Bose SoundTouch 10 zwart - Reviews

Type/soort
digital audio streamer
Aanbevolen gebruik
smartphone

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 23 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

6,9

Gunther 01-08-2016
  • Product jaar of meer in bezit

problemen met het wegvallen va het geluid

6,2
zijn er nog mensen die problemen hebben met het uitvallen van het geluid.het is het irritantste dat ik ooit heb gekocht.in een liedje valt hij tot acht keer uit en springt later doodleuk terug aan.ik kan een paar mensen met hetzelfde probleem hoe kan dat worden opgelost in de winkel zeggen ze dat ik geduld moet hebben dat er vroeg of laat een update komt maar dat vind ik geen uitleg

Geert 26-12-2017

Wij hebben onlangs een soundtouch 30 aangeschaft en het geluid is heel goed maar ik sluit me aan bij verschillende reacties die ik ondertussen gelezen heb dat het geluid regelmatig wegvalt.
Aan de hand van wat ik lees in de reacties denk ik dat we deze gaan terugbrengen naar de winkel, heb nog 3 weken de tijd. Bose heeft blijkbaar een probleempje!

fvangroe 27-12-2017

Heb eveneens hetzelfde probleem met soundtouch 30. Wifi netwerk valt steeds weg ????
Ik werk als IT'er bij een internetprovider en weet wat wifi is.....het is niet mijn wifi netwerk dat hier het probleem is...internetradio via iPhone werkt zonder probleem. Bose heeft hier duidelijk een probleem. Bij het luisteren van radio is het zeer vervelend dat het geluid heeeeeel vaak wegvalt.
Wat wel lukt is radio via smartphone en deze via bleuthooth naar de bose sturen.
Ik denk maar een een klacht te sturen naar bose : 08002673888

Robert 11-01-2016
  • Product maand in bezit

Ik sluit me grotendeels aan bij de eerdere reviews over de SoundTouch 10. Geluidskwaliteit van de SoundTouch 10 (ST 10) is redelijk voor zo'n kleine box. Misschien zelfs goed te noemen alhoewel het t.o.v. de andere Bose boxen iets bedompter klinkt, minder levendig en vlakker dan de andere Bose boxen. Installatie en configuratie gaat erg soepel en de combinatie van Wifi en Bluetooth is fijn: radio via Wifi en persoonlijke dingen via Bluetooth. De 6 voorkeuzeknoppen meteen geconfigureerd m.b.v. de app. Gebruik de ST10 veel in samenwerking met Plex en een Iphone wat ook gemakkelijk gaat. Het bestandsformaat flac wordt nog niet goed ondersteund maar dit lost voor nu Plex voor me op. Ongetwijfeld zal er een bug fix komen voor dit flac probleem.

Waar ik wel erg van schrok is het gebrek aan privacy wat je nog maar hebt wanneer je de ST10 gebruikt. Bose USA weet alles van je en slaat buiten technische dingen als je ip-nummer, machinenaam, wanneer je de ST10 aan en uit zet, hoe hard je het volume hebt staan en welke instellingen je gedaan nog veel meer data van je op. Bose Amerika wil ook de nodige persoonlijke dingen weten als: waar luister je naar, wat is je afspeellijst, welke artiest en album en liedje is het, welke podcast gebruik je etc. Deze gegevens mogen ze ook doorgeven aan derden en er is geen mogelijkheid het verzamelen van gegevens stop of uit te zetten of te weigeren. Wanneer je een SoundTouch neemt moet je je realiseren en accepteren dat Bose alles van je weet m.b.t de muziek die je luistert. Dit zetten ze niet op de doos nog waarschuwen ze je hiervoor wanneer je het product koopt.

