bol.com - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over bol.com.

bol.com stelt zich voor

Bol.com opende op 30 maart 1999 zijn winkeldeuren. Twintig jaar later heeft de winkel meer dan 9 miljoen actieve klanten in Nederland en België en een assortiment van ruim 16 miljoen artikelen. Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkel van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van de online verkoop van boeken, entertainment, elektrische apparaten en speelgoed. Bij bol.com vinden klanten het grootste assortiment in tientallen speciaalzaken met boeken & ebooks, muziek, film, games, elektronica, speelgoed, babyartikelen, tuin- en klusartikelen en alles voor wonen, dieren, sport, vrije tijd, persoonlijke verzorging, sieraden, horloges, tassen en lederwaren.

Deze score is berekend op basis van 1831 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

Chris 18-09-2019

Bol.com retouraanvraag ging mis.

Ik heb een product besteld, was een verkeerde maat (stond niet goed op de beschrijving) heb ik terug gestuurd; en naar het postnl punt gebracht.

Verder niks meer gehoord.

1 maand later, zie ik dat de aanvraag verlopen is, en ik mijn geld niet terug krijg. Gebeld met de klantenservice (chat was kappot, mailformulier werkte ook niet, dus moest bellen vanuit Mexico, wat ook weer extra geld kost).
Hoe dan ook, inmiddels na 1 maand heb ik dat bewijsje niet meer van PostNl, en zonder dat bewijsje krijg ik mijn geld niet terug.

Vervelend. Ik snap het ergens wel, maar Bol.com had 3 dingen kunnen doen die deze ervaring een stuk beter hadden gemaakt.

1. chat systeem fixen op de website.
2. mail formulier fixen op de website.
3. een herinnering sturen dat het product nog niet is opgestuurd, na een paar dagen. Dit kan gewoon automatisch, en is helemaal niet complex. Dan had ik nog actie kunnen ondernemen, omdat ik het bonnetje toen nog wel had.

WMT 18-09-2019

Bol.com lijkt niet meer wat het ooit geweest; een nette internetshop waar de klant koning is. Men werkt met 'externe verkopers' waardoor de controle blijkbaar soms zoek raakt bij Bol.
Als je een nieuw artikel bestelt mag je ook verwachten dat je een nieuw artikel krijgt, in een ongeopende verpakking. Ik kreeg gewoon een retour-artikel opgestuurd. Contact met de verkopende partij verliep stroef. "Stuur maar terug".

Heb ook nog even gechat met de klantenservice van Bol, je blijft lachen. Die zijn zo druk, of onhandig, dat ze alle gelijktijdig lopende chats met elkaar verwarren waardoor je hilarische antwoorden krijgt. Maar, je schiet er niets mee op.

Jammer Bol, er zijn meer webwinkels.

Vreselijke klantenservice 16-09-2019

Vreselijke klantenservice. Een verkeerd product geleverd, niet het product die met foto op bol.com staat, een oudere versie hiervan ontvangen. Excuses en ik kan het terugsturen en daarna sluiten ze de chat en reageren ze niet meer. Stuur gewoon het goede product. Vreselijk hoe ze tegen klachten doen. Ik bestel er niet meer.

Stan 15-09-2019

Ik heb onlangs een hoesje besteld voor mijn telefoon toen ik ging bestellen was het donderdag 12 september 2019 en ik heb mijn hoesje voor 12 uur besteld met de belofte voor 12 uur besteld morgen in huis.
Vaak krijg je nadat je bij bol.com wat had besteld dan krijg je de bezorg dag heel snel in dit geval dus niet en ik snap dat er vertraging kan zijn maar ik word over helemaal niks geïnformeerd. Op mijn track en tracé staat dat hij 14 september wordt bezorgt het is nu 00.16 15 september en zegt nog steeds dat hij onderweg is en dat de bezorg datum 14 september is. Heel ontevreden.

Slechte klantenservice 13-09-2019

Vreselijke klantenservice! Erg onvriendelijk! Kreeg een ander product dat op foto stond bij bol. Excuses gemaakt en reageren niet meer. Ik bestel er niet meer

Selwyn 13-09-2019

We kopen al jaren met enige regelmaat producten op Bol.com. Meestal tot grote tevredenheid maar het blijkt dat hier niet thuis wordt gegeven op het moment dat er een keer iets mis gaat.
Als ik iets koop, 3 maanden voor de datum dat het uitkomt, dan doe ik dat omdat ik verwacht dat ik er dan op de dag van release van kan genieten. Niet om op die dag, nadat ik ZELF moet bellen om te vragen waarom ik nog geen bevestiging van postnl heb gekreden, te horen te krijgen dat het artikel is UITVERKOCHT en ik minimaal een week moet wachten! Als dat mij vervolgens irriteert en ik aangeef dat ik dit niet vind kunnen krijg ik ook nog eens een grote mond van ongeinteresseerd telefoon personeel, wie zijn jullie om te beslissen hoe belangrijk dit wel of niet voor mij is?

Wel vooraf mijn geld aannemen maar niet leveren en dan gek vinden dat het mij irriteert - volgende keer koop ik wel bij een ander.

Daarbij komt nog eens dat het product in kwestie met €10,- in prijs is verlaagd sinds ik het heb gekocht en betaald. Dat had ik voor lief genomen op het moment dat het gewoon op tijd geleverd was maar nu ben ik daar ook allerminst blij mee.

Ella Maria 12-09-2019

Koop niet bij een externe verkoper
Er wordt dus in het klein gemeld dat je telefoon van een tweede verkoper komt. (deze recensie gaat over de verkoper EPD MOBILE BVBA) Nu vond ik dat niet erg toen ik er achter kwam en wachtte gewoon op mijn bestelling. Helaas was er een fabrieksfout waardoor de volumeknop er uit viel.

