bol.com - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over bol.com.

bol.com stelt zich voor

Bol.com opende op 30 maart 1999 zijn winkeldeuren. Twintig jaar later heeft de winkel meer dan 9 miljoen actieve klanten in Nederland en België en een assortiment van ruim 16 miljoen artikelen. Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkel van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van de online verkoop van boeken, entertainment, elektrische apparaten en speelgoed. Bij bol.com vinden klanten het grootste assortiment in tientallen speciaalzaken met boeken & ebooks, muziek, film, games, elektronica, speelgoed, babyartikelen, tuin- en klusartikelen en alles voor wonen, dieren, sport, vrije tijd, persoonlijke verzorging, sieraden, horloges, tassen en lederwaren.

Deze score is berekend op basis van 1354 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

7,4

Aangeschaft een Samsung magnetron;
Voor mijn ouders bij Bol gekocht omdat op de site van Bol.om duidelijk werd aangegeven dat oude apparatuur, in dit geval een doorgebrande magnetron, retour word genomen om af te voeren. De bezorger weigerde echter de klaarstaande oude magnetron mee te nemen. Heel vervelend want mijn zeer oude ouders zijn zelf niet in staat om een dergelijk apparaat af te voeren. Tweemaal contact met Bol.com hierover leverde twee verschillende antwoorden en geen oplossing op;
- de oude magnetron is niet bij Bol.com gekocht, die voert Bol dan ook niet af.
- Bol voert alleen witgoed af.

Wat mij betreft totale onzinnige en vreemde antwoorden en klantonvriendelijkheid kan het niet. De oudjes kregen geen oplossing aangeboden waarop ikzelf maar naar hen ben afgereisd om de oude magnetron naar de plaatselijke afvalverwerker te brengen.
Mijn ouders kopen vaker online, maar dan bij een concurrent van Bol.com. Op mijn aanraden is deze aanschaf bij Bol gedaan. Ik voelde mij verantwoordelijk en enige schaamte over de non-afhandeling door Bol.com.
Een klacht loopt nog, ik ben benieuwd.
Claassew 17-01-2020

Inmiddels heeft BOL gereageerd. Ze hebben excuses aangeboden en gezegd PostNL en Hun klantenservice beter te instrueren. Het apparaat, de magnetron, had door BOL moeten worden ingenomen.

Claassew 17-01-2020

Na een beduidend mindere review kan ik nu en positieve melding doen over BOL.COM

Een magnetron door mijn ouders bij BOL gekocht was voor hen een miskoop. De kleine lettertjes op de donkere knoppen waren onleesbaar. Derhalve was de magnetron door hen niet te bedienen.

Bij ontvangst en uitpakken van de magnetron hadden mijn ouders alle verpakkingsmaterialen weggedaan. Pas toe ze de magnetron hadden geïnstalleerd kwamen zij er achter dat deze voor hen niet geschikt was. Terugsturen aan BOL (koop op afstand) leek niet meer mogelijk omdat de verpakking weg was, maar....
telefonisch contact gehad met BOL.COM, de medewerker van de klantenservice zeer vriendelijk, heeft hen geholpen met het uitzoeken van een andere magnetron en gaf aan dat de eerste magnetron, zonder originele verpakking ok worden geretourneerd. Top van BOL.

Een minpuntje lijft over. De te retourneren magnetron moest door de oude mensen zelf naar een PostNL punt worden gebracht. Voor hen, gezien hun hoge leeftijd, onbegonnen werk.

Al met al zeer positief dat het ontbreken van originele verpakking geen bezwaard was om te retourneren.

Willem 10-01-2020

Ik bestelde op maandag 6 januari een airfryer. Woensdag werd de verkeerde geleverd, waarna ik meteen gebeld heb. Krijg ik donderdag een mail met alleen de vraag: 'wat is er verkeerd aan?' Ik weer gebeld, omdat ik de airfryer zaterdag moet hebben (cadeau). Ze zouden het doorzetten, werd me verteld. Verder hoorde ik gewoon helemaal NIETS meer. Vrijdag maar weer gebeld. En dan hoor ik: Ja, de verkoper heeft het verkeerde artikel gestuurd, maar reageert niet op onze telefoontjes of de mails, dus we weten niet wanneer de goed airfryer komt. Dit is gewoon SUPER SLECHT!
Officiele reactie van Bol.com 15-01-2020

Beste Willem,

Bedankt voor je bericht. Graag ontvangen wij het bestelnummer of je klantnummer. Zodra wij deze van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Sheriva van Bol.com

SJ Lei 09-01-2020

Gistermorgen rond tien uur een Nokia 6.2 gezien op de site voor 219,00 een paar uur later toen ik wou bestellen was de telefoon 239,00 euro, twintig euro verschil. Contact gehad maar ze willen niet tegemoet komen. Wat een slechte service daar, kijk eerst wat je er koop want je wordt beetgenomen zonder dat je het in de gaten hebt. ik ben klant af!!!

