Samsung WAM1500 R1 zwart - Reviews

Kleur(en)
zwart
Type/soort
draagbare luidspreker

Beoordeling op basis van 26 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Jeroen 29-01-2017

Muziekgeluid mooi, maar werkt niet met niet-Samsung TV's

Met de Samsung multi-room app mooi geluid. Had de soundbar met 2x R1 als surround systeem bij Mediamarkt gekocht.

Maar kreeg de R1's niet aan de soundbar dan wel TV aangesloten voor het TV geluid.
Alleen muziek via de app kreeg ik zowel soundbar als R1's gegroepeerd.

Helpdesk Samsung gesproken, die gave aan dat alleen Samsung Smart TV's kunnen conncecten met de 360 speakers, andere TV's niet. Hier vind ik niets van terug op de site, handleiding en in de winkel wist de specialist ook van niets.

Nu alles weer terugbrengen helaas!

Pluspunten

• Klein
  • Goed geluid
  • Handig met de app

Minpunten

• Niet te koppelen met andere TV's dan Samsung TV
  • TV geluid niet te koppelen met Samsung soundbar

Arnout 31-01-2017

Inmiddels zelf via Googelen filmpje gevonden met het "surround maken" via de app.
Na 2 mislukte pogingen deed na de 3e poging de beide R1 speakers gekoppeld aan de Samsung soundbar en via de Horizon box gekoppeld aan mijn IG TV, wel alles tegelijk!

Dus de hele set niet hoeven terug te brengen, ondanks dat ze bij de Samsung heldesk zelf zeiden dat het koppelen met oude IG TV helaas "onmogelijk" was!

Nu super geluid met Samsung Soundbar 651 en 2 R1 1501 speakers als achter surround.

nick 19-08-2016

Vult de hele kamer met je favoriete muziek.

Ik gebruik de speaker nu net 3 weken en ben nogsteeds verbaasd over de kwaliteit van het geluid.
Door de 360 feature vult hij je gehele kamer met heldere muziek.
Zelfs bij laag volume is de muziek door vrijwel heel je kamer duidelijk te horen.
Daarnaast is de swipe feature ook heel handig.
Je pauzeert de muziek met 1 tik op de bovenkant, en skipt een nummer met een simpele swipe.
Het is wel zonde dat de speaker geen accu heeft en afhankelijk is van netstroom.
Dus je zult hem niet mee naar buiten kunnen nemen.
Verder is er een merkbaar groot verschil tussen een bluetooth en wifi connectie, dus u zult hem vooral met wifi gebruiken.

Pluspunten

• Heldere geluidskwaliteit
  • Swipe functie

Minpunten

• Geen accu

Patrick 08-02-2017

Werkt als een zonnetje

Eerst APP geïnstalleerd (Samsung Multiroom) op GSM. Daarna stekker in het stopcontact en de R1 installeert zichzelf :-)
Hij haalt de gegevens direct vanaf jou GSM en zorgt voor wifi installatie en connectie met GSM.
Nog geen 5 minuten en klaar. Daarna beetje stoeien met de mogelijkheden. Echt top. Zelfs geluid van TV naar de R1. Kan alleen niet geluid op beide tegelijk afspelen wat ik tot nu toe heb ontdekt. Tenzij je een Soundbar hebt van samsung die kan je in je multiroom omgeving toevoegen.

Pluspunten

• Snelle installatie
  • Gebruikers gemak
  • Geluid meer dan voldoende
  • Bediening op R1 als op GSM

123LG 10-08-2016

Prachtig design en erg mooi geluid!

Bij het uitpakken van de doos word je gelijk blij: deze box ziet er gewoon heel erg mooi en strak uit. En dat gevoel wordt alleen maar beter zodra je de stekker in het stopcontact hebt gestopt. Het geluid is uit deze box is gewoon heel goed.

Daarnaast heeft de Samsung R1 zoveel functionaliteiten dat ik na twee weken nog niet in detail weet wat je er allemaal nog meer mee kan (aanpassen instellingen en geluidsopties). Het is even uitvogelen hoe het precies werkt met de app, maar het is vrij eenvoudig schakelen tussen boxen (mocht je er meerdere in huis hebben) en het geluid van bijvoorbeeld je telefoon.

