Deze score is berekend op basis van 2854 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

Sophie 31-01-2020

De site is prima, maar ook zeker de mensen van de klantenservice. Ik heb 2x gebeld met een vraag en ik werd zeer vriendelijk, beleefd en kundig te woord gestaan.
De levering van mijn artikel ging zoals beloofd, dus ik ben zeer tevreden!

Siep 31-01-2020

Sommige dingen moet je gewoon vasthouden om te zien of het echt iets voor jou is. Dus toen ik toch door de polder reed ben ik even bij Urk afgeslagen. Ruime, rustige winkel met veel op display en vriendelijke mensen die je met rust laten en helpen als het nodig is. Meer heb ik niet nodig. En oh ja, blij met mijn nieuwe cameratas!

Kim 31-01-2020

Super simpel, snel verzonden en goed verpakt. Het product dat ik heb gekocht ben ik ook suuuper blij mee!

Cees Romkes 31-01-2020

Goede website, doorsnee makkelijk registreren en bestellen. Volgens afspraak geleverd. En een beetje uit nostalgie: verstuurd vanaf mijn geboortedorp.

Agnes 31-01-2020

Eerst op de website gekeken naar verschillende camera's en maar eens naar de winkel voor informatie. Luid en duidelijk werd mij een en ander geduldig uitgelegd. Er werd goed ingespeeld op mijn verhaal waarvoor ik de camera wilde gaan gebruiken. De volgende dag onmiddellijk de camera gekocht en absoluut geen spijt van. De uitgebreide handleiding heb ik nog niet (!) helemaal doorgrond, maar ik heb in mijn achterhoofd dat ik altijd even voor een vraag kan binnen stappen. Fijn idee!! Dat worden prachtige foto's in Rusland! Bedankt voor de hulp. NB. Prachtig programma, dat DPP!

THE Frencken 31-01-2020

Al vele jaren heb ik bij Cameranu mijn fotografeerproducten gekocht, waaronder verschillende camera's. Bij twijfel altijd telefonisch prima adviezen gehad. Een keer in de winkel geweest, waarbij ik het gevoel kreeg dat ik de belangrijkste klant was.

Luc 31-01-2020

De prijzen van een grote winkel, maar de service van een kleine winkel. Cameranu geeft goed advies en goeie nazorg.

Roberto 31-01-2020

Onlangs twee camera's gekocht. De ene werkte op batterijen, maar die waren leeg. Apparaat retour, kreeg van de 170,00 euro slechts 100,00 euro terug omdat er 'hele kleine krasjes en een ietwat vuile riem' op en bij het apparaat zaten. Schadepost: 70,00 euro. Eerder schafte ik bij hetzelfde bedrijf een andere fotocamera aan. Kosten; 404,00 Die ging - binnen de fabrieksgarantie - al na 22 maanden stuk. CameraNu.nl bood aan te repareren, en dus toestel retour. Maar de winkel kwam daarna met de mededeling, dat ik de schuldige was. Ik kreeg drie opties: repareren, zonder reparatie terug, vernietigen. Ik koos voor optie 2, maar CameraNu.nl wilde opeens service- en behandelkosten in rekening brengen voor 72,00 euro. Na fel protest gingen deze kosten van tafel. Camera ad 404,00 euro is niet gerepareerd teruggekomen. Schadepost: 404,00 euro. Mij zien ze er nooit meer terug. Wel snel leveren, 5 jaar garantie bieden, en vervolgens bij problemen de klant in de kou laten staan. Mijn cijfer had nog lager kunnen uitvallen.
Ik kocht onlangs twee fotocamera's, een H 300 en eerder een H 400. De H 400 ging na 22 maanden al stuk. Fabrieksgarantie zou je denken, maar helaas. CameraNu.nl weigerde me geld terug te geven, terwijl er maar liefst 5 jaar garantie op deze camera werd - en wordt - gegeven. Het defect was volgens CameraNU.nl te wijten aan externe factoren, die buiten de garantievoorwaarden vielen - en vallen. Bewijs ontbrak echter. Na diverse pogingen werd besloten de camera H400 niet gerepareerd en gratis terug te nemen.

