bol.com - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over bol.com.

bol.com stelt zich voor

Bol.com opende op 30 maart 1999 zijn winkeldeuren. Twintig jaar later heeft de winkel meer dan 9 miljoen actieve klanten in Nederland en België en een assortiment van ruim 16 miljoen artikelen. Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkel van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van de online verkoop van boeken, entertainment, elektrische apparaten en speelgoed. Bij bol.com vinden klanten het grootste assortiment in tientallen speciaalzaken met boeken & ebooks, muziek, film, games, elektronica, speelgoed, babyartikelen, tuin- en klusartikelen en alles voor wonen, dieren, sport, vrije tijd, persoonlijke verzorging, sieraden, horloges, tassen en lederwaren.

Deze score is berekend op basis van 745 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

Hein 10-04-2021

Bol.com is een perfect bedrijf, eenvoudig zoeken en bestellen en snelle levering en betrouwbaar, laatst een laptop gekocht via Bol.com........was precies degeen ik wilde en goedkoper ook nog........ik ben happy te bestellen bij Bol.com!

Werner 07-04-2021

Al jaren klant en nog nooit een slechte ervaring. Een betere combi van snelle levering en goede prijzen is moeilijk te vinden.
Officiele reactie van Bol.com 09-04-2021

Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat er nog meer jaren bij komen, Werner! :)

Rik 07-04-2021

Bol.com is en blijft één van mijn favoriete webshops. Levering is bijna altijd zoals aangegeven, bij problemen met de levering komt er altijd een goede oplossing. Het is geen 10 omdat producten via derden niet altijd goed gaat, zoals gezegd komt er wel een goede oplossing.
Officiele reactie van Bol.com 07-04-2021

Harstikke bedankt voor de complimenten, Rik!😃

Marianne Boone 07-04-2021

Ik vind het heel fijn
Om klant bij bol.com te zijn
Ze staan altijd paraat
En dat is waar het bij klanten om gaat
Officiele reactie van Bol.com 07-04-2021

En wij vinden het enorm fijn dat je klant bij ons bent, Marianne!😃

Altijd buitengewoon tevreden! 07-04-2021

Ik ben al vele jaren klant bij bol.com en ben super tevreden over alles dat bol.com levert: Z'n webshop, z'n artikelen die nooit zijn uitverkocht, z'n geweldig snelle en efficiënte levering, de verpakking en de bode die mij m'n bestelling ter hand stelt! Super!!!
Officiele reactie van Bol.com 07-04-2021

Wij waarderen het enorm dat je al zo lang klant bij ons bent. Bedankt!😃

Jan 07-04-2021

Bol. com heeft een zeer overzichtelijke website. Artikelen zijn zeer eenvoudig te vinden en uitstekend gesorteerd. Na Bestellen is de informatie voorziening van uit Bol.com voortreffelijk en de zeer maar dan ook zeer snelle leveringen is gewoon super te noemen!
Officiele reactie van Bol.com 07-04-2021

Bedankt voor de complimenten, Jan! :)

E.Heijnen 07-04-2021

Het is makkelijk zoeken naar je product en prijs vergelijken.

Bedankt!😃

Elsmarike 07-04-2021

Ik ben erg tevreden vanwege de meestal snelle service en levering.
Ook de teruggave van betalingen ivm retouren gaan snel.
Jammer dat leveringen van derden wel stukken langer kan duren.
Officiele reactie van Bol.com 07-04-2021

Goed om te lezen dat je zo tevreden bent!

Dirk 07-04-2021

Mooi dat jullie er zijn. Sinds iets meer dan een jaar bestel ik regelmatig, bijna maandelijks wel een keer, producten op jullie site. De producten die ik wou hebben zijn eenvoudig te vinden en worden snel geleverd. De mogelijkheid om achteraf te betalen is ideaal. Heb immers 1 x mee gemaakt dat het product dat ik had betaald niet werd geleverd. (Ter info : Product was via BOL besteld maar werd geleverd door andere leverancier).
Officiele reactie van Bol.com 07-04-2021

Bedankt voor al je aankopen en vertrouwen, Dirk!

