bol.com - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over bol.com.

bol.com stelt zich voor

Bol.com opende op 30 maart 1999 zijn winkeldeuren. Twintig jaar later heeft de winkel meer dan 9 miljoen actieve klanten in Nederland en België en een assortiment van ruim 16 miljoen artikelen. Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkel van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van de online verkoop van boeken, entertainment, elektrische apparaten en speelgoed. Bij bol.com vinden klanten het grootste assortiment in tientallen speciaalzaken met boeken & ebooks, muziek, film, games, elektronica, speelgoed, babyartikelen, tuin- en klusartikelen en alles voor wonen, dieren, sport, vrije tijd, persoonlijke verzorging, sieraden, horloges, tassen en lederwaren.

Deze score is berekend op basis van 1905 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

Vera 21-09-2021
Ja, ik beveel deze shop aan Deze review wordt nog gecontroleerd door Kieskeurig.be

Over het algemeen erg tevreden over Bol. Er gaat zelden iets fout en wanneer dit wel gebeurt lossen ze dit altijd naar tevredenheid op. Het enige wat ik jammer vind is dat ik erg besluiteloos ben en soms laat ik producten op mijn verlanglijstje staan om er nog even over na te denken. Het is hiermee wel eens gebeurt dat wanneer ik dan toch besloot het te bestellen het product uitverkocht was. Hierin had ik het fijn gevonden als ik een berichtje had gekregen met bijvoorbeeld: let op dit product is bijna uitverkocht. Als je niet zo besluiteloos bent zal je hier weinig last van hebben.

Vera 21-09-2021

Al een behoorlijke poos klant bij bol.com en dat is niet voor niets. Ik ben heel tevreden over het aanbod en de verzendtijd van de producten. Een enkele keer is de prijs iets hoger dan bij een andere webshop, maar door bijvoorbeeld bestellingen te combineren voorkom je verzendkosten en dat compenseert dan weer. Verder heldere communicatie over de bestelling, voortgang en status. Zelfs wanneer je -oeps- een rekening even vergeet is de toonzetting vriendelijk.
Kortom: zeer tevreden.
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

Dank dat je al zo lang klant bij ons bent, Vera! Dat waarderen wij enorm.

Maaike 21-09-2021

Ik ben al jaren vaste klant bij Bol, ze komen hun beloftes eigenijk altijd goed na en als er een keer iets mis gaat lossen ze dat super op of sturen zelfs een kadootje als verrassing. Snelle betrouwbare levering in combinatie met goede klantenservice zorgen dat ik fan ben!
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat er nog meer jaren bij komen, Maaike! 😃

Boyke 21-09-2021

Bol.com is een bedrijf waar de klant centraal staat. De service is over het algemeen snel en vriendelijk en de meeste producten zijn van goede kwaliteit. Als er een probleem is helpen de medewerkers op de social media afdeling je maar al te graag en ze zoeken het tot op de bodem voor je uit. Bestellingen worden altijd netjes verwerkt en snel geleverd.
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

Je kan altijd op ons rekenen, Boyke!

Serge 21-09-2021

Over het algemeen ben ik best tevreden over de webshop alleen de select functie laat veel te wensen over. Onlangs had ik een harde schijf Wd external besteld na een crash van een andere schijf. De bestelling gebeurde op zaterdag en volgens bol met mijn select abonnement zondag levering . Nu in België met B post wordt er niet geleverd op zondag en op de maat toe werd er slecht geleverd op dinsdag. Waarom zou ik nog een Select abonnement nemen als de basis voorwaarden van je contract niet kan waarmaken. Zwarte pieten doorschuiven naar elkaar helpt ook niet echt .
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

Dank voor je review en je feedback, Serge!

Renzo 21-09-2021

Top webshop! Groot assortiment en snelle levertijd! Ben altijd tevreden met de service van Bol.com
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

Doet ons goed om te lezen dat je zo blij bent met onze service!

