Bose SoundTouch 30 - Reviews

Martin 08-08-2016 Product paar weken in bezit

prima product

Enkele weken geleden de Bose soundtouch 30 gekocht. Het apparaat geeft een perfect geluid, lekker helder en volle bassen. Aansluiting op wifi of bluetouth is zeer gemakkelijk en gaat bijna vanzelf. De bijbehorende app werkt prima en de presets zijn gemakkelijk op je eigen voorkeur in te stellen. Met zijn € 599 euro inderdaad aan de dure kant maar dan heb je dus ook echt iets.

John O 23-07-2016 Product paar dagen in bezit

Goed geluid.

Na lang zoeken naar een muziek systeem in de achterkamer/keuken hebben we gekozen voor het warme geluid van Boze. Velen systemen naast elkaar gehad maar het geluid uit deze Boze speaker is TOP.
Had eerst liever een media receiver willen hebben aangesloten op twee B&W 601S2 speakers maar ik heb geen spijt. Makkelijk te bedienen via computer, telefoon of tablet. Afstand bediening nog niet nodig gehad.

martijn75 17-11-2015 Product paar dagen in bezit

Na eerder de Bose Soundtoch10 te hebben gekocht als radio in de keuken ben ik zo enthousiast geraakt dat ik er een Soundtouch30 (serie 3) bij heb gekocht voor de woonkamer. Bose heeft laat q3 2015 de Soundtouch10 en Soundtouch20 en 30 (serie 3) uitgebracht. Alle 3 modellen zijn voorzien van Bluetooth en dual band WiFi (2.4 en 5 GHz) en dat zijn goede verbeteringen t.o.v. de serie 2 speakers. Ook heb ik begrepen dat de serie 3 verbeterde luidsprekers heeft t.o.v. de serie 2.

Het aansluiten was ook bij deze Soundtouch30 weer een fluitje van een cent. Na de meest recente update van de Bose app werkt het allemaal gewoon perfect over mijn 5GHz netwerk.

De Soundtouch30 produceert een rijk en vol geluid dat met gemak een grote kamer kan vullen! Selecteer ik vervolgens 'Overal Afspelen', waarbij de Soundtouch10 mooi wordt gesynchroniseerd met de Soundtouch30, dan is het geluid helemaal fantastisch.
Vind je de bass toch overheersen, dan kun je deze eenvoudig iets lager zetten middels de app. Ga naar Verkennen-Instellingen-Systemen en klik op de gewenste speaker in je systeem waarvan je de naam of de bass wilt aanpassen.

Er zijn 6 voorkeuze instellingen mogelijk die je zowel in de app ziet staan als op de speaker zelf als drukknoppen én ook nog eens op de afstandsbediening. Zo kun je hier bijvoorbeeld 6 voorkeuze radiozenders instellen of andere bronnen instellen. Zo heb ik bij de eerste 3 mijn meest gebruikte radiozenders ingesteld, 4 is Spotify, 5 is AUX en 6 is Bluetooth. Druk op de knop en spelen maar!

Ik vind dit echt perfect omdat ik dus ook niet perse mijn tablet of smartphone hoef te gebruiken wanneer even snel radio of Spotify wil luisteren. Mijn vriendin zet de radio al helemaal niet aan wanneer ze eerst een app moet starten op haar smartphone, die is dan ook erg blij met deze Bose Soundtouch waarbij ze met één druk op de knop radio kan luisteren en daar nog een afstandsbediening bij heeft ook.

Ik heb de Soundtouch30 naast mijn TV staan en deze was helaas niet te verbinden middels de optical out van mijn TV. Erg jammer dat Bose geen optische ingang heeft gerealiseerd op deze grote Soundtouch30. Daarmee had Bose zich eenvoudig verder kunnen onderscheiden van merken als Sonos. Bose had natuurlijk sowieso een Soundtouch playbar moeten aanbieden met een optische ingang waarmee je je Soundtouch systeem kunt completeren. Als je een smart TV met Bluetooth hebt kun je hem natuurlijk wel heel erg eenvoudig met je Bose verbinden.

Desondanks heb ik heb ik het nu naar tevredenheid opgelost door een omvormer te gebruiken van optisch naar aux (29 euro). Het geluid van de TV loopt nu dus over de analoge aux aansluiting en klinkt verbazingwekkend goed! Voor mij komt een eventuele Soundtouch playbar dus sowieso te laat Bose, het is prima zo ;-).

Al met al kan ik je de nieuwe Soundtouch speakers (de 10 of touch20 /30 serie 3) van harte aanbevelen! Voor 599 euro haal je je met de Soundtouch30 een systeem in huis waar je alles mee kunt en met een verbazingwekkend machtig geluid. Koppel er nog meer Soundtouch speakers aan om het feestje compleet te maken.

Twijfel je nog tussen Sonos play5 of deze Bose Soundtouch30?
Ik zou zeggen; Beluister ze even in de winkel naast elkaar en je keuze is snel gemaakt denk ik.