bol.com - Reviews & Ervaringen

6,1 Lees 9037 reviews Schrijf een review

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over bol.com.

bol.com stelt zich voor

Bol.com opende op 30 maart 1999 zijn winkeldeuren. Twintig jaar later heeft de winkel meer dan 9 miljoen actieve klanten in Nederland en België en een assortiment van ruim 16 miljoen artikelen. Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkel van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van de online verkoop van boeken, entertainment, elektrische apparaten en speelgoed. Bij bol.com vinden klanten het grootste assortiment in tientallen speciaalzaken met boeken & ebooks, muziek, film, games, elektronica, speelgoed, babyartikelen, tuin- en klusartikelen en alles voor wonen, dieren, sport, vrije tijd, persoonlijke verzorging, sieraden, horloges, tassen en lederwaren.

Gemiddelde beoordeling

Deze score is berekend op basis van 811 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

6,1

Help anderen en geef jouw mening over deze winkel. We verloten iedere maand onder alle reviewers 2 x € 250,-. Schrijf een review

Echte reviews van echte gebruikers, door ons gecontroleerd op betrouwbaarheid.

Teleurstellend 25-03-2020

Algemene score

1,0
Een Kärcher Window Vac WV 6 Plus besteld bij Bol, vandaag ontvangen en tot mijn verbazing is het een gebruikt product, boekje is gescheurd doos is niet dichtgeplakt de inhoud zit er los in, terwijl normaal gesproken alles netjes in verpakking zit. Eigenlijk moet ik niet verbaasd zijn want enkele maanden een stroomreiger besteld en die bleek ook gebruikt te zijn, die teruggestuurd een andere gekregen en ook die bleek gebruikt te zijn. Het lijkt erop dat bol geen nieuwe artikelen heeft en alleen gebruikte dingen teruggestuurd. Teleurstellend! Voortaan niet meer bij bol bestellen, dan betaal ik maar een paar euro meer en bestel ik ergens anders!

Reageer

RJLM 21-03-2020

Algemene score

2,0
Afgelopen dinsdag drie producten besteld, alkes was leverbaar. Woensdagochtend een mail één product niet leverbaar. Jammer maar helaas, dus gauw ergens anders besteld. Donderdag wordt één product geleverd. Vrijdagavond een mail het laatste product kan niet geleverd worden. Is ook nergens meer te verkrijgen.
Als ik dit eetder had geweten, had ik het ergens anders besteld, want ik het het nodig.
Bol.com is tegenwoordig niets anders dan een dozenschuiver. Had ik maar rechtstreeks bij de leverancier van Bol.com besteld, dan had ik het product mogelijk gehad.
Ik zal waarschijnlijk nooit meer iets bestellen bij Bol.com wegens de onbetrouwbaarheid.
Officiele reactie van Bol.com 24-03-2020

Beste RJLM,

Bedankt voor je bericht. Graag ontvangen wij het bestelnummer of je klantnummer. Zodra wij deze van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Met vriendelijke groet,
Sheriva van Bol.com

Reageer

BOL 19-03-2020

Algemene score

1,0
Al jaren bestel ik bij BOL, maar wat een slechte klantenservice laten je niet eens uitpraten en gaan onnodige discussie aan. Met oplossingen komen is moeilijk dan maar de telefoon ophangen.

Ik ga wel de volgende keer 3x nadenken voordat ik wat bij jullie bestel.
Officiele reactie van Bol.com 24-03-2020

Beste Bol,

Bedankt voor je bericht. Graag ontvangen wij het bestelnummer of je klantnummer. Zodra wij deze van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Met vriendelijke groet,
Sheriva van Bol.com

Reageer

Richard 19-03-2020

Algemene score

1,0
Zeer slecht product geleverd gekregen van een partner van bol.com HOSTEL.
Ik heb bij Bol.com een hogedrukreiniger op benzine gekocht van € 199.95.
Na levering moest ik deze zelf in elkaar zetten en er olie en benzine in doen.
Logica want anders werk de hogedrukreiniger niet.
Na dit te hebben gedaan bleek dat de motor wel start maar weer afsloeg als je de hogedrukreiniger gebruikt. de motor is dus defect.
Ik heb hier over gebeld met de klanten service van bol.com en hum me probleem uitgelegd.
De medewerker heeft hierop contact opgenomen met de partner HOSTEL en deze gaf aan dat, er benzine en olie in zat het ,product niet meer terug kon woorden genomen gezien deze was gebruikt.
De medewerker van BOL van dit ook een raar antwoord en zeker geen oplossing.
Ze vertelde me dat ze er een case van ging maken en door zou sturen naar het hoofdkantoor.
Deze zouden dan binnen 2 dagen contact met me opnemen voor een oplossing.
Na 3 dagen nog niets van BOL.com te hebben vernomen ben ik zelf maar weer gaan bellen.
Gezien ik van de eerste melding een mail had gekrgen met de naam van de medewerker diemij had geholpen leek het me handig om ook weer naar deze medewerker te vragen gezien ze dit zelf ook had aangegeven.
Helaas was dit ineens niet mogelijk ????? want de medewerkers mogen de telefoon niet doorverbinden werd me verteld.
De medewerker vertelde mij dat er al contact met mij en de partner HOSTEL geweest zou zijn, Dit was dus niet het geval. ik had van zo wel BOL als van de partner HOSTEL nog niets vernomen.
Ook deze medewerker ging het weer doorzetten naar het hoofdkantoor en ik zou ook hier weer binnen 2 dagen iets van horen.
U raad het al, helaas ook dit keer weer niets vernomen.
Vandaan 10 dagen na levering van het defecte product heb nog steeds niet vernomen van BOL of de partner HOSTEL dus ben zelf maar weer gaan bellen.
Eerst gebeld met BOL.COM de gesprek ging het zelfde als 2 voorgaande gesprekken.
weer een hoop beloftes waar ik niets me kan. ik moet maar weer 2 dagen wachten woord er gezegd.
Hierop heb ik zelf maar het nummer opgezocht van hosten en ben die gaan bellen.
De medewerker die ik daar sprak melde mij dat als het product defect is ik deze terug kon sturen naar BOL.COm en dan zou het woorden gerepareerd. Ik krijg dus geen nieuwe en ook geen geld terug.
Helaas woord het product niet aangenomen bij de post gezien deze naar benzine en olie stinkt
Ik heb geprobeerd om de olie en benzine er uit te halen maar dit werd helemaal een bende.
De olie en benzine liepen over de hogedrukreiniger heen en vervolgens in de originele verpakking waar hij in stond dus ook de verpakking was doordrenkt met benzine en olie.
Kortom een heel gedoe voor een defect product.
Ik vind de service hierom ook zeer slecht van BOL.COM er woord niet terug gebeld of gemaild zo als belooft, en bieden geen passende oplossing voor het door hun defect geleverde product.
Helaas nemen ze zelf geen verantwoording en schuiven het af naar de partner HOSTEL die het product volgens hun verkocht hebben.
Hierbij zou ik ook iedereen willen AFRADEN om producten met een brandstofmotor te kopen bij BOL.COM
Officiele reactie van Bol.com 19-03-2020

