Deze score is berekend op basis van 2781 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

Stijn 29-06-2019

Alles is heel vlot en correct verlopen. Prijzen zijn correct, zal hier zeker nog bestellen. Top

Erwin 29-06-2019

Goede bergeleiding bij het kiezen van de lens. Daarna opsturen betalen en het contakt. Echt goed

Ferry Leek 29-06-2019

Super snelle en correcte levering en zeer goede prijs/kwaliteit verhouding TOP !!

Luc 28-06-2019

Snelle levering & netjes verpakt. Goede prijzen. Stuurde een mail over de verwachte levertijd aangezien het product niet op voorraad was (dit stond ook al op de site).

Marco 28-06-2019

Snelle no nonsense levering zonder gedoe. Lage prijs. Artikel eerder Geleverd dan afgesproken. Makkelijke site. Betalen met creditcard met extra kosten , jammer.
Officiele reactie van CameraNU.nl 11-07-2019

Hoi Marco,

Dank voor je positieve review, en jammer dat we je op gebied van betalen met creditcard nog niet helemaal een topervaring hebben kunnen bieden. Zou je even contact met ons willen opnemen? Dan zetten we dat graag nog even recht. We zijn namelijk per 1 juli gestopt met het berekenen van deze extra kosten, en storten de gemaakte kosten graag aan je terug.

We kijken naar je reactie uit!

Hartelijke groeten,

Eddie Klooster 28-06-2019

Bij de webshop van CameraNU.nl kun je simpel elk artikel op fotografie gebied bestellen. Na het plaatsen van de bestelling ontvang je het artikel op het afgesproken moment en dankzij de de handige link van de besteller kun je hier je eigen keus in maken. Super tevreden.

Danny L 28-06-2019

ondanks de drukt edie er was die dag super goed en vriendelijk geholpen, ook de dag ervoor via de telefoon en het reserveren van het product helemaal top, ik ben dik tevreden naar huis gegaan met mijn macrolens

Glenn 27-06-2019

De site geeft een duidelijk overzicht en de prijs is gewoon goed. De levering naar België verliep zoals aangekondigd dus helemaal goed!

Bert van (Scheven)Ingen 27-06-2019

Deze shop - met name de website - blinkt uit door de overzichtelijke indeling en het gemakkelijk vinden van de gezochte artikelen. Maar voor mij vooral de vakkennis die blijkt uit de beschrijvingen van de artikelen, de goede hulp bij het kiezen van de juiste apparatuur en niet ten laatste de redelijke prijzen en voordelige acties. Voor de liefhebbers zijn er dan ook nog de workshops waarop men kan inschrijven. Wat wil je nog meer van een echte fotohandel?

Nick 27-06-2019

Perfect uitgevoerd, beste prijs plus extra cadeau. Niets dan positief ... echter jaren geleden een Canon HV20 gekocht, maar onderdelen zijn bij CameraNu niet langer leverbaar. Zijn wel actief in actualiteit, maar minder in geschiedenis. Zou blijven kopen, hoop alleen dat ze aandacht schenken aan producten, die ze verkopen. Nu moet ik ergens anders mijn batterij kopen.

Klaas 27-06-2019

We kwamen voor een kijker om vlinders goed te kunnen bekijken. Hierbij werden we goed geholpen aan de Pentax Papilio. Bij Cameranu krijg je niet het gevoel dat ze je wat willen aansmeren. Je wordt met kennis van zaken geholpen.

Hans Hensbergen 27-06-2019

Ik had een kijker besteld en kwam erachter dat hij niet waterdicht was, hierop naar de winkel gegaan. Kan niet anders zeggen dat ik er naar toe ben gegaan! Fantastisch advies gekregen en een hele mooie kijker gekocht, voor advies bij cameranu gewoon klasse!

Rolf 27-06-2019

Bij het zoeken naar een passend product, welke de mogelijkheid biedt met één hand een digitale spiegelreflex te kunnen gebruiken, werd een goede oplossing aangereikt.

