bol.com - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over bol.com.

bol.com stelt zich voor

Bol.com opende op 30 maart 1999 zijn winkeldeuren. Twintig jaar later heeft de winkel meer dan 9 miljoen actieve klanten in Nederland en België en een assortiment van ruim 16 miljoen artikelen. Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkel van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van de online verkoop van boeken, entertainment, elektrische apparaten en speelgoed. Bij bol.com vinden klanten het grootste assortiment in tientallen speciaalzaken met boeken & ebooks, muziek, film, games, elektronica, speelgoed, babyartikelen, tuin- en klusartikelen en alles voor wonen, dieren, sport, vrije tijd, persoonlijke verzorging, sieraden, horloges, tassen en lederwaren.

Deze score is berekend op basis van 257 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

3,4

anne123321 23-09-2020

bestelling (vandaag besteld morgen in huis , NOT) heeft 4 weken op zicht laten wachten en kwam meteen MET herinneringskosten van betaling...
Toen ik de klantenservice aanschreef werd ik van het kastje naar de muur gestuurd om dan als uiteindelijke antwoord te krijgen dat ze de kosten niet kunnen annuleren, nog afboeken van de "tegoedbon" die ik als aalmoes kreeg voor het lange wachten...
NUL KOMMA NUL service

Lore 23-09-2020

Mijn product kwam niet op juiste datum toe ondanks mijn select abbonement. Na contact te hebben gehad met de klantenservice hebben ze mij een cadeautje opgestuurd om hun te verontschuldigen. Ondanks ze niets aan mijn bestelling konden doen hebben ze zich van hun goede kant laten zien.
Bedankt!

Henk Schulten 22-09-2020

3 aug. Grasmaaier- kantensnijder en heggeschaar gekocht van het merk dual power plus
27 aug heggeschaar terug gestuurd in verband met problemen
3sept. stond het bedrag van de heggeschaar al op mijn rekening
Dit is voor mij alweer een goede ervaring van bol.com
Ik schrijf nooit reviews maar dit wil ik even kwijt

Eddy 22-09-2020

Ik heb een ip camera besteld via bol.com , ip camera die ik binnen heb gekregen van een ander bedrijf klopte voor geen meter, na 3 weken wachten en mailen heeft bol er elke keer voor gezorgd dat het werd geregeld, nieuwe camera, en uit eindelijk ook nog eens geld terug omdat de nieuwe camera zelfs niet werkte. Ik wil bol bedanken voor de hulp en vooral meneer ....., ......., en nog 1 collega waarvan ik de naam kwijt ben!

Mark 20-09-2020

Bol heeft een optie op hun website dat je een mailtje krijgt wanneer een product weer op voorraad is, echter in de praktijk werkt dit niet, en niet alleen bij mij niet, bij de meeste mensen niet.
Omdat ik dit zat ben en elke keer mis grijp besloot ik contact op te nemen met de helpdesk, het meisje daar begrijp niets van die functie en vertelde me dat ANDERE helpdesk medewerkers contact met mij zouden opnemen, dat is gebeurd, door iemand die NOG minder wist, zij vertelde mij dat ik alle nieuwsbrieven moet aanvinken, dit had niets met die functie te maken en bovendien stonden ze al aan.
Toen ik dat terug mailde kreeg ik later een mail terug van een andere helpdesk medewerker die het jammer vond dat ik problemen met de nieuwsbrief had en hoe ik dat moest oplossen.
Ik heb daarop geantwoord maar geen reply meer gekregen.

En dit is hoe het al een tijd gaat bij bol, ik ben niet vies van kopen bij bol maar dan moet een product wel op voorraad zijn voor de JUISTE prijs en moeten de opties op de website werken.

En hoe jammer het ook is, dan ga ik bij andere aanbieders kijken, die zijn veelal goedkoper dan bol

AVE 14-09-2020

Bij BOL.COM bestelling geplaatst met levering volgende dag bij lokale supermarkt. onving diverse berichten van BOL.COM over de status van de levering. 6 stuks. Op afgesproken dat ontving ik de bevestiging dat het pakket is afgeleverd en afgehaald kon worden. Bij lokale supermarkt hebben ze niets ontvangen. Via track & trace uitgevonden dat het pakket is afgeleverd bij een busonesscenter van POST.NL en daar afgehaald kan worden binnen 7 dagen.
Klantenservice van BOL.COM gebeld. 4 keer wordt de telefoon opgenomen en direct weer neergelegd/verbroken. Medewerker heeft geen opties en kan niets betekenen. Zijn beste advies: bestel gewoon opnieuw en laat thuis bezorgen.
Zelf op maandag bij POST.NL businesscenter hrt pakket opgehaald en begrepen dat pakket niet geaccepteerd werd door lokale supermarkt vanwege de afmetingen 70x50x30cm.
Dit is niet de 1e keer dat afmetingen gebruikt worden als excuses voor het ni et leveren volgens afspraak.
BOL.COM, DOE DAAR EENS WAT AAN. JULLIE KOMEN BELOOFDE AFSPRAAK NIET NA EN WIJZEN NAAR PARTNERS ALS POST.NL OF LOKALE SUPERMARKT
Officiele reactie van Bol.com 15-09-2020

Beste AVE,

Dank voor je bericht en je feedback. Erg vervelend dat de bezorging op deze manier is verlopen. Wij nemen je feedback serieus en gaan ermee aan de slag.

mk 12-09-2020

Schandalig slechte ervaring met bol.com
Voor €450 aan product gekochr. Kreeg mail dat om 15.17 was geleverd en kon ophalen. Niet dus. Klantenservice zei me vervolgens dat ik het maar paar dagen moest aanzien (laat ik nu net bij bol.com besteld hebben omdat ze binnen dag leveen )
Vervolgens zouden ze andere dag leveren, zou contact met me opgenomen worden. Noch geleverd, noch contact opgenomen
Maar weer zelf gebeld, afdeling was naar huis, zou maandag (3 dagen na verwachtte levering) worden uitgezocht. Wel daar heb ik als klant niets aan, was toegezegd naar oplossing zou worden gezocht
Lever nieuw apparaat binnen dag aan en zoek het vervolges zelf maar met bezorgdienst uit. Dat deze niet functioneert , geen zaak van de klant
Kon met lege handen naar verjaardag
Ironiisch, ontving zelfde dag email van bol.com dat ze je wel van cadeaustress konen af helpen
Mijn advies, bestel dan zeker niet bij bol.com
Officiele reactie van Bol.com 14-09-2020

