panasonic Lumix DMC-FZ2000 zwart

Hiervoor een Panasonic FZ1000 gehad en was daar al zeer tevreden over. De FZ2000 is wat mij betreft nog een stapje hoger. Doet niet of nauwelijks onder voor de spiegelreflexen die ik heb gehad. De handzaamheid van 1 camera met een geweldig zoombereik en een geweldige beeldkwaliteit maakt deze camera bij uitstek geschikt voor onder andere de reisfotografie waar ik hem voor gebruik.

Pluspunten

• groot zoombereik
  • beeldkwaliteit
  • kwaliteit zoeker en display
  • instelmogelijkheden

Minpunten

• vooralsnog geen

Ellen 15-08-2017

Een topper deze Panasonic FZ2000

Geschreven voor: Panasonic Lumix DMC-FZ2000 zwart

De camera ligt fijn in de hand en voelt stevig aan. Het volledig draaibare kantelbare Touchscreen is solide en via het Touchscreen kan je ook de foto maken. Door de 1 inch sensor is er voldoende licht voor de grote Leica zoomlens. Een plezier om met deze mooie zoomlens te werken zonder de objecten te hoeven wisselen. De FZ2000 werkt snel mits je SDXC 'UHS-I card U3 gebruikt.
En de snelle card heb je zeker nodig voor het filmen. Filmkwaliteit is goed. Heb geen pauze (voor onderbrekening film) kunnen ontdekken. Fotokwaliteit ben ik zeer tevreden over. Scherpe foto's, mooi van kleur. In de automaat stand makkelijk om mee te fototgraferen en uitstekend resultaat. Ik ben meer van de P stand en andere programma's. Dan is het raadzaam de
volledige gebruiksaanwijzing te downloaden. Filmen heeft wat oefening nodig als je dat nooit gedaan hebt. Mijn eerste filmpje hakte een beetje. Toch het kijken waard. Het is een plezier om met de FZ2000 te werken.

Pluspunten

• prettig touchscreen
  • ligt goed in de hand
  • scherpe foto's
  • goede kleuren
  • goede filmkwaliteit

Minpunten

• niet stof- en spatwaterbestendig
  • geen pauze ontdekt bij filmen

Fedor 26-12-2016

Goede reiscamera

Geschreven voor: Panasonic Lumix DMC-FZ2000 zwart

Deze camera gekocht als reiscamera i.p.v. een zware spiegelreflex met extra lenzen. Kwaliteit is prima tot ca ISO 1600, vrijwel vergelijkbaar met de Nikon d7000, waar ik lang mee heb gewerkt.. Door het grote zoombereik zeer veelzijdig in te zetten. Prima Leica lens en betere kwaliteit dan de gemiddelde compactcamera door de grotere sensor.

Pluspunten

• zeer veelzijdig
  • relatief licht en draagbaar
  • goede beeldkwaliteit over het hele zoombereik;

Minpunten

• nog geen gevonden

JvG 02-08-2017

Een waardige opvolger van de FZ1000

Geschreven voor: Panasonic Lumix DMC-FZ2000 zwart

Ik heb op voorhand de vele lovende reviews over de FZ2000 op het internet gelezen en ik moet zeggen dat ze kloppen. Hiervoor had ik de FZ1000 en dáár was ik al zeer tevreden over, maar deze FZ2000 heeft nog meer en betere mogelijkheden. Verwacht geen lichte kleine camera, want hij is redelijk fors en weegt bijna een kilo. Maar dan heb je ook wat. Wat is ie snel en de foto's en video's zijn van uitstekende kwaliteit. Ik heb 'm net.. maar tot nu toe heb ik niks negatiefs kunnen ontdekken. Nou ja.. 1 klein minpuntje, maar wellicht heb ik het niet ontdekt: Ik berg mijn foto's al járen op nummer op, ook omdat al mijn voorgaande digitale camera's van Panasonic waren en alle fotonummers beginnen met een P. Dan is het fijn dat ik het volgnummer zelf in kan stellen. Dat gaat op de camera blijkbaar niet, dus ik moest met kunstgrepen op het SD kaartje de camera foppen, door in de getoonde fotomap het nummer te veranderen, eindigend op 999, zodat een volgende foto in een nieuwe map terecht kwam. Een aardig klusje, maar het is gelukt.

Pluspunten

• snelheid
  • degelijkheid, zoomt inwendig
  • uitgebreide mogelijkheden
  • ongekende videokwaliteit
  • touchscreen kantelbaar

Minpunten

• gewicht
  • grootte, zeker met uitgeschoven lens + zonnekap
  • fotonummering niet handmatig in te stellen
  • fors geprijsd

R Wagenaar 28-11-2016

Zeer fijne camera voor scherpe foto's en video !!