Julien 09-01-2020

Ik ben altijd heel goed geholpen door bol.com tot vandaag helaas...
Ik had een product retour gestuurd via brievenpost. ( product is mij ookzo toegestuurd) krijg ik een week later een bericht van postnl dat ik kosten moet betalen omdat het pakket te groot is. Ik contact opgenomen met bol.com gingen ze het vergoeden kreeg ik een tegoedbon van het bedrag wat ik moest betalen van het pakketje. Dus ik was eigelijk verplicht om weer iets bij hun te bestellen en de kosten van het pakket moet ik dus zelf betalen. Ik vind dat zij mij gewoon het bedrag moeten geven wat ik kwijt ben om het pakket te versturen en niet mij verplichten weer iets te betalen....
Bedankt bol.com goede service .....😅

Heb zelf nog eens contact opgenomen maar helaas kom het toch zelf aan het betalen en moet het met een kadobon doen....

Ina 09-01-2020

Bol.com neemt geen verantwoordelijkheid voor hun Malafide zakelijke verkopers waardoor de klant de dupe word en ze hun geld kwijt zijn, zeer kwalijke zaak, Bol.com beschermt hun zakelijke verkopers en oplichters worden niet gecontroleerd.

Haitze 09-01-2020

Regelmatige klant van en over het algemeen goede ervaringen met bol.com maar nu gaat het fout. LG Oled 55 Inch gekocht op 20 december 2019 bij bol.com via hun partner de Witgoed Discounter.
Levering zou vandaag zijn 6 december. Ontvangst email van bol.com op 31 december en daarna niets meer gehoord. Zelf (mijn vrouw) gisteren en vandaag maar enkele keren contact opgenomen met bol.com. Volgens bol.com doen ze geen zaken meer met de witgoed discounter en kunnen (of willen) de TV niet leveren mogelijk/waarschijnlijk omdat de prijs op de website toentertijd te laag was? (EUR 999). Betaald bedrag wordt teruggestort en er wordt aangeraden bij een andere internet zaak te bestellen terwijl ze het m.i. simpel en charmant intern kunnen oplossen tenzij ze geen LG televisies meer verkopen? Na veel vijven en zessen EUR 100 gekregen om te besteden bij bol.com. Gebaar op zich goed maar daar kan ik de andere leverancier niet van betalen. Jammer, jammer, etc.

Henk 08-01-2020

Ik wilde graag snel een fitbit charge 3. Volgend bol.com vandaag besteld morgen geleverd. Top toch? Donderdag 2 januarie besteld. Na betaling de eerste domper, bedankt voor uw bestelling. Uw fitbit worft maandag 6 januarie geleverd. Maandag 6 januarie, uw pakket heeft vertraging . Helaas kunnen we geen inschatting geven van de nieuwe leverdatum. Bagger dus. En nog steeds op de site hebben staan. " fitbit vandaag besteld morgen geleverd". Ik reageer zelden, maar dit is gewoom slecht. BOL.COM eens en nooit weer.
Update, dinsdagavond thuisgekomen om 20.00 uur blijkt dat het pakketje bezorgt is. Jammer dat het zo gelopen is. Blij dat de vertraging minimaal was.
Alles met elkaar, het kan beter.
1 gedane beloftes nakomen en niet veranderen gedurende het bestelproces.
2 bij vertragingen aangeven wanneer het pakket wel geleverd wordt.

Wes 08-01-2020

Ik had een versterker besteld en die kwam kapot aan toen werd er aan de telefoon verteld dat ik moest retourneren en opnieuw moet bestellen. Tegen de tijd dat ik me geld terug had was de versterker 60 euro duurder. En bol.coms antwoord daarop was letterlijk ja jammer is een verkoper van ons. Je hebt niet bij ons gekocht.

Henk 07-01-2020

Herre 07-01-2020

En wederom helaas wordt het product niet geleverd conform de afspraak. Nu zelfs zonder bericht maar gewoon niet bezorgd. Volgende keer cd 's maar elders kopen maar een beetje lullig voor oa. de jarige in kwestie.....

Haitze 06-01-2020

Irmama 04-01-2020

Voorheen goede ervaringen met Bol.com maar de laatste maanden erg slecht. De producten worden zo slecht verpakt dat de meeste beschadigd aankomen. Wanneer je dit meld sturen ze een nieuw product, weer in een te grote omdoos, zonder vulmateriaal... ze zeggen klachten serieus te nemen maar doen er vervolgens niks mee.

Patrick 04-01-2020

Ik heb na drie weken mijn bestelling nog niet binnen.
Ik heb een tv en soundbar besteld
Na drie werkdagen kwam de bezorger met de tv en soundbar.
Hij vertelde dat hij maar 1 product mocht uitgeven
Ik liet hem mijn betaalde factuur zie, en op de twee dozen stond mijn naam.
Na heen en weer gebeld ging hij op pad met mijn soundbar.
Nu twee weken later en diverse mails en telefoontjes nog niets.
Dus na drie dagen leven is een leugen.

Barneveld 28-12-2019

Ik had altijd prima ervaringen met bol.com. Behalve de leverdatum moest je ruim nemen, deze kunnen ze vaak niet correct nakomen. Maar nu heb ik toch een vervelende ervaring gehad.
Ik heb een sporthorloge gekocht bij bol.com voor 629 euro. Deze werd netjes geleverd, rechtstreeks van bol.com. Mijn collega koopt exact dezelfde versie 2 dagen later voor 586,10 maar nu geleverd via een aangesloten bedrijf. Ik heb contact gehad met klantenservice maar die willen niks doen. Ik kan hem eventueel retourneren maar dit is gezien de instellingen heel omslachtig.
In de toekomst gebruik ik bol.com om een product te zoeken en ik koop het rechtstreeks bij een kleinere / lees aangesloten aanbieder. Ik ben er klaar mee en ik koop niks meer bij bol.com (ook zakelijk niet meer).

