Sony SRS-XB43 blauw

Wifi
Vormgeving
soundbar
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 11 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony SRS-XB43 blauw op Kieskeurig.be.

Frits Rijters 20-08-2020

Overal Party!

PartySound
Geluid is top en kan echt hard! Dit is een party speaker pur sang.Diepe bas, mooie treble. Perfect geschikt voor EDM op een mooi feestje in je eigen tuin, park of strand. Met de live sound modus is het zelfs alsof je echt tegenover de artiest staat. Hierdoor wordt het geluid ook extra wijd verspreid.

Batterylife
De batterij duur van dit apparaat is echt grandioos! De speaker gaat rustig een hele dag luisteren mee en dan bedoel ik echt een hele dag. Als je de lampen uitzet gaat deze helemaal eindeloos mee. Je kan er ook je telefoon mee opladen, altijd handig voor onderweg. Zo raakt je muziekspeler ook nooit leeg.
Opladen gaat met USB-C, lekker toekomstbestendig zoals iedere telefoon nu.

Kan wel tegen een stootje
Super robuust gebouwd met ip67 classificering. Kan dus tegen een stootje en is volledig waterdicht! Je kan deze speaker zelfs volledig onder water dompelen tot een half uur. Perfect voor een pool/beach party dus.

PartyFeatures
Licht effecten zijn echt vet. De XB43 heeft 4 stroboscopische LEDs en 2 multicolor LED ringen die zorgen nog meer voor een party vibe. Als je de Sony speaker koppelt aan andere speakers stemmen de lichteffecten zelfs op elkaar af! Via de app kun je de lichten ook instellen, daarover gesproken...

Apps Music Center en Fiesta
In de app kan je alles instellen wat je maar wilt! Er zit een equalizer in zodat ook het geluidsprofiel naar je eigen smaak kan worden ingevuld. Via de app kan je ook eenvoudig koppelen met andere Sony speakers met PartyConnect.

Pluspunten

• Dikke Bass
  • Eindeloze Batterij
  • Gebouwd als een tank
  • Vette lichteffecten
  • Handige App

Gullie 17-09-2020

Beste portable speaker ooit!

Geschreven voor: Sony SRS-XB43 zwart

Ik heb de XB43 ongeveer een maand in gebruik en ik ben zeker onder de indruk. De speaker is best zwaar, maar voelt wel degelijk aan. Het heeft een goede vorm waardoor het goed blijft staan en de speaker zal niet makkelijk omvallen. Het kan eventueel rechtop staan, maar ik ben bang dat het dan omvalt. Al kan die blijkbaar best tegen een stootje, maar dit is gelukkig niet voorgevallen, dus niet perse getest.
We hadden onlangs een (corona-proof) tuin feestje waardoor ik graag een extra speaker wilde gebruiken voor in de tuin. Het ging me puur om het geluid en ik las dat de XB43 een goede bas kan produceren. We hebben het geluid nooit op 100% hoeven zetten, het is luid en helder genoeg. De live functie was wel nodig om de "ruimte" te vullen. De lichtjes zijn een leuke bijkomstigheid. Super leuk. Iedereen was onder de indruk en ik vind zelf ook dat het echt een toegevoegde waarde heeft, het maakt het feestje helemaal af. Met de lichtjes aan gaat de speaker echt zo'n 12 uur mee, met de lichtjes uit haal je zeker wel 24 uur, al heb ik het niet precies bijgehouden moet ik toegeven en het liefst houd ik de lichtjes aan.
Wat ook handig is, is dat je je telefoon kunt opladen via de speaker, mocht je telefoon het eerder willen opgeven dan de speaker zelf. Zo kun je nog langer genieten van je muziek! Koppelen kan prima via Bluetooth maar ook met NFC, dat is net een tikkeltje sneller vind ik.
De speaker is stof en waterbestendig, dus prima voor onhandige personen zoals ik. Zeker een aanrader, ik ben super tevreden met de XB43 en ben er voorlopig wel zoet mee.

Pluspunten

• Helder geluid
  • Goede bas
  • Dient ook als powerbank
  • Accu gaat lang mee
  • Leuke disco lichtjes

Minpunten

• Zwaar

Neto 01-09-2020

Mooie speaker, met uitmuntend geluid

Geschreven voor: Sony SRS-XB43 zwart

Ontzettend goede en mooie speaker van Sony. Geluidskwaliteit is top, ook de 'live' functie zorgt voor nog meer bas en mooier geluid. Ook de accuduur van de box is super, meerdere dagen gedeelten van de dag muziek aan en de box is na 5 dagen nog niet leeg.
Koppelen met Bluetooth gaat snel en simpel. Ook kun je koppelen met NFC, iets wat ook makkelijk is. In de app van Sony Music Center kun je ook nog het geluid naar smaak aanpassen.

De speaker geeft ook disco licht, leuke feature maar voor mij niet besteedt. Gelukkig kun je het licht ook uitzetten, dus dat is top.