Beste Richard,

Bedankt voor je bericht. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Met vriendelijke groet,
Sheriva van Bol.com

Reageer

Mark 18-03-2020

Algemene score

1,0
Bij bol.com op maandag een bestelling gedaan voor een ORAL B, zou de volgende dag in huis moeten zijn. €50 betaald en wachten.
Bij de bevestigingsmail stond dat het woensdag 11 maart geleverd zou worden. Dag later, maar ach niet erg.

Woensdag gebeld, de orderstatus bij DPD veranderde niet en ik had er geen goed gevoel over, aangezien er ook een slechte review over der partner stond. Gebeld, ik moest vertrouwen hebben en alles kwam goed....... was niet een prettig gesprek. Gelijk gevraagd om een case aan te maken, omdat ik er geen vertrouwen in had. 7 uur later opnieuw gebeld. Ze hebben het onderzocht, blijkt een niet te vertrouwen partner te zijn. Ik moest het opnieuw bestellen of fysiek kopen (gezien ik het snel nodig had) beide opties waren 25 euro duurder dan de €50,- die ik ervoor had betaald.

Uiteindelijk een hele discussie over de mail gehad over het teveel betaalde bedrag. Zij weigerden verantwoordelijkheid te nemen voor haar partner. Ik vind het wel erg makkelijk van Bol.com.

Na 15 jaar trouwe klant te zijn geweest, besloten mijn account te verwijderen en verder te gaan op Amazon.nl Ik raad het iedereen aan, betere service!

Reageer

utlius 18-03-2020

Algemene score

1,0
Ik had een iPhone en een ander product besteld. Ik had dit op zondag laten bezorgen omdat mijn oude telefoon plotseling stuk ging. Bij het open maken van het pakket zat de iPhone niet in het pakket. Contact opgenomen met bol.com en daarna nog aantal dagen afgewacht, maar helaas kwam de iPhone maar niet. Bol.com wil nu niet een vervangende iPhone of geld terug storten. Ze zeggen dat ze achter de postbezorging staan. Dat is toch absurd? De koper dient beschermd te worden conform hun algemene voorwaarden. Dit gebeurd nu niet waardoor ik geen iPhone heb en meer dan 1.100 euro kwijt ben.

De klantenservice wil het probleem niet oplossen en schuilt zich steeds achter hun collega's.
Officiele reactie van Bol.com 18-03-2020

Beste Utlius,

Bedankt voor je bericht. Wij hebben je klacht via klachtenkompas en klacht.nl in behandeling genomen.

Met vriendelijke groet,
Sheriva van Bol.com

utlius 18-03-2020

Onjuist! Ze hebben mijn klachten niet in behandeling genomen. Bol.com sluit steeds te klachten! Ze gaan nu mooi weer spelen voor de buitenwereld!! Bestel hier niet mensen, de klantenservice is zeer slecht!

Reageer

yens 13-03-2020

Algemene score

1,0
Onduidelijke retourvoorwaarden bol.com.

Heb een topdekmatras gekocht en deze getest voor 5 slaapdagen en was er niet tevreden van dus wou deze terug sturen (aangezien bol.com een 30 dagen gratis retour heeft zag ik er geen probleem in). Tot mijn grote verbazing als ik het wil retouren zie ik dat er bepaalde voorwaarden zijn die nergens eerder vermeld waren op de pagina waar ik het product kocht. Aangekaart bij bol.com via facebook en ze vonden het heel spijtig voor me en snapte dat het onduidelijk was maar konden voor de rest niets meer voor me doen. Uiteindelijk sta je dan machteloos, ik had voor mijn aankoop ook naar de site maxibedden geweest van wie het product is en daar zag ik het goedkoper, maar de retour voorwaarden gelden maar voor 14 dagen en je moest retour kosten betalen, dus daarom koos ik voor 15€ euro duurdere matras die via bol.com werd geleverd voor de 30 dagen retour. Maar toen ik het wou terugsturen had ik 2 dompers, ik kon het niet terug sturen en het was duurder...
Beetje maffiapraktijken als je het mij vraagt, mocht dit transparant geweest zijn op de website bij mijn aankoop zou het niet zo zuur voelen...
Ik snap dat iedereen geld moet verdienen maar dit gaat echt ten koste van een goeie ervaring

Reageer

Chris 12-03-2020

Algemene score

1,0
Belabberde service bij Laptop reparatie

Mijn zoon heeft voor zijn ICT opleiding een laptop gekocht bij Bol.com.

Lampjes van het toetsenbord zijn binnen de garantie kapot gegaan.
Terug gestuurd voor reparatie (zoon kan voor school dan bijne niet meer werken), mail gekregen dat als het binnen 3 weken niet gerepareerd was hij het geld terug kreeg. Laptop wordt terug gestuurd vlak voor die periode. Lampjes nog steeds kapot.

