Bose SoundTouch 10 - Reviews

Wim 25-11-2016 Product paar maanden in bezit

Slechte nieuwe app

Het bose systeem voor het vernieuwen van de app was geweldig. Makkelijk bedienen en het zag er top uit. Nu is het gewoon heel slecht te bedienen. Witte achtergrond met zwarte tekst. Waarom iets veranderen als het goed was.lastig zoeken bv. Alles tegelijk afspelen is iedere keer weer een kunst om aan te zetten. Heb een Mail gestuurd naar bose hier over maar je krijgt geen antwoord. Toen ik een Mail stuurde omdat ik er iets bij wilde kopen kreeg ik binnen twee dagen antwoord. Heb op de Mail er bij gezet dat ik mijn geld terug wil van de drie Sound Touch boxen als het zo blijft.

Pluspunten

• Geluid is gewoon goed

Minpunten

• De app is gewoon een aanfluiting

W te E 07-08-2016 Product paar dagen in bezit

Goed en functioneel

De Bose Soundtouch 10 heeft een zeer goed geluid. Veel beter nog dan je zou verwachten van zo'n kleine speaker. Met de mogelijkheid van bediening doormiddel van 6 voorkeur toetsen biedt Bose net dat beetje meer wat anderen niet hebben. Gewoon aanzetten zonder eerst te zoeken naar bv de iPad. Ook de bijgeleverde afstandsbediening is handig maar een klein minpunt is het feit dat deze niet gepaard is met de speaker. Dus heb je twee of meer speakers binnen (infrarood) bereik (bv keuken en kamer) dan reageren ze ook allebei. Wij gebruiken ze puur voor de muziek en dat gaat prima maar koppelen aan je TV is alleen mogelijk via Bluetooth of met 3.5mm jack plug kabel. Internet radio zenders ruim beschikbaar maar alleen uit de lijst van Bose. Ook is het mogelijk om muziek van je computer (mp3) af te spelen en muziekdiensten als Spotify te luisteren. Over duurzaamheid kan ik niets zeggen want ik heb ze nog maar slechts een week in bezit.

Gunther 01-08-2016 Product jaar of meer in bezit

problemen met het wegvallen va het geluid

6,2
zijn er nog mensen die problemen hebben met het uitvallen van het geluid.het is het irritantste dat ik ooit heb gekocht.in een liedje valt hij tot acht keer uit en springt later doodleuk terug aan.ik kan een paar mensen met hetzelfde probleem hoe kan dat worden opgelost in de winkel zeggen ze dat ik geduld moet hebben dat er vroeg of laat een update komt maar dat vind ik geen uitleg

Edc 18-07-2016 Product paar dagen in bezit

Is nog voor berbetering vatbaar

Positieve punten:
* Internet radio via presets is zeer handig
* bleutooth werkt goed.
* externe gegevensbron aansluiten via auxilary ingang werkt eveneens goed.
* Handig is dat je het toestel kunt bedienen via zowel ipad, PC, afstandsbediening en ter plaatse op het toestel.

Negatief:
* Ik krijg het afspelen van muziekbibliotheken niet voor elkaar. Noch muziek van op mijn NAS (Synology) noch muziek vanuit Itunes wordt afgespeeld. Ik krijg wel de nummers te zien, maar wanneer ik een nummer selecteer flitst het nummer even op het scherm, maar vraagt hij vervolgens direct opnieuw om content te selecteren. Na het opnieuw instellen van de fabrieksinstellingen, (wat ik zowieso al ongepast vind voor een nieuw apparaat dat uit de doos komt) heeft het een 10-tal minuten wel gewerkt. Iemand een idee hoe ik dit wel stabiel kan doen werken. Wat daarvoor had ik hem uiteindelijk gekocht. Nu los ik dit op door gebruik te maken van Apple Airplay. (De uitgang sluit ik aan op de auxilary ingang van de Bose)
* De app vind ik toch maar basic. Vooral het ontbreken van de 'shuffle'-optie vind ik een tekort.

Robert 11-01-2016 Product maand in bezit

Ik sluit me grotendeels aan bij de eerdere reviews over de SoundTouch 10. Geluidskwaliteit van de SoundTouch 10 (ST 10) is redelijk voor zo'n kleine box. Misschien zelfs goed te noemen alhoewel het t.o.v. de andere Bose boxen iets bedompter klinkt, minder levendig en vlakker dan de andere Bose boxen. Installatie en configuratie gaat erg soepel en de combinatie van Wifi en Bluetooth is fijn: radio via Wifi en persoonlijke dingen via Bluetooth. De 6 voorkeuzeknoppen meteen geconfigureerd m.b.v. de app. Gebruik de ST10 veel in samenwerking met Plex en een Iphone wat ook gemakkelijk gaat. Het bestandsformaat flac wordt nog niet goed ondersteund maar dit lost voor nu Plex voor me op. Ongetwijfeld zal er een bug fix komen voor dit flac probleem.

Waar ik wel erg van schrok is het gebrek aan privacy wat je nog maar hebt wanneer je de ST10 gebruikt. Bose USA weet alles van je en slaat buiten technische dingen als je ip-nummer, machinenaam, wanneer je de ST10 aan en uit zet, hoe hard je het volume hebt staan en welke instellingen je gedaan nog veel meer data van je op. Bose Amerika wil ook de nodige persoonlijke dingen weten als: waar luister je naar, wat is je afspeellijst, welke artiest en album en liedje is het, welke podcast gebruik je etc. Deze gegevens mogen ze ook doorgeven aan derden en er is geen mogelijkheid het verzamelen van gegevens stop of uit te zetten of te weigeren. Wanneer je een SoundTouch neemt moet je je realiseren en accepteren dat Bose alles van je weet m.b.t de muziek die je luistert. Dit zetten ze niet op de doos nog waarschuwen ze je hiervoor wanneer je het product koopt.

