bol.com - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over bol.com.

bol.com stelt zich voor

Bol.com opende op 30 maart 1999 zijn winkeldeuren. Twintig jaar later heeft de winkel meer dan 9 miljoen actieve klanten in Nederland en België en een assortiment van ruim 16 miljoen artikelen. Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkel van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van de online verkoop van boeken, entertainment, elektrische apparaten en speelgoed. Bij bol.com vinden klanten het grootste assortiment in tientallen speciaalzaken met boeken & ebooks, muziek, film, games, elektronica, speelgoed, babyartikelen, tuin- en klusartikelen en alles voor wonen, dieren, sport, vrije tijd, persoonlijke verzorging, sieraden, horloges, tassen en lederwaren.

Deze score is berekend op basis van 2074 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

Ben 12-07-2019

Verkeerde levering. Zeer moeilijk bereikbaar: na meer dan 10min nog steeds niet telefonisch bereikbaar, pas na 20min wachten in livechat iemand te pakken gekregen. Kreeg dan te horen dat ik het maar moest terug sturen en opnieuw bestellen.

Frans 09-07-2019

Een no nonsens bedrijf die zijn afspraken nakomt. Snelle levering en probleemloos retourneren bij gebreken.

Joke 08-07-2019

Waardeloze shop...ik krijgt nergens antwoord op...heb een pakketje terug gestuurd....en moet het alsnog betalen...gaat over een luttelig bedrag van 21 euro...heb gemaild brief verzonden krijg nergens antwoord op ...alleen dat het bedrag steeds hoger word...heb nu maar betaald aan die want voor dit bedrag wil ik geen" oplichter" zijn...terug sturen en gewoon laten betalen...….hoe vind je dat??????

pieter 05-07-2019

Levertijd 1-3d volgens bol.com; Veelvuldig contact vanuit mij, vage verhalen en 10+ dagen later nog steeds niet geleverd. Vanuit bol.com en verkoper GEEN updates/berichten. Opeens word het pakketje (airco; 20-25kg) geleverd een kilometer verderop, geen bericht bij mij in de brievenbus, alleen een vaag mailtje; Ik was tevens de hele dag thuis wachtende op het pakketje. Wat verwachten ze, dat ik een kilometer ga fietsen met een pakketje van 20-25kg!!!? Contact met bol.com -- Geen hulp, geen initiatief, geen uitzonderlijke inzet. Waardeloze service. Tweede en laatste bestelling bij bol.com, zwaar teleurgesteld.

PS wat heerlijk die automatische provocerende mailtjes van bol.com (Na dag 3; hopelijk is het pakketje aangekomen - Nee dat is het niet) (Dag 10; JE was niet thuis; ik was de hele dag thuis). Bol.com/Climaparts en GLS chapeau

Jonny 05-07-2019

Je artikel wordt 2 juli 2019 bezorgd door DHL.

Je artikel is 29 juni 2019 verzonden. Je kunt dit pakketje niet volgen omdat we geen Track & Trace code hebben.

NU NOG NIET BINNEN. zo genoemde "Verkoper winkel de Kempenaar" niet vertrouwen. en maar aan het lijntje houden door bol.com van wacht nog een dag het is nu al een week verder en nu willen ze weer dat ik tot maandag wacht.. hierbij dus een dikke 1.

wel 200 euro betaald maar geen track en trace code..

Dirk 05-07-2019

Hallo ,
Ik vind dat webshops in het algemeen moeten zorgen dat levertijden korter worden ( max 2 ) en dat de informatie over artikelen , mn de electronica en ander duur spul , veel beter en uitgebreider moet
Ook de klantenservice kan bij sommige webshops wel beter

Andre 02-07-2019

bestelde een product. aankoopbedrag meteen betaald. zou volgende dag worden geleverd. na 4 dagen nog niets ontvangen. Bol.com is zeer onbetrouwbaar.
Joke 08-07-2019

Zeker onbetrouwbaar....heb mn pakje terug gestuurd en kan nu alsnog betalen...hoop ellende nooit meer bij BOL

Meine 29-06-2019

Let op stuur geen smart tv op naar bol.com. Tv van nog geen half jaar oud opgestuurd. Mankeerde uiterlijk helemaal niks aan. Opgestuurd in de originele verpakking omdat de LG-tv niet opstarte. Maar ja had 1 ding vergeten en dat was foto,s nemen. Komen ze met de mededeling dat de tv was beschadigd vanaf de buitenzijde. Echt waar niet te filmen. Maar ja hun woord tegen het mijne. Mooi klote dus en 500 euro naar de mallemoer. Reparatiekosten 470 euro net zoveel als de tv koste. Dus bezwaar gemaakt maar niks hielp. Voor nogeens 20 euro bijbetalen mocht de tv ongerepareerd terug. Zelden zo bedonderd.