Geschreven voor: Panasonic Lumix DMC-FZ2000 zwart

Camera nog maar net in bezit gekocht als opvolger van de FZ1000 ook een zeer goede camera .
Deze heeft weer wat meer mogelijkheden vooral op video gebied maar ook voor foto's . Nu een iets groter zoom bereik . En prachtig touchscreen waar je ook het focus punt kunt bepalen . En de lens schuift bij opstart naar buiten en daarna zoomt de camera intern lens verschuift dus niet meer ! En postfocus waarmee je achteraf het scherpstelpunt kunt bepalen kan zeer handig zijn .
Camera heeft net als de FZ1000 zeer snelle autofocus . In de foto kwaliteit zit denk ik weinig verschil vergeleken met de fz1000 die was ook al top ! Maar je hebt meer mogelijkheden en meer zoombereik . Later een uitgebreider review daar heb ik hem te kort voor maar de eerste indrukken zijn heel goed . Op degelijkheid uitstekend geplaatst moet dit nog afwachten gezien korte bezit maar gezien van oa de FZ1000 heb ik hier geen enkele twijfel over .

Pluspunten

• Prachtige all in one camera !
  • Nooit meer lens wisselen !
  • Prachtige foto en video kwaliteit .
  • Razendsnelle autofocus .

Minpunten

• Camera is redelijk zwaar .

DJ 04-08-2019

Briljante zoeker

Geschreven voor: Panasonic Lumix DMC-FZ2000 zwart

Na wat rondkijken op diverse sites, met de goede ervaringen van Panasonic/Leica combinatie in het achterhoofd (kleine cameraatjes, dat wel) kwam ik terecht bij de FZ1000, de FZ1000 Mk2 en de FZ2000. Uiteindelijk gekozen voor de laatste, en o man, wat een camera! Niet alleen een enorm heldere zoeker (ook voor brildragers, lijkt wel of het beeld 'voor' de camera staat!) maar naast mooie foto's hoef ik ook nooit meer een camcorder te kopen. Semi professioneel? Laat dat semi maar weg! De sensor is ook geweldig. En als je bedenkt dat, doordat deze camera alweer 2 jaar 'oud' is, de camera bijna gehalveerd is in prijs, dan ben je een spekkoper! Op een van de sites die ik bekeek las ik 'this camera means business!'. Zo is het!

Pluspunten

• Heldere zoeker
  • Beste prijs/kwaliteitsverhouding
  • Leica lens

Martijn79 14-10-2019

Panasonic Lumix DMC-FZ2000

Geschreven voor: Panasonic Lumix DMC-FZ2000 zwart

Ik was op zoek naar een goede vervanger voor mijn Nikon Spiegelreflex, maar dan met meer gebruiksgemak. Ik wil niet meer met verschillende lenzen en een tas slepen. Maar omdat we naar Zuid Afrika gaan wil wel een fatsoenlijke camera met zoom.
Eerste indruk van de camera is zeer goed, degelijk gebouwd, menu even wennen, maar verder makkelijk in gebruik. Bijgekochte tasje van Lumix is niet helemaal passend, met filter zit deze er erg straks in.

Pluspunten

• Superzoom
  • Degelijk gebouwd
  • Gebruiksgemak
  • Mooi compromis voor een Spiegelrefelx

Minpunten

• Tasje niet passend
  • Nog geen gevonden.

J.EL.T. 15-09-2019

Zeer veelzijdig toestel met lichtsterke lens en sensor 1"

Geschreven voor: Panasonic Lumix DMC-FZ2000 zwart

Dit toestel werd me meermaals aangeraden in diverse winkels, ik had 10 jaar geleden al een Lumix en nu schakel ik probleemloos en herkenbaar over. Prettig ook de ringen op de lens voor handbediening. Wel een beetje groot, maar allicht onvermijdelijk met een sensor van 1 inch en zo'n lichtsterk objectief. De zoom lijkt me voldoende sterk, en met close-up kom je ook zeer dichtbij.

Pluspunten

• bediening
  • lichtsterke lens

Minpunten

• toch wat groot

Henk 10-08-2019

Zeer veelzijdige camera

Geschreven voor: Panasonic Lumix DMC-FZ2000 zwart

Ik was het een beetje zat om steeds weer een grote tas met camera en objectieven mee te slepen. Daarom de Panasonic DMC FZ2000 gekocht. Heb hem nu een paar dagen in mijn bezit en wat uitgeprobeerd. Kwaliteit van de foto's is prima. Camera is weliswaar redelijk zwaar, maar ligt stevig in de hand en knoppen zitten logisch. Touchscreen is heel handig. De basisfuncties heb je snel onder de knie en de overige (veel) zal wat langer duren. Ik denk dat mijn DSLR een beetje gaat verstoffen.

