fonq.be - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over fonq.be.

fonq.be stelt zich voor

Een ruim assortiment, keuzehulp én inspiratie: fonQ is de online winkel die helpt bij het inrichten van je huis. Tijdens de ABN AMRO Webshop Awards 2018-2019 is fonQ voor het derde jaar op rij verkozen tot beste webshop in wonen. Geef je huis wat fonQ!

Deze score is berekend op basis van 27 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

6,4

Janine 12-08-2020

Nooit meer, altijd antwoordapparaat, mails worden niet beantwoord. Slordige levering door Franstalige koerier, beschadigde doos, ontbrekende schroeven bij Hk Living salontafel. Riet van onderstel beschadigd. Waardeloos. Foto's gevraagd die ik dan weer niet doorgemaild kan krijgen. Ik word er moedeloos van, lesje geleerd 😡

claudine 07-08-2020

Ten einde raad met FonQ. Op 30 maart een tuintafel besteld. Op 9 april ontvang ik een tuintafel die ik niet besteld heb. Deze verkeerde levering is opgehaald voor retour. Op 2 mei krijg ik exact dezelfde tuintafel geleverd die ik eerder teruggestuurd had wegens foute levering. Opnieuw opgehaald voor retour. Op 1 juli krijg ik opnieuw een levering, derde keer goeie keer denk je dan. Maar neen, deze keer krijg ik een stoel geleverd die ik helemaal niet besteld heb. Op de pakbon staat wel de langverwachte tafel vermeld. Of hoe het goed fout kan lopen bij FonQ!

Kds 17-07-2020

Zeer gebruiksvriendelijke website met uitgebreid aanbod. Uitstekende service na verkoop wanneer iets niet correct gelopen is. Vlotte communicatie. Ik blijf zeker klant.

Kelly 03-07-2020

Zeer snelle levering, prijzen zijn goed en er is een heel ruim assortiment.

anny 30-06-2020

Ben al een hele tijd een heel tevreden klant , is altijd de eerste winkel waar ik kijk als ik iets nodig heb,nooit lang wachten voor de bestelling er is en altijd heel verzorgde levering

Regina 26-06-2020

Fonq heeft regelmatig heel mooie aanbiedingen aan heel scherpe prijzen. De verzending gaat vlot en de artikelen zijn degelijk verpakt. Ik ben een zeer tevreden klant.

Annelies 24-06-2020

Vlotte service, snelle leveringen ondanks hedendaagse logistieke problemen. Goede productomschrijvingen!

Eline 20-06-2020

Zogezegd kan je het product retourneren binnen de 30 dagen, maar ik wacht al 2 weken op het retourlabel. De klantendienst is telefonisch onbereikbaar vanuit België en op emails wordt niet geantwoord.

MariaJohanna 10-06-2020

Pedaalemmer besteld (Simplehuman, ruim € 160,00). Iets te laat geleverd, maar ok. Nu blijkt na een paar weken in gebruik de lak van de deksels beschadigd te zijn door het open en dichtgaan ervan. Ik heb een klacht over het produkt ingediend, met duidelijke foto's van de schade. Ik krijg na ruim een week een mail terug of ik weer foto's wil opsturen. Dat doe ik nogmaals. Dan hoor ik niets meer. Klantenservice telefonisch niet te bereiken, na 5 of 10 min word je eruitgegooid. Ben nogal ontevreden, er wordt geen oplossing geboden en ik zit met een ondeugdelijk product. Ik koop nooit meer iets bij Fonq, gewoon een dozenschuivende webwinkel zonder behoorlijke service.