Bart 28-06-2019

heel gemakkelijk online bestellen en ze komen hun belofte na om volgende dag te leveren met een goede leverancier die je kunt vertrouwen.

H 27-06-2019

Nu voor de tweede keer tweeweg buitenkraan ontvangen met hetzelfde euvel. Zo lek als een mandje. Je ziet de scheuren gewoon zitten.

Richard 27-06-2019

Ik ben al jarenlang trouwe klant bij bol.com, maar nu houdt het op!
bol.com is totaal niet meer die fantastische webshop die ze ooit is geweest!
Sinds er samengewerkt wordt met externe partners (webshops) gaat het bergaf.

Betalen met Bancontact lukt (bij mij) al maanden niet meer.

Kies je voor achteraf betalen dan moet je zowat elk besteld artikel afzonderlijk betalen.

Ook voor het leveren van één bestelling van 5 artikelen verloopt de levering via diverse pakketjes op diverse momenten met diverse koeriers!

Het aantal mails die je ontvangt naar aanleiding van je bestelling maakt de verwarring enkel nog groter.

bol.com?
Nee bedankt!

HRG1 26-06-2019

Snelle en nette levering van mijn wasmachine. 's Avonds besteld, volgende dag al in huis, ideaal met een kapotte wasmachine, ik zat niet lang zonder.
Keurig op de hoogte gehouden met tijdvak van levering
Goede en snelle klantenservice toen er een onderdeel vergeten was te leveren, wordt direct nagestuurd

M.W. 26-06-2019

Let op: Denk 2 keer na voordat je een SELECT ACCOUNT aanmaakt. Ze adverteren met *Vandaag Bezorgd Bij Select artikelen Gratis* Nou dus niet!!!! Ik heb er een hoop gezeur mee gehad. Wanneer ze het 'druk' hebben geven ze PostNL de schuld dat het niet op tijd geleverd kan worden. Ik (een trouwe klant, ik bestel elke maand wel wat via Bol) heb nog nooit de keuze kunnen maken dat het dezelfde dag geleverd wordt. Naar oplossingen zoeken doen ze niet aan bij de klantenservices, je krijgt alleen maar JA-MAAR antwoorden. Dus ben je van plan op een select account aan te maken voor deze optie, ik adviseer je het om het vooral niet te doen! En anders hoop ik dat je meer geluk hebt ;).

En je abonnement opzeggen kan pas wanneer het bijna verloopt! Een paar maanden van te voren (wanneer de klant zelf wilt opzeggen!) kan het niet.

H 25-06-2019

De klantenservice is niet erg klantgericht . Mij werd een vervangend product beloofd voor een niet functionerend. Helaas nooit meer iets gehoord of een nieuw ontvangen.

Dennis de Jong 25-06-2019

Belachelijk slechte after sales, ze kunnen je niets vertellen of ook maar enigszins een oplossing bieden... 0.0 service!!!

Ik was een erg trouwe klant maar nu niet meer!
Coolblue here I come!

Op de bewuste maandag via de live chat van Bol.com

“Dit zijn je laatste bestellingen. Over welk artikel gaat je vraag?”
- Dyson Pure Cool desk 2018 - Luchtreiniger en ventilator - Wit/zilver
“OK. Ik verzamel nu al onze contact-opties voor jou.”

“Chat met de bol.com klantenservice”
“Het is erg druk, we reageren zo snel mogelijk”
“Zoeken naar een expert”
-Typ gerust vast een bericht ...
“Je live chat is gestart”

Ik:
Ik heb vrijdagavond mijn Dysen ventilator van 549 Euro besteld met de verwachting deze zaterdag te kunnen gaan gebruiken ivm de hitte.
Mailtje gehad van Bol.com dat ik uiterlijk zaterdag 17:00 mijn ventilator zou ontvangen.
Op de postNL app staat dat hun het pakket niet hebben ontvangen, en 5 dagen later nog steeds niet!!!!!
Zaterdagochtend een messenger bericht gestuurd (tot op heden, 5 dagen later dus” nog geen reactie terug ontvangen.
Zaterdag avond gebeld met jullie, daarbij bevestigd jullie medewerker dat het fout is gegaan in het magazijn en hij ze zal bellen en mij daarna terug zal bellen Ook niet gebeurd
Zondag ochtend wederom gebeld en medewerker bevestigd alles, dat het idd niet goed is gegaan en de betreffende afdeling op de hoogte is gesteld maar niks kan doen nu omdat het zondag is

......(van Bol.com):
Goedemiddag! Mijn naam is ..... Mijn excuses voor de late reactie.
Het is drukker dan verwacht.
Ik kijk met je mee! Heb je een moment?