Pluspunten

• Groot zoombereik
  • Beeldkwaliteit
  • Touchscreen
  • Customizen functietoetsen
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Nog niet ontdekt

MJHS 09-08-2019

Panasonic LUMIX DMC-FZ2000

Geschreven voor: Panasonic Lumix DMC-FZ2000 zwart

Bij Kamera Express in Maastricht gekocht. Vriendelijke behulpzame verkoper. Camera ziet er degelijk uit met zeer veel mogelijkheden. Ga hem z.s.m. uitproberen.

Rosa 14-07-2019

Prima bridgecamera

Geschreven voor: Panasonic Lumix DMC-FZ2000 zwart

De FZ2000 is mijn vierde Panasonic-camera. Ik schafte die, na vijf jaar positieve ervaringen met de FZ1000, aan vanwege de extra mogelijkheden zoals verder inzoomen, aanraakscherm (terwijl je door de zoeker kijkt kun je met je andere hand op het schermpje schuiven en het gewenste scherpstelpunt vastleggen en dat zie je dan ook in de zoeker), de 4K-functie en het ingebouwde ND-filter met 4 standen (geen last meer van overbelichte foto’s bij zonnig weer). Het schermpje dat onbeperkt naar alle kanten gedraaid kan worden kende ik al en dat blijft een feest om mee te werken. De zoeker is groot, helder en duidelijk. Ik maak loeischerpe foto’s met deze camera, in prachtige kleuren, van macro tot het uiterste bereik in de verte. De bedieningsknoppen zitten allemaal binnen handbereik. Je hoeft tijdens het fotograferen in principe nooit het menu in. Ik fotografeer bijna uitsluitend in de M-stand en pas voor bijna elke foto de instellingen aan. Dat gaat razendsnel. Voor handmatig scherpstellen zit er een fijne bedieningsring op de camera. Dat werkt heel prettig. Met een tweede ring kun je langzaam in- en uitzoomen, maar er zit ook een wieltje bovenop de camera om het sneller te doen. De lens schuift een eind naar buiten zodra je de camera aanzet blijft op die plek, wat je verder ook doet, want zoomen gebeurt binnenin de lens. De camera ligt prettig in de hand en heeft een heel fijne grip. De camera is intussen flink in prijs gezakt. Ik betaalde € 799,00 en voor dat geld krijgt je een topcamera met zeer veel mogelijkheden en prachtige foto’s. De videofunctie gebruik ik niet; daar kan ik dus niets over zeggen. Over de degelijkheid kan ik na een paar weken gebruik eigenlijk nog niet zoveel zeggen, maar de indruk is uitstekend en ik heb er alle vertrouwen in, gezien ook mijn goede ervaringen met de voorganger van deze camera.

Pluspunten

• Fotokwaliteit
  • Gebruiksgemak
  • Gebruiksmogelijkheden
  • Degelijkheid

Ben 15-04-2019

Veelzijdige camera met hoge scores

Geschreven voor: Panasonic Lumix DMC-FZ2000 zwart

Ik heb deze camera gekocht ter vervanging van mijn oude FUJI HS20EXR camera. Gezien de leeftijd (10 jaar) is er toch veel veranderd. Het wordt even wennen, maar gezien het enthousiasme van iedereen heb ik er het volste vertrouwen in.
Met de camera heb ik de keus om alles volautomatisch te laten regelen, maar aangezien zelf de regie behouden veel leuker is, draait het daar wel op uit. Een lichtsterke lens, een mooi zoombereik met daarbij een snelle reactietijd kan niet anders dan mooie plaatjes opleveren. Kort gezegd, dat worden mooie plaatjes komende vakantie(s).

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • prijs

KvdH 25-02-2019

Fijne service bij Kamera Express

Geschreven voor: Panasonic Lumix DMC-FZ2000 zwart

Wat een geweldige camera, de Panasonic Lumix fz2000. Veel functies, duidelijke handleiding en, het belangrijkste, prachtige foto's en video's (in 4K)!

nvankempen 29-01-2019

Veelzijdig en betrouwbaar

Geschreven voor: Panasonic Lumix DMC-FZ2000 zwart

Ondanks dat ik nog niet alle functies af ben gegaan kan ik nu al zeggen dat kwaliteit, veelzijdigheid en mogelijkheden aan instellingen (manueel maar ook met hulp van de instellingen van de camera) mij overtuigd hebben van juiste aankoop.