Petra 04-06-2020

Wij hebben een bestelling staan van begin mei , was ons beloofd 5 werkdagen en we hebben nog steeds niets ontvangen. Ze zijn telefonisch niet bereikbaar en antwoorden ook niet op emails, dus wij beginnen nattigheid te voelen...Zouden het appreciëren als ze ons iets lieten weten

Laurenz 23-05-2020

Ik heb hier een bank gekocht, er was schade aan de poot waardoor die onbruikbaar was en het tafelblad was beschadigd tijdens transport. Dit kan uiteraard gebeuren. Ik heb de schade gemeld. 10 min aan de lijn gehangen vr ik iemand te pakken kreeg. Dan nog 3 X gebeld niemand aan de lijn gehad en de lijn verbroken. Dan nog 1 mail gehad dat ze het meteen gingen behandelen en mij te informeren. We zijn 2 weken verder... geen vervanging, geen nieuwe tafel. De levertijd is 3-7 dagen vr een nieuwe tafel. Mr voor service te leveren... na 3 weken nog niks... ik raad dit zeker niet aan!

Indra 18-05-2020

Na wat surfen kom je als vanzelf op fonQ terecht. Bij de eerste levering had één bloempot een barst onderaan. Op de website kan je makkelijk aangeven welk product je wil retourneren. Het duurde even voor er antwoord kwam. Ik was blij verrast dat ik de pot niet hoefde terug te sturen, ik kreeg gewoon een nieuwe in de plaats!

Chris 04-05-2020

Ondanks de corona-crisis, waarbij verschillende web-shops de vraag niet konden volgen, was de levering maar 1 dag te laat. Daarvan werden we echter tijdig verwittigd en de nieuwe datum werd gerespecteerd.

M Vdw 01-05-2020

Heel erg goede ervaringen met deze webshop. Steeds een correcte en snelle levering. Bovendien ook niks op te merken op de kwaliteit van de producten en hun verpakking. Ik raad deze webshop ten zeerste aan.

Rudi 17-04-2020

is een leuke mooie bed, eker een aanrader, vlug besteld en geleverd, zelfs in deze moeilijke periode. Enkel misschien schroefdopjes bij voegen zodat je de schroeven niet meer ziet aan de voetplank

sophie 03-04-2020

eerlijke en snelle levering
nog nooit problemen gehad
mooie producten en vriendelijke mensen aan de telefoon

inez 28-02-2020

Website heeft een heel groot en divers aanbod. Visueel aantrekkelijke website + gebruiksvriendelijk. Heel éénvoudig om online iets te bestellen. Snelle levering (

Lies 24-02-2020

Leuke spullen maar wat een geknoei voor de levering! Nu al dagen aan het wachten, terwijl het al lang geleverd moest zijn. En verkeerde informatie bij de koerierdienst, liegen dat ze al geleverd hebben terwijl dat niet is, of om 6u42 's ochtends leveren... Dit zal de laatste keer zijn dat ik bij hen bestel!

Anneleen 22-02-2020

Snelle en correcte levering.
Mooi aanbod.
Alle prijsklassen.
Goede foto's en duidelijke technische omschrijvingen.

Peter 13-02-2020

Ik was op zoek naar een kruidenrek, vooral om ruimte te besparen. Toen ik bij Fons terecht kwam heb ik meteen beslist om het kruidenrek te kopen. Het is een innovatief kruidenrekje en beantwoordt 100% aan mijn verwachtingen. Een goede manier van adverteren, trok dadelijk mijn aandacht,ik ben een uiterst tevreden klant.

D 04-02-2020

Een bestelling gedaan maar deze was niet zoals verwacht. Ik kon de bestelling terugsturen dat omschrijft fonq toch. Via mail doen je een document aan te vragen. En naast je bestelling overzicht kan je aanvinken dat je je product wil wisselen of dergelijk. Dus 1 druk op het knop naast je overzicht van je bestelling... helaas is dat knopje plots weg en ik wacht nog steeds op het beloofde document. Na een mail naar de klantendienst en klachteninstanties krijg je helaas geen antwoord meer. Triestig om zo zaken te doen. Ik betaal vanaf nu nog liever meer bij de concurrentie dan aan fonq!