Daarnaast bleek het een Duitse telefoon te zijn. Deze kwam met Duitse apps zoals ''Meine Vodafone'' die je niet kon verwijderen. Volgens de verkoper heeft ieder land dat. (niet waar, want ik heb bij de Mediamarkt de s10 plus gekocht voor de nederlandse markt, welke niet met Provider apps kwam) Daarnaast is de telefoon Region locked, totdat je de simkaart voor het desbetreffende land 5 minuten gebruikt. (dit staat ook in de handleiding van de s10 plus) Het is dus nog maar de vraag of je uberhaupt met een Nederlandse simkaart je telefoon kunt gebruiken, daar de regionlock juist is bedacht door Samsung om te voorkomen dat telefoons die verkocht worden in 1 land, verkocht zouden worden in andere landen. (in Duitsland zijn deze telefoons uiteraard goedkoper).

Toen ik de verkoper vroeg waarom het een Duits toestel was, werd mij gemeld dat deze zogenaamd langer mee gaan. Erg bijzonder in ieder geval. Inmiddels heb ik hem gekocht bij de Mediamarkt tijdens de Jubileum sale voor EUR662.00 en ben daar erg blij mee.

Mijn tip, koop niet via een externe verkoper daar bol.com de toestellen toch niet checked. Ik heb wel binnen een week mijn geld terug gekregen, waar ik erg blij mee ben. Een fabrieksfout kan natuurlijk voorkomen, maar een Duits toestel leveren en dit niet melden, is een slechte zaak. Verder wil ik wel melden dat het Customer Service team van Bol.com uitstekend is.

Daarnaast kon ik deze slechte review niet plaatsen om bol.com, want ik kreeg de volgende error: ''Je review-tekst bevat woorden die niet zijn toegestaan. Pas je taalgebruik aan.'' Hoe betrouwbaar de reviews zijn, is dus ook maar de vraag.

Cora 11-09-2019

Dit was mijn eerste ervaring met Bol.com. Ik heb een magnetron gekocht. Door speciale wensen mijnerzijds heb ik contact gehad met de klantenservice en daar ben ik heel erg goed geholpen. De leverling ging zoals afgesproken. Na ontvangst van het apparaat bleek er geen nederlandse gebruiksaanwijzing bij te zitten. Wederom contact opgenomen met de klantenservice. Zij zouden er achteraan gaan, maar het leek erop dat het niet beschikbaar was. Ik had zelf ook al op het internet gezocht. Zij zouden de fabrikant benaderen. Hier een minpuntje: ze hebben niets terug gekoppeld. Dus volgende dag weer bellen met de klantenservice. Er was contact geweest met de fabrikant maar er was geen nederlandse gebruiksaanwijzing beschikbaar. De volgende dag had ik wel een lekker kadootje (brownies) in de brievenbus met een sorry kaartje erbij. Dat is weer een plus puntje. Ik heb zelf nu contact met de fabrikant en het klopt wat bol.com mij heeft medegedeeld. In mijn ogen heeft bol.com dus gedaan wat ze kunnen doen.
Ik vind eigenlijk wel nu dit bekend is, ze het eigenlijk op hun website bij het artikel moeten vermelden dat er geen nederlandse gebruiksaanwijzing beschikbaar is, maar alleen duits/frans. Dat zou eerlijk zijn tegenover de kopers.

Fanny 05-09-2019

Ik heb in juli een bestelling gedaan bij Bol.com. Deze bestelling werd in 2 x geleverd. De 1e levering werd bij ons bezorgd. De 2e levering echter niet. Ik kreeg een mailtje van Bol.com dat het adres verkeerd was (terwijl dit hetzelfde adres was als voor de andere leveringen) en dat het pakket was teruggestuurd naar de afzender. Eens terug in het bezit van de leverancier zou mijn betaalverplichting vervallen. Enkele weken daarna krijg ik een betalingsherinnering met herinneringskosten. Ik bel Bol.com om meer info. Volgens hen werd het pakket geleverd in een parcelpunt van DPD. Ik moet het daar gaan halen. En ja, het was daar geleverd, zonder dat ik daarvan op de hoogte was gebracht. Ik betaal mijn factuur maar weiger de herinneringskosten te betalen en breng Bol.com hiervan op de hoogte. Ik moet de herinneringskosten TOCH BETALEN, ondanks hun mailtje naar mij dat het pakket terug werd gestuurd en de betaling zou vervallen. Opletten hiermee mensen, zeker nu ze met DPD werken!!!

nietaltebest 04-09-2019

Heel toevallig een dag na plaatsing van review een antwoord van BolCom gekregen met excuses voor de vertraging maar geen vermelding van de oorzaak van de vertraging. Dus niet binnen 24 uur antwoord, zoals de eerste reactie van BolCom luidde, maar binnen 168 uur. Valt niet tegen als ik lees dat veel klagers helemaal geen antwoord krijgen, maar geen reden voor een hoger cijfer.

Review 03-09-2019:
Produkt besteld via Bol.com bij zogenaamde "andere verkoper" die op de website van Bol.com wordt vermeld als leverancier van het bestelde produkt. In haar voorwaarden (artikel 4 sub 2) vermeldt Bol.com dat bij verkoop door een “andere verkoper” Bol.com niet aansprakelijk is voor problemen, maar de koper moet zelf de “andere verkoper ” benaderen.
De leverancier van het produkt bleek vervolgens niet de door Bol.com vermelde verkoper te zijn maar een mij onbekende leverancier. Die heb ik dus niet vooraf kunnen checken zoals altijd wordt geadviseerd en wat ik ook had gedaan bij de wél vermelde verkoper.
Het geleverde produkt was niet het bestelde produkt. Via de Bol.com bestelcyclus de verkoper aangesproken, die in eerste instantie niet reageerde. Vervolgens de werkelijke leverancier rechtstreeks aangesproken, die het probleem onmiddellijk heeft opgelost.
Vanwege de Bol.com voorwaarden “andere verkoper” heb ik ik aan de Bol.com klantenservice de vraag gesteld hoe het met hun aansprakelijkheid staat als de werkelijke afzender niet hun "andere verkoper" is, maar, zoals in dit geval, een voor de koper vooraf onbekende leverancier. Dit voor het geval er ooit problemen zouden ontstaan die niet kunnen worden opgelost. Ik zou binnen 24 uur reactie krijgen maar die reactie was na vijf dagen nog niet binnen en ook een herinneringsmail heeft geen reactie opgeleverd.