Beste MK,

Bedankt voor je bericht. Er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Dave Jansen 09-09-2020

Bol.com levert steeds vaker niet op of vóór de uiterlijke leverdatum en als je dan informatie wil over je bestelling dan word je doorverwezen naar een andere leverancier. Misschien verwacht ik te veel, maar als ik zaken doe met Bol.com dan verwacht ik dat zij eventuele issues oppakken en oplossen. Anders zou ik net zo goed zelf mij. Bestelling bij die andere leverancier kunnen plaatsen. Jammer dat dit de laatste tijd steeds vaker mis gaat. Voor mij was dit overigens reden om mijn select abonnement op te zeggen. De meerwaarde hiervan zie ik niet meer in.

peter 09-09-2020

Tijdens Lockdown pakket besteld bij bol.com. Ze hebben een fantastisch goede klantenservice zeer vriendelijk en professioneel je kan alles bestellen wat je wil.
Enkel de levering dat lukt niet meer...
eerst vinden ze ons adres niets,
daarna waren we (zogezegd) niet thuis . Pakket werd retour gestuurd en toen vond men de afzender niet ....
enz... enz...
Nu wachten we ondertussen nog steeds op onze terugbetalen.
Ja dat doen ze dus niet graag...
Wanneer je belt naar bol.com voor een bestelling geef je je e-mail adres en vinden ze alles terug ...
bel je voor een terugbetaling....
moeten ze je laatste bestelnummer hebben als je die niet hebt heb je pech en legt men de telefoon gewoon ...

Terug betalingen daar doen ze dus niet aan mee !

Gijs 07-09-2020

Waardeloos bedrijf. Na een bestelling van €700 krijg ik 2 facturen van €350 (met compleet onduidelijke reden). Nu kan ik op bestellingen van onder de €450 geen investeringsaftrek toepassen, en kost mij dit dus gewoon geld. Na gebeld te hebben met de klantenservice wordt mij even duidelijk gemaakt dat het niet mogelijk is de facturen te combineren want 'ons systeem staat het niet toe facturen te wijzigen'. Lekker dan. Bol.com maakt een fout, maarja, hun systeem is waardeloos dus ik moet het maar gewoon accepteren.
Officiele reactie van Bol.com 07-09-2020

Beste Gijs,

Bedankt voor je bericht. Er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Pascal 07-09-2020

Ouderwetse site waar je ebooks niet kan retourneren, of inruilen tegen een gedrukte versie. Kan bij de concurrentie uiteraard wel... misschien moderniseren ze ooit de website. Nu zit ik met een dure ebook waarmee ik door de zware beveiliging niets kan. Alleen gebruiken wanneer het product echt nergens anders te vinden is...
Officiele reactie van Bol.com 07-09-2020

Beste Pascal,

Dank voor je bericht. Wij nemen je klacht in behandeling via Trusptilot.

eliza 05-09-2020

Na 1,5 jaar werkte het display van mijn Garmin horloge niet meer welke ik bij bol.com had gekocht. Er zat een garantie van 2 jaar op. Ik heb het ter reparatie aangeboden en dit werd in behandeling genomen. Netjes foto's gekregen in welke staat zij het hebben ontvangen. De reparatie zou max 15 werkdagen duren. Tussentijds kreeg ik een melding dat de reparatie langer duurde dan verwacht met excuses. In de week voor het aflopen van de 15 dagen kreeg ik het bericht dat wanneer het na een bepaalde datum. Dat was dus het einde van die 15 werkdagen nog niet was gerepareerd ik het geld terug zou ontvangen. Dit gebeurde ook. Direct de dag erna het aankoopbedrag terug ontvangen en meteen een nieuw horloge besteld welke ik de volgende dag al thuis geleverd kreeg. Daarnaast nog een kaartje met excuses dat ze mijn horloge nket hebben kunnen repareren en ze wenste me veel plezier met het nieuwe product.

Tof.

W. Koopman 03-09-2020

Per abuis heeft mijn dochter op 1 en dezelfde dag 2 Kobo abonnementen afgesloten omdat ze dacht dat het de eerste keer niet goed was gegaan. Als ze daar naar bijna een jaar achter komt, is bol.com niet bereid om ook maar een klein beetje mee te denken en ons tegemoet te komen, hoewel we natuurlijk ook zelf beter hadden moeten opletten. Terwijl het ene abonnement nooit is gebruikt incasseert bol.com wel een jaar lang het abonnementsgeld en verschuilen ze zich heel opzichtig achter de regels.

Beste W. Koopman,

Bedankt voor je bericht. Ik wil je vragen om een e-mail te sturen naar klantenservice@bol.com met daarin de omschrijving van de klacht en een bestelnummer/klantnummer. Ook kan je ons telefonisch bereiken op: 030 310 4999. Zodra wij de mail van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Berry 02-09-2020

Bol gebruikt onder aannemers maar is niet verantwoordelijk voor het eindresultaat.
Dit is een waardeloze contructie en leidt tot een waardeloze service.

2x heb ik iets anders geleverd gekregen, dan dat ik besteld heb.
Ruim anderhalve week verder en nog steeds geen televisie in huis.

Geen aanrader

Foute levering 02-09-2020

Vandaag kreeg ik een email dat mijn bestelling bij een andere klant is afgeleverd en dat ik moest afwachten op de retournering van die klant of ik mijn geld wel of niet terugkrijg. Daarnaast kreeg ik het verzoek naar de persoonlijke email van de desbetreffende klant het retouretiket te sturen.
Dit is natuurlijk niet GDPR-vriendelijk en professioneel en daarnaast is het niet mijn fout om op te lossen maar die van bol.com.

Gelukkig, nadat ik vanuit mijzelf heb moeten bellen met bol.com, krijg ik wel mijn geld terug voordat de retournering in ontvangst is gekomen maar ik zou het zeker afraden om bij bol.com te bestellen. Levering gaat namelijk tot nu toe bij mij 50% van de tijd fout.
Liever bestel ik bij bedrijven die wel hun zaken op orde hebben.