Roy 27-12-2019

Slecht. Vroeger was het top, tegenwoordig heel, héél slecht. Wel direct geld innen, maar altijd te laat bezorgen. Niet leveren. Misleiden. Niet aan de afspraak houden. Zeer onbeschofte en ongeïnteresseerde 'mensen' op de klantenservice (op een enkeling na). Het woord aftersales kennen ze niet.

Brent 27-12-2019

Jammer dit. opnieuw houd Bol.com zich niet aan de afspraken.
staat duidelijk vermeld voor 14.00 besteld = tussen 18.00 en 22.00 bezorgd. vervolgens wordt het pas 2 dagen erna bezorgd. ook zondag besteld uiterlijk dinsdag in huis. dat wordt nu dus pas vrijdag!

slechte zaak.

Danielle 24-12-2019

Ik was zeer tevreden maar nu niet meer. Super slecht. Je zoekt 3 cadeaus uit. Je kijkt of het op tijd geleverd kan worden daarom kies je voor het desbetreffende cadeau. Dan blijkt eerst dat er iets aangeboden wordt wat niet leverbaar is. Moet je wachten tot je je geld terug krijgt. Ik bestel direct een ander product op advies van bol.com. nu zit ik dus met kerst met 2 kinderen die een cadeau hebben en 1 niet want ze kunnen niet op tijd leveren. Hoe leg ik dit aan een kind uit.

Annelotte 23-12-2019

Je kan letterlijk alles vinden wat je nodig hebt tegen scherpe prijzen of hogere prijzen met betere kwaliteit.

Snelle geleverd en goede service. Bol.com is een leuke website!

RobJ 21-12-2019

Ik shop al jaren bij bol.com en heb nooit problemen gehad. Altijd correcte levering en op tijd. Als er een akkefietje is, zetten ze dit recht. Niet altijd de goedkoopste webshop, maar wel de beste! Keuze aan artikelen is enorm.

ariejan 20-12-2019

Krijg SAMSUNG TV QE65Q70R niet aan de praat. Beeld wordt zwart indien TV even niet wordt gebruikt.
Daarom volle aandacht gericht op het “aan de praat krijgen” met daarbij hulp van Samsung en van mijn internet provider. Hierbij worden de branduren limiet (3 uren) van bol.com/TV-Store overschreden. Komen er achter dat we hem eigenlijk te groot vinden. TV is binnen twee weken retour aangemeld.
Bol.com wil geen enkele redelijk voorstel aanbieden omdat de branduur limiet is overschreden. Binnen drie branduren blijven is onhaalbaar op het moment dat er meer dan twee weken nodig zijn om de TV aan de praat te krijgen. Ik heb dus geen normaal zicht-tijd gehad. Ik heb gevraagd om een redelijk voorstel maar bol.com wil mij geen enkel voorstel doen.
Bol.com laat de reactie over aan TV-Store en zegt zelf dat dit bedrijf niet flexibel is. Op dit punt ben ik het met Bol.com eens maar ben verrast door de inflexibele houding van beide partijen. Bovendien zegt TV-Store eerst dat ze er open voor staan het te laten onderzoeken en vragen het product daarvoor te retourneren maar draaien het vervolgens terug en laten het af ketsen.

oude klant van Bol.com 19-12-2019

Ik had van de baas een bol.com cadeau bon gekregen, nadat wij enkele producten hadden gekozen in de winkelmand, werd er na de invoercode van de bon een foutmelding gegeven. Kan een keer gebeuren zo je zeggen. Nogmaals alles ingevoerd, weer fout, dan maar bellen met de klantenservice. Daar werd er aangegeven,: meneer, even geduld, dan kunt u straks gewoon de bon weer gebruiken.
Half uurtje later, weer eens geprobeerd, weer foutmelding, weer gebeld met klantenservice, waarbij mij op een lerende toon werd aangegeven: meneer dat kan tot 4 uur duren, u moet gewoon wachten ( was niet echt een sympathiek persoon moet ik zeggen )
ik heb daarna zelf nog eens gebeld, maar kwam tot de conclusie dat de klantenservice wel erg arrogant aan het worden is. Bolcom verdiend erg makkelijk haar geld en de klant staat ZEKER niet meer bovenin haar prioriteiten lijst. Jammer, was vroeger leuk om te bestellen, zal mijn baas vragen om volgend jaar toch een ander soort bon te regelen.

Adri 12-12-2019

Op woensdag 4 december bestel ik op de website van Bol.com een iPhone XR. De prijs was scherp, maar realistische, zeker gezien de “Black Friday/ Cyber Monday Hype” die bij Bol en andere aanbieders vaak langer dan 1 dag duren. Ik ontvang netjes een bevestiging van mijn bestelling en een bericht dat de bestelling op vrijdag 6 december wordt bezorgd.

Als de bestelling op die dag niet wordt bezorgd, bel ik met de klantendienst. Ze gaan het voor mij uitzoeken en komen er op terug. Later die dag ontvang ik van Bol een e-mail. Mijn bestelling is geannuleerd, zonder enige verdere uitleg.

