Amazon.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Amazon.nl.

Deze score is berekend op basis van 305 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

3,7

Josje 10-04-2021

Items op de site die snel geleverd kunnen worden, worden helemaal niet snel geleverd, maar pas 10 dagen na bestelling. De site is een zooitje.

Miranda Rodriguez 09-04-2021

Ik zou geen dure dingen kopen bij Amazon.nl
Ik vind de klachtenafhandeling bij Amazon erg slecht.

Na lang wachten eindelijk mijn PlayStation 5 gekregen. Helaas was deze geopend geweest en de doos was flink beschadigd!!

Foto’s gemaild naar Amazon, maar krijg geen enkele vergoeding!!

Terwijl andere een vergoeding van 10% krijgen voor een licht beschadigde doos. Krijg ik helemaal niks!

Jammer want het bedrijf heeft leuke dingen.

Paula 07-04-2021

I am really disappointed with Amazon.nl.
I bought 2 books as gifts for a colleague who was leaving on March 31. I ordered both on Wednesday March 24. The site said one book will be delivered on Sat. March 27. The other one on Mon March 29. So I plan that books will be on time for her last working day.
One book arrived on March 31. The second one is still pending. Amazon says now it would be delivered by April 10! What is this?! like 11 days later!!
So disappointed! Why does Amazon propose delivery dates if they won't fulfill at all!
Never again Amazon.nl

pietje puk 07-04-2021

Heb 2 soort dagboeken gekocht bij amazon op 25 maart zouden m krijgen op 31 maart. Tot 31 maart gewacht was erg excited om ze binnen te krijgen. Krijg ik om 12 uur ofzo een mailtje dat ie vertraagt is. Erg fijn dat je dat mailtje pas krijgt op de dag dat ie aan zou komen. Dus het zou nu 7 april aankomen. Was niet blij maar goed ik wacht wel een keer. Dus het is nu 7 april en weer excited om ze binnen te krijgen. Ik kijk om half 9 of er iets met de bestelling is, nee. Het is nu 9 uur en krijg ik WEER een mailtje op t laatste moment dat ie alweer vertraagt is en dat ik m op 13 april krijg. Ik wacht deze nog uit als ie daarna weer "vertraagt" is dan vraag ik echt mijn geld terug. 4 weken voor 2 simpele soort dagboekjes? En alsof ze niet een paar dagen van tevoren wisten dat het niet meer geleverd zou kunnen worden op die datum. Vind t vooral erg irritant dat je op het laatste moment een mailtje krijgt dat je paket "vertraagt" is. Bestel daar nooit meer. Dan maar iets duurder bij bol.com krijg ik ze tenminste nog wel binnen 1 week.

G. L. 07-04-2021

Een advies, niet kopen bij Amazon , als je iets wiel retourneren en je geld terug wil , is het onmogelijk. Het is gewoon een dieven bende. Niet bestellen.

Anny 06-04-2021

Ik heb eind maart een bestelling gedaan en BETAALD.maar krijg iedere keer dat ik de betaling moet afronden .5 april met de klantenservice gebeld dat ik mijn geld terug willen
Hij zou mij daar mee helpen ,hij vroeg om gegevens die hem stomgenoeg heb gegeven
Iedere keer even wachten zo heeft hij mij doorgesluisd naar iets anders en is er 345. Euro van mijn rekening geschreven Dus bestel niks meer bij amazon want er werken corrupte mede werkers

CJK 03-04-2021

Ik kocht in november 2020 een Samsung micro sd kaart van 256 gb dit was een sinterklaas cadeau.
In maart 2021 heb ik de microsd kaart uitgepakt en in een camera gestopt (kon niet eerder vanwege het weer) en deze deed dus helemaal niets.
Ik heb toen Amazon gelijk benaderd en kreeg een mailtje dat ik normaal gesproken een nieuwe zou krijgen maar dat kon om de een of andere wazige reden ivm ideal en geen alternatieve betaal methode in mijn account niet. er stond nog bij vermeld dat ze het zelf ook niet helemaal begrepen .
Ik krijg dus als het goed is mijn geld terug.

Er werd dus een wazige reden opgegeven waarom ik geen nieuwe kaart krijg na retour sturen, nou ik weet het wel die kaart is ondertussen veel duurder en dat zal de reden wel zijn vermoed ik.
Ik vindt het overigens ook al vreemd dat de kaart niet werkt want ik heb echt nog nooit eerder een kapotte Samsung sd kaart ontvangen maar goed dat zal pech zijn hoewel ik hierdoor wel ben gaan twijfelen of het wel een legitiem product is!