Hans 02-09-2019

Leveren gaat snel en bestellen is makkelijk. Dat is fijn. Maar als het geleverde niet goed blijkt te zijn begint de ellende.
Een splinternieuwe wasmachine die na levering niet blijkt te werken kan niet worden omgeruild maar moet ter reparatie worden aangeboden (5 werkdagen). Enige andere optie: gebruik maken van herroepingsrecht. Dat dus maar gedaan en elders besteld. Aftersales sucks.

sjaakies 27-08-2019

Altijd vaak en veel bij bol.com besteld
Helaas zijn ze nu zo groot geworden dat ze totaal geen overzicht meer hebben en er heel veel fout gaat als er iets anders moet gebeuren dal alleen een bestelling afleveren
Ook hebben ze de fout gemaakt om met wederverkopers te werken, deze worden de dupe door hun idiote werkwijze

3 weken terug een laptop gekocht bij bol.com, het werd via een ander bedrijf geleverd
Helaas was de laptop niet goed en ik heb met een retourlabel teruggestuurd
Na 1 week daarna niets te hebben gehoord contact opgenomen, de laptop was zoek (doordat er geen geldig nummer op het retourlabel stond (foutje van bol.com)
Daarna wilde ik een nieuwe laptop maar dat kon niet want die hadden ze niet meer dus geld terug en dat was volgens de wederverkoper al overgemaakt ....... maar niet bij mij op de rekening maar bij bol.com zijn rekening ?!
Zo was de werkwijze van bol.com volgens de wederverkoper en daar moest ik mijn geld van krijgen
Ik kan op geen enkele manier contact leggen met bol.com, ja 1 mail adres maar daar word geen reactie op gegeven, dus zullen er gerechtelijke stappen worden gezet
See you in court, bol.com

Japio 24-08-2019

Wat kan een prachtig en prima bedrijf toch vreselijk afglijden.
Hieronder mijn gemotiveerde klacht gericht aan Bol.com
Bol.com heeft niet eens de moeite genomen hoe op te reageren.
Mijn vertrouwen in Bol.com , waar ik van het prille begin een tevreden klant ben geweest, is helemaal weg.

Goedenavond !

Op 10 augustus jl. bestelde ik een AEG wasmachine bij u.
Op uw site wordt duidelijk aangegeven dat levering en plaatsing gratis en inbegrepen zijn
image.png

Wat schetst mijn verbazing als ik een mail van bestsellers.nl ontvang waarin wordt gemeld:
LET OP:

U heeft gekozen voor de standaard bezorging:
- Het apparaat wordt in de verpakking bezorgd op de begane grond, zonder trappen, op een vrij toegankelijke plek. Alleen naar boven als er een lift is.
- Uw oude apparaat wordt afgevoerd indien deze afgekoppeld klaar staat op de begane grond.

Gelijk met medewerker Bol.com gebeld en hem dit voorgehouden. Hij deed geen enkele moeite hiervoor begrip op te brengen of misschien begreep hij het ook echt niet. Ik moest dit maar oplossen met bestsellers.nl.
Ik heb hem diverse malen voorgehouden dat:
-ik de machine besteld had bij Bol.com
-via de site van Bol.com
-betaald aan Bol.com
-de melding van gratis levering en plaatsing op de site van Bol.com staat;
en ik om die redenen er absoluut niets voor voelde het dispuut op te lossen met bestsellers.nl.
Dit leek uw medewerker niet te willen begrijpen. Reden voor mij om de order dan maar te annuleren. Ook dat leek niet helemaal tot hem door te dringen.
Toen ik enkele uren later op mijn account zag dat de levering nog gewoon gepland stond heb ik bestsellers.nl maar gebeld en ook bij hun de order geannuleerd om te voorkomen dat ze nodeloos met de machine naar Warmenhuizen zouden gaan rijden.

Vervolgens ontvang ik een mailtje van bestsellers waarin o.a.de volgende tekst is opgenomen:

We hebben zojuist van onze transporteur te horen gekregen dat u de order wenst te annuleren omdat deze niet geïnstalleerd werd.

We kunnen de machine ook door onze installateur laten afleveren zonder bijbetaling.
Zij installeren de machine en brengen deze t/m de 4e verdieping.

De installateur zou de machine dan woensdag bij ons op kunnen halen en zou deze vanaf donderdag bij u af kunnen leveren.

We horen graag van u of dit gewenst is.

Nick Brandhoff
Afd. Klantenservice

Hierop heb ik direct het volgende antwoord gestuurd:

Na een beroerd gesprek met Bol.com was ik er helemaal klaar mee en daarom heb ik geannuleerd.
Inmiddels heb ik bij een fysieke winkel dezelfde machine besteld.

Jammer dat Bol op de site vermeld dat de machine gratis geplaatst en aangesloten wordt en u vervolgens meldt dat die tot de tot de deur wordt geleverd.

Dus, voorzover nodig, de order is geannuleerd en ik vertrouw erop dat u dit zult doorgeven aan Bol.com

Vriendelijk groet

Ik ga er vanuit dat het nu ondertussen wel duidelijk is:
-dat de bestelling geannuleerd moet worden
-dat ik vreselijk ontevreden ben over de hele gang van zaken en niet in de laatste plaats van die bij Bol.com
-het toch te gek voor woorden is dat er op de site van Bol.com
levering inclusief plaatsing en installatie wordt aangegeven maar dat de leverancier dat niet doet (tenzij je om die reden annuleert.

tientallen jaren ben ik klant bij Bol.com geweest, had veel vertrouwen in Bol.com maar daar is helaas nu een eind aan gekomen.

Vriendelijke groet

michiel blom 24-08-2019

Slechte service, product besteld met een levertijd van 2 dagen. cadeautje voor mijn zoon verjaardag.
Niet geleverd en dan krijg je te horen dat het pas na het weekend word waarschijnlijk !!
Tja kunnen ze niks aan doen geen centje begrip en ik moest maar kijken...
Dit is schijnbaar de service van bol!!