Heb het idee dat men hem kapot terug heeft gestuurd om de 3 weken niet te overschreiden.

Mijn zoon is achtergeraakt op school doordat hij de laptop niet had en dus zijn opdrachten niet kon maken.

Bol.com gebeld: Ja dan moet je hem weer terugsturen. Uitgelegd dat hij niet weer 3 weken zonder laptop kon. Onbeschofte medewerker aan de lijn: "Ik studeer ook en kan gewoon zonder laptop, op school staan allemaal pc's waar ik achter kan werken, dus uw zoon kan gerust weer 3 weken zonder laptop!". Ik heb geprobeerd uit te leggen dat voor een ICT opleiding een ontwikkel omgeving op de laptop geinstalleerd moet zijn die niet op elke pc staat maar dat begreep de medewerker niet helemaal.

Op en top slechte service, gelukkig binnenkort Amazon in Nederland, dan zijn we af van deze belabberde service.
Officiele reactie van Bol.com 12-03-2020

Beste Chris,

Bedankt voor je bericht. Wij nemen je klacht via klachtenkompas in behandeling.

Met vriendelijke groet,
Sheriva van Bol.com

Reageer

Jan 11-03-2020

Algemene score

1,0
slechte helpdesk, weten van niets. Betaal liever ietsje meer voor goede service.

Reageer

Juno 11-03-2020

Algemene score

1,0
Bij de aankoop van een nieuwe monitor zou ik een cadeaubon ontvangen bij een review. Echter de dag erna, het moment dat ik het monitor ontvang, is de actie verdwenen en heb ik volgens de klantenservice geen recht op de actie die wel bij de aankoop beloofd was.
Officiele reactie van Bol.com 11-03-2020

Beste Juno,

Bedankt voor je bericht. Er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Met vriendelijke groet,
Sheriva van Bol.com

Reageer

witkamp 05-03-2020

Algemene score

1,0
Mijn ervaring met de service van Bol.com is behoorlijk negatief. Meerdere keren contact gehad met de service afdeling, de laatse keer over een ebook wat niet naar behoren op mijn ebook verscheen. Omdat ik na de (blijbaar) 30 dagen termijn hierover belde, krijg ik geen nieuw exemplaar. Wat me vooral stoorde is de wijze waarop de serviceafdeling (zowel telefonisch als later per email) mij als klant me alleen verwijten maakte dat ik niet eerder contact opnam. En best wel agressief daarin was. Voor mij geen bol.com meer.

Reageer

Klank 05-03-2020

Algemene score

1,0
Heb 17 januari 2020 een bestelling gedaan via Bol Com, Blye Group het paket ligt in Utrecht, maar ik wordt continu naar mijn beoordeling voor de gek gehouden op trac and tracé staat al twee dagen dat ze langs geweest zijn en dat ik niet tuis ben, heb zelfs mijn telefoon nummer aan de brievenbus hangen dat ik berijdbaar ben, ik wind mij hier behoorlijk over op ,en ze laten geen papiertje achter in de brievenbus.
Officiele reactie van Bol.com 06-03-2020

Beste Klank,

Bedankt voor je bericht. Er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Met vriendelijke groet,
Sheriva van Bol.com

Reageer

S 03-03-2020

Algemene score

1,0
Een borstkolf besteld op vrijdag, zou zaterdag bezorg worden. Zaterdag krijgen wij bericht dat het niet bezorgd kon worden (zonder uitleg) en dat het maandag bezorgd zou worden. Maandag krijgt mijn vrouw al last van stuwing en erg veel pijn, we kunnen niet wachten op de bezorging. Maandag de hele dag wachten maar na 15:00 staat er opeens weer dat het niet bezorgd kan worden en dat het de volgende dag na 15:00!!!!! Bij een punt opgehaald kan worden. Mijn vrouw heeft inmiddels erg veel pijn dus wachten kan echt niet meer. Gebeld met bol.com maar zij doen niets. Wanneer ik benoem dat zij beloven ‘voor 22uur besteld, morgen in huis’ krijg ik te horen dat in de disclaimer staat... bol.com is een bedrijf dat je met de ‘kleine lettertjes’ oplicht. Mooie marketing praatjes maar het niet waarmaken
Officiele reactie van Bol.com 04-03-2020

Beste S,

Gisteren heb ik je een e-mail gestuurd met meer informatie.

Met vriendelijke groet,
Sheriva van Bol.com

Reageer

Jan 28-02-2020

Algemene score

1,0
Artikel besteld dat volgens de leverancier geleverd zou moeten zijn.
Echter niets ontvangen.Bol.com verwijst dan naar de leverancier,die vervolgens de telefoon niet beantwoordt.
In plaats van dat Bol.com het probleem oplost,sturen ze de koper met een kluitje in het riet.
De klantenservice is dus ronduit slecht!
Officiele reactie van Bol.com 04-03-2020

Beste Jan,

Bedankt voor je bericht. Ik wil je vragen om een e-mail te sturen naar klantenservice@bol.com met daarin de omschrijving van de klacht en een bestelnummer/klantnummer. Zodra wij de mail van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Met vriendelijke groet,
Sheriva van Bol.com

Reageer

Gijs 25-02-2020

Algemene score

1,0
Gekozen voor Bol.com vanwege de levertijd bij een product wat ik vandaag nodig had. Schandalig dat dit bedrijf dan niet op tijd kan leveren, valse marketing spreuken! Volgende keer maar een ander bedrijf.
Officiele reactie van Bol.com 04-03-2020

Beste Gijs,

Bedankt voor je bericht. Ik wil je vragen om een e-mail te sturen naar klantenservice@bol.com met daarin de omschrijving van de klacht en een bestelnummer/klantnummer. Zodra wij de mail van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Met vriendelijke groet,
Sheriva van Bol.com