Ik vind de service van Amazon ver beneden de maat en ook het aanmelden van een probleem vindt ik een ramp proces.

Voor mij even geen Amazon weer, ik koop gewoon weer bij die andere grote leverancier uit Waalwijk

herman 31-03-2021

telefoonhoesje besteld was niet leverbaar hoorde ik achteraf en al twee weken wacht ik op mijn cadeaubon die terug moet gestort worden of geldt via de bank ze zijn erg traag en wachten erg lang met terugbetalen Ik denk dat ik de media erbij gaan halen

Sjaak 30-03-2021

Garmin fietsnavigatie besteld. Binnen een 4 uur een bericht van DHL dat het pakketje was aangemeld. Daarna bleef het echter ijzig stil. Na 4 dagen contact opgenomen met Amazone, waar ik te horen kreeg dat ik 10 dagen moest wachten want DHL zou nog steeds kunnen leveren. Volgens track en trace had er echter geen enkele activiteit meer plaatsgevonden. Na 10 dagen wachten geen navigatie. Gebeld met Amzone om mijn geld terug te krijgen. Deze afhandeling ging keurig netjes. Binnen twee dagen mijn geld terug. Aantrekkelijke prijzen maar de levertijd wordt niet waargemaakt. Voortaan maar weer naar Bol of Cool ...
Amazone sla ik voortaan over.

Moniek 27-03-2021

Mond masker was niet aangekomen binnen. De tijd maar werd netjes terug overgemaakt en later kreeg ik ze als nog dat vind ik geweldig echt heel netjes

ton 27-03-2021

Heb nu twee artikelen besteld waar uitdrukkelijk bijstond dat het in voorraad was en direct kon worden geleverd. Na betaling stond er plots levering 16 April bij de ene en bij de andere blijft het stil! Geen levering en niets bekent in mijn account. Voel me opgelicht ,had ze snel nodig !

P.B.Koster 25-03-2021

Heb ca. 4 weken geleden een elektrische wekker besteld die na 3 weken is aangekomen.
De wekker bleek niet te werken. Er verschenen geen cijfers en letters bij het aanzetten van de stroom. Heb gemeld dat ik de wekker terug wil sturen en mijn geld terug wil hebben. Ik werd hiervoor verwezen naar de chinese fabrikant. Ik heb daarna hiermee 3x moeten mailen voor ik de wekker mocht terugsturen. Dat moest naar een adres in Velp. Van dat adres bleek de postcode niet te kloppen met het adres. Heb daarom de postcode maar laten aanpassen bij het adres, in de hoop dat de wekker goed aankomt. De kosten van verzending bedroegen 7,25 Euro. De wekker kostte 22,86 Euro. De volgende keer maar weer naar Bol.com. Als je daar iets terug moet sturen krijg je een etiket toegestuurd en kun je het pakket gratis verzenden.

ZKER 24-03-2021

Verkeerd product besteld, Retour aangevraagd welke akkoord was, Printje gemaakt van retourlabel. Komt de bezorger van DHL (cursus klantvriendelijkheid en ABN zou geen kwaad kunnen) die het pakket niet meeneemt omdat er een sticker zou ontbreken. Blijk ik een mail in het Italiaans te hebben ontvangen waar ik een stempel op moet zetten?? Geen idee wat ze bedoelen. Nu maar hopen dat het goed komt ?? Eerste en laatste keer besteld bij AMAZON, zijn nog niet klaar voor de Nederlandse markt.

Feline moningka 23-03-2021

Ik had gisteravond een bestellen gedaan voor een acryl set met alles er op en eraan ik had extra betaald zodat het vandaag binnen zou komen! Het is niet gekomen en ze zeggen nu dat het morgen of over morgen komt

Bakker V 23-03-2021

Een bestelling gedaan die de volgende dag zou worden geleverd.. Nu twee dagen verder en nog steeds geen update. Dit was mijn eerste bestelling bij Amazon.nl en gelijk de laatste

Ralf 23-03-2021

Amazon levert sommige bestellingen gewoon niet, of in ieder geval veel te laat. Ben al twee weken op mijn spullen aan het wachten. Dan krijg je van de klantenservice vertraging te horen en geneuzel over giftcards. Maar ik ga volgende keer gewoon bij een webshop bestellen die wel levert, ondanks dat Amazon soms wel goedkoper is.

