bol.com - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over bol.com.

bol.com stelt zich voor

Bol.com opende op 30 maart 1999 zijn winkeldeuren. Vijftien jaar later heeft de winkel meer dan 6,1 miljoen actieve klanten in Nederland en België en een assortiment van ruim 10 miljoen artikelen. Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkel van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van de online verkoop van boeken, entertainment, elektrische apparaten en speelgoed. Bij bol.com vinden klanten het grootste assortiment in tientallen speciaalzaken met boeken & ebooks, muziek, film, games, elektronica, speelgoed, babyartikelen, tuin- en klusartikelen en alles voor wonen, dieren, sport, vrije tijd, persoonlijke verzorging, sieraden, horloges, tassen en lederwaren.

Deze score is berekend op basis van 1271 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

7.9

Manon 26-09-2017 Via de website gekocht

Goede service, erg blij mee.

Op Bol.com kun je voor bijna alles terecht en het wordt de volgende dag al thuisbezorgd, dit is nou goede service. Daarnaast heb je meerdere keuzes om te betalen wat ook voor gemak dient. Ik raad Bol.com hierdoor graag aan aan andere.

Joyce 26-09-2017 Via de website gekocht

Top webwinkel

De meeste producten die je er vindt, kunnen de volgende dag geleverd worden. In sommige gevallen leveren ze zelfs op zaterdag.
De website is overzichtelijk met enkele kleine schoonheidsfoutjes bij het sorteren.
Ook goede service als er iets fout is gegaan bij een bestelling/levering. Je geld wordt vrij snel teruggestort en je ontvangt een waardebon van €5.

Jos 25-09-2017 Via de website gekocht

Goede service, levering volgens afspraak, prima contact!

Een overzichtelijke site, gebruiksvriendelijk, overzichtelijk, goede productomschrijving en heldere prijzen. De levering is volgens afspraak en geen problemen bij retourzendingen en restitutie van betalingen. De klantenservice is telefonisch goed bereikbaar en; afspraak is afspraak!

Olaf 25-09-2017 Via de website gekocht

Brede keuze, snelle levering, simpel betalen, top service!

Enorm breed assortiment en makkelijk navigeren door de website met diverse zoekfuncties, incl. cadeau hulp functie. Verder vrijwel altijd een probleemloze betaling en levering waarbij je regelmatig op de hoogte gehouden wordt van de status van je bestelling. Laatst de reparatieservice moeten gebruiken (binnen garantie) tbv een defecte heggenschaar, maar ook dat verliep vlekkenloos en kostenloos. Oh ja, en zeer vriendelijk en kundig service personeel als je een keer wilt bellen.

steve 25-09-2017 Via de website gekocht

zeer snelle service

alle artikelen worden zeer snel geleverd , goede service , uitgebreide info op website , ruime keuze , enz.

Bert 25-09-2017 Via de website gekocht

slechte service

Ik kocht een gewicht met twee halster voor 17 euro. In de doos stak maar één halster en dit hebben ze dan gecorrigeerd op de website. Ik kon mijn product terug sturen en ééntje kopen met twee halster voor 47 euro. Boerenbedrog noem ik dit.

bolcom 26-09-2017

Beste Bert,

Wat vervelend dat de bestelling niet goed is verlopen. Wellicht dat ik nog iets voor je kan betekenen? Helaas kan ik aan de hand van dit bericht je gegevens niet achterhalen. Indien gewenst, stuur een e-mail naar klantenservice@bol.com en refereer aan dit bericht. Er wordt dan spoedig contact met je opgenomen.

Ik wens je een fijne dag.

Roos van bol.com

Liesbeth 25-09-2017 Via de website gekocht

Snel en betrouwbare levering

Wanneer ik voor zekere levering ga, dan kies ik voor Bol.com. Zij leveren snel en tijdig. Daarnaast zijn ze altijd goed bereikbaar wanneer er iets niet helemaal in orde is. Het retourneren van spullen is makkelijk. er zijn verschillende afleverpunten waar je de goederen kunt brengen. Ik vind Bol.com betrouwbaar en snel. Dat vind ik belangrijker dan de goedkoopste zijn, maar ze hebben wel bijna alles in het assortiment.