Reageer

Jacqueline 20-02-2020

Algemene score

1,0
Tot nu toe altijd tevreden klant geweest totdat ik een topper (voor op bed) had besteld via een partner van Bol.com. Deze arriveerde in een stuk plastic, was vies geworden doordat het plastic kapot was gegaan en van zeer slechte kwaliteit.
Ik heb het ding niet eens uitgepakt maar linea recta terug gestuurd. Wat denk je? Accepteert de verkoper de topper niet meer omdat hij "vies"is geworden. Ja duhhhh, moet je hem maar goed verpakken of anders met de vervoerder in discussie gaan.
De klantenservice van Bol.com geeft de verkoper echter gelijk. Ik had foto's moeten maken, en had een reden moeten geven waarom ik de topper terug had gestuurd. Ook na veel contact en vele mails van mij nog altijd nul op rekest.
Ik ben gewoon mijn geld kwijt, bijna € 300,- !!!!
Schandelijk!!!!
Officiele reactie van Bol.com 21-02-2020

Beste Jacqueline,

Bedankt voor je bericht. De verantwoordelijke afdeling neemt zo snel mogelijk contact met je op.

Met vriendelijke groet,
Sheriva van Bol.com

Reageer

J.prins 19-02-2020
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

9,0
Zeer tevreden over deze shop, bestelling wordt snel geleverd en goede feet back over je bestelling.

Reageer

Danny Daniels 17-02-2020
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

9,0
Ik ben al jaren klant. Altijd wordt het keurig bezorgd, en bij storingen wordt het verholpen of terug betaald. Natuurlijk moet je altijd even verder kijken, want ze zijn echt niet altijd de goedkoopste. Zeker niet als het via partners verstuurd word.

Reageer

Coen 15-02-2020

Algemene score

1,0
Bol.com levert niet af bij een onbemand PBA adres van Post.nl in tegenstelling tot de informatie op de website van Bol.com
Officiele reactie van Bol.com 17-02-2020

Beste Coen,

Bedankt voor je bericht. Graag ontvangen wij het bestelnummer of je klantnummer. Zodra wij deze van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Met vriendelijke groet,
Sheriva van Bol.com

Reageer

Gert 13-02-2020

Algemene score

2,0
Al jaren BOL klant, meestal tot tevredenheid. Nu 2e hands boek besteld. Wordt geleverd via een boekhandel. Echter, er komt een boek binnen dat ik niet besteld heb. Ok, een fout, retourneren dus. Retourkosten 3.75 voor een boek van € 8,00 wat ik niet besteld heb? BOL gebeld, wij vergoeden geen retourkosten voor andere partijen, belt u dr boekhandel zelf maar of u vergoeding terugkrijgt. ‘Maar ik heb via bol.com besteld roep ik nog.’ Moet u de voorwaarden maar lezen meer. Zal juridisch vast wel kloppen, maar ik vind het geen stijl. Slechte beurt.

Reageer

ronald 13-02-2020

Algemene score

1,0
drama bedrijf ik ben al dagen bezig dat mn bestelling niet klopt en nu maar afwachten dat het goedkomt maar voorlopig ben ik mn geld kwijt alles gaat moeizaam als je een probleem heb ben je de lul en zijn ze niet thuis echt schandalig hoe ze klachten behandelen je kunt uiteindelijk beter in de winkel kopen dit nooit meer
Officiele reactie van Bol.com 14-02-2020

Beste Ronald,

Bedankt voor je bericht. Erg spijtig dat je een incompleet artikel hebt ontvangen. De partner waarbij het artikel is gekocht, is een onderzoek gestart om na te gaan waar het ontbrekende onderdeel is gebleven. Zodra er meer bekend is, neemt de partner zo snel mogelijk contact met je op.

Met vriendelijke groet,
Sheriva van Bol.com

Reageer

RobertO Teleurgesteld 09-02-2020
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

2,0
Met veel gemak online een boek besteld bij Bol.com.
En online met iDeal betaald.
Bevestiging ontvangen via email dat de volgende dag het boek bezorgd wordt.
Daarna werd het stil.
Geen bericht dat levering niet op tijd is.
Moët zelf status opvragen bij bol.com ( 2871656560 )
en krijg dan te horen dat het boek uitverkocht is.
Uitverkocht werd niet gemeld bij bestellen en betalen.
Zeeeeerr slechte beurt van deze online winkel bol.com
Bestelling is niet geleverd, geld wel geïnd en geen terugkoppeling totdat de klant zelf gaat navragen en klacht meldt.

Reageer

Joop 06-02-2020
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

9,0
mijn zoveelste bestelling, prijstechnisch goed, zeer ruime keuze en snelle correcte levering

Reageer

Claassew 05-02-2020
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

10,0
Het kan verkeren. Eerder een slechte beoordeling, nu een geweldige beoordeling. Je kunt zeggen dat ze hun plicht hebben gedaan, maar gevoelsmatig zijn ze daar overheen gegaan.
Een min of meer conflict tussen mij en een partner van Bol.com is door bemiddeling van een medewerkster van de klantenservice van Bol.com, snel en voor mij naar volle tevredenheid opgelost. Bovendien kreeg ik van de medewerkster van Bol’s klantenservice een presentje thuisgestuurd met een persoonlijk ‘beterschaps-’ kaartje daarbij. Super!
Bemiddeling was noodzakelijk omdat een partner verkoper in eerste instantie geen bevredigende oplossing bood.

Reageer

Paulina 04-02-2020

Algemene score

1,0
Een stel cadeaubonnen gekregen van mijn manager om te gebruiken om wat leuke spulletjes te halen voor onze groep (gehandicaptenzorg) omdat we al geen groot budget hebben. Dachten we leuk wat spelletjes halen maar bij het afrekenen bleken de kaarten volgens bol.com verlopen te zijn. Helaas stond dit nergens op de kaart zelf. Contact gehad met bol maar hun konden niks voor me doen terwijl overal op internet staat dat cadeaukaarten 5 jaar geldig zijn. Ik ben zeer teleurgesteld in bol.com dat ze niet samen met mij kijken naar een passende oplossing. Zo lijkt het net of ze het geld in eigen zakken steken. Erg jammer!
Officiele reactie van Bol.com 05-02-2020

Beste Paulina,

Vanaf aankoopdatum is de cadeaukaart drie jaar geldig. Dit staat vermeld op de achterzijde van het karton waar de cadeaukaart op is geplakt. Ook staat er op de cadeaukaart een verwijzing naar de voorwaarden. Bij de voorwaarden heb je een saldochecker en een geldigheidschecker. Ik had je graag een nieuwe cadeaukaart gegeven, maar dat kan ik helaas niet doen.