Heb maar één SoundTouch in gebruik en kan niks vertellen over de samenwerking tussen andere Soundtouch apparaten. Vanwege het gebrek aan privacy komt er bij ons geen tweede of derde Bose SoundTouch meer in huis!

martijn75 09-11-2015

Sinds enkele dagen in het bezit van een Bose Soundtouch 10 speaker, geweldig! De speaker geeft een mooi gebalanceerd vol geluid uit een relatief kleine speaker. De voorkeuze knoppen op de speaker zelf zijn ook perfect, één druk op de knop en radio 538 klinkt door de keuken! Daarnaast ligt er nog een afstandbediening op de keukentafel. Zoveel gemakkelijker dan elke keer je smartphone te moeten pakken. Mijn vriendin is bijvoorbeeld minder handig met apps, die wil gewoon met één druk op de knop radio kunnen luisten. Dat lukt dus met deze Bose! Aansluiten was een fluitje van een cent, stekker in het stopcontact, de Bose app downloaden, je WiFi netwerk selecteren (dual band, dus ook 5GHz!) en klaar is het. Ook de Bluetooth mogelijkheid is natuurlijk perfect, even het geluid van een Youtube video vanaf mijn smartphone over de Bose speaker laten lopen is geweldig. Ook heb ik mijn laptop via Bluetooth aangesloten op de Bose speaker. Zelfs het geluid van mijn TV kan met Bluetooth over de speaker worden afgespeeld! En heeft je TV of laptop geen Bluetooth, dan is er nog de mogelijkheid deze met een aux kabeltje aan te sluiten op de Bose. Als laatste werkt de Bose app gewoon perfect. Ik heb begrepen dat er binnenkort een update komt om meerdere Bose speakers te pairen naar stereo, zoals dat ook kan bij Sonos. Verder vind je de meeste mogelijkheden zoals hierboven beschreven niet of nauwelijks terug bij Sonos. Ik ga dan ook absoluut mijn audio uitbreiden met met meer Bose Soundtouch speakers, bij voorkeur met de monsterachtige Soundtouch 30 (serie III).

Tip: Geen Bose Soundtouch serie II speakers meer kopen, de nieuwe serie III speakers (en ook deze nieuwe soundtouch 10) zijn namelijk voorzien van Bluetooth en dual band WiFi, de serie II niet!

Wim 25-11-2016

Slechte nieuwe app

Het bose systeem voor het vernieuwen van de app was geweldig. Makkelijk bedienen en het zag er top uit. Nu is het gewoon heel slecht te bedienen. Witte achtergrond met zwarte tekst. Waarom iets veranderen als het goed was.lastig zoeken bv. Alles tegelijk afspelen is iedere keer weer een kunst om aan te zetten. Heb een Mail gestuurd naar bose hier over maar je krijgt geen antwoord. Toen ik een Mail stuurde omdat ik er iets bij wilde kopen kreeg ik binnen twee dagen antwoord. Heb op de Mail er bij gezet dat ik mijn geld terug wil van de drie Sound Touch boxen als het zo blijft.

Pluspunten

• Geluid is gewoon goed

Minpunten

• De app is gewoon een aanfluiting

Dorien 05-12-2016

Helemaal mee eens de nieuwe app is geen verbetering !!!!
Vorige was makkelijk kon direct zien welke stations ik eerder had gebruikt.

Smart40 12-11-2015
  • Product maand in bezit

Al een hele tijd aan het zoeken naar vervanging van mijn home cinema set met veel te veel snoeren. Eisen: niet te groot, mogelijkheid voor gratis versie van spotify, niet te duur, geluid CD/DVD speler af te spelen en uiteraard goed kamervullend geluid. Dit alles gevonden gevonden in de Bose Soundtouch 10. CD's speel ik af op mijn DVD speler die is verbonden met een aux-kabel, Gratis spotify gaat via bluetooth, internetradio via de WiFi en dat allemaal met wonderbaarlijk goed geluid voor zo'n klein apparaat.

Door de voorkeuzeknoppen bovenop het apparaat lekker laagdrempelig om hem even aan te zetten. Een absolute aanrader, ik gebruik hem echt elke dag.

JimZ 01-01-2016

Over op multiroom, dus waarom niet gewoon kiezen voor marktleider SONOS?

In de eerste plaats is Bose een echte speakerfabrikant, en dat hoor je. Het geluid is mooi gebalanceerd en heeft voldoende bass. Op alle volumes weet deze speaker een mooi helder geluid weer te geven die een redelijke kamer kan vullen. De bass is naar wens nog aan te passen.

De presets zijn echt een meerwaarde. Je favorieten zijn makkelijk toe te wijzen en worden in alle systemen meegenomen (app, remote, speaker). Dus ook zonder smartphone te bedienen!!

Bluetooth/AUX: je zit niet vast aan je wifi netwerk, neem hem mee de tuin in en speel je muziek af via Bluetooth/AUX. Op die manier kun je dus ook de gratis versie van bv Spotify gebruiken.