Gemak dient de mens! 25-09-2017 Via de website gekocht

Top service!

Bestel- en retourprocedure wordt geduldig uitgelegd en daardoor dus makkelijker voor de klant. Telefonische Servicemedewerker "keek mee" en nam de tijd om mij uit te leggen wat er moest gebeuren, nadat ik ten onrechte een reminder had ontvangen om te betalen.

Jeane 25-09-2017 Via de website gekocht

In alles heel erg goed.

Ik bestel al jaren via bol.com en heb er nog nooit spijt van gehad. Snelle levering. Goed verpakte artikelen. Als ik iets retour moet doen is dat geen probleem hoewel dit alleen aan de orde kwam toen ik een veel te grote coolbox had besteld.

Didi 25-09-2017 Via de website gekocht

Klasse webwinkel

Bol.com een heerlijk shop, je kunt er bijna alles kopen. En wat veel belangrijker is een geweldige levering en service.

Bol.com 25-09-2017 Via de website gekocht

Super service

Goede en snelle service.
Ze hebben echt bijna alles.
Ook al ik de geen geld heb.of is zo vergeten ben.ze staan altijd klaar om tehelpen.
Top

Mir 25-09-2017 Via de website gekocht

Goede en snelle service

Bestellingen zijn meestal al de volgende dag in huis.
Bij problemen word dit kosteloos opgelost, ook als het via een externe leverancier gaat. Is het snel.opgelost.
Gelukkig maar 2x gebeurt maar super!

Joey 25-09-2017 Via de website gekocht

Top service!

Laatst een bluetooth speaker gekocht die na 30 dagen toch niet helemaal lekker functioneerde. Dit gemeld bij Bol.com en dezelfde dag werd mij een vervangend exemplaar toegestuurd. Er gaat eigenlijk nooit wat verkeerd met Bol.com maar als er heel soms iets verkeerd gaat wordt het altijd keurig opgelost.

Knightofthepen 25-09-2017 Via de website gekocht

Mijn voorraadmagazijn

Sinds drie jaar is dit de online winkel die mij in alles wat ik in huis wil vervangen mij kan voorzien.
Perfecte garantie en bezorging.
Zelfs artikelen van anderen die door hen worden aangeboden.

Arjan 24-09-2017 Via de website gekocht

Prima service

Ruim assortiment, website is goed overzichtelijk en makkelijk in gebruik. Levertijden die zijn aangegeven kloppen vrijwel altijd.

Linda 22-09-2017 Via de website gekocht

Erg jammer

Over het algemeen wel goede ervaringen met bol.com, hoewel de beloofde levertijd wel vaker niet wordt nagekomen. Nu heb ik vorige week een nieuwe iPhone besteld waarbij als levertijd "verschijningsdatum" werd beloofd. De verschijningsdatum is vandaag, maar toen ik vol goede moed informeerde of de telefoon echt vandaag geleverd zou gaan worden (want dan blijf ik daar natuurlijk voor thuis!), probeerde de meneer van het callcenter me wijs te maken dat bol.com met verschijningsdatum de datum bedoelt waarop zij de telefoon binnenkrijgen...
Sorry, ik ben geen kleuter en weet heel goed wat het woord verschijningsdatum betekent. Ik heb in de afgelopen dagen meerdere keren gekeken wat de levertijd zou zijn als ik de telefoon dan (dus een week nadat ik hem besteld heb) zou bestellen en dat was 2 a 3 weken. Dus echt helemaal anders!
Dan, naast bovengenoemde belachelijke reactie van het callcenter, wordt er op mijn mails helemaal niet gereageerd op deze gang van zaken en blijft men antwoorden dat de levertijd 2 a 3 weken is. Had ik dit eerder geweten dan was ik natuurlijk vorige week al op zoek gegaan naar een bedrijf wat mijn telefoon WEL vandaag ging leveren. Daar is nu alles uitverkocht...