Ik:
Inmiddels is het maandag en ik weet nog helemaal niets en heb mijn product ook nog niet...

.....:
Bedankt voor het wachten, ..... Ik zie dat mijn collega`s contact hebben opgenomen met de desbetreffende afdeling, Zij zullen binnen twee werkdagen reageren.
Omdat je zaterdag contact hebt opgenomen met onze klantenservice, kan het zijn dat we morgen reactie van ze ontvangen.
Ik snap dat je hiervan baalt, maar ik wil je vragen om morgen af te wachten.
Zodra we reactie hebben ontvangen, houden we je hiervan op de hoogte.
Kan ik je nog ergens anders mee helpen?
Omdat ik geen reactie meer van je krijg zal ik het chatgesprek sluiten.
Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Mocht je toch nog vragen hebben, dan kun je uiteraard altijd contact met ons opnemen.
Bedankt voor het gesprek en ik wens je nog een fijne dag toe!
Je live chat is beëindigd

Dit was echt 1 minuut later.... ik reageerde voor 1 volle minuut niet en de beindigen de chat.....

Mijn reactie:
Echt belachelijk dit

Bol.com live chat reactie:
We doen er alles aan om je als klant tevreden te houden, maar ik begrijp dat je een klacht hebt?

- Ja, echt super boos en geirriteerd

“Laten we dan even kijken op welke manier je je klacht kunt doorgeven.”

OK.

Ik verzamel nu al onze contact-opties voor jou. Typ gerust vast een bericht ...
Je live chat is gestart

Kiki (van Bol.com):
Goedemorgen Dennis, je chat met Kiki Mijn excuses voor het lange wachten, het is erg druk op de chat

Hi Ik heb nu inmiddels 4x contact gehad En niemand helpt mij

Kiki:
Ik ga even het gesprek terug lezen en je gegevens erbij pakken dan kijk ik met je mee.
Heb je voor mij een moment

Ik:
Vooral de laatste chat met je collega was super teleurstellend
Ik heb geen oplossing en elke keer moet ik wachten....
Vooralsnog heb ik een duur product (549 Euro dure ventilator) besteld en wordt gewoon niet geholpen, het is 30 graden in mijn slaapkamer.
Via Coolblue of gewoon bij de mediamarkt had ik het product al afgelopen zaterdag kunnen hebben, ik heb altijd vertrouwen in Bol.com gehad maar dat is nu ernstig beschadigd
Ik krijg geen oplossing van jullie ik wil mijn ventilator gewoon uiterlijk vandaag in mijn bezit
Iedere keer wordt ik met een kluitje in het riet gestuurd

Kiki:
Ik heb even alles teruggelezen.
Spijtig genoeg is er door de drukte bij bol.com en PostNL vertraging opgelopen.
Mijn excuses voor het ongemak.
Ik heb ook gelijk gekeken of er al iets bekend is maar op dit moment hebben wij nog geen terugkoppeling ontvangen van de verantwoordelijke afdeling.
Daardoor ben ik bang dat je pakket vandaag niet bezorgd gaat worden

Ik:
Maar dat vind ik gewoon geen antwoord en geen oplossing totaal niet oplossingsgericht van Bol Moet ik dan echt op Google een slechte review gaan plaatsen? Ja dus....

Geen verdere reactie van Bol.com mogen ontvangen en de live chat was gesloten....

Levering had op zaterdag plaats moeten vinden, het is inmiddels op het moment van schrijven dinsdag en PostNL heeft nog steeds niets mogen ontvangen van Bol.com. Op maandagavond nogmaals gebeld waarbij de medewerker aangeeft dat mijn pakket is kwijtgeraakt in hun eigen magazijn en ik nog een paar dagen moet wachten tot het onderzoek is afgerond, ze kunnen niet doen omdat het om een hoge waarde gaat en het via een speciale afdeling moet worden bekeken.... jammer voor de consument... je betaald 549 en je kan waarschijnlijk minstens een week wachten tot je je geld terug krijgt en daarbij ook nog eens niet over het bestelde product kunt beschikken of een andere bestellen.

a van de velde 25-06-2019

ze verkopen voor derden niet doen ik heb een bosch 18 volt schuurmachiene gekocht via bol.com accu valt er steeds uit ik krijg geen contact bij bol.com voor dit probleem dus pas op met derden leveranciers bij bol.com dit geld voor tv enwasmachienes ook niet doen want je gaat het schip in.
mvg

Ca Visser 21-06-2019

2x aan toe een gaskookplaat besteld 2x aan toe beschadigd geleverd!

nou was ik het zat en heb bij Bemmel&Kroon besteld die konden hem wel netjes leveren!

