foka - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over foka.

foka stelt zich voor

Foka , al meer dan 80 jaar dé specialist op het gebied van foto, audio en video. Wij bieden u een zeer uitgebreid assortiment foto artikelen, televisies en audio producten. Ook beschikken wij over zeer deskundig personeel dat u graag te woord staat. U kunt bij ons zeven dagen per week terecht in onze winkel van ruim 1000 m²! Alles in onze winkel is extreem laag geprijsd, dus kom langs en overtuig uzelf!

Deze score is berekend op basis van 161 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

7,9

Arie 07-12-2019

Als vervanging van mijn huidige Sony camera DSC-HX50 zocht ik naar een nieuwe compact camera. Op de website van Foka mij eerst georiënteerd en getwijfeld tussen de Sony HX60 en de RX100. Tijdens reizen in en buiten Europa had ik altijd de HX50 bij mij. Ook ver ingezoomd heb ik daarmee vele mooie en scherpe foto's kunnen maken. Na een bezoek aan de winkel van Foka en een gesprek met een deskundige medewerkster de HX60 gekocht, die evenals de HX50 een optische zoom heeft van 30.
Het prettige van een speciaal zaak als Foka / Kamera Express is, dat er een goed advies wordt gegeven waardoor de beslissing sneller en gemakkelijker kan worden genomen en een miskoop wordt voorkomen.

Gert-Jan 07-12-2019

Doen niet wat er wordt beloofd op de website. Als je 's midddags hebt besteld (Op voorraad en dus ruim voor 23.59 uur) en betaald is de kans groot dat je aankoop pas de volgende dag wordt verstuurd i.p.v. dezelfde dag zoals beloofd! Vooral lekker op een vrijdag.......kun je tot maandag/dinsdag wachten i.p.v de levering op zaterdag. Fijn als je iets nodig hebt. Dit heb ik nu al diverse malen meegemaakt. (En dan is de lenscoat ook nog eens 30,-- duurder dan bij de concurrent in Urk.....

W. van Rossen 06-12-2019

De correcte en snelle levering in combinatie met de aantrekkeleke prijs en de duidelijke leverings voorwaarden.

Jan van Ooijen 29-11-2019

Verrassend mooi bedrijf en ruime keuze.
Ik heb verteld wat mijn interesses waren en daar heb ik een
juiste keuze op gemaakt met behulp van uw verkoper. Ik kwam
voor de 43pus7304 maar heb uiteindelijk de 7394pus gekocht.
Daar heb ik geen spijt van, het heeft de mogelijkheden welke op
mijn lijstje stonde en zelfs extra's

korver 24-11-2019

Al verschillende malen een tv gekocht bij Foka, die iedere keer snel geleverd werden. Echt waar voor je geld.

Josh 22-11-2019

Ik vind vooral de klantenservice medewerkers supergoed en za-ke-lijk top. Goede deal kunnen sluiten nadat een nieuw product niet meer leverbaar was en een outlet model duurder was. Alleen de bezorging van een outlet model duurt langer dan de normale belofte op de site. Dat is wat jammer. Goeie website.

Karel 19-11-2019

Vandaag een LG 32 inch HD TV gekocht. Vooraf via internet klaar laten zetten. Alles was keurig geregeld en binnen een paar minuten stond ik weer buiten. In die tijd terzake kundig en klantvriendelijk geïnformeerd. Wat mij betreft een echte aanrader.

Arjan 16-11-2019

Philips tv na 2,5 jaar kapot. Gelukkig had ik 5 jaar garantie!
Tv naar Foka gebracht, en reparatie zou +- 2 weken duren! Na 2 weken eveb gebeld om te vragen hoe het er voor staat, en werd verteld dat het min. 4 tot 6 weken.duurt!! Sorry,maar dat vind ik wel heel erg lang! En verkeerd voorgelicht. Erg slecht dit.
Mijn 1e review geweigerd omdat het geen recente ervaring zou zijn, maar de klacht gaat over 2 weken geleden!!
En FOKA geeft aan : ooit een aankoop gedaan bij Foka, schrijf hier je review!?
Officiele reactie van Kamera Express 20-11-2019

Beste Arjan, hartelijk dank voor uw review. U bent inderdaad verkeerd voorgelicht over de verwachte duur van de reparatie. Deze is in alle gevallen 4 tot 6 weken. Onze excuses hiervoor. Met u opmerking over de reviews gaan wij meteen aan de slag.