Shane Winsser 27-06-2019

Een ideale band om 2 camera’s aan te hangen, zodat je snel, wendbaar en efficiënt aan het werk kan.

marcptb 27-06-2019

De service van Cameranu is ok. Hoewel, vandaag besteld morgen in huis klopt niet … ze bedoelen overmorgen, maar verder prima in orde. Doch jammer dat ik beboet wordt om als betaalmethode voor een creditcard te kiezen. Het kostte mij 2% extra, wat ik buiten proportie vind. Om deze reden staat Carmeranu niet langer bovenaan mijn lijstje van favoriete sites.
Officiele reactie van CameraNU.nl 03-07-2019

Goedendag Marc!

We hebben elkaar inmiddels gesproken en zijn tot de overeenstemming gekomen dat het pakketje wel de volgende dag geleverd is, maar dat de betaling via de creditcard een controle nodig had.

Tevens hebben we afgesproken dat de creditcardkosten zullen vervallen, wat vanaf 1 juli ook helemaal het geval is bij ons.

Reineke 27-06-2019

Fijne shop alles makkelijk te vinden, telefonisch goed bereikbaar en klantvriendelijk.

Ingmar 27-06-2019

Het volgende aangeschaft naar zeer goede, advies en deskundige hulp in de winkel te Urk;
1x Falcon Eyes CRK42SLG 5-in-1 Reflector - 107cm (297107)
1x SanDisk 32GB Compact Flash Extreme 120MB/s geheugenkaart
1x Caruba Afstandsbediening Canon Type-1 - 1.5m (Canon RS-80N3)
1x Canon EF 85mm f/1.8 USM objectief
1x Canon ET-65III zonnekap
1x Benro SHD ND64 IR ULCA WMC Grijsfilter 67mm

Erg tevreden met de aangeschafte materialen. Op de Grijfilter na al gebruikt bij Portrait - Boudoir fotografie. De filter ga ik buiten gebruiken.

Tevens vragen gesteld over Go-Pro lens problemen en netjes-correct hierin geholpen.

Zeer tevreden met de deskundigheid van het personeel, meedenken, adviseren en voorradige materialen!

onno 26-06-2019

De iets goedkopere aanbieding keurig snel en goed verpakt op de stoep. daar zijn we tevreden over.

de Jong 26-06-2019

Bij cameranu.nl een leuke Panasonic camera gekocht met meerdere accessoires. Na eerst goed te zijn geholpen om een keuze te maken. Ik ben er heel erg blij mee. En een super snelle afhandeling, in de avond besteld en de volgende dag keurig netjes aangetekend ontvangen, ik kan niet anders zeggen dan prima.

Nic 26-06-2019

Helaas hielt mijn instax camera er mee op. Hoewel niet ver voordat de camera buiten de garantie zou vallen, mocht ik de camera terugsturen en zou deze gerepareerd worden. Een lange tijd ging hier overheen, maar om de zoveel tijd kreeg ik keurig een mail om mij op de hoogte van de reparatie te houden. Na 2 maanden weg geweest te zijn, kreeg ik een mailtje dat de camera niet meer te maken was en kreeg ik kosteloos een nieuwe camera opgestuurd. Helemaal top! Top service! Ik geef dan ook een 9 omdat er toch wel een lange tijd overheen is gegaan, maar ben helemaal content met de geboden oplossing.

Ruud 26-06-2019

Ik heb bij Cameranu zowel online als in de winkel in de loop der jaren meerdere artikelen
gekocht en ben zeer tevreden. Goede service, snelle levering, duidelijke website maar vooral bij vragen over artikelen, het geven van advies nemen ze uitgebreid de tijd voor je.
Tot nu toe heb ik alleen het filiaal in Urk bezocht maar sinds kort heb ik ook de mogelijkheid (ik woon in Almere) om naar de nieuwe winkel in Amsterdam te gaan 👍👍

Kuiper 26-06-2019

Ruim assortiment aan nieuwe producten en occasions. De levering was snel en de producten waren netjes verpakt.

MJ de Lang 26-06-2019

Ik bestel regelmatig bij CameraNU en tot nu toe altijd tevreden! Snelle levering en via mail altijd snel reactie bij een vraag. Mijn favoriete online winkel als het op fotografie aankopen aankomt.

Rick W 26-06-2019

Super winkel. Altijd de beste prijzen, goede voorraad/snelle levering en top assortiment. Niks op aan te merken. Service ook altijd uitstekend, maar zelden nodig.