Ik heb vervolgens meerdere mail emailcontact met de klantenservice, waarin ik aangeef dat ik het met deze manier van werken niet eens ben en dat ik een passende oplossong verwacht. Bol geeft herhaaldelijk niet thuis en is niet van plan mij ook maar enigszins tegemoet te komen. Nee, Bol kiest ervoor om mij het slachtoffer te laten zijn van een dubieuze samenwerkingspartner en zich te verstoppen achter de kleine lettertjes!

Ik ben het slachtoffer geworden van een malafide verkoper op een door BOL gefaciliteerd platform. De hele bestelling en afwikkeling is gedaan door BOL in de BOL-uitstraling. Ik denk met Bol.com te maken te hebben en vertrouw op de goede naam daarvan en heb ondertussen te maken met dubieuze bedrijven die van die naam profiteren.

Bol is onzorgvuldig geweest in het aangaan van een samenwerking en heeft deze dubieuze partner onder haar naam een platform geboden waarvan ik het slachtoffer ben geworden. Ik verwacht van Bol zij hierin haar verantwoordelijkheid neem en mij op een passende manier schadeloos stelt.

Mike 11-12-2019

Voor de tweede keer wordt een bestelling te laat bezorgd ondanks de bij de bestelling aangegeven levertijd en slogan ‘Voor 23 uur besteld, morgen in huis’ en de bevestiging daarvan in de mail.
Bol.com werkt met partner leveranciers. Nu moet ik zonder airpods het vliegtuig in morgen. Teleurgesteld... voor de tweede keer!

Carolus 11-12-2019

Een multimeter gekocht bij bol.com (bestelnummer = 263153....) (laatste 4 cijfers vervangen door puntjes) op 2 november 2019.

(1) Speciaal bij bol.com bestel omdat die adverteerden met 24-uurs bezorging zondag, omdat ik het graag zondag wilde gebruiken. Het ding kwam niet zondag maar de maandag erna.

(2) De multimeter kwam aan zonder meetsnoeren en zonder het (in de productbeschrijving expliciet genoemde) thermokoppel. Zonder meetsnoeren is zo'n meter niet bruikbaar, en dat thermokoppel heb je nodig als je temperaturen wilt meten.

(3) Contact opgenomen met de klantenservice van bol.com via de chat, probleem uitgelegd, toezegging gekregen dat ze de het snoer zouden (laten) nasturen. Inmiddels (12 december, dus ruim een maand na dato) geen snoeren ontvangen en geen bericht van vertraging.

(4) Ik probeer weer de bol.com kantenservice te benaderen via de chat. Blijkt bol.com dat te hebben dichtgezet! Ik krijg de bol.com klantenservice niet meer te pakken voor deze bestelling. Voor dit item wenst bol.com dus gewoon geen contact meer te hebben.

Ze tonen dan wel een 'webformulier' waarmee ik direct met de leverancier (een firma Prometeq, waar ik nog nooit van gehoord had) direct zou kunnen benaderen.

Ja, hallo jongens, ik heb het artikel op de bol.com website besteld en aan bol.com betaald. Voor mij is bol.com de verkoper en niet de een of andere toeleverancier. Wat is de naam van bol.com nu helemaal waard als je bij problemen naar een toeleverancier doorgestuurd wordt?

Het is wel erg gemakzuchtig van bol.com om bij problemen de toegang tot hun klantenservice maar af te snijden. Zo van 'we hebben je centen, we helpen je niet meer en vecht het maar uit met de toeleverancier'. Beneden alle peil vind ik dat.

Fh 09-12-2019

Nu voor de derde keer pakketje niet bezorgd. Post.nl heeft het pakketje deze keer afgevinkt als zijnde geleverd. We staan in padstelling kennelijk, want de reacties blijven uit. En dat terwijl hier dezelfde chauffeur komt en het volmondig toegeeft en niet weet waar het geleverd is. Naar m’n €26,- kan ik waarschijnlijk fluiten, voor ons gehele gezin NOOIT MEER BOL.COM

Nico 03-12-2019

Espressomachines, wordt tegen de afspraak in een week later geleverd. Ondanks dat ik extra voor betaal voor een snellere levering. Ook stond op de site dat deze machine binnen 1 a. 2 werkdagen binnen zou zijn. Bij navraag krijg je Een grote mond tevens Grof gebekt en onbehouwen ene verkoper xxxx achternaam mocht hij niet zeggen . Als ik geen kwaliteit zou hebben om een klant behoorlijk te behandelen zou ik ook geen achternaam zeggen. Kortom Ik bestel geen dure zaken meer bij bol. Com een hele dikke onvoldoende bij deze. Een 1