Heb maar één SoundTouch in gebruik en kan niks vertellen over de samenwerking tussen andere Soundtouch apparaten. Vanwege het gebrek aan privacy komt er bij ons geen tweede of derde Bose SoundTouch meer in huis!

JimZ 01-01-2016 Product paar weken in bezit

Over op multiroom, dus waarom niet gewoon kiezen voor marktleider SONOS?

In de eerste plaats is Bose een echte speakerfabrikant, en dat hoor je. Het geluid is mooi gebalanceerd en heeft voldoende bass. Op alle volumes weet deze speaker een mooi helder geluid weer te geven die een redelijke kamer kan vullen. De bass is naar wens nog aan te passen.

De presets zijn echt een meerwaarde. Je favorieten zijn makkelijk toe te wijzen en worden in alle systemen meegenomen (app, remote, speaker). Dus ook zonder smartphone te bedienen!!

Bluetooth/AUX: je zit niet vast aan je wifi netwerk, neem hem mee de tuin in en speel je muziek af via Bluetooth/AUX. Op die manier kun je dus ook de gratis versie van bv Spotify gebruiken.

Setup: fluitje van een cent. Volg de instructies op de app en je bent in 2 minuten klaar.

App: is tot nog toe zeer stabiel en overzichtelijk, geen enkel probleem gehad (is sterk verbeterd t.o.v. de II-serie).

De belangrijkste streamingdiensten worden ondersteund (Spotify, Pandora, Deezer). Meer dan voldoende dus daar heb je er geen 10 extra van nodig.

Nog geen ervaring met het koppelen van meerdere speakers, maar dat zal binnenkort zeker gaan gebeuren.

Zeer tevreden!

Smart40 12-11-2015 Product maand in bezit

Al een hele tijd aan het zoeken naar vervanging van mijn home cinema set met veel te veel snoeren. Eisen: niet te groot, mogelijkheid voor gratis versie van spotify, niet te duur, geluid CD/DVD speler af te spelen en uiteraard goed kamervullend geluid. Dit alles gevonden gevonden in de Bose Soundtouch 10. CD's speel ik af op mijn DVD speler die is verbonden met een aux-kabel, Gratis spotify gaat via bluetooth, internetradio via de WiFi en dat allemaal met wonderbaarlijk goed geluid voor zo'n klein apparaat.

Door de voorkeuzeknoppen bovenop het apparaat lekker laagdrempelig om hem even aan te zetten. Een absolute aanrader, ik gebruik hem echt elke dag.

martijn75 09-11-2015 Product paar dagen in bezit

Sinds enkele dagen in het bezit van een Bose Soundtouch 10 speaker, geweldig! De speaker geeft een mooi gebalanceerd vol geluid uit een relatief kleine speaker. De voorkeuze knoppen op de speaker zelf zijn ook perfect, één druk op de knop en radio 538 klinkt door de keuken! Daarnaast ligt er nog een afstandbediening op de keukentafel. Zoveel gemakkelijker dan elke keer je smartphone te moeten pakken. Mijn vriendin is bijvoorbeeld minder handig met apps, die wil gewoon met één druk op de knop radio kunnen luisten. Dat lukt dus met deze Bose! Aansluiten was een fluitje van een cent, stekker in het stopcontact, de Bose app downloaden, je WiFi netwerk selecteren (dual band, dus ook 5GHz!) en klaar is het. Ook de Bluetooth mogelijkheid is natuurlijk perfect, even het geluid van een Youtube video vanaf mijn smartphone over de Bose speaker laten lopen is geweldig. Ook heb ik mijn laptop via Bluetooth aangesloten op de Bose speaker. Zelfs het geluid van mijn TV kan met Bluetooth over de speaker worden afgespeeld! En heeft je TV of laptop geen Bluetooth, dan is er nog de mogelijkheid deze met een aux kabeltje aan te sluiten op de Bose. Als laatste werkt de Bose app gewoon perfect. Ik heb begrepen dat er binnenkort een update komt om meerdere Bose speakers te pairen naar stereo, zoals dat ook kan bij Sonos. Verder vind je de meeste mogelijkheden zoals hierboven beschreven niet of nauwelijks terug bij Sonos. Ik ga dan ook absoluut mijn audio uitbreiden met met meer Bose Soundtouch speakers, bij voorkeur met de monsterachtige Soundtouch 30 (serie III).

Tip: Geen Bose Soundtouch serie II speakers meer kopen, de nieuwe serie III speakers (en ook deze nieuwe soundtouch 10) zijn namelijk voorzien van Bluetooth en dual band WiFi, de serie II niet!

maartenkroeske 01-11-2015 Product paar dagen in bezit

Dit Bose systeem vorige week aangekocht. Het was een beetje een gokje omdat er nog geen recencies over dit artikel waren geplaatst. Echter geen spijt van de aankoop. Installatie wat erg gemakkelijk, 2 minuten werk. Systeem speelt spotify (basis account) af via de Bluetooth. Via de app van Bose kan je ook het systeem bedienen en oa de radio afspelen.Tevens mogelijk om 6 voorkeurzenders in te stellen. Spotify premium kan ook via deze app. Ook zit er een kleine afstandbediening bij.
Geluid is erg goed, het systeem staat in de woonkamer en is overal prima te horen.
Enige minpuntje is dat het systeem niet draadloos te gebruiken is. Het moet dus altijd met ee stekker worden aangesloten en heeft geen accu of batterij.