De H 300 voldeed niet aan mijn eisen en stuurde deze retour. Ik kreeg het aankoopbedrag niet volledig terug, omdat het product in de ogen van CameraNu.nl 'beschadigd' was. Hoewel ik altijd zeer zorgvuldig omga met mijn spullen, besloot CamaraNu.nl maar liefst 70 euro van de aankoopwaarde af te trekken.

Het bestellen en leveren via CameraNu.nl gaat allemaal gemakkelijk en snel, maar zodra er een product kapot is of buiten de garantievoorwaarden valt, is het gedaan met de pret. Dan wordt CameraNU.nl opeens klantonvriendelijk, bureaucratisch, en komt de ware aard aan het licht. Enkel verkoopcijfers tellen.

Alle rompslomp kostte me al heel wat geld. In feite acteert CameraNU.nl ondermaats, zeker omdat het bedrijf reclame maakt voor die 5 jaar garantie. Maar mij zien ze er nooit en te nimmer meer terug. Een grote teleurstelling.
Officiele reactie van CameraNU.nl 04-02-2020

Beste Rob,

Bedankt voor je review. Ik probeer het e.e.a. duidelijk te maken in deze reactie.
Het bewijs dat de problemen van buitenaf zijn gekomen is vastgesteld door de technicus en ook in de prijsopgave gedocumenteerd (onderaan de prijsopgave staan foto's daarvan). We denken ook zeker niet dat je expres de camera defect hebt gemaakt, en zal dat wel het geval zijn dan zou dat geconstateerd worden en dus niet onder de garantie vallen. Dit is alleen maar de technische werking die onder de garantie valt.

Daarnaast geeft het reparatiecentrum wanneer zij ook maar een kleine twijfel hebben of het onder de garantie valt of niet het voordeel naar de klant, en zal het dus kosteloos hersteld worden.

De 5 jaar garantie is een verlening van de 2 jaar fabrieksgarantie die het merk geeft. Wij verlengen deze dan dus met 3 jaar zodat je op 5 jaar garantie uit komt. Deze garantie betreft de defecten die niet door de gebruiker zelf veroorzaakt zou kunnen worden (bewust of onbewust). Denk hierbij dus aan interne storingen en technische mankementen, die niet door invloeden van buitenaf veroorzaakt zijn.

Een toestel is nooit zomaar stof en waterdicht, dus wanneer er in deze situaties gefotografeerd wordt is het altijd aan te raden het toestel hierna zo veel mogelijk te ontdoen van de stof of water die erop is gekomen om deze problemen tot een minimum te beperken. Het kan zijn dat je een tijd geleden in een stoffige of waterige omgeving hebt gefotografeerd maar dat het probleem pas later naar voren komt. De problemen hoeven niet altijd direct na zo'n situaties op te spelen. Maar helaas valt zoiets nooit onder de garantie, ook niet onder de fabrieksgarantie.

Wat betreft de andere retour die hadden we ook al samen aan de telefoon besproken en ik had het idee dat we hier goed uit waren gekomen samen. Het bedrag hoefde je niet per se te accepteren, het was ook mogelijk geweest om het artikel retour te ontvangen zodat je deze bijvoorbeeld zelf zou kunnen verkopen, maar dan ben je er niet zeker van dat je het artikel kwijt raakt.

CameraNU.nl

Lex 31-01-2020

Duidelijke website. Heldere en overzichtelijk. Uitstekende producten. Koop er inmiddels regelmatig om m'n nieuwe apparatuur aan te vullen. Zeer tevreden.

Jeffrey980 31-01-2020

Kom al jaren bij cameranu. Word altijd erg goed en professioneel geholpen. Ze weten waar ze over praten.

Dick 30-01-2020

Ben goed geholpen, de verkoper nam echt de tijd en er was sprake van verdieping in hetgeen de vraag was. Uiteindelijk het juiste filter naar behoefte gekregen.

