bol.com - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over bol.com.

bol.com stelt zich voor

Bol.com opende op 30 maart 1999 zijn winkeldeuren. Twintig jaar later heeft de winkel meer dan 9 miljoen actieve klanten in Nederland en België en een assortiment van ruim 16 miljoen artikelen. Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkel van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van de online verkoop van boeken, entertainment, elektrische apparaten en speelgoed. Bij bol.com vinden klanten het grootste assortiment in tientallen speciaalzaken met boeken & ebooks, muziek, film, games, elektronica, speelgoed, babyartikelen, tuin- en klusartikelen en alles voor wonen, dieren, sport, vrije tijd, persoonlijke verzorging, sieraden, horloges, tassen en lederwaren.

Deze score is berekend op basis van 235 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

3,4

Samberg 07-07-2020

In mei koop ik een fhön en met haar droog maken komt er een steek vlam uit.
Stoppen eruit maar het ergste mij extensionmat verbrand.
Contact opgenomen en kreeg het geld van de fhön meteen terug
Externe verkoper wilde de mat ook vergoede en vroeg om een factuur van het haar. Dat heb ik meteen ingediend.
Dit is op 22 mei begonnen.
Vandaan 7 juli ben ik nog geen stap verder.
Bol.com heeft aangegeven dat hun verder de communicatie doen omdat de externe verkoper in het Engels communiceert.
Externe verkoper blijft op een 1 of andere manier lastig doen en is mijn mat nog niet vergoed.
Ik moet telkens 2 werkdagen wachten.
En er is al 3 keer gezegd dan moet het opgelost zijn. Maar helaas

Danielle 07-07-2020

Ik, maar vooral mijn partner bestellen al jaren bij Bol.com. Alles gaat altijd prima en snel. Ze komen op mij erg betrouwbaar over en dus vond ik het tijd ook mijn grotere aankopen maar eens via BOL te doen. Een laptop, via een partner van Bol.com. Helaas bleek er met de laptop behoorlijk wat mis. Na een, ook volgens de klantenservice van Bol.com zeer onbeschofte behandeling van hun partner, ben ik meerdere malen doorgezet tot uiteindelijk het hoogste niveau van escalatie binnen Bol.com. Daarna niets meer gehoord, meerdere malen klantenservice BOL gebeld, waren het helemaal eens, en weer een week verder helemaal niets van ze gehoord. Toen ik de klantenservice belde met de vraag of iemand van het hoofdkantoor of hogere orgaan mij dan eens kon bellen ontving ik ineens een mail. Ik moest toch maar doen wat de partner zei en het apparaat opsturen zodat zij ernaar konden kijken terwijl Asus al had aangegeven dat hij hoogstwaarschijnlijk stuk is. Heel naar want dan ben je dus je laptop kwijt en je krijgt hem leeg terug, maar goed het is niet anders. Maar toen ik BOL dan ook vroeg, aangezien LEVIX inmiddels erg onbetrouwbaar op mij overkwam, of zij dan garant wilden staan voor het feit dat ik het apparaat wel binnen twee weken terug zou krijgen (voor je het weet zit je weken zonder je apparaat) en er een oplossing zou komen als Levix hem niet zou kunnen repareren kreeg ik als antwoord.........niets. bedankt BOL.com En ik wil dan ook iedereen aanraden, bestel bij BOL.com maar verwacht iets als het misgaat

zendagii jee 06-07-2020

Ik heb een Samsung s20 besteld volgende dag kreeg ik Samsung galaxy71 contact opgenomen oh sorry dat was niet de bedoeling natuurlijk. Heb ik zelfde dag geroutineerd en ik zou volgende dag mijn telefoon binnen krijgen now ja het is 3 dagen later heb ik nog steeds niks heel erg slecht nooit meer bij bol.com bestellen super slecht super slecht

Cor De Kinder 03-07-2020

Ik koop al een flink aantal jaren artikelen bij Bol.Com van allerlei mogelijke artikel en en nog nooit is het ook maar een keer een foute keuze geweest.Een enkele keer moest er iets worden geruild om dat de maat niet klopte,maar ook dat ging snel en gratis.Ik kan niet anders zeggen dat ik een grote fan van dit bedrijf ben en nog nooit teleurgesteld ben in hun goede service.

Jos Peters 03-07-2020

Na een bestelling gedaan te hebben bij Bol.com op zondag 28 juni jl. kregen wij uiteindelijk op vrijdag 3 juli onze bestelling, t.w. een vrieskistje. Deze werd bezorgd door Post NL. Dit bedrijf echter neemt geen oude vrieskistje mee. Wij wisten dit niet en betaalde een bewoner van onze flat €25,= om dit naar gemeente Nijmegen af te voeren. Naar later bleek hadden wij moeten bellen naar Bol.com om het op te halen. Wij wisten niet beter dan dat het meegenomen zou worde. Wij hebben contact gezocht met Bol.com en kregen een uiterst onbeleefde dame aan de telefoon die uiteindelijk te telefoon verbinding verbrak. Wij zijn 74 jaar oud en hebben dit nog nooit meegemaakt. Wat een teleurstelling. Wij zullen nooit meer iets van dit bedrijf kopen en laten dit ook aan anderen weten.