Frieda 19-03-2021

Zoon van 14 jaar had trui besteld bij Amazon. Zeer teleurstellende kwaliteit en dus retour. Duurt even voordat je je retourticket hebt, maar als je dan bij het afgeven van je pakketje 23 euro moet betalen aan retourkosten (die mijn zoon nog braaf betaald maar die we gezamenlijk weer hebben terug geeist bij PostNL) dan weet je wel: nooit meer iets bestellen bij Amazon!

Helma 18-03-2021

Ik dacht een betrouwbare webwinkel maar kom van een koude kermis thuis. Jas is gewoon bij Ali expres besteld voor de helft goedkoper. Jas was te klein dus wil hem retourneren maar kost €23.00 zonder track en tracé en €29.35 met track en tracé meer dat de helft van de jas. Zo slecht dit, Dit is drop shopping. En dan zoveel betalen voor retourneren. Op geen enkele wijze contact te krijgen. Eens maar nooit weer.

Ron Amir 18-03-2021

Provide misleading information about transportation time in order for it to look good to the customer. In practice, after payment, follow-ups and excuses begin. Disregard for customers is Amazon's strategy

Irma 18-03-2021

Wederom een reactie van de leverancier.ik kan 50procent terug krijgen en moet mijn jas maar kado doen aan iemand....nog nooit zoiets geks gehoord.ik wil gewoon mijn jas retourneren naar eternal power.maar ben bang dat ik nooit het adres van ze ga krijgen.kijk goed uit dat je nooit iets daar besteld als je er niet zeker van bent.

Irma 17-03-2021

Kijk uit dat je product niet uit China komt.moeilijk te retourneren.je krijgt allemaal Engelse mails.je moet bijna smeken om retour te mogen sturen.ben al een paar dagen bezig een vest wat voor winterjas moet doorgaan te mogen retourneren.ze doen erg moeilijk.willen eerst foto’s zien.je zou het bijna opgeven en weggoooien.je hebt er niks aan lijkt of je naar geld kunt fluiten.en dan hebben we het niet over een paar euro.ik koop hier niets meer.

Codi 16-03-2021

Op 4 maart een krachtige zaklamp besteld. Deze zou tussen 22 maart en 1 april aankomen. Is vandaag 16 maart aangekomen. Dit is dus eerder dan verwacht. De lamp voldoet aan de verwachtingen. Zelfs de verpakking is als mooie opbergdoos herbruikbaar. Hier is dus heel goed over nagedacht.

Ellen 16-03-2021

Spullen komen van heel ver en arriveren uiteindelijk niet. Track en trace vertelt ook niets behalve ‘vertraging’.

Peter 14-03-2021

Binnen 2 dagen pakket bezorgd ik had de reviews gelezen waren niet al te best toch besteld mijn ervaring is prima.

Joop 13-03-2021

Altijd prima in orde.
Voor het eerst iets geretourneerd en binnen 3 dagen afgehandeld.

Gea van Essen 13-03-2021

Ik heb een maand geleden een bestelling geplaatst waarvan de bezorgdatum allang verstreken is. Als je dan inlogt staat er excuus uw pakket is vertraagd.
Na nog weer paar weken wachten mail gestuurd en na 2 dgn nog maar een keer. Totaal geen reactie tot nu toe, helaas ook nog geen pakketje

Alianne 11-03-2021

Ik had een bestelling gedaan en een giftcard gebruikt. Dit ging prima, alleen de volgende dag kreeg ik een email dat mijn account was vergrendeld en dat ik een aankoopbewijs moest laten zien. Dit heb ik gedaan, maar hij is niet geaccepteerd? Ongelovelijk vervelend dit, mijn geld weg en geen spullen. Ik zou hier zeker niet kopen voordat ze ook jou geld afpakken zonder de spullen te geven!

Irma68 09-03-2021

Evenals anderen die hier een recensie schreven had ik ook problemen met twee bestellingen van Amazon. Echter was het DHL die het verpestte omdat ze het pakketje gewoon niet uit leverden en retour stuurden. Als Amazon kiest voor een andere bezorger dan zal het vast goed gaan. Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de klantenservice van Amazon. Ik kreeg steeds binnen een paar uur reactie op mijn e-mails en binnen 5 tot 7 dagen staat mijn geld terug op mijn rekening. Ik heb er vertrouwen in dat dat goed zal gaan en ik zal Amazon zeker nog een kans geven als ze gaan werken met een andere vervoerder.