Met vriendelijke groet,
Sheriva van Bol.com

Reageer

Leonie 03-02-2020

Algemene score

1,0
Op 5 dec. Een Braun tandendoucehe gekocht, maar bij het vullen kwam het water er aan de onderkant al gelijk uit, ( dus binnen een half uur terug gestuurd naar bol.com) Waar zij op reageerde met een mail met U heeft het product gebruikt en uit hygiënisch oogpunt kunnen wij u uw geld niet terug geven. Wat nou gebruikt de tandsproeiertjes zaten nog in het plastic dus complete onzin. Nu moest het product terug naar Braun en die moeten het dan afhandelen. Maar nu meer dan 2 mnd .van beide partijen niets vernomen geen geld terug maar ook mijn product niet WAT WEL ONS EIGENDOM is! Ik vind dat bol.com er wel bijBraun naar kan informeren of de zaak is afgehandeld en ons daar ook van op de hoogte hadden moeten stellen. Dus de service van bol.com is 0,0 ik koop nooit meer iets. bij bol.com En ga het nu ook bij en KASSA en RADER doorgeven. ook als ik vraag waar ik bij Braun terecht kan geven zij mij niet het mailadres of telefoonnr. Hoe kan dit nou? DUS EEN ZEER ONTEVREDEN KLANT.

Reageer

M.T. 01-02-2020

Algemene score

1,0
Een dikke 1 ! Ze waren mij enkele jaren geleden als klant kwijt door een erg slechte behandeling en uitmaken voor leugenaar door de klantenservice. Na bewijzen van mijn gestelde feiten door een nette manager zeer correct afgehandeld met bos bloemen en € 50,- shoptegoed. Heeft toen nog wel even geduurd voordat ik weer bestelde bij hen omdat het me toch dwars zat hoe ik behandeld was. In de afgelopen jaren echter weer gewoon gaan bestellen. O.a. wasmachine etc. Ging allemaal goed tot gisteren ik een multicooker wilde bestellen als cadeau. Zou vandaag bezorgd worden. Vanochtend echter een mail van de vervoerder dat dat niet doorgaat want de leverancier heeft het pakket niet gebracht. Na ook nog de nodige slechte recensies over de leverancier gelezen te hebben m.b.t. leveringen erg slecht gevoel over en Bol.com gecontacteerd per chat. Uitgelegd dat ik zelf niet kan annuleren want in hun systeem staat nog dat het vandaag geleverd wordt. Na mijn verhaal gedaan te hebben verwacht je een normale reactie, maar krijg een kort 'vervelend' en vervolgens niets meer. Na 6 minuten niets gehoord te hebben maar gevraagd of ze er nog wel waren. Daarop reactie dat ze aan het uitzoeken zijn hoe ze dit het snelst kunnen oplossen. Denk nog, okay ze zijn dan vast contact met de leverancier aan het leggen dat het zolang duurt. Vervolgens weer minuten lang niets en dan ineens als antwoord dat ze het niet kunnen annuleren want het wordt vandaag bezorgd.... Serieus!?!? bij elkaar 10 minuten aan het wachten tot zij lezen wat ik hen net verteld heb, namelijk dat in hun systeem staat dat het vandaag geleverd wordt maar dat dat dus niet klopt??????? Dat opnieuw aangegeven en gezegd dat ik graag wil annuleren en wel elders bestel omdat het haast heeft. Antwoord: nee, annuleren kan niet. Ik kan wel een retourlabel sturen. Daaaaaaag Bol.com, ik dacht dat jullie wel geleerd zouden hebben van eerdere fouten, maar blijkbaar niets. Ik ga het product ergens anders bestellen en mocht die via jullie alsnog eens aankomen dan zal ik de retour eens op dezelfde manier afhandelen zoals jullie klanten afhandelen, kijken of jullie dat normaal vinden.

Reageer

alfie 01-02-2020

Algemene score

1,0
Na jarenlang trouwe klant geweest te zijn hebben we helaas moeten besluiten niets meer bij Bol te bestellen. De kwaliteit van de bedrijven waar ze mee samenwerken voor de levering is bedroevend. Zeven keer hebben ze hun partner Dynalogic langs gestuurd om een droogkast te installeren en de oude te verwijderen (een dienst waar je toch voor betaald) en toch moet je het dan nog zelf doen omdat de chauffeurs en bijrijders van Dynalogic pertinent weigeren om de machine van de eerste verdieping te halen, iets wat toch duidelijk bij de aankoop beloofd was. De klantenservice van Bol is beleefd en goed in het aanbieden van excuses maar niet in staat om het probleem op te lossen. Er zijn een boel bedrijven die het een stuk beter doen!