Beste Foute levering,

Bedankt voor je bericht. Graag ontvangen wij het bestelnummer of je klantnummer. Zodra wij deze van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Een klant minder bij bol.com 02-09-2020

Telefoon gekocht. Binnen een jaar 3x kapot. Nu zegt bol dat ze tot het oneindige blijven repareren binnen de garantie. Dat betekend dat ik een groot gedeelte van de tijd mijn telefoon kwijt ben. Geen leen toestel krijg. Een oplossing anders dan het toestel te blijven repareren tot de garantie afloopt is er niet…. Dus al ben je 50x in een jaar je toestel kwijt voor reparatie doen ze niets voor je….
Officiele reactie van Bol.com 04-09-2020

Beste een klant minder bij bol.com,

Noah Hesse 28-08-2020

Op 21 december 2019 een laptop van 1.751,99 euro gekocht
Eerste 4 maanden niks mee aan de hand tot Midden April

Mijn Werk is verhuisd naar een nieuw pand en daar kregen wij dus ook nieuwe hardware (docking stations etc)

Deze nieuwe docking stations werden aangesloten via usb c
(Ik heb hiervoor nog nooit de usb c poort gebruikt dus heb ik dit niet kunnen testen)
Gelijk bij de eerste keer inpluggen kreeg een BSOD (Blue screen of death) Nog nooit eerder gebeurd bij deze laptop.

Na het opnieuw opstarten van de laptop heb ik het nogmaals geprobeerd dit ging goed tot ik wat zwaarder werk begon te doen de laptop werd warm en viel alweer in een BSOD. Ook merkte ik dat mijn trackpad niet goed werkte als de laptop warm werd.

Ik heb de laptop daarna aangemeld voor reparatie ivm dat ik anders niet goed kan werken

1e Reparatie
Windows is opnieuw geïnstalleerd en het probleem is niet gevonden
Dus toen dacht ik oké het is een software fout

Laptop terug thuis en jawel de zelfde fout nogsteeds,
Bol.com gebeld en die gaven aan dat ik de laptop nogmaals moest opsturen

Zo gezegd zo gedaan laptop voor de 2e keer opgestuurd
En je raad het al.. Weer niks mis!
Ik kreeg in de beschrijving terug dat de Touchpad niet werd herkend (Hoe dan alle drivers zijn door hun zelf geinstalleerd en hij werkte wel alleen niet wanneer de laptop warm was)

Over de USB C poort hetzelfde verhaal geen problemen gevonden bij het testen van een usb-c to hdmi adapter.

Laptop weer terug laten komen en zelf maar weer opnieuw geïnstalleerd en geupdate, volgende dag op werk getest en ja hoor nogsteeds problemen met de Usb-c en muis.

Weer gebeld en kreeg het advies om een andere docking station te proberen (had ik al gedaan maar goed ik heb minstens nu 20 docking stations in mijn laptop gehad en allemaal hetzelfde probleem bij wat zwaardere taken.

Bol.com gebeld en weer opgestuurd.
Nu ligt hij voor de 3e keer bij de reparatie dienst
En wederom geen fout gevonden.

Ik heb gebeld en verteld dat ik hier niet mee akkoord ga en dat ik graag een werkende laptop terug wil. Dit was niet mogelijk en ik moest het hiermee doen want de reparateur had verteld dat er niks mee aan de hand was.

gelijk daarna nog een keer gebeld en toen kreeg ik te horen dat ik precies moest opschrijven wat ik er mee deed wanneer de fouten doorkwamen

Lang verhaal kort

Zwaar gebruik freezed of krijgt de laptop blue screen
20 Verschillende docking stations geprobeerd
en de laptop wel minstens 5 keer opnieuw geinstalleerd

Vervolgens krijg ik een mailtje terug dat ik een andere docking moet testen (HOE DAN LEZEN JULLIE DIT WEL! heb toch duidelijk aangegeven dat ik er al 20 heb getest)

Weer gebeld en de medewerker ging dit navragen

Na 1 dag een mail terug dat ik de software moet controlleren (SERIEUS! Staat ook in mijn vorige mail dat ik de laptop al 5x opnieuw heb geinstalleerd en geupdate.

Nu begon ik boos te worden het was telkens een ander excuus
Bol.com gebeld en verteld dat dit opgelost moest worden
WAS NIET MOGELIJK de reparateur heeft hier de hoge hand dus wat de reparateur zegt is ook zo, het enige wat ze voor mij kunnen betekenen is een cadeaubon van €20 euro
en ik kon contact opnemen met Asus

Hier ga ik natuurlijk niet mee akkoord bij een laptop van bijna 1800euro

Asus gebeld (waren de meest botte mensen waar je een gesprek mee kunt hebben) en die geven mij aan dat hun de reparatie hebben gehad en dat hij 12 uur lang is getest. dus ik vraag ook bij zwaar gebruik
Ik kreeg geen ja maar ook geen nee het enige wat ik kreeg was.

Het werkt zover wij hebben getest

Met deze informatie weer Bol gebeld een een passende oplossing geëist. Dit werd eindelijk opgenomen bij iemand die boven de klanten service staat.

Maar alsnog werd ik gebeld met de mededeling dat ik akkoord moest gaan met de cadeau bon
En dat er geen andere oplossing is
Bij een laptop van bijna 1800 euro

Beste Noah,

Deze week hebben wij contact gehad met elkaar en zijn wij gekomen tot een gewenste oplossing.

