foka - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over foka.

foka stelt zich voor

Foka , al meer dan 80 jaar dé specialist op het gebied van foto, audio en video. Wij bieden u een zeer uitgebreid assortiment foto artikelen, televisies en audio producten. Ook beschikken wij over zeer deskundig personeel dat u graag te woord staat. U kunt bij ons zeven dagen per week terecht in onze winkel van ruim 1000 m²! Alles in onze winkel is extreem laag geprijsd, dus kom langs en overtuig uzelf!

Deze score is berekend op basis van 371 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

8,1

Eric 29-05-2016 Via de website gekocht

Alles werkte vlot zoals van een web winkel verwacht mag worden.

Ik wetd gebeld voor leveringsafspraak. Dit vondv ik erg prettig!

rob smit 28-05-2016 In de winkel gekocht
rotterdam

ben in de winkel geweest, makkelijk parkeren, lekker overzichtelijk

goed advies, nemen de tijd, smeren je niets aan

zeer ruim

voor als je niet alleen voor de snelle koop gaat, maar ook een goed advies wilt hebben

JeroenvDiepen 28-05-2016 Via de website gekocht

Duidelijke website, goede rubrieken, logische opbouw, verschillende contact en betaalmethoden

Snel deskundig antwoord op vragen

Groot assortiment artikelen, van nieuw tot outlet artikelen!

Goed assortiment, ook outlet artikelen, goede service, snelle verzending, goede prijzen!

Top winkel!

Rene 28-05-2016 Via de website gekocht

Het bestellen via de site was eenvoudig. Ik heb de 50" televisie op een vrijdagmiddag besteld en hij werd dezelfde dag nog verzonden.
Het enige minpuntje was dat je niet direct een track and trace nummer krijgt. Maar op zaterdagmorgen kregen we van Post-NL de melding dat het pakket tussen 11.30-14.00 zou worden geleverd

Het wordt direct verzonden

Voelt vertrouwd omdat er ook een winkel is en niet alleen een webshop

Hans 27-05-2016 Via de website gekocht

Prettige winkel,goede website.

Goede en vriendelijke medewerkers in de winkel. Thuisbezorging met goede communicatie.

Geen uitgebreid assortiment van veel verschillende elektrische apparaten, maar van de apparatuur die verkocht wordt is er een grote keuze.

Alles bij elkaar en gezien de prijzen, zeer aan te bevelen.

J.Leewis 26-05-2016 In de winkel gekocht
Rotterdam

makkelijk toegangelijk, goed systeem met nummers.

altijd vriendelijk te woord gestaan; goede voorlichting; beloftes worden nagekomen; voor een oud onderdeel wordt heel veel moeite gedaan!

prima

prima zaak altijd goed geholpen!

ab 26-05-2016 In de winkel gekocht
admiraliteitstraat

maandag 22-5-2016 info en type bekeken,woensdag 24-5-2016 mijn philips laten taxeren en direct de lg oled 55eg910v gekocht,zit nu 25-5-2016 heerlijk tv te kijken !!!

geholpen door herman,supersnel en behulpzaam,meneer liep mee om hem in de auto te leggen !!!!

voor iedere portomonnee een T.V

lekker ruim opgezet

helemaal blij

Koolmees 26-05-2016 Via de website gekocht

5,5

Goed geprijsd, nette winkel.

De verkoop gaat wel soepel, maar de after sales is niet alleen ondermaats, die is er niet. Daags na de aanschaf had ik wat vragen. Welke afdeling ik ook probeerde, ik kreeg een voicemail met de mededeling, dat men onbereikbaar was en ik kon inspreken, dan werd ik terug gebeld. Ik heb drie keer ingesproken, geen resultaat. We zijn nu vier dagen verder en er is niet gebeld. Geen aanrader dus.

Om redenen die ik bij Service heb genoemd kan ik de winkel niet aanbevelen. En dan ging het bij mij maar om een vraag.

Jeroen13752 25-05-2016 Via de website gekocht

's Avonds om 18:30 uur besteld en direct daarna de bevestiging binnen. Netjes de volgende dag afgeleverd.