Verder erg te spreken over deze speaker. Hij is wel wat aan de zware kant, maar in ruil daarvoor krijg je wel veel accuduur terug. Kortom, aanrader!

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Bas
  • Accuduur

Minpunten

• Gewicht

Thierry Vos 31-08-2020

Wow factor door de verlichting en super (diep) geluid!

Geschreven voor: Sony SRS-XB43 zwart

Mooi vormgegeven speaker met mooi diep geluid. De speaker is zelfs spat-"zeewater"-vast (dus roestbestendig) en kan dus tegen een dagje loungen op het strand, zelfs het zand/stof vormt daarbij dus geen probleem. Met het strakke design en de leuke ingebouwde verlichting die (instelbaar met een app) meebeweegt met de muziek. Gezien het gewicht en formaat van de speaker mis ik eigenlijk alleen een shoulderstrap of draagbeugeltje. Er zit een 3.5mm aansluiting en USB op de achterkant, dus als je van plan was ergens lang te zitten dan kun je zelfs je telefoon nog opladen middels die aansluiting. Hij gaat ongeveer 24 uur mee bij continue gebruik, waarbij je natuurlijk iets inlevert als je je tel. gaat opladen. De aparte subwoofer en speciale tweeter geven de speaker een goede range in geluid en ook dat is nog weer instelbaar via de app. Volume control los van je bluetooth instelling, dus ook daar voldoende instelbaarheid.
De speakerlichtjes en draadverlichting met meerdere kleuren die op de maat knipperen geven als de avond gevallen is een gaaf effect, waarbij als je meerdere van deze speakers hebt, je een heus strandfeest kan hosten ;-)
Ik was al een tijdje uit de SONY hardware gestapt, omdat ze me een paar jaar zijn tegen gevallen, maar met dit product verdienen ze zeker weer een podium plek!

• Leuke verlichting
  • Handige Music Center App
  • Snelle verbinding via NFC/BlueTooth
  • Lange accuduur

Minpunten

• Geen haakjes of schouderstrap
  • Gewicht

fgoestoh 29-08-2020

Mooie speaker te weinig volume maar nette bass

Geschreven voor: Sony SRS-XB43 zwart

De Sony SRS-XB43 speaker levert een prachtig geluid op zowel hoge als lage tonen. Bij het uitpakken van de doos voel je al dat deze speaker en flink formaat en zwaar gewicht heeft. Hoewel het een draagbare speaker is, is hij met zijn gewicht van 3 kilo en breedte van ruim 30 cm vrij groot. De speaker produceert een mooi geluid en is op zowel zijn hoge en lage tonen erg helder. In vergelijking met andere speakers vind ik het maximale volume van deze speaker wel tegenvallen voor het formaat dat hij heeft. Gezien het formaat van de speaker had ik verwacht, dat er meer geluid uit geproduceerd zou worden op het maximale niveau. Wel blijft de kwaliteit van het geluid goed bij hoog volume. Allerlaatst is de speaker erg gebruiksvriendelijk. Het verbinden met mijn telefoon via bluetooth is via de NFC-functie binnen enkele seconden gebeurd. Al met al is het een mooie speaker die een hoge kwaliteit geluid levert.

Pluspunten

• multi connect
  • Bass

Minpunten

• totaal volume

lowi 26-08-2020

Sony SRS-XB43

Geschreven voor: Sony SRS-XB43 zwart

Het eerste wat opviel bij deze box is dat het een vrij zware box is. Er is ook geen handvat aanwezig om deze makkelijker te dragen. Niet zo makkelijk dus om mee te sjouwen naar het strand of op een camping maar wel zeer geschikt voor feestjes thuis daar deze tegen een stootje kan. Wij hebben ook graag muziek bij het zwembad en dan is een waterbestendige box daar super voor. Bij het opstarten maakt de box een zeer vlotte connectie met je telefoon. De muziek die speelt is helder. Ook kan je de LIVE functie aanzetten om zo het optimale geluid te kiezen voor de muziek die speelt. De batterij gaat lang mee. Voor een product als deze vind ik dat noodzakelijk dus dat is zeker een groot pluspunt! Wij hebben de box vooral buiten gebruikt en daar vond ik deze niet luid genoeg voor.

Pluspunten

• geluidskwaliteit
  • batterijduur
  • waterbestendig

Minpunten

• zwaar
  • geen handvat
  • volume

Mitch 26-08-2020

Partyspeaker

Geschreven voor: Sony SRS-XB43 zwart

Dit is een echte party speaker.
De accuduur is meer dan genoeg en het geluid kan relatief hard en is onvervormd al had ik van dit formaat speaker toch iets meer power verwacht. Het geluid is helder en goed om hard te zetten bij feestjes maar niet heel erg natuurlijk, bij akoestische muziek mist hij wel wat detail. Echter denk ik dat voor het type consument dat deze speaker koopt dat geen rede is om hem te laten staan

In eerste instantie dacht ik dat ik de verlichting niets zou vinden maar moet toegeven dat het wel leuk is om naar te kijken. Het algoritme is best slim en doet meer dan alleen knipperen op de bass. Het kan bij EDM en vergelijkbare muziek de ‘drop’ herkennen.