Sheriva van bol.com

Sabine 27-08-2020

Telkens ik een bestelling plaatste, en ik wou doorgaan naar betalen, werd mn winkelwagentje leeggemaakt. Ik kon ook niet meer kijken op mijn bestelgeschiedenis. Probleem dus,niet?Dus ik bel een medewerker(die dient om problemen op te lossen), hy zei: wel mevrouw geef mij eenders welk bestelnummer , ik zei mhr ik kan u dat niet geven want alles is weg, ook kan ik geen mails bekijken die bol.com mij heeft gestuurd ivm eerdere bestellingen. Hy geloofde mij niet! Telkens stelde hy dezelfde vragen en ik hoorde dat hy enorm geïrriteerd was toen ik telkens moest zeggen dat het allemaal niet lukte. Ik heb mhr bedankt voor bewezen diensten ik denk eerlijk gezegd niet dat die man daar op zijn plaats zit, de stress droop van mij af toen ik met hem belde, hy was precies boos en geprikkeld. Ik ben een heel goede klant, om zo behandeld te worden,amaai. Al een geluk dat er nog WEL goede behulpzame werknemers bij bol.com zijn. (Heb uiteindelijk het probleem maar zelf opgelost, dank u bol.com)

Inge 27-08-2020

Twee maten besteld: 70 euro aan cadeaukaarten ingewisseld en ruim 100 euro via ideal betaald.
Na retourzending van de verkeerde maat (waarover ik al contact moest opnemen: deze bleek wel door PostNL te zijn afgeleverd maar ergens bij Bol.com rond te ‘zwerven’), bleek dat het teveel betaalde bedrag alleen maar op mijn bol.com account kon worden gezet en niet terugbetaald. Wonderlijke redenatie. Als het geheel met cadeaukaarten zou zijn betaald, dan snap ik dat er geen contant geld kan worden teruggegeven, maar in dit geval vind ik het volslagen belachelijk en zeer onredelijk dat ik mijn geld niet gewoon terugkrijg. Slechte zaak!!

Najat 25-08-2020

al jaren een vaste klant .nooit problemen gehad met een bestelling of een levering .

Roland 24-08-2020

Zeer slechte service webcare team; de voormalige DDR zou er trots op zijn. Koop nu liever bij de concurrent

Mike Peters 24-08-2020

Even op een rij.

1. Ik bestel en betaal bij Bol.com.
2. Zonder opgaaf van redenen wordt het product niet geleverd op de datum 15 aug door Bol.com opgegeven.
3. Ik laat weten op 16 Aug het product niet aan te nemen.
4. Op 17 Aug wordt product gewoon voor de deur gedeponeerd.
5. Ik geef dit door aan Bol.com. product staat buiten waar iedereen het weg kan halen.
6. Daar wij op vakantie gaan zet ik product weg zodat het niet gestolen wordt.
7. Na zelf maar contact op te nemen met Bol.com, is het resultaat dat ik een product wat ik niet aangenomen heb en voor de deur is gedropt maar zelf moet inleveren en anders, geld weg?
Ik doe geen zaken meer met Bol.com of Best Deal club.

MK 22-08-2020

Zie net dat Bol.com de term Zwarte Piet niet meer gaat gebruiken omdat het discriminerend is.
Waarom wel mensen die Zwarte Piet willen houden discrimineren ?

Bol doet aan misleiding 22-08-2020

Ik heb een duur product van 800 euro gekocht. In de Betaalvoorwaarden Van Bo.com staat dat” Als je met een creditcard betaalt dan wordt het bedrag pas afgeschreven als je artikel geleverd is”
De praktijk is anders nl dat zodra je besteld wordt het bedrag afgeschreven. Ik heb bol.com hierover gebeld. De reactie van de medewerker Is” bol beschouwt verzenden als aflevering”
Ik kon mijn oren niet geloven. Ik heb het drie keer bij een ander medewerker nagetrokken, maar ze zeggen allemaal het zelfde. Misleiding dus
Officiele reactie van Bol.com 26-08-2020

Beste klant,

Ik kijk graag even met u mee, met creditcardbetalingen betreft het vaak een reservering. Heeft u een klant- of bestelnummer voor mij?

taylor 22-08-2020

bol.com levert halve bestelling voor volle prijs.

Het Nederlandsrecht geldt blijkbaar niet voor Mr Bol.com.
Mn vrouw zag prima tuinstoelen op de site. Alleen per set van 2 verkrijgbaar a 180,--.
Stoel wordt niet meer gemaakt in fabriek, dus dit was vast een opruiming, mooi meegenomen.
We hadden 6 stoelen nodig dus 3 sets besteld en afgerekend. Binnen redelijke termijn staat er een busje voor de deur; 3 stoelen, wat de complete levering zou moeten zijn volgens de onderleverancier van Bol.
(Leveren kon toch alleen per 2 stoelen, per set?)
Op de vrachtbon gekeken; staat toch duidelijk 3x set van 2 stoelen, net als op de site van Bol.com
Na diverse belletjes naar Bol.com, onderleverancier en fabriek is het duidelijk; onderleverancier en Bol.com hebben een miscommunicatie maar dat hadden wij moeten weten. De klacht is hiermee klaar.
Volgens Nederlandsrecht hebben wij een overeenkomst gesloten met Bol.com tot leveren van 3 sets van 2 stoelen en heeft Bol.com die na te komen. Maar bol.com laat het hierbij. Er kan niet eens een sorry vanaf richting ons.
Bol.com is klaar, maar ik nu ook; met bol.com.
Officiele reactie van Bol.com 26-08-2020

Beste taylor,

Heeft u een bestelnummer voor mij, ik kijk graag even mee of we nog iets voor u kunnen betekenen.

frank de reviewer 27-08-2020

Hoi Tim,
Je bent een knappe jongen als je hier nog een positieve wending aan kan geven maar ik geef je graag een eerlijke kans.
bestelling 1132315664 [CASE:73235263]

groet taylor

Ronald 21-08-2020

Bestel als bedrijf niets bij bol.com. Van 1 bestelling en 1 levering maken ze 3 verschillende facturen. Als je dan vraagt om hier 1 factuur van te maken ( het verwerken van een factuur is duur voor een bedrijf) dan krijg je 0 op rekest en een hoop smoesjes.

Beloften nakomen ? Vergeet het 20-08-2020

Gekocht thermometer. Betaald. Helaas niet geleverd. Gemeld aan Bol, geld teruggestort. Krijg (????) 3 weken later alsnog pakket van Post.nl. Ook dit gemeld want dit hoort zo en gevraagd hoe het terug kan sturen. Kreeg een adres en in de mail stond dat ze de kosten terug zouden betalen,7.25 euro. Omdat dit maar niet kwam kontakt opgenomen. Kreeg te horen geld terug betalen deden ze niet maar ik kreeg een een kadobon voor dat bedrag. Maar dat is niet afgesproken nu MOET ik wat kopen om mijn geld terug te krijgen. Boeven zijn het.
Ik wil gewoon mijn toegezegde kosten terug. Ik ben gewoon te eerlijk geweest om het te melden.