Zelf heb ik een Spotify Unlimited account en daar werkt het erg goed mee. Je zet de playlist aan op je telefoon en streamt via Wifi (bluetooth is ook een optie) het geluid uit de box. Door de wifi verbinding verlies je niets aan kwaliteit van het geluid.

De box is vrij eenvoudig in te stellen op geluidsinstellingen, bijvoorbeeld als je de bass wil zetten op standje buurvriendelijk. Standje buur-onvriendelijk heeft de box overigens ook - herrie maken kan hier zeker mee (rijtjeshuis).

Ik werk veel vanuit huis en dan wil je (als je gebeld wordt bijvoorbeeld) snel de muziek uit kunnen zetten. Met een tik (of touch zo je wil) op de metalen bovenkant van de speaker pauseer je de muziek, ideaal! Met dezelfde move, maar op een andere plek, kun je shuffelen tussen nummers, volume veranderen of de mode (wifi/bluetooth) veranderen.

Het koppelen aan de TV is inmiddels ook gelukt. Supereenvoudig en echt een mooi geluid dat de hele kamer vult. We hebben ook een soundbar bij de TV, maar daar kan ik de bass niet goed genoeg van uitschakelen waar de buren niet zo blij mee zijn. Die gebruik ik daardoor bijna nooit. Deze R1 gaat daarvan hopelijk de vervanger worden.

Wat wel jammer is, is dat deze box weliswaar draadloos muziek streamt, maar niet draadloos is. Er zit een flinke stekker achter, en dat draadje moet je wel even wegwerken (want we willen het wel een beetje strak houden in huis). Maar dat is een persoonlijke keuze of je volledig draadloos wil of niet. Er is ook een versie met een accu namelijk. Samengevat: met deze box haal je echt wat moois in huis.

Pluspunten

• Prachtig design
  • Handige touch functie
  • Mooi kamervullend geluid

Minpunten

• Flink snoer

Tim M. 09-08-2016

Uitstekende WiFi Speaker

Ik ben al een tijdje aan het kijken om wifi-speaker aan te schaffen om zo in elke ruimte van mijn huis muziek te kunnen streamen en de Samsung R1 lijkt een serieuze optie. Speaker heeft een mooi design en voelt stevig aan. Aansluiten op je WiFi netwerk is super eenvoudig en via de multiroom app kun je de speaker een naam geven en koppelen met andere speakers hiervoor heb je helaas wel de bijbehorende multiroom HUB nodig. Werk erg fijn in samerwerking met een Spotify Premium abbonement. Mooi vol 360 graden geluid met voldoende Bass. Prijs kwaliteit verhouding lijkt dik in orde. Wat mij betreft een aanrader voor iedereen die zoals ik een bestaand Multiroom systeem wil uitbreiden, of op zoek is naar een uitstekende eerste wifi-speaker.

Pluspunten

• Prijs / Kwaliteit
  • Gebruikersgemak

Minpunten

• Niet "echt" draadloos

Rene 04-06-2016

Klein kan echt groot zijn.

Installatie van de WAM1500 was een fluitje van een cent. De bediening via iPhone / iPad is prettig. Geluidskwaliteit is in combinatie met de ruimte (ca. 20m2) prima. Zeker ook door de mogelijkheid om via de equalizer het geluid naar eigen smaak te regelen. Het is ook een prima aanvulling op de Samsung Smart TV. Het geluid van de TV wordt goed weer gegeven. Het is een mooi, helder geluid. Geen overdreven bass en de stemmen zijn helder.
Groot voordeel is dat je het volume van de WAM na koppeling met de TV, met de afstandbediening van de TV harder en zachter kunt zetten. Door de automatische on/off schakeling hoef je daar verder geen aandacht aan te besteden. Hoewel vormgeving een kwestie van smaak is, past het prima in het interieur. Wellicht ook door de onopvallendheid.