Hendrik 03-12-2019

Jaren klant geweest bij Bol, maar vandaag besloten dat dat wel voorbij is. Want...op black friday een mooie deal gescoord, dacht ik. Voor Sinterklaas. Maar "vandaag besteld, morgen in huis" bleek niet op te gaan. Het zou pas 6 december worden. Niet erg, verzin ik wel wat op. Maar dan krijg ik 4 dagen later, 2 dagen voor sinterklaas, bericht: "Hallo Hendrik,
Graag informeren we je over het volgende. Je bestelling van 'JBL Flip 4 - Bluetooth Speaker - Zwart' wordt helaas niet meer leverbaar. "
Ik krijg een kadobon twv 5 euro - op een bedrag van 160 euro.
Vreemd genoeg, ik ga kijken, op Bol.om nog steeds te koop en leverbaar, wel ruim later leverbaar - 12 december, maar toch...heel eigenaardig. En ineens voor 92 euro per stuk ipv 76.
Bellen. "Vreemd inderdaad. Ik kan er ook niks anders van maken." Bedrag wil de medewerker wel in compenseren (goh wat aardig..!)... Maar ik bedenk me, want zo lang na Sinterklaas vind ik belachelijk. Dus ik zeg: laat maar, ik probeer het wel ergens anders. "Ik snap dat u inderdaad uw geld terug wilt." Wanneer krijg ik mijn geld terug? "Binnen 4-6 werkdagen". Wat?! Schandalige service.
Net bij Concurrent bestelt, iets duurder dan 76, maar nog altijd ruim minder dan 92..en morgen in huis!! Op tijd voor de Sint. Neem daar maar eens een voorbeeld aan Bol.com.

Christine 02-12-2019

Bol heeft een goed en groot assortiment. Ze hebben wel een probleem met het leveren van het product. Ze houden zich niet aan hun beloofde leveringstermijn. Erger nog, meerdere dagen na mekaar kreeg ik een mail dat het bestelde product die dag geleverd zou worden. Je wacht maar voor niets. De klantendienst is enkel per chat bereikbaar maar die weten van niets! Jammer want de producten zijn ok maar ik haal mijn kerstgeschenken elders want ik wil zeker zijn dat ik iets onder de boom kan leggen. We zijn nu 3 dagen verder en het product is nog steeds niet geleverd (heb bericht gekregen dat het morgen zou aankomen????)

Giorgio 02-12-2019

Afgelopen 5 keer besteld. Elke keer pakketeen beschadigd. Boeken, spellen legodozen.
Afwikkeling heel slecht.
Schult wordt op bezorger afgewikkeld, maar als je zo veel terug krijgt..... neem dan een andere bezorger.
Voortaan coolblue, die regelen dit tenminste zelf.
Wat mij betreft geen bol meer

rocky 02-12-2019

Bol.com steelt € 3.476,37 !!!
Ik Heb een TV bij BOL.COM gekocht en is niet goed...
Retour papier gekregen en retour gedaan.
Nu 3 weken verder en helemaal niets...ze hebben in tijd beloofd 7 x (inmiddels) te bellen, niet 1 keer dus...bij de klanten"service" word de haak er zomaar maar opgegooid.
Heb wel al 4X deze mail gehad van:
"Beste meneer ......,
Het is ons eindelijk gelukt om contact te krijgen met de locatiebeheerder van het pand van Tom Coronel Webshops.
De televisie is per ongeluk zonder enige toestemming door een van mijn collega's retour gemeld, terwijl je aanspraak maakt op de garantie die Phillips (De fabrikant) je biedt.
Wij willen daarom ervoor zorgen dat je de televisie terug krijgt en zo contact op kan nemen met de fabrikant om aanspraak te maken op de garantie en zo een werkende televisie hebt.
We willen graag de aflever afspraak inplannen, zou je ons willen laten weten wanneer je thuis bent zodat we dit kunnen regelen op een moment die jou goed uitkomt.
Alvast bedankt
Dominique (volgens heten ze allemaal hetzelfde daar)
bol.com Service door Partners Support
www.bol.com"

Is simpel gewoon....Ik heb hem van BOL.COM gekocht en BOL.COM betaald.
Ze stoppen (proberen) alles van hun (hun eigen problemen die ze blijkbaar hebben) nu in mijn schoenen...
Ik heb niets meer met die TV te maken en te doen....
Wat zij ermee doen moeten ze zelf maar zien...
Het is HUN tv en MIJN geld. Ik wacht nog steeds op MIJN € 3.476,37
****************************************************
Mail gehad van bol.com omdat ze mijn klacht hadden gelezen op klachtenkompas.nl.

reactie bol.com:
"Beste meneer .....,
Vandaag heb ik je meerdere keren geprobeerd te bellen, om je terugkoppeling te geven over je klacht die je bij klachtensite, klachtenkompas hebt ingediend."
-------------------------------------------------------------
Ze hebben 2x gebeld de 1e keer ging 1 x over (nog geen tijd om hand uit testrekken)
2e x ging ging hij 2 x over wou net mijn naam zeggen en werd meteen opgehangen...
Dus zo gaan ze om met klanten..echt seriues dus. (zullen wel een bel quota moeten halen ofzo) m.a.w. helemaal nada, niets, noppes,. lekker hoor!.

Reactie van Klachtenkompas.nl:
"Wat vind je van de klachtafhandeling op Klachtenkompas.nl"

Helemaal niets.... "ze" hebben 2 keer gebeld. 1 keer ging de telefoon 1 keer over (geen tijd om op te nemen natuurlijk) 2e keer ging hij 2 keer over wou net mijn naam uitspreken en werd er al opgehangen....verder totaal niets. En ik wacht nog steeds op mijn € 3.476,37 .
Ik krijg dus geen antwoord reactie of niets....ze stelen dus gewoon even € 3.476,37 terwijl ik bij bol.com al voor meer dan 35.000,-- heb uitgegeven, gaan ze zo met klanten om.
"Wat vind je van de klachtafhandeling op

Klachtenkompas.nl" .....
er is helemaal niets afgehandeld.....dus begrijp niet hoe je bij afhandeling komt....

