vidaXL.be - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over vidaXL.be.

vidaXL.be stelt zich voor

VidaXL is een internationale online retailer die alles aanbiedt voor jouw huis, tuin, garage en klussen. Onze kracht ligt in het aanbieden van betaalbare producten, om zo voor al onze klanten 'groots leven voor weinig' mogelijk te maken.

Deze score is berekend op basis van 27 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

2,3

Kim molen. 08-07-2019

1,5 maand verder kussens van men zetel nog altijd niet geleverd. Eerst iemand aan de lijn gehad. Ze zouden de week er na geleverd worden en een compensatie. Maar ik heb van beiden nog niets gezien. Tracking blijft al 14 dagen op dezelfde plaats staan. Klantendienst bestaat volgens mij niet. Altijd hetzelfde nog nooit een medewerker aan de lijn gehad. Chat is ook een computer in plaats van live en als die het niet weet sluit die gewoon af. Zeker en vast niet content.

Ariane 07-07-2019

Speelhuis: 49 dagen na bestelling nog steeds niet geleverd

Op 19 mei heb ik een speelhuis met schommels en glijbaan besteld.
Op 20 juni was het nog steeds niet geleverd, na verschillende mails waarop vage antwoorden kwamen heb ik een review geschreven. Op 21 juni kreeg ik telefoon met de boodschap dat het speelhuis bij verzending verloren gegaan was. Ik kreeg de keuze om mijn geld terug te krijgen of om het speelhuis opnieuw te bestellen. Ik heb dan het speelhuis opnieuw laten bestellen. Het speelhuis zou zeker binnen de 10 dagen geleverd worden... waarschijnlijk sneller. Uiteindelijk kreeg ik telefoon dat het speelhuis 3 juli geleverd zou worden, dus na 12 dagen. Dus, hele dag voor thuisgebleven om dan een levering van een kleine doos met enkel twee schommels en wat vijzen te ontvangen. Ik heb dan een mail gestuurd om te vragen waar de rest van de bestelling blijft. Hierop heb ik geen antwoord ontvangen.
Dus, samengevat:
19 mei besteld, 7 juli, 49 dagen later, nog steeds geen speelhuis...

Prince 02-07-2019

Buyed vildaxl garden fence via xlshopping.nl. 3 package were suppose to be delivered. 1 package was misplaced with another. I got something what i didn't order and parts from what i ordered were missing. This case is opened since 2 months already now. Lost my time and money. They took those 3 package last week still waiting for refund.

Bought 2 plantenbaken again directly from there site. One was delivered in 5 days and for another im still waiting and its been 12 days already. The plants that i bought for those platenbakken are dead already.

Have been doing online online shopping since many years but haven't seen such a bad service.

There chat site is a big JOKE. There are never any employee, only autoreply from computer.

Last call i made. I had to wait 20 min just to tall with someone.

Kess 25-06-2019

2 tuinkasten besteld, allebei beschadigd aangekomen. De eerste toch nog in elkaar proberen te zetten (aangezien we de beschadiging pas zagen bij het in elkaar zetten).
Andere zelfs niet meer in elkaar gezet wegens de grote beschadiging en slechte kwaliteit van de kast.
Nog geen week later viel de kast al terug en dit enkel door de deuren te openen.

Na vele mails hierover gestuurd te hebben, geen antwoord terug gekregen.

Schandalig

Sofie 18-06-2019

Slechte service, leverdatum wordt niet gerespecteerd. Mails gestuurd, geen antwoord, gebeld en zeer onvriendelijk behandeld! Hier zou ik nooit bestellen, jullie zijn hierbij gewaarschuwd.

Eric 15-06-2019

Slechte ervaring nu gehad, levering onvolledig , 2 opberg kasten besteld waarvan tot nu toe 1 kast geleverd is in belabberde staat, boven en onderkant beschadigd , na verschillende mails zouden nu de vervangstukken verzonden worden, 2de kast nog niet mogen ontvangen levertijd zou ongeveer 4 werkdagen zijn , is nu een maand onderweg .
Is wel betaald maar niet geleverd wil mijn geld terug en de slechte doos terug sturen.
Aanraden dit bedrijf? Nee echt niet, afraden dat wel. Sorry krijg je dan te horen als je klaagt hier over.