Beste klant,

Excuses voor het lange wachten, ik kijk graag mee naar een snellere oplossing, heeft u een bestelnummer voor mij?

Petrus 19-08-2020

In maart dit jaar kocht ik mijn gloednieuwe 15,6" gaming laptop bij bol.com. Niet via partners maar rechtstreeks van bol zelf.
Al vrij snel ontstonden er grafische problemen (RTX 2060). Het beeld werd spontaan een soort onleesbare "puzzel". Dit deed zich willekeurig voor en ik maakte foto's van het scherm die ik meestuurde met de reparatie.

Tijdens de eerste reparatie ontving ik slechts één mail over het hele reparatieproces. Deze kreeg na circa 3 weken met de mededeling dat "de reparatie vertraagd was". Verder heb ik geen updates gehad. Vreemd, want bol gaf per mail aan dat je op de hoogte gehouden zou worden van de reparatie. Op werkdag 14 van 15 kreeg ik bericht dat de reparatie was afgerond. In het reparatierapport las ik dat er geen reparatie had plaatsgevonden. Er was namelijk geen defect geconstateerd. En dat terwijl het defect duidelijk zichtbaar was en meegestuurd was (geprint en wel) met de reparatie! ook rammelt dit rapport aan alle kanten. Zelfs de omschrijving van de storing in het reparatie-rapport kwam niet overeen met wat ik aangemeld had bij Bol.com. Ik had op z'n minst verwacht iets te horen van bol.com over de afhandeling.

Na dit rapport heb ik maar weer contact opgenomen met de klantenservice van Bol. Hoewel de reparatie na 15 werkdagen niet was voltooid en ik expliciet bericht heb gehad dat ik mijn geld terug kon krijgen. Deed bol dit niet.... Ik heb gevraagd om een passende oplossing en ook daar komt geen reactie op. We zijn inmiddels weer een week verder.

De laptop heeft nog steeds dezelfde kuren nu deze terug is. Het hele reparatieproces tussen Bol en laptopleverancier is uiterst onduidelijk. Ook telefonisch kunnen ze geen duidelijkheid geven. Sterker nog, ga je er zelf achteraan wanneer je niet gebeld bent, zoals toegezegd dan kom je "onderaan de lijst". Je melding wordt dan opnieuw in 'behandeling' gezet en opnieuw gaan twee wachtdagen in.
De klantenservice gaf aan dat ze verder niks voor mij kunnen doen om mij tegemoet te komen kwa oplossing. De laptop kon ik opnieuw ter reparatie indienen. Dit betekent dat het ongeveer een 5 werkdagen duurt voordat hij daar is. En vervolens gaan er weer 15 werkdagen in voor de reparatie van de laptop. Al met al heb ik de laptop nu al anderhalve maand niet kunnen gebruiken. En daar komt zo met gemak nog een maand bij. Ook staat er nog steeds een vraag uit (over passende oplossing). Maar daar heb ik nog geen reactie op. Beloftes om contact met mij op te nemen zijn beide keren niet nagekomen. Ik heb helemaal niets vanuit van bol zelf gehoord. Mijn vertrouwen in een oplossing is er inmiddels niet meer.

Dit is niet de service die je van bol mag verwachten! Het gaat hier om gloednieuw apparaat van bijna 1300 euro. Die bij Bol zelf gekocht is, niet bij een partner. Bovendien is de laptop nog maar een paar maanden oud. Dan ga je er vanuit dat er een oplossing gezocht wordt. Dat Bol je geen dupe laat worden van het "gekibbel" van reparatiemonteurs en afdelingen onderling. Zowel bij Bol als bij Laptopleverancier worden fouten gemaakt. Het is alleen jammer dat ik, als consument daar de dupe van word. En er geen enkele handreiking wordt gedaan. Je kunt het alleen maar weer afwachten. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik teleurgesteld bent en het niet anders dan een waardeloze service kan noemen!

Ik weet wel dat ik geen grote aankopen meer ga doen bij Bol.com.

Bharat 19-08-2020

Very bad seller. Orders never shipped on time and at times they just cancel the order. Also take a long while to get the money back.
Customer service is there for nothing. They always say they cannot do anything. And don't give any support of help.

Rene 19-08-2020

Vorige week iets gekocht via Bol.com een Aircooler bij webshop-outlet.nl
Echter kreeg verkeerde artikel geleverd en verkoper doet verder niets. Bol.com zou mij al een week geleden hierover terugbellen en iedere medewerker snapt mijn standpunt qua retouren want het post.nl punt zit hier midden in de stad in de drukste straat en ik werk in de zorg en ben copd. prive mijd ik deze straat al maanden. En aangezien ik de fout niet gemaakt heb zou ik dus ook geen moeite en risico moeten en hoeven lopen. Daarnaast is het pakket zwaar en groot.
Vandaag hoor ik ineens dat ik zelf maar moet zorgen voor retour waar men eerst de fout bij de verkoper legde moet ik ineens maar medewerking verlenen.
Ik koop nooit meer iets bij bol.com en ik stap wel over naar de concurrent die weten wel hoe service moet zijn.
Mensen als je iets besteld en je krijgt het verkeerde dan moet je het zelf oplossen want Bol.com doet niets meer dan zogenaamd meeleven en je dan in de shit laten zakken, en dan ben ik nog erg netjes.

Sjoerd 17-08-2020

Was altijd goed, maar ze zijn sinds kort dure boeken in hele dunne kartonnen brievenbusenvelopjes gaan sturen. De vraag is elke keer hoe erg de beschadiging is, niet of er beschadiging is want dat is nu gegarandeerd. Ze houden mij en postNL wel lekker bezig met de retouren nu

Beste Sjoerd,

Graag kijk even met je mee, want onze verpakking moet natuurlijk wel afdoende beschermen. Heb je een recent bestelnummer voor mij?