Lorenzo Oliver 26-06-2019

Er was eerst een vertraging met mijn bestelling, ik had cameranu.nl gebeld en zij hadden alles geregeld en mijn bestelling kwam op tijd aan. De aankoop verliep zonder probleem. De communicatie tussen de koper en cameranu verliep zonder probleem. Zeker een aanrader!!

Bjveeningen 26-06-2019

Tot nu toe nog alleen online besteld. Snelle levering, directe communicatie via de chat met een medewerker. Verstand van zaken, onafhankelijk advies. Regelmatig goede en leuke tips via de nieuwsbrief en facebook. Top!

Sculpture 25-06-2019

Duidelijk en overzichtelijke site. Ze hadden voor de bestelling die ik wilde doen ook nog eens de beste prijs. Bevestiging na bestelling was snel en het verzenden ging dezelfde dag nog.
Zeer tevreden!

jean ledent 25-06-2019

Na het bestellen van een foute neutraal filter moest deze vervangen worden door een ander filter en wenste ik een ander product erbij te bestellen. Het terugzenden, de nieuwe bestelling , de verrekening verliepen uitstekend. Vooral wil ik hierbij de nadruk leggen op de uitmuntende communicatie met jullie medewerkers en de vlotte, snelle behandeling voor een in België wonende klant.
Bedankt voor deze service.
Jean Ledent

Henri 25-06-2019

Onlangs liep er iets fout met een occasion camera (Fuji XT-2) die ik ter reparatie had aangeboden. Meteen werd mij aangeboden het camerabedrag geheel te vergoeden. En toen ik voor een nieuwe XT-2 koos (nog net leverbaar), werd mij geen BTW berekend (hoewel ik particulier ben), kreeg een batterypack erbij èn er werd mij €50 gecrediteerd, doordat de XT-3 de prijs van het "oude" type omlaag had gedrukt. Hadden ze allemaal niet hoeven doen voor mijn oude occasion. Klasse, hoor!

MARCEL S. 25-06-2019

Ik ga naar de winkel opm Urk. Plezierig en deskundig personeel. Ze nemen de tijd voor jou. Goede uitleg over hun producten. Zowel ervaring met aankoop als terugbrengen en reparatie. Het is professioneel en via mail houden ze jou betreffende reparatie op de hoogte. Kortom super winkel. Ik moet er wel voor omrijden maar dat heb ik voor deze winkel zeker over

H.J.V. 25-06-2019

Ik kan het kort houden: Alles is prima verlopen: Communicatie, bestelling, betaling, verzending e.a.

Dick 25-06-2019

Een 8mm Meike fisheye lens besteld en de volgende dag afgeleverd op een Postnl afhaalpunt. Product was op voorraad en omdat ik in het verleden al goede ervaringen met CameraNU had, hier weer besteld. Verder makkelijk te bestellen en goed op de hoogte gehouden van de bestelling en levering. Aanrader dus!

Maikel 25-06-2019

ik heb dit toestel gekocht voor een goede prijs voor mijn ukrainian vriendin 498 euro is een koopie voor zo iets hi tech ik heb het mijn hele familie verteld over deze service en winkel ik kon het nergens goedkoper krijgen en cameranu.nl gaf mij die mogelijkheid ik ben ze zeer dankbaar dat ik dit kon veroorloven mijn dank is groot
mvg

maikel

Dammetjes4 24-06-2019

Op de site wordt duidelijk het artikel omschreven. Ook de filmpjes kunnen je goed helpen om een keuze te maken. Al is dat wel vrij beperkt. Beter is om informatie op te vragen via de contactknop en je vraag stellen als je mocht twijfelen. Tegen 23.30 besteld en de volgende dag in huis, super.

Jaap 24-06-2019

CameraNu is CameraNu niet meer. Echt jammer om te zien hoe dit bedrijf zich negatief ontwikkelt. Vroeger waren klanten nog belangrijk, nu maar bijzaak.
Eind MAART een lens besteld, eind JUNI geleverd. Zonder excuses, gewoon levering na 3 maanden pas! Zelf moest ik steeds de status vragen van de bestelling. Echt zonde van wat vroeger een mooi bedrijf was.
Officiele reactie van CameraNU.nl 28-06-2019

Goedendag Jaap,

We hebben elkaar even telefonisch gesproken n.a.v. jou ervaring bij ons. We vinden het jammer dat we het artikel zonder communicatie naar jou hebben verzonden en daar zullen wij onze processen op verbeteren, evenals het informeren naar de levertijd.