Stephan 08-06-2019

Zeker geen aanrader! onvolledige leveringen, leveringstermijn klopt niet, slechte service! Jammergenoeg pas achteraf de reviews over vidaxl gelezen, blijkbaar ben ik de enige niet met slechte ervaringen!

Sarah 07-06-2019

Leveringstermijn binnen de week, oké.
De delen van de kast die in de dozen zaten waren echter niet in zeer goede staat, sommige onderdelen bevatten deuken. De handleiding van de kast was alles behalve duidelijk... De kast werd speciaal gekocht omdat deze op slot kan maar de 4 sloten kunnen alle 4 niet omgedraaid worden. De schuiven geraakten niet in de kast gemonteerd! Ik zou deze webshop niet aanraden! Goedkoop en mooi maar kwaliteit laat alles te wensen over...

Michielsen S. 28-05-2019

Via bol.com bij vidaXL.be een mooie, zwarte gasbarbecue besteld voor de verjaardag van mijn echtgenoot. Hij droomde al lang van een grave barbecue om mee te kunnen uitpakken, dus ik dacht een schitterend cadeau te hebben gevonden.

Sloeg ons dat even fel tegen, hoe blij dat hij was bij het zien van het cadeau, des te ongelukkiger hij werd bij het in elkaar zetten van de barbecue. Eerst en vooral waren de instructies te belachelijk voor woorden. Zeer onduidelijke tekeningen, wazige tekeningen, te kleine tekeningen,... Maar na een heus puzzelwerk van 3u, stond de barbecue in elkaar. Al was ik er niet happig op om er een gasfles op aan te sluiten...

De kwaliteit van het materiaal leek heel "fake", de zwarte kleur was op verschillende plaatsen al afgeblakerd, er zaten enorm veel krassen op het materiaal (en dit was niet van het in elkaar zetten). De barbecue sloot ook niet helemaal af, het deksel paste niet. De roosters stonden scheef. Kortom, een domper op de feestvreugde.

Wij hebben dan ook direct diezelfde dag een retour aangemeld bij bol.com. Hoe slecht ik me voelde voor zo een verschrikkelijk cadeau... Maar goed, we zouden ons geld terugkrijgen en dan zouden we een andere gasbarbecue aankopen, eentje die hij zelf mocht gaan kiezen in een fysieke winkel.

Op hun website wordt reclame gemaakt over het behandelen van uw klachten/mails binnen de 24u. Dit wordt bij de retourmelding bij bol.com ook meegegeven. Omdat ik de retour had gemeld op zaterdag, heb ik ze nog tot dinsdagmorgen respijt gegeven. Geen mail ontvangen.
Op goed geluk de klantenservice gebeld (de telefoonnummer gegeven door bol.com en niet deze weergegeven op de factuur) en na een kleine 10 min een lieve dame aan de telefoon.

De retour is ondertussen geregeld en nu is het wachten op de terugbetaling van het geld.
Dus desondanks de desastreuze gasbarbecue, die ik overigens dus afraadt aan IEDEREEN, maakt de 'snelle' hulp van de telefonische klantendienst dat ze van mij een 3/10 verdienen.

Maar één ding is zeker, vidaXL.be nooit meer...

Bart 22-05-2019

Heb een tuinhuis besteld. Heb maar 2 van de 3 onderdelen aangekregen. Staat levering van 4 dagen. 1 deel was op 4 dagen, 2e op 6 dagen en ondertussen al 10 dagen verder en nog steeds geen 3e pakket. Er staat chat op de website maar dit is nergens te vinden. Contact is dus bijna onmogelijke.

Wouters monique 21-05-2019

Slechte service,niet bereikbaar per telefoon,antwoorden op mails achterhaald of niet correct.
30 april bestelling gedaan en nog steeds niet in orde.
Eerste levering bestaande uit 2 pakketten is verloren gegaan en bij 2de levering slechts 1 pakket gekregen.Missen dus 2de pakket nog waarvoor we wel betaald hebben.En dan zit je daar met hun slechte communicatie waardoor je vergeefs blijft mailen en 20 minuten wachten aan telefoon.
Jammer want de vorige jaren hebben we daar ook besteld en toen liep alles wel prima.