Officiele reactie van Bol.com 22-09-2017

Beste Linda,

Dit klinkt niet ok, graag kijk ik even met je mee. Helaas kan ik je gegevens zo niet vinden. Zou je, indien gewenst, een bericht willen sturen naar klantenservice@bol.com en refereren naar deze review? Dan wordt er contact met je opgenomen.

Evy 22-09-2017 Via de website gekocht

Super!

Altijd vlotte service en levering. Leuk aanbiedingen, vaak ook met een leuke prijs! Superhandig als je nog een kadootje nodig hebt in het kort!

A E van Eck 20-09-2017 Via de website gekocht

goede service

Prijs/kwaliteit is uitstekend. De bezorging is zoals beloofd. Reeds eerder ervaren dat indien nodig de retourservice heel goed is .

N 20-09-2017 Via de website gekocht

vreselijk

vreselijke winkel. annuleert zomaar bestellingen. dit is al de zoveelste keer. je kan zwaaien naar je geldt daar gaat weer een paar dagen overheen. doet moeilijk om even iets te veranderen

Officiele reactie van Bol.com 21-09-2017

Beste N,

Wat vervelend dat je bestelling is geannuleerd. Aan de hand van dit bericht heb ik je gegevens gevonden. We nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Ik wens je een fijne dag.

Roos van bol.com

Susan Manders 20-09-2017 Via de website gekocht

Goeie service

Shop graag bij Bol.com. Zijn correct en snel. Geven goede informatie over de producten betreffende omschrijving en levering.

Lonneke 20-09-2017 Via de website gekocht

Teleurstellende klantenservice

De laatste jaren ben ik altijd al een groot fan geweest van Bol.com, ondanks dat mijn pakketjes af en toe een paar dagen te laat binnen kwamen, kon ik altijd alle spullen vinden die ik wou gaan bestellen.
De laatste keer dat ik wat bestelde, had ik deze op het verkeerde adres gezet en heb deze binnen 10 seconden geannuleerd om zo deze naar het goede adres te laten sturen. 3 maanden later kreeg ik een mail van Bol.com met een laatste herinneringsverzoek om te betalen voor het pakketje naar het verkeerde adres, ondanks dat ik daarvoor geen enkele mail hierover heb gehad. Bol.com was beweerde dat de annulering niet was gelukt omdat zij blijkbaar binnen 10 seconden dit pakketje al hadden verzonden. Hierover heb ik echter nooit een mail gehad en kwam er dus 3 maand later achter dat er bij mijn oude adres ook een pakketje was afgeleverd waar ik blijkbaar voor moest betalen. Op de mailtjes die ik stuurde kwam echter van Bol hun kan niet meer dan een 'excuses voor het ongemak'. Ik ben zelf naar mijn oude adres toegegaan om het pakketje op te halen en weer terug te sturen naar Bol, om verdere problemen te voorkomen. Toen ik Bol een mail stuurde of dan nu alles opgelost was, werd mij verteld dat de zaak al bij het incasso bureau lag en zij niks meer voor mij konden betekenen (terwijl je als opdrachtgever altijd een incasso kan intrekken). Op de mailtjes die ik terug kreeg kon ik goed merken dat er bij de klantenservice van Bol geen mensen werken die verstand hebben van het consumentenrecht of andere belangrijke zaken die werknemers van de klantenservice wel horen te weten. De mailtjes die ik terugkreeg bestonden voornamelijk uit een excuus maar er werd geen actie ondernomen om mij in deze situatie te helpen, erg teleurstellend.
Ik ben nu dus zelf met het incassobureau bezig omdat Bol te lui en te laks is om te helpen, ondanks dat ik het pakketje na een misverstand en weinig begrip van Bol zijn kant weer terug heb gestuurd.
Ik ben zo teleurgesteld door Bol.com dat ik en mijn familie helaas geen positieve verhalen meer over Bol kunnen vertellen.