We hopen dat je ons binnenkort nog eens een herkansing gunt, en dat we je kunnen laten zien dat we juist in de groei nog steeds die betrokken winkel zijn die je in de afgelopen jaren bij ons hebt gezien.

jan 24-06-2019

Prijs kwaliteitsverhouding zijn goed - Het zijn heldere advertenties - Goede foto's van de producten - snelle bezorging - correcte post info van het bestelde artikel - bij telefonisch contact alles snel en goed afgewikkeld. ik bestel alle foto spullen bij Cameranu.nl met een vertrouwd gevoel!

Reineke 24-06-2019

Paul 24-06-2019

Goede en duidelijke website, veel en heldere informatie, scherpe prijs, snelle levering, 's'avonds besteld. volgende ochtend in huis.

Piet 24-06-2019

Na aanschaf van een Bridge camera en een paar statieven, was ik nieuwsgierig of ook de service van cameraNu op gewenst niveau zou zijn. Ik kreeg een probleempje met een Velbon statief en had een klein onderdeel nodig. Ik kon het probleem zelf makkelijk verhelpen dus hoefde het statief niet opgestuurd te worden. Op mijn verzoek en na wat heen en weer gemaild te hebben kreeg ik zonder probleem het gewenste onderdeel, door hun besteld bij de fabrikant of importeur, vrij snel opgestuurd. Lof voor de service afdeling van CameraNu.

Nathan 24-06-2019

Top online (en offline!) winkel. Doen niet moeilijk over een actie die net een dag was verlopen. Prijzen zijn over het algemeen scherp en meeste zaken zijn gewoon op voorraad.

Menno Kuiper 24-06-2019

Een aantal weken geleden heb ik de Irix 11mm f/4 ultra groothoek gekocht met Nikon vatting.
Al een tijdje zat ik te twijfelen welke groothoek lens ik ga nemen, wat ook voor mij betaalbaar is!
Ik heb zelf al een hele tijd de Samyang 12mm f/2.8 fishey die me uitstekend bevalt in bijna alle opzichten, op 1 ding: ik wil voor zakelijk fotografie geen fisheye lens gebruiken, dus ik kocht de oude type Samyang 14mm f/2.8. Deze heeft een snorvervorming wat prima door Lightroom 6.14 verholpen kan worden en scherp!!! Maar die flair in het kunstlicht was verschrikkelijk!!

Ik had via een mailtje advies gevraagd bij Cameranu over welke groothoeklenzen zo min mogelijk of liefst geen flair problemen kan hebben.
Zij gaven mij de advies dat de Irix en Laowa een uitstekende coating hebben om de flair aan te gaan, dus na veel wikken en wegen voor de Irix 11mm gekozen!!

Nu deze lens zwaar misbruikt te hebben in evenementen, straatfotografie en gebouwen ben ik tot conclusie gekomen dat dit totaal geen slechte lens, hieronder de plus en minpunten.

Pluspunt:

Scherp!!!
Gemakkelijk op oneindig te zetten en daarop blijft, want op ongeveer 1,5 meter op f/4 pak je alles scherp in het midden en op f/5,6 ook de randen!
Op deze manier kan je hem ook snel voor evenementen gebruiken.
Door zijn gewicht houd je hem gemakkelijk stabiel en kan zelfs bovenhands of onderhands handheld zonder zicht controle op lage snelheid fotograferen, tot nu toe 1/30 seconden was geen probleem!
Er wordt zelfs een extra dopje voor de onderkant van de lens erbij geleverd.

Minpunten (maar als je handig bent kan je het ook onder controle houden):

Straat- en andere kunstmatige lichtbronnen pakt hij goed op qua straling, maar veroorzaakt wel regelmatig flair, vooral als je recht erin fotografeert of een lichtbron die aan de zijkant/achter je aan de bovenkant van je lens staat, veroorzaakt veel flair wat in mijn opzicht de foto niet meer bruikbaar is. Dus goed opletten voor straatverlichting schuin achter je als voorbeeld!