Jeannine 21-05-2019

replay op vorige review. Geld werd teruggestort en ik heb opnieuw dezelfde bestelling geplaatst via bol.com bij de firma vidaXL.be. na 2 dagen kwam de levering aan in perfecte staat. dus toch bedankt om mij persoonlijk te contacteren om de zaken recht te zetten.

Jeannine 06-05-2019

ik heb een bestelling geplaatst, nog steeds niets ontvangen, alles betaald. er wordt geen contact opgenomen. er blijkt geen telefoonnummer actief. lijkt me dus een malafide bedrijf.

Koen 12-04-2019

De kwaliteit van het bed aldaar gekocht is niet zo groot, want het pakket is gemaakt om zo makkelijk mogelijk te transporteren, en niet om snel op te stellen. Je kunt dan ook best een handige Harry zijn, want je komt meerdere hindernissen tegen, en ik moest zelfs extra onderdelen (rondellen) kopen bij de doe-het-zelfwinkel. Maar voor €52 kun je geen gelijkwaardig bed kopen als in een kwaliteitsbeddenwinkel (daar soms een 10-voudige prijs). Daarom toch nog een 8/10.

gerda 11-04-2019

Ben blijkbaar de enige die positief is over Vidaxl. Ben geen review schrijver die er voor wordt betaald. Ken meerdere die bij Vidaxl aankochten en tevreden zijn.
Zal zeker nooit een nep review neer zetten zoals Luc SUGGEREERDE. Weet niet hoeveel klanten ze hebben, maar ik vermoed dat de meesten tevreden zijn. Natuurlijk is het spijtig dat er zulke fouten gebeuren zoals de reviews vermelden. Voor Vidaxl geen goede reclame. Een nieuwe klant gaat dan ook twijfelen. Persoonlijk heb ik nog geen enkele fout ontdekt en waren al men aankopen correct.
En zo niet, zal ik dit zeker melden.

Pacman 11-04-2019

Spijtig dat men het cijfer 0 niet kan aanduiden want dat is wat Vidaxl verdient. De levering was niet compleet en beschadigd. Na weken aandringen via chat ,waar je heel moeilijk binnen geraakt, heb ik de rest nog steeds niet ontvangen. Slectste ervaring ooit met een webshop !!!

Monique 29-03-2019

ik zou geen zaken meer met deze site doen
kunnen mijn bestelling niet terug vinden
dit terwijl er betaald is
wijzen je van het kastje naar de muur.

moet van het net gehaald worden, ga bank en andere instanties in werking stellen
fraude
net als alle manier van handelen bij andere klanten zie verder.

Gwen 13-03-2019

Bestelling ligt in het magazijn ....en sturen het niet op....nemen geen contact met je...na zelf na te vragen zeggen ze.... we weten niet wanneer het verzonden gaat worden ..... Annuleren dan maar dan duurt het een eeuwigheid voor het geld terug op je rekening staat
KOOP ER NIETS,,,,,,,,,,!!!!!!
Ik ga de de 250 euro niet winnen denk ik

Philippe vanmeenen 27-02-2019

Ik heb 6 steenkorven besteld, 2 ontvangen en verder krijg ik geen informatie meer.
Telefonisch niet te bereiken, de chat is een bot die gebrekkig antwoord en via mail geen antwoord.

Sam 16-02-2019

Kwaliteit
Ik had eerder een review geplaatst ivm de leveringstijd op een andere pagina, deze week af van hetgeen er werd vermeld. Na twee keer contact via chat gehad te hebben met een medewerker is mijn pakketje uiteindelijk redelijk snel toegekomen, op 14/02 mijn pakketje toegekregen. Een loungezetel besteld voor net geen 105€, deze is zozezegd in promotie aan de helft van de prijs. Ziet er een zeer stijlvolle zetel uit, maar in werkelijkheid zijn een het een paar planken die aan elkaar snel snel zijn vastgezet, wat schuim en de onderkant waar ze niet eens de moeite hebben gedaan om deze dicht te nieten. Het deel dat wel is dichtgeniet, is precies gedaan door een vijfjarige. Een persoon die iets zwaarder is dan mij zakt er direct door. Terugsturen is geen optie omdat ik het de moeite niet eens meer vind om op enige manier nog contact met hen op te nemen. Ontzettend veel spijt dat ik hier ooit iets besteld heb zonder de reviews te lezen.