LoekDV 30-01-2020

Afgelopen zondag voor het eerst naar de winkel in Amsterdam geweest. Wat een verademing zo'n winkel in de stad. Personeel behulpzaam en deskundig. Parkeren op zondag gratis voor de deur :-)

hanny bosveld 30-01-2020

ik ben zeer tevreden over het kopen bij de shop...uiterst vriendelijk geholpen...uitstekende service..kan niet anders dan erg tevreden zijn...
niets aan toe te voegen

wim van ketel 30-01-2020

alles netjes en overzichtelijk! snel en netje s geleverd!
ruime keus aan alles op foto gebied.
in alle prijs nivo s!

H.veerman 30-01-2020

Goedkopere camera ( dat zeggen ze) , en dat is juist ,ook de kwaliteit is zeer goed, ben er blij mee, ik ben niet belazerd.

Susan 30-01-2020

Super snelle levering. Keurig in onbeschadigde originele verpakking.
Bon etc keurig via de mail ontvangen.

Teunijff 30-01-2020

Ik koop zeer regelmatig wat bij CameraNu, van occasion camera's tot lenzen en andere fotografie accessoires. Vind het in vergelijking met andere grote fotozaken een erg fijne winkel met een uitgebreid aanbod, maar vooral de service en know-how zijn uitstekend.
Qua prijs zijn ze concurrerend met andere fotowinkels online en vaak de goedkoopste.
Soms kun je onderhandelen als je iets goedkoper gezien hebt bij een andere zaak.
Ik koop veel online en bijna alles wat je besteld heb je de volgende dag in huis.
Soms ga ik naar de winkel zelf toe ( in Urk ) en ook daar is het fijn om te komen.
Sinds een paar maanden hebben ze ook een fysieke winkel in Amsterdam ( voorheen foto Booms ) wat voor mij gelukkig dichterbij is.
Bij sommige zaken krijg ik het gevoel dat het dozenschuivers zijn... maar dat gevoel heb ik bij CameraNu geheel niet.

Patrick 30-01-2020

Goed aanbod en veel voorraad. De bestelling gaat makkelijk en de levering snel.
Berichten zijn ook helder, je weet wat je kunt verwachten en de kwaliteit is gewoon goed.

Peter M 30-01-2020

Duidelijke website, bestellen vanuit België verloopt vlot, goede prijs/kwaliteit (zelfs interessante prijs).
Snelle en correcte (beleefde) reactie op een mail i.v.m. de pakjesdienst.
Voor herhaling vatbaar.

Piet 30-01-2020

Mijn ervaring met Cameranu is, wat een geweldige service!
Mijn oude Canon set tegen de afgesproken prijs kunnen inruilen voor een nieuwe full frame set.
Netjes werd er bij vermeld dat de inruil prijs natuurlijk afhing van de staat van mijn oude set.
Gelukkig ben ik zuinig op mijn spullen. :-)
Alles werd verder top voor me geregeld, netjes werd het naar het filiaal in Eindhoven verstuurd.
Ook mijn nabestelling was erg snel geregeld.
Nu genieten van mijn nieuwe set.
Ik kan na meerdere goede ervaringen met Cameranu ze van harte aanbevelen.

Leo Krol 30-01-2020

lekker snel geleverd.
goede producten voor lage (scherpe) prijs.
Helemaal top!

johanswa71 29-01-2020

Prima winkel, een hoop keus, goede uitleg op de website. ik wou dat de winkel wat dichterbij was, maar gelukkig hebben we Apeldoorn ook nog..

Jacobus 29-01-2020

Goede service.En ook zeer snelle levering op mijn adres.Heel goed.Zeker weer een volgende keer bestellen.

Erik 29-01-2020

Vind hun website prettig. Makkelijk vinden wat je zoekt.

Service is ook goed. Cameranu is goed bereikbaar per social media en telefoon wat vertrouwen geeft dat je spullen ook goed aankomen en er iemand is mocht er toch iets zijn.

Ik bestel regelmatig iets en het wordt snel geleverd. Ook klopt hun voorraadbeheer. Iets waar andere shops nog iets kunnen leren.

Www.sourcedblack.com

Peter21 29-01-2020

Heel gebruiksvriendelijk, goede service en een snelle levering duidelijk beschrijving van de levering en super met track en tracé.