Officiele reactie van Bol.com 20-09-2017

Beste Lonneke,

Sylvia 20-09-2017 Via de website gekocht

Mooi site erg overzichtelijk, makkelijk betalen en snel geleverd.
Ik kom hier graag weer terug om andere artikelen te bestelen.
Groot assortiment.

Max 19-09-2017 Via de website gekocht

Super simpel!

Alles valt makkelijk te bestellen en de reviews geven een realistisch beeld van de producten die aangeboden worden. Het was niet de eerste keer dat ik hier besteld heb en zeker niet de laatste keer.

Mario 19-09-2017 Via de website gekocht

Maakt waar wat beloofd is

Gemakkelijk gevonden en besteld. Snel en geen verrassingen met verzendingskosten of retourkosten. Vlotte site.

Floortje 19-09-2017 Via de website gekocht

Altijd even snel en prima service

De keuze is reuze en veel op voorraad! Als ik wat zoek, dan zoek ik het eerst op via bol.com. Met heel veel producten zijn ze ook zeer scherp geprijsd, dus hoef niet verder te zoeken. En niet onbelangrijk: vaak de volgende dag in huis! Dus echt blij met Bol.com!

Joyce Ruitenbeek 19-09-2017 Via de website gekocht

Goede snelle levering door de brievenbus

Ik had een smartphone hoesje besteld. Deze werd snel geleverd door de brievenbus. Erg handig dat ik niet thuis hoefde te blijven.

Wendy 19-09-2017 Via de website gekocht

Uitstekende service

Ik kreeg mijn bestelling van 3 artikelen, op 3 verschillende wijzes aan huis geleverd om je toch zo snel mogelijk, van de op voorraad artikelen zo snel mogelijk te laten genieten...

Wendy 19-09-2017 Via de website gekocht

Prima service

Gemiddeld genomen prima service- altijd duidelijk hoe lang de levering gaat duren en een zeer uitgebreid aanbod!

Jurgen 19-09-2017 Via de website gekocht

Great service!

Heldere overzichtelijke site met een goede zoekmachine. Zeer ruim assortiment met voldoende keuzemogelijkheden in vele categorieën. Snelle, goede service en adequate opvolging bij vragen.

Thijd 19-09-2017 Via de website gekocht

Ze maken hun belofte waar

Bol.com een vertrouwd merk waar ik regelmatig mijn bestelling doe. Ik weet zeker dat het geleverd wordt. Ze maken wat mij betreft hun belofte waar vandaag besteld morgen in huis.

Boekenmadelief 19-09-2017 Via de website gekocht

Betrouwbaar

Als ik bij Bol.com winkel, weet ik zeker dat het goed komt. Ze doen wat ze zeggen en anders krijg je bericht. De pakketjes zijn keurig verzorgd. Mocht je klachten hebben, de klantenservice helpt je op een keurige manier verder. Ik ben nog nooit teleurgesteld en als het enigszins kan, bestel ik bij Bol.com!

Lilian 19-09-2017 Via de website gekocht

Super service !!!

Ik ben heel erg tevreden met Bol.com mocht er al iets zijn dan wordt het altijd netjes opgelost ! De bench die ik besteld had was niet wat ik ervan gedacht had, kon ik hem terugsturen voor 25 euro.... 1 telefoontje naar bol.com kon ik hem per post opsturen voor 6,95 euro en ik kreeg 10 euro shoptegoed binnen 5 minuten ! Helemaal top

Melissa 19-09-2017 Via de website gekocht

Makkelijke en duidelijke site! Je kan er heel snel op bestellen, indien je retour moet sturen via de site aanmelden gaat ook heel snel en makkelijk. Ik shop heel veel op bol.com, het is makkelijk en snel en ik hoef niet naar het winkelcentrum. Scheelt gebruik van mijn auto (beter voor het milieu) ik kan andere dingen doen dan slenteren door het winkelcentrum.