Alex 02-07-2020

De klantenservice denkt voor geen meter mee. De bestelling zou vandaag komen maar is vertraging opgelopen en het is niet mogelijk om een nieuwe bestelling aan te maken om vandaag op te halen bij de Albert Heijn. De medewerkers in de klantenservice hebben geen gevoel voor goede communicatie. Jammer, dit is al het tweede keer in korte tijd dat het mis gaat. Dat het mis kan gaan bij PostNL begrijp ik, maar dan verwacht ik wel dat de klantenservice met mij mee denkt.

Elly 01-07-2020

Was niet de eerste keer dat het fout ging, maar vandaag was het echt nou heb er geen woorden voor.
Gisteravond een laptop ala €499,00 gekocht zou vandaag geleverd worden. PostNL was 3uur te laat. Toen ze kwamen leveren was de doos open en zat er een speelgoed puzzel in. Ik gechat met bol.com. Ze denken dat er wat verkeerds is opgestuurd maar het kan ook zijn dat het bij PostNL verkeerd is gegaan. Krijg je 2 mogelijkheden geld terug of opnieuw bestellen. Maar goed dat vergoed de schade niet. Neem 2uur vakantie op en dan niks krijgen. Als ik kies voor opnieuw leveren heel de dag thuis blijven en weer vakantie uren opnemen. Of dat zo makkelijk is. Ik had de laptop gelijk nodig oude was gecrasht, en ik geen kon lenen ergens anders. Al met al kost het je extra geld en tijd en is het geen oplossing. Ook bellen ze je niet netjes om je verhaal aan te horen en telefonisch waren ze niet meer bereikbaar.
Ik zou niks meer bestellen bij ze. Slechte service en niet klantvriendelijk.

Elly 01-07-2020

Ik zou niks meer bestellen bij ze. Slechte service en niet klantvriendelijk. Je bent gewaarschuwd.

PeacekeeperNL 01-07-2020

Nieuwe telefoon en bijbehorend hoesje besteld ten tijde van de Samsung dagdeal van 30 juni 2020. Ze hadden toen ook een retourdeal/tweedekansje, waar ik toen gebruik van had gemaakt. Ik heb elders altijd goede ervaringen gehad met tweedekans producten.
Maar ik ga nooit meer in op de tweedekansjes van Bol.com. Er staan geen foto's en geen beschrijving van wat er loos is met het product. Het toestel had zichtbare gebruikssporen, en miste onderdelen. De bijgeleverde oortjes waren gebruikt en miste de andere maat dopjes.
Daarop contact opgenomen met de klantenservice. De klantenservice was deze ronde werkelijk waar bedroevend. Gebeld om mijn klacht voor te leggen en of het eventueel mogelijk was om dan dit product te retourneren, en dan een nieuwe, ongebruikte te bestellen voor de prijs van de dagdeal van gisteren. Dit was helaas niet mogelijk, dus ik moest de keuze maken of ik een incompleet product met beschadigingen wilde houden voor een voor die staat te hoge prijs, of retourneren en dan maar voor de nieuwe prijs een nieuwe telefoon te bestellen. Het werd geen van de twee opties, toestel gaat retour en dan nog maar geen nieuwe telefoon.
Wie weet dat de klachtafhandeling hier me nog enigszins tegemoet kan/wil komen om me toch weer blij te maken, maar ik verwacht er eigenlijk weinig van. Ik heb spijt van mijn keuze voor Bol.com in deze.

SoSo 01-07-2020

HORRIBLE PLATFORM.
First, it does not support English, it is really difficult to order.
Second, the whole ordering system absolutely completely sucks. I placed an order twice, both times I made a mistake. First time I by accident chose "post-payment" for a birthday order for a friend (just imagine, she would get a present and have to pay for it). I had to cancel this order. Second time the order was made for my old address. I don't live there anymore. I changed that address before making the order but for whatever weird reason this website did not save the changes. I am still struggling to correct this mistake because I have already paid. There is no such option as to change the shipping address, you can only cancel the order.

EXTREMELY DISAPPOINTING EXPERIENCE.
I advise to order from shops directly.