TB82 14-08-2020

Ik heb pas geleden een gaming laptop besteld bij bol.com en direct geannuleerd omdat de videocard niet geschikt is voor vr.
De annulering is al lang verwerkt en terugbetaling komt nooit terug op mijn rekening en het gaat om een groot bedrag.
Ik kan bol.com absoluut niet aanbevelen, bol.com kan liever zijn zaak sluiten, want de administratie en terugbetalingen van klanten is erg slecht op orde.
Eerst zou ik woensdag mijn geld terugkrijgen, later werd het donderdag, daarna werd het weer vrijdag en nu zeggen ze dat ik pas volgende week dinsdag mijn geld terug heb.
Dit komt allemaal door drukte zegt bol.com.
Ik vind bol.com een groot waardeloos bedrijf, want dat grote geldbedrag van de gaming laptop welke ik terug moet krijgen, krijg ik nooit meer terug

Beste TB82,

Je terugbetaling is vertraagd geraakt door een storing, excuses hiervoor. Zeker bij een laptop komt dat nooit goed uit. Heb je het aankoopbedrag inmiddels terug ontvangen?

Kerry 12-08-2020

Afgelopen zaterdag een mobiele airco besteld die maandag geleverd zou worden. Maandag ochtend krijg ik bericht dat er iets is misgelopen met de bestelling en ze mij geen nieuwe leverdatum kunnen meedelen. Mijn opties: oneindig wachten en hopen dat het aankomt, of de bestelling annuleren, en het artikel opnieuw bestellen. Bij annulatie duurt het trouwens ook enkele dagen voor mijn geld terug op mijn rekening staat, dus ondertussen zou ik dan dubbel moeten betalen...

Nu goed, ik wilde zo snel mogelijk mijn airco dus ik annuleer en bestel opnieuw, ten laatste woensdag geleverd staat er te lezen.
Het is vandaag woensdag, maar mijn pakket is nog steeds niet naar me onderweg. Sterker nog, in de track & trace lees ik zelfs dat mijn bestelling nog niet eens in het depot is aangekomen, waarna het pas naar mij toe komt... Dus ten laatste woensdag zal het zeker niet zijn, en dit voor iets dat normaal maandag al geleverd had moeten worden als bol.com geen fout had gemaakt met mijn bestelling... Tegen dat die airco hier is heb ik hem waarschijnlijk al niet meer nodig.
Vals adverteren noemen we dat, en is trouwens strafbaar bol.com , ik hoop dat jullie dat beseffen.

Steeds een trouwe en tevreden klant geweest, maar nu gaan jullie toch erg de fout in bij een dure bestelling. Als ik zo lang had willen en kunnen wachten had ik elders besteld, en niet bij bol.com waar snelle levering beloofd wordt.
Officiele reactie van Bol.com 13-08-2020

Beste Kerry,

Dank voor je feedback, dit gaat inderdaad niet goed. Heb je een bestelnummer zodat ik met je mee kan kijken?

Officiele reactie van Bol.com 13-08-2020

Beste Kerry,

Kerry 13-08-2020

Dag Tim,

ondertussen heb ik net voor de middag vandaag de airco aangekregen. Een dag later dan de 'ten laatste' dag dus, en een volle 3 dagen later dan mijn oorspronkelijke bestelling die in jullie systeem is fout gelopen...

Uw hulp heb ik dus niet meer nodig, maar ik zou het wel appreciëren als jullie en jullie verkoopspartners geen loze beloftes meer maken, want hier worden jullie klanten absoluut niet gelukkig van. Sterker nog, hierdoor zijn we steeds minder geneigd om bij jullie te bestellen...

Oplichters bol.com met mooie praatjes 11-08-2020

Bol.com zijn oplichters!!!
Acrylset besteld bij DutchwarehouseXXL via bol die zgn kwaliteit, retouren en de klant hoog in het vaandel heeft staan. Waardeloze troep. Uiteraard uitgeprobeerd (anders kan ik geen klacht hebben)en acryl was gewoon troep. Verkoper zei dat je niet mocht retourneren. Bol.com zei dat ik het retour moest zenden en zij zouden de terugbetaling met me regelen. Ineens verzint de DutchwarehouseXXL dat de retour een rommel was en alles flink gebruikt was en bol.com neemt dit klakkeloos aan. Bol zegt dat ik het had kunnen weten zonder het uitgebreid te gebruiken, maar het is amper gebruikt en heb daar ook foto's van gestuurd. Bol wil niet zien dat het niet gaat om een GEWONE retour, maar om een KLACHT RETOUR. Volgens de wet MOET het retour genomen worden, omdat het produkt niet deugt. Maar Bol laat me dus ineens zitten en legt de 'wij betalen jou je geld terug ineens op hele kromme en eigen wijze uit'. Ben goede klant bij Bol maar ze nemen liever leugens aan, nemen de klant totaal niet serieus. Ik bestel daar niks meer en zal met recensies mijn me ing lateb horen. Hoe kan de verkoper als reden aangeven dat het niet retour kan als het open is gemaakt. Het is juist een KLACHT!!

Ridwan 07-08-2020

Als ik een 0 kon geven dan had ik dat zeker gedaan! Heb een wasmachine gekocht waarbij is aangegeven dat deze gratis word aangesloten. Wasmachine werd geleverd , maar niet aangesloten omdat ik een trekschakelaar heb. Dit stond NERGENS aangegeven bij het bestellen van het product! Achteraf de klantenservice gebeld waarbij de medewerker heeft aangegeven dat dit wel word aangegeven middels een melding als ik het via de website had besteld en niet via de app want de app geeft dit NIET aan! WAT KAN IK ALS KLANT ERAAN DOEN DAT ZIJ HET NIET GOED COMMUNICEREN! Noodgedwongen heb ik een elektriciën moeten inschakelen om de wasmachine werkend te krijgen en dit heeft mij € 200,- gekost omdat de trekschakelaar omgebouwd moest worden naar een stopcontact, om de garantie van de wasmachine te behouden! Mijn klacht was verder opgepakt door een andere medewerker, die had toegezegd dat ik binnen 4 werkdagen reactie zou krijgen, dit heb ik niet gehad! Ik heb weer contact moeten opnemen waarbij ik weer een andere persoon sprak en hij gaf aan dat hij mij een tegoedbon kon geven van € 100,-, maar omdat hij mijn situatie zo goed begreep probeerde hij de vergoeding volledig terug te vragen. Ik zou binnen 2 dagen iets te horen krijgen en raad eens GEEN reactie. Ik heb weer contact moeten opnemen, kreeg weer een andere medewerker aan de lijn en die zei doodleuk “ik weet niet wie je de vorige keer hebt gesproken, maar wij gaan hierin niks vergoeden, dit is al bepaald”. Zichzelf klantenservice noemen, maar geen service WILLEN verlenen terwijl zij telkens aangeven “ik begrijp uw situatie heel goed meneer”. Als jullie mij echt zo goed begrepen dan kwamen jullie met een gepaste OPLOSSING!