Reageer

A. 30-01-2020

Algemene score

2,0
Regelrecht onbeschofte klantenservice. Na levering verkeerd product ook nog een grote mond en stuitend on-klantvriendelijke behandeling toe. Ze was van het begin af onbeleefd en betuttelend, totaal onprofessioneel, zo kan je niet met een klant omgaan. Ze sprak zichzelf ook meermaals tegen en wist duidelijk niet waar ze het over had, terwijl zij de specialist zou zijn en ik van haar afhankelijk was om het op te lossen. Was ik dus mooi niet mee geholpen door de klanten"service"

Reageer

gert 30-01-2020

Algemene score

4,0
bij bol een imac gekocht welke binnen 30 dagen retour kon, dat stond erbij. het apparaat werd geleverd door plazasale.nl. binnen de 30 dagen een retour aangevraagd aangezien ze te traag is voor adobe software. na 4 dagen nog niks gehoord over de retourname en toen maar even gechat met bol. toen was de retourtermijn ineens verstreken en vertelde bol mij dat plazasale niks retour neemt wat uit de doos is geweest. wettelijk mag dit helemaal niet en de site belooft andere dingen. ik vind het waardeloos
Officiele reactie van Bol.com 31-01-2020

Beste Gert,

Bedankt voor je bericht. Zou je het bestelnummer of je klantnummer kunnen doorgeven? Er wordt dan zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Met vriendelijke groet,
Sheriva van Bol.com

pure2013 31-01-2020

hallo, het gaat om bestelnr 2756005420

pure2013 03-02-2020

op 31.1 het bestelnummer doorgegeven maar ik hoor niks meer. wat is de status?

pure2013 04-02-2020

bol blijft bij het standpunt dat je een product na proberen niet retour kan doen. volgens de wet kopen op afstand mag dit echter wel. bol welke de verkoper is, verschuilt zich achter de externe verkoper wat niet juist is. tevens overtreden ze de wet. ik laat de betaling welke met mastercard gedaan is storneren en zie graag wat bol hier tegen gaat doen. wettelijk staan ze niet in recht, dat is zeker. erg jammer dat bol zich zo laat kennen en menen dat ze boven de wet staan.

Reageer

Arif yildiz 29-01-2020

Algemene score

1,0
2 dagen voor kerst schoenen gekocht via bol.com het idee was wat ook volgens de website aangaf 29 december mijn gekochte schoenen in ontvangst te nemen... zodat ik met oud en nieuw de gekochte schoenen cadeau kan geven...

Nee hoor niets binnen 5 januari een bedrag op mijn rekening terug geboekt want de leverancier had de schoenen niet op voorraad de zelfde leverancier biedt de schoenen 100 euro duurder aan voor 380 euro maar nog wel leverbaar dur... uiteindelijk bol cim gebeld en ze zouden het regelen ... nou met veel bellen en klachten is het toch geregeld... nou schoenen zouden 3 dagen later komen 11 januari ... niets bellen bellen mailen en klachten geen bericht...

En ja hoor 24 januari geld terug op de rekening... want de leverancier kan de schoenen weer niet leveren ... ik een klacht ingediend bij bol com zou terug gebeld worden nee hoor niet gebeurd nu al eind januari en nog steeds niets gehoord wat een afschuwelijk bedrijf is dit zeg...

Reageer

Richard Albers 28-01-2020
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

8,0
Na wat omwegen heeft bol.com mijn klacht aan mijn heos set op een goede manier en correcte manier opgelost. Als dit eerder was gedaan had ik een 9 gegeven. Ik ben al jaren een vaste en goede klant van Bol en hoop dit ook te blijven. Top gedaan bol en mevrouw S.

Reageer

Joop Tijnagel 27-01-2020

Algemene score

1,0
Ik heb via Bol.com bij een derde partij een Samsung Level on koptelefoon gekocht a raison € 149, op 04/01/2020, toen deze geleverd werd en ik de cover doos openmaakte zat daarin ene ticket als ik het product zou openen ik het niet meer retour mocht sturen, ik heb daarover gecommuniceerd met Bol.com klantenservice.
Waarop ik zij dat als ik de Samsung doos niet open maakte ik de koptelefoon dus niet kon aansluiten op mijn TV, de Klantenservice zou de derde partij informeren hier over en deze zou kontakt opnemen met mij, dat hebben ze delfde dag nog gedaan, waarop het zelfde verhaal aan hun mee deelde dat ik de koptelefoon toch moest testen om te zien of hij werkte met mijn TV.
Na test bleek dat dus niet te gaan, dus weer keurig ingepakt en retour aangeboden via Bol.com, kreeg ook keurig de retourlabels en aangeboden via PostNL, na 4 dagen kreeg ik een mail dat retour was niet geaccepteerd, en dus geen terugbetaling gekregen.
Na 6 dagen koptelefoon weer ontvangen, en nu maar aangeboden via Marktplaats, dus verkoop mogelijk met verlies, als Bol.com wil blijven concurreren met Amazon, zal ze betere 3e partijen moeten zoeken. (3e partij was Hype shop in Amsterdam)

Reageer

Mz 24-01-2020

Algemene score

1,0
Ik had vorige maand een LG OLED65C9PLA - 4K OLED TV besteld en betaald via bol.com. Ineens kreeg ik na 5 dagen een mailtje van één van hun partners dat ze een foutje hadden gemaakt met de prijs en dat ik 100 euro extra moest betalen anders zouden ze mijn bestelling annuleren. De klantenservice zei tegen mij dat dit niet de gang van zaken is en niet voldeed aan de voorwaarden van bol.com maar uiteindelijk moest ik alsnog 100 euro extra betalen of de bestelling annuleren. Toen ik akkoord ging had ik 2,5 week niks meer gehoord van de partner en was tv zonder de 100 euro extra zelfs goedkoper op website van bol.com. Ik vind het een kwalijke zaak dat bol.com met dit soort partijen in zee gaat. Want voel me echt zwaar gedupeerd en heb nog steeds geen tv!!!

Reageer

A.M. 22-01-2020

Algemene score

6,0
Bol zegt voor 12 uur in de avond besteld, volgende dag bezorgd. Dit maken ze niet waar (bestelling wekker in januari 2020). Is niet erg, maar beloof het dan ook niet!

Reageer

toon van gool 22-01-2020
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

10,0
snelheid van levering . de volgende dag binnen en keurig verzorgd, bedankt

Reageer

Anne 19-01-2020

Algemene score

5,0
Via bol. com iets besteld bij Bodybling op 5 januari, wat zogenaamd voorradig was,na emails via bodybling. nl waar slecht op gereageerd werd, nog niets geleverd op 18 januari, vandaag bestelling opgezegd en geld teruggevraagd, bol. com werkt wel met onbetrouwbare leveranciers samen
Officiele reactie van Bol.com 20-01-2020

Beste Anne,

Dank voor je bericht. Graag ontvang ik het bestelnummer of je klantnummer. Zodra ik deze van je heb ontvangen, neem ik zo snel mogelijk contact met je op.