Aklasse 21-07-2017

Perfect met een soundbar

Ok heb de soundbar HT J8500 van samsung. Wilde achteraf toch graag ook achterspeakers . Na lang wiken en wegen en doordat de prijs ook gezakt was deze bij electroworld besteld .
Aankoppelen via de app is een fluitje van een cent. Heb ook de staanders erbii gekocht voor de volle beleving. Blu ray opgezet en wat een beleving is dat. Je zit midden in de film de kogels en helikopters vliegen je om de horen Geweldig.
Is een verslaving dat geluid. Ook het geluid van de tv klinkt super.
Geluid van een cd klinkt ook super je hebt echt geen stereo nodig om van muziek te genieten.
Ook een mooie strakke bass wat ik zeker niet verwacht had van zo'n kleine speakers.
Topproduit. Ook spotify en dezer en veel meer mogelijkheden aanwezig.

Pluspunten

• Zeer mooi uiterlijk
  • Geluid perfect
  • Mooie bass
  • I s.m. soundbar geweldig
  • Super prijs

Minpunten

• Prijs variërend nogal

Wesley.R 19-02-2017

Flink geluid en goede bass

Deze multiroomspeaker heeft een mooi en flink geluid. de 360 graden laat het door de hele kamer klinken. Ook in grote ruimtes kan het een goede bass en veel geluid produceren. Een nadeel is dat hij niet voor alles is te koppelen aan de samsung soundbar, als je geen samsung tv hebt.

Pluspunten

• Flink geluid
  • goede bass
  • bluetooth en wifi
  • prijs-kwaliteit

Minpunten

• Niet met alles op soundbar aan te sluiten.

Bart 10-02-2017

Top speaker

Een een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. Verder ideaal dat er een WIFI verbinding kan worden gemaakt en dat aansluiting op andere speakers mogelijk is om een surround sound te creëren.

• WIFI verbinding
  • Koppeling met andere speakers

Carolina 17-01-2017

Elegant, origineel

Na zes maanden gebruik, ben ik nog steeds heel blij met deze ronde 360 speaker. De geluidsweergave van met name tv is perfect. Aan het touch and swipe ben ik inmiddels gewend. al blijft het slecht zichtbaar. Ik ben doof, maar kan met deze speaker de tv goed horen, zonder dat het volume erg hoog moet staan.

Pluspunten

• perfect geluid
  • mooie vormgeving

Wikkie1977 12-01-2017

Goed geluid, niet te groot

Ik heb het boxje nu sinds enige tijd en het geluid is prachtig. Prijs/kwaliteit prima in verhouding. Top apparaat dus

Pluspunten

• goed geluid
  • vanuit spotify te bedienen
  • neemt niet veel ruimte in

Bas 06-01-2017

Klein, goed geluid en mooi design

Speaker is mooi strak en elegant vormgegeven, een aanwinst voor in het interieur.
Installatie is supermakkelijk, echt iedereen kan het.
Bediening is erg doordacht op bovenzijde, zonder storende verlichting.
En belangrijkste, geluid is SUPER! Helemaal voor het kleine formaat een lekker vol geluid.

Pluspunten

• design
  • geluid
  • installatie

Erik 31-12-2016

Mooie veelzijdige speaker voor nette prijs!

Bought the R1 and it's a great speaker! Especially now there's a casback on the Samsung speakers. Payed 109 euro (with casback) for the R1, half the price of a Play1 or Soundtouch 10 and the Samsung R1 outperforms them both and has this great 360 sound. For good installation, make sure Location on your phone is turned on and make sure you're on the same network, then it's a piece of cake. After installation Location can be turned off again and you can use different networks. Enjoying netradio, Spotify, Samsung tv sound all fine and clear on the powerful R1 speaker. In the equalizer I just lowered the bass a little. Very happy with it!

Leon 17-12-2016

Mooi apparaat, perfect geluid, goede subwoofer, TOP

Ik heb dit apparaat aangeschaft omdat ik op zoek was naar een compact device met perfect geluid en de juiste look and feel, prima geslaagd, TOP device..

Pluspunten

• WiFi
  • Bluetooth

Minpunten

• Geen USB

Carolina 20-09-2016

mooie vormgeving

Mooie vormgeving, past in elk interieur.
Pas aangeschaft en meteen (via de app)geinstalleerd. Een eerste indruk: mooi geluid, en direct naast me (goed voor slechthorenden)Bediening eenvoudig touch and sweep, even wennen, daar slecht zichtbaar

Minpunten

• slecht zichtbare touch

linda 16-08-2016

Een plaatje om te zien met super geluid!