Hij heeft een behoorlijk uitgerekt vervorming wat de Nikkor 14-24mm f/2.8 ook heeft, deze kan ik handmatig in Lightroom 6.14 behoorlijk goed krijgen in lenscorrectie-vervorming en een klein beetje in transformatie.
Wat ik gelezen heb kan in Lightroom cc dat wel automatisch laten corrigeren.
Helaas met sterrenfotografie zijn in de hoeken de sterren ook uitgerekt, in het midden niet en kan het niet helemaal mooi corrigeren met Lightroom vind en ter info deze foto's heb ik expres gemaakt op 10 seconden sluitertijd met iso 6400 met een Nikon D3s

Let op wanneer je de lens op de camera heb zitten en eventjes niet gebruik, zet de lens erop, gezien het enorme bolvormige glas dat wel door het vaste zonneklep wordt beschermd, blijft het wel een gevoelig iets als je per ongeluk ergens tegen aan knalt.
Maar dat lensdop moet je wel er goed erop zetten, want je krijgt het gevoel dat hij er snel eraf kan vallen, waar ik met veel gebruik gelukkig nog niet is gebeurt!

Ik ben verliefd groothoeklenzen en ik werk er graag en zoveel mogelijk mee in zowel evenementen-, straat-, sport-, gebouwen- en sterrenfotografie.
Men onderschat een groothoeklens waar je hem voor kan gebruiken en prime lenzen hierin ben ik een voorstander van en in de toekomst wil ook een 14 of een 15mm uitproberen en liefst ook in mijn tas hebben.

Sommige zullen mij vragen ben ik goed ingelicht over het flair probleem, ik heb van ja en nee, de ene kant pakt hij het kunstlicht zeer goed op wat op de foto komt, maar zoals elke (ultra)groothoek lens het heeft zijn zwakke plekken wat ik vermoed dat Cameranu niet helemaal op de hoogte was, want je kan niet alle lenzen uitgebreid uittesten wat ik in de afgelopen weken heb gedaan in daglicht en in het donker.

Piet Korte 23-06-2019

Camarlanu geeft een mooi overzicht aan toestellen die te koop zijn. Ingedeeld naar prijsklasse, merk en mogelijkheden. Wil eentje proberen? GEEN probleem. Gewoon uit de houder halen en aan de slag. Nieuwsgierig geworden? Nog niet alle vragen via de website beantwoord, of nieuwe vragen opgekomen? Een fijn stel adviseurs, verkopers nemen alle tijd voor je om je verder op weg te helpen in het maken van jouw afwegingen.

Genevieve 23-06-2019

Makkelijk een cadeaubon besteld. Ook handig om het op een postnl punt te laten bezorgen. Voor herhaling vatbaar.

Ruud van Straten 22-06-2019

Tijdens bestellen ging het fout met betalen, via klantenservice (zeer vriendelijk en behulpzaam) snel geholpen waardoor de bestelling weer goed kwam. Drone op tijd voor de verjaardag van mijn zoon.

Ivv 22-06-2019

Super goede prijs voor de A3 printer, makkelijk op te halen (al is het even uitkijken dat je geen bon krijgt ;-)

Steven 22-06-2019

Top product voor een goede prijs. Snelle levering. Duidelijke en overzichtelijke website.

C.H. van Gelder 21-06-2019

Ik zocht een verrekijker voor mijn kleindochter. Zij heeft een spierziekte. Ikgebruikte chat omdat de verrekijker aan specifiek voor haar situatie van toepassing zijnde voorwaarden moest voldoen. Ik werd uitstekend geholpen, er werd meegedacht en er werden oplossingen aangedragen. Betaalbare oplossingen. Ik ben zeer tevreden.

Johan de Jong 21-06-2019

Ik vind de service en kennis ondersteuning in deze winkel echt goed. De site zou wat
beter kunnen, aangezien niet alle duidelijk omschreven kenmerken worden herkend
door het computer systeem.

John 21-06-2019

Erg tevreden over cameranu erg goede uitleg aan de telefoon.
Behulpzaam.
En was goed verpakt en erg tevreden over het product
Ik hoop dat ze doorgaan op deze voet.

Lisette 21-06-2019

Via de website besteld en de volgende dag al geleverd, super want ik had de achtergrondrol snel nodig. De rol was netjes verpakt in folie en in een goede doos.