Foka was de goedkoopste en maakt alle positieve reviews waar. Zeker een aanrader!

Ik werd super op de hoogte gehouden van de voortgang van mijn bestelling.

Foka heeft een zeer uitgebreid assortiment en verschaft over elk product duidelijke informatie.

Sylvie 25-05-2016 In de winkel gekocht
Rotterdam Admiraliteitsstraat

Mooie grote winkel, veel deskundig personeel aanwezig en een ruime keus. Wel wat onoverzichtelijk bij het binnentreden van de winkel waar je precies moet zijn, maar dit is een kleinigheid.

Zeer prettig geholpen door Edgar. Edgar nam echt de tijd voor mij en om al mijn vragen te beantwoorden. Uiteindelijk ben ik door zijn adviezen tot de keuze gekomen voor een mooie fotocamera die aan al mijn wensen voldoet.

Zeer ruime keuze. Ieder merk ruim vertegenwoordigd.

Voor fotocamera's is Foka toch gewoon de beste speciaalzaak.

Winkel zou wellicht iets overzichtelijker / moderner mogen, maar verder echt geen op- of aanmerkingen.

Jan 25-05-2016 In de winkel gekocht
Rotterdam

De winkel is overzichtelijk ingedeeld

De verkoper (en zijn collega) hebben erg hun best gedaan om hetgeen wij wilde aanschaffen uit het magazijn te halen. Het kostte wat zoekwerk maar lukte wel. Zo konden we alles in 1 keer meenemen.

Zeer ruime keuze

Ik raad een ieder aan hier naar toe te gaan, verstand van zaken en veel informatie.

tonmeuldijk 25-05-2016 In de winkel gekocht
Admiraliteitstraat

Goed overzicht, mooie indeling

Bij een probleem zorg Foka voor een oplossing

Uitgebreid assortiment waarbij als je dat wilt deskundig advies krijgt

Een geweldig bedrijf met een persoonlijke benadering

Gewoon zo doorgaan beter kan niet

R.L 25-05-2016 Via de website gekocht

Overzichtelijke website

Snelle levering, monitor was er binnen 24 uur

Ruime keuze en scherpe prijzen

Pollewops 25-05-2016 Via de website gekocht

Via internet..zoeken...klikken...bestellen...klaar

Groot assortiment aanwezig.

Geen slechte ervaring. Dus top.
Product erg snel geleverd en prima status updates via mail.

hijglander 24-05-2016 Via de website gekocht

Hetgeen we wilde hebben was eenvoudig te vinden. Ook bestellen ging lekker vlot.

De bestelde apparaten werden snel geleverd en communicatie was duidelijk daar waar het moet. Geen noodzaak tot retour dus onbekend hoe het daarmee verloopt.

Prima keus, maar ik was opzoek naar 1 specifiek item en heb niet verder gekeken.

We waren opzoek naar een nieuwe TV, we wisten wel al welke het moest gaan worden dus een korte zoektocht op het internet later bleek bij FOKA de beste deal online te staan. Bij de aankoop worden duidelijke afspraken gemaakt als het gaat om bezorgen.. de kleine items met PostNL en de grootte gaan met een aparte gespecialiseerde vervoerder. Helemaal super!

Prima winkel en een uitstekende vervoerder!

AHK 24-05-2016 In de winkel gekocht
Rotterdam

Midden in Rotterdam, wat moeilijker parkeren.

Staan voor je klaar.

Ruime sortering.

Vriendelijke personeel.

Aan de telefoon zeer behulpzaam en hoeven niet na te vragen of te overleggen maar zijn op de hoogte.

heuven 24-05-2016 Via de website gekocht

Het lijkt tegenwoordig vanzelfsprekend dat je in een paar klikken een goede tv koopt op een internetsite maar in de praktijk blijkt dit niet overal zo te gaan. In dit geval bij foka wel. goede overzichtelijke site. Duidelijke en uitgebreide productdetails en omschrijvingen.

Pakket was binnen 24 uur verstuurd. En facturen en bestellingsbevestiging snel en overzichtelijk via mail.