Rick 07-04-2021

Producten op de website zijn goed omschreven, een ruime keus aan producten . Je word goed op de hoogte gehouden wanneer je het product kan verwachten en bij een wijziging word dat netjes opgelost en gecommuniceerd . Bij een eventueel probleem kun je altijd snel de klantenservice bereiken en samen word het altijd snel en goed opgelost . Dus over het algemeen zou ik deze website aanraden .
Officiele reactie van Bol.com 07-04-2021

Onze klantenservice staat 24/7 voor je klaar, Rick!

Martijn 07-04-2021

Goeie webshop, veel producten en duidelijk op de hoogte van de leveringen. Ja wel eens een pakketje te laat gekregen maar goed, waar niet?!?
Gewoon geen problemen mee en bestel er vaak.
Een zeer tevreden klant!
Officiele reactie van Bol.com 07-04-2021

Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je tevreden blijft, Martijn!

Thea 07-04-2021

Zeer tevreden over bol.com. Duidelijke, klantvriendelijke site. Correcte afhandeling van bestellingen. Klantenservice, zeer vriendelijke afhandeling van vragen of event. problemen. Naar mijn mening een aanbeveling waard
Officiele reactie van Bol.com 07-04-2021

Goed om te lezen, Thea! Bedankt.

Lucky 06-04-2021

Ik bestel vrij regelmatig van alles en nog wat bij bol.com. De bestellingen worden netjes en op tijd afgeleverd. Het retourneren van producten gaat ook soepel en je krijgt het aankoopbedrag vrij snel retour.

Wanneer een product een foutief bedrag had of niet deugdelijk is wordt het verschil of het gehele bedrag teruggestort... ook na jaren. Al met al een fijne webwinkel waar de klant daadwerkelijk koning is.
Officiele reactie van Bol.com 07-04-2021

Je kan altijd op ons rekenen, Lucky! :)

Betty 06-04-2021

Ben zeer tevreden van Bol.com, ben nog nooit bedrogen uitgekomen!!! En indien er iets mij niet past, stuur ik het gratis terug, zonder problemen, het gestorte bedrag staat na een paar dagen terug op mijn rekening, ik moet wel zeggen dat dit weinig gebeurd, alles is steeds naar mijn wensen en spoedig, perfect geleverd!
Bol.com is een echte aanrader !!!
Officiele reactie van Bol.com 07-04-2021

Bedankt voor je vertrouwen en je aankopen, Betty!

Ivonne 06-04-2021

Erg fijn om bij bol.com te bestellen, ik heb ook “select” en kan dus altijd zonder verzendkosten en soms zelfs op dezelfde dag nog mijn artikelen laten bezorgen. Een paar keer contact gehad over een retourzending, hier wordt erg snel op gereageerd en snel afgehandeld. Geeft een vertrouwd gevoel omdat alles snel geleverd wordt 👍🏻👍🏻
Officiele reactie van Bol.com 07-04-2021

Doet ons goed om te lezen dat je zo tevreden met ons bent, Ivonne!😃

Nikki 06-04-2021

Als ik iets bij bol.com zelf bestel ben ik altijd dik tevreden. Snelle levering met dhl of post nl. Als ik iets retour wil sturen is dat ook altijd snel geregeld. De klantenservice is erg behulpzaam en makkelijk te bereiken. Waar ik ontevreden over ben zijn de externe bedrijven die gekoppeld zijn aan bol.com. Ik heb nu tweemaal meegemaakt dat ik iets niet in ontvangst genomen heb en dat het bij het terug sturen kwijt geraakt is. Na mail contact met dat bedrijf word er niet op gereageerd, ofwel geld kwijt. Ik heb ook meegemaakt laatst dat er in mijn bol account stond dat een product afgeleverd was, terwijl ik niets ontvangen heb. Gemaild naar het externe bedrijf, maar geen reactie. Wederom geld kwijt en geen product. Daarnaast duurt levering vaak langer bij de externe bedrijven en is het lastiger retourneren. De klantenservice van de externe bedrijven zijn ook slecht te bereiken en mijn ervaring is dat ze niet behulpzaam zijn. Ik kijk voortaan als ik iets bestel dat ik alleen nog bij bol.com zelf bestel en dat het niet door een ander bedrijf geleverd wordt.
Officiele reactie van Bol.com 07-04-2021

Bedankt voor je review en je feedback, Nikki!