Fred 30-06-2020

Vandaag een thule 933 fietsendrager gezien bij Bol.com. Vreemd genoeg stonden er twee prijzen. 545 euro en 839 euro voor de select versie. Ik contact opgenomen met de chatdienst. Volgens de medewerker was de 545 euro de juiste prijs. Hij zou verder uitzoeken waarom de selectprijs te hoog was. Dus ik denk dan bestel ik die van 545 euro. Die was plotseling niet meer leverbaar ? Ik weer contact op genomen , want die van 839 euro stond er nog wel op (hetzelfde apparaat !!!) Hoe kan dat als ze niet leverbaar meer zijn ? Weer Contact opgenomen. De medewerker kon niets meer voor mij beteken werd mij verteld. Vervolgens weer op de site gekeken , is de prijs van de select versie opeens verlaagd naar 749 euro. (Ze waren toch niet meer leverbaar?) Ik voel me als klant (al heel lang) behoorlijk in de maling genomen door het gesjoemel met de prijzen. Je kan het marketing noemen, ik vond het ongepast. Ik hoop op een reactie van Bol op mijn verhaal hierboven. Ben eigenlijk een beetje klaar met Bol .com Jammer

Kees Zwaan 30-06-2020

Opnieuw een zeer teleurstellende ervaring met Bol.com. Bestelde en betaalde product zou “morgen” worden geleverd. Inmiddels is het al tien dagen “morgen” en heb ik mijn bestelling geannuleerd. Het product nu rechtstreeks bij de wederverkoper besteld (kost enkele euro’s meer) die binnen een uur berichtte dat het product was ingepakt en gereed lag voor verzending. Nooit meer Bol.com.

Caroline 30-06-2020

Belachelijk slechte service! Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, je besteld bij bol.com maar je moet bij klachten contact opnemen met zowel bol.com als de daadwerkelijke verkoper...

Ik bestel NOOIT meer bij bol.com, voortaan gewoon rechtstreeks. Als je een klacht hebt (veroorzaakt door bol.com) kan je het gewoon uitzoeken. In mijn geval een product binnen gekregen met een waarde van €86,99,- (ze hebben snel de prijs verhoogt, gelukkig had ik van te voren al een screenshot genomen) ik moet een factuur betalen van €113,79,-

Factuur kan niet worden aangepast, ik moet €113,79,- betalen om vervolgens (door de daadwerkelijke verkoper) het restant teruggestort te krijgen. Het bedrag van het restant wordt vaag over gedaan, en dus niet benoemd. Deze oplossing is geboden na 2 weken lang contact te hebben, met zowel bol.com als de daadwerkelijke verkoper.

Er wordt van hun probleem, mijn probleem gemaakt. Er is ook geen enkel excuus gemaakt, ze spreken tegen je alsof ze bij je in de klas hebben gezeten...

Hans Bakker 29-06-2020

Fijne shop met enorm artikelen aanbod en vaak leuke aanbiedingen die zeer concurrerend zijn ivg met andere aanbieders

Joke 28-06-2020

Recent een torenventilator Van 51,96 gekocht bij bol. Deze zou binnen 6 dagen worden geleverd. Kreeg een mail van bol dat de bestelling as geannuleerd vanwege miscommunicatie met het bedrijf welke de ventilator moest leveren. Toen ik weer op de site Vannoppen.com keek, stond dezelfde ventilator erop voor 79,95 als je er 1 kocht. Ik wilde hierover telefonisch contact opnemen met bol, want ik vind dat ze deze dan ook moeten leveren voor de eerste aangeboden prijs. Nergens is een telefoonnummer van ze te vinden, alleen chat mogelijk. Normaal weinig problemen met ze, maar dit kan echt niet.

Wis 27-06-2020

Bij Bol.com een torenventilator gekocht. De volgende dag binnen.
Verpakking was beschadigd, ventilator leek een 2e kans apparaat te zijn en de kast om de ventilator was niet goed bevestigd.
Bovendien bleek de ventilator een gebrek te hebben, bij het heen en weer bewegen schuurde er iets binnen in met veel lawaai langs elkaar.
Contact opgenomen met Bol.com en de optie was of de ventilator repareren of retour en geld terug. Omruilen voor een nieuwe was niet mogelijk.
De verkopende partij was dit keer Bol.com zelf.
Ik vind het een hele slechte service dat als er een ondeugdelijk apparaat geleverd wordt ik die niet om kan ruilen voor een nieuw exemplaar. Maar eerst (heel omslachtig) het apparaat retour moet doen, wachten op teruggave geld en dan weer opnieuw moet bestellen. Ik heb nog niet zoveel ervaring met bol.com maar koop liever in een fysieke winkel waar de service beter geregeld is.