Arc1975 29-01-2020

Heb via de site contact gehad met een medewerker die heeft mij vriendelijk geholpen waardoor ik tot de aankoop ben over gegaan. Pakket netjes op tijd zoals aangegeven en goed verpakt voor eventuele schade bij transport.

Bauman 29-01-2020

Fijne winkel met prima prijzen en goede service.
We bestellen regelmatig bij CameraNU en alles wordt altijd netjes en snel geleverd.
Ook zijn we altijd goed en vriendelijk geadviseerd bij de CameraNU winkel in Urk.
Top winkel, zeker een aanrader om je camera en benodigdheden te halen.

Roland 29-01-2020

Onwaarschijnlijk snelle levering , aan een concurrentiële prijs.
S'avonds besteld, volgend dag geleverd in de voormiddag.
Prima service !

Wien 29-01-2020

Een duidelijke web-site, vriendelijke prijs en snelle levering, precies binnen de uren die vooraf werden aangegeven.
Zo mag voor mij iedere levering worden afgehandeld.

A Jansen 28-01-2020

Een niet allerdaagse aankoop van Cokin Filters werd ik prima geholpen door een medewerker. Iets wat niet meer leverbaar was hebben ze via een omweg toch voor elkaar gekregen. Hulde Meedenkend personeel vind je bijna niet meer. Zuinig op zijn

R. Bakker 28-01-2020

ben zeer tevreden over Cameranu.nl zeer snelle levering, helaas bleek een mini SDHC kaartje kapot in de verpakking te zitten na wat heen en weer gemaild te hebben met foto's van het kaartje sturen ze alsnog een nieuw kaartje naar mij op. helemaal TOP!

ton ouwehand 28-01-2020

Een fijne winkel met een ruim assortiment. Als je wwet wat je wilt kopen, dan ben je bij de snelle bali zo aan de beurt en komen je aankopen snel uit het magazijn. Na mijn laatste aankoop had ik vragen voor de klantenservice. Zij zijn eerlijk en duidelijk in wat ze voor je kunnen en willen doen. Daarbij zijn ze heel coulant. Kortom een hele goede ervaring en een heel tevreden klant.

Chris Zweers 28-01-2020

Ik was altijd bij Camera Tools in Apeldoorn en was daar misschien wel een beetje verwend door de medewerkers, ik kocht een keer een mooi statief en kwam met die medewerker aan de praat ook over mijn camera een Nikon D7500 ik had wat problemen met het menu en deze beste man nam heel rustig de tijd om mij het één en ander uit te leggen over mijn camera die ik daar trouwens niet gekocht had. ikging trouwens ook met een ander statief naar huis als waar ik eigenlijk voor kwam, dit statief was beter en wat nog belangrijker is goedkoper. dit komt omdat de medewerker mij vroeg wat ik er mee wilde en daar over pratend onder het genot van een kopje koffie kwamen wij bij een heel ander statief uit. De laatste keer kwam ik voor een monitor en een bijpassende printer toen kwam ik er achter dat de zaak was overgenomen door CameraNU ik werd een beetje bang dat het nu misschien wel heel anders kon gaan , maar nee hoor het was nog steeds het zelfde alle tijd en weer een heel goed advies. ik ben er ook een voorstander van om als ik wat wil het in de winkel te gaan halen praat toch veel makkelijker dan via de webwinkel. tegenwoordig gaan mensen in een winkel kijken en kopen het dan on line ik doe het net anders om ik ga op internet kijken wat ik wil en koop het dan in de winkel.

Robbert 28-01-2020

Zowel in Urk als in Amsterdam erg goed geholpen om een keuze te maken met aanschaf van 2 lenzen voor Canon 77D. De ene lens in Urk (Sigma 18-70) gekocht en de andere in Amsterdam (Tamron 70-210).