Met vriendelijke groet,
Sheriva van Bol.com

Reageer

R.C. Oude Voshaar 18-01-2020

Algemene score

1,0
Een grote bestelling boeken gedaan. I.o.m. de klantenservice zou deze op een bepaalde datum geleverd worden. Dat is per mail bevestigd. Vervolgens werden de boeken niet geleverd en wanneer ik bel, blijkt dat dit allang bekend was. Bol.com verzaakt het om dit door te geven. Dit is schadelijk, omdat ik daardoor niet de tijd had deze boeken elders te bestellen en dus zaten de cursisten een week zonder boeken....
Soms is levering niet mogelijk, maar als ze dit expliciet uitzoeken en beloven, dan moeten ze het waarmaken of z.s.m. inlichten dat het alsnog niet lukt (waarna je zelf een oplossing kunt zoeken). Erg slechte service.

Reageer

Claassew 17-01-2020

Algemene score

1,0
Aangeschaft een Samsung magnetron;
Voor mijn ouders bij Bol gekocht omdat op de site van Bol.om duidelijk werd aangegeven dat oude apparatuur, in dit geval een doorgebrande magnetron, retour word genomen om af te voeren. De bezorger weigerde echter de klaarstaande oude magnetron mee te nemen. Heel vervelend want mijn zeer oude ouders zijn zelf niet in staat om een dergelijk apparaat af te voeren. Tweemaal contact met Bol.com hierover leverde twee verschillende antwoorden en geen oplossing op;
- de oude magnetron is niet bij Bol.com gekocht, die voert Bol dan ook niet af.
- Bol voert alleen witgoed af.

Wat mij betreft totale onzinnige en vreemde antwoorden en klantonvriendelijkheid kan het niet. De oudjes kregen geen oplossing aangeboden waarop ikzelf maar naar hen ben afgereisd om de oude magnetron naar de plaatselijke afvalverwerker te brengen.
Mijn ouders kopen vaker online, maar dan bij een concurrent van Bol.com. Op mijn aanraden is deze aanschaf bij Bol gedaan. Ik voelde mij verantwoordelijk en enige schaamte over de non-afhandeling door Bol.com.
Een klacht loopt nog, ik ben benieuwd.
Claassew 17-01-2020

Inmiddels heeft BOL gereageerd. Ze hebben excuses aangeboden en gezegd PostNL en Hun klantenservice beter te instrueren. Het apparaat, de magnetron, had door BOL moeten worden ingenomen.

Claassew 17-01-2020

Na een beduidend mindere review kan ik nu en positieve melding doen over BOL.COM

Een magnetron door mijn ouders bij BOL gekocht was voor hen een miskoop. De kleine lettertjes op de donkere knoppen waren onleesbaar. Derhalve was de magnetron door hen niet te bedienen.

Bij ontvangst en uitpakken van de magnetron hadden mijn ouders alle verpakkingsmaterialen weggedaan. Pas toe ze de magnetron hadden geïnstalleerd kwamen zij er achter dat deze voor hen niet geschikt was. Terugsturen aan BOL (koop op afstand) leek niet meer mogelijk omdat de verpakking weg was, maar....
telefonisch contact gehad met BOL.COM, de medewerker van de klantenservice zeer vriendelijk, heeft hen geholpen met het uitzoeken van een andere magnetron en gaf aan dat de eerste magnetron, zonder originele verpakking ok worden geretourneerd. Top van BOL.

Een minpuntje lijft over. De te retourneren magnetron moest door de oude mensen zelf naar een PostNL punt worden gebracht. Voor hen, gezien hun hoge leeftijd, onbegonnen werk.

Al met al zeer positief dat het ontbreken van originele verpakking geen bezwaard was om te retourneren.

Reageer

Willem 10-01-2020

Algemene score

1,0
Ik bestelde op maandag 6 januari een airfryer. Woensdag werd de verkeerde geleverd, waarna ik meteen gebeld heb. Krijg ik donderdag een mail met alleen de vraag: 'wat is er verkeerd aan?' Ik weer gebeld, omdat ik de airfryer zaterdag moet hebben (cadeau). Ze zouden het doorzetten, werd me verteld. Verder hoorde ik gewoon helemaal NIETS meer. Vrijdag maar weer gebeld. En dan hoor ik: Ja, de verkoper heeft het verkeerde artikel gestuurd, maar reageert niet op onze telefoontjes of de mails, dus we weten niet wanneer de goed airfryer komt. Dit is gewoon SUPER SLECHT!
Officiele reactie van Bol.com 15-01-2020

Beste Willem,

Bedankt voor je bericht. Graag ontvangen wij het bestelnummer of je klantnummer. Zodra wij deze van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Met vriendelijke groet,
Sheriva van Bol.com

Reageer

SJ Lei 09-01-2020

Algemene score

1,0
Gistermorgen rond tien uur een Nokia 6.2 gezien op de site voor 219,00 een paar uur later toen ik wou bestellen was de telefoon 239,00 euro, twintig euro verschil. Contact gehad maar ze willen niet tegemoet komen. Wat een slechte service daar, kijk eerst wat je er koop want je wordt beetgenomen zonder dat je het in de gaten hebt. ik ben klant af!!!

Reageer

Julien 09-01-2020

Algemene score

2,0
Ik ben altijd heel goed geholpen door bol.com tot vandaag helaas...
Ik had een product retour gestuurd via brievenpost. ( product is mij ookzo toegestuurd) krijg ik een week later een bericht van postnl dat ik kosten moet betalen omdat het pakket te groot is. Ik contact opgenomen met bol.com gingen ze het vergoeden kreeg ik een tegoedbon van het bedrag wat ik moest betalen van het pakketje. Dus ik was eigelijk verplicht om weer iets bij hun te bestellen en de kosten van het pakket moet ik dus zelf betalen. Ik vind dat zij mij gewoon het bedrag moeten geven wat ik kwijt ben om het pakket te versturen en niet mij verplichten weer iets te betalen....
Bedankt bol.com goede service .....😅

Heb zelf nog eens contact opgenomen maar helaas kom het toch zelf aan het betalen en moet het met een kadobon doen....

