JBL Xtreme blauw - Reviews

Best Reviewed okt 2015 JBL Xtreme blauw
Best Reviewed oktober 2015
Bluetooth
Multiroomspeaker

8,9

Casper v.G 16-08-2016 Product paar dagen in bezit

Zwaar en groot, maar krachtig

Gekocht bij Expert Rheden volgende dag al binnen.
Komt flink wat lawaai vanaf, zelf nog niet maximaal gezet want dat gaat gewoon te hard.
Ik heb de blauwe gekozen.
Het duurt ongeveer 2 uur tot dat de accu volledig is opgeladen (uit).
Kwaliteit van het geluid is goed, de bas is te vergelijken met die van beats.
De enigste min puntjes wat mij is opgevallen is dat ik de batterijpercentage niet op mijn iPhone krijg, de achterkant waar de kabels in gaan achter het ritsje mocht wel iets ruimer.

Pluspunten

• Bas speakers
  • Volume
  • Kwaliteit geheel
  • Spat water dicht

Minpunten

• Batterijpercentage
  • Kabel ingang

Erik 12-01-2016 Product half jaar in bezit

Ik raad je aan om deze speaker te kopen, zeer goed geluid, en makkelijk te verbinden. Het is misschien een beetje duur maar je hebt ook wat. Je kan ook makkelijk verbinden met dezelfde box. Dus 2 keer het zeer mooie geluid en 2 x zo hard
Hij is wel aan de wat zware kant voor een box. Maar je krijgt er een mooie riem bij dus dat is geen probleem meer.
ZEER MOOIE SPEAKER!

Erik 12-01-2016 Product half jaar in bezit

Zeer goeie speaker met goed geluid,
Verbind snel met je telefoon of andere dingen.
Het is makkelijk mee te nemen met de riem die je erbij krijgt.
Misschien een beetje zwaar maar daar zit je niet mee,
Verbind goed met dezelfde box zodat je 2x zo hard het zeer mooie geluid hoort!!

Trilla 24-09-2015 Product paar weken in bezit

Ik luister voornamelijk naar Techno, Deephouse, Hip Hop en Alternatieve Rock. Ook heb ik de JBL Charge 2+ in mijn bezit, maar de Xtreme is wel echt de grote broer van die twee. De JBL Xtreme heeft een helder en zuiver geluid, maar kan op maximale volume wel wat schel overkomen. Daarentegen is het maximale volume wel echt hard, praten met anderen wordt eerder bijna schreeuwen. Draai hem eigenlijk ook nooit op maximale volume. Ieder heeft zijn eigen mening met betrekking tot hoe zuiver of mooi het geluid is, maar ik ben onder de indruk van wat de JBL Xtreme produceert. De bass is duidelijk meer aanwezig dan bij de JBL Charge 2+ en het geluid voelt vol aan. Dat mag ook wel, aangezien hij wel 2 keer zo groot is (en kost). Zeer tevreden dus over het geluid!

De JBL Xtreme voelt stevig en solide aan. Ik heb wel het idee dat dit apparaat tegen een stootje kan, echter is het niet aan te raden om de JBL te laten vallen. Met een gewicht van 2,11 kg kan dit hard op de grond vallen. JBL levert daarom ook een draagband bij de speaker. Handig om hem bijvoorbeeld op je schouder mee te nemen naar een andere kamer.

Het connecten met de JBL Xtreme is vrij eenvoudig. Klik op het bluetooth-teken bovenop de speaker en zoek het apparaat via bluetooth van je telefoon. Connect direct! Op de speaker zijn verder de volume-, pause/play- en JBL Connect-knoppen te vinden. En bij 2x keer klikken op de play/pause-knop, dient deze voor "volgende". De bediening van het geluid is wel beter geïntegreerd op de iPhone 5 (iOS 8 ) dan bij de Note 3 (lollipop 5.0). Als het media geluid van de Note 3 vol aan staat, kan het zo zijn dat de speaker nog velen malen harder kan. Hiervoor moet ik echt via de speaker het geluid harder zetten. Jammer dat het dus (nog) niet volledig werkt op Android 5.0.

De JBL Xtreme maakt het ook mogelijk om meerdere apparaten tegelijk te koppelen. Handig voor als je met vrienden bent en zij ook graag hun telefoon willen connecten. Alleen zodra 1 telefoontje een geluidje produceert, dan zal de speaker switchen naar die telefoon (zelfs bij het geluid van lockscreen). Je zult dus nog steeds handmatig de bluetooth uit moeten zetten, of de telefoon volledig op stil zetten. Voordeel is wel dat de speaker je telefoon onthoudt en je niet opnieuw op het bluetooth teken van de speaker hoeft te drukken.