Setup: fluitje van een cent. Volg de instructies op de app en je bent in 2 minuten klaar.

App: is tot nog toe zeer stabiel en overzichtelijk, geen enkel probleem gehad (is sterk verbeterd t.o.v. de II-serie).

De belangrijkste streamingdiensten worden ondersteund (Spotify, Pandora, Deezer). Meer dan voldoende dus daar heb je er geen 10 extra van nodig.

Nog geen ervaring met het koppelen van meerdere speakers, maar dat zal binnenkort zeker gaan gebeuren.

Zeer tevreden!

maartenkroeske 01-11-2015

Dit Bose systeem vorige week aangekocht. Het was een beetje een gokje omdat er nog geen recencies over dit artikel waren geplaatst. Echter geen spijt van de aankoop. Installatie wat erg gemakkelijk, 2 minuten werk. Systeem speelt spotify (basis account) af via de Bluetooth. Via de app van Bose kan je ook het systeem bedienen en oa de radio afspelen.Tevens mogelijk om 6 voorkeurzenders in te stellen. Spotify premium kan ook via deze app. Ook zit er een kleine afstandbediening bij.
Geluid is erg goed, het systeem staat in de woonkamer en is overal prima te horen.
Enige minpuntje is dat het systeem niet draadloos te gebruiken is. Het moet dus altijd met ee stekker worden aangesloten en heeft geen accu of batterij.

Rick 10-11-2015

Dus het is echt mogelijk om spotify (basis account) en Deezer(basis account) af te spelen via de ipad - blue tooth - bose sound tuch 10

WilvdSchoor 27-12-2016

Voor de duidelijkheid: Spotify Free kan dus niet rechtstreeks vanaf de Bose worden afgespeeld. Spotify Premium blijkbaar wel. De Free versie afspelen op je telefoon/tablet en dan via Bluetooth streamen naar de Bose gaat wel.

Perry12345 14-01-2017

Handige luidsprekerbox

De Bose is lekker compact en heeft een heel goed geluid voor een box van deze afmetingen. Ik gebruik hem zelf voornamelijk om muziek of radio te luisteren in de keuken. Ik vind het geen vervanger voor een stereo-installatie in de huiskamer, maar daar lijkt hij me ook niet voor bedoeld. Er zit een nogal stevige bas in, maar deze kun je via de app goed bijstellen. Muziek klinkt goed, maar met name bij gesproken radio-uitzendingen waar ik graag naar luister vind ik het een heel warm geluid.
Wat ik er erg handig aan vind zijn de knoppen bovenop waarmee je de box kunt bedienen. Het instellen van 6 favoriete zenders is erg eenvoudig via de app en daarna kun je de box ook zonder smartphone bedienen, met 1 druk op de knop heb je je favoriete radiozenders. Via de app kun ik ook muziek vanaf mijn (QNAP) NAS afspelen. Ook dit gaat eenvoudig, hoewel de app zelf nog wel eens hapert. Maar als je een playlist afspeelt gaat dat prima en heb je weinig omkijken naar de app. Verder Bluetooth en aux ingang. Ik gebruik Bluetooth weinig binnenshuis, omdat het vaak hapert, dat ligt niet aan de box, maar waarschijnlijk te veel storende apparaten, dus dan vind ik een kabeltje toch prettiger.
De app is qua bediening soms wat afwijkend van wat je gewend bent en tijdens de installatie moet je verplicht een account aanmaken. Dat kostte me behoorlijk wat moeite omdat het niet lukte om "Nederland" te selecteren in een voorkeuzelijst, dat is uiteindelijk VS geworden, dat werd wel ingevuld en kreeg ik ook niet meer weg. Ik ben er ook niet zo van gecharmeerd dat je verplicht een account moet aanmaken en dat Bose daarmee allerlei gegevens over je verzamelt...
Ik vind het fijn dat er een stekker aan zit, want ik gebruik hem binnenshuis en mijn ervaring met batterijboxen is dat deze toch wel erg snel leeg zijn en dan alsnog weer aan de voeding moeten. Door het formaat is de box makkelijk te verplaatsen. Hij moet wel weer even opstarten als je stekker erin doet, maar dat kost minder dan een minuut.