Ripado 21-09-2021

Een goed betrouwbaar bedrijf.
Snelle levering en een goede klantenservice !
Ik ben erg blij met BOL.COM !!

Dikke Duim
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

En wij zijn blij met jou, Ripado!😃

Nina 21-09-2021

Ik koop vaak bij of via bol.com. Altijd snel en goed geleverd. Achteraf betalen vind ik heel fijn. Ik heb Select dus gratis bezorgd. Ik heb een laptop bij bol.com gekocht. Die werkte niet naar behoren. Ter reparatie aangeboden, ook dat is goed geregeld. Maar de laptop werkte nog steeds niet goed. Geen probleem. Na een half jaar gebruik ingeleverd en in no-time was het aankoopbedrag terug gestort. Fantastisch bol.com 👍
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

Heel erg bedankt voor de complimenten, Nina! :)

Ilse 21-09-2021

Ruim aanbod, veel variatie. In eerste instantie kijk ik altijd eerst op bol. Snelle en correcte levering, dus ideaal!

Bedankt! :)

pietpont 21-09-2021

Goed aanbod tegen goede scherpe prijzen, met perfecte regeling van de verzendkosten (namelijk gratis, onafhankelijk van de bestel-waarde) als je lid wordt van bol.com tegen minimale jaarlijkse kosten. Dan blijkt de schijnbare iets hogere prijs steeds lager uit te vallen dan bij alternatieve leveranciers (waar je wel bestelkosten betaald) en valt alles volledig onder de bol.com geen-gezeur garantie.
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

Heel erg bedankt voor je review! :)

Helen 21-09-2021

Altijd alles op voorraad, snel bezorgd,
Ik heb gekozen voor select en kan daardoor zelf de dag en tijd bepalen voor bezorging en krijg vaak extra korting.
Ook de klantenservice is fijn, problemen met pakketjes en retour en worden snel opgelost
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

Onze klantenservice staat 24/7 voor je klaar, Helen!

Cornelia 21-09-2021

Goede webshop met veel keuzes,snelle levering , doen wat ze beloven.
Voor mij webshop van het jaar

Heel erg bedankt!😃

Cees 21-09-2021

Ik koop al jaren regelmatig bij Bol.com. Prima aanbod, goede informatie en duidelijke prijzen. Goede service, snel bezorgd en geen gedoe met betaling of ruilen. Voor mij de standaardkeuze om iets online te kopen; pas als ik het hier niet vind bestel ik bij andere webshops.
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

Wij doen onze uiterste best om ervoor te zorgen dat er nog meer jaren bij komen, Cees! 😃

Thessa 21-09-2021

Wij vinden de service echt super, als er iets is en het is nog niet opgelost dan worden we gebeld of gemaild of het al opgelost is.
Reparatie service, leveren ze ook goed werk af, heb benoemd wat het probleem was( reparatie switch) en alle genoemde problemen waren opgelost.
De leveringen met select service, komen ook altijd optijd.
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

Enorm fijn om te lezen dat jullie zo blij zijn met onze service, Thessa!

Carla T 21-09-2021

Wat een mooi online winkelcentrum
Een grote variatie aan verkopers en artikelen onder de vlag van bol. Com.
Koop er veel en graag, goede service, snelle oplossingen voor waar het soms minder handig verloopt.

Enorm bedankt! :)

M 21-09-2021

Vanmorgen besteld en inderdaad met de select vanavond al bezorgd!
Ik bestel vaak bij bol.com. 1x artikel zoek bij de post. Direct geld terug. Geen gezeur.
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

Heel veel plezier met je bestelling! :)

Lia 21-09-2021

Altijd goede berichtgeving wanneer verstuurd, aankomst en evt door welk ander bedrijf. Top, erg tevreden.
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

Doet ons goed om te lezen dat je zo blij bent met ons, Lia!