Assortiment kan altijd uitgebreider, alles verkoopt. Ook de made in china rommel

Snel makkelijk. Gebruiksvriendelijk klantvriendelijk.

Ria 22-05-2016 Via de website gekocht

Het verkrijgen van het toestel ging gemakkelijk en eenvoudig

Ze geven daadwerkelkijk de laagste prijsgarantie. Ik betaalde hun € 1,-- teveel en gaf aan dat dat € 1,-- meer was dan bij de concurrent. Ik kreeg per ommegaande € 1,-- retour. Leuk.

Voldoende te krijgen in de verschillende artikelen die ze aanbieden

Ze krijgen een negen voor de snelle en goede levering met goede garanties. En uiteraard voor de werkelijke laagste prijsgarantie

Nee boven is de motievatie ingevuld

starbase218 22-05-2016 Via de website gekocht

Bestellen liep zonder problemen, het artikel werd dezelfde dag nog verstuurd.

Ik heb een cameratas gekocht. Van dit model tas zijn twee versies: versie 1 en de later uitgebrachte versie 2, die groter is. Voorafgaand aan de aankoop nam ik telefonisch contact op om te vragen welke versie dit was. Ik kreeg te horen dat het, als het er niet bij stond, versie 1 was. Dit klopt niet. Het bleek versie 2 te zijn.

Goed en compleet; niets te klagen.

Goed assortiment tegen goede prijzen, aantrekkelijke aanbiedingen in de outlet, maar wees scherp bij het vragen naar informatie.

hannekex 22-05-2016 In de winkel gekocht
Admiraliteitsstraat

Makkelijk bereikbaar, online orïenteren, winkel 7 dagen per week geopend om persoonlijk langs te gaan.

Medewerkers die duidelijk weten waar ze het over hebben en alle tijd nemen om je uitleg te geven.

Groot en breed assortiment op voorraad in de winkel en een aantal leuke en inspirerende gadgets voor de camera.

Prettige winkel. Weinig op aan te merken. Een omrijwinkel.

Marco's Digital Studio 19-05-2016 Via de website gekocht

Het objectief wat ik zocht was makkelijk te vinden en de bestelprocedure kon niet makkelijker.

Snelle levering (de dag erna), goed verpakt en een duidelijke factuur.

Dit was een van de weinige webshops die dit objectief kon leveren en ook nog eens de juiste productinformatie op hun website had staan. (Bij bol.com stond zelfs de verkeerde afbeelding bij het objectief wat mij liet twijfelen of ik bij bestelling wel het juiste objectief geleverd zou krijgen).

Helemaal te vreden met Foka Superstore. Ik heb het assortiment eens bekeken en ik weet nu al dat ik nog heel wat zaken met Foka ga doen.

Nescio 19-05-2016 Via de website gekocht

Logisch en simpel opgezette webwinkel met zeer snelle bezorging.

TV met mankement na enige dagen gebruik werd probleemloos omgeruild

Veel verschillende producten; veel merken en types per product

Uitsluitend positieve ervaringen

C 19-05-2016 In de winkel gekocht
Foka Admiraliteitskade Rotterdam

Voor de deur parkeren, aardige geholpen

Deskundig geholpen en geadviseerd

Veel keus

Jan 19-05-2016 Via de website gekocht

Het is lekker bladeren op de Foka site. Het aanbod is groots! De categorieën en subcategorieën zijn duidelijk en er zit in wat je zou verwachten. Als je nog niet weet wat je precies wilt, informatie is bij de artikelen ruim aanwezig.

Ik had me aangemeld voor een product wat niet meer voorradig was, maar daar geen respons meer op gekregen. Twee weken later gaf de site aan dat het artikel voorradig was. (missertje)
De bestelprocedure zelf verliep vlotjes, zo ook de levering. (binnen 24 uur).

Het assortiment is ruim en de rubrieken 'Outlet' en 'Occasions' zijn gewoon leuke items om zo nu en dan eens doorheen te struinen.

Behoudens het missertje vaan geen melding (email) dat het product weer in voorraad is, een prima winkel.