Bobo 23-08-2019

Ben zeer tevreden over de service,heb ook al een paar keer geretourneerd,geannuleerd en steeds vlot mijn geld teruggekregen.
Dikke proficiat👍👍👍

Syl 22-08-2019

Kocht altijd bij de bol.com maar daar is nu wel een einde aan gekomen. Iets besteld. Zou een dag later er zijn. Niks ontvangen. Na een week wachten bestelling geannuleerd. Nu al 2 week wachten op mn geld. Steeds gemaild. Word me steeds gezegd Dat Ik een aantal dagen moet wachten. Vandaag weer gemaild...en ja ...2 dagen wachten. Vervelend allemaal werd er gezegd maar kon een cadeaubon krijgen. Maar dat was dan wel een mazzel voor mij zei de mevrouw!!!! Ik wil gewoon mn geld terug!!!!!

andre 20-08-2019

Afgelopen vrijdagochtend bericht van bol.com ontvangen,: mijn bestelling is verstuurd en wordt maandag 19 augustus afgeleverd. Maandagochtend de traceercode ingevoerd, maar is niet bekend bij DHL. Maandag is er niets geleverd, dinsdag is er niets geleverd. en de traceercode code is dinsdagavond nog steeds niet bekend bij DHL. .

De klantenservice tweemaal benaderd, helaas niets wijzer geworden. Levertijd is niet bekend, en de tracercode bij DHL is niet bekend.

Service moet bij bol.com nog uitgevonden worde.

Jeroen 20-08-2019

Als ik twee producten heb gekocht van 100€ en ik betaal 100€ met de cadeaukaart en 100€ van mijn rekening en stuur er een terug, omdat ik wou kijken welke ik beter vind en bol.com zet dan die 100€ die “ik” betaald heb op een cadeaukaart, zodat ik die ook bij bol.com uit moet geven... dat vind ik diefstal.

Leon 19-08-2019

Mijn ervaring met Bol.com is dat ze onbekend zijn met elektronica. Het is puur een verkoopbedrijf. Bij gebreken aan het product kun je het product terugsturen en hiermee je geld terug krijgen of ter reparatie aanbieden. Het zou beter zijn als het bedrijf meedenkt in een werkzame praktische oplossing. Er wordt dus niet goed meegedacht. In de mails wordt niet inhoudelijk ingegaan op de vragen. Bovendien zijn de mails erg onvriendelijk. Woorden die worden gebruikt zijn: "nogmaals", "meerdere keren". Of jij achterlijk bent, terwijl zij juist niet inhoudelijk ingaan op de vragen. Vervolgens proberen ze het op te lossen met een cadeaubon. Voor de aanschaf van elektrische apparatuur zou ik Bol.com links laten liggen, hoewel de alternatieven anno 2019 ook beperkt zijn.

victoria 19-08-2019

ik was al jaren klant bij bol.com, helaas na dit laatste zal ik hier niet meer terug komen.
Ik had een beschermglaasje voor mijn telefoon besteld, was een prima artikel. (bleek van een externe verkoper te zijn maar dat had ik niet door, naar mijn idee kocht ik het gewoon van hun site)
nu had ik een maand geleden weer het glaasje besteld, van dezelfde advertentie. (ik heb gewoon bij mijn bestellingen gekeken en op de advertentie geklikt om hem opnieuw te kopen.)
dit was blijkbaar van een andere externe verkoper en absoluut niet hetzelfde product!! hij kwam los in de envelop zonder doosje en het was niet geschikt voor mijn telefoon ondanks wat de advertentie zei. dus ik heb deze geretourneerd.
ik had een retour aangevraagd, en omdat ik geen printer bij handen had stond er dat ik het ook kon retourneren bij een bol.com afhaalpunt. dus ik heb het bij de ah afgeleverd.

nu is het inmiddels 1 maand verder, krijg ik nogsteeds betalingsherrineringen (met extra kosten er bij). de verkoper reageert niet en hij staat nog steeds niet op ontvangen.
ik heb de klantenservice gebeld en nu blijkt dat je het bij externe verkopers niet terug kan sturen bij het afhaalpunt?? ik vind het erg vervelend dat dat niet duidelijk aangegeven wordt en dat er verschillende procedures te pas zijn bij dezelfde website.
nu ben ik bang dat mijn retourpakket ergens verloren is gegaan bij bol.com zelf en blijkbaar moet de externe verkoper het uiteindelijk terug hebben om de retour goed te keuren. het is inmiddels 1 maand verder, en ik heb gewoon mijn pakket teruggeleverd maar het blijkt nog steeds niet afgehandeld te zijn. ik vind de klantenservice aan de telefoon ook niet geheel behulpzaam.

Johan 15-08-2019

Op 27-07 item besteld als verjaardagscadeau voor ons zoontje. 29-07 bevestiging van verzending met bezorgdatum 08-08. Inmiddels 14-08 en niets ontvangen. Contact gezocht en item bleek niet eens verstuurd. Verhaal uitgelegd en verzocht om annulering. Berichtje terug van Bol was kort en krachtig. Annulering doorgevoerd en dat was het. Klachtenprocedure gedaan en daar wordt direct aangegeven betreft externe verkoper wij doen alleen facturatie. Als centrale organisatie wil je volgens mij wel weten hoe je externe verkopers presteren. Nee dit maakt niet uit. Wij doen alleen facturatie volgens Bol.

En wat ik vroeg? Een oprechte excuses voor ons zoontje, maar dat is niet ons probleem meneer. Dat moet u maar regelen met de externe verkoper. Wie zet zijn platforms dan open? Bol volgens mij en daar gaat ook verantwoordelijkheid bij...tenminste dat hoopte ik.

En wat ik vroeg? Een oprechte excuses voor ons zoontje, maar dat is niet ons probleem meneer. Dat moet u maar regelen met de externe verkoper. Wie zet zijn platform dan open? Bol volgens mij en daar gaat ook verantwoordelijkheid bij...tenminste dat hoopte ik.

En ons zoontje? Die dacht dat hij niet lief was omdat hij nu nog niet zijn cadeau had.....erg lastig om uit te leggen aan een jongetje met een geestelijke beperking.

En het allermooiste dit was al de 2e keer. Vorige verjaardag ook. Bedankt Bol.com

Nu account laten verwijderen. Deze organisatie gaat geen cent meer aan mij verdienen. Maar het maakt ze niet uit dat hierdoor een klant van 10+ jaar die veel bij hun besteld weggaat. Hun reactie: wij hopen u binnenkort terug te zien op bol.com.