Werner de Ruijter 21-09-2021

Al jaren maak ik gebruik van Bol. Prima shop en zeker met Select erg praktisch. Goede service en prompte levering van producten. Het is eigenlijk de winkel waar ik als eerste ga kijken wanneer ik iets nodig heb.
Ik zou zeggen, ga zo door!
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

Heel erg bedankt voor de complimenten! :)

Peter 21-09-2021

ze doen wat ze beloven en leveren ook op tijd ze doen nergens moeilijk over

Bedankt!😃

polleke 21-09-2021

het is gemakkelijk, alles is goed geordend, spijtig dat sommige producten niet verkrijgbaar zijn /in België ???/
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

Bedankt voor je review en je feedback!

Chrisje 21-09-2021

Je kunt vrijwel alles krijgen en levering is over het algemeen altijd op de dag die wordt aangegeven. Fijne webshop, ook in het gebruik. Ook de app is erg handig

Bedankt! :)

jtj papenburg 21-09-2021

de service van BOL.COM is prima.
Ook de verkopers doen goed hun best om het bestelde product goed en vlot af te leveren.
Ik ben zeer tevreden.
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

Heel fijn om te lezen dat je zo tevreden bent! 😃

Rachelle 21-09-2021

Wij bestellen regelmatig hier, ze leveren snel en goed.
De service is ook erg goed, we hadden laatst iets kapot en dit werd snel en deskundig opgepakt, ook zijn we goed geholpen door het callcenter.
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

Dank voor je vertrouwen en je aankopen, Rachelle!

roybird 21-09-2021

het is fijn om te winkelen op de website en de bestellingen zijn altijd op tijd
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

Doet ons goed om te lezen dat je zo tevreden bent! :)

A. 21-09-2021

Snelle bezorging nooit problemen mee gehad en bestel er wekelijks. Super fijn dat je same day en zondag bezorging hebt
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

Heel fijn dat je nog nooit problemen hebt gehad. Wij doen onze uiterste best om dit zo te houden.

Frans 21-09-2021

Ik bestel regelmatig bij Bol.
Het bestelproces verloopt altijd vlot.
VVVbonnen kun je omzetten in vouchers voor Bol.
Verzending vindt netjes op tijd plaats.
Ik heb pas één keer gehad dat er iets verkeerd geleverd was.
Ik vermoed dat adres stickers waren verwisseld.
Men kwam het pakket ophalen en ik kreeg het geld terug.
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

Bedankt voor je vertrouwen en je aankopen, Frans! :)

Mars 21-09-2021

BOl is een fantastische WEB winkel, een groot assortiment en altijd snel geleverd. Daarbij is de prijs vaak erg aantrekkelijk. in dit geval was mijn Lego set 40,00 Eu goedkoper dan in de Lego store
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

Erg bedankt voor je complimenten! 😃

Pietje 21-09-2021

Een prima webshop. Snelle levering en goede hulp bij problemen. Altijd voor 23.59 besteld ,heb ik tenminste mijn bestelling altijd de volgende dag in huis.
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

Je kan altijd op ons rekenen, Pietje!

Jeroen 21-09-2021

Waarom een 10. Heel simpel nog nooit een negatieve ervaring gehad. Indien er een probleem was werd dit altijd perfect opgelost, zonder problemen.
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

Wij doen onze uiterste best om je zo tevreden te houden, Jeroen! 😃

Jolanda 21-09-2021

Het producten aanbod is gigantisch groot en je hebt altijd de zekerheid dat je product geleverd word. Is dit niet het geval, dan staan de medewerkers voor je klaar om je zo goed mogelijk te helpen.
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

Onze klantenservice staat 24/7 voor je klaar, Jolanda! :)

Giovanni 20-09-2021

Snel en makkelijk op te zoeken alleen voor 23:59 besteld morge geleverd dat was jammer genoeg niet zo.
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

Spijtig dat de leverbelofte niet is nagekomen. Onze excuses hiervoor. Hopelijk heb je veel plezier van je bestelling, Giovanni!