TonH 18-05-2016 In de winkel gekocht

Veel mogelijk en bespreekbaar

Er wordt altijd naar een klantvriendelijke oplossing gezocht

Alles kunnen vinden wat ik nodig heb

Goede service en klantvriendelijk personeel

Koorzanger 18-05-2016 Via de website gekocht

Ruime sortering en een zeer overzichtelijke website

's avonds om 21.00 uur via internet een TV besteld incl. wandbeugel en de volgende dag om 14.00 uur afgeleverd.
Bijna net zo snel als het licht.

Voor iedereen wat wils

Mede door de goede service en snelle levering is deze winkel een echte aanbeveling. Door aanbeveling van mijn schoonzoon ben ik hier gaan shoppen. Kan het daarom iedereen aanbevelen.

Vooral zo doorgaan!

Marion 17-05-2016 Via de website gekocht

Gezocht artikel gemakkelijk gevonden

s avonds besteld, s ochtends geleverd

Ruime keuze

Kon geen negatief aspect ontdekken

Novarion 17-05-2016 Via de website gekocht

Bestelling verliep kinderlijk eenvoudig, geen onnodige poespas tijdens het bestelproces.

Ik kreeg niet direct na mijn bestelling per mail een bevestiging, ik werd vanaf iDEAL ook niet teruggebracht naar mijn bestelling. Dus ik twijfelde of de order wel goed was door gekomen. Gelijk even opgebeld naar Foka en enorm klantvriendelijk te woord gestaan en goed geholpen.

Alles wat ik wilde hebben was gewoon uit voorraad leverbaar, het was dus ook enorm snel geleverd.

Prima shop en webshop! Even bellen of alles was goed gegaan, omdat mijn iDEAL doorverwijzing niet terug naar de shop ging. Goed te woord gestaan en nog geen 10 minuten later had ik mijn bevestiging binnen.

Alle spullen netjes de volgende dag al in huis.

Niets te klagen, veel lof voor Foka.

Monica 17-05-2016 In de winkel gekocht

Parkeerplaatsen in de buurt. Dms kaartmachine wordt iedereen op zijn beurt geholpen. Duidelijk systeem.

Zijn erg goed en professioneel geholpen.

Assortiment is goed.

Erg leuk en professioneel geholpen en dat op een drukke pinksterzondag!!

Rosalie 16-05-2016 In de winkel gekocht
Rotterdam

Ruime winkel, wat gedateerd. Iets moeilijker toegankelijk met kinderwagen.

Je wordt goed geholpen. Deskundig advies en klantvriendelijk.

Veel keuze, ook om uit te breiden. Is het niet aanwezig dan kun je het bestellen.

Mooie zaak, vakkundig, ruime openingstijden.

eric 15-05-2016 Via de website gekocht

4,5

Snelle levering en e-mails met bestelgegevens en (simpele) factuur in de vorm van een mailtje.

Er is aangeboden om de zending kosteloos terug te nemen.

Bij navraag per telefoon hebben ze niet de 32pfk5300

Foka verkoopt 32pfT5300 alszijnde 32pfK5300.
Na contact blijkt dat er geen 32pfK5300 modellen meer zijn. Toch blijven ze deze PFT aanbieden terwijl ze de PFK leveren.

Foka heeft mij op de mogelijkheid gewezen om de televisie retour te zenden, dit is verder prima, maar ik had het liever in 1 keer goed geleverd gekregen daar dit een cadeau was.

Dus let op wat je koopt bij Foka want een lettertje anders in het SKU nummer komt niet zo precies bij deze heren in Rotterdam.

Corné 15-05-2016 Via de website gekocht

Zoals altijd een concurrerende prijs, perfecte informatie voorziening per email en supersnelle levering!

Herman 13-05-2016 In de winkel gekocht
Foka Superstore Admiraliteitsstraat Rotterdam.

Ervaar zelf maar,hier weten ze nog wat dat is.

Bijna alle merken zijn aanwezig en werkend te zien.

Goeie prijs en goeie service,wat wil je nog meer.

Geen opdringerige verkopers,dat is echt een verademing.

Theo 13-05-2016 In de winkel gekocht
Rotterdam

Zeer overzichtelijk en duidelijke indeling.