Martin van Rijn 15-08-2019

Overzichtelijke site met duidelijke productomschrijving. Snelle levering. De machine werd netjes bezorgd en geinstalleerd. De Oude machine ging probleemloos mee.

Wilfred 10-08-2019

Mijn bestelling wordt al 2 dagen niet geleverd, omdat hij niet aangekomen is bij PostNL. Ik moet nog maar een dag wachten krijg ik te horen van de klantenservice en dan opnieuw bellen als de bestelling niet is aangekomen. Dat is op een zaterdag. Er wordt opnieuw een bestelling voor me gedaan en ik moet maar afwachten of deze bestelling aankomt. Vreemd dat men niet kan zien wat er dan fout gaat en de klant uiteindelijk 4 dagen te laat zijn bestelling binnen krijgt. Dus vandaag besteld morgen in huis valt flink tegen.

Josefina Willems 08-08-2019

Stelletje oplichters, mij een defecte zwembadpomp leveren en geen geld terug geven omdar er water is zat. Duh, moest dat ding toch aansluiten en toen bleek de pomp niet te werken. Vervolgens zegt bol. Com dat je in een fysieke winkel ook niet de mogelijkheid krijgt om te testen. 60 euro kwijt en geen pomp. Stelletje oplichters

Mieke 08-08-2019

geen technische ondersteuning bij problemen!
ik kocht een ebook en zit al dagen te wachten op technische ondersteuning omdat er problemen zijn met de licentie van het boek.
dinsdag bellen, geen gehoor nog eens terugbellen en ze zouden me woensdag contacteren. donderdag bellen, afspraak om 9u, maar werd niet gebeld. terugbellen en dan te horen krijgen dat de technische dienst minstens 2 werkdagen nodig heeft voor ze je contacteren en je telkens vanachter in de rij komt te staan wanneer je bol.com belt. niet leuk

Hans 07-08-2019

Top webshop!
Iedereen zal zo'n ervaring hebben met bol.com, maar mij bevalt het echt geweldig! Regelmatig problemen gehad met leveringen van externe verkopers en bol lost dit altijd geweldig op. Reden voor deze review is dat mijn dashcam van 329 euro een week na fabrieksgarantie defect ging. Het bedrijf van de dashcam kon niks voor me betekenen, maar bol.com stort in 2 dagen het aankoopbedrag op m'n rekening! Top actie!

Jaap Koudstaal 07-08-2019

Ik ben al 3 weken bezig om een retour geregeld te krijgen. Binnen 30 dagenretour om hij defect was. Krijg wel aanmaningen om te betalen.

Suzana 06-08-2019

a month ago

we hebben een 'stoom' douchecabine gehaald blijkt dat er geen stoom is, daarna hebben we hem in elkaar gszet blijkt het dat de douchecabine lekt, dan vragen we waarom zegt hij dat we hem moeten kitten. Toch als ik een douchecabine haal hoor ik hem niet te kitten, daarna lekt hij nogsteed zegt hij dat we hem verkeerd in elkaar hebben gezet. Dan omdat we niet anders kunnen doen we er ducktape op en zegt hij dit heb ik nog nooit gezien, net als of wij iets fout doen, terwijl dat nooit hoefde te doen als hij een goede douche verkoopt. En nu wilt hij het niet meer regelen via bol.com. hij verkoopt slechte producten en lost de dingen niet netjes op

Jose 05-08-2019

Nadat ik een klacht over een defect horloge had binnen een jaar kreeg ik ongevraagd een nieuwe toegestuurd. Na 1 maand weer ter reparatie aan geboden maar kon niet gemaakt dus weer een nieuwe toegestuurd gekregen. Ook deze heeft de zelfde problemen, maar bol.com weigert geld terug te geven (ook niet in de vorm van een cadeaubon) dus krijg waarschijnlijk weer een nieuwe toegestuurd. Ik vind dit enorm klantonvriendelijk en zeer slechte service van bol.com dat ze zo weinig waarde hechten aan een vaste klant die ontevreden is over hun service.
Officiele reactie van Bol.com 05-08-2019

Beste Jose,

Wij nemen je klacht via klachtenkompas in behandeling. Bij deze sluit ik je bericht.

anoniem 04-08-2019

Recent een gsm toestel besteld bij bol, betaald voor levering op zondag maar geen levering ontvangen.
Na contact met de klantendienst checkte ze de track and trace, volgens hun zou er vertraging zijn en als het niet geleverd zou worden op zondag zei ze dat ik mijn geld zou terug krijgen.
Na het aanhalen dat de leverancier niet zou werken op zondag zei ze dat dat ook een mogelijk kon zijn.
Daarom vroeg ik waarom ze dan de optie zondag levering aanbieden?
In mijn ogen pure afzetterij om toch maar producten te verkopen

Chris 02-08-2019

Product snel gevonden, eenvoudig te vergelijken.
Prima prijs, op tijd geleverd (avond besteld, volgende dag binnen)

Gerard M. 30-07-2019

Op 15/6 een zonnen-buiten-douche geleverd gekregen voor mee te nemen op vakantie. Helaas was de douche-zak lek. Direct contact opgenomen. Geen probleem we sturen direct een nieuwe zak zodat u die kan meenemen op vakantie. Zeven dagen later nog geen nieuwe douche. Weer contact en werd glashard beweerd dat de douche al bij mij zou moeten zijn. 3 dagen later bericht dat er een nieuwe verzonden was. Helaas gingen we met vakantie zonder douche.
Tijdens de vakantie wordt er door Bol.com contact opgenomen dat we de douche zouden en hebben en hoe het beviel. Niet dus.

Kom je terug van vakantie blijkt dat in de doos geen douche zit, maar een lullig slangetje.

Dan maar weer chatten met Bol.com. Nee ze kunnen niks vinden. Wordt tijdens de chat gewoon afgebroken. Weer geen antwoord. Dan maar bellen en ja we krijgen iemand aan de telefoon. Nou sorry hoor we sturen het geld terug. Omdat ik een werkende douche wil en geen geld, na lang aandringen gaan ze eindelijk de zaak onderzoeken.

Nu 1,5 maand na eerste levering nog geen bevredigend antwoord.

