Teufel BAMSTER PRO Bluetooth zilver - Reviews

Bluetooth
AirPlay

Robemo 15-01-2017 Product paar maanden in bezit

Nog steeds een topper

Heb deze speaker nu bijna 4 maanden in gebruik en zet hem in voor allerlei doeleinden. Het is een prima speaker om mee te nemen. Lekker in goede kwaliteit luisteren naar je eigen muziek op je hotelkamer of je vakantiebestemming. In tegenstelling tot veel andere speakers klinkt hij ook heel goed als je muziek zachtje afspeelt. Maar ook op feestjes doet 'ie het prima. Na een avondje keihard ouwe rockers te hebben gedraaid, is de accu nog niet leeg. Iedereen roept dan "waar kan ik zo'n ding kopen!". Geluidskwaliteit is echt top. Ook blijkt hij het goed te doen als vervanger voor een surround setje door met of zonder kabel filmgeluid af te spelen. Hij klinkt veel beter dan TV-geluid.
Inmiddels heb ik bij vrienden het geluid ook kunnen vergelijken met enkele andere topmodellen en komt daar goed uit. Er zijn veel grotere en duurdere modellen die lang niet altijd beter klinken. Soms hebben die wel heel veel boem-bas, maar dat klinkt niet altijd mooier. Dit speakertje blijft een echte alles-eter. Alle soorten muziek klinken vooral prettig en aangenaam. Aanrader wat mij betreft.

Pluspunten

• Klinkt goed bij alle soorten muziek
  • Neutrale klank
  • Ook goed geluid bij zacht afspelen
  • Prima accu

Beromo 27-09-2016 Product paar dagen in bezit

Boomsound met snufje Hifi

Compacte bluetooth speakers strijden allen om de luidste bassen uit een onmogelijk klein kastje. Bose bedacht dat als eerste. Maar de natuurwetten zijn natuurlijk niet te omzeilen, dus worden de bassen door de meeste fabrikanten via een audioprocessor kunstmatig opgeblazen en wordt veel compressie toegepast op het geluid. De meeste speakers klinken dan ook vaak wat kunstmatig met vreemde effecten die vooral opvallen bij akoestische muziek. Op elektronische muziek doen ze het allemaal wel leuk.
Deze Bamster Pro probeert de middenweg te bewandelen. Niet overdreven opgeblazen bas en compressie en zelfs een vleugje hifi geluid. Daardoor is deze speaker eigenlijk voor alle soorten muziek te gebruiken, zelfs jazz of klassiek. Het uitschakelbare effect om het stereobeeld uit één speaker breder te laten klinken werkt boven verwachting en zonder de geluidskwaliteit aan te tasten. Met je ogen dicht lijkt het net of het geluid niet uit de speaker komt.
Voor mijn gebruik als luisteraar van vele muziekgenres is dit de perfecte compacte bluetooth speaker die het dichtst bij hifi komt. Knap werk van Teufel.

Pluspunten

• Compact, mooi afgewerkt
  • Stereoverbreding werkt prima
  • Neutraal geluid met stevige bas
  • Ook bij laag volume goed geluid
  • Handige volumeknop