bol.com - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over bol.com.

bol.com stelt zich voor

Bol.com opende op 30 maart 1999 zijn winkeldeuren. Twintig jaar later heeft de winkel meer dan 9 miljoen actieve klanten in Nederland en België en een assortiment van ruim 16 miljoen artikelen. Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkel van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van de online verkoop van boeken, entertainment, elektrische apparaten en speelgoed. Bij bol.com vinden klanten het grootste assortiment in tientallen speciaalzaken met boeken & ebooks, muziek, film, games, elektronica, speelgoed, babyartikelen, tuin- en klusartikelen en alles voor wonen, dieren, sport, vrije tijd, persoonlijke verzorging, sieraden, horloges, tassen en lederwaren.

Deze score is berekend op basis van 1588 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

8,1

Fonsenbol 12-11-2019

Bol.com beloofd dat je ondeugdelijke artikelen kan terugsturen. Klopt niet.
Je krijgt je geld niet terug.
HermanClaessen 14-11-2019

Klopt inderdaad.
Waardeloos en onbeschoft zoals je gekleineerd word.

Lisanne 11-11-2019

Eerder heb ik een negatieve review geschreven, naar aanleiding daarvan heeft een medewerker van bol.com contact met mij opgenomen om alsnog een oplossing te bieden.

-----------------------------------------------------------
Review 7-11-2019:

Ben inmiddels 9 jaar klant bij de de bol.com maar het lijkt steeds vaker mis te gaan met de bestellingen en oplossen ho maar. Vandaag ook weer contact gehad met een medewerker van de chat, al interesseerde Nigel het volgens mij erg weinig. En is er een oplossing geboden? Natuurlijk niet behalve ja we kunnen er ook niks aan doen.

Erwin 09-11-2019

Heb 1 maand geleden tv gekocht bij Bol.com
Bleek te groot, dus direct teruggestuurd
Krijg mijn geld niet terug omdat hij bij transport beschadigd zou zijn. Inmiddels 10x gebeld, via klantenservice naar 4 verschillende afdelingen doorgestuurd, ze bellen nooit terug volgens afspraak, verwijzen naar de TVleverancier, naar de vervoerder etc.
Dit is mijn slechtste ervaring ever
Koop hier NOOIT een tv

H.W.J. Breur 08-11-2019

Ik koop mijn onlineproducten altijd bij Bol.com. Dit bedrijf heeft mij nog nooit teleurgesteld. Zeer ruim assortiment, je kunt er vrijwel alles vinden. Klantvriendelijke en gebruiksvriendelijke aanschafprocedure. Bol.com doet altijd wat het belooft en is voor mij als klant zeer betrouwbaar.

Doornbos 02-11-2019

Ik ben al jaren bij bol.com een telefoontje naar bol als er problemen zijn en het wordt heel goed op gelost het is een bedrijf met goede kwaliteit en een goede prijs voor de producten wat wordt geleverd

Hay Janssen 31-10-2019

Bol.com zou zoals afgesproken op dinsdag 22-10-2019 een Miele wasmachine + droger leveren. Ik was verbaasd dat de levering niet gebeurde door Bol.com maar door Dynalogic. Althans dat leek het omdat de crew shirts droeg met die naam erop. Op de trucks was echter geen naam te bekennen. De eerste teleurstelling was dat de droger bij Dynalogic was kwijtgeraakt en pas later - als hij weer terecht zou zijn - nageleverd zou worden. De tweede teleurstelling was dat de wasmachine niet naar boven getransporteerd kon worden omdat de opening boven aan de trap te smal zou zijn. Beetje vreemd omdat eerdere wasmachine + droger nog iets breder waren en er wel doorheenpasten.
Uiteindelijk, na een paar dagen geharrewar lukte het bij het vierde(!) bezoek van Dynalogic om de nieuwe wasmachine naar boven te transporteren en de oude af te voeren. Met gebruik van een door mij geleverd ‘hondje’ was het passeren van de opening boven aan de trap een fluitje van een cent.
Mijn conclusie is dat Bol.com zijn best deed om mij te helpen maar dat Dynalogic zijn zaakjes niet goed op orde heeft. En omdat alle bezorgcrews (drie verschillende bij vier bezoeken) uitermate gehaast waren en geen gereedschappen zoals tilbanden en/of ‘hondjes’ gebruikten (ondanks dat een Miele wasmachine ca. 100 kg weegt) vermoed ik dat de bezorging gedaan werd door ZZP’ers die, omdat het sneller is, de spullen gewoon optillen. Niet goed voor de ruggen van die mensen! Uiteindelijk is alles op zijn plaats gekomen maar het liet mij toch achter met een ietwat naar gevoel betreffende de gezondheid van die mensen.

Mark Mullenders 28-10-2019

nou ik heb een baardtrimmer besteld had 1.30 euro extra betaald zodat ik het tussen 18:00/22:00 nou kwam het allemaal wel mooi aan maar toen ik het pakket opmaakte bleek er een baby born pop in te zitten dus ik bel ze op zeg dat het allemaal niet klopt. zeggen oke is goed sturen we je de baardtrimmer op en kan je het pakket weer inleveren en ik vroeg hoe zit het dan met die 1 euro en 30 cent die ik betaald heb voor de bezorging die wil ik graag terug hebben ja dat kan zetten we op jou account ik zeg nee niks niet ik heb echt geld betaald ik wil echt geld terug hoop gekut maar dat gaan ze gewoon niet doen enigste manier hoe dat te doen is is het hele product dan maar te cancelen en al het geld terug

dus ik zeg ja geef stuur me dan maar al het geld terug krijg ik 3 minuten daarna een email die stelt dat ik dat pakket moet gaan wegbrengen nou dat ga ik dus niet doen ik heb niet voor niets het van het internet besteld zodat ik de deur niet uit hoef dus bel ze weer op en zeg dat ze veel kunnen denken maar als ze dat pakket terug willen ze het kunnen op halen en dat ik het absoluut niet ga weg brengen

wat doet bol.com ze blackmailen mij gewoon dat als ik niet dit ga doen ik naar mijn centen kan fluiten dus omdat bol.com een fout maakt en niet berieid is om die fout optelossen moet ik dat voor ze doen wat ik dus niet ga doen voor ze ik me geld niet terug krijg

dus uiteindelijk hebben ze dus gewoon voor 65 euro opgelicht en als ik dat geld terug wil ik voor hun moet werken en dat vertik ik