MdbA 02-12-2019

De klantenservice van BOL weigert inhoudelijk in te gaan op wat er gebeurd is en blijft onterecht herhalen dat de verkoper in zijn recht staat. Nu heeft BOL (of eigenlijk het bedrijf achter BOL dat het product echt heeft geleverd) het product terug en mijn geld en BOL wil me niet meer te woord staan.

BOL schrijft:"
Beste *****,
Bedankt voor je mail. Helaas, zoals al meerdere keren is aangegeven, staat de verkoper in zijn reht en kunnen wij niets meer voor je betekenen.
Mijn excuses voor het ongemak.
Lobke"

Daar maakt BOL zich mee af. Wat er gebeurd is, is dat ik bij de leverancier achter BOL geklaagd omdat het product niet deed wat ik verwachtte en dat ik het wilde terug sturen. De verkoper reageerde hier vol onbegrip op en gaf aan dat ik eerst zijn advies op moest volgen en als dat niet beviel ik het altijd nog zou kunnen terugsturen. Nadat zijn advies ertoe heeft geleid dat het product onbruikbaar was geworden en de verkoper een normaal gesprek bleef blokkeren omdat die maar bleef zeggen dat wat ik aan hem meldde absoluut niet kon, heb ik zijn advies verder gelaten voor wat het was en het product volgens de standaard BOL procedure teruggestuurd. De verkoper heeft toen nog geprobeerd om mij het artikel op mijn kosten verzekerd naar hem terug te laten sturen maar omdat hij steeds zo ongelovig en weigerachtig bleef reageren wilde ik niets meer met hem te maken hebben en terugvallen op BOL. Je koopt immers bij BOL omdat je denkt dat ze je in alle redelijkheid te woord zullen staan. Niet dus. Toen het product volledig volgens de regels van BOL teruggestuurd aankwam bij de verkoper meldde die dat het gebroken was aangekomen (voor de duidelijkheid het gaat hier om een zo goed als onbreekbare hard polyester achterwand voor in een aquarium) waarop BOL aan de kant van de verkoper ging staan en er volledig onbegrijpelijk bij blijft dat de verkoper in zijn recht staat.

Adelbertje 02-12-2019

Ik had gisteren en klacht ingediend omdat een door Bol.com verkeerd geleverd apparaat alleen maar opnieuw gekocht kon worden tegen een hogere prijs. De argumentatie was ongeloofwaardig. Ik vond dit natuurlijk een slechte service. Echter! Zojuist kreeg ik een telefoontje van Bol dat ik mede naar aanleiding van mijn klacht op deze site van Kieskeurig.nl een tegoedbon kreeg ter waarde van het verschil. Ik kan dus alsnog het apparat kopen voor de afgesproken prijs. Chapeau voor de effectiviteit van Kieskeurig en netjes van Bol.com om dit zo op te lossen!

Brent 01-12-2019

Absolute afrader. pakket zou worden bezorgd in de avond(avond levering via select+) vervolgens krijg je te horen dat het niet gaat lukken en ik maar lekker mag wachten. zo werkt dat niet. ik selecteer niet voor niks voor dezelfde dag. dan heb ik niks aan morgen of over een paar dagen. en vervolgens niet toegeven dat ze zelf fout zitten. en geen koerier sturen om het op te lossen nee gewoon voet bij stuk houden en zeggen dat het mijn probleem is. en dat het door black friday zou liggen terwijl andere paketten van coolblue wel gwn bezorgd worden pure shitpraktijken dus.

Marcel 28-11-2019

TIP: gebruik Bol.com als zoekmachine maar bestel hier niet! Zoek het product op via de site van de aanbieder, tweakers of Google. Bol.com pak 15% commissie op iedere aankoop van een 3e partij en als er wat is zijn ze niet thuis en doen ze er alles aan om je af te wimpelen.

Als je een klacht wilt indienen dan kom je op een afdeling terecht waar studenten je klacht met standaard sjabloonmails beantwoorden. De mails worden half gelezen. Als je vraagt of ze nou eens serieus naar je klacht willen kijken moet je het weer per brief gaan aanleveren (internetbedrijf). Dus alles om maar niet die klacht in behandeling te hoeven nemen. Het bedrijf is te groot geworden met alle standaard procedures. Voor service wil ik iedereen aanraden om bij de wat kleinere webshops te bestellen.

Ronny 26-11-2019

Bij het willen inleveren van een cadeaukaart de melding gekregen dat deze geblokkeerd zou zijn.
Via de saldo chekker gecontroleerd en er bleek nog gewoon 50 euro op te staan en deze zou ook nog bijna 3 jaar geldig zijn.

Helaas dus niet inwisselbaar.

contact met de klantenservice gehad

klopt inderdaad. deze is geblokkeerd maar we kunnen u niet zeggen waarom.