Rob 21-06-2019

"3" is eigenlijk omdat ik in een royale bui ben: nadat ik een ventilator had besteld, die volgen hun opgaaf op voorraad was had ik ook aangegeven dat ik deze, tegen meerprijs, de volgende dag n's avonds geleverd wilde hebben. Ik kreeg echter die ochtend al een mail dat de betelling vertraagd was. Geen opgaaf van reden, geen indicatie wanneer wèl, niks. Na 2 dagen maar eens gevraagd. De juffrouw had ook geen antwoord maar beloofd binnen 2 dagen met een antwoord te komen. Op mijn vraag of ze wil controleren of dat ding nu op voorraad is of niet wil ze geen antwoord geven, "moet ze uitzoeken". Persoonlijk denk ik dat BOL artikelen voor de klant op voorraad zegt te hebben, om de klant over de drempel te krijgen. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ik onjuist word behandeld, en daar heb ik géén zin in. Bestelling geannuleerd.

Jan 20-06-2019

Snelle levering, en precies wat we zochten. Voor kinderen makkelijk in gebruik en zeker voor mijn kleinzoon met het syndroom van down. Zelfs hij kan er mee omgaan. Top

y.guttman 19-06-2019

een slecht werkend bedrijf mijn dochter bestelde een boek, ze ontving het verkeerde en heeft het weer teruggestuurd, na twee weken app ik met klantenservice waar geld blijft,
Blijkt dat retour niet verwerkt was en weer 4 dagen wachten op geld, klacht ingediend en ontvang een mager excuusje
Dramatisch

Cathcath 18-06-2019

Erg tevreden met Bol.com. Ruime keuze aan producten, goede service, ook wanneer er iets niet goed gaat,

Kneet 18-06-2019

Ik kan niet positiefs over bol.com zeggen. Ik plaats een bestelling voor een verjaardagscadeau, ruim op tijd besteld. Krijg ik een dag van te voren gemeld dat DPD mijn adres niet kan vinden...
Het probleem met de huidige pakket bezorgers ( anders dan tpgpost ), doen niet eens meer de moeite om uit te stappen.
U krijgt een cadeaubon van 5 euro voor het ongemak... Sorry? Een verjaardagscadeau goedmaken met een giveaway?

Partner van levering: KidzChoice.

U bent gewaarschuwd!

Ton Arends 14-06-2019

Netjes verpakt en snel bezorgd.
De omschrijving van het product klopt helemaal.

Arash 14-06-2019

Twee weken gewacht op een melkopscuimer. Meerdere malen gebeld en gecommuniceerd, maar geen product ontvangen. Uiteindelijk met heel veel moeite geld terug gekregen.

Claudia 09-06-2019

Via Kieskeurig een product gezocht en het goedkoopst gevonden bij Bol.com Via de link in kieskeurig direct door naar bol.com Snel geleverd.

Marjolein 08-06-2019

Bol.com doet wat hij beloofd
Voor mijn geen andere webwinkel meer
Ik ben zeer tevreden

Veronique Claesen 08-06-2019

Ik ben heel te vrede over Bol.com eerlijke en snelle correcte service, Ook de dienst na verkoop is super goed.

Suzy 07-06-2019

Ik ben een zeer tevreden klant bij Bol.com
De pakjes komen steeds tijdig aan en ze zijn ook goed verpakt.
Alles tip top naar wens!

Henk 07-06-2019

Omdat je bij Bol. Com voor alles terecht kan, en een snelle aflevering, en ook vaak gratis bezorgen.

Gerard 07-06-2019

er is bij Bol.com alles te koop tegen een goedeprijs en goede service en boven dien een snelle levering ik ben 100% tevreden over Bol.com

Chrisie 07-06-2019

Ik ben altijd goed behandeld door bol. Bestellingen eigenlijk altijd op de aangegeven dagen bezorgd. Betaling is makkelijk met meerdere opties. Goede uitleg van de producten en als er iets niet goed is kan je het terug sturen en krijg jij je geld snel terug.