Gin 28-10-2019

Op 23/10 een vaatwasser besteld en betaald. Levering zou 24/10 zijn. Levering door Dynalogic om onduidelijke reden niet plaatsgevonden, volgende leveringsmogelijkheid volgens bol.com pas op 26/10.

Op 26/10 Is er volgens Dynalogic een sorteerfout: vaatwasser staat op een verkeerde locatie. Ik wilde graag mijn geld terug, maar kon daar pas na 3 werkdagen over beschikken. Bol.com biedt aan de levering op een vaste afspraak te zetten: 28/10 tussen 8 en 13 uur.

Bij Dynaligic was niets bekend. De klantenservice van bol.com daar 3 maal over gebeld. Volgens klantenservice was er niets aan de hand, levering zou plaats vinden. Vandaag, 28/10, mail van Dynalogic... er is door bol.com helemaal geenn afspraak voor levering gemaakt.

Ik vraag bol.com gebruik te maken van de service same day delivery van Dynalogic. Medewerker van Groot Huishoudelijk antwoordt dat die optie helemaal niet bestaat. Op z'n vroegst morgen. Zijn advies: bij bol.com gaan dingen verkeerd, daar moet je rekening mee houden als je bij deze winkel bestelt. Dit advies deel ik graag met andere consumenten.

De oplossing, bol.com, voor tweemaal blunderen, was natuurlijk gewoon de same day delivery geweest. Je gijzelt iemands geld, daar mag je iets tegenover stellen. En jokken dat same day delivery niet bestaat, is niet zo mooi.

Dit was overigens de derde keer dat het fout ging tussen ons. Toen ik vele weken moest wachten op de televisie bijvoorbeeld, en de schaduwdoek die ergens kwijt was met de verkeerde barcode. Heb ik het nog niet eens over alle andere keren dat levering van kleine artikelen pas na 2 à 3 dagen plaatsvond.

Tom 15-10-2019

Iets besteld dat niet geleverd werd, nu ik hen daarover wil spreken en mijn geld terugvraag zijn ze op geen enkele manier bereikbaar, niet via mail, telefoon, live-chat... Met dank aan PostNL die al meermaals mijn pakje zijn kwijtgespeeld.

Joemrati 13-10-2019

Autoradio online besteld met een ander bezorgadres. Na de betaling geld afgeschreven, maar bestelling direct geannuleerd i.v.m. onbekend adres? Gesproken met klantenservice, niet duidelijk waarom adres niet bekend was bij bestelling, aangezien deze wel in systeem voorkomt. Zou betekenen dat ik de radio alsnog thuis zou moeten laten bezorgen en vervolgens zelf naar Almere moet brengen om te laten installeren. Bijzonder omslachtig. Slechte zaak! Zou niet snel nov eens iets bestellen bij Bol.com.

Koekoek 11-10-2019

Bestelling geplaatst donderdagavond om 20.00 en zou vrijdag geleverd worden. Ja want voor 23u besteld, de volgende dag in huis. VERGEET HET MAAR. dit gebeurt niet. Reeds 2de k 2eer dat het vier dagen later komt.

Bokkie60 10-10-2019

Al jaren lang klant en alles wordt snel volgens afspraak geleverd en ook als iets niet goed is dan wordt prima opgelost
HermanClaessen 14-11-2019

Mooi niet dus. Waardeloos hoe ze klanten in de kou laten staan.

L. Wander 10-10-2019

1 ster is er al 1 te veel.
Schade aan mijn telefoon die ik heel kort binnen had. deze viel in eerste instantie niet eens op. tot ik vanuit een andere hoek en lichtval keek. een horizontale scheur die van binnenuit is ontstaan. Dit zat er waarschijnlijk vanaf het begin al op.
Ik heb via de chat alles uitgelegd en ze zeiden 'ja hoor dit valt binnen de garantie. verzend je pakket. Dan lossen we het op'.
Pakket verzonden...Ik was blij dat ik hem kon verzenden en dat ze hem gingen maken.

Een week later kreeg ik een bericht met de keuze: 188 euro dokken voor de reparatie, 20 euro om on-gerepareerd terug te verzenden of laten vernietigen. Aangezien de schade er al op zat en de telefoon niet is gevallen, niet in een tas is gezet (niet eens mee naar mijn werd oid genomen in die korte tijd) en er geen andere hoes op zat, ben ik het contact met bol aangegaan om dit op te lossen.

De ellende begon al met constant een andere medewerker die mij te woord stond. Ze klonken aardig en 'begrepen de situatie' maar ik moest 2 werkdagen op antwoord wachten. Ik heb niks gehoord en die 2 werkdagen wachten kreeg ik iedere keer te horen als we er weer over begonnen.

We moesten maar met de reparatie van Samsung in contact komen want daar is de telefoon..... Wij Samsung gebeld en wat bleek...heel mijn telefoon lag daar niet. voor jan met de korte achternaam over en weer gebeld met Samsung, Het toestel lag gewoon nog bij bol.

