LG NP7550 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG NP7550 zilver op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,7

TVS999 27-04-2015
Geschreven voor: LG NP7550 zilver

Sinds enkele weken heb ik de LG NP7550 (P7) in mijn bezit. De reden van de aankoop was dat ik overal en ten alle tijden muziek kon beluisteren op een aangename en vooral kwalitatieve manier.

Daarnaast heeft de LG P7 ook het voordeel compact en vooral begruiksvriendelijk te zijn. Ook de mogelijkheid tot uitbereiding met meerdere speakers op uw gsm is zeker een pluspunt. (dual pairing)

Ook de TV kan je aansluiten op de P7 met als gevolg dat je geluidskwaliteit er zeker op vooruit gaat.

Algemeen:

Ik kende LG van mijn GSM (G3) en mijn TV toestel en wist dat de P7 een goed product was. En dat begint al bij de doos en de complete inhoud ervan. Alles is netjes verwerkt en alle benodigdheden zijn aanwezig.
De installatie verliep zeer vlot, zelfs zonder de handleiding was het echt een fluitje van een cent. Het kost me meer moeite om de goede, stevige verpakking te openen dan de installatie zelf. Dat zegt genoeg lijkt me. Echt het was binnen de 5 min. geklaard.
Over de duurzaamheid kan ik uiteraard nog niet veel zeggen, maar de speaker zelf voelt zeer degelijk aan, dus daar twijfel ik niet aan.

Het groot voordeel lijkt me de duurtijd van de batterij. Volgens de fabrikant zou deze tot 10 uur kunnen maar de test en de praktijk leert ons eerder dat een duurtijd van 8.5 uur meer realistisch is. Doch zelf met dit klein verschil is hij nog steeds de beste leerling van zijn klas. Met vrienden vergelijken we steeds elkaars producten, want wat is het fijn om de beste te hebben J.

Het opladen is ook zeer eenvoudig met de USB kabel en heeft een tijd nodig die juist geen 3 uur is.

Met zijn 20 W vermogen geeft hij zeker voldoende power om een leuk maar ook warm geluid te produceren. Mijn vorig model (ander merk) had nl de neiging snel “schreeuwerig” te klinken.

Op het laatste feestje heb ik hem echt degelijk kunnen testen en voor mij is hij zeker een toppertje

Samengevat:

Positief:
+ Kwaliteit van geluid !!!!!!
+ Degelijkheid van de speaker
+ Gebruiksgemak
+ Makkelijk uit te breiden met andere P7 speakers
+ prijs/kwaliteit verhouding

+batterij duurzaamheid !!!!

opmerking :
- Voor de pure audio freak zal de kwaliteit niet aan hun eisen voldoen. Maar voor een huis-tuin-keuken consument is het geluid meer dan behoorlijk.

Kristl 21-04-2015
Geschreven voor: LG NP7550 zilver

Ik heb deze P7 nu enkele dagen in mijn bezit en ik kan mij rekenen onder de gelukkige gebruikers :)
Dit toestel doet alles wat het volgens mij hoort te doen en dat op een meer dan bevredigende manier. Door middel van je smartphone of tablet kan je muziek streamen van op eender welke locatie. Maw hij doet zijn job goed tijdens een rustig etentje met vrienden, maar eveneens bij het in de tuin werken. Dit maakt dat het toestel verschillende muziekgenres in verschillende omstandigheden zonder problemen de baas kan. Deze P7 ondersteunt de verschillende streaming diensten aanwezig in de markt, dus de keuze wordt aan de gebruiker gelaten.
Handig is ook: hij kan opgeladen worden via een universele USB lader dus niet meer nodeloos zoeken naar de aparte lader van het toestel.
Ik heb ook gelezen dat deze kan gekoppeld worden aan de tv, waardoor je een soort surround effect kan creëren. Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd, maar afgaande op de geluidskwaliteit die het stand alone produceert, ben ik ervan overtuigd dat dit ook zal lukken. Ik ga het de komende dagen zeker uitproberen.
Een aanrader!

hangman 19-04-2015
Geschreven voor: LG NP7550 zilver

Nu ik de LG P7 enkele weken in mijn bezit heb, kan ik niet anders dan het toestel aan te raden. Kort samengevat heb je hiermee een compact, draagbaar toestel dat toch robuust is en een betere geluidskwaliteit levert dan vergelijkbare toestellen, zeker in deze prijsklasse.