Tineke 06-04-2021

Gebruiksvriendelijk site. Bij bol.com kun je vrijwel alles kopen.
Ik bestel hier al jaren en zeer regelmatig.
Altijd een vlotte levering.
Klantenservice heb ik ook positieve ervaringen mee.
Enige minpuntje is dat bol.com bijna alle boeken beschouwt als een brievenbussen.
Nu heb ik toch echt een standaard brievenbus maar veel boeken passen er maar net of eigenlijk net niet door.
Verschillende keren een boek enigszins beschadigd ontvangen.
Verder ben ik tevreden.
Communicatie omtrent levering bestelling is goed
Officiele reactie van Bol.com 07-04-2021

Wij doen er alles om ervoor te zorgen dat er nog meer jaren bij komen, Tineke!

Sander 06-04-2021

Bol.com staat voor mij voor:
* prima kwaliteit,
*keurige, tijdige levering.
*goede communicatie.
Officiele reactie van Bol.com 07-04-2021

Fijn om te lezen dat je zo tevreden bent, Sander!

Noor 06-04-2021

Ik ben een trouwe bol.com fan en wij bestellen echt alles bij Bol.com want er is niets dat zij niet verkopen. Het fijne is dat het vaak binnen een dag geleverd kan zijn. Ik ben heel blij met een dienst als Bol.com. Ga zo door!
Officiele reactie van Bol.com 07-04-2021

En wij zijn fan van jou, Noor!😃

John 06-04-2021

Bol.com
Lekker snel en handig
s’avonds bestellen en de volgende dag heb je het thuis
Vaak ook nog zonder bezorgkosten
Bol.com dat is het voor mij

Bedankt voor het compliment, John!😃

maria 06-04-2021

Ik zweer bij Bol.com echt nog nooit enig probleem gehad.
Bijna alles te krijgen en het zoekprogramma ook zo makkelijk en de prijzen prima en als voor € 10,00 lid wordt van select geen kosten extra en soms zelfs nog meer korting.

Conclusie ik vind het een uitkomst (helemaal in deze tijd) !!

Jacques 06-04-2021

Als je op zoek bent naar een speciaal boek, bijzondere muziekuitvoering, moeilijk vindbare
lamp of onderdeel van huishoudtoestel , je vindt het steeds bij bolcom!
Vlotte levering, altijd op afgesproken datum, veilig verpakt.
Officiele reactie van Bol.com 07-04-2021

Bedankt voor je vertrouwen en je aankopen, Jacques!

Luc 06-04-2021

Makkelijke site
Direct besteld
Als het van bol.com zelf komt direct geleverd
Officiele reactie van Bol.com 07-04-2021

Dank voor je review, Luc!

Pascal 06-04-2021

Bij Bol.com vind je alles wat je nodig hebt. Tevens hebben ze een geweldige klantenservice die je altijd te woord staat en eventuele problemen gelijk oplost!
Officiele reactie van Bol.com 07-04-2021

Onze klantenservice staat 24/7 voor je klaar, Pascal! :)

Cees 06-04-2021

Ben al vele jaren een vaste klant via Bol.com, je kan er goede afspraken mee maken van de de zorgdragen. Het zijn goede producten en met het achteraf betalen, door mij direct na levering geeft wederzijds vertrouwen.
Officiele reactie van Bol.com 06-04-2021

Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat er nog meer jaren bij komen, Cees! 😃

MarvanDis 06-04-2021

Gebruiksvriendelijke website waar je makkelijk producten kan vinden. Goede prijzen.
Goede service als iets onverhoopt niet goed blijkt te zijn.
Garantie via derde, via Bol.com kunnen regelen. Heel netjes afgehandeld!
Officiele reactie van Bol.com 06-04-2021