Officiele reactie van Kamera Express 20-11-2019

Chantal 22-10-2019

Bij de meeste winkels was mijn apple-tv pas 2 dagen later beschikbaar, bij Foka al de volgende dag in huis!

Dick 22-10-2019

ik heb een tv besteld . in de eerste instantie ging er iets fout en was ik zeer ontevreden. na een belletje is alles zeer keurig opgelost en ben zeer tevreden over de afhandeling en de snelle levering.

Freek Voorwinden 12-10-2019

Dit is nu de tweede keer binnen korte tijd dat ik iets bij deze club bestel. (FOKA/Kamera Express) En ook nu voor de tweede keer geldt:

-Laagste prijs
-Voorraadstatus is "vandaag besteld, morgen in huis"
-Direct na bestellen een mail:

"Beste Klant,

Bedankt voor uw bestelling.

Helaas zijn niet alle artikelen van uw bestelling direct uit voorraad leverbaar.
U kunt ervan uit gaan dat wij er alles aan doen om uw bestelling zo snel mogelijk te verzenden.

Ordernummer : XXXXXXX
Product niet op voorraad : 1 x Samsung UE40NU7190

De verwachte levertijd is opgevraagd, hierover ontvangt u zo spoedig mogelijk bericht.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
XXXX | Customer Service
Kamera Express
e. ......
w. ......"

1) Ik bestel bij FOKA. Stom dat ik een mail retour krijg van Kamera Express. IK weet dat de clubs samen gaan, maar toch.
2) Die voorraadstatus klopt van geen kant.

Het heeft er alle schijn van dat Kamera Express Foka willens en wetens spullen verkoopt die men niet op voorraad heeft, maar ondertussen wel vooraadstatus "op voorrraad" gebruikt.

Nu zal ik wel weer een mail terug krijgen waarin men mij een alternatief aanbiedt. (Net als de laatste keer. (draagbare JBL DAB+ radio)

Als de klant daar op in gaat heeft men toch weer wat verkocht, is dat niet het geval dan heeft men toch weer enkele weken op de klant's centen kunnen zitten.

Bah! Irritante praktijken. Voor mij nu echt wel de laatste keer. De vorige keer was vervelend maar kon nog toeval zijn, twee keer is wel heel toevallig.
Freek 17-10-2019

Edit 17 oktober 2019: Naar aanleiding van een nette reactie van Kamera Express elders op deze site besloten het nog één keer te proberen: Ik heb zojuist een andere TV besteld bij Kamera Express/Foka: Een Samsung UE43RU7170. Voorraadstatus is wederom "Op werkdagen voor 23:59 besteld, de volgende dag in huis!"

We gaan het meemaken. Afhankelijk van het resultaat zal ik deze review nog verder bijwerken.

Freek 19-10-2019

Edit 19 oktober 2019: Eerlijk is eerlijk, deze bestelling ging relatief vlekkeloos. Enige dat ik nog aan te merken heb is dat de bestelling (tv beugel en tv) gesplitst werd in twee zendingen zonder dat dat heel specifiek per mail werd doorgegeven en dat de bezorgtijden nogal afweken van de track and trace systeem. Ik heb de reviewscore aangepast naar "Voldoende".

Verzending
Zending werd zonder verder commentaar gesplitst. Ruim uit elkaar liggende bezorgtijden. Artikelen goed en snel aangekomen. Geen omdozen gebruikt, grote stickers rechtstreeks op originele verpakking. Track and Trace makkelijk te raadplegen, maar vooral eerste zending kwam wel fors vroeger dan van tevoren aangegeven.

Klantenservice
-Terugbetalingen gaan vlot.
-Zeer veel verschillende (9, voor twee bestellingen) support medewerkers + een geautomatiseerd systeem leveren vaak dubbele en soms zelf tegenstrijdige emailberichten op.
-Diezelfde automatisering lijkt er ook de oorzaak van te zijn dat berichten als "je zending komt vijf weken later" zonder enige vorm van "Sorry" richting de klant gaan.
-Verder geeft men wel nette reacties naar aanleiding van dit soort reviews op dit soort reviewsites.

