Teufel Raumfeld One S wit - Reviews

Bluetooth
Multiroomspeaker

8,1

vbraun 02-04-2016 Product kwartaal in bezit

Hoge kwaliteit matige mogelijkheden.

Hoge geluidskwaliteit, maar speelt helaas Spotify op slechts 1 speaker tegelijk. Dus geen stereo. Gemiste kans.

Wel heel eg goed 27-12-2015 Product maand in bezit

Om op de badkamer wat extra muziek te hebben de Raumfeld S besteld. Ik ben geschrokken toen ik dit kleine wonder doosje had aangesloten. Dit is serieus goed! Uiteraard heb je geen voelbare bas en kun je geen pop muziek op (vaak te luid) live niveau weergeven, maar wat er (aan laag) uitkomt is niet weinig. Wat ik als een groot voordeel zie is dat het kastje geen basreflex poortje heeft wat vaak tot dreunen leid op en rond bepaalde Frequenties. De Raumfeld gebruikt hiervoor zijdelings 2 passieve radiatoren (2 speakers zonder magneet) waardoor het laag dieper doorloopt en zich meer als een gesloten systeem gedraagt. Dus wel het laag maar geen geboem. Het mid en hoog is neutraal. Met 2 van deze kastjes in stereo gepaired is het een volwaardig stereo systeem. Zo goed, dat er geluid installaties zijn die dit niet kunnen presteren. Deze luidsprekers presteren veel beter dan de andere concurrenten in dezelfde prijsklasse. Kunnen de hoge resolutie bestanden weergeven en soms denk ik wel eens... moet ik die hele stereo toren met losse componenten nog wel houden? Ga ik echter luisteren naar de wat grotere systemen dan hoor ik wel dat een en ander verfijnder klinkt. Maar serieus luisteren naar dit kastje is echt geen straf. Als je de kastjes dicht bij een muur plaatst klinkt alles nog wat voller en breder. De stemmen weergave is dan akelig goed. Kleine bezettingen in de muziek zijn qua klank erg goed. Bij weergave van muziek met veel instrumenten loopt het geluid iets meer dicht. Terwijl ik dit schrijf denk ik... het gaat hier om een luidsprekertje met versterker voor een prijs waar ik normaal gesproken een kabeltje voor koop tussen mijn apparatuur. Mijn conclusie: De speaker is afgekeurd voor de badkamer. Hij is daar veel te goed voor!

Vincent 14-12-2015 Product maand in bezit

Prettige kleine speakers met een verrassend goed geluid. Enig minpunt is dat Spotify maar op één speaker tegelijk kan worden afgespeeld. Dus heb je b.v. 2 speakers en wil je veel naar Spotify luisteren, krijg je mono geluid.

Tolenaars 10-12-2015 Product paar weken in bezit

De one S was mijn eerste Raumfeld speaker. Ik wilde al de wat duurdere sets kopen maar wilde het merk eerst even testen op de kleinste streaming speaker.
Ik heb 1 one S nu staan en heb de Sonos play1 ook nog staan (gaan er nu uit). Heb ze dus goed kunnen vergelijken met elkaar.

installeren is een fluitje van een cent, zonder kabel, gewoon direct op de WiFi. De Raumfeld app is goed. Ik persoonlijk vind het ook een zegen dat je muziek afspeelt via de Spotify app. Spotify werkt beter dan bijvoorbeeld de Sonos app, omdat je gewoonweg beter door muziek kan bladeren en nieuwe muziek kunt ontdekken. Je kunt trouwens ook gewoon van nummer switchen in de raumfeld app, al moet je dan wel een playlist van spotify aan het beluisteren zijn.

De geluidskwaliteit is dik in orde. Wat mij altijd tegenstond bij de Play 1 (maar ook de play3 en play 5 en ook playbar)is dat bij hoger geluidsniveau het geluid vervormd en minder vol klinkt. De bass gaat weg en het midden vervaagt. Bij de one S is dit niet het geval. De bassweergave is over het algemeen lager dan de play 1, maar die is bij de play 1 in mijn ogen te zwaar aangezet. (en is vanaf half volume weg).
De hoge en midden tonen zijn veel mooier dan van de play 1. Zeker als het volume omhoog gaat.

1 one S vult een kamer al aardig met geluid, zeker een kleinere ruimte. Ik ga mijn Raumfeld audio installatie zeker uitbreiden.

Theo 19-07-2015 Product paar dagen in bezit

Ik was direct overtuigd na het horen van de geluidskwaliteit bij een kennis van een Raumfeld installatie. Weg met de draden en een mooi design leek de oplossing. Na een week installeren en nog eens installeren en 3 maal de helpdesk raadplegen lukte het nog steeds niet de configuratie goed te installeren. Een avond heeft het goed gedraaid. Een set van twee One S speakers als stereo set geconfigureerd. Alleen de Balans deed het nog niet. Wat een supergeluid!!!
De volgende ochtend wist 1 speaker het netwerk niet meer te vinden. Mateloos irritant. De helpdesk kwam er ook niet meer uit en dacht dat wellicht de router opnieuw ingesteld moest worden. Dat was voor mij het punt waarop ik besloot alles terug te sturen. Het moet gewoon probleemloos werken en je wilt niet ook nog eens je audioset willen configureren iedere keer dat je netwerk eruit lag of zo.
Nogmaals, geluid is geweldig, design super, maar voor mij even geen draadloos weer, althans via wifi.

HaraldV 30-06-2015 Product half jaar in bezit

Ik heb de overstap gemaakt van sonos naar raumfeld en nog geen moment spijt van gehad!
Ik had hiervoor een play1 van Sonos, welke goed beviel echter vond ik dat sonos icm spotify niet lekker werkte (vooral bladeren in spotify miste ik in de sonos app)
Nu schijnt dat laatste inmiddels wel te zijn opgelost in een beta versie van Sonos.
Maar ik heb toch de overstap gemaakt, de one s is qua formaat vergelijkbaar met de play1 maar qua geluid echt stukken beter!
Optisch kan de app van raumfeld wel wat verbetering halen maar is lekker stabiel.
Daarnaast vind ik het feit dat Raumfeld spotify connect ondersteund is TOP! al met al geen spijt van mijn overstap!