Lekker is dat cadeaukaart van 50 euro welke eigenlijk gewoon nutteloos is en niet te verzilveren.

kkkoooeeennn 25-11-2019

Op de infopagina, hier op kieskeurig, staat dat Bol.com enkel UPS en Post.nl gebruikt als bezorgdienst.
Wat was ik dan verrast toen ik in de track en trace mail kon lezen dat Bpost mijn pakket zou bezorgen. Ik hield mijn hart al vast.
Vanavond op de helpdeskchat, die ik moest contacteren omdat, je raad het al - het pakket niet bezorgd was - heeft een medewerkster me verteld dat Bol.com niet altijd weet welke bezorgdienst gebruikt wordt. Het geld dat ik extra betaald heb voor de levering op afspraak zou teruggestort worden,...

Het heeft wat weg van Lotto spelen. Je zet geld in en als je geluk hebt komt je pakket toe.

Wanneer ik nu mijn pakket ga ontvangen, wisten ze me niet te vertellen. De medewerkster heeft me gezegd dat ik best even zelf contact opneem met BPost.
Beste Bol.com, ik zou NOOIT een pakket laten bezorgen op afspraak had ik geweten dat BPost zou ingeschakeld worden. Jammer en onbegrijpelijk dat jullie dit zelf ook niet weten!

Dat is de reden waarom ik een 4 geef.

Ah ja, en wanneer mijn pakket gaat aankomen, dat weet niemand. Via de track and trace link staat nog altijd : "Je pakket wordt klaargemaakt door de afzender (stap 1/4)" Dit terwijl het pakket al hier had moeten zijn.
kkkoooeeennn 01-12-2019

Het product is niet aangekomen en Bol.com heeft netjes alles terugbetaald.
De reden voor het niet leveren is me niet duidelijk.

M 23-11-2019

Voor de tweede keer kan bol.com het beloofde bezorgmoment niet nakomen.... voor 23:59u besteld morgen in huis? Nou dat is sowieso niet het geval ! Waardeloos....

Gerard 20-11-2019

Jaren was ik er klant maar dit bedrijf
heeft geen enkele service en respect
voor klanten. Smartphone besteld afgeleverd door post. Nl. Kreeg niet de kans het pakket in ontvangst te nemen.
Ja je zou zeggen daar kan Bol niets aan
doen. Gebeld met klantenservice.
Het zou de andere dag worden afgeleverd
Helaas niets dag later weer gebeld en
Kon het afhalen bij post.Nl
Mijn beslissing had ik op dat moment
genomen geen aankopen meer bij Bol.com. Pakket volgens de instructies gaan
Retourneren kon alleen met DPD.
Weer bellen waar zit DPD? Uiteindelijk
KON dat bij welkoop, dus gedaan.
Nu komt het men had geen bewijs voor Afgifte. NOU WEET NU WAT EEN ANDER
ZOU DOEN!. IK GEEF GEEN PAKKET AF
ZONDER BEWIJS WAARDE PAKKET 355.00
Weer bellen met Bol maar kunnen hier niets aan doen was het antwoord.
Een kadobon van euro 15.00 dat was mogelijk en het verzoek DPB bellen.
Dat heb ik gedaan maar die vertelde mij niets te kunnen doen.
Ruim 4 dagen bellen uitleggen wat mij heel veel energie heeft gekost.
Heb ik het pakket naar post.Nl gebracht
En het retour gestuurd op mijn eigen kosten euro 16.=.
Wat er met dit bedrijf aan de hand is voor mij onbegrijpelijk en ronduit slecht.
Ik noem dit zeer klantonvriendelijk en
Zal mijn account gaan verwijderen

Bruggink 20-11-2019

Ik heb een producten besteld bij bol.com blijk dat de verkoper(Power Components) een andere artikel verkoop onder een andere artiekelnummer hier heb ik meerderen keer over gebeld maar krijg steeds het zelfde te horen

Ze zouden zorgen dat de verkoper dit ga veranderen maar er gebeurd al weken helemaal niks
ik voel me gewoon opgelicht
ze zijn zeer slecht met oplossen

Julie 20-11-2019

Vandaag ben ik een uur bezig geweest om allemaal artikelen bij elkaar te zoeken voor Sinterklaas. Op moment van afrekenen bleek opeens een artikel uit mijn winkelmanfje verdwenen te zijn. Het ging om de Baby Born Scooter voor de prijs van 34,99. Gefrustreerd ging ik weer op zoek naar hetzelfde artikel, dat ik nu aantrof voor de prijs van 54,99 (?). Maar liefst 20,00 euro duurder. Meteen contact gezocht met de klantenservice. Om het probleem op te lossen werd er een kortingsbon van 20,00 euro gestuurd, maar dat zou wel een kwartiertje gaan duren. Na een kwartier. Netjes opgelost, maar toen ik een kwartier later opnieuw wilde afrekenen, bleek er weer een artikel uit mijn winkelmandje verdwenen te zijn. Poppekleertjes voor mijn dochter. Het is toch te gek voor woorden dat de spullen binnen een kwartier uit je mandje worden verwijderd! Opnieuw ging ik op zoek naar de juiste poppenkleding. Die bleek inmiddels te zijn. Meteen weer contact gezocht met de klantenservice. Daar kreeg ik te horen dat er helaas niets aan te doen was, dan had ik maar eerder af moeten rekenen...Wat een mega slechte service!

Christianne 19-11-2019

Enorm ruime sortering, wat hebben ze niet? Bestellingen gaan eigenlijk altijd goed. En gaat het dan toch een keertje mis, dan wordt het op een keurige manier opgelost. Complimenten!