Wij weer constant met een ander in contact bij bol.com.. voor de zoveelste keer het verhaal uitgelegd. ook op internet heb ik mensen met precies dezelfde klacht bij Samsung telefoons gevonden. Dit ook aangegeven. Ze leken er nu echt werk van te maken....tot ik vandaag een herinneringsmail kreeg met de kosten die ik hierboven heb genoemd.

Ik weer bol bellen en weer het zelfde verhaal dat ze de situatie snappen en ze inzien dat ik er niks aan kan doen. Later kreeg ik via contact op twitter met bol een bericht dat dit allemaal niet klopte en dat ik hoog en laag kan springen maar gewoon moet betalen. Met andere woorden maken ze mij uit voor leugenaar.

Ik heb al die tijd en stress voor niks hier aan besteed. Ze werken allemaal langs elkaar heen en na zoveel keren alles opnieuw vertellen ben ik er helemaal klaar mee. Ik gun ze het reparatiegeld niet eens.
Ik was een goede klant bij hun en bestelde daar veel. maar nu zijn ze een goede klant kwijt. bah, wat een slechte service.

Pietje 06-10-2019

Ben al jaren klant bij bol.com. Geen problemen gehad. Tevreden klant. Nu een tweedehands boek besteld. Het was nieuw niet meer te krijgen. Het boek bleek al deels ingevuld te zijn ( het was een werkboek). Mag het terugsturen, maar de servicekosten zijn wel voor mijn rekening. Nu een tweede exemplaar gekocht, ook tweedehands bij bol.com. Ergens anders is het niet te koop helaas.Levertijd van meerdere dagen, jammer, maar het is niet anders. Dan krijg ik een track and trace voor bezorging van bol.com, met enkele uren daarna een mail dat de verkoper meldt dat het toch later komt... Mijn studie is al begonnen. Hopelijk is het nu in ieder geval een goed exemplaar.
Bol.com zou de verkopers via hun website beter moeten screenen en bewaken, deze negatieve ervaring blijft bij mij toch aan hun naam kleven.

Lukas 03-10-2019

Heb een artikel besteld, die blijkbaar volgens de voorwaarden alleen maar ongeopend terug gestuurd mag worden. Toen ik het product met de app had besteld, stond deze informatie nergens bij, maar 30 dagen bedenktijd! Zo'n leugen. Heb screenshots gestuurd en geprobeerd om dit met de klantendienst op te lossen, maar ze hadden maar de hele tijd hun voorwarden herhaald en niet echt naar mij geluisteerd.

Lisa 30-09-2019

Zeer goede winkel en goede customer service. Wordt altijd netjes geholpen. Leveringen zijn 9/10 keer op tijd. Al om al zeer tevreden!

Ontevreden 26-09-2019

Gisteren bij bol com bestelling gedaan, extra betaald voor levering tussen 18.00 en 22.00 uur. En je kunt het al raden, Geen levering. Bol verschuilt zich achter post. Nl (ook al zo'n fa. van 0 en generlei waarden) Gebeld met bol en een antwoord gekregen waar je niets mee kunt, gezegd dat I'm mijn geld voor de extra levertijd, (was naar een luttel bedrag, maar toch) teruggestort wil hebben zeggen zij dat ik een tegoedbon krijg voor een volgende bestelling, waarop in geantwoord heb dat er geen en nooit meer een volgende bestelling komt. Zij houden toch vol aan tegoedbon terwijl dit vlgs mij helemaal niet meer mag. Als je mij vraagt voor een beoordeling voor bol dan wordt het gegarandeerd een minus 10. Zij zeggen gewoon, hierop hebben wij geen grip, zeer slechte zaak. Deze winkel beveel ik absoluut niet aan. Dit is voor mij niet de eerste negatieve ervaring met dit bedrijf.

123456789 25-09-2019

Normaliter nooit problemen gehad met een bestelling bij bol.com. Nu voor het eerst wel problemen ervaren. Het contact met de klantenservice is vervolgens ver beneden de maat. Mijn bestelling is een ruime week na de bestelling nog steeds niet geleverd. De klantenservice is dit gaan uitzoeken en komt na 3 werkdagen met het volgende: "Mijn collega van de afdeling inkoop heeft laten weten dat er iets mis gaat met het verwerken van de bestelling. Echter is niet duidelijk wat er precies aan de hand is." Vervolgens adviseren ze mij de bestelling te annuleren. In elk ander geval had ik dat allang gedaan, maar dit artikel heb ik besteld met 40 euro korting. Het artikel is nu zonder korting volgens de website gewoon op voorraad (voor 23.59 besteld, morgen in huis). Schandalig dat bol.com op deze manier probeert om met korting bestelde artikelen niet te leveren. Ik wacht nog altijd op een oplossing.

Lies 23-09-2019

Tot 2 keer toe nu een bestelling via een partner gekocht en beide keren niet geleverd. Bol verschuilt zich achter het feit dat je niet bij hen koopt maar bij hun partners en lost het daarom ook niet naar behoren op.

Chris 18-09-2019

Bol.com retouraanvraag ging mis.

Ik heb een product besteld, was een verkeerde maat (stond niet goed op de beschrijving) heb ik terug gestuurd; en naar het postnl punt gebracht.

Verder niks meer gehoord.

1 maand later, zie ik dat de aanvraag verlopen is, en ik mijn geld niet terug krijg. Gebeld met de klantenservice (chat was kappot, mailformulier werkte ook niet, dus moest bellen vanuit Mexico, wat ook weer extra geld kost).
Hoe dan ook, inmiddels na 1 maand heb ik dat bewijsje niet meer van PostNl, en zonder dat bewijsje krijg ik mijn geld niet terug.