Ik heb sinds een paar weken deze speaker in huis en ben er helemaal weg van! De installatie is erg makkelijk ook als je niet handig bent en je kan hem letterlijk echt overal gebruiken doordat hij draadloos is en hij zo op alles is aangesloten. Zo hadden wij laatst een tuinfeestje en konden we genieten van het goede geluid buiten. Je kan de speaker zo bedienen vanaf je telefoon via een handige app en spotify etc is zo binnen handbereik. Je kan er ook nog meerdere op elkaar aansluiten.
Ik had een dolby surround set en was wat huiverig of deze speaker een vol genoeg geluid zou geven, maar ik moet zeggen de speaker heeft mijn verwachtingen overtroffen en ik ben erg blij met het geluid. Ik heb wel een erg grote woonkamer dus er komt denk ik toch nog een tweede om nog meer effect te krijgen. Dit is wel meer extra luxe dan noodzaak aangezien het al een veel beter geluid geeft dan mijn surround set gaf.
Ik kan dan ook niets anders dan iedereen deze speaker aan te raden!

Pluspunten

• flexibiliteit
  • design
  • geluidskwaliteit

Joopje 13-08-2016

Mooi design met goed geluid

Deze Samsung WAM1500 R1 heeft een mooi design, wat ik wel belangrijk vind als hij in je woonkamer staat. Verder komt er een prima geluid uit. Voor mij persoonlijk had er iets meer bas in gemogen maar dit is zeker niet storend. Aansluiten op het wifi netwerk ging erg makkelijk en samen met de prima app werkt het prima. Er is genoeg mogelijkheid om uit verschillende bronnen muziek te halen, zoals spotify, deezer e.d. Tevens is een bluetooth koppeling mogelijk wat ik persoonlijk erg handig vind. Verbinden met opslag apparaten die op je huisnetwerk zijn aangesloten werkt ook prima. Als ik toch ook een nadeel moet aangeven vind ik het jammer dat er geen accu in gebouwd zit zodat je hem ook makkelijk mee kan nemen. wil je hem nu meenemen naar een andere ruimte dan moet de hele snoeren handel ook mee. Alles bij elkaar opgeteld ben ik van mening dat het een mooi apparaat is om te zien, met prima geluid voor een redelijke prijs.

Pluspunten

• design
  • bleutooth
  • Prima app
  • prijs niet te hoog

Minpunten

• geen accu
  • niet echt mooie bas

ThomH1996 11-08-2016

Goed geluid, makkelijk in gebruik

Ik heb deze speaker nu een tijdje in huis, en ik wordt er steeds gelukkiger van. De speaker is niet al te groot waardoor die makkelijk ergens geplaatst kan worden. Verder heeft de speaker een erg mooi design wat mij erg aanspreekt. Door de ronde vorm heeft de speaker een 360 graden geluid wat erg handig kan zijn wanneer je de speaker in het midden van een ruimte plaatst.

Ik stream vooral veel via mijn spotify account, en heb nog geen problemen gekregen met de streaming.
Enige nadeel aan de speaker is dat die altijd onder stroom moet staan. Hierdoor is het niet mogelijk om de speaker mee te nemen als je bijvoorbeeld naar een park of strand gaat.

Sanne 10-08-2016

Handig en goed geluid

De speaker heeft mooi 360 graden geluid en handig formaat. Het is jammer dat de speaker geen accu heeft. Hij moet altijd aan het stroom. Verder is het een top ding.

Pluspunten

• Kwaliteit geluid
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Geen accu

mark-20 09-08-2016

Prima speaker

Heb het product een paar dagen in bezit en ondanks een paar kleine punten een hele mooie speaker. Aansluiten gaat vrij soepel via de Samsung App, de app is verder niet erg handig in gebruik, maar ik heb de speaker voornamelijk voor Spotify gebruikt en daar werkt hij erg soepel. De speaker wordt herkend in de Spotify App en kan vanuit daar aangestuurd worden, ook dus via een laptop. Minpuntje is dat de speaker niet volledig draadloos werkt. Hij moet constant aan het stroom zitten. Geluid wat uit de speaker komt is goed maar mist soms wat bass.

• Handig met Spotify

Minpunten

• Niet draadloos
  • Bass-loos