Bianca Attevelt 19-09-2017 Via de website gekocht

Betere service kan bijna niet

Omdat. Als ik iets bestel het de volgende dag al is. Zelfs op zondag of in de avonduren. Super service

Irene55 19-09-2017 Via de website gekocht

Blij met bol.com

Assortiment geweldig. Of je nu een boek nodig hebt of een DVD of tandenstoker, bol.com heeft het en supersnelle levering.

Aafke 19-09-2017 Via de website gekocht

Bijna alles te koop

Bij a alles Kun je kopen bij bol. En hele snelle levering. Ik ben erg blij met Bol. En kijk ook altijd eerst of Bol het heeft.

Telefoonhoesjestore.nl 19-09-2017 Via de website gekocht

super slechte service

de service is erg slecht.
als je met een klacht zit en je belt de helpdesk dan mag je niet zeggen waar het probleem zit.
doe je dit wel dan verbreken ze gewoon de verbinding.
zit nog steeds met het probleem en is dan ook niet opgelost.
heb ergens anders het product moeten kopen want dit werd door de medewerker vertel , terwijl het al binnen 3 werk dagen kapot was.
erg slechte service.

Officiele reactie van Bol.com 20-09-2017

Beste klant,

Marloes 19-09-2017 Via de website gekocht

Gemakkelijk, snel geleverd en goede klantenservice

Het makkelijke aan bol.com is dat het vaak de volgende dag al in huis is. Wanneer er een keer iets niet klopt of mis gaat, is dit snel opgelost door contact met de klantenservice. Groot assortiment, duidelijke foto's en verschillende aanbieders. Dat er ook tweedehands gekocht en verkocht kan worden maakt het extra leuk.

Carmen 19-09-2017 Via de website gekocht

Super aankoop en snelle service!

Ik wou graag een jbl Flip box en daarom ging ik kijken bij bol.com. Bol.vom levert een hele snelle service en een goede prijs kwaliteit verhouding. Ik krijg een mail zodra de pakketbezorgers onderweg is zodat ik weet wanneer mijn pakket wordt bezorgd. Omdat ik jarig ben geweest kreeg ik ook nog eens korting op mijn product dat ik heb besteld!
Het is voor mij een betrouwbare en super service site!

Dieter 19-09-2017 Via de website gekocht

Kwaliteitsvolle pruducten en goede levering.

Ben heel tevreden met al mijn bestellingen! De leveringstijd is goed en een goed werkende website!!!

Michelle 19-09-2017 Via de website gekocht

Zeer tevreden klant

Altijd komt mijn bestelling op tijd aan, mocht er wat tussen komen word ik altijd keurig tijdig op de hoogte gebracht. Het retouren wat wij overigens nihil doen maar slangetje moet verloopt dit ook keurig!

Geen slecht woord voor dit bedrijf over!! Helaas kan ik mijn boodschappen nog niet hier bestellen maar de rest word hier besteld..

Top service!!

aart 18-09-2017 Via de website gekocht

Slecht bemiddelingsbedrijf

Via BOL koop ik een apparaat dat feitelijk uit België komt. Op het moment dat het niet goed gaat (apparaat vertoont ernstige gebreken, ook na retourzendingen) trekt BOL zijn handen er vanaf. De leverancier wordt uit de wind gehouden, de klant (ik dus) moet maar zien.
Geld terug is niet mogelijk en "breng maar naar de stort". En dus heb ik 300 euro uitgegeven (via BOL) voor een chinees namaakding.
Dit schrijft BOL letterlijk
"
Omdat u reeds buiten zichttermijn bent en de Verkoper aangeeft dat het artikel in orde is, ontvangt u het aankoopbedrag niet terug.