Pluspunten

• veelzijdigheid
  • kwaliteit

Minpunten

• accuduur

Roel 23-01-2019

Zeer goede camera

Geschreven voor: Panasonic Lumix DMC-FZ2000 zwart

Heel fijne camera met veel mogelijkheden. Uitstekende lens met prima zoom mogelijkheden. Het 4k filmen gaat fantastisch. Voelt aan als een een spiegelreflex camera en is ook wat zwaarder dan een compact camera. Het is een ultieme reiscamera; meer heb je niet nodig. De autofocus is supersnel! Aanrader! Tip, lees de handleiding (downloaden van Panasonic website) goed door. Er zijn veel mogelijkheden welke niet in de bijgevoegde beknopte handleiding staan

Pluspunten

• Snelle autofocus
  • Veel instelmogelijkheden
  • 1 inch sensor dus lichtsterk
  • Voelt degelijk aan en goede materialen
  • 4k filmen in uitstekende kwaliteiteit

Minpunten

• Vreemde zonnekap
  • Batterijduur
  • Beperkte zoom ivm concurrenten

Astrid 13-01-2019

Mooie scherpe foto's

Geschreven voor: Panasonic Lumix DMC-FZ2000 zwart

Een mooie camera met veel mogelijkheden. Heb 'm vooral uitgekozen vanwege de macrofotografie. Hier ben ik dan ook erg tevreden mee. Tenminste op dit moment. Ik heb de camera net een dag. Het zoombereik valt wel wat tegen, maar misschien wil ik teveel.

Pluspunten

• mooie scherpe macrofoto's
  • scherpe nachtfoto's
  • mooie filmpjes

Minpunten

• zoombereik

Kanters 13-01-2019

Veelzijdige camera

Geschreven voor: Panasonic Lumix DMC-FZ2000 zwart

Ik heb deze camera nog niet erg lang in bezit, maar het is een heel veelzijdige, handige camera. Ook in donkere dagen nog erg mooie foto's te maken. Tot zover geen enkel negatief punt. Nog veel functionaliteiten te ontdekken.

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Goede licht opvang
  • Zoombereik

Minpunten

• Wat groot

Joop 28-12-2018

De perfécte hybrid / all-round (video)camera

Geschreven voor: Panasonic Lumix DMC-FZ2000 zwart

Ondanks de systeemcamera's en lenzen die ik al heb toch óók deze hybride alleskunner aan de werkpaarden toegevoegd vanwege (met name voor de B-roll opnames):
1. bijzonder uitgebreide videomogelijkheden
2. all-in-one model, geen gedoe, 'point and shoot'
3. groot focus bereik en (relatief) lichtsterke lens

Panasonic camera’s hebben een zéér duidelijk en praktisch menu-systeem: gezien de ontelbare (video-)mogelijkheden van deze camera een niet te onderschatten voordeel in de praktijk.

De vormgeving van de FZ2000 is misleidend: het is eigenlijk een semi-professionele camcorder (met built-in ND filters, supersmooth zoom (!), en vele functiebuttons voor instellen 'on-the-fly'). Dat dit allemaal verpakt zit in DSLR-look zet je op het verkeerde been.

Mocht je eventueel je wenkbrauwen fronsen over de afmeting van deze camera vergeet dan niet dat je met deze camera de rugzak met lenzen thuis kunt laten (van wide tot super tele). De camera vind ik zelfs licht van gewicht gezien het gebodene! Hij weegt nu 1090 gram: inclusief de lenskap, batterij, filter (67mm), ARCA statiefmount, en de PeakDesign clips.

Meteen de V-Log er op gezet (separate aankoop) en nú al aan het genieten van de waanzinnige mogelijkheden van deze camera. Wat te denken van een boterzachte zoom terwijl tegelijkertijd ook nog eens zeer gelijkmatig de lensopening wordt geregeld. Wat een feestje! Ik verbaas me steeds meer over de mogelijkheden (én kwaliteit!) van deze alleskunner.

Pluspunten

• uitgebreide videomogelijkheden
  • zeer goede menustructuur
  • alle knoppen te programmeren als pre-sets
  • in prijs/prestatie NIET te verslaan

Minpunten

• Bij 4K crop naar 36mm (dus geen 24mm wide)
  • Kan geen zwaarwegend minpunt bedenken

Thijmen 09-12-2018

Fantastisch zoom en kwaliteit

Geschreven voor: Panasonic Lumix DMC-FZ2000 zwart

Waanzinnige kleuren. Goede zoom en makkelijk in het gebruik. Absolute aanrader! Gekocht vanwege de goede zoeker en het zoombereik. Ideale vakantie camera

Pluspunten

• Zoom
  • Sensor

Minpunten

• Gewicht

marcandries 08-12-2018

Kwaliteitsfoto's

Geschreven voor: Panasonic Lumix DMC-FZ2000 zwart

Prijs kwaliteit evenwaardig met vele duurdere spiegelreflexcamera's
Goed in de hand liggende camera met groot zoombereik

Pluspunten

• groot zoombereik

Minpunten

• redelijk zwaar