Gerard 07-10-2019

Sinds vele jaren een betrouwbare leverancier.
Levert mijn spullen altijd correct en snel
Een goede servies, en garantie.

Marijke 21-09-2019

Ik heb een spiegelreflexcamera besteld. De volgende dag had ik de camera al in huis. Snelle en correcte levering

J.M.R.Boer 19-09-2019

Ik heb hier eerder 3 tv'gekocht voor mijn kleinkinderen.
goede voorlichting en goede en vriendelijke bediening.
Veel keus.

Jean 18-09-2019

Ik heb al vaker producten bij Foka Superstore besteld. Daarover was ik zeer tevreden. De producten voldeden altijd aan de verwachtingen. Foka heeft duidelijke site met een groot assortiment tegen scherpe prijzen, een uitstekende garantietermijn (5 jaar) en een snelle levering met een goede service. Dat alles maakte het zoeken naar en de keuze van het juiste product een stuk gemakkelijker. Het werd de Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM. De bestelling werd ook nu weer perfect afgehandeld.

W. Bruggeman 18-08-2019

Het bedrijf Foka biedt extra garantie bij het schrijven van een review.

Via de foka website heb ik een versterker gekocht. De informatie op de website is duidelijk. Via e-mail heb ik een vraag gesteld die snel werd beantwoord. Het product is geleverd en werkt netjes. Op de website wordt naast het nieuwe product ook een outlet versie aangeboden. Dit is exact hetzelfde model maar krijgt bijvoorbeeld korter garantie. Foka is er op gewezen dat het outlet model duurder is dan een regulier nieuw model, maar het staat nog steeds voor dezelfde prijs. Dit geeft geen vertrouwen dat Foka scherp op de prijzen let. Als je alleen op outlet modellen zoekt betaal je de hoofdprijs. Foka biedt voor dit produkt een volgende-dag-bezorging. Dit word op meerdere plekken op de website en bij het bestellen aangegeven. Dit werd niet waargemaakt. Pas de tweede dag na bestelling werd het produkt bezorgd. Had ik voor niks regelingen getroffen om die "volgende" dag thuis te zijn.

Kortom. Foka is op zich een prettige winkel waar ik ook al eerder ervaring mee heb. Dat een outlet model duurder is laat mij fronsen. Dat de volgende dag bezorging niet werd waargemaakt was erg vervelend en is bepalend voor mijn beoordeling. De kerntaak van een webshop is immers het bezorgen van bestellingen.
Officiele reactie van Kamera Express 19-08-2019

Beste W. Bruggeman, hartelijk dank voor uw review. Het onderhouden van een website en het verwerken van orders blijft, ondanks vergaande automatisering, mensenwerk. Daarbij worden helaas wel eens fouten gemaakt, hoezeer we ook ons best doen dit te voorkomen. Er kunnen allerlei redenen zijn waarom een levering langer op zich laat wachten: het tijdstip van bestelling, (onverhoopt) geen voorraad in het magazijn waardoor het artikel eerst uit een winkel elders gehaald moet worden, maar ook grote drukte bij de koerier. Onze koerier PostNL garandeert een bezorging de volgende dag in 98 procent van alle bestellingen, zoals we ook op onze site vermelden: https://www.kamera-express.nl/verzendopties-levertijden. Wij betreuren desalniettemin alle vertragingen.

riny kamp ING 14-08-2019

We kopen altijd tv daar onze zoon ook we gaan altijd naar de winkel maar nu via Internet was ook de goedkoopste bij anderen duurder

Math 02-08-2019

Wij zijn heel blij met de spullen voor het inrichten van onze foto studio. Onze foto club bestaat uit mensen met een psychisch kwetsbaarheid.
Bedank voor de snelle levering.

marnix 26-07-2019

nog nooit zo een perfecte levering gehad om 14h00 besteld en volgende om 10h30 geleverd en voor een product met de beste prijs hoedje af

Dirk 26-07-2019

Een aantal keren, op verschillende dagen, geprobeerd telefonisch in contact te komen n.a.v. een reparatie. Het doorverbinden naar een specialist gebeurd niet. Ook het beloofde terugbellen als je een 9 indrukt gebeurd niet. Geen goede service op dit gebied!

mike 25-07-2019

heb hier een canon pixma ip7250 gekocht omdat de oude kapot was ,was de zelfde.omdat deze printer goede afdrukken print heb ik weer de zelfde gekocht,daar was ik tevreden mee.