Ronald van Wingerde 28-01-2020

Bestelling was snel en correct geleverd. Aanvankelijk bestelde ik het verkeerde maar na een berichtje kreeg ik prompt een retour formulier en heb ik gelijktijdig het juiste besteld. Na het insturen van het verkeerd bestelde ontving ik een ontvangstbevestiging met de melding dat het bedrag van der aankoop werd teruggestort.
Snel, betrouwbaar en behulpzaam. Zeker een leverancier om bij terug te komen.

Sigi 28-01-2020

leuk dat er korting op het artikel was.
Het werkt heel goed.
Eén minpuntje. De bijhorende batterij werkt niet zo lang.

Igor 27-01-2020

Besteld bij cameranu.nl alles in orde snelle levering maar het product is ook gewoon te koop op AliExpress voor 46 euro en bij hun betaal je 70 euro tevreden met het product behalve de prijs

EdeuX 27-01-2020

Cameranu past bij fotografie zoals honing bij een bij. Hulp en uitleg is perfect. Workshops zijn boeiend en zeer leerzaam. Ik ben zeer tevreden en zou niet anders willen

Berke Sinnema 27-01-2020

Heldere en overzichtelijke webshop die de belangrijkste punten goed in beeld brengt en daar naast beschikt over een boel informatie over de producten. Het punt dat mij overhaalde hier te kopen was de lange garantieperiode van 5 jaar. Iets waar ik slechts een beetje meer voor betaalde dan bij een concurrent zonder aanvullende garantie. De bezorgtijd was ook bliksemsnel! In de avond besteld. De volgende ochtend om 9:00 stond de postbode al voor de deur, petje af!

Casper 27-01-2020

Zeer positief over camera nu. Behulpzaam en kwalitatief personeel die de tijd voor je nemen. Assortiment i eer uitgebreid. Ook online diverse aankopen gedaan oo niets als positiefs

Nouks Visuals 26-01-2020

Fijne en betrouwbare winkel met een arsenaal aan keuze. Heeft vaak goede merken en kwalitatieve producten voor een goede prijs.
Mijn 'go to' online keuze voor alles betreffende apparatuur. Met hele snelle levering!

THB 26-01-2020

Wat mij betreft krijg je wat je kunt verwachten van deze webwinkel. Je weet wat je koopt, duidelijke productbeschrijvingen, goede informatie over eventuele cash backs en regelmatige hele mooie aanbiedingen. Maar ook de normale prijzen zijn niet te duur.
Tot slot heb je diverse betaalmogelijkheden en weet je ook wanneer je het bezorgd krijgt (en naar keuze waar), via postNL (wat mij betreft de prettigste bezorger).

J.J. Nelis 26-01-2020

Ik heb nu al diverse aankopen gedaan bij Cameranu.nl
De bestelling wordt altijd zo snel mogelijk verzonden, en bij vragen wordt je ook snel en correct geïnformeerd/behandeld.
Bij het eventuele retourneren van producten word niet moeilijk gedaan.
deze zaak is goed en betrouwbaar.

Jeroen 26-01-2020

Groot assortiment, snelle levering en voor een prima prijs.
En....5 jaar garantie. Absolute aanrader!

Saskia 26-01-2020

Duidelijke prioduct omschrijving
Zeer snelle levering en zeer professioneel verpakt
Kortom : Top

Maaike 25-01-2020

Alles duidelijk, snel en vooral belangrijk: de producten goed geleverd en in uitstekende staat

Door 25-01-2020

Bestelling geplaatst voor zeer schappelijke prijs, volgende dag bezorgd. Prima!

Michiel 25-01-2020

Uitermate prettig geholpen in de fysieke winkel in Amsterdam. Kundig en vriendelijk personeel, gecombineerd met een breed assortiment tegen aantrekkelijke prijzen maakt het moeilijk deze zaak te overtreffen.

Pim 25-01-2020

Ik heb een swarovski verrekijker gekocht. 4,95 extra betaald voor levering de volgende dag (zodat ik deze zondag nog kon gebruiken bij speciale gelegeheid): Uiteindelijk werd deze maandag pas bezorgd. €4,95 niet meer terug gekregen. 2x jammer.

Elske 25-01-2020

Swarovski pocket Kijker ingeleverd ter reparatie en deze snel en kosteloos retour ontvangen. Geweldig!