In mijn ervaring gaat de JBL Xtreme zo´n 11 uur mee en is in 3,5 uur volledig opgeladen (bij 2/3 van maximale geluid). Het is ook mogelijk om de JBL Xtreme te gebruiken als poweradapter voor je telefoon. Mijn Galaxy note 3 was in 1,5 uur van 4% naar 76% geladen. Hierbij vermeld ik wel dat ik af en toe de telefoon gebruikte en de speaker voor muziek. Het is dan geen krachtpatser qua oplaadtijd, maar het zeer handig dat je in ieder geval twee telefoons tegelijk kunt opladen in bijvoorbeeld de tuin, waar je vaak geen stopcontact hebt. Let wel op, JBL levert geen kabels voor je telefoon, maar ik denk dat iedereen wel 100 van die kabels thuis heeft liggen.

In het begin luisterde ik vaak door mijn JBL Charge 2+, maar nadat ik het verschil had gehoord tussen die twee, gaat nu mijn voorkeur uit naar de JBL Xtreme, vanwege het zuivere geluid en de bass. Echter is de Xtreme redelijk aan de zware kant om hem in je tas te vervoeren en veel groter. Daarvoor hebben zij de oplossing bedacht voor een draagband, maar ik zie mijzelf niet met een speaker om mijn nek/schouder lopen.

Wil je de speaker voornamelijk in de tuin, dagje strand of thuis gebruiken? Dan zou ik zeker de JBL Xtreme overwegen. Het is voor “maar” 130 euro meer dan de JBL Charge 2+, zeker waard! Ik heb er geen spijt van!

Sam Ranzijn 23-09-2015 Product paar weken in bezit

De Xtreme is een fantastische allround speaker. Geluid is fantastisch voor een bluetooth speaker. Het geluid is gebalanceerd en er is een fijne hoeveelheid bass. Enige minpuntje op dit vlak is dat de Xtreme wat schel kan worden op maximaal volume.

Naast het geluid is het ontzettend fijn dat de Xtreme waterdicht is en dankzij de riem redelijk makkelijk mee te nemen is. Hierdoor is het een speaker die je makkelijk meeneemt naar het park of het zwembad, ondanks zijn toch wel forse gewicht van 2 kilo.
De accu is uitstekend en hoewel ik het in de praktijk niet veel gebruik, is het fijn dat ik in geval van nood 2 apparaten aan de Xtreme op kan laden.

Er is eigenlijk weinig mis met de Xtreme. Toch werkt het verbinden van meerdere bluetooth apparaten niet helemaal. Bij ieder geluidje springt de speaker over op dat apparaat. Dit is erg hinderlijk en hierdoor gebruik ik deze functie ook zelden ( de Charge 2 heeft hetzelfde probleem.)
De bluetooth verbinding wil sowieso wel eens gek doen en haperen, maar dit komt niet regelmatig voor.

Verder is de vormgeving prima. Hij is wel wat log, maar desondanks vind ik het een mooie speaker om te zien.

Al met al denk ik dat de Xtreme zijn redelijk forse prijskaartje wel waard is. Het is nou eenmaal een van de beste bluetooth speakers die beschikbaar is.

Happy panda 23-09-2015 Product paar weken in bezit

Deze kleine ‘zware’ portal speaker produceert veel geluid met een goede klank. Het aansluiten van je digitale apparaten met behulp van bluetooth werk soepel.

Omdat de speaker zo klein is kan je hem gemakkelijk verplaatsen of meenemen naar buiten. Je krijgt er een riem bijgeleverd maar geen hoes waar je de speaker in kan doen. Ik snap de riem niet helemaal en had er toch liever een hoes bij gehad voor bescherming.

De app die je kunt downloaden is vooral bedoelt als je meerdere speakers wil aansluiten. Jammer genoeg kan je niet de geluidsinstelling ermee aanpassen zoals de bass.

Hoewel deze kleine speaker aan de prijzige kant is kan ik hem wel aanraden.