Richard RIAN-CARPARTS 24-07-2019

Zowel online als in de winkel snel antwoord en goed geholpen bij de aankoop van drie tv's.

René 23-07-2019

Doe een last minute bestelling en wilde deze bij een Post NL afhaal punt laten bezorgen zodat ik het de volgende dag na mijn werk kon afhalen.
Dit kon makkelijk via hun website aangegeven worden.

Nou niet dus.

De bezorger stond dus gewoon voor mijn dichte deur.
Nu heb ik dus NIET mijn bestelling binnen en aangezien ik nu een paar dagen weg ben kan ik niet van mijn bestelling genieten.

Bedankt FOKA en Post NL voor deze heerlijke service. :-(

Aat 21-07-2019

Prettige site en goede omschrijvingen van de artikelen heb er een Salora 22FSW6512 Wit gekocht welke zeer snel en netjes geleverd werd.

Ilona 20-07-2019

Eind juni bij Foka een Philips 43PUS7303 TV besteld. De levering was op zich OK. Eén dagje later dan aanvankelijk werd aangegeven, maar dat was niet echt een probleem. De TV bevalt zeer goed, ik ben tevreden!

Dave Wise 07-07-2019

Deze winkel heeft precies gedaan als beloofd en de TV was gearriveerd binnen 16 uur vanaf de bestel tijdstip. Ik ben 100% tevreden met de aankoop.

Frank 05-07-2019

Gingen voor een eos 200D kijken in de superstore Rotterdam en zijn daar heerlijk en goed geholpen door een verkoper met zeer goede vak kennis, zou het anderen zeker ook aanraden als je voor een camera wilt gaan kijken.

robby cuijpers 04-07-2019

Wij hebben al verschillende electronica besteld via deze winkel en telkens super tevreden!
Zowel over het contact via mail , als over de levering en natuurlijk het produkt zelf

Vogel 03-07-2019

Mooie PHilips ambilight gekocht. Mooie winkel. Makkelijk parkeren en prettige verkoper.
Hielp nog even met de tv in de auto laden. Top service.

D.Egberts 02-07-2019

Foka/Kamera Express heeft mij positief verrast in 1e instantie slechte reviews gelezen, toen tel. contact gehad en heeft men mij overtuigd van het tegendeel en toen toch bestelling gedaan een LG Oled 55 C8 tv, lage prijs en 5 jaar garantie! vrijdag 28-06-2019 besteld( en heb een aanbieding die er donderdag nog was alsnog gekregen)! telefonisch heel goed geholpen, Zaterdag nog voor de middag tv al in huis geweldig toch? hartelijk dank Kamera Express......

hoogtefotografie 28-06-2019

Gisteren no smart TV besteld en in 1 seconde betaald, vandaag mail De status van uw order is gewijzigd \.
24 uur later: Helaas is gebleken dat één artikel vanuit uw bestelling niet door de kwaliteitscontrole is gekomen of niet gevonden kon worden vanwege een voorraadverschil.

Product niet op voorraad: Salora 40LED1500 Televisie

FOKA cameraexpress levert niet en gaat waarschijnliijk in VIJF tot TIEN werkdagen pas terugbetalen

op klantenservice pas na 33 minuten (dat wachtmuziekje zeker tweedehands aangeschaft) aan de beurt, met een niet niet te verstaan persoon. Zeer klantonvriendelijk. Doet Foka / camera express niets met de opgenomen gesprekken????

Schoeman 27-06-2019

Super store overzichtelijke site met zeer lage prijzen . Snelle leveringen en keurig en netjes verzorgd . Een echte aanrader voor elk budget .