Wij werden vrij snel benaderd door een medewerker met de vraag; "kan ik helpen" zonder direct opdringerig over te komen.

In één woord compleet.

Goed deskundig personeel, je kunt eerst vrij rond lopen in de winkel voordat men je aanspreekt. Kortom een gastvrije winkel.

Ik kwam voor een duurdere camera dan ik uiteindelijk heb gekocht doordat de verkoper mij erop wees dat de door mij nu aangeschafte camera beter bij mijn doel past. De medewerker is eerder een zeer deskundig adviseur dan een "verkoper".

L 12-05-2016 Via de website gekocht

Goede duidelijke website , snel te vinden wat je zoekt.

Hele snelle levering , artikel keurig verpakt.

Prettige webshop.

Jan Willem 12-05-2016 In de winkel gekocht
Rotterdam Oostzeedijk

Gelegenheid om rond te neuzen, maar ook om advies te vragen. Geen dozenschuiver.

Prima service bij defecte apparatuur.

Kon vinden wat ik zocht.

Weer naar Foka gegaan, vanwege deskundige voorlichting bij aankoop en service in geval van problemen. Hartelijk aanbevolen.

hkv 11-05-2016 Via de website gekocht

keuze en scherpe prijzen

vragen via mail worden snel beantwoord

groot aanbod zo wel nieuw als gebruikt

snel en makkelijk thuis bezorgd

doe al jaren zaken met dit bedrijf en ze doen wat ze zeggen heel prettig

Frank 11-05-2016 Via de website gekocht

Koppeling met Tweakers.net werkt goed. Hierdoor heb ik niet hoeven te zoeken naar het juiste artikel.

Ik was specifiek op zoek naar een artikel. Foka had dit artikel dus meer kan ik niet wensen.

Dit was mijn eerste bestelling bij Foka. Dit is vlekkeloos is gegaan.

darinca 11-05-2016 Via de website gekocht

ben erg tevreden met mijn nieuwe lens 18-105 , snelle levering !!

top servicd

mijn lens hadden ze top

nee

janplezier 10-05-2016 Via de website gekocht

Een gemakkelijke internetwinkel, maar niet gemakkelijker dan vergelijkbare winkels

Uitstekend assortiment, maar kan het niet echt beoordelen, want ik zocht naar een product en de laagste prijs. Niet naar andere producten gekeken.

Prima internetwinkel, zoals zo vele.

O 10-05-2016 In de winkel gekocht
Rotterdam

prima ligging, overzichtelijk van binnen, voldoende keuze

zeer aardig en vriendelijk

ik kom er graag

we hadden erg veel gekocht, vanwege de TV moesten er nog speciale kabels bij (HDMI 2.0 en een optische kabel), bij thuiskomst zaten er helaas maar 4 HDMI kabels in ipv 5, en 1 van de 4 was maar 1.5 m ipv 3 m (zat wel in de juiste verpakking), mijn man wilde niet terug, omdat hij 'bang is dat we aan t kortste eind trekken', ik vind het toch het vermelden waard, want het is een kabel van 100 E, en één die dus te kort is, verder erg tevreden over de TV!!

magikdatzeggen? 10-05-2016 Via de website gekocht

Niets op aan te merken, registratie verloopt soepel, daarna direct je bestelling plaatsen.

Ruim voldoende, snelle reactie bij vragen. Updates over levertijden van bestellingen die in backorder staan zouden iets beter kunnen.

Veel artikelen op het gebied van fotografie, audio en video en elektronica accessoires zijn verkrijgbaar.

Ruim voldoende, ik had een probleem met mijn initiële bestelling maar dit is naar tevredenheid opgelost.

Controle op levering van producten aan klanten zou iets beter kunnen, in mijn geval is dit niet gebeurd wat resulteerde in een (zeer) vertraagde levering welke overigens wel correct afgehandeld is.

André 10-05-2016 Via de website gekocht

Geen account hoeven aanmaken, gewoon aanklikken, adres opgeven, betalen, volgende dag in huis.

Een e-mail over elke stap in de aankoop. Duidelijkheid voorop.

Met een groot aanbod kun je goed vergelijken en krijg je precies het product dat bij je wensen past.