Vervelend. Ik snap het ergens wel, maar Bol.com had 3 dingen kunnen doen die deze ervaring een stuk beter hadden gemaakt.

1. chat systeem fixen op de website.
2. mail formulier fixen op de website.
3. een herinnering sturen dat het product nog niet is opgestuurd, na een paar dagen. Dit kan gewoon automatisch, en is helemaal niet complex. Dan had ik nog actie kunnen ondernemen, omdat ik het bonnetje toen nog wel had.

WMT 18-09-2019

Bol.com lijkt niet meer wat het ooit geweest; een nette internetshop waar de klant koning is. Men werkt met 'externe verkopers' waardoor de controle blijkbaar soms zoek raakt bij Bol.
Als je een nieuw artikel bestelt mag je ook verwachten dat je een nieuw artikel krijgt, in een ongeopende verpakking. Ik kreeg gewoon een retour-artikel opgestuurd. Contact met de verkopende partij verliep stroef. "Stuur maar terug".

Heb ook nog even gechat met de klantenservice van Bol, je blijft lachen. Die zijn zo druk, of onhandig, dat ze alle gelijktijdig lopende chats met elkaar verwarren waardoor je hilarische antwoorden krijgt. Maar, je schiet er niets mee op.

Jammer Bol, er zijn meer webwinkels.

Vreselijke klantenservice 16-09-2019

Vreselijke klantenservice. Een verkeerd product geleverd, niet het product die met foto op bol.com staat, een oudere versie hiervan ontvangen. Excuses en ik kan het terugsturen en daarna sluiten ze de chat en reageren ze niet meer. Stuur gewoon het goede product. Vreselijk hoe ze tegen klachten doen. Ik bestel er niet meer.

Stan 15-09-2019

Ik heb onlangs een hoesje besteld voor mijn telefoon toen ik ging bestellen was het donderdag 12 september 2019 en ik heb mijn hoesje voor 12 uur besteld met de belofte voor 12 uur besteld morgen in huis.
Vaak krijg je nadat je bij bol.com wat had besteld dan krijg je de bezorg dag heel snel in dit geval dus niet en ik snap dat er vertraging kan zijn maar ik word over helemaal niks geïnformeerd. Op mijn track en tracé staat dat hij 14 september wordt bezorgt het is nu 00.16 15 september en zegt nog steeds dat hij onderweg is en dat de bezorg datum 14 september is. Heel ontevreden.

Slechte klantenservice 13-09-2019

Vreselijke klantenservice! Erg onvriendelijk! Kreeg een ander product dat op foto stond bij bol. Excuses gemaakt en reageren niet meer. Ik bestel er niet meer

Selwyn 13-09-2019

We kopen al jaren met enige regelmaat producten op Bol.com. Meestal tot grote tevredenheid maar het blijkt dat hier niet thuis wordt gegeven op het moment dat er een keer iets mis gaat.
Als ik iets koop, 3 maanden voor de datum dat het uitkomt, dan doe ik dat omdat ik verwacht dat ik er dan op de dag van release van kan genieten. Niet om op die dag, nadat ik ZELF moet bellen om te vragen waarom ik nog geen bevestiging van postnl heb gekreden, te horen te krijgen dat het artikel is UITVERKOCHT en ik minimaal een week moet wachten! Als dat mij vervolgens irriteert en ik aangeef dat ik dit niet vind kunnen krijg ik ook nog eens een grote mond van ongeinteresseerd telefoon personeel, wie zijn jullie om te beslissen hoe belangrijk dit wel of niet voor mij is?

Wel vooraf mijn geld aannemen maar niet leveren en dan gek vinden dat het mij irriteert - volgende keer koop ik wel bij een ander.

Daarbij komt nog eens dat het product in kwestie met €10,- in prijs is verlaagd sinds ik het heb gekocht en betaald. Dat had ik voor lief genomen op het moment dat het gewoon op tijd geleverd was maar nu ben ik daar ook allerminst blij mee.

Ella Maria 12-09-2019

Koop niet bij een externe verkoper
Er wordt dus in het klein gemeld dat je telefoon van een tweede verkoper komt. (deze recensie gaat over de verkoper EPD MOBILE BVBA) Nu vond ik dat niet erg toen ik er achter kwam en wachtte gewoon op mijn bestelling. Helaas was er een fabrieksfout waardoor de volumeknop er uit viel.

Daarnaast bleek het een Duitse telefoon te zijn. Deze kwam met Duitse apps zoals ''Meine Vodafone'' die je niet kon verwijderen. Volgens de verkoper heeft ieder land dat. (niet waar, want ik heb bij de Mediamarkt de s10 plus gekocht voor de nederlandse markt, welke niet met Provider apps kwam) Daarnaast is de telefoon Region locked, totdat je de simkaart voor het desbetreffende land 5 minuten gebruikt. (dit staat ook in de handleiding van de s10 plus) Het is dus nog maar de vraag of je uberhaupt met een Nederlandse simkaart je telefoon kunt gebruiken, daar de regionlock juist is bedacht door Samsung om te voorkomen dat telefoons die verkocht worden in 1 land, verkocht zouden worden in andere landen. (in Duitsland zijn deze telefoons uiteraard goedkoper).

Toen ik de verkoper vroeg waarom het een Duits toestel was, werd mij gemeld dat deze zogenaamd langer mee gaan. Erg bijzonder in ieder geval. Inmiddels heb ik hem gekocht bij de Mediamarkt tijdens de Jubileum sale voor EUR662.00 en ben daar erg blij mee.