Alexandre 23-06-2019

Goed, alles duidelijk en goede service.
Ik heb een probleempje gehad en het was onmiddellijk opgelost dus goed.

Eric Bos 23-06-2019

Ik koop al sinds vele jaren producten via Foka. Ze hebben deskundige verkopers die je goed helpen bij de aanschaf. Daarnaast kunnen ze ook prijstechnisch goed meekomen met de markt. Mijn laatste aanschaf is een LG oled 65-inch tv. Ook nu weer goed geholpen en een hele mooie prijs.
Kortom, een goede en betrouwbare zaak.

Marcel 22-06-2019

Duidelijke site en zeer scherpe prijs. Al vaker ook in de winkel geweest en gekocht en zeer vakkundig geholpen voor fototoestel en televisie’s.
Zeker een aanrader.

louis 20-06-2019

Reeds jarenlang koop ik mijn artikelen bij Foka, en dan praat je over televisies, duurdere hifi , fotocamera enz. Tot over het algemeen met tevredenheid. Echter na het aanschaffen van een in mijn ogen erg mooie en goed geteste Marantz cd speler type 6004. Na korte tijd sloot het laatje niet, werd gerepareerd, snel erna wederom zelfde probleem, weer hersteld, toen snel daarna hetzelfde euvel zich voordeed, adviseerde de verkoper of een andere toestel aan te schaffen of mijn geld terug, Ik besloot het nieuwe type marantz te kopen (type 6005). Hopend dat het beter zou gaan. Na een half jaar wederom problemen.nu sloeg de cd plaatjes over. Werd verholpen. 3,5 jaar later laatje sluit en blijft dicht, zit helemaal vast. 17 juni ben ik naar de winkel gegaan, heb met de bedrijfsleider het probleem voorgelegd, en alle ellende besproken, maar geen krimp een optie was repareren schatting 150 a 175 euro of een begroting, bij een te hoge reparatiebedrag, zou ik 75 euro betalen voor inspectie of mijn toestel achterlaten, 368 euro en mijn toestel weg na 4 jaar. Heel teleurstellend dat men een jarenlange trouwe koper zo in de kou laat staan en geen passende oplossing hebben bedacht

Daan van Zundert 19-06-2019

Eerlijk gezegd, had nognooit gehoord van deze winkel. Via een collega deze tip gekregen. Was op zoek naar een nieuwe tv de LG Oled 65 C8.

Goede prijs gekregen en thuis bezorgen was ook geen probleem. Binnen 2 minuten was ik eruit en gelijk besteld 2 dagen later bezorgd.
Wat een service en 5 jaar garantie en wat een geweldig beeld. En het Geluid van de tv is totaal niet wat ik verwacht had, Gewoon goed voor zo’n platte tv.
Het Instellen is een fluitje van een cent. De standaard instellingen qua beeld out of the box zijn al geweldig en je kunt ze naar harte lust instellen naar eigen behoefte. Het geluid is naar mijn menig geweldig maar ik gebruik op dit moment wel de bijgeleverde voet die overigens het geluid je kamer instuurt. Hoe het geluid zonder voet is weet ik op dit niet.

De magic remote is ook subliem werkt het zelfde als een WII mote. Het is even wennen en de optie van stem besturing werkt fenomenaal.

Ben helemaal in mijn nopjes.

K.Post 18-06-2019

Tijdje op zoek naar een TV. Uiteindelijk gevonden op Kamera-Express. Maar door een brakke website was er geen betaling mogelijk. Op de website van FOKA (= KameraExpress) stond dezelfde TV ook -- het was een Outlet aanbieding. Hier was betalen wel mogelijk...dus toen maar via Foka besteld
Officiele reactie van Kamera Express 18-06-2019

Beste K. Post, hartelijk dank voor uw beoordeling. Helaas laat de techniek ons wel eens in de steek. Gelukkig kon u op FOKA wel bestellen. We wensen u veel en lang kijkplezier.

Ate 13-06-2019

Door de jaren heen heb ik mijn foto-apparatuur bij FOKA Superstore gekocht. De voorlichting was altijd goed, over de service heb ik nooit iets te klagen gehad. Nu voor het eerst een artikel via de webwinkel gekocht. Het bestellen ging eenvoudig en de levering was prompt.