Hoewel de P7 zeker geen lichtgewicht speaker is, voelt hij erg robuust en stevig aan, niet zo "plastiekerig" dan vele vergelijkbare toestellen. Verbinden is erg eenvoudig en met de software voor je smartphone stuur je de speaker erg eenvoudig aan door het selecteren van de gewenste muziek op je smartphone.

Ik gebruik de speaker momenteel vooral om via Spotify constant muziek op de achtergrond te hebben thuis, iets wat twee seconden kost om op te starten: toestel aanzetten, via bluetooth wordt deze automatisch herkend, Spotify opzetten en klaar.

Ook tijdens meer lawaaierige etentjes heeft de P7 zijn dienst al bewezen, het volume kan dit makkelijk aan. De eerlijkheid gebiedt me wel om te zeggen dat ik iets meer van het volume verwacht had. Na het lezen van enkele goeie commentaren hierover, had ik hem nog iets luider verwacht, dus buiten, in een lawaaierige omgeving, gaat er wel een deel van het geluid verloren, maar dit is misschien ook niet echt waarvoor het toestel bedoeld is.

Over het geluid zelf: voor een draagbare speaker is dit meer dan in orde. Heldere klanken, goede bassen, ... Verwacht geen kwaliteit van een stereosysteem van € 500, maar voor zo'n klein toestel was ik positief verrast.

Wat mij betreft dus zeker een erg goeie keuze als je voor eenvoud en goed geluid in een compact toestel wil gaan.

floriske1 14-04-2015
Geschreven voor: LG NP7550 zilver

Deze luidspreker is boven verwachting. Het geluid is top, voldoende bas. Het gebruik is ontzettend makkelijk. De batterij gaat lang mee. Ook erg handig om mee op vakantie te nemen. Een aanrader voor iedereen. ik gebruik hem (bijna) dagelijks.

Popdanser 14-04-2015
Geschreven voor: LG NP7550 zilver

Als danslerares was ik op zoek naar handig compact toestel om te gebruiken tijdens de dansles. Na een beetje speurwerk kwam ik de LG P7 tegen. Ik ben niet echt technisch aangelegd, dus het was voor mij belangrijk dat het een toestel is dat makkelijk en simpel in gebruik is. En makkelijk te installeren was het zeker. Bluetooth op de gsm aanzetten, toestel zoeken en klaar voor gebruik. Mijn eerste test was in de grote zaal, hoog plafond, dat is geen aanrader, daarvoor is het toestel niet sterk genoeg, maar misschien als ik 2 toestellen met elkaar koppel dat het dan beter is, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd. Test 2 in de kleine zaal, met normale plafond hoogte was echt wel een voltreffer. Goed geluid en vooral geen gesleur meer met een zware box, nee, ik heb mijn toestel gevonden. Wat de batterij betreft, ik heb dit toestel nu al 5 lesuren gebruikt en heb nog niet moeten herladen, dus die kan nog wel even mee.
Ik weet wat ik deze vakantie meeneem, mijn Bluetooth P7 gaat mee in de koffer en ik ga genieten van een koel wijntje met mijn favoriete muziek! Er zijn nog tal van andere toepassingen mogelijk met dit toestel, maar zoals zovelen moet ik me eerst nog wat verder verdiepen in de mogelijkheden. Je kan tot 3 Bluetooth toestellen tegelijk verbinden, maar dat heb ik dus nog niet getest.
Voor mij zijn mijn wensen vervuld, compact, handig te gebruiken, goede geluidskwaliteit en ook de prijs is mooi meegenomen. Een aanrader!

kvmbart 14-04-2015
Geschreven voor: LG NP7550 zilver

super toestel en handig in gebruik. ideaal voor gebruik in de tuin, vakantie, ...
enkel de uitstraling van de toestel had iets meer "flashy" gemogen maar dit weegt niet op tegen het gebruiksgemak.