Igor Schut 20-09-2015 Product paar dagen in bezit

De box heb ik nu een aantal weken in mijn bezig en ik ben erg te spreken over het apparaat. Het geluid is erg goed en de bas is prima aanwezig, verbazingwekkend. Het koppelen van de telefoon d.m.v. bluetooth is geen enkel probleem en je bent direct klaar om muziek te luisteren.
Ook ziet de box er prima uit en is het erg functioneel; je kunt het met de bijgeleverde schouderband overal mee naar toe nemen.
Door de dikke accu is de JBL niet leeg te krijgen en je kunt het zelfs als externe batterij gebruiken om bijv. je telefoon op te laden!
De box weegt wel wat, ruim 2kg. Dit is niet zo raar gezien de gigantische accu, en dat neem ik maar graag voor lief.
Ik ben zeer te spreken over de JBL!

Ed76 19-09-2015 Product paar weken in bezit

Heb deze speaker nu een paar weken in huis. Ik luister vooral naar radiozenders. Batterij gaat erg lang mee, mooi pluspunt! Het geluid is erg goed, mooie warme klanken, goed bass. connectie met BT is zo gevonden, en dus erg makkelijk te koppelen. Oook handig dat je een extra oplaadpunt nu hebt. Design is mooi, maar smaken verschillen.

dtccindy 18-09-2015 Product paar weken in bezit

In 1 woord ; GEWELDIG !!!!

Toen ik hem in ontvangst nam van de postbode was ik al enthousiast !

De speaker is zonder meer zorgvuldig ingepakt.
Je bent even zoet met uitpakken maar dan heb je ook wat.

Hij is super makkelijk in gebruik, door hem aan te zetten en op de verbindingsknop te drukken, kun je op een snelle en makkelijke manier verbinding maken met je smartphone of tablet.
Het enige wat je steeds moet doen is je bleutooth aanzetten op bv je telefoon en verbinden :)

Het ontwerp is gewoon Super ! een stoere uitstraling, en door zijn vorm en bijgeleverde schouderhengsel makkelijk overal mee naar toe te nemen.
Doordat er geen gaatjes of inkepingen of zo zijn , krijg je geen stof of zand of zo in je speaker.
En aan de achterkant zit een stevige rits, waar de ingangen voor de oplader en USB achter zit.
Zo kun je hem gerust een dagje mee nemen naar het strand.
Verder hebben ze het ontwerp ook "simpel"gehouden.
Bovenop een rijtje met knoppen ; Bleutooth, aaan/uit, volume, en pauze.
De pauze knop kun je tevens gebruiken om naar het volgende nummer te gaan door deze 2 keer achter elkaar in de drukken.

En dan het geluid.
Ik luister eigenlijk alle soorten muziek, en dat was ook wel ideaal om even alle soorten te testen :)
Van hardrock tot klassiek, en hardcore tot pop.
Het maakt niet uit wat je luistert, en op wat voor een volume.
Alles klinkt super zuiver!!!!!
De bass klinkt ook super !
Hij gaat niet ruizen of minder zuiver klinken.

Ik ben er in ieder geval verliefd op ! ;)

Of ik nou boven achter de PC zit, beneden aan het schoonmaken ben, of in de tuin met vrienden zit, over gaat de Speaker met me mee naartoe.

Minpunten ? : eerlijk gezegd weet ik er geen een !

Bianca Schut 17-09-2015 Product paar weken in bezit

Dat JBL een grote naam heeft hoog te houden, kun je aan alles merken. Het uit de doos halen is al een feestje. Als je de box dan in je handen hebt, voelt het aan alle kanten solide en stevig. Het aanzetten van het apparaat is heel vanzelfsprekend en bij het inschakelen van de luidspreker hoor je een leuk opstartdeuntje. De handleiding is erg gemakkelijk en het product is vanzelfsprekend. Om hem door middel van bluetooth te laten verbinden is één druk op het bluetoothsymbool genoeg om ieder device te zoeken die hier verbinding mee kan maken. De kwaliteit van het geluid en diepe bas is erg indrukwekkend en voldoet dan ook meer aan de verwachtingen van het product. We hebben wel eens goedkopere luidsprekers gekocht, maar deze overtreft ze allemaal. De prijs meer dan waard! Lekker voor mee op vakantie, in de tuin of mee naar het zwembad.

Guille 16-09-2015 Product kwartaal in bezit

The JBL Extreme heeft al meerdere feestjes tot succes gemaakt op het strand . geweldig geluid en vooral er goed in zn lage en diepe bass-tonen.