Ann 07-02-2019

Eind november tuinmeubelen besteld, een groot aantal beschadigd. Bij de nieuwe zendingen terug kapotte tafels. Ze antwoorden niet meer op de mails en telefonisch zijn ze ook niet meer bereikbaar....

Mario 20-01-2019

Ik kan iedereen afraden om via deze maatschappij iets te bestellen. Leven de wettelijke garantietermijn niet na: apparaat na 6 maand stuk en ik krijg onzinberichten zoals : "neem eerst foto's" (gedaan) en dan wat later stuur een video op. Ik laat het hier niet bij en zal uit principe alvast een consumentenorganisatie inlichten.

michiel 27-09-2018 Via de website gekocht

Pure oplichting...

Hoe durven ze zo iets verkopen. Stoelen die onmogelijk in elkaar kunnen gezet worden. Gaten op de verkeerde plaats geboord, ontbrekende vijzen en moeren, De metalen zwarte fixatie elementen die te klein zijn, enz...Hier koop ik nooit nog iets. Schandalig en pure oplichting.

Bart 07-09-2018 Via de website gekocht

foute levering, geen reactie !

Er werd een volledig fout artikel met fout referentienummer geleverd. Wanneer dit probleem werd gemeld (via verschillende kanalen) volgt er totaal geen reactie ! Op het zgn. telefoonnummer van de klantenservice wordt niet gereageerd, ook niet tijdens de kantooruren.

Mia Gypen 13-08-2018 Via de website gekocht

Levering beschadigd, geen retourinfo en -service. Te mijden!

Levering beschadigd + geen retourinfo bij de levering. Op internet gevonden telefoonnummers zijn niet te bereiken, adressen evenmin, andere aangegeven sites niet actief. Op mail wordt niet gereageerd. Het lijken me oplichters. Geen retourservice. Te mijden!

Meekers Guy 09-08-2018 Via de website gekocht

Na 1 maand, overal gaten, valt gewoon uit mekaar.

Het product voldoet geheel niet. Valt volledig uit mekaar. Het staat vol met gaten en valt volledig uit mekaar. Zijn uiterst ontevreden met het geleverde artikel;

Jaçques Pauwels 03-08-2018 Via de website gekocht

Service ondermaats.

Contact opnemen met de Belgische tak,is onmogelijk....diverse pogingen ondernomen,idem met email sturen,keek per toeval in mijn slams,en daar kreeg ik de melding,dat mijn bestelling,waarschijnlijk donderdag,gisteren dus zou geleverd worden,bleef gans de dag thuis,noppes....contact met DPD gaat ook niet,want ik beschik niet over de nodige gegevens om mijn bestelling te volgen,tel nr van EPD is niet bereikbaar....vandaag moet ik ook thuis blijven,in de hoop dat ik vandaag mijn bestelling mag verwachten...A,van 27juli ll.

Xavier 19-06-2018 Via de website gekocht

Ik koop hier nooit meer

geen levering.
geen contact met verkoper
mail/klacht via hun web-site werkt niet

kijk niet naar die aantrekkelijke prijzen: jij krijgt de producten niet geleverd.

Ingrid D(Olieslager 12-06-2018 Via de website gekocht

Metalen stoelen compleet verwrongen toegekregen

Ik voel me opgelicht .
De metalen framen van de stoelen waren volledig verwrongen.
Onbetamelijk dat ze zoiets durven leveren .
Een deel van de bestelling ontbrak.
De klantenservice is onbereikbaar

Steven VE 16-05-2018 Via de website gekocht

Toffe webshop maar voorradig wil nog niet zeggen leverbaar..

Voorheen nooit een probleem gehad met VidaXL, tof aanbod en heel scherpe prijzen. Levering ook prima. Qua producten beveel ik ze zeker aan maar niet qua betrouwbaarheid / commerciële service.