Doet ons goed om te lezen dat je zo tevreden bent! :)

Marianne 06-04-2021

Alles kan je er vinden. Van hobby tot huishoudelijke spullen. Van beauty tot buiten benodigdheden.
Snel vindbaar en snel leverbaar
Officiele reactie van Bol.com 06-04-2021

Je kan altijd bij ons terecht, Marianne! :)

Femke 06-04-2021

Bol.com heeft werkelijk alles en je hebt de garantie dat het wordt geleverd en je anders je geld terugkrijgt. Ook als je wilt retourneren kan dat zonder al te veel gedoe.
Eén minpuntje is wel, dat je je reviews op de site niet kunt aanpassen, wanneer je dat wenst en dat je op de product-reviews geen respons krijgt.
Officiele reactie van Bol.com 06-04-2021

Dank voor je review en je feedback, Femke!

Moon 06-04-2021

Al jaren klant. En nog altijd zeer tevreden. Makkelijke bestelsite. Juiste informatie. Snelle verzending. Kortom goed en duidelijk. En ook als er eens iets niet goed gaat, komt gelukkig zelden voor, maar wordt netjes opgelost.
Officiele reactie van Bol.com 06-04-2021

Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat er nog meer jaren bij komen, Moon! 😀

sterol 06-04-2021

snelle levering en niet goed gemakkelijk terug te geven en snel je geld weer terug
Officiele reactie van Bol.com 06-04-2021

Fijn dat je zo tevreden bent, Sterol!

River Flow 06-04-2021

Bol heeft gevraagd of ik review wil schrijven. Bij deze
Ik wilde mijn oude koffie apparaat mee terug geven toe het nieuwe werd gebracht voor recycling. Ik had het netjes ingepakt. De bezorger wilde de oude machine niet meenemen. Hij was niet op de hoogte dat je je oude apparaten mee terug kunt geven.
Vervolgens moet ik dan via face book (?) steeds bij een ander persoon dit gegeven melden en aangeven dat ik wil dat het oude apparaat wordt opgehaald.
Het lijkt me goed als Bol bij de bestelling op de site een mogelijkheid biedt aan te geven of je een oud apparaat wil inleveren.
Bespaart ergernis en tijd.
Uiteindelijk is het apparaat alsnog opgehaald.
Blij met met nieuwe koffie apparast!
Officiele reactie van Bol.com 06-04-2021

Bedankt voor je review en je feedback, River!

P 06-04-2021

Goede en snelle service! Ook wanneer producten geretourneerd moeten worden!

Bedankt! :)

Jolanda 06-04-2021

Super snelle correcte service. Met het bestelen tot het retourneren van producten.
Officiele reactie van Bol.com 06-04-2021

Goed om te lezen dat je zo blij bent met onze service, Jolanda!

Adriana 06-04-2021

Van alle bestellingen die ik het afgelopen jaar bij Bol.com heb gedaan is op een enkele keer na de verzorging ervan prima verlopen. Bij de paar keer dat het niet goed is gegaan heeft Bol.com dit voor 100% opgelost, de medewerkers kunnen zich goed vinden in de klacht en lossen dat per direct op.
Dikke pluim wat mij betreft.

Bedankt, Adriana!😃

LH 06-04-2021

Ik ben al sinds het begin van bol.com klant en heb de afgelopen jaren alleen maar positiviteit mogen ontvangen.. in de loop de jaren heb ik wel eens probleempjes gekend maar het is altijd netjes opgelost ik ben een zeer tevreden klant..
Officiele reactie van Bol.com 06-04-2021

Heel erg bedankt dat je al zo lang klant bij ons bent! Wij waarderen dat enorm.

Ilonka 06-04-2021

Zeker in deze tijd veel gebruik v gemaakt, super handig, bestellen gaat makkelijk, ook veel verschillende producten tegelijk kunnen vinden en bestellen, meestal snelle levering, anders goed contact met bol.com of andere verkoper hierover.
Zeer tevreden en een echte aanrader
Officiele reactie van Bol.com 06-04-2021

Heel fijn om te lezen dat je zo tevreden met ons bent, Ilonka!