D 18-11-2019

Standaard beleid bij een niet standaard geval. Een artikel dat niet naar behoren functioneert kan normaliter worden geretourneerd, maar men verwacht dit echter ook wanneer het gaat om een autotracker die niet werkt en daardoor kwijt is geraakt. De verkopende partij 'Best shopping.nl' heeft het defect eveneens zelf geconstateerd en weigert een nieuw artikel te leveren of het aankoopbedrag terug te geven, bovendien behandelen ze klant op een schandalige wijze. Het telefoonnummer op hun site is slechts voor de show... Bol.com houdt vast aan een standaard procedure, geen tracker, geen geld terug en daarmee is de kous af...

Ernest 18-11-2019

Bol.Com beloofd op gemelde datums te leveren maar de laatste tijd kunnen zij dit niet nakomen. Nu weer een hele zaterdag binnen gezeten maar geen levering ontvangen. Dit is al de zoveelste keer dat ik voor niets thuis blijf. Ga voortaan ergens anders bestellen. Er zijn webwinkels die zich wel aan de afspraken houden.

Petra 16-11-2019

Bij bol.com een JBL radio gekocht die na een paar maanden niet meer werkte. Opgestuurd ter reparatie en terug ontvangen met de melding dat er niets mis mee was en de dreiging dat als we hem nog een keer ter reparatie op zouden sturen, er kosten in rekening gebracht zouden worden.
Radio deed het vervolgens een paar maanden en ging weer kapot. Toen ter reparatie opgestuurd waarbij ons gemeld werd dat we een nieuwe radio zouden krijgen. Deze nieuwe radio werd vervolgens zonder verpakking (wat op zich raar is als je een nieuwe radio krijgt) los in een doosje van bol.com gedaan, zonder enige bescherming en naar ons opgestuurd. Na verschillend mails over en weer met bol.com kwam het er op neer dat ze niets met onze klacht deden. Ze gaven aan dat de radio nieuw was (wat zeer vreemd is als er geen verpakking om zit) en dat we, als we wilden, hem nog een keer ter reparatie konden opsturen zodat zij hem na konden kijken.
Ik vind het heel erg dat bol.com zo met andermans spullen omgaat. We sturen ons product in vertrouwen op, vervolgens wordt schandalig met ons eigendom om gegaan en bij klachten geeft bol.com niet thuis. Verkopen kunnen ze goed, maar de service bij problemen is waardeloos.

Nader Esmaieli 16-11-2019

Via Bol.com heb ik een drone gekocht die vanaf unboxing had camera error. Dus niet gebruikt en binnen 4 dagen terug gestuurd. 30 dagen bedenktijd!
Ik had geen vertrouw in die product en in de service van Xiaomi NL. Ik wil mijn geld terug maar ze liggen hier en zeggen dat er gebruikssporen zijn zichtbaar! Dat is niet waar. Stel dat ik had gebruikt maar binnen die bedenk tijd periode “4” dagen terug gestuurd.
Helaas Bol is niet bereid om probleem op te lossen.
Kortom 30 dagen bedenktijd is niet betrouwbaar!!!

Fonsenbol 12-11-2019

Bol.com beloofd dat je ondeugdelijke artikelen kan terugsturen. Klopt niet.
Je krijgt je geld niet terug.
HermanClaessen 14-11-2019

Klopt inderdaad.
Waardeloos en onbeschoft zoals je gekleineerd word.

Lisanne 11-11-2019

Eerder heb ik een negatieve review geschreven, naar aanleiding daarvan heeft een medewerker van bol.com contact met mij opgenomen om alsnog een oplossing te bieden.

-----------------------------------------------------------
Review 7-11-2019:

Ben inmiddels 9 jaar klant bij de de bol.com maar het lijkt steeds vaker mis te gaan met de bestellingen en oplossen ho maar. Vandaag ook weer contact gehad met een medewerker van de chat, al interesseerde Nigel het volgens mij erg weinig. En is er een oplossing geboden? Natuurlijk niet behalve ja we kunnen er ook niks aan doen.

Erwin 09-11-2019

Heb 1 maand geleden tv gekocht bij Bol.com
Bleek te groot, dus direct teruggestuurd
Krijg mijn geld niet terug omdat hij bij transport beschadigd zou zijn. Inmiddels 10x gebeld, via klantenservice naar 4 verschillende afdelingen doorgestuurd, ze bellen nooit terug volgens afspraak, verwijzen naar de TVleverancier, naar de vervoerder etc.
Dit is mijn slechtste ervaring ever
Koop hier NOOIT een tv

H.W.J. Breur 08-11-2019

Ik koop mijn onlineproducten altijd bij Bol.com. Dit bedrijf heeft mij nog nooit teleurgesteld. Zeer ruim assortiment, je kunt er vrijwel alles vinden. Klantvriendelijke en gebruiksvriendelijke aanschafprocedure. Bol.com doet altijd wat het belooft en is voor mij als klant zeer betrouwbaar.

Doornbos 02-11-2019

Ik ben al jaren bij bol.com een telefoontje naar bol als er problemen zijn en het wordt heel goed op gelost het is een bedrijf met goede kwaliteit en een goede prijs voor de producten wat wordt geleverd