Kars 25-06-2020

Nog geen halfjaar geleden AirPods Pro gekocht van bijna €300, omdat ze nergens anders op voorraad waren. Na een aantal maanden werkte de rechter AirPod niet goed meer. Via de website heb ik de AirPods kosteloos aangemeld en opgestuurd voor een reparatie. Helemaal top! Echter, ze konden het probleem niet ontdekken en hebben het product na 4 weken(!) zonder te repareren teruggestuurd. Helaas doet het probleem zich nog steeds voor en werkt alleen de linker AirPod. Hoewel sommige jongeren het behoorlijk cool vinden om één AirPod te dragen, ga ik me hier niet aan wagen. Na dit aangekaart te hebben bij een van de klantenservice medewerkers, was het voorstel om het product nogmaals op te sturen (en nogmaals voor 4 weken kwijt te zijn). Zonder garantie dat er nu wel wat aan gedaan wordt. Wanneer ik vraag naar een andere oplossing is het voorstel om zelf contact op te nemen met Apple. Waardeloze service. Volgens mij heb ik ze bij Bol.com heb besteld en niet bij Apple. Volgende keer bestel ik bij Coolblue (of Apple?).
Officiele reactie van Bol.com 26-06-2020

Beste Kars,

Dit bericht is gelezen en er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Met vriendeljke groet,

Trix54 23-06-2020

Ik bestel al jarenlang zo nu en dan bij Bol.com en heb al die tijd een uitstekende service ervaren. Onlangs ging er een apparaat kapot binnen de garantie termijn en ik kreeg zonder problemen mijn geld terug. Ook als ik een vraag over een product heb krijg ik altijd snel antwoord per mail of per telefoon. En altijd op een vriendelijke manier. Je betaalt soms meer voor een product maar een goede service is ook veel waard vind ik.

Marco S 22-06-2020

Via bol.com gebruikte producten gekregen, na mijn klacht verschuilen ze zich achter de voorwaarden van Telsell. Slechte service
Officiele reactie van Bol.com 25-06-2020

Hi Marco,

Zou je een bestelnummer kunnen sturen, in reactie op dit bericht?

Als we het bestelnummer hebben, kunnen we jouw gegevens erbij zoeken en contact opnemen.

Jos 22-06-2020

Was altijd tevreden bij bol mijn favourite winkels
Helaas is het in magazijn hopeloos.
Speaker set besteld sturen ze gewoon 1 speaker op. Hoe verzint je het en het lukt ze niet om na te sturen. Nu moet ik dus de speaker terugsturen.
Gelukkig is de winkel wel bereid mee te werken en haalt ze terug bij bol dan via hun bestellen. Wat een drama daar
Officiele reactie van Bol.com 25-06-2020

Beste Jos,

Heel vervelend dit. We nemen graag contact met je op en hebben hiervoor jouw bestelnummer nodig.

Stel je contact op prijs, dan kan je in reactie op dit bericht je bestelnummer sturen.

0opatriciao0 21-06-2020

Bestel je een Philips TV staat de bezorger van Postnl aan de deur met een Monitor dus meteen retour gedaan bel je bol.com zeggen ze heb je wel een tv besteld daarna zien ze dat het wel zo is. Is de tv ineens uitverkocht (dag erna 50 euro duurder) kan je wachten op je geld krijg je een mailtje dat ik het product heb geweigerd terwijl hun de fout hebben gemaakt nog geen excuses of een kortingscode helemaal niets terwijl ik die week voor meer als 1000 euro heb besteld!

Pluspunten

Minpunten

Officiele reactie van Bol.com 22-06-2020

Beste 0opatriciao0,

Bedankt voor je bericht. Graag ontvangen wij het bestelnummer of je klantnummer. Zodra wij deze van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Marcella 19-06-2020
Deze review wordt nog gecontroleerd door Kieskeurig.be

Als verkoper is het verschrikkelijk. De Marge is erg klein vooral op kleine producten. Als deze ondanks een goede foto's toch weer worden teruggestuurd, dan is de verkoper de dupe. Niks gratis verzenden en retour. Daar betaald de verkoper voor. Ik heb een kleine winkel, maar ik draai gewoon verlies op Bol. Een reden voor mij om er mee te stoppen. Ik zou het ook fijn vinden als mensen eens goed nadenken voordat ze bestellen. Dit is voor niemand goed niet voor de verkoper die met een retour product 7 euro betaald, en voor het milieu.

Jackie 19-06-2020

Gigantische vriendelijke medewerk(st)ers, doch hoofdkantoor neemt geen enkele verantwoordelijkheid als er iets mis gaat want men verdiend uiteraard dik geld aan hun verkopers. Ik kocht bij brandveiligheidvoorthuis (verkoper van BOL) een oppottafel. Binnen 5 dagen viel de verf eraf. Contact met BOL en verkoper. Tja, de oppottafel mag niet nat worden. Echt waar! De medewerk(st)ers hadden - net als ik - lol over deze statement van verkoper. Dit is net zoiets als een niet waterdichte surfplank! Nu gaat Kassa hiernaar kijken want dit is te zot voor woorden. Inmiddels verkoopt deze verkoper de oppottafel niet meer. Bij een andere verkoper van dezelfde oppottafel heeft BOL, sinds mijn klacht, nu gezet: 'Let op, de oppottafel is NIET weerbestendig". Tja, ik ga mijn account verwijderen en meedoen aan Kassa.
Officiele reactie van Bol.com 19-06-2020

Beste Jackie,

Bedankt voor je bericht. Via Trustpilot heb ik je klacht in behandeling genomen.