Koop nooit meer bij Bol.com, onbetrouwbaar

Moes 30-07-2019

In het verleden nooit problemen gehad met bol.com nu op 7 juli een rookvrije BBQ besteld als cadeau voor de verjaardag van mijn dochter.
Volgens de vervoerder is hij 17 juli!!! bij 'onze buren' afgeleverd. Helaas was het daar bijbehorende adres in België. Kortom BBQ kwijt. Contact met vervoerder: track and trace nummer klopt niet. Dagelijks contact met bol.com vandaag 30 juli nog steeds niets
BBQ is niet meer leverbaar, geen idee wat er met het door mij bestelde exemplaar is gebeurd en het antwoord van bol.com blijft: "we zijn er mee bezig" na wat extra inspanning van de dame aan de telefoon gaan ze toch maar mijn geld terugstorten. Drie weken verder en ik heb nog niets......verjaardag van mijn dochter is inmiddels geweest evenals het mooiste BBQ weer van de zomer. En voor dit resultaat heb ik elke dag contact moeten zoeken. Ik schaam me dood voor mijn dochter, die ik elke dag moet zeggen, nee er is nog geen BBQ...... Van bol.com niet netjes, beschamend, ongeïnteresseerd totaal klantonvriendelijk.

Koos Koets 29-07-2019

Bestelde op zondagmiddag een boek. Tijdens de bestelling kreeg ik de melding slechts 1 in voorraad! Na mijn bestelling controleerde ik de voorraad door nog een exemplaar te bestellen. Geen melding meer. Deze trucs worden ook uitgevoerd op Chinese webshops maar zou je bij BOL.COM niet verwachten. Het boek zou maandag worden bezorgd, in de loop van maandag kwam het bericht dat de bezorging was vertraagd en het lag aan de bezorgdienst. Iedereen weet dat POST.NL op maandag niet bezorgd maar BOL.COM houdt zich van de domme.

Michel 25-07-2019

Ik ben al jaren een goede klant van Bol.com maar maak nu iets mee waarvoor ik iedereen wil waarschuwen. Het onderstaande is voor mij een reden niets meer te bestellen via Bol.com.

Ik bestel op 7 juli een product via Bol.com (bij een externe verkoper), ik kies gelukkig voor “Achteraf betalen”. Ik zou volgens de bol.com website het product de volgende dag in huis hebben.

Op 11 juli ontving ik het product, ondertussen had ik het al ergens anders gekocht en heb het direct dezelfde dag retour gestuurd. Op 12 juli krijg ik via Track and trace van PostNL de melding dat het pakket is afgeleverd.

Op 19 juli stond bij Bol.com het product nog niet op retour ontvangen. Ik heb gebeld met Bol.com en de dame aan de telefoon verteld mij dat zij inderdaad ziet dat het op 12 juli retour gekomen is. Vanaf dat moment staat het product in mijn Bol.com account op ook op retour ontvangen. De dame zegt het te zullen regelen met de externe verkoper.

Vandaag 25 juli ontvang ik van Bol.com een betalingsherinnering. Ik heb opnieuw gebeld met Bol.com en mijn ongenoegen uitgesproken. De dame aan de telefoon zegt niets te kunnen doen omdat de externe verkoper geen reactie geeft. Ik vraag aan deze dame hoe het zit als hij de komende maand ook geen reactie geeft, kan ik dan een aanmaning en incasso krijgen. De dame van Bol.com zegt dat dat inderdaad mogelijk is.

Ik dacht al die jaren zaken te doen met een betrouwbaar bedrijf maar nu blijkt dat Bol.com je gewoon in de kou laat staan als een externe verkoper zijn retouren niet afhandelt.

Het zal ongetwijfeld goedkomen maar ik wil toch gemeld hebben dat Bol.com in ene een stuk minder betrouwbaar is als dat ik al die jaren gedacht heb.

Ik bestel niets meer bij dit bedrijf omdat achteraf blijkt dat je niet weet met wie je zaken doet!
Officiele reactie van Bol.com 26-07-2019

Beste Michel,

Dank voor je bericht! Wij nemen je bericht via trustpilot in behandeling.

cora 27-07-2019

Natuurlijk komt dat goed. Wij zijn externe verkopers en hebben juist de ervaring dat BOL werkelijk alles in orde maakt voor klanten. Soms is de verwerking van retouren wat later. Al die retouren, al dat gratis verzenden en retouren.... wij kunnen dat niet elke dag doen. Twee weken in inderdaad wel een te lange verwerktijd, mee eens. Maar de betrouwbaarheid van BOL aar de klant is extreem groot. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een probleem niet opgepakt is. En de klantenservice is snel. Maar soms kan het natuurlijk gebeuren dat een antwoord niet handig is. Er werken wel mensen.

Tally van Komen 24-07-2019

AirPods, geweigerde retour, externe verkoper, en de klantenservice van Bol klucht ....

AirPods komen binnen, fijn. Cellofaan van het doosje om naar de inhoud te kijken. Op datzelfde moment bedenk ik dat ze toch wel duur zijn er wil toch nog even verder kijken naar goedkopere alternatieven. AirPods blijven ongebruikt in hun gesealde oplaad-opbergdoosje en gaan de de zelfde dag nog retour.
Dag later bericht dat de retour is geweigerd. Vreemd, aan alle voorwaarden is voldaan, ongebruikt, onbeschadigde verpakking en binnen 30 dagen.
Mail naar de externe verkoper, geen reactie nog maar een mail en weer geen reactie.
Klantenservice service van Bol dan maar....we zullen een mailtje naar de externe verkoper sturen in de hoop dat hij alsnog wil meewerken. Oké, prima we Wachten af....weer stil.
Bol is namelijk steeds meer een webportaal naar andere verkopers en laat service en afhandeling aan de externe verkoper over.
Lang verhaal kort....diep in de voorwaarden is iets te vinden over hygiëne voorwaarden en daar kan ik mezelf iets bij voorstellen. Echter zijn ze aantoonbaar ongebruikt maar daar wil de klantenservice niet aan en blijft wijzen naar de externe verkoper. Nog vreemder is dat Bol ze zelf op de 2e hands €10 voordeliger dan nieuwe en met een krasje en of deukje.....waar komen die in hemelsnaam vandaan?
Volgende aankopen doe ik niet meer bij Bol. Coolbleu geeft 2 jaar garantie inplaats van 1 jaar en doet alles voor een glimlach. Doorgeefluik Bol.com doet dat duidelijk niet. Jammer was ooit een goede klantvriendelijke webshop.