Alberta De Vriendt 06-08-2020

Als er iets stuk is en je stuurt dat terug met hun gedowlode label spelen ze het kwijt? Ik stuur dat dus terug onder garantie en ze krijgen het niet aan , ?
Ik krijg ook niets terug gezonden!!
Weg steelstofzuiger van 180€
Nee dit is erover ,
Ik bracht het binnen in een boekenwinkel ,daar krijg je geen bewijs,ik nam wel foto's ,algoed
Als ik de tracknummer invul zie ik Noorderlaan staan
Bol.com beweert dat het nummer niet te volgen is?????
Nochtans jullie etiket hoor
Nee zo niet he. Dit klopt echt niet

Beste Alberta,

Wesley Ruymgaart 05-08-2020

ik vind Bol.com Oplichters en wat een slechte dienstverlening heb ik ervaren dat met aanhang laakbaar handelen. Ik als vaste klant nooit een betaling achterstand gehad te hebben worden nu al maanden lang me bestellingen onnodig geannuleerd en me cadeaukaarten betolen door Bol.com. Ook op klachten kunnen ze niet reageren of een schriftelijk besluit op geven zeker de persoon ik vind X van de klachten AFDELING totaal geen ervaring en respect voor zijn klanten.

MD 05-08-2020

Boek in plaats van iPhone

Op 12 juli een Apple iPhone SE 2020 64G ter waarde van 487,95 euro besteld op de website bol.com. Volgende dag zou de beloofde leverdag zijn. Een busje van Post.NL rijdt onze woning voorbij en levert niets af. De dag daarna dan wel zogezegd onze levering, maar bij opening van de doos zien we dat hier een boek in plaats van de bestelde iPhone in zit...

Hoewel we uitdrukkelijk hadden aangegeven dat het pakketje niet in de brievenbus mocht gestoken worden maar moest worden afgeleverd aan de deur! Het zou hier immers moeten gaan om een iPhone en dat steek je niet zomaar in een brievenbus...

Uiteraard hebben we meteen klacht ingediend bij bol.com en zoals door hen gevraagd hebben we dit boek meteen de dag nadien ter retour opgestuurd. We zijn momenteel 3,5 weken en 4 telefoontjes verder met de klantendienst van bol.com en er is nog steeds geen zicht op terugstorting van het bedrag van 487,5 euro!

Steeds opnieuw vertellen ze ons dat er een onderzoek lopende is naar deze foutieve levering maar een tijdsindicatie van wanneer dit onderzoek zou moeten afgelopen zijn of wanneer we onze centen mogen terug verwachten kunnen ze ons niet geven... Onze ervaring met bol.com is op zijn minst gesteld zéér slecht en ook vanuit hun klantendienst wordt er zéér slecht gecommuniceerd. Absoluut geen aanrader.

Beste MD,

Kim Guldemond 05-08-2020

Ik bestel regelmatig bij bol.com en ben zeer tevreden. Tweemaal een probleem met levering gehad, buiten de schuld van bol.com om, maar bol.com heeft dit zeer netjes, vriendelijk voor mij opgelost. Complimenten!

Joke 05-08-2020

Begin juni heb ik baby kussentje besteld bij Bol.com.Dit kussentje 23juni betaald.vervolgens komen er steeds herinnering een om dit kussentje te betalen.mail gestuurd dat ik dit betaald heb.hier hoor ik maar niks van terug.na meerdere mailtjes eindelijk reactie,ofdat ik een betaalbewijs wil sturen.dit gedaan. Nu blijkt dat ik de factuur van een ander betaald heb en of ik de andere factuur ook nog maar even betaal.het bun nr blijkt van een ander te zijn.dit is mij toe gestuurd door bol.com.dus ga nu niks meer betalen.nooit ga ik nog iets bestellen bij Bol.com.
Nicoleb 05-08-2020

Wat een bedrijf.. beschamend om zo behandeld te worden?! Je wordt zo afgeschreven als wanbetaler.. en blijkbaar doet bol.com ook niet aan privacy.. als ze zomaar iemand zijn of haar naam bloot geven? Zou mooi een dikke vette klacht in gaan dienen!

Beste Joke,

Binnen 30 dagen retour gaat helemaal niet op ! 05-08-2020

Onlangs 4 handgrepen voor in de badkamer gekocht bij een partner van Bol.com. Het product blijkt echter onbetrouwbaar en nu gaat de vlieger van binnen 30 dagen retour opeens niet op ?? En jammer genoeg wordt dit ondersteund door Bol.com omdat er ergens in kleine lettertjes blijkt te staan dat dit niet kan vanwege Corona. En nou ja, zet dat 'Binnen 30 retour' er dan gewoon niet bij !!!

Beste Binnen 30 dagen retour gaat helemaal niet op !,

Beste Eddy,

Marten 05-08-2020

Super geregeld, een zwembad met een levertijd van twee dagen werd na een belletje met de klantenservice gratis en versneld verzonden, super klantvriendelijk en enthousiaste medewerker.