Willem 18-06-2020

Op zoek naar een opvouwbare fietsdrager (Mova Next) geschikt voor electrische fietsen kwam ik daar uit. Het product was qua prijs hetgeen ik wilde. De dag erop (!!) was de drager al in mijn bezit. Keurig in goede en stevige verpakking,

Brink 13-06-2020

Woensdag een airco besteld.zou donderdag 11 juni geleverd worden door post.nl. Donderdag niets ontvangen. Maar een mail dat het vrijdag geleverd zou worden door ups. Heel vreemd. Toen een bericht ontvangen via een ander account , dat het product niet meer op voorraad was. Jammer dit. Beloven dat iets de volgende dag wordt geleverd en dan wordt je zo aan het lijntje gehouden. En wordt het op corona gegooid. En die billie chat service waardeloos.
Officiele reactie van Bol.com 15-06-2020

Beste Brink,

Bedankt voor je bericht. Ik wil je vragen om een e-mail te sturen naar klantenservice@bol.com met daarin de omschrijving van de klacht en een bestelnummer/klantnummer. Ook kan je ons telefonisch bereiken op: 030 310 4999. Zodra wij de mail van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Birgul Yagar 11-06-2020

Ik bestel al jaren bij bol.com. Bestellingen worden steeds keurig op tijd geleverd. Problemen worden door de klantenservice meteen verholpen. Top bedrijf!

Alba 10-06-2020

I bought two books that were supposed to arrive 1.5 weeks ago. According to the tracking link, they were supposed to be delivered that Friday. They never arrived.
I contacted them the next day and they said everything was alright. I contacted them again on Monday and they said the package got lost, but a new one should arrive a few days later.
I waited for the package to arrive "today" for 3 days. Then I got a refund for one of the books. I asked them about it and they apologised but gave no explanation. They said the other book should arrive the next day, and to contact them if it didn't. I sent an e-mail when it didn't, to which they replied with a generic apology. I got a refund for the second book days later, so I contacted them AGAIN. I never got a reply.
The books were supposed to be a gift and I waited for 2 weeks and contacted them on multiple occasions to ensure there were no issues for nothing.
What a waste of time.
Officiele reactie van Bol.com 11-06-2020

Hello Alba,

Thank your for your message. We will contact you as soon as possible.

Kind regards,
Chantal from Bol.com

Dhrkevin 10-06-2020

Bol.com hanteert machtsmisbruik en sluit tegenspraak uit. Wanneer je als verkoper je producten aanbied op bol.com en daarin netjes voldoet aan alle voorwaarden, op tijd de producten opstuurt maar daarin de pakket provider te laat bezorgd krijg jij als verkoper de schuld. Het voorstel die zij geven is dat je maar moet proberen om andere pakket providers te gebruiken echter los je daar het probleem niet mee op. Als jij als verkoper netjes dezelfde dag of de dag erop het pakketje aflevert bij een pakket punt maar de pakket provider het te laat aflevert word jij daarvoor afgestraft. Verder zijn ze totaal onbereikbaar en doen ze niks met de dingen die jij aankaart maar als het hun uitkomt weten ze je wel terug te mailen. Momenteel ben ik met mijn advocaat aan het kijken naar juridische maatregelen en die zullen zeker genomen worden indien rectificatie niet ingezet word.
Officiele reactie van Bol.com 10-06-2020

Beste Dhrkevin,

Dank voor je bericht. Wij nemen je klacht in behandeling via klachtenkompas.

Nikie 09-06-2020

Echt mijn meest slechte ervaring ooit. Volgens mij kun je beter bij een chinees bedrijf bestellen. Parasol besteld maar eentje gekregen die niet klopte met beschrijving. Parasol was thuis bezorgd maar nu komen ze hem niet ophalen of omwisselen... dan moet ik ineens deze zelf vervoeren naar een ophaalpunt met mijn fiets??.
Ik vind dit erg vreemd en al helemaal gezien het gewoon een fout is van de leverancier en niet van mij.
Contact gezocht met Bol en de leverancier. De leverancier verwijst me naar BOL... Bol verwijst me naar de leverancier. Kortom; Bol doet niks voor je terwijl ik dacht dat dit juist een stukje service bevatte voor een veilige koop. Nu ben ik dus mijn geld kwijt en zit ik met een andere parasol dan besteld. Er is geen service als er iets mis gaat. Niet behulpzaam
Officiele reactie van Bol.com 09-06-2020

Beste Nikie,

Bedankt voor je bericht. Erg spijtig om te lezen dat je een verkeerde parasol hebt ontvangen. Wij hebben de partner verzocht om contact met je op te nemen om samen te kijken naar een gewenste oplossing.