Akmal 15-09-2015 Product paar dagen in bezit

Heb de JBL Xtreme nu ruim een week uitgeprobeerd en hij stelt zeker niet teleur!

Voornamelijk luister ik naar deephouse en hiphop, deze genres komen goed tot hun recht met de JBL Xtreme. Hier is namelijk wel een krachtige bass voor nodig die portable speakers lang niet altijd hebben.
De speakers waren meteen gebruiksklaar en kon ook direct met bluetooth verbonden worden met mijn mobiel, het zijn speakers die waanzinnig binnen en buiten huis klinken.
Het beste van de JBL Xtreme is overduidelijk de diepe bass, over het algemeen wel een goede sound en niet te vergeten splash waterproof, ideaal voor buiten!
Enige minpunten zijn dat vocals in nummers niet altijd zo goed klinken als de bass (wellicht omdat die zo geweldig klinkt?), maar dit zijn dan ook duidelijk speakers voor liefhebbers van muziek met een goede bassline. Verder weegt het ruim 2 kilo waardoor meenemen niet altijd even makkelijk gaat, maar daarvoor is het handige riempje bijgeleverd zodat je het als een schoudertas kan meenemen.

Al met al is dit product echt zeker een aanrader en z'n geld waard!

Bas Kwakkel 13-09-2015 Product paar weken in bezit

De JBL Extreem nu een week in huis, wat een machine!
Super geluid met bijna alle muziekstijlen. De speaker een paar keer mee genomen onderweg en buiten geprobeerd, maar in wat voor ruimte je hem ook neerzet het geluid blijft goed. Ik ben ook zeer te spreken over de lange speelduur op de accu. Het koppelen met de iphone en ipad ging vrij eenvoudig en zelfs ook alle 2 tegelijk was geen probleem. Kortom een goede speaker met een waanzinnig geluid!

Thomas heijkoop 13-09-2015 Product paar dagen in bezit

Ik heb nu ongeveer een week de JBL xtreme in gebruik.
nadat ik hem uit de doos had gehaald meteen aan mn telefoon gekoppeld en begonnen met muziek luisteren.
Het geluid uit de speaker is goed en klinkt helder al mis ik zelf wat in de middenfrequenties, verder over het geluid geen op of aanmerkingen.

de speaker voelt stevig aan en heeft een handige draagband, al is hij met ruim 2 kilo wel aan het gewicht als je er lang mee om je nek loopt.

wat is zelf wel een nadeel vind en waar ik nog geen oplossing voor gevonden heb is dat iedereen altijd met de speaker kan verbinden via bluetooth. dat betekend dus dat iedereen muziek aan kan zetten die de speaker in berijk heeft.

verder vond ik de ingebouwde powerbank een handige functie waardoor je je telefoon kan opladen terwijl je aan het luisteren ben.

al met al een goed product en zeker het geld waard.

RobbertNL 13-09-2015 Product paar dagen in bezit

Dit is een draagbare bluetooth speaker met goede specificaties. Na het uitpakken bleek het dan ook een flinkje jongen te zijn. Als accessoire is een schouderbandje meegeleverd om hem makkelijk mee te kunnen nemen onderweg. Ik zelf zou hem denk toch liever in een tas vervoeren, ondanks dat hij best wel stevig overkomt. Hij zou ook spatwaterdicht moeten zijn, maar dit heb ik niet uitgeprobeerd. Het volume kan flink hard, mede door de omvang en de flinke subwoofers aan de zijkant. Het is ruim voldoende voor elk huiskamerfeest. Er is geen mogelijkheid om het geluid af te stellen behalve harder en zachter, maar gelukkig kan je dit ook op bijna elk afspeelapparaat zoals je telefoon regelen. De eerste keer duurde het even voordat de bluetooth verbinding zichtbaar was op m'n Telefoon, maar dat kan dus ook aan de telefoon gelegen hebben. Sindsdien maakt hij gewoon snel verbinding wanneer het nodig is. Het design vind ik ook erg mooi. Door het soort van zachte materiaal wat wel gewoven lijkt aan de buitenkant ziet de JBL Extreme er erg stijlvol uit.

MBoonen 12-09-2015 Product paar dagen in bezit

Ik heb de JBL Xtreme nu een paar dagen in bezit en hij voldoet compleet aan de verwachtingen.

Ik luister voornamelijk Rock muziek en dat klinkt echt geweldig, van de hoge tonen tot de bass, deze speaker heeft er geen moeite mee.