Pluspunten

• goed geluid
  • handige bedieningsknoppen bovenop
  • netvoeding
  • radiozenders
  • afspelen nas

Minpunten

• app hapert soms
  • account verplicht
  • gegevensverzameling door Bose

Wim 20-06-2017

Shit spul

Heb al een tijd een bose 10 20 en 30 in het bezit.
Samen geijktijdig spelen ging in het begin met de oude app goed.
Toen de nieuwe app er kwam werd het een groot drama.
Kan de luidspreker niet meer gevonden krijgen bv.
Bedenk het maar of het werkt niet. Zo n verkeerde investering geweest.
Doe er nu bijna niets meer mee.
Heb nu een marshal kilburn gekocht.
Oke alleen een verbinding met bluethooth.
Maar hij doet het perfect.
Het geluid is erg goed en gewoon knoppen om de bass en de treble in te stellen.
En de prijs is ok veel beter en hij kan mee naar buiten met een speelduur van ongeveer 20 uur.

Deurklinkje 21-02-2017

Uitstekende kwaliteit

Tijdens de btw dagen bij de mm geweest opzoek naar een multiroom platform bij Sonos gekeken en bij Heos maar niks kon tippen aan de kwaliteit en de mogelijk heden van BOSE in 1 woord uitstekend.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Afstandsbediening
  • Knoppen op de speaker
  • Bluetooth + WiFi
  • Aux mogelijkheid

Minpunten

• Prijs (maar dan heb je ook wat)

WilvdSchoor 27-12-2016

prima aanwinst in huis

Deze box voor de kerst gekocht zodat ik met deze dagen de Top2000 beter kan volgen. En dat werkt nog beter dan verwacht. Apps installeren op Smartphone en op de PC is geen probleem. Zenders programmeren op de voorkeurknoppen is eenvoudig en handig. Mooi geluid met stevige bas. Muziek afspelen vanaf de PC geen probleem. Ik merk wel dat als je teveel (?) nummers en afspeellijsten hebt dat de app moeite heeft om einde van de lijst te bereiken. De afspeellijsten worden vna Windows Media Player overgenomen.

Pluspunten

• kleine box maar wel lekker stevig en zwaar
  • eenvoudig te gebruiken

Minpunten

• Spotify Free niet direct vanaf de box
  • zoeken na insteken duurt steeds een minuut

W te E 07-08-2016

Goed en functioneel

De Bose Soundtouch 10 heeft een zeer goed geluid. Veel beter nog dan je zou verwachten van zo'n kleine speaker. Met de mogelijkheid van bediening doormiddel van 6 voorkeur toetsen biedt Bose net dat beetje meer wat anderen niet hebben. Gewoon aanzetten zonder eerst te zoeken naar bv de iPad. Ook de bijgeleverde afstandsbediening is handig maar een klein minpunt is het feit dat deze niet gepaard is met de speaker. Dus heb je twee of meer speakers binnen (infrarood) bereik (bv keuken en kamer) dan reageren ze ook allebei. Wij gebruiken ze puur voor de muziek en dat gaat prima maar koppelen aan je TV is alleen mogelijk via Bluetooth of met 3.5mm jack plug kabel. Internet radio zenders ruim beschikbaar maar alleen uit de lijst van Bose. Ook is het mogelijk om muziek van je computer (mp3) af te spelen en muziekdiensten als Spotify te luisteren. Over duurzaamheid kan ik niets zeggen want ik heb ze nog maar slechts een week in bezit.

Hans B. 08-06-2017

Valt constant uit, rampzalig!

Omdat de eerste ST 10 uitstekend beviel, inmiddels een tweede gekocht. In het begin ging het goed, maar inmiddels valt de ST10 constant uit. Wat een ramp. Nog nooit zo iets irritants meegemaakt. Even leek het er op dat een nieuwe versie van de app hielp, maar inmiddels is het euvel weer terug.

Pluspunten

• Op zich een goe apparaat met goed geluid

Minpunten

• Valt constant uit

Edc 18-07-2016

Is nog voor berbetering vatbaar

Positieve punten:
* Internet radio via presets is zeer handig
* bleutooth werkt goed.
* externe gegevensbron aansluiten via auxilary ingang werkt eveneens goed.
* Handig is dat je het toestel kunt bedienen via zowel ipad, PC, afstandsbediening en ter plaatse op het toestel.