S.A. 13-01-2020

FonQ klantendienst wel bereikbaar, maar op verborgen telefoonnummer

Via hun zakelijk nummer moet je niet wachten en kan je ze onmiddellijk bereiken :-)
0031(0)307600480
3xwPUNTfonqPUNTbe/algemene-voorwaarden-zakelijk/

Levering was ok, maar bereikbaarheid klantendienst is een aanfluiting

Jonas 21-12-2019

Prima! De leveringen van fonq zijn altijd stipt en de klantendienst reageert snel op eventuele vragen / klachten. Top!

William Haesen 29-11-2019

Snelle levering en goede prijzen op de site. Overzichtelijk en duidelijke site.

Frieda Janssens 02-11-2019

Na het lezen van de andere beoordelingen ben ik ook in dezelfde situatie terecht gekomen. Op 4/10 bestel en betaal ik een waterkoker van 90,90 € die de volgende dag zou geleverd worden. Maar dit pakket werd zonder mijn medeweten verstuurd naar het postkantoor van Putte aan de Belgische grens. Pas na 2 weken ontving ik een verontschuldiging van de klantendienst omdat het er zo druk was maar verder niets meer. Het was een dringende bestelling en vermits dit op voorhand betaald was kon ik bijgevolg nergens anders een bestelling plaatsen. Uiteindelijk na bijna een maand kom ik bij toeval terecht op de chat van Facebook en deze talrijke bedienden hebben er dan voor kunnen zorgen dat er nu eindelijk een waterkoker naar mijn adres in Borgerhout gestuurd kon worden. Via hun ontving ik een code om dit pakket op te volgen en op die manier konden we dan in contact blijven betreffende het verdere verloop. Ik ontving de waterkoker een dag later dan voorzien in de voormiddag, wel vóór 12u45 zoals aangekondigd was maar dat neem ik er graag bij en gelukkig was ik ook die dag thuis gebleven zoals de vele dagen voordien. Wat deze super lastige en zenuwslopende ervaring betreft was dit voor mij de eerste bestelling maar bijgevolg ook de laatste ondanks de bonnen die verstuurd worden om hun klant te blijven. Gelukkig heb ik geen tijd en extra geld verspild aan supplementaire telefoonrekeningen naar het buitenland in mijn geval dan. Via de onderstaande berichten is dat al een geruststelling dat gewoon niets kan helpen zoals internet of een telefoongesprek, enkel en alleen de uiterst vriendelijke hulp van al die verschillende bedienden konden voor een goede afhandeling zorgen waarvoor nogmaals mijn beste dank en vriendelijke groeten.

Kim 30-10-2019

Begin oktober bestelling geplaatst, nog altijd niks ontvangen. Verschillende keren gemaild en gebeld, geen reactie. Na het retourneren omwille van een verkeerd afleveradres heb ik een mail ontvangen dat het onmiddellijk naar het juiste adres zou verzonden worden. Dit is 10 dagen geleden.

Christiaan Thierens 28-08-2019

In vergelijking met andere online shops is FonQ.be bijzonder snel en correct. Beschrijving en afbeelding van het product komen goed overeen met de werkelijkheid. Jammer dat de beloofde bonus (boxer van ON THAT ASS) achterwege is gebleven - het bestelformulier was bijzonder verwarrend, misschien daarom.

Dirk 13-08-2019

Gardena zaag type 300 P besteld EAN nummer 4078500873901 kostprijs €37.49 online betaald

Geleverd Gardena type 300PP EAN nummer 40785500873802 kostprijs €32.99

Het type P (trekzaag) is verschillend van type 300P en niet geschikt voor telescopisch boomzagen en voor mij onbruikbaar.
Dat een goedkoper model geleverd werd uit de website, wijst erop dat de firma niet op de hoogte is van haar assortiment , ook al wijst de hogere prijs ostentatief op een fout bij de levering.