Top webshop! 06-04-2021

Ik ben groot fan van Bol.com. De combinatie van het brede assortiment, de variatie aan producten, de prijs/kwaliteit verhouding en met name de betrouwbaarheid en snelheid van verzending en service, vind ik echt lovenswaardig!
Officiele reactie van Bol.com 06-04-2021

En wij zijn fan van jou!😃

Charly 06-04-2021

Snelle bezorging goede retour service. Enig min puntje: prijs soms aan dure kant vergeleken met andere aanbieders. Voor de rest hele top!
Officiele reactie van Bol.com 06-04-2021

Harstikke bedankt voor de complimenten!

CAR 06-04-2021

Veel keus, bestellen gaat makkelijk en versturen snel. Wel soms een stuk duurder dus de moeite om dat te checken.
Officiele reactie van Bol.com 06-04-2021

Fijn dat je zo tevreden bent, Car!

Suzy 06-04-2021

Overzichtelijke website met groot assortiment van goede spullen voor een goede prijs en snelle betrouwbare bezorging
Officiele reactie van Bol.com 06-04-2021

Bedankt voor je review, Suzy!

Renate 06-04-2021

Ik bestel al vele jaren met veel plezier bij bol.com
Ook vaak als een product iets duurder is als ergens anders. Omdat de service gewoon altijd super top is. Je komt altijd makkelijk met ze in contact en ze proberen je altijd goed te helpen daarom raad ik bol.com aan.
Enigste wat ik zonde vind van bol dat ze de laatste tijd veel verkopers hebben die zooi uit China verkopen producten die ze op ali expres voor 5 euro verkopen voor 50 euro verkopen
Officiele reactie van Bol.com 06-04-2021

Bedankt voor je review en je feedback!

Lars 06-04-2021

De zaak waar je alles kan vinden.goeie prijs en snelle levering.Ook de service van de medewerkers van Bol.Com is geweldig. Elke vraag word beantwoord.
De service van select is ook top.Alles
Is zonder verzendkosten.

Top bedrijf.
Officiele reactie van Bol.com 06-04-2021

Goed om te lezen dat je zo blij bent met onze service, Lars!

Cora 06-04-2021

De shop heeft een groot assortiment, snelle levertijd en goede klantenservice. Ik koop er maandelijks wel iets.
Officiele reactie van Bol.com 06-04-2021

Bedankt voor al je aankopen, Cora!

Murat 06-04-2021

Bol.com vind ik betrouwbaar en komt altijd alle beloftes na. In 90% de gevallen ook een snelle levering, zoals aangegeven.
Ook vind ik de optie achteraf betalen zeer handig
Officiele reactie van Bol.com 06-04-2021

Dank voor je review, Murat! :)

Barbara 06-04-2021

Veel verschillende producten van goedkoop tot duur per product categorie dus veel voor bijna iedere portemonnee wel iets.
Met select super snelle leveringen en als je veel besteld haal je het er echt uit.
Vaak de volgende dag geleverd.
Makkelijke manier van retourneren.
Achteraf betalen.
Mocht er een keer iets fout gaan word dit keurig opgelost.
Officiele reactie van Bol.com 06-04-2021

Bedankt voor je vertrouwen en je aankopen, Barbara!

Joris 05-04-2021

Als je meerdere producten koopt en betaald met een cadeaukaart en er dan een product retourneert dan wordt de cadeaukaart als eerste opgewaardeerd in plaats van dat je het gewoon gebruikt bij de producten die je gehouden hebt. Het is geen mogelijkheid om dat te veranderen omdat bol natuurlijk baat heeft dat er zoveel mogelijk coupon codes nog niet geïnd zijn in plaats van dat je gewoon je geld terugkrijgt. Hun eigen commerciële belang boven klantvriendelijkheid, jammer...

Beste Joris,

Bedankt voor je review. Graag verwijs ik je naar de e-mail dat mijn collega gisterenavond heeft gestuurd. Wij blijven bij dit gegeven antwoord.