Mijn tip, koop niet via een externe verkoper daar bol.com de toestellen toch niet checked. Ik heb wel binnen een week mijn geld terug gekregen, waar ik erg blij mee ben. Een fabrieksfout kan natuurlijk voorkomen, maar een Duits toestel leveren en dit niet melden, is een slechte zaak. Verder wil ik wel melden dat het Customer Service team van Bol.com uitstekend is.

Daarnaast kon ik deze slechte review niet plaatsen om bol.com, want ik kreeg de volgende error: ''Je review-tekst bevat woorden die niet zijn toegestaan. Pas je taalgebruik aan.'' Hoe betrouwbaar de reviews zijn, is dus ook maar de vraag.

Cora 11-09-2019

Dit was mijn eerste ervaring met Bol.com. Ik heb een magnetron gekocht. Door speciale wensen mijnerzijds heb ik contact gehad met de klantenservice en daar ben ik heel erg goed geholpen. De leverling ging zoals afgesproken. Na ontvangst van het apparaat bleek er geen nederlandse gebruiksaanwijzing bij te zitten. Wederom contact opgenomen met de klantenservice. Zij zouden er achteraan gaan, maar het leek erop dat het niet beschikbaar was. Ik had zelf ook al op het internet gezocht. Zij zouden de fabrikant benaderen. Hier een minpuntje: ze hebben niets terug gekoppeld. Dus volgende dag weer bellen met de klantenservice. Er was contact geweest met de fabrikant maar er was geen nederlandse gebruiksaanwijzing beschikbaar. De volgende dag had ik wel een lekker kadootje (brownies) in de brievenbus met een sorry kaartje erbij. Dat is weer een plus puntje. Ik heb zelf nu contact met de fabrikant en het klopt wat bol.com mij heeft medegedeeld. In mijn ogen heeft bol.com dus gedaan wat ze kunnen doen.
Ik vind eigenlijk wel nu dit bekend is, ze het eigenlijk op hun website bij het artikel moeten vermelden dat er geen nederlandse gebruiksaanwijzing beschikbaar is, maar alleen duits/frans. Dat zou eerlijk zijn tegenover de kopers.

Fanny 05-09-2019

Ik heb in juli een bestelling gedaan bij Bol.com. Deze bestelling werd in 2 x geleverd. De 1e levering werd bij ons bezorgd. De 2e levering echter niet. Ik kreeg een mailtje van Bol.com dat het adres verkeerd was (terwijl dit hetzelfde adres was als voor de andere leveringen) en dat het pakket was teruggestuurd naar de afzender. Eens terug in het bezit van de leverancier zou mijn betaalverplichting vervallen. Enkele weken daarna krijg ik een betalingsherinnering met herinneringskosten. Ik bel Bol.com om meer info. Volgens hen werd het pakket geleverd in een parcelpunt van DPD. Ik moet het daar gaan halen. En ja, het was daar geleverd, zonder dat ik daarvan op de hoogte was gebracht. Ik betaal mijn factuur maar weiger de herinneringskosten te betalen en breng Bol.com hiervan op de hoogte. Ik moet de herinneringskosten TOCH BETALEN, ondanks hun mailtje naar mij dat het pakket terug werd gestuurd en de betaling zou vervallen. Opletten hiermee mensen, zeker nu ze met DPD werken!!!

nietaltebest 04-09-2019

Heel toevallig een dag na plaatsing van review een antwoord van BolCom gekregen met excuses voor de vertraging maar geen vermelding van de oorzaak van de vertraging. Dus niet binnen 24 uur antwoord, zoals de eerste reactie van BolCom luidde, maar binnen 168 uur. Valt niet tegen als ik lees dat veel klagers helemaal geen antwoord krijgen, maar geen reden voor een hoger cijfer.

Review 03-09-2019:
Produkt besteld via Bol.com bij zogenaamde "andere verkoper" die op de website van Bol.com wordt vermeld als leverancier van het bestelde produkt. In haar voorwaarden (artikel 4 sub 2) vermeldt Bol.com dat bij verkoop door een “andere verkoper” Bol.com niet aansprakelijk is voor problemen, maar de koper moet zelf de “andere verkoper ” benaderen.
De leverancier van het produkt bleek vervolgens niet de door Bol.com vermelde verkoper te zijn maar een mij onbekende leverancier. Die heb ik dus niet vooraf kunnen checken zoals altijd wordt geadviseerd en wat ik ook had gedaan bij de wél vermelde verkoper.
Het geleverde produkt was niet het bestelde produkt. Via de Bol.com bestelcyclus de verkoper aangesproken, die in eerste instantie niet reageerde. Vervolgens de werkelijke leverancier rechtstreeks aangesproken, die het probleem onmiddellijk heeft opgelost.
Vanwege de Bol.com voorwaarden “andere verkoper” heb ik ik aan de Bol.com klantenservice de vraag gesteld hoe het met hun aansprakelijkheid staat als de werkelijke afzender niet hun "andere verkoper" is, maar, zoals in dit geval, een voor de koper vooraf onbekende leverancier. Dit voor het geval er ooit problemen zouden ontstaan die niet kunnen worden opgelost. Ik zou binnen 24 uur reactie krijgen maar die reactie was na vijf dagen nog niet binnen en ook een herinneringsmail heeft geen reactie opgeleverd.