Ook als je het volume vol open zet, wat overigens best hard is en zeker ruim voldoende voor de meeste gebruikssituaties, valt de kwaliteit niet tegen. Ik heb geen fouten in het geluid kunnen vinden.

Ook het koppelen met de telefoon gaat heel simpel en snel en ik heb hier absoluut geen problemen mee gehad.

Het enige nadeel aan de speaker dat ik vinden, is dat het apparaat best wel groot is, waardoor je hem toch minder snel meeneemt. Voor mij is dit geen probleem, maar het is wel iets om mee te nemem als je deze jbl xtreme overweegt.

Mark 12-09-2015 Product paar dagen in bezit

Nu al de JBL Extreme een aantal dagen in bezit en ben er erg tevreden mee. Er komt een prachtig vol geluid uit met een diepe bass.

Koppelen met de telefoon (Nexus 5) gaat enorm snel. De play/pauze heeft een korte vertraging maar verder niet enorm storend.

Ondanks het goeie geluid is het apparaat misschien wat aan de grote kant. Het valt precies tussen draagbare speaker en vaste speaker in. Draagkabel is meegeleverd om dit probleem enigszins te verhelpen.

Batterij van de JBL is geweldig. De beloofde 15 uur houdt hij goed vol en opladen gaat snel. Ook qua design heeft JBL geen concessies gedaan; prachtig apparaat.

Carizzle 11-09-2015 Product paar dagen in bezit

Voordat ik met de JBL Xtreme te maken kreeg, had ik al het geluid uit de JBL Charge gehoord.
Dit was al goed, maar als je de JBL Xtreme aanzet, dan wil je niks anders meer.
Verschillende muzieksoorten afgespeeld op de Xtreme, en alles klinkt goed.
Hij beschikt over een zeer goede bass en een goede batterij, die zeker de 15 uur meegaat zoals wordt aangegeven in de beschrijving. Het verbinden met je telefoon of tablet is ook heel makkelijk. Met 1 druk op de JBL vindt je de box tussen de beschikbare bluetooth apparaten in je tablet of telefoon.
Daarbij krijg je netjes alle kabeltje meegeleverd om 'm op te laden en een schouderriem om met je box rond te kunnen lopen ;).
Kortom, zeker een dikke aanrader!!

Wesleysmits 04-09-2015 Product paar weken in bezit

Ik heb deze speaker op Schiphol gekocht achter de douane. Ik wilde eerst de JBL charge 2+ kopen omdat die in de aanbieding was. Maar na eenmaal het geluid van de Xtreme te hebben gehoord, was ik verkocht en was ik bereid om een paar tientjes extra uit te geven.

Ik heb de speaker op vakantie in het hotel prima kunnen gebruiken. Koppeling met Bluetooth apparatuur is een fluitje van een cent. Je kan tevens meerdere apparaten gelijktijdig koppelen zodat je elkaars playlist kan luisteren. Ook op het strand blijft de dynamiek van het geluid erg goed. De lage tonen blijven goed hoorbaar. Soms moet je wel in de gaten houden dat je niet te hard gaat omdat de lage tonen soms overheersen en daarmee andere mensen tot last bent.

Waar ik nog niet achter ben is waar de (vermoedelijk) 5 LED Lamljes op het apparaat voor dienen. Na volledig opladen branden er bij mij slechts 3. Dus ik vraag me af of dat juist is.

Verder erg tevrede met de speaker en zou ik deze zeker aanraden!!

JackvandeLogt 10-08-2015 Product paar dagen in bezit

Kaboem!!!

Wat een speaker! Aangeschaft voor de tuin. De hele buurt is er blij mee... Mijn zoon heeft een JBL Charge 2, waar ik al bijzonder van gecharmeerd was maar dit is verreweg de overtreffende trap. De beste Bluetooth speaker op dit moment en ik heb veel geluisterd en vergeleken. Diep laag, een vette bas waar je van moet houden, maar zo strak. Helder hoog. Echt een geweldig geluid en wat een power! Mooie vormgeving, Duurzaamheid weet ik nog niet, ik heb hem net. Het ziet er wel echt heel degelijk en solide uit. Niet heel klein maar nog steeds goed mee te nemen. Mooie en handige draagband erbij. De prijs is behoorlijk maar je haalt echt het beste wat er nu is in huis. Ik ga hier hopelijk heel lang van genieten!