Negatief:
* Ik krijg het afspelen van muziekbibliotheken niet voor elkaar. Noch muziek van op mijn NAS (Synology) noch muziek vanuit Itunes wordt afgespeeld. Ik krijg wel de nummers te zien, maar wanneer ik een nummer selecteer flitst het nummer even op het scherm, maar vraagt hij vervolgens direct opnieuw om content te selecteren. Na het opnieuw instellen van de fabrieksinstellingen, (wat ik zowieso al ongepast vind voor een nieuw apparaat dat uit de doos komt) heeft het een 10-tal minuten wel gewerkt. Iemand een idee hoe ik dit wel stabiel kan doen werken. Wat daarvoor had ik hem uiteindelijk gekocht. Nu los ik dit op door gebruik te maken van Apple Airplay. (De uitgang sluit ik aan op de auxilary ingang van de Bose)
* De app vind ik toch maar basic. Vooral het ontbreken van de 'shuffle'-optie vind ik een tekort.

Marco 26-10-2016

Ik speel alle muziek van mijn NAS op soundtuch 10 zonder enige problemen.
NAS staat hier in Belgie en ik speel in Spanje mijn muziek zonder probleem.

Brekoor 16-04-2018

Zeer regelmatige uitval

Als hij het doet is het echt een mooi geluid, maar hij valt zeer regelmatig meer dan 30 seconden uit. Ook nadat we wifi anders hadden ingesteld. Alle instructies die we van Bose support kregen opgevolgd, maar helaas. Daarna nooit meer iets van Bose gehoord.

Herman 19-03-2018

Gewoon goed

Sinds enkele weken in bezit van twee Bose SoundTouch 10. Valt niet tegen voor zo'n kleine speaker. Ideaal is natuurlijk dat je muziek kunt streamen via internet. Lang getwijfeld tussen Sonos of deze. Wat de doorslag heeft gegeven is dat bij deze speakers een afstandsbediening zit. Hiermee kun je snel het apparaat aan zetten en een voorkeurzender opzoeken. Wel een keer gehad dat er helemaal geen verbinding meer was. Ja, dan wordt het even zoeken waar dan aan ligt. En waar lag het aan: geen idee. Na wat prutsen waren ze weer in beeld op de app en alles deed het weer. Irritant: ja. Moet het vaker gebeuren: nee, natuurlijk niet maar ja wat doe je eraan. Maar eerlijk is eerlijk, toch denk ik dat het geluid van Sonos iets beter is. Maar dat zal ook een gevoelskwestie zijn. Ik ben er super tevreden mee.

Pluspunten

• Afstandsbediening
  • Toetsen op de speaker
  • App
  • Geluid

Minpunten

• Valt wel een uit en koppeling tussen speakers weg

Sound touch 16-03-2018

Waardeloos

Het is gewoon “kommer en kwel”. Weigeren bij het aan zetten, regelmatig de tekst “kan de luidspreker niet vinden”, wisselen van zende4 gaat slecht, een flop !

Hans Kok 05-03-2018

Hans

Het is een waardeloos product ik heb twee x een sound touch 10 gekocht in december en 1 sound touch 20 had ik al die deed het prima via sportyfi nu doet niets het meer waardeloze app van bose hij kan steeds de boxen niet vinden etc ik heb alles gedaan wat bose wilde maar het lukt gewoon weg niet ik denk ook dat ze het zelf niet weten.
Koop dit systeem niet mensen.

Erik 31-12-2017

Geluid / wifi valt weg!!

Heb een Sound Touch Link, een Sound Touch 10 en 20 en het geluid valt om de haverklap weg. Soms op 1 speaker, dan een andere, dan spingt het weer aan enz. Gezellig luisteren is anders... heb spijt van de aangekochte combinatie... hieraan had ik mij niet verwacht! Geluidskwaliteit is OK

Pluspunten

• geluid

Minpunten

• geluid valt om haverklap weg (wifi)
  • dan ook moeilijk te stroomlijnen met andere Bose

ED 25-12-2017

Wegvallen van geluid

Ik hen twee toestellen in bezit, keuken en badkamer. Alhoewel ik tevreden ben over het geluid ben ik minder tevreden over het wegvallen van het geluid. Het ligt niet aan Proximus noch aan mijn wifi. Ik heb namelijk ook een Cambridge internettuner en daar doet het euvel zich niet voor.