Beste Joris,

Bedankt voor je review. Graag verwijs ik je naar de e-mail dat mijn collega je gisterenavond heeft gestuurd. Wij blijven bij dit gegeven antwoord.

M. Van Wijnen 04-04-2021

De webshop is niets mis mee, de levertijd ondanks de drukte is nog steeds top. Echter hebben wij wel gemerkt dat door de drukte en het snel willen leveren enorm ten koste gaat van de kwaliteit van de producten. Zo heeft onze dochter tot 3 keer toe voor hetzelfde boek moeten aangeven dat het beschadigd is binnen gekomen. Steeds werd beterschap beloofd. Vanavond kreeg zij weer een ander boek binnen opent het boek en zijn de bladzijden aan elkaar geplakt waardoor ze scheurden. Enorme frustratie natuurlijk. Ik zeg stop met bestellen van boeken, maar laat zij nou net een bol-geschenkenbon van 150 euro hebben gekregen en zij is gek op lezen.
Waar de oorsprong ligt van de fouten geen idee, maar wat sowieso zichtbaar wel fout gaat is 1. Het inpakken in te krappe dozen of enveloppen zonder bescherming bv bubbeltjeplastic en 2. de bezorging. Er is maar één pakket bezorger die keurig afgeeft. De rest belt aan en ongeacht het weer ligt het pakketje op de stoep en zitten ze al in hun bus voor de volgende klant.
Kwantiteit boven kwaliteit. Jammer is dit.

Beste M. van Wijnen,

Bedankt voor je bericht. Enorm vervelend om te lezen dat de boeken telkens in zo'n staat worden geleverd. Onze oprechte excuses hiervoor.

Ik wil je vragen om een e-mail te sturen naar klantenservice@bol.com met daarin de omschrijving van de klacht en een bestelnummer/klantnummer. Ook kan je ons telefonisch bereiken op: 030 310 4999. Zodra wij de mail van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Nick balvers 03-04-2021

Nu al paar keer gehad dat er bijvoorbeeld staat voor 19:00 besteld morgen in huis, ik wacht nu al 3 dagen op pakketjes en vind dat echt niet kunnen als er word aangeboden voor een bepaalde tijd besteld morgen in huis en je moet paar dagen wachten! Zet er dan of niks bij of wees eerlijk, nee bol.com is voor mij echt niet meer me favoriete bestel site!

Beste Nick,

Dank voor je review. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Eefje 03-04-2021

Geretourneerd maar nog steeds betaalherinneringen!
Ik heb 2dezelfde artikels geretourneerd omdat het de verkeerde maten waren. Alles in de originele doos gestoken en geretourneerd met 2labels op de doos. (Ik kon de artikels enkel apart retourneren vandaar de 2labels) ik heb de doos afgegeven in de smatch op 27/10/20 (waarvan ik het bewijs nog steeds heb) en op mijn profiel staat : retour 2x flanel lakens AFGEROND!
Echter krijg ik nog steeds betaalherinnering voor 1artikel daarvan... :(
Heb al meermaals gechat met de live chat room, waarna ik telkens werd doorgeschakeld om een mail formulier in te vullen naar de verkoper toe.
Dit gezegdzijnde is dit nu nog steeds niet opgelost !! Vandaag nochmaals mail formulier ingevuld met bijhorende foto als bewijs van retour! Begint mij nu toch wel te ergeren !!! :( :( :(
Ik ga NIET betalen voor iets wat ik 7maanden geleden terug opgestuurd heb !! 😞

Beste Eefje,

Dank voor je review. Vanochtend heeft mijn collega je een e-mail gestuurd met meer informatie. De betalingsverplichting van de factuur is komen te vervallen.

Rianne 02-04-2021

Assortiment is giga groot, bol.com heeft bijna alles. Klantenservice helpt snel, is vriendelijk. Aangegeven levertijd klopt.
Officiele reactie van Bol.com 03-04-2021

Onze klantenservice staat 24/7 voor je klaar, Rianne! :)