Hans 02-09-2019

Leveren gaat snel en bestellen is makkelijk. Dat is fijn. Maar als het geleverde niet goed blijkt te zijn begint de ellende.
Een splinternieuwe wasmachine die na levering niet blijkt te werken kan niet worden omgeruild maar moet ter reparatie worden aangeboden (5 werkdagen). Enige andere optie: gebruik maken van herroepingsrecht. Dat dus maar gedaan en elders besteld. Aftersales sucks.

sjaakies 27-08-2019

Altijd vaak en veel bij bol.com besteld
Helaas zijn ze nu zo groot geworden dat ze totaal geen overzicht meer hebben en er heel veel fout gaat als er iets anders moet gebeuren dal alleen een bestelling afleveren
Ook hebben ze de fout gemaakt om met wederverkopers te werken, deze worden de dupe door hun idiote werkwijze

3 weken terug een laptop gekocht bij bol.com, het werd via een ander bedrijf geleverd
Helaas was de laptop niet goed en ik heb met een retourlabel teruggestuurd
Na 1 week daarna niets te hebben gehoord contact opgenomen, de laptop was zoek (doordat er geen geldig nummer op het retourlabel stond (foutje van bol.com)
Daarna wilde ik een nieuwe laptop maar dat kon niet want die hadden ze niet meer dus geld terug en dat was volgens de wederverkoper al overgemaakt ....... maar niet bij mij op de rekening maar bij bol.com zijn rekening ?!
Zo was de werkwijze van bol.com volgens de wederverkoper en daar moest ik mijn geld van krijgen
Ik kan op geen enkele manier contact leggen met bol.com, ja 1 mail adres maar daar word geen reactie op gegeven, dus zullen er gerechtelijke stappen worden gezet
See you in court, bol.com

Japio 24-08-2019

Wat kan een prachtig en prima bedrijf toch vreselijk afglijden.
Hieronder mijn gemotiveerde klacht gericht aan Bol.com
Bol.com heeft niet eens de moeite genomen hoe op te reageren.
Mijn vertrouwen in Bol.com , waar ik van het prille begin een tevreden klant ben geweest, is helemaal weg.

Goedenavond !

Op 10 augustus jl. bestelde ik een AEG wasmachine bij u.
Op uw site wordt duidelijk aangegeven dat levering en plaatsing gratis en inbegrepen zijn
image.png

Wat schetst mijn verbazing als ik een mail van bestsellers.nl ontvang waarin wordt gemeld:
LET OP:

U heeft gekozen voor de standaard bezorging:
- Het apparaat wordt in de verpakking bezorgd op de begane grond, zonder trappen, op een vrij toegankelijke plek. Alleen naar boven als er een lift is.
- Uw oude apparaat wordt afgevoerd indien deze afgekoppeld klaar staat op de begane grond.

Gelijk met medewerker Bol.com gebeld en hem dit voorgehouden. Hij deed geen enkele moeite hiervoor begrip op te brengen of misschien begreep hij het ook echt niet. Ik moest dit maar oplossen met bestsellers.nl.
Ik heb hem diverse malen voorgehouden dat:
-ik de machine besteld had bij Bol.com
-via de site van Bol.com
-betaald aan Bol.com
-de melding van gratis levering en plaatsing op de site van Bol.com staat;
en ik om die redenen er absoluut niets voor voelde het dispuut op te lossen met bestsellers.nl.
Dit leek uw medewerker niet te willen begrijpen. Reden voor mij om de order dan maar te annuleren. Ook dat leek niet helemaal tot hem door te dringen.
Toen ik enkele uren later op mijn account zag dat de levering nog gewoon gepland stond heb ik bestsellers.nl maar gebeld en ook bij hun de order geannuleerd om te voorkomen dat ze nodeloos met de machine naar Warmenhuizen zouden gaan rijden.

Vervolgens ontvang ik een mailtje van bestsellers waarin o.a.de volgende tekst is opgenomen:

We hebben zojuist van onze transporteur te horen gekregen dat u de order wenst te annuleren omdat deze niet geïnstalleerd werd.

We kunnen de machine ook door onze installateur laten afleveren zonder bijbetaling.
Zij installeren de machine en brengen deze t/m de 4e verdieping.

De installateur zou de machine dan woensdag bij ons op kunnen halen en zou deze vanaf donderdag bij u af kunnen leveren.

We horen graag van u of dit gewenst is.

Nick Brandhoff
Afd. Klantenservice

Hierop heb ik direct het volgende antwoord gestuurd:

Na een beroerd gesprek met Bol.com was ik er helemaal klaar mee en daarom heb ik geannuleerd.
Inmiddels heb ik bij een fysieke winkel dezelfde machine besteld.

Jammer dat Bol op de site vermeld dat de machine gratis geplaatst en aangesloten wordt en u vervolgens meldt dat die tot de tot de deur wordt geleverd.

Dus, voorzover nodig, de order is geannuleerd en ik vertrouw erop dat u dit zult doorgeven aan Bol.com

Vriendelijk groet

Ik ga er vanuit dat het nu ondertussen wel duidelijk is:
-dat de bestelling geannuleerd moet worden
-dat ik vreselijk ontevreden ben over de hele gang van zaken en niet in de laatste plaats van die bij Bol.com
-het toch te gek voor woorden is dat er op de site van Bol.com
levering inclusief plaatsing en installatie wordt aangegeven maar dat de leverancier dat niet doet (tenzij je om die reden annuleert.

tientallen jaren ben ik klant bij Bol.com geweest, had veel vertrouwen in Bol.com maar daar is helaas nu een eind aan gekomen.

Vriendelijke groet

michiel blom 24-08-2019

Slechte service, product besteld met een levertijd van 2 dagen. cadeautje voor mijn zoon verjaardag.
Niet geleverd en dan krijg je te horen dat het pas na het weekend word waarschijnlijk !!
Tja kunnen ze niks aan doen geen centje begrip en ik moest maar kijken...
Dit is schijnbaar de service van bol!!