Mack2020 09-06-2020

Het duurde een volle week langer dan beloofd voordat de TV bezorgd werd. Contact met de klantenservice ging via mail en was vriendelijk maar weinig behulpzaam. Belofte was een telefoontje of e-mail na een lang weekend wachten (bezorging zou donderdag zijn. Uiteindelijk kwam de TV vrijdag een week later. Wel raar voor de volgende dag in huis.

Ray 09-06-2020

Jaren lang een goede klant geweest van BOL.com. maar na de recente ontwikkelingen niet meer!

niet een maar twee lege pakketten ontvangen, maar er wordt niets meegedaan! er is een zogenaamd onderzoek gedaan bij POSTNL. uitkomst: ''de chauffeur weet zeker dat de pakketten zijn afgeleverd en kon niets raars zien aan de inhoud''.

Wat is dit voor onderzoek? zijn woord tegen het mijne!! Vindt het sowieso vreemd dat een bezorgen de inhoud kan checken? en weet wat er in zit?

Slechte zaak!!!
Officiele reactie van Bol.com 09-06-2020

Beste Ray,

Bedankt voor je bericht. Wij nemen je klacht via Trustpilot in behandeling.

X 08-06-2020

Bol.com beperkt de rechten van de consument wanneer een product dat ter reparatie binnen de garantietermijn is aangeboden niet gerepareerd kan worden. Waar ik recht heb op een vervangend product, welke nog te leveren is (ondanks dat Bol.com het zelf niet voorradig heeft, maar dat beperkt dit recht niet), kiezen zij ervoor om de goedkopere oplossing aan te bieden en terug te betalen, terwijl het product niet meer tegen die prijs te kopen is. Bol.com bepaalt zelf wanneer de overeenkomst ontbonden wordt en duldt geen inspraak van de consument, dus zoekt de voor hen meest goedkope optie. Bedankt Bol, ik kies de volgende keer wel voor de klantvriendelijkheid van de concurrent. P.s. dat jullie maar weggeconcurreerd mogen worden.

Chanika Van de Walle Guidé 06-06-2020

Voor de eerste maal iets besteld via de bol.com app.(na nog enkele negatieve ervaringen gehoord te hebben) Drie boeken, wat volgens mij over een klein pakket gaat aangezien het ook in de brievenbus past en er mij werd gezegd dat ik er niet thuis voor moest blijven. Geld ging meteen na het aankopen van mijn rekening en kreeg de dag (22 mei) erna al een mail dat mijn pakket verzonden is en er uiterst 25 mei zou zijn. Twee weken verder en nog steeds niks ontvangen + van niks op de hoogte gehouden. Nergens een e-mail adres te vinden en telefoonnummer "tijdelijk niet beschikbaar". Wanneer ik ze enkele dagen geleden contacteerde via de chat is het enige wat mij gezegd werd: "het ik druk". Vandaag nogmaals gecontacteerd en wisten niks te zeggen over mijn pakket. Ik begrijp dat in deze corona tijd alles wat langzamer verloopt en vooral online businesses het dubbel zo druk hebben maar ik vind dit enorm vervelend en zeker wanneer men niet op de hoogte gehouden wordt. Geld terug gevraagd en was de eerste en laatste maal dat ik hier iets bestel.
Officiele reactie van Bol.com 08-06-2020

Beste Chanika,

Bedankt voor je bericht. Wij nemen contact met je op.

METS 04-06-2020

Ik bestel regelmatig iets via BOL.com en ik heb nog nooit problemen gehad. Altijd snelle levering en geen mankementen aan de producten. BOL is met zijn producten behoorlijk aan de prijs.

L. 04-06-2020

Op 23 mei heb ik een bestelling bij Bol.com geplaatst via 1 van hun partners. Ik kreeg een bevestiging en een track en trace dat het product op 5 juni bezorgd zal worden. Ik wilde dit iemand cadeau doen op 6 juni dus precies op tijd binnen. Maar track en trace informatie bleef steeds hangen waardoor ik mijn bestelling helemaal niet kon volgen. Daarom heb ik contact met Bol.com opgenomen. Daar kreeg ik te horen dat zij geen zaken meer doen met desbetreffende partner en dat ik mijn geld wel terug zou krijgen. Nu is het zo dat ik zelf contact heb moeten opnemen en ik niet door Bol.com bericht ben over dit voorval in een eerder stadium. Daarnaast heb ik geen cadeau op tijd binnen, moet ik 3 werkdagen wachten op mijn geld en ben ik meer geld kwijt voor hetzelfde product elders. Volgens verkoper xxxx kunnen ze niets voor me doen. Zelfs niet na een praatje met zijn supervisor waar hij met niet naar door mocht verbinden. Ik ben zeer telleurgesteld in Bol.com en de afhandeling van mijn klacht.... Geen Bol.com meer voor mij.
Officiele reactie van Bol.com 04-06-2020