Geen problemen ervaren, alles verloopt vlot en duidelijk.

Rob 09-05-2016 Via de website gekocht

De site is overzichtelijk, checkout en betaling eenvoudig.

Snel verzonden, geen poespas.

Foka is vaak de enige die wat minder courante artikelen heeft.

Niet echt iets meer te wensen.

Jennifer 08-05-2016 Via de website gekocht

Zeer overzichtelijke winkel

Goede hulp gehad in de winkel, goede info gekregen

Verschillende opties

Zeer goede winkel, met goede informatie en goede hulp.

p vd maas 08-05-2016 In de winkel gekocht

Handig er werd op nummer gewerkt, het gemak zat er voor mij met name in dat ik goed geholpen ben en niet zelf de hele winkel door hoefde te liopen. Omdat ik een nog onervaren fotograaf ben en niet precies wist wat ik zocht, was dit erg gemakkelijk.

Zoals eerder benoemd een onervaren fotograaf die binnen kwam met wat tips van bekenden. De verkoper ( Sandro) luisterde goed naar wat ik wilde en gaf tips en uitleg bij de verschillende merken en bijbehorende prijzen.

Wat ik ervan kon zien hadden zij heel veel. Ik heb een aantal voorbeelden gezien.

Je hebt een beeld van hoe je als klant geholpen wil worden, en in deze winkel in Rotterdam voldeed de srvice aan mijn verwachtingen. Ook de tip over de tweede hands lenzen ipv een nieuwe is erg klantvriendelijk.

Camera werd klaar gemaakt met geheugenkaart, uv filter, draagband en bijbehorende tas. Ga er zeker terug als ik meer ervaring heb en eventueel andere spullen erbij wil kopen.

Henk Otten 08-05-2016 Via de website gekocht

Het gemak zit 'm in het feit dat je niet naar een winkel hoeft te gaan.
Je bestelt comfortabel thuis vanuit je leunstoel met je tablet het gewenste artikel en het wordt nog dezelfde dag verzendklaar gemaakt.

De service an sich is prima maar de service zou pas echt compleet zijn als de bezorger het oude apparaat inneemt als de klant dat verzoekt.

Het assortiment is ruim voldoende om een goede keus te maken.

Foka doet wat het belooft.

De zwakke schakel is PostNL. Ik heb het toestel vrijdag 29 april besteld en aangegeven dat ik het maandag 2 mei wilde ontvangen. Krijg ik een emailbericht dat het zaterdag 30 april bezorgd wordt, daarna ontdek ik via PostNL dat het dinsdag 3 mei wordt bezorgd, daarna ontdek ik 's nachts toevallig dat de bezorgdatum weer veranderd is en wel in maandag 2 mei. Ik denk dat Foka even aan de bel moet trekken

Sigrid Fluit 08-05-2016 In de winkel gekocht

Duidelijk overzicht aan producten

Voldoende personeel aanwezig om vragen te beantwoorden.

Ruime keuze. En wat er niet hangt, is op voorraad.

Fijn shop.

Henk 07-05-2016 In de winkel gekocht
foka oostzeedijk

door de vriendelijkheid

niets te veel

ruim voldoende

klantvriendelijk

Mirel 07-05-2016 Via de website gekocht

De dag voordat ik een camera body overkocht van iemand op Marktplaats, kwam ik Foka tegen. Ik wilde een lens bestellen en dan hopen dat het nog snel binnen zou komen voordat ik de trein pakte naar Amsterdam, waar ik heb afgesproken heb via Marktplaats.

De lens is 's morgens aangekomen en ik kon hem dus gelijk meenemen om te bevestigen aan de body om gelijk testfoto's te maken in Amsterdam met mooi weer.

Daarom een 10!

De snelheid van het bestellen en binnenkrijgen en duidelijkheid over waar het pakketje zich bevond ism PostNL. Bij sommige webshops is dat niet altijd duidelijk.

De informatie en specificaties per product is tevens ook erg duidelijk.

Ik hoopte op iets meer producten in de outlet, maar ik mag niet klagen!

Vanwege al het bovenstaande.

Groetjes