Jean pierre 20-06-2019

Één dikke kut firma na 30 maal bellen en mailen geen antwoord terug gekregen wat ik moet doen n'a beschadigt materiaal heb toe gekregen 1 keer nooit meer neem een voorbeeld aan cool Blue

Van Malder 05-06-2019

Mijn bestelling werd niet geleverd, telefonisch blijven ze onbereikbaar, mails worden niet beantwoord, geen antwoord via twitter noch facebook. Wegblijven is mijn raad.

deridder 14-05-2019

2 items besteld/betaald op een do om 15u, pas ma ontvangen. Voor 23u besteld volgende dag in huis klopt dus niet altijd, items waren nochtans op voorraad. Pakket ontbrak item, ander item had serieuze kras van een mes in van 20cm. Geen antwoord op ingediend ticket, enkel via sociale media. Hierop wel vlug en beleefd een antwoord gekregen. Tweede ontbrekende stuk op beloofde dag ontvangen, een week later.

Ilse 01-04-2019

Al meerdere malen bij Fonq besteld en steeds zeer snel, volgens de asfpraken en onbeschadigd geleverd en correct afgehandeld. Ook steeds leuk om een kleine catalogus met inspiratie mee te krijgen bij de bestelling. Nog nooit moeten opvolgen of terug sturen, dus geen ervaring met de dienst na verkoop. Wel niet steeds de goedkoopste webshop - vandaar de 9 en geen 10 ;o).

Steven VE 28-03-2019

Alles correct en professioneel verlopen. Scherpe prijs en uitstekende levering met correcte communicatie. Ik kan er echt niks op aanmerken en beveel hen absoluut aan.

Jean-Pierre De Pauw 12-02-2019

Levering te laat.Product Karcher Floorcleaner lekt als een zeef. Retour begin dec 2018.In garantie.Toestel in originele sterke doos naar Fonq en via hen n Duitsland.Na zes weken terug bij mij thuis, in een vuile slappe gewone kartondoos. Onderaan bijna geen beveiligingsplastiek.Toestel fel geschonden en ernstige schade door vele transporten en gebrek zorg verpakken. Toestel in 2 geplooid en omhulsel machine gescheurd.Lijkt gewoon in karton gegooid. Danige schade, dat toestel v 200 euro niet meer kan getest of gebruikt worden.Gebrekkige service, idem klantendienst,Miskoop, garantie nihil, geen omruil mogelijkheid,overenweer gesleur en transport fabrieken Duitsland en terug Utrecht en Belgie en nu weer Utrecht - Duitsland -Belgie ? Pure onwil. Geld kwijt.Stress, nutteloze administratie. Dreigen met testaankoop Nl & Be raakt hen niet.Zal zaak aangeven via mijn rechtsverzekering DAS-conflictenpolis.CEO afschrift klachten gestuurd.Geen reactie.Voor mij een dikke o op 10.Ben 66 jaar en heb dit nog nooit meegemaakt. Schande.

anne 04-02-2019

eigenaardig, ik wil een bestelling doen en achteraf betalen, dus bij aankomst. Maar bij het afhandelen van de bestelling kan ik de optie 'achteraf betalen' niet inzetten. Na telefonisch contact bliikt er een probleem te zijn. Ik stel vast dat het een onbetrouwbare webwinkel is, ik zou hier in het vervolg wegblijven.

Opgelicht door fonq.be 24-01-2019

Het bestelde artikel (een luchtmatras) zou de volgende dag uit voorraad geleverd worden. Het kwam 4 dagen later. Klantenservice per telefoon niet bereikbaar.
Per email/FB messenger werd me gezegd dat ik het kon retourneren met een retournummer en dan een refund zou krijgen.
3 weken later nog steeds geen ontvangstbevestiging en ook geen refund.
Zeer onbetrouwbare firma met slechte klantenservice.

San 19-12-2018 Via de website gekocht

Adverteren product aan een bepaalde prijs, maar eens je naar de betaling gaat blijkt het opeens 10 euro duurder te zijn! Onbetrouwbare website.