Ook het retourneren van het artikel naar de Verkoper is in dit geval niet nodig. U kunt de bosmaaier eventueel afvoeren naar de milieustraat.
"

Officiele reactie van Bol.com 18-09-2017

Beste Aart,

Graag kijk ik even met je mee. Helaas kan ik je gegevens zo niet vinden. Zou je, indien gewenst, een bericht willen sturen naar klantenservice@bol.com en refereren naar deze review? Dan wordt er contact met je opgenomen!

Hartelijke groet,
Kiki van bol.com

Officiele reactie van Bol.com 18-09-2017

Beste Aart,

Wat ontzettend vervelend om te horen! Graag kijk ik even met je mee. Helaas kan ik je gegevens zo niet vinden. Zou je, indien gewenst, een bericht willen sturen naar klantenservice@bol.com en refereren naar deze review? Dan wordt er contact met je opgenomen.

Fijne dag en groet,
Kiki van bol.com

Mila 17-09-2017 Via de website gekocht

Uitstekende service

Producten zijn geweldig... service perfect.
Ik ben zeer tevreden . Voor me is een geweldig winkel om alles te kopen.

Rene 17-09-2017 Via de website gekocht

Snel, goed en evt ruilen prima geregeld

Er is ruime keus, prijs is goed. De levering is snel. Eventueel omruilen gaat ook snel en zonder problemen.

Staf Janssens 15-09-2017 Via de website gekocht

Altijd van hun woord

Mijn bestelling is altijd al op tijd geleverd , nooit een probleem gehad , ik kan niet anders zeggen dan doe zo voort.

beatwrapper 14-09-2017 Via de website gekocht

Geweldige online winkel!

Fantastische online winkel! Ze hebben echt alles waar je maar naar zoekt. Ik vind deze winkel echt fantastisch! Ik raad deze echt aan iedereen aan!

Maggy 14-09-2017 Via de website gekocht

Alles naar wens

Praktisch, snel nog wat bestellen vanuit je zetel en zelfs de leveringsdatum kiezen! Ook minder goede reviews verschijnen zodat een volgende klant beter kan kiezen.

Jolanda 13-09-2017 Via de website gekocht

Altijd betrouwbaar!

Ik vind Bol.com een goede shop omdat het assortiment heel uitgebreid is, de prijzen en aanbiedingen zeer aantrekkelijk zijn en de levering snel. Wat ik ook een pluspunt vind is dat retouren ook zeer snel en correct verwerkt worden.

MC Weeland 13-09-2017 Via de website gekocht

Nooit gaat altijd alles perfect. Met het bestellen van een stofzuiger is ooit iets mis gegaan omdat de omschrijving niet klopte en ik daarna nogmaals het artikel toegestuurd gekregen heb. Ook met de bestelling van een laptop ging iets mis, mijn bestelling was niet zichtbaar volgens de medewerkster van Bol.com en daarom nogmaals besteld. Een dag later natuurlijk 2 laptops gekregen. Alles is daarna wel goed terug geregeld, maarja, met een laptop moet je vooruit betalen dus ik was 2 keer 500 Euro kwijt, welke ik pas na 5 dagen terug kreeg (1 keer 500 Euro dan natuurlijk), de laptop doet het overigens nog steeds, daar wordt deze recesie mee geschreven.
Wat de service wel zou verbeteren is als Bol.com kosteloos hun fouten, dus de dubbel verstuurde stofzuiger of de dubbel verstuurde laptop kosteloos bij mij aan de deur zou ophalen. In beide gevallen waren het fouten van de klantenservice en niet mijn fout (als ik vraag of de bestelling van bijvoorbeeld de laptop in het systeem staat en men geeft aan van niet, ik bestel de laptop voor een tweede keer, betaal hem ook voor een tweede keer en 2 minuten later krijg je twee e-mails voor beide bestellingen, dan heeft naar mijn idee de medewerker van de klantenservice niet goed in het systeem gekeken).

Klaas81 12-09-2017 Via de website gekocht

perfecte service

eerlijke prijzen
correcte leveringsafspraken
Enige bemerking die ik heb is dat pakketjes soms apart verstuurd worden. Quid impact op duurzaamheid.