Beste L,

L. 04-06-2020

Bestelling 1112710317

Wilbert 02-06-2020

Airco direct bij Bol.com besteld dus niet via partner. Betaald. En een bericht later dat de bestelling onderweg is met een track en trace nummer. Later een bericht met de verwachte tijd van levering echter hij wordt niet afgeleverd.
Klantenservice gebeld en volgens medewerker xxxx is er iets misgegaan want hij is niet op voorraad. Maar komt weer binnen. Hij zegt ik laat u terugbellen dat kan vandaag al zijn anders zeker morgen. Dus niet. Teruggebeld , nu medewerker yyyy, Ja hij is binnen en ik beloof u aanstaande maandag wordt hij bij jouw geleverd. Ik: Okay maar maandag is het 2e pinksterdag. Hij: Ohja dan beloof ik jouw dinsdag.
Dinsdag niks gezien of gehoord en er wel voor thuis gebleven. Dan maar weer gebeld, nu medewerker zzzz: Airco is nog steeds niet bij ons binnen en komt waarschijnlijk nog wel maar ik weet niet wanneer. Nu maar mijn geld terug gevraagd. Belofte is binnen 3 werkdagen. Afwachten of deze belofte wel wordt waargemaakt. Echt slecht Bol.com !!!
En zet ook aub die chatbot Billie uit want dat is echt waardeloos !!!
Officiele reactie van Bol.com 03-06-2020

Beste Wilbert,

Constance 31-05-2020

Bestel een tv op donderdag zou zaterdag rond 4 geleverd worden. Rond 4 uur staat er ineens bij mijn track and trace SORRY. Nu word het dinsdag.
Ik klantenservice proberen te bereiken werkt niet. Ik dien een klacht in krijg antwoord pech gehad neemt u maar vrij om de tv aan te nemen. Wat een topbedrijf!!! Ik bestel hier niks meer als ik het echt op tijd wil hebben. Wat is bol.com slecht geworden!!!!

Jean pierre 28-05-2020

Ik plaatste een bestelling van een bosch vaatwasser door een type fout krijg ik te horen dat de bestelling is geannuleerd omdat ze het adres niet kennen. Eerst laten ze je wel betalen voor de vaatwasser en dan vertellen ze dat het 3 dagen kan duren voordat je je geld weer op je rekening hebt. Deze vaatwasser koop ik wel ergens anders en raad iedereen aan om bij een bedrijf te bestellen die wel nog weet wat klantenservice betekent. Ik ben compleet klaar met bol.com. nooit meer

Alex 27-05-2020

Dramatische klantenservice! Ik heb zaterdag een bestelling geplaatst die op Dinsdag zou komen. Op dinsdag kwam er niks, dus toen met de klantenservice contact opgenomen. Zei zeiden dat er een storing bij PostNL was. Toen op woensdag weer gewacht en nog steeds geen pakket. Nu zeggen zij dat er nog een afspraak met mij gemaakt moet worden?! En er komt ook totaal geen "sorry", blijkbaar vinden zij het heel normaal hoe dit is afgelopen.
Officiele reactie van Bol.com 28-05-2020

Beste Alex,

Alex 28-05-2020

Het bestelnummer is 1111144230.

J 25-05-2020

Ik had een Samsung Galaxy Watch Active2 - Aluminium - 44mm - Zwart besteld en bij aankoop via Bol.com ontvang je dan een gratis powerbank. De reden dat ik bij bol.com had besteld ging puur om de powerbank die je erbij kreeg. Maar via de site staat (geldt niet voor aankoop via partners) dus ik ga ervan uit als ik via bol.com bestel dat ik niet via een partner bestel wat ik later besefte. Wat vaag op de site staat...

enigste pluspunt is de snelle klantenservice

Angela Bosman 24-05-2020

Wat ik erg jammer vind is dat ik er bij toeval achter kwam, dat de facturen van de externe leveranciers van Bol niet via de Bol site op te vragen zijn. Ik bestel hier al jaren en wist niet dat de facturen van externe leveranciers niet in je Bol account staan. Dus je moet hier zelf achteraan mailen of bellen met de externe leverancier. Dit is voor mij een reden om niet via externe leveranciers bij Bol te kopen. Ik had gehoopt alles via mijn account terug te kunnen vinden, maar dat is helaas niet het geval.

TA van Nordennen 22-05-2020

Een bestelling geplaatst van 3 boeken.Een boek hierbij van 14.95 Euro Bij bezorging bleek een totaal ander boek geleverd te zijn.Na contact het advies terugsturen Tot zover ok. Het terugsturen moet wel op mijn kosten 7.60 Euro door een fout van Bol.com Op deze manier is het oplossen van fouten niet moeilijk.Het retoursturen moest dan onder nr 40222812
Tot zover bedankt
Officiele reactie van Bol.com 28-05-2020

Beste TA van Nordennen,

Mr francois 21-05-2020

Alcatel 1S 64 GB gekocht , voor 100 euro een mooi toestel zeker gezien de specificaties .Jammer geen Ned . handleiding en geen oortjes . De Chat met Bol voor info werkt goed , ook de uitleg die ik kreeg aangaande garantie ,heb al meermaals bij Bol.com gekocht en ben best tevreden .Normaal zou mijn keuze geweest zijn , te kopen in mijn omgeving ...maar wegens corona waren winkels gesloten.Maar al bij Al vind ik Bol toch prima hoor.