Dave 08-03-2021

Ik heb 1 bestelling geplaats met 5 producten. Alle producten waren op voorraad en zouden de volgende dag geleverd worden.
2 producten werden na 2 dagen geleverd
2 producten hadden een leverdatum die elke dag opschoof en werden uiteindelijk na een week geleverd
1 product kon niet geleverd worden, maar heeft op de website nog steeds status op voorraad levertijd 1werkdag

henkM 06-03-2021

Omschrijving van product op de site klopte niet, daarom wilde ik retourneren. Na een uur zoeken op de site van Amazon wie de kosten van retourneren betaald nog geen antwoord. Je wordt door alle chatbots e.d. Telkens weer naar dezelfde informatie geleid waar dus helemaal niks hierover staat. Uiteindelijk gechat met amazon medewerker en het blijkt dus afhankelijk van leverancier te zijn. In mijn geval betekende dat zelf de kosten (13 euro) betalen om pakketje naar Duitse leverancier te retourneren. Irritant dat het zo onduidelijk is en dat je ook nog eens met extra hoge retourkosten te maken hebt naar Duitsland. Voor mij is Amazon vanaf nu derde keuze. Werkt bij Bol.com toch echt tig keer beter al zijn sommige producten iets duurder.

Henk 05-03-2021

Pakketje besteld. Bericht ontvangen dat get afgeleverd is. Niets ontvangen. DHL wijst naar Amazon nederland. Zij zeggen het te gaan onderzoeken. En bericht te krijgen binnen 3 dagen. Geen reactie meer ontvangen . Bedankt Amazon 100 euro lichter. Bestel er nooit meer iets.

Step niet leverbaar 04-03-2021

Iets op voorraad hebben liggen dat kopen om vervolgens zelf na een aantal dagen gewacht te hebben te horen dat het toch niet op voorraad is. De verkoop gaat schijnbaar sneller dan de aantallen op de website en is dus achterhaald. Ook kan men niet vertellen wanneer dan wel op voorraad je mag gewoon wachten tot je een ons weegt. Je kan annuleren en dat is de enige "oplossing" die ze aandragen. Slechte zaak!

Ewijk 03-03-2021

Je besteld iets.

Blijkt een externe verkoper te zijn

Ding is defect en je koopbescherming wordt ingetrokken!

Meike Horsthuis 03-03-2021

Tot nu toe bestelde pakketjes worden altijd netjes geleverd. Wel goed opletten met bestellen dat je een product koopt bij Amazon zelf. Externe bedrijven verkopen ook via Amazon waaronder veel bedrijven die hun producten rechtstreeks uit China laten komen. Lange verzendtijd en slechte garantie bij die bedrijven. Verder duurt het lang bij Amazon zelf voordat je je geld terug hebt. Ik wilde zondag een iWatch bestellen en deze maandag binnen laten komen. Na afrekenen was de leverdag ineens versprongen na dinsdag. Dan zou ik niet thuis zijn en ik wilde niet dat mijn dure watch afgegeven zou worden bij een ophaalpunt. Dus 3 minuten na het bestellen geannuleerd maar nu 3 dagen later nog steeds mijn 388 euro niet terug! Dit vind ik belachelijk. Ik wil dit horloge nog steeds bestellen maar ik wil eerst mijn geld terug.

Will 02-03-2021

Bestelling was binnen 2 dagen al gearriveerd. Was met 1 product niet zo tevreden dus met eenvoudige retourservice geretourneerd en binnen no-time weer mijn geld terug. Ook erg fijn zijn de notificaties die je ontvangt over je bestelstatus.

Maryam 01-03-2021

Slechte klantenservice, geen excuses bij fouten, geen vriendelijkheid & nog is liegen over het item opnieuw bestellen
Geen aanrader

Mks 25-02-2021

Woensdag avond 24-2-21bestelling gedaan donderdagavond 25-2 bestelling in huis alles naar wens
Keurig verpakt

Joke 25-02-2021

Geen contact te krijgen! Bestelling geannuleerd, wel al betaald, maar Amazon geeft geen thuis! Ik bestel hier nooit meer iets!

Ikke 25-02-2021

Veel "meuk" van AliExpress. Voor een dubbele prijs. Gevalletje dropshipping dus...