Recent een tuinset besteld met bijhorende tuinbank. Zelfde hout en idem vormgeving. Wij reuzeblij, andere bank geannuleerd (kan je ondertussen niet meer krijgen). Artikels stonden bij bestelling 'op voorraad' en dan neem je aan dat wanneer je direct betaald, je ze ook gaat krijgen. Je rekent daarop.
Vandaag een e-mail ontvangen van VidaXL dat de tuinbank uit voorraad is. Het geld wordt teruggestort binnen de 5 werkdagen.

Nu kunnen we dus alles gaan afschuimen om die specifieke bank terug te vinden elders 2 keer zo duur of op 2dehands whatever... maar ze is dus niet meer te vinden jammer genoeg.

Ik vind het niet kunnen dat als je iets aanbiedt online, je attesteert dat het voorradig is, je nadien afkomt dat het dan toch niet zo is. Daar hou je de mensen voor gek. Doe een beter stockbeheer. Ok, dit kan eens voorvallen maar doe dan op zijn minst een commercieel voorstel van iets alternatiefs maar nee, voila, hier heb je je geld terug en trek voor de rest vierkant je plan. Bedankt om iets te kopen, we hebben klanten genoeg, geen tijd voor persoonlijk gepalaber.

Mochten ze iets voorgesteld hebben van een ander soort, we zouden het nog overwogen hebben (uit noodzaak) maar nu moet een klant dus ergens anders gaan (gedwongen). Niet echt logisch qua commercieel beheer maar soit.

Dus men weze gewaarschuwd: op voorraad wil nog niet zeggen dat je het ook effectief gaat geleverd krijgen. Eerst zien en dan...

JEF 14-05-2018 Via de website gekocht

Te mijden

Bij bestelling werd 1 onderdeel niet geleverd.
Geen contact mogelijk met deze firma. Telefoon bestaat gewoon niet. Mailadres is o njuisty. Ze reageren dan op een ander adres niet. Ik ben van plan in Venray persoonlijk aan de deur te gaan staan om het ontbrekende onderdeel op te halen.
Betaald met paypal, daar ga ik klacht indienen. Hopelijk zie ik nog iets terug van mijn geld.

Dominique 26-04-2018 Via de website gekocht

Geen service

Telefonisch contact is onmogelijk, mails via klachtenformulier blijven onbeantwoord. Twee tuinstoelen gekocht en uiteraard betaald, één geleverd en daar stopt het. Heb hier een slecht gevoel bij

ignace 19-04-2018 Via de website gekocht

levering in eigen magazijn verloren

Na telefonisch kontakt komt er geen antwoord per email en blijf je in het ongewisse!
Beloven doen ze maar bevestigen ,ho mmar.
Ik hoop toch nog its geleverd te krijgen

kurt 12-04-2018 Via de website gekocht

nooit meer

levertijd tijdens bestelmoment 2 werkdagen, nu al 5 werkdagen!!!!! gechat met klantendienst en weten me doodtleuk te zeggen dat de levertijd 7 a 8 werkdagen is op het moment (12/04/2018) pfff eerste keer iets bestel......NOOIT meer
ps: klantendienst is ook niet een plus!!!!!!

Gerda haubourdyn 26-03-2018 Via de website gekocht

Correct bedrijf

Kocht al meerdere keren bij vidaxl en er werd snel en correct geleverd.
Maar ook het retourneren verliep heel vlot. De mailtjes werden snel beantwoord.
Ik vind dit bedrijf een aanrader.

Luc 11-04-2019

Hoeveel hebben ze u betaald om deze review te schrijven? Als het de moeite waard is wil ik het ook wel doen.

jan 14-01-2018 Via de website gekocht

dit zijn oplichters

vond deze shop op internet via beslist.be maar er wordt niet geleverd en mijn geld is verdwenen in de zakken van deze oplichters telefonisch onbereikbaar mails blijven onbeantwoordt via chat 1 x contactegehad met een medewerker levertijd van mijn bestelling weten ze niet en bestelling annuleren kan niet zie nu ook dat mijn bestellingen van hun site verdwenen zijn