Mr francois 20-09-2021

HP laptop gekocht , en zoals ik meermaals had bij Bol Com .....goede communicatie en snelle bezorging

Margriet 18-09-2021

Dol op Bol al 13 jaar. Snelle levering, je kunt kiezen wanneer je je aankoop wilt ontvangen. Je wordt goed op de hoogte gehouden van de verzend/levering status van je aankoop. Goed verpakt, groot assortiment. Af en toe een kortingscode en nu bij Select een nieuw spaarsysteem. Helemaal leuk!
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

Heel erg bedankt dat je al zo lang klant bij ons bent, Margriet! Dat waarderen wij enorm.😃

Elsje kleintje 17-09-2021

Altijd stipte leveringen bij defecten of iets niet juist mag je retourenen en wordt je geholpen
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

Doet ons goed om te lezen dat je zo blij bent met onze service!

Ajay 17-09-2021

Snelle service, nette ontvangst van producten.
Je wordt als klant tijdig geïnformeerd over de status van je bestellingen.
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

Fijn dat je zo tevreden bent!

Saskia 16-09-2021

Ik maak al jaren gebruik van Bol.com
Dit is voor mij bijna vanzelfsprekend en vertrouwd geworden als ik iets nieuws wil aanschaffen.
Nu zeer blij met mijn nieuwe aankoop van het Philips luchtzuiveraar.
Vanwege mijn allergie zat mijn neus altijd dicht als ik thuis in mijn woning was.
Sinds enkele dagen kan ik weer vrij adem halen.
Een zeer positief resultaat voor mij!
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat er nog meer jaren bij komen, Saskia! :)

Wilmak1 16-09-2021

Al jaren ben ik heel tevreden over mijn aankopen bij bol.com
Ik ben bewust mee gaan doen aan select zodat ik geen verzendkosten meer hoef te betalen. Dat is echt ideaal. Zo hoef ik er niet voor te zorgen dat ik steeds voor 20 euro iets koop maar laat nu ook goedkopere dingen vezorgen.
De verzending is snel . Bij klachten wordt je goed geholpen.
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

Bedankt voor je vertrouwen en je aankopen, Wilmak!

Tineke Mollema 15-09-2021

Ben super tevreden over bol.com. Behalve over de verzending via post.nl. Heb select abonnement dus kan artikelen op voor mij geschikte uren ontvangen. Post.nl presteert het om tot 3 maal toe (terwijl ik zie dat ze eraan komen) bericht te sturen van: jammer we troffen u niet thuis.😡
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

Bedankt voor je review en je feedback, Tineke!

Mathias 15-09-2021

Ben al lang vaste klant bij Bol.Com
Tot op heden nog geen problemen meegemaakt dat niet verholpen konden worden. Bpost was eens het pakje kwijt geraakt en heb dan een nieuwe zending ontvangen.
Hun beloofde leverdatum werd tot op heden altijd gerespecteerd.
Zeer tevreden klant hier!
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

Wij waarderen het dat je zo lang klant bij ons bent, Mathias! Heel erg bedankt hiervoor!

Miranda 15-09-2021

Ik ben als klant uiterst tevreden over Bol.com en bestel al enige jaren, ze hebben een ruim assortiment eigenlijk alles wat je nodig hebt vindt je hier. snelle levering, prijs kan soms iets verschillen met een andere partner, maar aangezien ik voor select hebt gekozen worden er geen bezorgkosten gerekend wat dit dan weer compenseert. als ik een cadeau wil sturen naar iemand anders, kan ik precies zien of dit ook is afgeleverd en ook waar dit is afgeleverd, bij de geadresseerde of de buren.
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

Bedankt voor je complimenten, Miranda!

Marianne 15-09-2021

Supersnelle reactie op bestelling. Duidelijk mail over de bezorging en achteraf betalen. Goede service ook via de telefoon en geen gezeur over terugsturen. Blij met Bol.
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

En wij zijn blij met jou, Marianne!

