Sony SRS-X88 boekenplankspeaker / zwart, wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 36 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony SRS-X88 boekenplankspeaker / zwart, wit op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Hoegie 19-11-2015

Geluidskwaliteit: De geluidskwaliteit is bovengemiddeld goed, zeker als je flacbestanden afspeelt. De enige beperking is dat het geluid minder ruimtelijk klinkt dan bvb van een gewone stereo. Dit wist ik op voorhand en is ook maar normaal gezien het kleine formaat.

Mogelijkheden: Er zijn gigantisch veel aansluitmogelijkheden toch is het belangrijk om weten dat op dit moment de streamfuncties youtube en spotify (free-version) niet werken op deze speaker. Misschien dat in de toekomst met youtube red (audio versie van youtube) hier verandering in komt.

Vormgeving: dit is louter subjectief maar ik vind hem mooi passen in onze keuken.

Duurzaamheid: het is moeilijk om na een aantal dagen hier al een uitspraak over te doen maar de afgaande van de afwerking en gebruikte materialen zal dit wel in orde zijn denk ik.

BBelgie 17-11-2015

Ik ben nu een paar dagen in het bezit van deze speaker en hij bevalt prima! Het geluid is ongelofelijk goed! Ik heb (na veel opzoekwerk en vergelijkingswerk) voor deze speaker gekozen wegens de vele opties zoals: afspelen van USB stick, afspelen direct van pc (via USB kabel), afspelen via bluetooth, afspelen via wifi, gebruik van streamingdiensten zoals spotify maar ook TuneIn. Hierdoor steekt deze speaker toch boven de concurrenten uit. Bovendien heeft deze speaker ook de mogelijkheid om hem uit te breiden met andere speakers en hem dus als multiroom systeem te gebruiken.
Het installeren verliep zonder problemen en ik kon zo genieten van alle mogelijkheden. De android app van Sony waarmee de speaker bediend wordt (songpal) werkt erg gebruiksvriendelijk. Deze app voor ios werkt echter minder soepel en kan qua vormgeving nog een stuk verbeterd worden. Na het installeren van Sony Media Go op de pc heb je binnen enkele klikken heel je muziekbibliotheek gedeeld met deze speaker. Niks geen NAS of server nodig dus!
Het enige nadeel van deze speaker is dat er geen accu in zit dus zoek je dit: kies dan voor de srs-x77

Kortom: een dikke aanrader!

BBelgie 05-12-2015

Nog een toevoeging: indien je de mogelijkheid hebt om de speaker te verbinden met een 5ghz wifi signaal, doe dit dan zeker! Op het 2,4 GHz netwerk had ik regelmatig verbindingsproblemen (waarschijnlijk door interferentie van andere toestellen). Op het 5 ghz netwerk ondervind ik geen verbindingsproblemen meer. Mijn smartphone ondersteunt het 5ghz netwerk niet dus hiermee kon ik de speaker ook niet instellen op dit netwerk. Met behulp van een lan kabeltje kan de speaker aan een laptop gekoppeld worden en kunnen de netwerkinstellingen van de speaker gewijzigd worden.