cebe 22-07-2019

eerst geworsteld met billie met billie met billie met billie enfin en zo aan.
chatbox en chatbox en chatbox. goeie medewerkers maar er gebeurt niks,
wat ik besteld heb is weg???? wel betaald maar niet op deze wereld denk ik.
krijg ook geen enkele respons van dit bedrijf. wat al heel raar is.
afijn ik heb nu geprobeerd de order te annuleren kijken of dat lukt.
gezien het voorliggende verhaal heb ik er weinig hoop op maar je weet
maar nooit.dus bol.com doe je best
cebe

w lindenberg 21-07-2019

Prima levering service op mijn aangeschafte wasmachine netjes op tijd goede installatie en meegenomen oude product

Kusuroglu 19-07-2019

Deel 1
Ik had 2 USB-Lightning speciaal voor mijn iPad besteld . Kreeg later via de mail te zien dat het op afgelopen vrijdag bezorgd zou worden tussen 13:00 en 15:00 uur. Ik hoefde er niet voor thuis te zitten, kon door de brievenbus. Maar niets ontvangen die dag en de dagen erna ook niet. Als er betaald moet worden is het gelijk "boem boem" maar spullen leveren niet. Leuk dat andere bedrijven zich aansluiten bij BolCom maar niet heus. Ik heb dat bedrijf gebeld en gemaild zoals BolCom dat aangeeft maar ja als er niet opgenomen wordt en niet gereageerd wordt op de mailtjes schiet het toch niet op ?! Ik bestel het niet voor niets. Door Klantenservice wordt aangegeven dat ze 2 dagen speling mogen hebben. Ik was stomverbaasd ! Dit staat nergens in vermeld op de site . Stuur dan geen mailtje dat het om die en die dag bezorgd gaat worden of geef dat aan. Nu zit ik zoveel tijd aan te verspillen dat het mijn keel begint uit te komen. Nu moet ik dan toch maar "gewoon" zitten wachten. Ik baal er enorm van ! iPad zit vol en iPhone zit ook vol. Ik kan even niets meer.

Deel 2
Gebeld met BolCom nadat ik tot woensdag maar afgewacht had omdat ik dan van die 2 dagen speling achteraf wist. Niets binnen. Ik heb woensdag gebeld met BolCom en gesproken met een medewerker van ze (zal geen namen noemen) maar die heeft mij er van verzekerd dat ze al het mogelijke zouden doen opdat ik mijn bestelling krijg. Hij zei dat BolCom zelfs het verschil voor hun rekening zou nemen waarop ik zei dat hij wel moest beseffen dat ik er 2 had besteld en waarop hij weer zei dat ook al zouden het er tien zijn geweest dat ze zouden bijleggen ! Ook zei hij dat hij het in de gaten ging houden voor 3 dagen met mijn bestellingsnummer en telefoonnummer bij de hand . Ik moest nu nog eens 2-3 dagen wachten !
Deel 3
Ik kreeg een dag later een mailtje waarin staat dat mijn bestelling tijdens het verzendtraject verloren zou zijn gegaan. Dit zou BolCom en Lumiere geconstateerd hebben Daarom hebben zij het maar eenzijdig geannuleerd ! Daarmee zou mijn betalingsverplichting vervallen zijn ! Hallo !!!.... Waar blijft jullie leveringsplicht dan ? Ik heb direct moeten betalen maar nou hoor ik dat mijn terugbetaling 3-5 werkdagen duurt. Maar daar heb ik niet om gevraagd ! Ik wil mijn artikel waar ik dus 2 van heb besteld. Wat heb ik nou als klant met het verzendtraject te maken ? Niets toch ? Klant is koning toch ? Eerst tegen mij zeggen dat ze er alles aan zouden doen, ook al zouden ze bij moeten leggen, dat ik mijn artikelen zou ontvangen en dan dit.
Deel 4
Ik heb gebeld met de klantenservice vandaag vrijdagochtend en daar kon de medewerker na ruggespraak het volgende aan mij vertellen : Hij vertelde mij dat de voorraad op was bij Lumiere en dat ik opnieuw moest bestellen. Toen ik hem er aan herinnerde wat zijn collega eerder mij had beloofd zei hij dat hij even moest overleggen. Even later komt hij terug en zegt dat later de voorraad weer aangevuld zou zijn waarop ik zei ,nou dan kan het toch dan opgestuurd worden ? Zegt die meneer nee want dat gaat pas veeeel later plaatsvinden. Ik heb gezegd dat dit niet door de beugel kan en gezegd dat ze dan maar via een andere leverancier moesten leveren en het verschil voor hun rekening moesten nemen. Nee want meneer had ruggespraak gehouden en kreeg mee dat BolCom dit niet voor hun rekening nam. Nou vraag ik je ? Eerst zeggen dat klnt koning is vervolgens beloven om dan de belofte niet na te komen ? Is dit klantvriendelijk ? Dit is voor mij de laatste keer dat ik dir soort ongein bij ze koop. Waarom geven ze er geen Track&Trace code aan mee ? Er wordt gezegd dat het in een brievenbus doosje wordt gedaan maar toen ik BolCom voor het eerst belde over het probleem kon die meneer mij wel vertellen dat het zeker niet door de brievenbus kon omdat hij de doosjes van mijn bestelling wel kende.
Persoonlijk vind ik dit schandalig dat ik zo wordt afgewimpeld !
Officiele reactie van Bol.com 22-07-2019

Beste Kusuroglu,

Dank voor je bericht. Zou je het bestelnummer kunnen doorgeven? Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

Margritte 19-07-2019

altijd snelle levering en bij eventuele klachten of als het product niet aan je verwachting voldoet, geen gedoe, geld wordt meteen geretourneerd

A. Maat 18-07-2019

Prima webshop. Doet wat wordt beloofd. Goede voorlichting en correcte levering. Keurige bezorgers en goede installatie.