Yvonne 15-09-2021

Mooie website en prima prijzen. Na een speurtocht op internet naar nog betere prijzen, kom ik toch vaak bij Bol.com uit. Net even goedkoper en de service is gewoon heel erg goed. Het afleveren is ook altijd goed gegaan. Kortom, een zeer tevreden klant.
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

Fijn dat je zo tevreden bent, Yvonne!

LeidenDigitaal 15-09-2021

Het komt wel eens voor dat er iets fout gaat bij Bol.com maar ze zijn ook zo dat ze het man de volle tevredenheid weer oplossen. Ben zeer tevreden toen ik er een stofzuiger kocht de volgende dag werd hij al geleverd " dat was binnen 24 uur" PERFECT!!
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

Heel veel plezier met je nieuwe stofzuiger! 😃

Alex 15-09-2021

Wat ik ook wil kopen , mijn eerste reactie is op de site van Bol.com gaan kijken.
De prijzen,vlugge levering en service na verkoop zijn super.
Top Bol.com keep on the good work .

Bedankt voor de complimenten, Alex! 😃

Sven020 15-09-2021

Het aanbod is groot, geloofwaardige reviews en ik het select, daardoor betaal je geen verzendkosten.
Zonder select zou Bol.com duurder zijn. Maar zelfs als ik besluit ergens anders te kopen, lees is de reviews op bol.com
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

Bedankt voor je vertrouwen en je aankopen, Sven020!

Hamid 15-09-2021

Waardeloos service, mocht je iets besteld hebben en niet ontvangen dan kun je nergens dat aangeven. Bol heeft zelf geen contact center !!! en je krijgt alleen een bot in chat venster die standaard antwoorden geeft, dus je bent je aankoop kwijt.

Beste Hamid,

Bedankt voor je review. Ik wil je vragen om een e-mail te sturen naar klantenservice@bol.com met daarin de omschrijving van de klacht en een bestelnummer/klantnummer. Ook kan je ons telefonisch bereiken op: 030 310 4999. Zodra wij de mail van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Chantal van bol.com

LIANA 15-09-2021

Snelle goeie webshop. Ik bestel al jaren bij bol.com. Soms gaat jammer genoeg niet goed maar bol.com doen ze niet moeilijk hierover en komen ze met een goede oplossing. Bol.com geeft een top klantenservice. Een aanrader!
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

Je kan altijd rekenen op onze klantenservice, Liana! :)

Ilse 15-09-2021

Je weet altijd dat het goed komt. Vaak snelle levering en als er iets misgaat doen ze niet moeilijk hierin een goede oplossing te bedenken. Ik vind het een betrouwbare site ook al betaal je soms iets meer dan elders.
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

Ontzettend bedankt voor je vertrouwen en je aankopen, Ilse!

Van Gool Dirk 15-09-2021

Ik bestel al jaren bij bol.com super tevreden goede service en toch regelmatig op tijd met het leveren.

Niet twijfelen gewoon doen bestellen maar ook groot assortiment.
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

Bedankt dat je al jaren lang bij ons besteld. Dat waarderen wij enorm! 😃

Peterman 14-09-2021

Heel blij met en tevreden over Bol.com als leverancier van mijn meeste online aankopen. Vaak goede aanbiedingen ook met scherpe prijzen. Altijd snelle levering en prima nazorg en klantenservice als dat nodig is. Kortom ik ben erg happy met Bol.com als mijn meest favoriete webwinkel. Ook mijn laatste aankoop was weer tot volle tevredenheid, alleen de avondbezorging door Budbee was nieuw voor mij. Daarmee ging het jammer genoeg niet helemaal goed en naar wens voor mij als eerste ervaring. Maar dat is Bol.com niet echt te verwijten uiteraard. Maar volgende keer prefereer ik toch liever wel weer PostNL of DHL als pakket bezorgdienst.
Officiele reactie van Bol.com 21-09-2021

En wij zijn blij met jou! 😃