Douwe 05-08-2020

Ik heb een Game laptop gekocht via Bol.com. In eerste instantie bleek de laptop ik orde te zijn. Toe ik de verpakking opende zat er een laptop in met een AZERTY toetsenbord inplaats van een QWERTY toetsenbord waardoor de laptop helaas niet te gebruiken is. Hiervan is de zelfde avond nog een melding gemaakt bij de servicedienst van Bol. Er zou binnen 2 werkdagen contact opgenomen worden door een product specialist om een oplossing aan te dragen. Na 2 werkdagen heb ik nog niks gehoord en ik dacht, ze hebben het vast druk dus ik watch nog even. Toen er vervolgens 5 werkdagen verstreken zijn heb ik nog steeds niks gehoord en heb ik weer contact gezocht via de chat. Ze zouden de melding nogmaals door sturen. Weer heb ik 5 werkdagen gewacht inplaats van 2 werkdagen. Maar nu kreeg ik wederom geen belletje. Inmiddels heb ik er al 2 keer achteraan gebeld en 4 á 5 keer de chat gebruikt maar ben nog steeds niet geholpen met het probleem. Inmiddels zijn we nu bijna 4 weken verder en Bol.com heeft nog steeds niks van zich laten horen. Dit is echt belachelijk. Ik heb begrip opgebracht voor dat ze het druk hebben maar na 4 weken mag je toch wel een oplossing hebben gekregen lijkt me?

Ik adviseer Bol.com dus niet aan andere consumenten.

Beste Douwe,

Beste Eddy,

Johanna 04-08-2020

Ik durf na onderstaand voorval niet meer te bestellen bij Bol.com! Het is schandalig hoe onderstaand voorval is niet is afgehandeld! Zie hieronder....

Kijk heeeeeeeeeell goed uit als je een doos ontvangt waar een besteld artikel uit ontbreekt en waar cadeautjes inzitten voor een meisje en een mannetje! En die je in goed vertrouwen terugstuurt. En waarna je een niet ONTVANGEN ARTIKEL TOCH MOET BETALEN!!!!

Ik heb een artikel die ik had besteld niet ontvangen. Ik heb meerder keren daarover gebeld in mei 2020. Ik kreeg een doosje met speelgoed op mijn huisadres in plaats van de bestelde ( TARP ) die ik verwachte! Of ik deze doos wilde terugsturen naar Bol.com dan zou het niet ontvangen artikel worden afgemeld! De doos speelgoed heb ik terug gestuurd. Ondertussen wel foto's genomen van de inhoud van deze doos. Uit voorzorg! Jaaaaaahhh foto's heb ik nog incl de adresgegevens van een dame onder mijn adres sticker. Dit spelletje stink! Er zat namelijk onder mijn adres gegevens een adres van een dame. Namelijk van ene Marloes Oppijen! Neeeh geen probleem werd mij verzekerd! Stuurt u de doos maar gewoon terug. Heb ik gedaan. Uiteraard zonder de ontvangen ( TARP )die ik had besteld! die heb ik nog steeds niet ontvangen!
En dan zie ik vandaag tot mijn verbazing dat ( de retour niet is goedgekeurd!!! Dit gaat dus nooooooooit weer gebeuren 2 medewerkers van Bol.Com! Er is een heel vies spelletje gespeeld waar ik niet over ben te spreken!!!! Bol.Com check de telefoon gesprekken!
En JA! ik heb een artikel die ik niet heb ontvangen betaald incl heinnerings kosten. Leg mij nu maar eens uit hoe dit kan! Verwijder dit niet. Maar ga op onderzoek uit binnen jullie bedrijf naar mensen die vals spelen!

Beste Johanna,

Peter 04-08-2020

We hebben een spel besteld en na meerdere keren de levering uitstellen krijgen we te horen dat ze hem niet meer leveren hij zou de volgende dag binnen zijn na bijna een week krijg je een berichtje dat hij niet komt en dat ze het geld terugstorten
Sorry maar waardeloze service

Beste Peter,

Ad 04-08-2020

Slechte klantenservice. Toegeven dat ze zich niet helemaal aan de ACM regels houden dus adverteren met voor 2300u besteld morgen in huis..maar niet volgende dag bezorgen, maar verder niet de klant tegemoetkomen.

Beste Ad,

niels 04-08-2020

Ik wilde dvd's bestellen en dacht uit het verleden dat bol.com wel een goeie winkel was. Mijn pakket kwam maar niet binnen en de klantenservice hielp mij ook niet verder. Uiteindelijk op advies van klantenservice mijn bestelling geannuleerd en opnieuw besteld. Dacht kan niet 2 keer zo slecht gaan bij hun. Hetzelfde gebeurde weer en na een week zei iemand van bol.com dat de bestelling niet meer kwam. Na weken wachten wilde hij mij wel 5 euro van bol.com geven. Was daar niet echt tevreden mee, maar het gesprek werd al gesloten. Dus zou bol.com NIET MEER aanbevelen.

Beste Niels,

Matthijs 03-08-2020

Misleidend in de informatie die ze online aangeven. Je kan bijvoorbeeld kiezen voor een bezorgdatum, die zonder bericht door Bol.com aangepast wordt. De klantenservice negeert je ook als je hier een vraag over stelt.

Beste Matthijs,

Smit 01-08-2020

Bij Bol.com tv besteld , deze is geleverd via tv online , echter de tv vertoont diverse mankementen , bol.com zeg je moet tv online mailen , die zeggen je moet Samsung bellen , Samsung lost de klacht niet op , nu moet tv zelf opgestuurd worden naar TV online ( dus zelf verzenden grote doos) dan geen tv aantal weken. de tv is nog geen half jaar oud . Naar mijn mening kan je beter een tv aanschaffen bij een zaak waar je direct heen kan zelf, zit nu met een tv die niet naar behoren werkt . Het zou bol.com of TV online sieren als men zei de tv kan omgeruild worden voor ander model.

Beste Smit,

Bedankt voor je bericht. De partner neemt zo snel mogelijk contact met je op.

Dio 01-08-2020

Het verkeerde boek ontvangen.

Vreselijke "klantenservice". Lang wachten, geen excuses, geen antwoord op mijn vragen. Uiteindelijk mocht ik het boek retourneren, maar als ik een nieuwe bestel kunnen ze niet garanderen dat ik nu wel de juiste versie krijg.

Ja je leest het goed, bol.com kan niet garanderen dat je hetzelfde product krijgt als het product die je besteld.

Beste Dio,