Monique 18-07-2019

Product besteld via Bol.com bij een partner van Bol.com. Pakket teruggestuurd, maar kreeg maar geen geld terug. Gebeld met de klantenservice en ze zouden het op gaan lossen. Met een dag of twee zou ik het geld op mijn bankrekening hebben. Helaas niet, dus nog een keer gebeld. Krijg ik weer hetzelfde verhaal te horen, dus aangegeven dat ik daar niet blij mee ben. Krijg ik van de klantenservicemedewerker (Julius) te horen dat hij ook niks voor mij kan doen en dat ik dan mijn geld helemaal niet terug krijg. Als je dan vervolgens een klacht in wilt dienen, mag je een brief schrijven en een postzegel plakken. Echt belachelijk! Nooit problemen gehad met Bol.com, maar dit sloeg echt alles. Wat een waardeloze service en vooral wat een slechte medewerker klantenservice! Toen ik nogmaals om zijn naam vroeg gaf hij als antwoord 'de enige echte Julius'.... Niet goed voor jullie naam Bol.com!

Ben 12-07-2019

Verkeerde levering. Zeer moeilijk bereikbaar: na meer dan 10min nog steeds niet telefonisch bereikbaar, pas na 20min wachten in livechat iemand te pakken gekregen. Kreeg dan te horen dat ik het maar moest terug sturen en opnieuw bestellen.

Frans 09-07-2019

Een no nonsens bedrijf die zijn afspraken nakomt. Snelle levering en probleemloos retourneren bij gebreken.

Joke 08-07-2019

Waardeloze shop...ik krijgt nergens antwoord op...heb een pakketje terug gestuurd....en moet het alsnog betalen...gaat over een luttelig bedrag van 21 euro...heb gemaild brief verzonden krijg nergens antwoord op ...alleen dat het bedrag steeds hoger word...heb nu maar betaald aan die want voor dit bedrag wil ik geen" oplichter" zijn...terug sturen en gewoon laten betalen...….hoe vind je dat??????

pieter 05-07-2019

Levertijd 1-3d volgens bol.com; Veelvuldig contact vanuit mij, vage verhalen en 10+ dagen later nog steeds niet geleverd. Vanuit bol.com en verkoper GEEN updates/berichten. Opeens word het pakketje (airco; 20-25kg) geleverd een kilometer verderop, geen bericht bij mij in de brievenbus, alleen een vaag mailtje; Ik was tevens de hele dag thuis wachtende op het pakketje. Wat verwachten ze, dat ik een kilometer ga fietsen met een pakketje van 20-25kg!!!? Contact met bol.com -- Geen hulp, geen initiatief, geen uitzonderlijke inzet. Waardeloze service. Tweede en laatste bestelling bij bol.com, zwaar teleurgesteld.

PS wat heerlijk die automatische provocerende mailtjes van bol.com (Na dag 3; hopelijk is het pakketje aangekomen - Nee dat is het niet) (Dag 10; JE was niet thuis; ik was de hele dag thuis). Bol.com/Climaparts en GLS chapeau

Jonny 05-07-2019

Je artikel wordt 2 juli 2019 bezorgd door DHL.

Je artikel is 29 juni 2019 verzonden. Je kunt dit pakketje niet volgen omdat we geen Track & Trace code hebben.

NU NOG NIET BINNEN. zo genoemde "Verkoper winkel de Kempenaar" niet vertrouwen. en maar aan het lijntje houden door bol.com van wacht nog een dag het is nu al een week verder en nu willen ze weer dat ik tot maandag wacht.. hierbij dus een dikke 1.

wel 200 euro betaald maar geen track en trace code..

Dirk 05-07-2019

Hallo ,
Ik vind dat webshops in het algemeen moeten zorgen dat levertijden korter worden ( max 2 ) en dat de informatie over artikelen , mn de electronica en ander duur spul , veel beter en uitgebreider moet
Ook de klantenservice kan bij sommige webshops wel beter
cora 27-07-2019

Beste Dirk
Wij verkopen bij BOL. Wij gaan een aantal keer per dag naar de brievenbus, DHL, POSTNL pakjes en DPD. De afhaal/breng punten zijn niet altijd open. Soms in de middag, soms alleen ochtend. Er zijn weinig afhaal en brengpunten omdat het ze alleen maar werk kost. p pakje krijgen ze bijna niets. De bezorger komt... maar hoe laat is niet altijd duidelijk. Wij fietsen ons dus het rambam. Bij de post moeten alle bestellingen gesorteerd, heen en weer en terug. Dan komen de bezorgers nog. Het is al zo snel allemaal. Als er een kleine kink in de kabel komt, kost dat een dag extra verzendtijd. Wees realistisch en houd rekening met al die stappen die genomen moeten worden. De mensen in de bezorglijn van je pakje, werken zich helemaal te pletter, voor echt heel weinig. Bestel op tijd. Iedereen zou een veel relaxter leven hebben als die enorme stress van haasten weg kan. Als je niet snel genoeg kan bezorgen overleef je het tegenwoordig niet als ondernemer.

Andre 02-07-2019

bestelde een product. aankoopbedrag meteen betaald. zou volgende dag worden geleverd. na 4 dagen nog niets ontvangen. Bol.com is zeer onbetrouwbaar.
Joke 08-07-2019

Zeker onbetrouwbaar....heb mn pakje terug gestuurd en kan nu alsnog betalen...hoop ellende nooit meer bij BOL

Meine 29-06-2019

Let op stuur geen smart tv op naar bol.com. Tv van nog geen half jaar oud opgestuurd. Mankeerde uiterlijk helemaal niks aan. Opgestuurd in de originele verpakking omdat de LG-tv niet opstarte. Maar ja had 1 ding vergeten en dat was foto,s nemen. Komen ze met de mededeling dat de tv was beschadigd vanaf de buitenzijde. Echt waar niet te filmen. Maar ja hun woord tegen het mijne. Mooi klote dus en 500 euro naar de mallemoer. Reparatiekosten 470 euro net zoveel als de tv koste. Dus bezwaar gemaakt maar niks hielp. Voor nogeens 20 euro bijbetalen mocht de tv ongerepareerd terug. Zelden zo bedonderd.