GielB 14-04-2015
Geschreven voor: LG NP7550 zilver

Super toestel, helder geluid, zeer handig op reis! Voelt zeer degelijk aan. Vormgeving eerder saai, maar dat is eigenlijk bijzaak. Een aanrader!!

Tomorrowland 14-04-2015
Geschreven voor: LG NP7550 zilver

multifunctioneel toestel. je kan tegelijk meer dan één gsm koppelen met het toestel. geluid is super, de bassen mochten wat zwaarder zijn.
leuke looks, strak en alu kleur.
je neemt het overal mee, Hotel, strand, BBQ ..
als het al een minpuntje mag zijn, het toestel is vrij zwaar, maar anderzijds geeft het stabiliteit.

23Jerre 13-04-2015
Geschreven voor: LG NP7550 zilver

Ik was op zoek naar een portable bleutooth speaker die ik zowel thuis als buitenshuis kon gebruiken, dit liefst met een zo goed mogelijke muziekweergave. Als je van muziek wil genieten dan moet deze ook weergegeven worden zoals hij gemaakt is. Niet enkel hoge of lage tonen dus, maar een combinatie van beide. Deze optie heb ik uiteindelijk gevonden in de LG P7 (NP7550). Het draagbaar speakertje is uitgerust met meerder luidsprekers, waardoor het dus echt mogelijk is om de verschillende tonen te laten weergeven. Een rijke luisterervaring op gebied van geluid dus.
Verder voelt de P7 heel solide aan, ook wel een beetje zwaar. Hierdoor lijkt het echt of je hebt kwalitiet vast en niet zo een speakertje van enkele eurotjes. Ik ben hier van mening dat je best 1x iets meer geld uitgeeft voor kwaliteit, dan dat je om de 3 maanden een nieuwe moet kopen.
Ik had iets meer verwacht van de batterij, volgens de handleiding gaat hij 8u mee. Natuurlijk zal dit zijn als je het niet te luid zet. Ik merk zelf dat het eerder 6 a 7 uur is, wat al bij al nog heel goed is. Als je hier even bij stilstaat, dan is dit toch nog best lang. Een namiddag in de tuin of het park kan dus makkelijk op 1 oplaadbeurt.
Een extra plus is dat het een multifunctioneel toestelletje is. Je hebt zelfs de mogelijkheid om 2 P7’s aan elkaar te koppelen en zo je muziek in dual mode of zelfs stereo mode af te spelen. Hierdoor is het geluid nog beter en krachtiger. Ik twijfel dan ook sterk om een tweede aan te kopen. Zelf nog niet geprobeerd, maar je kan hem zelfs via Bleutooth koppelen aan je TV (als je TV Bleutooth ondersteunt) om ook hier een extra dimmensie toe te voegen.
De P7 is ondertussen standaard backpack meteriaal geworden en ik heb hem dus altijd bij. Gebruik mogelijk met allerlei toestellen, voor mij meestal smartphone of tablet. En ook je vrienden (tot 3) kunnen ook verbinden om hun favoriete muziek te beluisteren. Ideaal voor een buitendagje met vrienden dus.
Opladen doe je via MicroUSB, meestal dezelfde oplader als je smartphone. Het is dus ook niet nodig om meerdere opladers mee te nemen.
Heel tevreden dus.

Ahor 02-04-2015
Geschreven voor: LG NP7550 zilver

Fantastisch toestelletje. Super handig. Hadden nooit gedacht dat we dit zoveel zouden gebruiken. De P7 is mooi qua design en vooral gemakkelijk in gebruik. Mijn dochter is dol op muziek luisteren dus wil voortdurend dat we muziek afspelen op de GSM. Nu met de P7 is dat echt gemakkelijker. We kunnen muziek afspelen zo luid als we willen. 1 druk op de knop en je bent vertrokken. En de batterij gaat toch wel even mee. Echt een aanrader ook voor als je op verplaatsing muziek wil opzetten. Bijv. op vakantie aan het zwembad of bij vrienden tijdens een feestje. Ook aansluitbaar op je televisie. En je kan ook een tweede speaker kopen en dan heb je nog een krachtigere klank. Kortom, een pareltje.