Johan4su 07-06-2019

Enorm breed gamma aan producten aan erg aantrekkelijke prijs. Zoeken, bestellen en betalen in een vingerknip. Levertijden zijn niet altijd even accuraat, maar doorgaans zonder problemen. Terugname en herstellingen gebeuren al even vlot. Bol.com is altijd de moeite waard voor een bezoek.

Roger 06-06-2019

De batterijen voldoen aan de verwachting, goede kwaliteit aan een correcte prijs en bovendien een snelle levering.

daniel 05-06-2019

grote keuze, eenvoudig te bestellen en zeer snelle levering.kompetitieve prijzen

MR 05-06-2019

deze shop is super slim, een ander laten voor je werken, je besteld iets en bol.com, laat een shop ook geld betalen voor zijn diensten, dus je besteld iets, maar de firma die het levert doet het werk, bol.com verdiend daar makkelijk geld mee, maar wat ik wou zeggen, BOL.COM is gewoon goed, iets niet goed kun je het terugsturen, goed beeeezziiiig

Anke 05-06-2019

Wat is bol.com toch een fijne winkel! Ik ontving ooit sportkleding terwijl ik een dvd bestelde en naast dat het juiste product de dag erna alsnog geleverd werd, mocht ik de sportkleding houden. Zelfde had ik met een cadeautje voor mijn dochter dat beschadigd bleek te zijn. Aan dit soort klantenservice kunnen veel bedrijven nog een voorbeeld nemen.

Nicole de Vries 05-06-2019

Producten die je bij Bol.com bestelt komen altijd snel bij je thuis (of ze nu door bol.com zelf of door een partner geleverd worden). Het aanbod is ook erg groot dus lekker makkelijk: een shop voor alles!

mandy 05-06-2019

Zeer uitgebreide webshop, goede leveringsvoorwaarden en snelle leveringstijden.
tevens verschillende betalingsmogelijkheden.
Gebruiksvriendelijke website en App

van der beek 05-06-2019

Correcte afhandeling en levering, en de prijs is ook goed.
Fijn overzicht op de site.

Max M. 04-06-2019

Snelle bezorging met een goede prijs voor de producten. Een laag drempelbedrag voor verzending zonder verzendkosten. Minpunt is weinig aanbiedingen op games.

Engel 04-06-2019

Goede communicatie , je wordt vriendelijk te woord gestaan. Uitstekende service, denken mee en zoeken voor je uit. Houden zich aan afspraken. Snel geleverd.

Tessa P 04-06-2019

Goede klantendienst, makkelijk retourneren, duidelijke productgegevens, betrouwbaar alles wat je zoekt op 1 platform. Ideale webwinkel dus !

Hanzi 04-06-2019

betrouwbaar , kwaliteit ,mogelijkheden enz enz
bestel bijna alles via Bol.com

Paul 04-06-2019

Snelle levering en goede prijzen.
Wat op de site staat komen ze ook na.
Veel externe partners waardoor een groot assortiment.

Niels 04-06-2019

Zeer betrouwbaar, snelle levertijden en ruime keuze in assortiment, met makkelijk en veilig Betaal- en retourproces.

gerda hensel 04-06-2019

super voordelig veel variatie en super snelle en goede service ze doen wat ze beloven

Coos 04-06-2019

uitsteken de winkel. Snelle en accurate levering. Als iets onverhoopt na enige tijd kapot gaat, wordt dat in de garantietijd, fantastisch opgelost. Nieuw apparaat, of gelijk geld terug. Hulde.

Daan Obdeijn 04-06-2019

Snelle en correcte levering,bijna alles op voorraad
Zelfs als het mis gaat wordt het zeer snel opgelost, klantenservice is ook goed bereikbaar en vriendelijk

Tsjalling 04-06-2019

Bol.com is een hele goede webwinkel. Als ik iets nodig heb dan bestel ik op bol.com. De prijzen zijn passend en de levering gaat altijd goed. Als het product niet goed is dan kan ik het altijd terugsturen zonder problemen. Ook de klantenservice is erg behulpzaam. Kortom, bol.com doet het fantastisch.

Albert de Cock 04-06-2019

Als ik in mijn huishouden of voor mijn hobby's iets moet hebben kijk ik altijd eerst bij bol.com. Als ik dan gevonden heb, wat ik zoek, bestel ik het en de volgende dag wordt het al geleverd. Sterker nog, de laatste bestelling zou tussen 11.30 uur en 14.30 uur geleverd worden, volgens het mailtje, maar om 08.00 uur stond het al voor mijn deur. Ook dank zij Post.NL natuurlijk