Voor het geld biedt deze speaker veel geluid zonder vervorming. De speaker is echter wel wat zwaar maar dat zal te wijten zijn aan de enorme accu.

Pluspunten

• Kan relatief hard
  • Geluid vervormd amper
  • Lange accu duur

Minpunten

• Zwaar
  • Geluid is goed maar mist wat detail

Cora van der Bijl 15-08-2020

Sony SRS-XB43 zwart

Ik moch testen
Als allereerste wat mooi design
Niet te groot en niet te klein
Prachtige kleuren als hij speelt
Ben er zeer van gecharmeerd
Zeer mooi en krachtig geluid
Een echte aanrader
Hij is eenvoudig te bedienen met een app
Waardoor overschakelen naar een ander nummer via playlist goed werkt
Ook geweldig als soundbar te gebruiken op audio en tv
Heel veel multimedia zijn mogelijk op dit geweldige apparaat
Voor nu een echte aanrader
Mvg Cora van der Bijl

Pluspunten

• Zeker een aanrader
  • Vind het een prachtig design
  • Zeer tevreden

Minpunten

• Niet
  • Niet

Dennis Halim 14-08-2020

Geweldig geluid en veel features!

Geschreven voor: Sony SRS-XB43 zwart

Het eerste dat ik heb gedaan is even aan de lader gehangen. Ik kwam er toen meteen achter dat de speaker ook als powerbank kan dienen. Zelfs als hij aan het laden is, kan je je telefoon aansluiten om zowel de speaker als de telefoon te laden. Buiten in het park is het ook fijn om even de telefoon bij te laden.
Na wat software installeren op de telefoon en verbinden met de speaker (heel handig met een NFC-tag op de speaker zelf) kun je spelen met alle features. Vanaf te telefoon kan je verschillende licht-modussen selecteren en ook extra bass (hier heb ik hem standaard op staan) en Live Sound modus. De Live-sound modus is even wennen, maar is heel fijn met meerdere mensen buiten. Het klinkt daardoor dichterbij.
Verder is de geluidskwaliteit echt uitstekend. Ik was bang dat het op 100% volume wat zou verslechteren, maar in tegendeel. Het klonk zelfs beter!

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Powerbank
  • Veel features
  • IP67

Minpunten

• Wat zwaarder

StevenF 14-08-2020

Sony SRS-XB43

Geschreven voor: Sony SRS-XB43 zwart

Deze box is echt geweldig! Je schakelt de bluetooth in en je linkt hem met je telefoon en zodra hij de eerste keer gelinkt is, linkt hij daarna iedere keer automatisch aan. Het geluid is ook echt fijn. Voor een iets zuiverder geluid zet je de LIVE-functie aan. Prima geluidje dan! Ook zit er een lichtgevende functie op. Deze is persoonlijk natuurlijk. De een vindt dat prettig, de ander niet. Wij hebben hem toch echt flink aanstaan. Vooral nu in de zomeravonden buiten in de tuin is het wel fijn. Wel is hij iets zwaarder dan ik eigenlijk had verwacht, maar dan ga je er ook voorzichtiger mee om. Ondanks dat hij stootvast en waterbestendig is. Wordt goed geleverd, dus dat is ook een pluspunt. Al met al, echt een aanrader.

Pluspunten

• Zuiver geluid.
  • Leuke "lichtshow"

Minpunten

• Zwaarder dan verwacht.

Beek de vries 14-08-2020

Toffe box, super geluid, kleine minpuntjes!

Geschreven voor: Sony SRS-XB43 zwart

Deze box van Sony overtreft ons verwachting Wbt geluid. Het geluid uit deze box is echt super, zelfs zonder de equalizer app te gebruiken is deze goed. Ook met extreme muziek doet deze box het goed.
De Bass komt lekker uit. Het concerten met de speaker verloopt vlot en kent geen storingen.

Een geluidsbron zit bij ons altijd in de tas, feestje, strand of een gezellige avond thuis en de box is onze ere gast. Het geluid van de Sony is super, zeker voor een feestje heb je fantastisch geluid met lekker veel power. En de lichtjes maken het dan helemaal af!

De batterij is sterk en gaat erg lang mee. Pluspunt zeker tijdens een feestje!

De box meenemen naar het strand oid vinden wij een dingetje. De box is namelijk redelijk zwaar . Hij is niet erg handzaam.
Wij missen een manier om de box gemakkelijk te sjouwen, zoals bv een handvat of een mogelijk tot het bevestigen van een riem.

Jammer dat de box een usb c oplader heeft. Een gewoon usb lader heeft iedereen bijna wel liggen, d oplader moet dus mee.

Aan de zijkanten is de box ‘open’ hij is stof vrij en dit geloof ik. Echter vraag ik mij af hoe je hem goed schoon kunt houden bij deze stukken.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Goed geluid
  • Super bass
  • Snel connecten

Minpunten

• Niet handzaam / draaggemak
  • Usb c lader