Joke 24-02-2021

Electrische verwarmde zolen maat 35/40 besteld, na 3 x gebruikt, kapot, doorgegeven, sturen andere (doorgestuurd door een klant, die ze waarschijnlijk niet wilde) maat 41/45 terwijl ik 36 heb, zeggen ze, knip maar op maat, kan niet, snij je de draden door, dit drama duurt nu al vanaf eind januari. Al een paar keer gemeld, ik krijg geen bericht terug en mijn geld ook niet!

Sonja 24-02-2021

Speciaal kado voor een vriendin besteld, omdat zij 50 jaar wordt. De datum is 1 maart. 13 februari besteld, verwachte datum van levering: 18 februari. Tot op heden niets ontvangen! Dit was voor mij eens maar nooit meer.

J 23-02-2021

Amazon neemt het niet zo nauw met het selecteren van verkopers. Ze laten verkopers toe die niet leveren en geen geld teug geven. Dit komt vaak voor zie reviews. Reageren niet op feedback. Slechte service. Onbetrouwbare webshop!

C 22-02-2021

Een bar tafel met 2 krukken besteld. De krukken waren binnen, van de tafel kreeg ik bericht dat dit 2 werkdagen langer zou duren. Na een aantal dagen niets te hebben gehoord, ben ik de bestelling online gaan opzoeken en bleek dat deze niet meer geleverd kon worden. De klantenservice gaf aan dat het product inmiddels al was verkocht aan iemand anders en dat ze geen vervangen product konden aanbieden. Hoe is het mogelijk dat je een product koopt (en dus betaald), maar dat het vervolgens zonder enige communicatie wordt terug gestuurd en verkocht aan iemand anders? En dan ook geen vervangend product kunnen aanbieden. Schandalig!

Henk Teelbal 21-02-2021

Kort maar krachtig: geen enkele positieve ervaring gehad met alles wat met Amazon te maken heeft. Prime Video opzeggen is het lastigste wat ik in de afgelopen tijd heb moeten doen en dat zegt genoeg in deze lastige tijd voor iedereen

Jan 20-02-2021

Ik heb ongeveer 4 weken geleden een kolomboormachine besteld voor €154.
Product was op voorraad, zou zelfde week geleverd worden maar ineens niet meer op voorraad. Item werd dag erop meer dan €100 duurder.
En toen begon het gezeik. Ik zie op de site regelmatig dat de boormachine op voorraad is maar leveren, ho maar. Meermaals mails gestuurd en deze worden netjes beantwoord maar ben de excuses inmiddels wel zat. Ik wil gewoon mijn bestelling. Zoals gezegd, nu 4 weken verder en zeker 8 mails, maar nog steeds geen boormachine. Ik denk dat ik hem binnenkort annuleer en ik ben ff helemaal klaar met Amazon.

Gennaro 19-02-2021

DRAMA! Mail dat pakket is aangeboden door GLS. Was gewoon thuis dus ze zijn niet geweest want ook geen briefje in de bus. Amazon stuurt mailtje met 'Gefeliciteerd pakket is bezorgd bij een GLS afhaalpunt.' Geen adres of niks. Track en trace op GLS website niet bekend.
Je kunt ze niet bellen. Niets over GLS op Amazon website. GLS kun je ook niet bellen. Leverantier blijkt een chinees te zijn gevestigd in Italie, antwoord dus nooit op je mailtjes. Kortom pakketje kwijt.
Dan maar weer bestelling annuleren..... PFFFFFT.

Mathijs 18-02-2021

Bestel een camera lens , oke beetje vreemde titel iets met turtle school maar goed beschrijving was informatie over de lens, de afmetingen en dan de foto's nog die zijn van een de desbetreffende lens die ik wil kopen. En ik heb nu dus een mega dure kinder trolley gekregen voor 30 euro

Is al de 2e keer dat amazon of niet verstuurd wat je besteld of het aangeschafte gewoon annuleert en duurder terug plaats op de site

Tibwoman 16-02-2021

Super tevreden Amazon klant! In coronatijd al zoveel besteld. Nog nooit problemen gehad en supersnelle bezorging! Ook nog eens gratis bezorging als je prime hebt... love it!

Karin 16-02-2021

Ik had een apparaat gekocht dat na een maand defect bleek te zijn. Binnen 48 uur is er een nieuwe geleverd. Prima service. Ook het contact leggen via de chat verliep vlot en vriendelijk

Charles 16-02-2021

Besteld een Serrano ham met standaard en mes. Vandaag afgeleverd. Doos was onderkoeld en zonder standaard en mes. Helaas weer een mindere ervaring met Amazon ,lijkt wel hoe groter hoe slechter.