Bobo 23-08-2019

Ben zeer tevreden over de service,heb ook al een paar keer geretourneerd,geannuleerd en steeds vlot mijn geld teruggekregen.
Dikke proficiat👍👍👍

Syl 22-08-2019

Kocht altijd bij de bol.com maar daar is nu wel een einde aan gekomen. Iets besteld. Zou een dag later er zijn. Niks ontvangen. Na een week wachten bestelling geannuleerd. Nu al 2 week wachten op mn geld. Steeds gemaild. Word me steeds gezegd Dat Ik een aantal dagen moet wachten. Vandaag weer gemaild...en ja ...2 dagen wachten. Vervelend allemaal werd er gezegd maar kon een cadeaubon krijgen. Maar dat was dan wel een mazzel voor mij zei de mevrouw!!!! Ik wil gewoon mn geld terug!!!!!

andre 20-08-2019

Afgelopen vrijdagochtend bericht van bol.com ontvangen,: mijn bestelling is verstuurd en wordt maandag 19 augustus afgeleverd. Maandagochtend de traceercode ingevoerd, maar is niet bekend bij DHL. Maandag is er niets geleverd, dinsdag is er niets geleverd. en de traceercode code is dinsdagavond nog steeds niet bekend bij DHL. .

De klantenservice tweemaal benaderd, helaas niets wijzer geworden. Levertijd is niet bekend, en de tracercode bij DHL is niet bekend.

Service moet bij bol.com nog uitgevonden worde.

Jeroen 20-08-2019

Als ik twee producten heb gekocht van 100€ en ik betaal 100€ met de cadeaukaart en 100€ van mijn rekening en stuur er een terug, omdat ik wou kijken welke ik beter vind en bol.com zet dan die 100€ die “ik” betaald heb op een cadeaukaart, zodat ik die ook bij bol.com uit moet geven... dat vind ik diefstal.

Leon 19-08-2019

Mijn ervaring met Bol.com is dat ze onbekend zijn met elektronica. Het is puur een verkoopbedrijf. Bij gebreken aan het product kun je het product terugsturen en hiermee je geld terug krijgen of ter reparatie aanbieden. Het zou beter zijn als het bedrijf meedenkt in een werkzame praktische oplossing. Er wordt dus niet goed meegedacht. In de mails wordt niet inhoudelijk ingegaan op de vragen. Bovendien zijn de mails erg onvriendelijk. Woorden die worden gebruikt zijn: "nogmaals", "meerdere keren". Of jij achterlijk bent, terwijl zij juist niet inhoudelijk ingaan op de vragen. Vervolgens proberen ze het op te lossen met een cadeaubon. Voor de aanschaf van elektrische apparatuur zou ik Bol.com links laten liggen, hoewel de alternatieven anno 2019 ook beperkt zijn.

victoria 19-08-2019

ik was al jaren klant bij bol.com, helaas na dit laatste zal ik hier niet meer terug komen.
Ik had een beschermglaasje voor mijn telefoon besteld, was een prima artikel. (bleek van een externe verkoper te zijn maar dat had ik niet door, naar mijn idee kocht ik het gewoon van hun site)
nu had ik een maand geleden weer het glaasje besteld, van dezelfde advertentie. (ik heb gewoon bij mijn bestellingen gekeken en op de advertentie geklikt om hem opnieuw te kopen.)
dit was blijkbaar van een andere externe verkoper en absoluut niet hetzelfde product!! hij kwam los in de envelop zonder doosje en het was niet geschikt voor mijn telefoon ondanks wat de advertentie zei. dus ik heb deze geretourneerd.
ik had een retour aangevraagd, en omdat ik geen printer bij handen had stond er dat ik het ook kon retourneren bij een bol.com afhaalpunt. dus ik heb het bij de ah afgeleverd.

nu is het inmiddels 1 maand verder, krijg ik nogsteeds betalingsherrineringen (met extra kosten er bij). de verkoper reageert niet en hij staat nog steeds niet op ontvangen.
ik heb de klantenservice gebeld en nu blijkt dat je het bij externe verkopers niet terug kan sturen bij het afhaalpunt?? ik vind het erg vervelend dat dat niet duidelijk aangegeven wordt en dat er verschillende procedures te pas zijn bij dezelfde website.
nu ben ik bang dat mijn retourpakket ergens verloren is gegaan bij bol.com zelf en blijkbaar moet de externe verkoper het uiteindelijk terug hebben om de retour goed te keuren. het is inmiddels 1 maand verder, en ik heb gewoon mijn pakket teruggeleverd maar het blijkt nog steeds niet afgehandeld te zijn. ik vind de klantenservice aan de telefoon ook niet geheel behulpzaam.

Johan 15-08-2019

Op 27-07 item besteld als verjaardagscadeau voor ons zoontje. 29-07 bevestiging van verzending met bezorgdatum 08-08. Inmiddels 14-08 en niets ontvangen. Contact gezocht en item bleek niet eens verstuurd. Verhaal uitgelegd en verzocht om annulering. Berichtje terug van Bol was kort en krachtig. Annulering doorgevoerd en dat was het. Klachtenprocedure gedaan en daar wordt direct aangegeven betreft externe verkoper wij doen alleen facturatie. Als centrale organisatie wil je volgens mij wel weten hoe je externe verkopers presteren. Nee dit maakt niet uit. Wij doen alleen facturatie volgens Bol.

En wat ik vroeg? Een oprechte excuses voor ons zoontje, maar dat is niet ons probleem meneer. Dat moet u maar regelen met de externe verkoper. Wie zet zijn platforms dan open? Bol volgens mij en daar gaat ook verantwoordelijkheid bij...tenminste dat hoopte ik.

En wat ik vroeg? Een oprechte excuses voor ons zoontje, maar dat is niet ons probleem meneer. Dat moet u maar regelen met de externe verkoper. Wie zet zijn platform dan open? Bol volgens mij en daar gaat ook verantwoordelijkheid bij...tenminste dat hoopte ik.