woupie 27-07-2017 Via de website gekocht

terrasverwarmer heat and beat

ik bestelde dinsdagavond de terrasverwarmer heat and beat via vidaxl.be
alles verliep vlot op de site tot en met het afronden van de betaling.
kort na bestelling kreeg ik een mailtje dat de bestelling ontvangen was.
de ochtend daarop meteen bevestiging van DPD dat mijn bestelling doorgegeven werd voor levering met daarbij een trackingscode om mijn pakket te kunnen volgen.
alles verliep perfect met telkens een keurig mailtje wat er met mijn pakket gebeurde.
enkele uren voor levering werd mij zelfs het uur van levering gemeld.
alles kwam perfect volgens afspraak op bestemming.
dus ik ben tot nu zeker tevreden van vidaxl.be
normaal schrijf ik geen reviews maar ik doe het nu toch even omdat ik reeds zoveel negatieve dingen las over hen.
juist is juist en dat mag dan ook wel eens gezegd worden!
dienst na verkoop heb ik voorlopig niet nodig dus daar kan ik momenteel niks over kwijt

Luc 11-04-2019

Hoeveel hebben ze u betaald om deze review te schrijven?

Garnicservice 17-07-2017 Via de website gekocht

niet eerlijk en klantvriendelijk

We hebben meegedaan aan 2 veilingen (radiators) .
1 hadden we gewonnen , de andere liep nog.
Omdat we een week op vakantie gingen hebben we gewacht met de betaling er zou toch niemand aanwezig zijn voor de ontvangst.
Zoals verwacht werd er een hoger bod geplaatst op de lopende veiling.
Omdat we 2 dezelfde radiators nodig hadden wilde we natuurlijk een hoger bod plaatsen.
Helaas dat gaat niet je moet eerst hetzelfde artikel betalen voordat je een hoger bod kan plaatsen.
Maar omdat we op vakantie waren , was dat niet mogelijk.
En mocht dat wel kunnen had het geen zin , er was niemand aanwezig om de bestelling te ontvangen.
Voor ons de oplossing (dachten we) inloggen met onze andere account.
En ja hoor we hadden de veiling gewonnen.
Dezelfde dag (zondag) dat we thuis kwamen , beide radiators besteld en betaald.
Nu moet je weten dat we beide account al jaren hebben , beide hebben we aangemaakt via vida.nl de Nederlandse site met ons adres in België.
Het vreemde was dat bij de 2de account Nederland stond ipv België.
Foutje dachten we , we vermelden het wel even en sturen nog een bericht na voor de zekerheid.
Het loopt helemaal anders.
Hoewel we beide accounts jaren hebben word slecht van de 1ste de bestelling aanvaard.
De 2de word zonder pardon geannuleerd.
Het zou onmogelijk zijn om de bestelling van de 2de account in België te leveren.
De account zou vanuit Nederland werken , op welk adres vragen we ons dan af?
We konden de radiator wel bestellen met onze 1ste account aan de zelfde prijs van de 2de account.
Op zich geen probleem ware niet dat je de radiator niet meer kon bestellen via de site.(voorraad 0)
Wij denken dat het probleem zit in de voorraad en niet de account.
Via de 1ste account hadden we de enige aanwezige radiator.
Omdat deze niet meteen werd afgerekend hebben ze het bod laten doorgaan via de 2de account niet wetend dat het om dezelfde mensen ging.
Nu geven ze de 2de account als oorzaak aan.
Onzin natuurlijk.
We hadden 2 dezelfde radiators nodig.
De 1ste werd vandaag voor de 2de keer aangeboden wij hebben ze voor de 2de keer geweigerd.
De 2de is geannuleerd en terug betaald.
Bereik van vida is nul,nul.
De eerste mails zijn aangekomen maar zonder reactie , als we nu mails sturen krijgen we bericht no-replay. dan maar mail gestuurd naar vida be. aangekomen maar nog geen reactie.

Ons advies , denk goed na voordat je met vida in zee gaat.
Klantvriendelijk zijn ze absoluut niet , Kwaliteit kan je vaak vraag tekens bijzetten.

koen d 26-07-2016 Via de website gekocht

makkelijk besteld snel geleverd

na telefonisch contact ,hebben ze mij onmiddellijk een oplossing geboden

zeer ruim aantrekkelijke prijzen

groot assortiment snelle levering en een zeer goede
naverkoop

Luc 11-04-2019

Hoeveel hebben ze u betaald om deze review te schrijven ?Telefonisch helemaal niet bereikbaar!