Ayad Rashid 13-06-2019

Bij FOKA alle producten is 5 jaar garantie ik vind is prachtige gevoel als je iets gekocht en ze zijn vriendelijk en makkelijke met iedere ..mij advies voor iedere iets nodig zoeken bij FOKA.

Jaimy Van ast 08-06-2019

Het is een fijne winkel met een duidelijke website. Ze zijn vriendelijk en bezorgen snel.

Michel 06-06-2019

Heldere site waarbij niet alleen de standaardprijs wordt getoon maar ook de outlet prijs (die veel lager is). Eenvoudig bestelproces online en gelijk daarna een telefoontje van het transport bedrijf om aflever datum en tijd af te spreken.

Leon 05-06-2019

Mijn 8 is wat hoog maar wil het toch toekennen om de negatieve reviews een beetje te counteren.De informatie op de website is niet juist. De levering de volgende dag klopt niet want na bestelling kreeg ik meteen een bericht dat het een dag langer gaat duren omdat het een groot product is (tv 49") Zet dat dan niet in de product beschrijving. Telefonisch contact is heel lastig. Na 4 pogingen op verschillende tijdstippen eindelijk iemand aan de lijn gekregen die me netjes te woord stond. Ik zou gebeld worden voor een bezorg afspraak maar dat is niet gebeurd. Kreeg wel een track & trace dus het was verder niet zo'n probleem. Het product in goede staat ontvangen en de prijs geeft voor mij de doorslag toch een 8 toe te kennen. Wil hiermee de negatieve reacties ook een beetje oppoetsen omdat ik snap dat als je concurrerend wil zijn je wat minder aandacht hebt voor andere zaken. Ik ben tevreden. Ze hebben me een mooie tv geleverd voor weinig geld. Hoop dat die aandachtspunten beter of anders gaan worden. Stap bijvoorbeeld af van het telefoonnummer en zeg dat je binnen 4 uur een mail terug hebt. Zorg dat de informatie op de website ook klopt. Ik ben tevreden maar als ik weer ga bestellen kijk ik eerst naar reviews of dit beter geworden is. Hoop dat jullie iets doen met mijn kritiek.

W.H. Polet 03-06-2019

In 1965 trouwde ik en ging in Rotterdam aan het Proveniersplein wonen. Toen ontdekte ik de Foka. In 1967 verhuisden we naar Bodegraven, maar ik bleef klant. Nu woon ik al weer jaren in Katwijk, maar o.a. voor mijn TV aankoop ging ik weer naar de Foka, die nu dus ook bij de Kamera Express winkels hoort. En ik bestelde daar dus ook nu graag - een nieuwe printer!

Vincent 31-05-2019

De Salora 55UHS3500 gekocht op Foka Superstore, een erg goede prijs voor een goede TV! Deze 55' smart tv versie staat normaal te koop voor €550 meer, en ook nog eens 2 jaar garantie.
Foka superstore is zeker een aanrader.
Bedankt!

A. Wezeman 28-05-2019

Ik heb voor Foka gekozen omdat ze de volgende dag leveren, ik heb op zondag besteld en het product werd op maandag gratis geleverd. Foka heeft tevens op de website staan dat ze de laagste prijsgarantie hebben en dat was nu ook het geval. Ik heb ook telefonisch contact gehad met de klantenservice en ik ben netjes en deskundig te woord gestaan. Al met al ben ik zeer tevreden over Foka als webwinkel en ik ben ook tevreden over mijn aankoop, deze werd uitgebreid beschreven op de website, zodat ik meteen de juiste keus kon maken.

Peter 24-05-2019

Duidelijke uitgebreide en complete informatie op een veilige site.
Concurrrerende prijzen.

Rick Salden 22-05-2019

Voor mijn televisie en subwoofer op het moment van aankoop de beste prijs van Nederland. Goede service.

Lennard 21-05-2019

Super goeie webshop, alle benodigde informatie staat in de beschrijving.Qua prijs voordelig en top kwaliteit.

Astrid 20-05-2019

ik probeer telefonische iemand te bereiken en sta al 2 uur in de wacht echt waardeloos.