En ons zoontje? Die dacht dat hij niet lief was omdat hij nu nog niet zijn cadeau had.....erg lastig om uit te leggen aan een jongetje met een geestelijke beperking.

En het allermooiste dit was al de 2e keer. Vorige verjaardag ook. Bedankt Bol.com

Nu account laten verwijderen. Deze organisatie gaat geen cent meer aan mij verdienen. Maar het maakt ze niet uit dat hierdoor een klant van 10+ jaar die veel bij hun besteld weggaat. Hun reactie: wij hopen u binnenkort terug te zien op bol.com.

Martin van Rijn 15-08-2019

Overzichtelijke site met duidelijke productomschrijving. Snelle levering. De machine werd netjes bezorgd en geinstalleerd. De Oude machine ging probleemloos mee.

Wilfred 10-08-2019

Mijn bestelling wordt al 2 dagen niet geleverd, omdat hij niet aangekomen is bij PostNL. Ik moet nog maar een dag wachten krijg ik te horen van de klantenservice en dan opnieuw bellen als de bestelling niet is aangekomen. Dat is op een zaterdag. Er wordt opnieuw een bestelling voor me gedaan en ik moet maar afwachten of deze bestelling aankomt. Vreemd dat men niet kan zien wat er dan fout gaat en de klant uiteindelijk 4 dagen te laat zijn bestelling binnen krijgt. Dus vandaag besteld morgen in huis valt flink tegen.

Josefina Willems 08-08-2019

Stelletje oplichters, mij een defecte zwembadpomp leveren en geen geld terug geven omdar er water is zat. Duh, moest dat ding toch aansluiten en toen bleek de pomp niet te werken. Vervolgens zegt bol. Com dat je in een fysieke winkel ook niet de mogelijkheid krijgt om te testen. 60 euro kwijt en geen pomp. Stelletje oplichters

Mieke 08-08-2019

geen technische ondersteuning bij problemen!
ik kocht een ebook en zit al dagen te wachten op technische ondersteuning omdat er problemen zijn met de licentie van het boek.
dinsdag bellen, geen gehoor nog eens terugbellen en ze zouden me woensdag contacteren. donderdag bellen, afspraak om 9u, maar werd niet gebeld. terugbellen en dan te horen krijgen dat de technische dienst minstens 2 werkdagen nodig heeft voor ze je contacteren en je telkens vanachter in de rij komt te staan wanneer je bol.com belt. niet leuk

Hans 07-08-2019

Top webshop!
Iedereen zal zo'n ervaring hebben met bol.com, maar mij bevalt het echt geweldig! Regelmatig problemen gehad met leveringen van externe verkopers en bol lost dit altijd geweldig op. Reden voor deze review is dat mijn dashcam van 329 euro een week na fabrieksgarantie defect ging. Het bedrijf van de dashcam kon niks voor me betekenen, maar bol.com stort in 2 dagen het aankoopbedrag op m'n rekening! Top actie!

Jaap Koudstaal 07-08-2019

Ik ben al 3 weken bezig om een retour geregeld te krijgen. Binnen 30 dagenretour om hij defect was. Krijg wel aanmaningen om te betalen.

Suzana 06-08-2019

a month ago

we hebben een 'stoom' douchecabine gehaald blijkt dat er geen stoom is, daarna hebben we hem in elkaar gszet blijkt het dat de douchecabine lekt, dan vragen we waarom zegt hij dat we hem moeten kitten. Toch als ik een douchecabine haal hoor ik hem niet te kitten, daarna lekt hij nogsteed zegt hij dat we hem verkeerd in elkaar hebben gezet. Dan omdat we niet anders kunnen doen we er ducktape op en zegt hij dit heb ik nog nooit gezien, net als of wij iets fout doen, terwijl dat nooit hoefde te doen als hij een goede douche verkoopt. En nu wilt hij het niet meer regelen via bol.com. hij verkoopt slechte producten en lost de dingen niet netjes op

Jose 05-08-2019

Nadat ik een klacht over een defect horloge had binnen een jaar kreeg ik ongevraagd een nieuwe toegestuurd. Na 1 maand weer ter reparatie aan geboden maar kon niet gemaakt dus weer een nieuwe toegestuurd gekregen. Ook deze heeft de zelfde problemen, maar bol.com weigert geld terug te geven (ook niet in de vorm van een cadeaubon) dus krijg waarschijnlijk weer een nieuwe toegestuurd. Ik vind dit enorm klantonvriendelijk en zeer slechte service van bol.com dat ze zo weinig waarde hechten aan een vaste klant die ontevreden is over hun service.
Officiele reactie van Bol.com 05-08-2019

Beste Jose,

Wij nemen je klacht via klachtenkompas in behandeling. Bij deze sluit ik je bericht.

Sheriva van Bol.com

anoniem 04-08-2019

Recent een gsm toestel besteld bij bol, betaald voor levering op zondag maar geen levering ontvangen.
Na contact met de klantendienst checkte ze de track and trace, volgens hun zou er vertraging zijn en als het niet geleverd zou worden op zondag zei ze dat ik mijn geld zou terug krijgen.
Na het aanhalen dat de leverancier niet zou werken op zondag zei ze dat dat ook een mogelijk kon zijn.
Daarom vroeg ik waarom ze dan de optie zondag levering aanbieden?
In mijn ogen pure afzetterij om toch maar producten te verkopen

Chris 02-08-2019

Product snel gevonden, eenvoudig te vergelijken.
Prima prijs, op tijd geleverd (avond besteld, volgende dag binnen)