Reageer

Ina 09-01-2020

Algemene score

1,0
Bol.com neemt geen verantwoordelijkheid voor hun Malafide zakelijke verkopers waardoor de klant de dupe word en ze hun geld kwijt zijn, zeer kwalijke zaak, Bol.com beschermt hun zakelijke verkopers en oplichters worden niet gecontroleerd.

Reageer

Haitze 09-01-2020

Algemene score

4,0
Regelmatige klant van en over het algemeen goede ervaringen met bol.com maar nu gaat het fout. LG Oled 55 Inch gekocht op 20 december 2019 bij bol.com via hun partner de Witgoed Discounter.
Levering zou vandaag zijn 6 december. Ontvangst email van bol.com op 31 december en daarna niets meer gehoord. Zelf (mijn vrouw) gisteren en vandaag maar enkele keren contact opgenomen met bol.com. Volgens bol.com doen ze geen zaken meer met de witgoed discounter en kunnen (of willen) de TV niet leveren mogelijk/waarschijnlijk omdat de prijs op de website toentertijd te laag was? (EUR 999). Betaald bedrag wordt teruggestort en er wordt aangeraden bij een andere internet zaak te bestellen terwijl ze het m.i. simpel en charmant intern kunnen oplossen tenzij ze geen LG televisies meer verkopen? Na veel vijven en zessen EUR 100 gekregen om te besteden bij bol.com. Gebaar op zich goed maar daar kan ik de andere leverancier niet van betalen. Jammer, jammer, etc.

Reageer

Henk 08-01-2020

Algemene score

3,0
Ik wilde graag snel een fitbit charge 3. Volgend bol.com vandaag besteld morgen geleverd. Top toch? Donderdag 2 januarie besteld. Na betaling de eerste domper, bedankt voor uw bestelling. Uw fitbit worft maandag 6 januarie geleverd. Maandag 6 januarie, uw pakket heeft vertraging . Helaas kunnen we geen inschatting geven van de nieuwe leverdatum. Bagger dus. En nog steeds op de site hebben staan. " fitbit vandaag besteld morgen geleverd". Ik reageer zelden, maar dit is gewoom slecht. BOL.COM eens en nooit weer.
Update, dinsdagavond thuisgekomen om 20.00 uur blijkt dat het pakketje bezorgt is. Jammer dat het zo gelopen is. Blij dat de vertraging minimaal was.
Alles met elkaar, het kan beter.
1 gedane beloftes nakomen en niet veranderen gedurende het bestelproces.
2 bij vertragingen aangeven wanneer het pakket wel geleverd wordt.

Reageer

Wes 08-01-2020

Algemene score

1,0
Ik had een versterker besteld en die kwam kapot aan toen werd er aan de telefoon verteld dat ik moest retourneren en opnieuw moet bestellen. Tegen de tijd dat ik me geld terug had was de versterker 60 euro duurder. En bol.coms antwoord daarop was letterlijk ja jammer is een verkoper van ons. Je hebt niet bij ons gekocht.

Reageer

Henk 07-01-2020

Algemene score

3,0
Ik wilde graag snel een fitbit charge 3. Volgend bol.com vandaag besteld morgen geleverd. Top toch? Donderdag 2 januarie besteld. Na betaling de eerste domper, bedankt voor uw bestelling. Uw fitbit worft maandag 6 januarie geleverd. Maandag 6 januarie, uw pakket heeft vertraging . Helaas kunnen we geen inschatting geven van de nieuwe leverdatum. Bagger dus. En nog steeds op de site hebben staan. " fitbit vandaag besteld morgen geleverd". Ik reageer zelden, maar dit is gewoom slecht. BOL.COM eens en nooit weer.

Reageer

Herre 07-01-2020

Algemene score

1,0
En wederom helaas wordt het product niet geleverd conform de afspraak. Nu zelfs zonder bericht maar gewoon niet bezorgd. Volgende keer cd 's maar elders kopen maar een beetje lullig voor oa. de jarige in kwestie.....

Reageer

Haitze 06-01-2020

Algemene score

4,0
Regelmatige klant van en over het algemeen goede ervaringen met bol.com maar nu gaat het fout. LG Oled 55 Inch gekocht op 20 december 2019 bij bol.com via hun partner de Witgoed Discounter.
Levering zou vandaag zijn 6 december. Ontvangst email van bol.com op 31 december en daarna niets meer gehoord. Zelf (mijn vrouw) gisteren en vandaag maar enkele keren contact opgenomen met bol.com. Volgens bol.com doen ze geen zaken meer met de witgoed discounter en kunnen (of willen) de TV niet leveren mogelijk/waarschijnlijk omdat de prijs op de website toentertijd te laag was? (EUR 999). Betaald bedrag wordt teruggestort en er wordt aangeraden bij een andere internet zaak te bestellen terwijl ze het m.i. simpel en charmant intern kunnen oplossen tenzij ze geen LG televisies meer verkopen? Na veel vijven en zessen EUR 100 gekregen om te besteden bij bol.com. Gebaar op zich goed maar daar kan ik de andere leverancier niet van betalen. Jammer, jammer, etc.

Reageer

Irmama 04-01-2020

Algemene score

3,0
Voorheen goede ervaringen met Bol.com maar de laatste maanden erg slecht. De producten worden zo slecht verpakt dat de meeste beschadigd aankomen. Wanneer je dit meld sturen ze een nieuw product, weer in een te grote omdoos, zonder vulmateriaal... ze zeggen klachten serieus te nemen maar doen er vervolgens niks mee.

Reageer

Toon meer reviews