John Ant 20-05-2020

Reuze keuzemogelijkheid. Snelle levering. Over het algemeen portvrije leveringen. En Bol.com is Bol.com In België zowel als in Nederland.

ES 20-05-2020

AEG Wasmachine besteld en uiteindelijk beschadigd bezorgd.

Bol.com Partner, Dynalogic regelt de bezorging. De bezorgers moeten volgens hun eigen regels mij eerst een half uur van te voren gaan bellen of berichten. Steeds lastminute een telefoontje gehad dat ze voor de deur staan of helemaal geen contact.

Eerste afspraak, via track and trace zag ik dat de bezorgers onderweg waren en een lastminute telefoontje gehad dat ze voor de deur stonden. Toen ik haastig thuis aankwam, stonden de bezorgers te wachten en ze kwamen dus net achter dat zij onze wasmachine bij een ander adres hadden bezorgd en aangesloten. Hun excuus was dat ze geen scanner mee hadden, maar een checklijst. Als alternatief kreeg ik een Samsung uit de vrachtwagen aangeboden, wat nergens op sloeg. Tweede afspraak zijn de bezorgers nooit komen opdagen en was mijn verlof weer voor niets geweest. Aantal keren met de klantenservice gebeld en kreeg ik als vergoeding een tegoedbon van 20 euro, wat gewoon waardeloos is, in vergelijking met alles wat er is gebeurd. Derde afspraak zijn wij weer niet gebeld. Ik kwam via track and trace achter dat die al was bezorgd toen onze schilders aan het werk waren, zonder handtekening voor de deur gezet en de benen genomen. Toen ik thuis aankwam, zag ik gelijk dat een deel van de folie was gescheurd en jammer genoeg beschadigd was. Weer de klantenservice gebeld en dit keer kreeg ik te horen dat het schade wel meeviel en dat ze daarin eigenlijk niets voor ons konden betekenen.

Ik hoef het beschadigd product niet en daarom weer retour gedaan. Vrijdag 22 mei komen ze hem (hopelijk) weer ophalen.

Vroeger nooit problemen gehad met Bol.com maar nu sta ik met mond vol met tanden, niet te geloven dit!
Officiele reactie van Bol.com 20-05-2020

Beste ES,

Bedankt voor je bericht. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Fredien 19-05-2020

Bestelde op 15/05/20 een Gardena-drukspuit 5l à € 29,99. Artikel werdt geleverd op 18/05/20. In (lever) doos zat de drukspuit los, zonder de verpakking van Gardena zelf. Kreeg het reservoir niet open, ongeacht welke handeling. Conclusie : apparaat is een door andere klant geretourneerd artikel wegens voornoemd gebrek. Bol.Com levert dus onbruikbare apparaten aan volledige nieuwprijs. Wanneer ik dus dit apparaat retourneer, gaat Bol.Com waarschijnlijk een andere (3e) klient bedriegen ? De (zogenaamde) winkel "van ons allen". Bedankt malafide Bol, om door de mand te vallen ! Ik hoef mijn centen niet weer, gewoon nooit meer Bol ! Is flinke besparing !

Roel 16-05-2020

Bestellen via de website gaat prima. Er wordt een 'vandaag nog bezorgen' optie aangeboden voor € 4,- en die had ik gekozen. Helaas kwam het pakje niet die avond. Dit is de reden dat ik mijn € 4,- terug heb gevraagd. (Men bood mij een waardebon aan.... niet geaccepteerd) Hopelijk komt het bedrag snel terug

Caatje 16-05-2020

mijn bestelling zou 13 mei aankomen daarna werd gezegd 12 mei, toen weer 13 mei, daarna 14 mei, daarna 15 mei, nu 18 mei.... Al die dagen voor niets thuisgebleven tussen 11.30 en 15.30 u. Ook krijg ik geen correct track en tracenummer. Heb al zeker 6 x geklaagd. Je wordt aan het lijntje gehouden en geld terug: ho maar. Hier maak ik een zaak van!
Officiele reactie van Bol.com 17-05-2020

Beste Caatje,

Bedankt voor je bericht. Erg spijtig om te lezen dat je bestelling nog niet is geleverd. De partner neemt zo snel mogelijk contact met je op.

Albert 16-05-2020

Wij bestellen regelmatig via bol.com nog nooit problemen mee gehad erg fijne webshop en betrouwbaar en als er dan eens iets fout ging werd het altijd erg snel. En netjes opgelost

ernajacky 15-05-2020

eenvoudige bestelling voor een goed omschreven toestel. vlotte en tijdige levering.