Eva 15-12-2018 Via de website gekocht

Reactiesnelheid op een vraag... na drie werkdagen nog geen antwoord. Klantenservice kent men daar niet.
Zeer teleurgesteld!

van hoyweghen marcel 13-08-2018 Via de website gekocht

levering niet ontvangen zo gezegd tweemaal verzonden

hopeloos pakket is al 7 dagen onderweg zo gezegd en al tweemaal verstuurd maar steeds niets ontvangen kost tijd om te bellen en e mails te versturen

Helma 30-07-2018 Via de website gekocht

DirtDevil: Geen filters M607 leverbaar na 2 maanden

DirtDevil M607 robotstofzuiger.
Na 2 maanden zijn de filters niet meer leverbaar, kun je de aankoop van bijna 100 euro weggooien

Nataja 07-03-2018 Via de website gekocht

super service

na 22 uur besteld en had het zelf de volgende dag nog in huis! Dik in orde! Communicatie rond bestelling ook duidelijk

P14 21-02-2018 Via de website gekocht

Correcte levering aan goede prijs

Het betrof een eenvoudig product dat snel, correct en aan een goede prijs werd geleverd. Verdere ervaring heb ik uiteraard (nog?) niet.

Menthis 15-10-2017 Via de website gekocht

Willen meer geld een half jaar na aflevering product!

Na een half jaar na levering van bestelling krijg ik een betalingsherinnering met de melding dat er een fout is gebeurt in het systeem en dat ik 0,13€ moet bijbetalen... waarop ik antwoord dat ik met MasterCard online heb betaald en als ik het juiste bedrag niet betaal ik geen bestelling kan doen.. het gaat me niet om het geld maar om het principe! Volgende keer komen ze af dat er een fout zit in hun systeem en dat ik bij wijze van spreken 20€ moet bijbetalen.. met wat zijn we dan bezig?? Zijn online winkels dan nog betrouwbaar als ze achteraf geld bijvragen en op mail toegeven dat er een fout is gebeurt.. jammer maar niet mijn probleem!

Dries 29-05-2017 Via de website gekocht

Zeer slechte service

Zeer slechte service! 8 dagen geleden bestelde ik bij hen een grasmachine dat volgens de site op voorraad was en dus de volgende dag geleverd zou worden. Helaas heb ik nog steeds niets ontvangen. De klantendienst antwoord niet of zeer traag op mijn mails en als je hen belt geraak je niet verder dan een eindeloos wachtmuziekje. Probeer je het telefoonnummer in een mail van hun klantendienst, kom je in een showroom terecht waar ze je beloven dat ze je zeker terugbellen. Hun twee beloftes op hun website - snelle levering en goede service - lijken volgens mij maar loze beloftes!

guy callens 26-11-2016 Via de website gekocht

meneer

een heel goede ervaring
éérste maal en 100 % content over de goede en rappe afhandeling
dezelde avond al mail met hoe en wat en 's anderendaags al bezorg
zoals belooft

Pluspunten

• zoals belooft

Tony 17-09-2016 Via de website gekocht

Topsite

Dit is een zeer betrouwbare site om producten te bestellen. Had iets besteld dat na een 3 tal weken stuk ging, stuurde een mail en kreeg de volgende dag al een nieuw product. Van zo'n service kunnen velen nog leren.

Wodannes 10-11-2015 Via de website gekocht

enkele klikken op de knop en je bent gesteld

snelle levering

het mocht iets uitgebreider

Correcte levering en op elektro vaak een stuk goedkoper dan de concurrentie!

Voor je afrekent kan je best nog even googlen naar kortingscodes voor fonq, er zijn er doorgaans wel te vinden voor enkele %. 10€ besparen is toch altijd fijn

breynd0 09-07-2015 Via de website gekocht

transparant

snel én accuraat

ruim aanbod

tof winkelen in een betrouwbaar kader

snelle service, ruim aanbod, accurate afhandeling, transparante facturatie ... top

ricky V 24-05-2015 Via de website gekocht

super cool

perfect

mooi, design, voor ieder wat wils

zeker aanbevelen want er zal geen kritiek komen

mooi, degelijk, design, echt perfekt nuttig en praktisch

FRANCOP 13-05-2015 Via de website gekocht

Gemakkelijke bestelmodule